Irtokarkit pois,ja muut muutokset mitä nyt teen

Anonyymi-ap

Lopetan nyt KOKONAAN irtokarkkien syömisen laihdutuksen ajaksi ja laiskottelun.
Muistaakseni olen lihonut monesti ennenkin näillä irtokarkeilla ja laihtunut kun olen ne lopettanut.

Se MIKSI olen ostanut juuri irtokarkkeja johtuu siitä että ne on vähintään puolet halvempia kuin muut karkit.
Ne pitää lopettaa LAIHDUTUKSEN AJAKSI siksi koska niitä tulee ostettua aina liikaa JOS ostaisi pieniä karkkeja VAIN 3- 4 niistä ei varmasti lihoisi,mutta kun niitä ostaa tulee aina vähintään 130 grammaa,mikä lihottaa.
Laihdutuksen jälkeen niitä SAA syödä JOS harrastaa PALJON liikuntaa.

Toinen muutos laiskottelu pois.Laiskottelu on toinen asia mikä on aiheuttanut minulla lihomista.
Lajit mitä nyt käytän
Pyöräily,juoksumatolla juoksu ja kävely,rullaluistelu hiihto ja ehkä muitakin raskaampia harjoituksia.

151

972

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Karkit eivät kuulu normiaikuisen ruokavalioon, eivätkä myöskään pullat, keksit, pikkuleivät, sipsit. Tässä syy sille, miksi suurin osa suomalaisista naisista on pulleassa kunnossa.

      • Kyllä noita voi syödä rajoitetusti. Pulla pari kertaa viikossa on ok, pari kertaa päivässä ei.


      • Anonyymi

        "Tässä syy sille, miksi suurin osa suomalaisista naisista on pulleassa kunnossa."

        Mikä mahtaa olla miesten pulleuden syy?


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Tässä syy sille, miksi suurin osa suomalaisista naisista on pulleassa kunnossa."

        Mikä mahtaa olla miesten pulleuden syy?

        Aika monella olut ja makkara tai muu rasvainen ruoka.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Aika monella olut ja makkara tai muu rasvainen ruoka.

        Naisten siis kannattaa syödä makkaraa ja juoda kaljaa ja miesten pullaa ja karkkia niin LAIHTUU.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Naisten siis kannattaa syödä makkaraa ja juoda kaljaa ja miesten pullaa ja karkkia niin LAIHTUU.

        Oletko tyhmä vai v-mäinen?


      • Anonyymi

        "Tässä syy sille, miksi suurin osa suomalaisista naisista on pulleassa kunnossa."

        Onkin helpompi huomata muissa kaikkea korjattavaa? Oma nysäsi näkyy vain periskoopilla rantapallon alta niin siihen ehkä tule kiinnitettyä niin huomiota. Naiset ärsyttävät ilmeisesti jostain syystä enempi kuin se oma rantapallo? Ei naiset kiinnostu sinusta epämiellyttävästä käytöksestäsi johtuen.


      • Anonyymi

        Onneksi sentään suomalaiset miehet ovat vielä hoikkia ja hyväkroppaisia.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Aika monella olut ja makkara tai muu rasvainen ruoka.

        Makkart phevonperseeaeen saatana


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Aika monella olut ja makkara tai muu rasvainen ruoka.

        Yksinkertaistettua esittää että naiset syö noin ja miehet näin. Kyllä ne herkut tuppaa molemmille maistumaan. Karkkienpiilottajakin taitaa vetää viikossa karkkia monen naisen vuoden karkkimäärän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onneksi sentään suomalaiset miehet ovat vielä hoikkia ja hyväkroppaisia.

        "Onneksi sentään suomalaiset miehet ovat vielä hoikkia ja hyväkroppaisia."

        Terävästi heitetty! 👏👍


      • Anonyymi

        Miehistä ja naisista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onneksi sentään suomalaiset miehet ovat vielä hoikkia ja hyväkroppaisia.

        Muista en tiedä mutta minä olen 179 senttiä ja painan alle 69 kiloa. Olen 75 v.


    • Älä ajattele kilohintaa vaan kokonaiskustannusta. 300 g irtokarkkia kustantaa 15-25 € ja lakritsipötkö 40 snt. Et kuitenkaan pysty säännöstelemään sitä irtokarkin syöntiä. Toinen vaihtoehto on ostaa kerralla vain 50 g irtokarkkia.

      Systeemisi johtaa tilanteeseen jossa laihdut ensin muutaman kilon ja sitten lihot ne takaisin. Tämä sama on jatkunut kohdallasi jo vuosia.

      • Anonyymi

        MKH kuuntelee muiden neuvoja huonosti.


      • Anonyymi

        Mistä Hpv27 otat noita hintoja? Irtokarkin kilohintakin on noin 8 euroa. 300 grammaa siis alle 3 euroa.

        Urjalan makeistukusta voi saada kaksikin kiloa karkkia alle kympillä. Postikulutkin saa pois kun tilaa tarpeeksi paljon, Karkkipyöräilijä on varmaan suurasiakas tai kannattaisi olla kun ainut elintarvike, mistä ei luovu, on karkki.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mistä Hpv27 otat noita hintoja? Irtokarkin kilohintakin on noin 8 euroa. 300 grammaa siis alle 3 euroa.

        Urjalan makeistukusta voi saada kaksikin kiloa karkkia alle kympillä. Postikulutkin saa pois kun tilaa tarpeeksi paljon, Karkkipyöräilijä on varmaan suurasiakas tai kannattaisi olla kun ainut elintarvike, mistä ei luovu, on karkki.

        Äh, desimaalipilkut puuttuvat eli 1.5-2.5€.

        Pepe-lakritsipötkyjen kilohinta on jotain 10 €.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Äh, desimaalipilkut puuttuvat eli 1.5-2.5€.

        Pepe-lakritsipötkyjen kilohinta on jotain 10 €.

        Sinulle tiedoksi: piste ei ole pilkku!


    • Anonyymi

      No tätä olikin jo kärsimättömästi odotettu. Että mikäs kuuri tällä viikolla. 😂

      Kiva kun täällä huumoria riittää.

      • Anonyymi

        Miksi naurat ihmisen sairaudelle?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi naurat ihmisen sairaudelle?

        Naurankin sinulle. 😂


    • Anonyymi

      "Muistaakseni olen lihonut monesti ennenkin näillä irtokarkeilla ja laihtunut kun olen ne lopettanut."

