Edullinen pieniakkuinen sähköauto on periaatteessa ikuinen jos vielä ruostesuojaa auton eikä käytä sitä teholatureilla. Miljoona kilometriä menee heittämällä.
Periaatteessa ikuinen
14
163
Vastaukset
- Anonyymi
Patteriauto on kertaskäyttötuote. 10 mm painuma pohjalevyym tai helmaan esim. kohtaamisesta aurausvallin kanssa = hylkäysperuste. Pelkkä akuston purku ja tarkastus maksaa jopa yli 10 000, korjaus jopa enemmän kuin uusi auto.
Vakuutetut autot menevät automattisesti lunastukseen ja romutukseen. Vanhan ristan omistaja voi myydä autonsa purkuosiksi ja ottaa jokusen tonnin takkiin.
https://www.uusisuomi.fi/uutiset/uudenkarheita-sahkoautoja-menee-suoraan-lunastukseen-pienten-rikkojen-takia-mahdoton-tehtava/77ccdaa2-5109-44a8-9af6-8c3c7a0bc22c- Anonyymi
Kuka niitä metsäpolkuja ja rymymaastoja ajaa, niin hänen on viisainta hankkia auto jossa on suuri maavara. Ei normiliikenteessä tuosta ole harmia ja jos sattuisi tuollainen tapahtuma, niin vakuutus korvaa ja riippuu vakuutuksesta ja voi saada jopa 30% ylimääräistä korvausta mitä oli auton arvo. Ei vakuutuksen lunastus ole yleensä mikään tappio tai ongelma, paitsi jossain poikkeavan hyväkuntoisen ikivanhan auton kohdalla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuka niitä metsäpolkuja ja rymymaastoja ajaa, niin hänen on viisainta hankkia auto jossa on suuri maavara. Ei normiliikenteessä tuosta ole harmia ja jos sattuisi tuollainen tapahtuma, niin vakuutus korvaa ja riippuu vakuutuksesta ja voi saada jopa 30% ylimääräistä korvausta mitä oli auton arvo. Ei vakuutuksen lunastus ole yleensä mikään tappio tai ongelma, paitsi jossain poikkeavan hyväkuntoisen ikivanhan auton kohdalla.
Juuri noin. Jos on tapana ajaa niin että pohjalevyyn tulee painaumia niin kyllä siinä auton puskurit ja pohjamuovitkin on ihan samalla tavalla kappaleina, käyttövoimasta riippumatta.
- Anonyymi
Höpö höpö. Pieni painuma ei merkitse mitään. Autovalmistajilla on kriteerit näille lommoille ja pitää olla aika tärsky että akku menee tarkistettavaksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Höpö höpö. Pieni painuma ei merkitse mitään. Autovalmistajilla on kriteerit näille lommoille ja pitää olla aika tärsky että akku menee tarkistettavaksi.
10 mm eli peukalon pään kokoinen painuma o nhylkäysperustge katsastuksessa.
Tällaisen voi ihan huomaamattaan saada aikaan esim. lumivalleja ylitettäessä. Juuri näin kävi Moottorilehden koeajoautolle. Kustannusarvio pelkästä akun tarkastamisesta 15 000 €. Aika julma summa, kun kyseessä oli jokin halvemman pään Kia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juuri noin. Jos on tapana ajaa niin että pohjalevyyn tulee painaumia niin kyllä siinä auton puskurit ja pohjamuovitkin on ihan samalla tavalla kappaleina, käyttövoimasta riippumatta.
Polttomoottoriautoissa on yleensä useampi cm tyhjää tilaa moottoritilan alla olevan muovin päällä., Se muovi kun on vain ilmanvastuksen vähentämiseen. Ei haitta, vaikka se lumivallia raapisikin. ON minultakin joku ilmanohjainlipare lumivallin jäänyt. Muovi kyytiin ja parilla ruuvilla kiinni.
Worst case polttomoottoriautolla on ajaa öljypohja rikki kiveen ja jatkaa ajoa, kunnes moottori leikkaa kiinni. Hintaa tulee reilu kymppitonni eli saman verran kun patterilelun pelkkä tarkastus maksaa. Jos patterileluun pitää uusia akkumoduleita, hinta menee äkkiä yli uuden auton arvon. Lisäksi korjaamot harvassa ja jonot pitkia. Ao syistä päädytään kertakäytöiset patterilelut romuttamaan edes yrittämättä korjausta.
- Anonyymi
BTW paskapuheet akkukorjaamoista olivat paskapuheita. Autovalmistajat kilvan kehittävät patterisuristimistaan korjauskelvottomia mm. valamalla akkumodlit täyteen massaa.
Kun ei hinta/laatusuhteeltaan huonot suristimet käy kaupaksi kuin marginaaliryhmälle, myyntiä saa edistettyä tekemällä autoista kertakäyttötuotteita, joiden kaikki viat korjataan romuttamalla korjauskelvoton suristin, jolloin vakuutusyhtiö ostaa uuden tilalle. Tästä syystä patterisuristimien vakuutusmaksut ovat jo 50 % polttomoottoriautojen vakuutuksia korkeammat.
Ei tämä kertakäyttökulttuuri ole ympäristölle hyväksi, mutta onneksi patterisuristimille on nyt tulossa noin 20 % haittavero. - Anonyymi
Avaus on kovin härskiä vittuilua Toyotan omapojalle.
- Anonyymi
Eipä ole nähty niitä heitettyjä Suomessa.
- Anonyymi
Elektroniikka jätevuoret ja louhokset lisääntyvät ei kovin vihreää toimintaa.🧟
- Anonyymi
Eli leaffi? Akut tosin hyytyy suunnittelun puutteesta.
- Anonyymi
Pitäisi alottajankin ymmärtää, että jos joku liikkuu se myös kuluu ja näin tapahtuu myös patterileluissa. Miljoonaa ei pääse millään vaikka kuinka ruostesuojaa.
- Anonyymi
Mikäli asunto on hieman syrjässä, on sähköauton lataus kallista, kun kWh:n hintaan tulee mukaan siirtomaksut.
Verot, siirtomaksut, sulakemaksut (sulakekoon mukaan), perusmaksut... mitä kaikkea niitä onkaan.
Ota vuoden sähkölaskuista kokonaissumma ja jaa se siirtofirman laskujen summalla.
Tuletpa yllättymään. Kilovattitunnin käytöstä maksat esim. 40 senttiä. - Anonyymi
ei liity mitenkään aloitukseen
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1291767
Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa
Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.721591Ikävöimäsi henkilön ikä
Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie561283- 691121
- 2755
Oli kyl kunnon reissu
Jopa oli bileet hotellissa! Kunnon menot ja Kuhmon rytkyt liikenteessä. Onneksi ei ollu tuulipukua päällä! 😂👍🏻10739- 45737
Tiedätkö autereen?
Se on vähän niinkuin sinä. Eräänä päivänä se hehkuttaa eteerisenä, laiskan hauen tavoin. Toisena se iskee kuin nälkäinen8718- 41715
Plösö ja synttäriruusut
Joko Plösö sai hommattua ne 100 ruusua sankarille vai vieläkö sankarin odotus jatkuu?150692