anoppi haluaa lapsenlapsia

onneton

minulla on oikeastaan ihan ok appivanhemmat.ainut mikä aiheuttaa minulle stressiä on se että anoppini odottaa kovasti saavansa lapsenlapsia meiltä.itse taas en tällä hetkellä halua lapsia.haluan nauttia elämästäni juuri tällaisena...rauhallisena...yhdessä mieheni ja koirien kanssa.muutama vuosi sitten minulla oli kova vauvakuume ,mutta sitten selvisi että kohdunkaulassani oli solumuutoksia(syöpä)ja jouduin operoitavaksi sekä vauvanteko kieltoon kunnes ongelma olisi hoidettu.nyt kun kaikki on taas kunnossa anoppini odottaa meidän jatkavan vauvan yrittämistä.hän kantaa meille mieheni siskon lasten vanhoja vauvanvaatteita ja tarvikkeita.yritän näyttää innostuneelta vaikka vähempää ei voisi kiinnostaa.vaikka olen hänelle sanonut että vauvaa ei nyt ihan heti ainakaan hankita niin anoppi vaan jatkaa vauvan hankinta puheitaan ja sitä kuinka meidän on PAKKO hankkia vauva nyt kun kohta olemme jo niin vanhoja(minä 26 ja mieheni 32)....hermot menee ja tunnen syyllisyyttä kun en halua lapsia.onko muita samanlaisessa tilanteessa?kuinka saatte anopin pois kimpustanne?

9

2886

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • miniä

      Meillä tuo ei ole ihan noin räikeää, mutta erinäisiä vihjailuja olen saanut kuulla jo vuosia. Meillä vauvanteon esteenä ovat olleet opiskelut ja sen jälkeen työelämään tutustuminen. Elämä on ollut sen verran epävakaata työhön liittyvien asioiden takia, että emme lasta tähän soppaan ole halunneet.
      Anoppi kerran jopa vihjaili, että ei saisi vain keskittyä uraansa, että elämässä on paljon tärkeämpääkin kuin työ. Sopisi vain hänen elää hetki meidän elämää niin ehkä sitten ymmärtäisi.
      Jotenkin tuntuu, että joillakin tuo mummoksi tuleminen on melkein pakkomielteistä. Anopin luona käydessämme hän vain höpöttää koko ajan kaikista tuttavistaan kenestä on tullut mummo ja voi kuinka niillekin on taas tulossa vauva. Ja varsinkin niinä hetkinä hän oikein korottaa ääntään, kun kertoo kuinka mieheni joku entinen koulukaveri on lisääntynyt.
      Kyllähän niitä lapsenlapsia saa haluta, mutta jokainen elää omaa elämäänsä eikä se jatkuva painostaminen aiheuta muuta kuin skismaa. Itselläni on ollut joskus niin paha mieli näistä vihjailuista, että olen ajatellut, että tuolle naisellehan en lastenlasta tee.
      Mieheni onneksi samoilla linjoilla kuin minä ja sanonut äidilleen asiasta useasti.
      Kehoitan puhumaan anopille ja sanomaan, että meille ei nyt juuri vauvoja ole tulossa ja eikös sen lapsen pitäisi olla haluttu.

    • Oma elämäsi on sinun

      eikä kenenkään muun.
      Itse päätät kehostasi ja mitä sillä teet.
      KUNNIOITA ITSEÄSI IHMISENÄ!
      Muut eivät päätä sinun asioistasi.

      • ruikuttaa koko ajan

        sitä, että hän on vain yksinkertainen mummi (lapsi on anopin toisen lapsen). Koko tuttunsa on jo kuulemma nelinkertainen mummu. Alkaa pikkuhiljaa ottaa kaalin kaikki vihjailut.

        Tekisi mieli muuttaa 500 kilsan päähän ja hankkia (jos onnistuu) neljä lasta ja katso kuinka usein mummu todellisuudessa jaksaa tulla katsomaan lapsenlapsiaan.

        Muutenkin pelkään mitä siitä tulee, kun lapsi meillekin pullahtaa jolloin anoppi alkaa 'opettamaan' lasten hoitoa.


      • jos
        ruikuttaa koko ajan kirjoitti:

        sitä, että hän on vain yksinkertainen mummi (lapsi on anopin toisen lapsen). Koko tuttunsa on jo kuulemma nelinkertainen mummu. Alkaa pikkuhiljaa ottaa kaalin kaikki vihjailut.