      Eli meinaatko että valmiissa pakkauksessa myytävät karkit ei lihota? 🤣

      • MKH:n ongelmana on ahmimishäiriö. Tuo tarkoittaa sitä että kun hän ostaa puoli kiloa karkkia niin hän myös syö sen heti. Sama koskee pullaa ja muutakin ruokaa. Parempi siis ostaa vaikka pieni pussi makeisia tai yksi pulla ja syödä se vaikka kilohinta on kovempi.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        MKH:n ongelmana on ahmimishäiriö. Tuo tarkoittaa sitä että kun hän ostaa puoli kiloa karkkia niin hän myös syö sen heti. Sama koskee pullaa ja muutakin ruokaa. Parempi siis ostaa vaikka pieni pussi makeisia tai yksi pulla ja syödä se vaikka kilohinta on kovempi.

        MKH:n ongelma ei ole ahmimishäiriö vaan epätyypillinen ahmintahäiriö eli epätyypillinen BED. Lisäksi hänellä on LJP (liiallinen jääräpäisyys).


      • Anonyymi kirjoitti:

        MKH:n ongelma ei ole ahmimishäiriö vaan epätyypillinen ahmintahäiriö eli epätyypillinen BED. Lisäksi hänellä on LJP (liiallinen jääräpäisyys).

        Joo, kiireessä sekoilin.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Joo, kiireessä sekoilin.

        ”Ahmintakohtaukselle on tunnusomaista suurten ruokamäärien hallitsematon syönti. On tärkeää tunnistaa ahmintahäiriötä (binge eating disorder, BED) sairastava potilas ajoissa, jo ennen kuin ylipainoa alkaa kehittyä. Hoidon tavoitteena on syömisen saaminen hallintaan, rajujen laihdutusyritysten lopettaminen ja ahmijan ohjaaminen säännöllisen ateriarytmin ja monipuolisen ruokavalion noudattamiseen. Ruokapäiväkirjan pitäminen toimii monelle ahmijalle tärkeänä itsehoitomenetelmänä. Täsmäsyömisen avulla ahmintakohtauksien ruokamäärät vähenevät melko nopeasti ja kohtauksien taajuus harvenee. Hoito voidaan useimmiten toteuttaa perusterveydenhuollossa, kun ahmintahäiriöstä kärsivän painonhallintaohjauksen erityispiirteet huomioidaan. Lihavan ahmintahäiriöpotilaan hoito ei ole vakiintunut Suomessa. Asianmukaista ahmintahäiriöön kohdentuvaa hoitoa saaneen potilaan välitön ennuste on yleensä hyvä, mutta sairaudelle on luonteenomaista jaksoittainen ja aaltoileva kulku. Ahmintahäiriön keskimääräinen kesto voi olla yli kymmenen vuotta.”

        Miten voimme auttaa ahmijaa? https://www.duodecimlehti.fi/duo10127

        Tuon artikkelin jälkeen on tullut omahoito-ohjelmia, mitään psykiatria ei tarvita.

        https://www.mielenterveystalo.fi/fi/omahoito/ahminnan-omahoito-ohjelma


      • Anonyymi kirjoitti:

        ”Ahmintakohtaukselle on tunnusomaista suurten ruokamäärien hallitsematon syönti. On tärkeää tunnistaa ahmintahäiriötä (binge eating disorder, BED) sairastava potilas ajoissa, jo ennen kuin ylipainoa alkaa kehittyä. Hoidon tavoitteena on syömisen saaminen hallintaan, rajujen laihdutusyritysten lopettaminen ja ahmijan ohjaaminen säännöllisen ateriarytmin ja monipuolisen ruokavalion noudattamiseen. Ruokapäiväkirjan pitäminen toimii monelle ahmijalle tärkeänä itsehoitomenetelmänä. Täsmäsyömisen avulla ahmintakohtauksien ruokamäärät vähenevät melko nopeasti ja kohtauksien taajuus harvenee. Hoito voidaan useimmiten toteuttaa perusterveydenhuollossa, kun ahmintahäiriöstä kärsivän painonhallintaohjauksen erityispiirteet huomioidaan. Lihavan ahmintahäiriöpotilaan hoito ei ole vakiintunut Suomessa. Asianmukaista ahmintahäiriöön kohdentuvaa hoitoa saaneen potilaan välitön ennuste on yleensä hyvä, mutta sairaudelle on luonteenomaista jaksoittainen ja aaltoileva kulku. Ahmintahäiriön keskimääräinen kesto voi olla yli kymmenen vuotta.”

        Miten voimme auttaa ahmijaa? https://www.duodecimlehti.fi/duo10127

        Tuon artikkelin jälkeen on tullut omahoito-ohjelmia, mitään psykiatria ei tarvita.

        https://www.mielenterveystalo.fi/fi/omahoito/ahminnan-omahoito-ohjelma

        Joo. Tuossa on vaan se vika että ensin pitää myöntää että on ahmintahäiriö ja että sille pitää tehdä pysyvästi jotain. Ei siis että jätän irtokarkit kunnes laihdun.

        Kuppidieetti voisi sopia ahmintahäiriöiselle. Siinä on ruuan annostelua varten erikokoisia kuppeja, joilla annostellaan ruoka lautaselle. Tuolla tulee suht sama energiamäärä joka kerta ja sama volyymi. Salaatille on oma kuppi, samaten pääruualle jne..

        Vaikka minulla ei ole ollutkaan ahmintahäiriötä niin olen lopettanut suurten ruokamäärien syömisen myös juhlapäivinä. Arki menee noin helpommin.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Joo. Tuossa on vaan se vika että ensin pitää myöntää että on ahmintahäiriö ja että sille pitää tehdä pysyvästi jotain. Ei siis että jätän irtokarkit kunnes laihdun.

        Kuppidieetti voisi sopia ahmintahäiriöiselle. Siinä on ruuan annostelua varten erikokoisia kuppeja, joilla annostellaan ruoka lautaselle. Tuolla tulee suht sama energiamäärä joka kerta ja sama volyymi. Salaatille on oma kuppi, samaten pääruualle jne..

        Vaikka minulla ei ole ollutkaan ahmintahäiriötä niin olen lopettanut suurten ruokamäärien syömisen myös juhlapäivinä. Arki menee noin helpommin.

        Toisessa ketjussa oli talvella joku heppu, joka laihdutti ilman liikkumista 10 kiloa kuukaudessa pelkästään sen takia, että saisi ahmia ruokaa. Vanhemmiten hänen elimistönsä kuitenkin alkaa vastustaa laihtumista, eikä hän ole oppinut kohtuullisia ruokatapojakaan.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Joo. Tuossa on vaan se vika että ensin pitää myöntää että on ahmintahäiriö ja että sille pitää tehdä pysyvästi jotain. Ei siis että jätän irtokarkit kunnes laihdun.

