Elikkä siis poikaystäväni täyttää pian 18 vuotta, ja itse täytän myöhemmin syksyllä 16 vuotta. Hän täyttää minua muutama kuukausi aiemmin 18, joten olen vielä 15 jonkin aikaa. Saammeko harrastaa seksiä enää kun en ole vielä 16 ja poikaystävä täyttää 18? Sehän on käytännössä laitonta mutta olemme olleet jo pitkän aikaa yhdessä. Pitääkö kukaan outona/hyväksikäyttönä jos ikäeroa on 2 vuotta ja n. 4kk tässä vaiheessa?
Parisuhteen ikäero? Apua
8
213
Vastaukset
- Anonyymi
saatte! Laissa suojaikäiraja on 16, mutta muistan kun jossain aiemmassa hallituksessa oli käyty asiaa läpi, niin joku miimnisteri sanoi jotenkin niin, että 16v on suojaikäraja, mutta kunhan se vanhempi henkilö ei ole järjettömän paljon vanhempi.... esim. 20v ja toinen 12 tai 18v ja toinen 11 ... ja tietenkin asiat tulee yhteisymmärrtksessä.
Jos poikakaverisi olisi 25 tai et pystyisi ilmaisemaan omaa tahtoasi, niin asia olisi aivan eri. Järkeenhän se käy, että ikäero tuossa iässä merkitsee paljon ja se voi olla myös vallan käyttöä.
Ja tiedätkö miten paljon "lakia" rikotaan oikeasti. Ei ole tilastoa, mutta aivan sata monet 12-14v ikäiset on jo touhunneet paljon vanhempien kanssa...... monet tarkoittaa siis kymmeniä tai satoja... ei tuhansia.... Ja "lapset" touhuaa... niin ollut kautta-aikain ja tulee olemaan.- Anonyymi
Suojaikä on alle 16v, sitä nuoremmat eivät saa nauttia seksistä. Se suojaa seksuaalisuutensa menettäneiden ikänaisten ja wanhusnaisten avioliittoja rajoittamalla miestensä valintamahdollisuuksia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suojaikä on alle 16v, sitä nuoremmat eivät saa nauttia seksistä. Se suojaa seksuaalisuutensa menettäneiden ikänaisten ja wanhusnaisten avioliittoja rajoittamalla miestensä valintamahdollisuuksia.
Anonyymi
2024-06-15 08:55:07
Kommentoi.
Kyllä, mutta järjen ja kohtuullisuuden ymmärtäminen on sallittua.
Oikeusopissa on myös mainittu, että ”ymmärtää tehdyn asian (oikeustoimen) merkityksen ja seurauksen. Jos kaksi suht aikuista ja keskenään toisensa tuntevaa päätyy johonkin, kumpikin on älyllisesti ymmärtäviä niin siinä ei rikota mitään lakia. Jos työttö olisi 10v ja poika 15, niin asia olisi eri. 13 ja 20 systeemejäkin on varmasti.
Omasta elämästä muistan kun 10v iässä olin kusessa 20v naiseen. Ehkä 40v aikana ihmisten kehityksessä on tapahtunut paljon. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Anonyymi
2024-06-15 08:55:07
Kommentoi.
Kyllä, mutta järjen ja kohtuullisuuden ymmärtäminen on sallittua.
Oikeusopissa on myös mainittu, että ”ymmärtää tehdyn asian (oikeustoimen) merkityksen ja seurauksen. Jos kaksi suht aikuista ja keskenään toisensa tuntevaa päätyy johonkin, kumpikin on älyllisesti ymmärtäviä niin siinä ei rikota mitään lakia. Jos työttö olisi 10v ja poika 15, niin asia olisi eri. 13 ja 20 systeemejäkin on varmasti.
Omasta elämästä muistan kun 10v iässä olin kusessa 20v naiseen. Ehkä 40v aikana ihmisten kehityksessä on tapahtunut paljon.16v on vain lailla luotu tabu, sillä ei ole mitään tekemistä biologian kanssa.
Kehittyneessä lännessä on vuosisatoja naitettu ja naitu 12v naisia, hyvin jos ei erinomaisin tuloksin. Vasta feministitien utopiat ovat tuoneet "suoja"ikärajan.
Kaikkea saa tehdä niin kauan kun ei jää kiinni. :)
- Anonyymi
Ei se noinkaan ole!
Jos 20v ikäinen koskee 12v ikäiseen on asia eri kuin 12v ja 13v.
Jos 27v koskee 20v ei lailla ole mitään sanottavaa.
Se, että itse olin 10v iässä kusessa 20v ikäiseen oli vain mielen kuohuista ja kokemus hänen läheisyyttä.
Aina on sanottu, että tytöt on henkisesti 2-3 v poikia edellä, eli 16v tyttö on hyvinkin samalla tasolla 18v pojan kanssa, eikä se kahden kuukauden ajanjakso oikeasti merkitse mitään. Minä onneton olen joskus jutellut 20v nuoren naisen kanssa seksistä jonka kehitys oli kaiketi kuusi vuotiaan tasolla. Ihminen oli hirveässä kiimassa, mutta käsitys elämän realiteetintaju oli aivan muuta. Elämä kun ei ole aivan yksinkertaista. 16v on käytännössä aikuinen ja 15v ja 16 ero on pieni. Saati 15 ja 18 ikäero. Anonyymi kirjoitti:
Ei se noinkaan ole!
Jos 20v ikäinen koskee 12v ikäiseen on asia eri kuin 12v ja 13v.
Jos 27v koskee 20v ei lailla ole mitään sanottavaa.
Se, että itse olin 10v iässä kusessa 20v ikäiseen oli vain mielen kuohuista ja kokemus hänen läheisyyttä.
Aina on sanottu, että tytöt on henkisesti 2-3 v poikia edellä, eli 16v tyttö on hyvinkin samalla tasolla 18v pojan kanssa, eikä se kahden kuukauden ajanjakso oikeasti merkitse mitään. Minä onneton olen joskus jutellut 20v nuoren naisen kanssa seksistä jonka kehitys oli kaiketi kuusi vuotiaan tasolla. Ihminen oli hirveässä kiimassa, mutta käsitys elämän realiteetintaju oli aivan muuta. Elämä kun ei ole aivan yksinkertaista. 16v on käytännössä aikuinen ja 15v ja 16 ero on pieni. Saati 15 ja 18 ikäero.Sanoin tuon lähinnä vitsillä...
- Anonyymi
mustasusi kirjoitti:
Sanoin tuon lähinnä vitsillä...
Anonyymi
2024-06-15 13:39:59
Kommentoi!
Itse olen yli 50v ja tiedän että tuo tilanne on tytölle varmasti vakava paikka ja kommenttisi huono
Ja vaikka se suojaikä on 16, niin porukan ekat kerrat tapahtuu varmasti jopa reilusti ”alaikäisinä” joko asiallisti tai vähemmän asiallisesti. Jos joku kokee, että 13v on hyvä eikä toinen ole yli 16v niin asia on ok! Eikä sillä ole mitään väliä kumpi on kumpi.
Vähän omasta kokemuksesta sanon, että joskus vituttaa kun toiset säätää ja lopussa millään väliä kunhan itse ei joudut hankalaan asemaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde272900Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän332545- 1482274
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.542249Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti241870Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3911706Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään1041652- 3111561
- 1351459
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131446