        Tekisi mieli muuttaa 500 kilsan päähän ja hankkia (jos onnistuu) neljä lasta ja katso kuinka usein mummu todellisuudessa jaksaa tulla katsomaan lapsenlapsiaan.

        Muutenkin pelkään mitä siitä tulee, kun lapsi meillekin pullahtaa jolloin anoppi alkaa 'opettamaan' lasten hoitoa.

        vastaisit hänelle, että hän pysyy yksinkertaisena mummina vaikka lapsenlapsia siunaantuisi sata ;)


    • Tane_k

      Tartun yhteen asiaan, jonka kirjoitit:

      "yritän näyttää innostuneelta vaikka vähempää ei voisi kiinnostaa."

      Tuossa teet virheen. Näyttelet innostunutta. Miksi? Vaikka anoppisi olisi fiksu, ei tietenkään hän lopeta lapsista höösäämistä, jos sinäkin höösäät hänen mukanaan. Älä näyttele innostunutta. Ole sellainen kuin olet. Jos lapset eivät sinua juuri nyt kiinnosta, näytä se anopille. Fiksu anoppi lopettaa hösäämisen siinä vaiheessa.

      • Nimimerkki

        Minulle tämä lapsenlapsista paasaaminen on niin tuttua, että oikein jurppii. Valitettavasti anoppini ei hösäämistään ole suostunut lopettaman, vaikka olenkin antanut selvästi ymmärtää, että turha niitä pienokaisia on odotella. Joka kerta kun tavataan -ja jostain kumman syystä tapaamiset ovat minun aloiteestani vuosien mittaan vähentyneet- niin anoppi ottaa puheeksi (lapsen)lapsen hankinnan. Pari kertaa on suoraakin kysynyt, sekä minulta että mieheltäni, että koskas niitä palleroita tupsahtaa.

        Ei mene jakeluun ei...


    • Tane K-fani

      Ylläolevassa viestissä taas kerran asiaa. Anoppisi on nainen ja äiti, tosin vanhempi kuin sinä ja sillä lailla varmaan erilainen ihminen. Mutta mitäs jos voisit katsoa häntä silmiin niinkuin ihmistä ja sanoa ääneen että sorry, nyt ei tämä asia tunnu meillä ajankohtaiselta ja kuuluu sitäpaitsi lähinnä meille pariskuntana. Kerro että ymmärrät anopin toiveen, ja vauva-ajatus ei ole kokonaan ikuisesti poissuljettu, mutta nyt niin herkillä että voi hautautua hoputtamisesta täysin.

    • Anonyymi

      Vanha ketju, mutta aihe ei vanhene.

      Lapset ovat ihania eikä ole ihme, että moni haluaa isovanhemmaksi. Sille halulle ei voi mitään, mutta pitää muistaa, ettei halussaan heittäydy itsekkääksi ja vaadi, vihjaile, painosta tai manipuloi, että niitä lastenlapsia pitää saada. Jokaisella on oikeus päättää itse, hankkiiko lapsia vai ei, tai jos hankkii, niin milloin hankkii. Toisaalta lapsia ei välttämättä edes saa, vaikka niitä aikoisikin hankkia.

    • Anonyymi

      Hei

      Sinun täytyy pyytää häntä istumaan saman pöydän ääreen ja kertoa hälle että hei me emme aio hankkia vauvaa näin ja näin pitkään aikaan. Ja pyydä että hän lopettaa vauvajutut toistaiseksi.

      Uskon että asia tulee sillä kuntoon. Mutta jos vain otat niitä vaatteita vastaan ja annat hänen haaveilla lapsenlapsista niin se jatkuu. On ymmärrettävää kummankin teidän osa. Toki useat vanhemmat haluaa lapsenlapsia ja taas monet lapset ei halua lapsia ehkä ollenkaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      278
      19162
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      86
      3582
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      124
      2255
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      196
      1956
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      142
      1860
    6. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      293
      1610
    7. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1362
    8. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      86
      1298
    9. Muistutus t-Naiselle.

      Olet ilkeä ja narsistinen k-pää. Annat itsestäsi kiltin kuvan ulospäin kelataksesi ihmiset ansaan. Sitten päsmäröit, hau
      Ikävä
      149
      1162
    10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      242
      1059
    Aihe