        Kuppidieetti voisi sopia ahmintahäiriöiselle. Siinä on ruuan annostelua varten erikokoisia kuppeja, joilla annostellaan ruoka lautaselle. Tuolla tulee suht sama energiamäärä joka kerta ja sama volyymi. Salaatille on oma kuppi, samaten pääruualle jne..

        Vaikka minulla ei ole ollutkaan ahmintahäiriötä niin olen lopettanut suurten ruokamäärien syömisen myös juhlapäivinä. Arki menee noin helpommin.

        Karkille oma kuppi? Fasupaloille oma kuppi? Kääretortulle oma kuppi? Vaniliajäätelölle oma kuppi? Suklaakekseille oma kuppi? Kuulostaa hyvältä idealta. Kupillinen, 250 g päivässä näitä. Kyllä LAIHTUU!


    • Anonyymi

      Vaikka olisi jättänyt pois kaikki muut lihottavat elintarvikkeet ja syö sitten kuitenkin vielä karkkia,ne ylimääräiset lihottavat kalorit tulee sitten siitä.
      Eli pitää jättää pois TAI vähentää aivan kaikki mistä voi lihoa.

      • Anonyymi

        Oletko sairas ihminen joku totes niin?


      • Anonyymi

        Kommentoin tähän kuukauden kuluttua paljonko olen laihtunut.
        Kyllä se on ehdottomasti laihtumisen kannalta SUURIN tekijä jättää pois irtokarkit,sekään ei ole riittänyt että olen jättänyt aikaisemmin pois pitsat ja juuston.Lihominen kyllä pysähtyi mutta en sillä kuitenkaan laihtunut.
        Perunalastuja ja ranskalaisia perunoita syön vain puolen vuoden välein ja virvoitusjuomia vain vähän ja nekin on ollut vähäsokerisia kivennäisvesiä.
        En käytä ollenkaan keinomakeutettuja juomia koska ne on myrkkyjä jotka aiheuttaa esim syöpää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko sairas ihminen joku totes niin?

        Moukkamainen kysymys. Kirjoitustyylikin on moukan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Moukkamainen kysymys. Kirjoitustyylikin on moukan.

        Ihme että myönnät olevasi moukka.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kommentoin tähän kuukauden kuluttua paljonko olen laihtunut.
        Kyllä se on ehdottomasti laihtumisen kannalta SUURIN tekijä jättää pois irtokarkit,sekään ei ole riittänyt että olen jättänyt aikaisemmin pois pitsat ja juuston.Lihominen kyllä pysähtyi mutta en sillä kuitenkaan laihtunut.
        Perunalastuja ja ranskalaisia perunoita syön vain puolen vuoden välein ja virvoitusjuomia vain vähän ja nekin on ollut vähäsokerisia kivennäisvesiä.
        En käytä ollenkaan keinomakeutettuja juomia koska ne on myrkkyjä jotka aiheuttaa esim syöpää.

        "Kommentoin tähän kuukauden kuluttua paljonko olen laihtunut."

        Jäämme odottamaan henkeä pidätellen....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Kommentoin tähän kuukauden kuluttua paljonko olen laihtunut."

        Jäämme odottamaan henkeä pidätellen....

        Puhu vain omasta puolestasi. Me-muoto on koulukiusaajien suosima muoto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puhu vain omasta puolestasi. Me-muoto on koulukiusaajien suosima muoto.

        Etkö sinä odota lainkaan neuvoja miten laihtuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puhu vain omasta puolestasi. Me-muoto on koulukiusaajien suosima muoto.

        Oletko tyhmä vai v-mäinen? 🤔


      • Anonyymi

        "Vaikka olisi jättänyt pois kaikki muut lihottavat elintarvikkeet"

        Kaikki elintarvikkeet lihottaa eli niissä on energiaa. Ei ole olemassa elintarvikkeita, jotka on miinuskalorisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Moukkamainen kysymys. Kirjoitustyylikin on moukan.

        Joo joku moukka oli asialla joka näin väitti:

        "Anonyymi
        2024-06-18 16:37:17

        Miksi naurat ihmisen sairaudelle?"


    • Anonyymi

      "Kyllä se on ehdottomasti laihtumisen kannalta SUURIN tekijä jättää pois irtokarkit"

      Itse olen lihava, enkä ole koskaan pitänyt irtokarkeista. Irtokarkit eivät ole yleisesti SUURIN tekijä, vaan pieni ja harvinainen tekijä. Ilmeisen harvat kykenevät syömään niitä joka päivä vaikkapa 200 - 300 grammaa.

      "En käytä ollenkaan keinomakeutettuja juomia koska ne on myrkkyjä jotka aiheuttaa esim syöpää."

      Sinulla on varmasti suurempia ongelmia kuin keinomakeutusaineet. Ne eivät ole myrkkyjä eivätkä aiheuta syöpää. Jos pitäviä todisteita olisi, ne olisi jo vedetty pois markkinoilta. Sakkariini tosin saattaa aiheuttaa diabetestä, steviaa on käytetty Japanissa vuosikymmeniä ja mm. aspartaamista tutkimuksia on julkaistu jo ainakin vuodesta 1984. Näyttöä ei vain ole.

      • Anonyymi

        Väitän että suurimmalla osalla on lihavuuden syy ja laihtumattomuus on nämä irtokarkit sekä pitsat.Se voi olla mikä tahansa muukin.
        Kuten aikaisemmin kirjoitin jo 130 grammaakin irtokarkkia päivässä saattaa lihottaa.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Väitän että suurimmalla osalla on lihavuuden syy ja laihtumattomuus on nämä irtokarkit sekä pitsat.Se voi olla mikä tahansa muukin.
        Kuten aikaisemmin kirjoitin jo 130 grammaakin irtokarkkia päivässä saattaa lihottaa.

        "Väitän että suurimmalla osalla on lihavuuden syy ja laihtumattomuus on nämä irtokarkit sekä pitsat"

        Miten päädyit tuohon johtopäätökseen?


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Väitän että suurimmalla osalla on lihavuuden syy ja laihtumattomuus on nämä irtokarkit sekä pitsat"

        Miten päädyit tuohon johtopäätökseen?

        Perustuu kirjoittajan omaan kokemunseen.


    • Anonyymi

      Eikö siis toiminutkaan se keino laihtua eli irtokarkit pieniin pusseihin, pussit kellariin ja teksti päälle ELÄ OTA. ?

      • Anonyymi

        Ei liikuntaa paljon harrastava liho vaikka söisi miten paljon karkkia.
        Ne PITÄÄ siis laihdutuksen aikana jättää lähes kokonaan pois.
        Hiilihydraateilla laihtuu aivan samalla tavalla tai paremmin kuin getogeenisellä ruokavaliolla.
        Se miten paljon laihtuu rasvaa riippuu vain kalorivajeesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei liikuntaa paljon harrastava liho vaikka söisi miten paljon karkkia.
        Ne PITÄÄ siis laihdutuksen aikana jättää lähes kokonaan pois.
        Hiilihydraateilla laihtuu aivan samalla tavalla tai paremmin kuin getogeenisellä ruokavaliolla.
        Se miten paljon laihtuu rasvaa riippuu vain kalorivajeesta.

        ”Se miten paljon laihtuu rasvaa riippuu vain kalorivajeesta.”

        Tuossa olet oikeassa.

        Mutta miltä elämäsi tuntuisi, jos joutuisit olemaan lopun ikää ilman karkkeja?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ”Se miten paljon laihtuu rasvaa riippuu vain kalorivajeesta.”

        Tuossa olet oikeassa.

        Mutta miltä elämäsi tuntuisi, jos joutuisit olemaan lopun ikää ilman karkkeja?

        Olen ilman karkkeja VAIN laihdutuksen aikana.
        Lihomiseni ainoa syy oli nyt liikunnan lopettaminen,mutta kyllä minä laihdun.Olen laihtunut aina ennenkin.Täytyy myöntää sekin että karkit on erittäin suuri nautinto elämässä.Hyvin pystyn olemaan ilmankin kun olen korvannut ne nyt hedelmillä.
        Viinirypäleitä,vesimelonia,greippiä yms


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen ilman karkkeja VAIN laihdutuksen aikana.
        Lihomiseni ainoa syy oli nyt liikunnan lopettaminen,mutta kyllä minä laihdun.Olen laihtunut aina ennenkin.Täytyy myöntää sekin että karkit on erittäin suuri nautinto elämässä.Hyvin pystyn olemaan ilmankin kun olen korvannut ne nyt hedelmillä.
        Viinirypäleitä,vesimelonia,greippiä yms

        Syötkö edelleen homeisia viinirypäleitä että saat antibiootit?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen ilman karkkeja VAIN laihdutuksen aikana.
        Lihomiseni ainoa syy oli nyt liikunnan lopettaminen,mutta kyllä minä laihdun.Olen laihtunut aina ennenkin.Täytyy myöntää sekin että karkit on erittäin suuri nautinto elämässä.Hyvin pystyn olemaan ilmankin kun olen korvannut ne nyt hedelmillä.
        Viinirypäleitä,vesimelonia,greippiä yms

        Kuinka monta kertaa sinun pitää laihduttaa, lopettaa laihduttaminen ja lihoa uudestaan? Milloin uskot, että ruokailutavat on muutettava lopuksi ikää, että pysyt haluamassasi painossa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei liikuntaa paljon harrastava liho vaikka söisi miten paljon karkkia.
        Ne PITÄÄ siis laihdutuksen aikana jättää lähes kokonaan pois.
        Hiilihydraateilla laihtuu aivan samalla tavalla tai paremmin kuin getogeenisellä ruokavaliolla.
        Se miten paljon laihtuu rasvaa riippuu vain kalorivajeesta.

        Minä kysyinkin että eikö se sinun patentti toiminut jota kehuit, kellariin karkit pieniin pusseihin ja päälle teksti ELÄ OTA?

        Koskapa olet taas lähtöruudussa. Yhtä hyviä keinoja on olleet ELÄ SYÖ teksti ruokapöydällä muovikuorissa. Söitkö sittenkin kun taas laihdutat?

        Sitten esitit sen jutun että miten saa ultimaattisen ekstaasin karkista kun suklaakarkki syödään yhtä aikaa toisen karkin kanssa ja siirretään toiseen poskeen sulamaan niin nauroin niin että olin pudota tuolilta.

        Mut kaikkein kovin juttu on kyllä homeiset viinirypäleet-antipioottikeksintö. 🤣

        Hyvää viihdettä kyllä tarjoilet.


    • Anonyymi

      -Kuten aikaisemmin kirjoitin jo 130 grammaakin irtokarkkia päivässä saattaa lihottaa.

      Se lihoittaa ERITTÄIN paljon jos syö 500 kaloria OIKEAN ruuan päälle.

      • Anonyymi

        Ihmisellä tekee mieli makeaa silloin kun on väsynyt tai on joku sairaus joka saa voimaan huonosti. Liian vähäinen proteiininsaanti ajaa myös samaan tilanteeseen.

        Onko aloittajalla mikä noista vai useampia?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ihmisellä tekee mieli makeaa silloin kun on väsynyt tai on joku sairaus joka saa voimaan huonosti. Liian vähäinen proteiininsaanti ajaa myös samaan tilanteeseen.

        Onko aloittajalla mikä noista vai useampia?

        Ahmintahäiriö ja paha psyykkinen riippuvuus makeaan.


      • Anonyymi

        Kyllä karkin syömisen lopettaminen tosiaan riittää laihtumiseen.
        Laskin nyt tarkasti kalorit mitä syön päivässä ja ne oli vain 2300,kun kulutukseni on nyt 2500-3000 laihdun.
        Tuollakin kalorimäärällä SAA syödä oikein hyvin kunhan ei syö paljon rasvaa ja sokeria sisältäviä tuotteita.


    • Anonyymi

      Mua kiinnostaisi tietää, missä kunnossa aloittaja hampaasi on?

      https://www.terveyskirjasto.fi/trv00014

      Usein toistuva syöminen ja varsinkin sokerin syöminen aiheuttaa jatkuvan happohyökkäyksen suussa. 100g irtokarkkeja sisältää 25 sokerinpalaa.

      Hiilihydraatit, kuten marjat, hedelmät ja vihannekset sekä riisi, makaroni ja muut viljatuotteet, aiheuttavat myös happohyökkäyksen. Sen vuoksi niitä kannattaa nauttia vain aterian yhteydessä ja mieluiten maitotuotteiden kanssa. Pitkälle pilkotut tuotteet kuten perunalastut tarttuvat hampaiden pinnalle ja aiheuttavat pitkäkestoisen happovaikutuksen.

      Mutta aloittaja sinulla lienee tekarit, niin ei ole enää tätä ongelmaa?

      • Anonyymi

        Huonossa kunnossa ne on,mutta se johtuu vain siitä ettei ole nuorempana älynnyt pestä hampaita,eikä siinä asiassa vanhemmatkaan ole osannut yhtään neuvoa.
        Jos ne olisi pessyt silloin 2 kertaa päivässä, oikein kunnolla voi olla ettei olisi tullut yhtään reikiä.
        Pesin ne monesti nuorena vain kerran viikossa.

        Ilman karkkia olen ollut nyt 3 päivää ja se näyttää laihduttavan erittäin hyvin.
        En odota nopeita tuloksia,punnitsen ja mittaan vasta kahden viikon kuluttua ja liikuntaa tulen lisäämään reilusti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huonossa kunnossa ne on,mutta se johtuu vain siitä ettei ole nuorempana älynnyt pestä hampaita,eikä siinä asiassa vanhemmatkaan ole osannut yhtään neuvoa.
        Jos ne olisi pessyt silloin 2 kertaa päivässä, oikein kunnolla voi olla ettei olisi tullut yhtään reikiä.
        Pesin ne monesti nuorena vain kerran viikossa.

        Ilman karkkia olen ollut nyt 3 päivää ja se näyttää laihduttavan erittäin hyvin.
        En odota nopeita tuloksia,punnitsen ja mittaan vasta kahden viikon kuluttua ja liikuntaa tulen lisäämään reilusti.

        "Pesin ne monesti nuorena vain kerran viikossa."

        Kuinka usein kävit ja käyt hammaslääkärissä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huonossa kunnossa ne on,mutta se johtuu vain siitä ettei ole nuorempana älynnyt pestä hampaita,eikä siinä asiassa vanhemmatkaan ole osannut yhtään neuvoa.
        Jos ne olisi pessyt silloin 2 kertaa päivässä, oikein kunnolla voi olla ettei olisi tullut yhtään reikiä.
        Pesin ne monesti nuorena vain kerran viikossa.

        Ilman karkkia olen ollut nyt 3 päivää ja se näyttää laihduttavan erittäin hyvin.
        En odota nopeita tuloksia,punnitsen ja mittaan vasta kahden viikon kuluttua ja liikuntaa tulen lisäämään reilusti.

        "Huonossa kunnossa ne on,mutta se johtuu vain siitä ettei ole nuorempana älynnyt pestä hampaita,eikä siinä asiassa vanhemmatkaan ole osannut yhtään neuvoa."

        Eikö kuuskymppisen tulis osata jotain ilman vanhempien neuvoja. Että kun ei oo ennen pesty niin ei nytkään pestä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huonossa kunnossa ne on,mutta se johtuu vain siitä ettei ole nuorempana älynnyt pestä hampaita,eikä siinä asiassa vanhemmatkaan ole osannut yhtään neuvoa.
        Jos ne olisi pessyt silloin 2 kertaa päivässä, oikein kunnolla voi olla ettei olisi tullut yhtään reikiä.
        Pesin ne monesti nuorena vain kerran viikossa.

        Ilman karkkia olen ollut nyt 3 päivää ja se näyttää laihduttavan erittäin hyvin.
        En odota nopeita tuloksia,punnitsen ja mittaan vasta kahden viikon kuluttua ja liikuntaa tulen lisäämään reilusti.

        "Ilman karkkia olen ollut nyt 3 päivää"

        Valtava itsekuri kyllä! Noin pitkään ilman karkkia! 😨


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huonossa kunnossa ne on,mutta se johtuu vain siitä ettei ole nuorempana älynnyt pestä hampaita,eikä siinä asiassa vanhemmatkaan ole osannut yhtään neuvoa.
        Jos ne olisi pessyt silloin 2 kertaa päivässä, oikein kunnolla voi olla ettei olisi tullut yhtään reikiä.
        Pesin ne monesti nuorena vain kerran viikossa.

        Ilman karkkia olen ollut nyt 3 päivää ja se näyttää laihduttavan erittäin hyvin.
        En odota nopeita tuloksia,punnitsen ja mittaan vasta kahden viikon kuluttua ja liikuntaa tulen lisäämään reilusti.

        "Pesin ne monesti nuorena vain kerran viikossa."

        Aletaan päästä sen jäljille että miksi naiset välttelee...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Pesin ne monesti nuorena vain kerran viikossa."

        Aletaan päästä sen jäljille että miksi naiset välttelee...

        Toisaalta miehetkään eivät pidä ilkeistä naisista...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toisaalta miehetkään eivät pidä ilkeistä naisista...

        "Toisaalta miehetkään eivät pidä ilkeistä naisista..."

        Kyllä moni on ilkeän naisen kanssa. Jos on joku syy miksi ilkeyttäkin on oppinut sietämään. On joko pildestä tai naisen rahoista ja elatuksesta riippuvainen, ja vielä taloudenhoidosta. Ehkä hampaattomat karkkiriippuvaiset deittailussa ei pärjää kuitenkaan, koska haju karkottaa niin ilkeät kuin vähemmän ilkeät. En tiedä sitten kumpiko on "ilkeää" se että sanoo että toinen haisee vai vainko se että kiertää mitään sanomatta kaukaa? Ehkä se on sen haisulin mielestä ilkeää kaikki. Moni peräkammarin poika haikailee naisten perään näillä palstoilla ja on katkera kun "ei kiltti mies" kelpaa. Ihan kuin se, ettei ole väkivaltainen, riittäisi miehelle itsellekään miksi siis naiselle pitäisi. Hygienia ja käytöstavat on tärkeimmät varmaan ihan kaikille. Itse katon ekana silmiä ja hampaita ja hymyä. Jos on vetänyt karkkia enimmän osaa elämää se kyllä näkyy....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toisaalta miehetkään eivät pidä ilkeistä naisista...

        Joko sinulla on poikaystävä?


    • Anonyymi

      Laihdutuskuuri on aivan turha, jos sen jälkeen palaa entisiin ruokailutapoihin. Laihdutetut kilot tulevat takaisin varmasti. Usein kaksinkertaisina.

      Paino hallitaan jatkuvalla, elinikäisellä kohtuullisella ja terveellisellä ruokailulla. Irtokarkit, suklaa, sipsit tai mikään muukaan ei ole totaalisesti kiellettyä, mutta pitää kyllä rajoittaa pieneen määrään ja harvoihin kertoihin vuodessa, jos haluaa pysyä normaalipainossa.

      • Anonyymi

        Ei ne tule takaisin kun aloittaa kuurin uudestaan HETI kun on alkanut lihomaan takaisin.
        Tässäkin tapauksessa karkit oli pakko lopettaa kokonaan.
        Lopetin siis jo aikaisemmin juustot ja vähensin pullan syömistä mutta se ei riittänyt laihtumiseen.
        Kyllä kohtuullisesti syöminenkin auttaa mutta se ei varmasti pysy kohtuudessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ne tule takaisin kun aloittaa kuurin uudestaan HETI kun on alkanut lihomaan takaisin.
        Tässäkin tapauksessa karkit oli pakko lopettaa kokonaan.
        Lopetin siis jo aikaisemmin juustot ja vähensin pullan syömistä mutta se ei riittänyt laihtumiseen.
        Kyllä kohtuullisesti syöminenkin auttaa mutta se ei varmasti pysy kohtuudessa.

        Siis joittenkin LIHOTTAVIEN herkkujen syönti,siksi ne pitää lopettaa kokonaan.Vähentäminen EI riitä JOS haluaa laihtua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis joittenkin LIHOTTAVIEN herkkujen syönti,siksi ne pitää lopettaa kokonaan.Vähentäminen EI riitä JOS haluaa laihtua.

        Lisäksi pitää suunnitella hyviä ruokalajeja millä korvaa herkkujen syömisen.
        Perunasta SAA tehtyä monenlaista ERI MAKUISTA hyvää ruokaa jolla lähtee hyvin nälkä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lisäksi pitää suunnitella hyviä ruokalajeja millä korvaa herkkujen syömisen.
        Perunasta SAA tehtyä monenlaista ERI MAKUISTA hyvää ruokaa jolla lähtee hyvin nälkä.

        Nyt aletaan olla oikeilla jäljillä. Hyvä ruoka voi olla terveellistäkin, tai terveellinen ruoka hyvää. Tärkeää on lisäksi, että syödään vain sen verran, että lähtee nälkä, ei enempää.

        Tärkeää olisi sekin, että ihmisellä olisi muutakin tekemistä kuin syöminen. Mukaansa tempaavan harrastuksen parissa unohtuisi jatkuva ruoan ja syömisen ajattelu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lisäksi pitää suunnitella hyviä ruokalajeja millä korvaa herkkujen syömisen.
        Perunasta SAA tehtyä monenlaista ERI MAKUISTA hyvää ruokaa jolla lähtee hyvin nälkä.

        Tämä terveellinen ruoka eroaa grilli ruuasta vain niin että siinä EI ole rasvaa.Rasvaa tulee kuitenkin piilorasvana 70-90 grammaa päivässä vaikka sitä ei lisää yhtään ruokiin.
        Hampurilaiset ja grillilautanen jossa perunaa,lihaa ja kasviksia ON laihdutusruokaa.
        Nämä maistuu aivan samalle vaikka niissä ei ole lisättyä rasvaa kunhan käyttää samoja mausteita.
        JOS käyttää lisättyä rasvaa 2000 kaloria nousee 3000 kaloriin KOSKA 100 G rasvaa sisältää 900 kaloria

        Hampurilaisiin pitää tehdä itse leipä koska kaupan leivät on täynnä suolaa ja rasvaa eikä niissä ole yhtään proteenia.Kun tekee itse leivän siihen voi laittaa paljon kananmunanvalkuaista ja raejuustoa jolloin proteenipitoisuus nousee monikyymmenkertaisesti kaupan leipään verrattuna ja sen voi tehdä hyvin vähäsuolaisesti terveellisemmällä suolalla.
        Näin tehty leipä on sellaisenaan mautonta,mutta kun käyttää sitä hampurilaisessa sitä ei huomaa koska hampurilaiseen tulee paljon kaikenlaisia mausteita.Lihan mausteseos,reilusti sinappia ja ketsuppia.
        Samat mausteet myös perunaruokaa.Näissä kummassakin käytän reilusti kasviksia,tomaattia,kurkkua paprikaa,purjosipulia,jäävuorisalattia.
        Kasviksia Pitää olla aina puoli lautasellista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lisäksi pitää suunnitella hyviä ruokalajeja millä korvaa herkkujen syömisen.
        Perunasta SAA tehtyä monenlaista ERI MAKUISTA hyvää ruokaa jolla lähtee hyvin nälkä.

        "Perunasta SAA tehtyä monenlaista ERI MAKUISTA "

        Peruna ei itsessään maistu miltään vaan maku tulee suolasta ja rasvasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä terveellinen ruoka eroaa grilli ruuasta vain niin että siinä EI ole rasvaa.Rasvaa tulee kuitenkin piilorasvana 70-90 grammaa päivässä vaikka sitä ei lisää yhtään ruokiin.
        Hampurilaiset ja grillilautanen jossa perunaa,lihaa ja kasviksia ON laihdutusruokaa.
        Nämä maistuu aivan samalle vaikka niissä ei ole lisättyä rasvaa kunhan käyttää samoja mausteita.
        JOS käyttää lisättyä rasvaa 2000 kaloria nousee 3000 kaloriin KOSKA 100 G rasvaa sisältää 900 kaloria

        Hampurilaisiin pitää tehdä itse leipä koska kaupan leivät on täynnä suolaa ja rasvaa eikä niissä ole yhtään proteenia.Kun tekee itse leivän siihen voi laittaa paljon kananmunanvalkuaista ja raejuustoa jolloin proteenipitoisuus nousee monikyymmenkertaisesti kaupan leipään verrattuna ja sen voi tehdä hyvin vähäsuolaisesti terveellisemmällä suolalla.
        Näin tehty leipä on sellaisenaan mautonta,mutta kun käyttää sitä hampurilaisessa sitä ei huomaa koska hampurilaiseen tulee paljon kaikenlaisia mausteita.Lihan mausteseos,reilusti sinappia ja ketsuppia.
        Samat mausteet myös perunaruokaa.Näissä kummassakin käytän reilusti kasviksia,tomaattia,kurkkua paprikaa,purjosipulia,jäävuorisalattia.
        Kasviksia Pitää olla aina puoli lautasellista.

        "Hampurilaisiin pitää tehdä itse leipä koska kaupan leivät on täynnä suolaa ja rasvaa eikä niissä ole yhtään proteenia.Kun tekee itse leivän siihen voi laittaa paljon kananmunanvalkuaista ja raejuustoa jolloin proteenipitoisuus nousee monikyymmenkertaisesti kaupan leipään verrattuna ja sen voi tehdä hyvin vähäsuolaisesti terveellisemmällä suolalla."

        Siis ketogeenista leipää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä terveellinen ruoka eroaa grilli ruuasta vain niin että siinä EI ole rasvaa.Rasvaa tulee kuitenkin piilorasvana 70-90 grammaa päivässä vaikka sitä ei lisää yhtään ruokiin.
        Hampurilaiset ja grillilautanen jossa perunaa,lihaa ja kasviksia ON laihdutusruokaa.
        Nämä maistuu aivan samalle vaikka niissä ei ole lisättyä rasvaa kunhan käyttää samoja mausteita.
        JOS käyttää lisättyä rasvaa 2000 kaloria nousee 3000 kaloriin KOSKA 100 G rasvaa sisältää 900 kaloria

        Hampurilaisiin pitää tehdä itse leipä koska kaupan leivät on täynnä suolaa ja rasvaa eikä niissä ole yhtään proteenia.Kun tekee itse leivän siihen voi laittaa paljon kananmunanvalkuaista ja raejuustoa jolloin proteenipitoisuus nousee monikyymmenkertaisesti kaupan leipään verrattuna ja sen voi tehdä hyvin vähäsuolaisesti terveellisemmällä suolalla.
        Näin tehty leipä on sellaisenaan mautonta,mutta kun käyttää sitä hampurilaisessa sitä ei huomaa koska hampurilaiseen tulee paljon kaikenlaisia mausteita.Lihan mausteseos,reilusti sinappia ja ketsuppia.
        Samat mausteet myös perunaruokaa.Näissä kummassakin käytän reilusti kasviksia,tomaattia,kurkkua paprikaa,purjosipulia,jäävuorisalattia.
        Kasviksia Pitää olla aina puoli lautasellista.

        Olisikos niin että tuo sinun laihuus ja mahan pömpötys johtuu maksan ja haiman huonosta kunnosta. Sen verran järjettömiä nämä sun "laihdutuskuurit" on. Pelkkää sokeria ja valkoista vehnäjauhoa. Varmaan myös kovat vitamiini- ja hivenainepuutokset kun energia on tyhjiä kaloreita.

        Oletko käynyt tutkituttamassa veriarvot viime aikoina? Kun esittelit kuvias ylilaudalla, näki ihosta että sisuskalut on huonossa hapessa. Kellertävä väri viittaa maksan ongelmiin. Ei olis ihme, rasvamaksahan tolla sun ravinnolla tulee ihan väistämättä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ne tule takaisin kun aloittaa kuurin uudestaan HETI kun on alkanut lihomaan takaisin.
        Tässäkin tapauksessa karkit oli pakko lopettaa kokonaan.
        Lopetin siis jo aikaisemmin juustot ja vähensin pullan syömistä mutta se ei riittänyt laihtumiseen.
        Kyllä kohtuullisesti syöminenkin auttaa mutta se ei varmasti pysy kohtuudessa.

        "Ei ne tule takaisin kun aloittaa kuurin uudestaan HETI kun on alkanut lihomaan takaisin."

        Pointti on siinä MIKSI lihot takaisin. Olet itse vastannut tähän eli lihot takaisin koska syöt niitä karkkeja ja herkkuja.

        Sokerin syönti kuulemma tyhmistää, se teoria ainakin on todistettu.

        Minusta aivan hulvaton syy sulla laihduttaa. Eli siksi laihdutat, että saat syödä herkkuja. Ihan kaistapäistä, ja on pakko olla sisuskalut mennyttä....


    • Anonyymi

      "Ei ne tule takaisin kun aloittaa kuurin uudestaan HETI kun on alkanut lihomaan takaisin.
      Tässäkin tapauksessa karkit oli pakko lopettaa kokonaan."

      Sitten taas ahmit senkin edestä minkä olet joutunut kituuttamaan ilman.

      Just tuli eilen uusintana Olet mitä syöt -ohjelma ja siinä Pippa Laukka selvin sanoin kertoi sokerilla elävälle nuorelle miehelle kuinka sokerilla käyvän ihmisen verisuonet rappeutuu ja sokeri ja jatkuva hiilihydraattipommitus on syövän, diabeteksen ja sydäntautien taustalla. Paitsi että hampaat tuhoutuu.

      Tuo poika oli vähän yli 20 ja hänen verisuonet oli 40-50 vuotiaan.

      Oletko omasi tutkituttanut....

      • Anonyymi

        Montako tonnia maksaa verisuonten kunnon tutkituttaminen?

        Mehiläinen osti hintahäirikkö Puhti.fi:n ja kolminkertaisti samalla hinnatkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Montako tonnia maksaa verisuonten kunnon tutkituttaminen?

        Mehiläinen osti hintahäirikkö Puhti.fi:n ja kolminkertaisti samalla hinnatkin.

        Jos on näyttöä että sokerinen ruoka tuhoaa verisuonet, miksei siitä ota oppia, sokeri tekee saman kaikilla. Ei tarvi tutkituttaa asiaa kun voi ennalta ehkäistä sairauksia.

        Jotkut jatkaa vahingollista elämäntapaa siitä huolimatta, että he näkee selvin numeroin oman terveydentilansa ja tekemänsä vahingon. Esim moni alkoholisti jatkaa juomista vaikka lääkäri esittää lukemat, mikä maksan ja haiman kunto on.

        Jotkut ei uskalla mennä lääkäriin ollenkaan kun tietää että todellisuus paljastuu ihan numeroina.

        Matala BMI ei ole mikään terveyden merkki. Suvussani tosi hoikka mies, 40 v. Oli kyllä kova ottamaan kuppia, mutta oli ihan tavallinen yrittäjämies, teki töitä jne. Lääkärissä käynti ei ole ollut hänen perheessä tapana. Kunnes löytyi kuolleena kotoaan. Hoitamaton D2 ja haimatulehdus. Oli hyvin hoikka joten piti olla terve? Alkoholistit on laihoja. Maha silti turvoksissa askiitin takia.


    • Anonyymi

      Aloittaja, mikä on verenpaineesi nykyään? Olet aiemmin kärsinyt korkeasta verenpaineesta, johon et ole suostunut ottamaan lääkitystä.

      • Anonyymi

        Liikunta on paras lääke verenpaineen hoitoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Liikunta on paras lääke verenpaineen hoitoon.

        Ei vaan suolan rajoittaminen, tosin erään uskonnon mukaan ihminen tarvitsee suolaa helteellä 20 g. Tässä uskontokunnassa on jäseninä paljon pyörtyilyyn taipuvaisia naimattomia naisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei vaan suolan rajoittaminen, tosin erään uskonnon mukaan ihminen tarvitsee suolaa helteellä 20 g. Tässä uskontokunnassa on jäseninä paljon pyörtyilyyn taipuvaisia naimattomia naisia.

        Liikunta ja suolan rajoittaminen ovat ihan parhaat. Lisäksi kaliumia ja magnesiumia riittävästi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Liikunta ja suolan rajoittaminen ovat ihan parhaat. Lisäksi kaliumia ja magnesiumia riittävästi.

        Suolan vähentäminen ei vaikuttanut mulla mitään mutta fillari lenkit pudotti yläpainetta 20 yksikköä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei vaan suolan rajoittaminen, tosin erään uskonnon mukaan ihminen tarvitsee suolaa helteellä 20 g. Tässä uskontokunnassa on jäseninä paljon pyörtyilyyn taipuvaisia naimattomia naisia.

        Totta, taisi hpv27 kertoa että sillä on natriumin puutoksen kanssa ongelmia että vieny sairaalaankin. En tienny että on naimaton nainen. Mut jos näet niitä naimattomia joka paikassa eli siitä puhe mistä puute?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suolan vähentäminen ei vaikuttanut mulla mitään mutta fillari lenkit pudotti yläpainetta 20 yksikköä

        Ei ole ollut nyt moneen vuoteen ollenkaan sairastanut flunssaa,niissä lidin viinirypäleissä oli hyvin monesti vähän homeisia viinirypäleitä.Antibiotit tehdään homeesta,eli olen ennaltaehkäisevästi lääkinnyt itseäni.Ne homeiset lajittelin pakkauksesta aina pois ja virutin vedessä kaikki mitä söin.Jäi niihin vähän siltikin sitä hometta.

        Näin pysyy terveenä ettekö te vieläkään ymmärrä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta, taisi hpv27 kertoa että sillä on natriumin puutoksen kanssa ongelmia että vieny sairaalaankin. En tienny että on naimaton nainen. Mut jos näet niitä naimattomia joka paikassa eli siitä puhe mistä puute?

        Hänellä ei ollut ravinnosta saatavan natriumin puutosta vaan eletrolyyttihäiriö. Normaalisti kalium- ja natriumtasapaino on tarkasti säädeltyä. Runsas natriumin saanti ei nosta veren natriumia. Myöskään natriumin vähäinen saanti ei vaikuta mitenkään veren natriumpitoisuuteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hänellä ei ollut ravinnosta saatavan natriumin puutosta vaan eletrolyyttihäiriö. Normaalisti kalium- ja natriumtasapaino on tarkasti säädeltyä. Runsas natriumin saanti ei nosta veren natriumia. Myöskään natriumin vähäinen saanti ei vaikuta mitenkään veren natriumpitoisuuteen.

        Nii. Ihmisillä on kaikenlaista. Joitakin pyörryttää niin että kuskataan sairaalaan tiputukseen. Onko naimattomuus taustalla syynä kuten arvelit


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hänellä ei ollut ravinnosta saatavan natriumin puutosta vaan eletrolyyttihäiriö. Normaalisti kalium- ja natriumtasapaino on tarkasti säädeltyä. Runsas natriumin saanti ei nosta veren natriumia. Myöskään natriumin vähäinen saanti ei vaikuta mitenkään veren natriumpitoisuuteen.

        Et taida ymmärtää asiasta paljoa. Kysehän on verenpaineesta ja osmoottisesta paineesta, jonka suola aiheuttaa. Tätä asiaa hoitaa pumppu eli sydän muuttamalla painetta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et taida ymmärtää asiasta paljoa. Kysehän on verenpaineesta ja osmoottisesta paineesta, jonka suola aiheuttaa. Tätä asiaa hoitaa pumppu eli sydän muuttamalla painetta.

        Me puhumme nyt aivan eri asioista. Kyse ei ollut enää korkean verenpaineen syystä vaan erään henkilön joutumisesta sairaalan polille elektrolyyttihäiriön takia. Hänelle annettiin suoneen eletrolyyttejä. Joku tässä sitten järkeili, ettei hän ollut saanut tarpeeksi suolaa ravinnostaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nii. Ihmisillä on kaikenlaista. Joitakin pyörryttää niin että kuskataan sairaalaan tiputukseen. Onko naimattomuus taustalla syynä kuten arvelit

        Pyörrytyksen syynä voi herkistyneellä ihmisellä olla oma mielikuvitus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pyörrytyksen syynä voi herkistyneellä ihmisellä olla oma mielikuvitus.

        Mielikuvitusta ne eletrolyytit ja muut terveydenedistämisosmoosit on. Taustalla on vain naimahalut jotka pyörryttää ja vie tiputukseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mielikuvitusta ne eletrolyytit ja muut terveydenedistämisosmoosit on. Taustalla on vain naimahalut jotka pyörryttää ja vie tiputukseen.

        Liiallinen juominen voi aiheuttaa hyponatremiaa. Pyörrytys ei johdukaan aina mielikuvituksesta vaan siitä että lääkitsee – kuvittelee lääkitsevänsä – kehoaan juomaryypyillä. Ihminen ei tarvitse suolaa eikä vettä ylenmäärin.

        ”Liiallisen vedenjuonnin oireet muistuttavat etenkin alkuvaiheessa kuivumisen oireita.

        – Vaikka suomalaisten suolan käyttö on hyvin runsasta, liian runsaalla juomisella voi silti aiheuttaa itselleen hyponatremian eli suolan puutteen. Kun nestettä käyttää hetkellisesti liikaa, ikään kuin ylilaimentaa itsensä.

        Hyponatremian eli suolavajeen oireita ovat väsymys, pahoinvointi, hidastuneisuus, voimattomuus sekä huimaus ja hutera olo. Pahimmassa tapauksessa tämäkin tila voi viedä sairaalaan – mutta Erkinjuntin mukaan lievässä tapauksessa tilanne tasaantuu muutamassa tunnissa, kun liika neste virtsataan pois.”

        https://www.is.fi/terveys/art-2000010522073.html


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Liiallinen juominen voi aiheuttaa hyponatremiaa. Pyörrytys ei johdukaan aina mielikuvituksesta vaan siitä että lääkitsee – kuvittelee lääkitsevänsä – kehoaan juomaryypyillä. Ihminen ei tarvitse suolaa eikä vettä ylenmäärin.

        ”Liiallisen vedenjuonnin oireet muistuttavat etenkin alkuvaiheessa kuivumisen oireita.

        – Vaikka suomalaisten suolan käyttö on hyvin runsasta, liian runsaalla juomisella voi silti aiheuttaa itselleen hyponatremian eli suolan puutteen. Kun nestettä käyttää hetkellisesti liikaa, ikään kuin ylilaimentaa itsensä.

        Hyponatremian eli suolavajeen oireita ovat väsymys, pahoinvointi, hidastuneisuus, voimattomuus sekä huimaus ja hutera olo. Pahimmassa tapauksessa tämäkin tila voi viedä sairaalaan – mutta Erkinjuntin mukaan lievässä tapauksessa tilanne tasaantuu muutamassa tunnissa, kun liika neste virtsataan pois.”

        https://www.is.fi/terveys/art-2000010522073.html

        Tuommonen tilanne on varmaan mahdollinen jos hermostuu sitä ettei ruokien nimiä kutsuta tietyillä nimillä. Se voi alkaa pyörryttää ja johtaa tiputukseen. Suola EI ole vaarallista jos sitä tiputetaan suoraan suoneen. Vain suun kautta otettu suola on vaarallista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuommonen tilanne on varmaan mahdollinen jos hermostuu sitä ettei ruokien nimiä kutsuta tietyillä nimillä. Se voi alkaa pyörryttää ja johtaa tiputukseen. Suola EI ole vaarallista jos sitä tiputetaan suoraan suoneen. Vain suun kautta otettu suola on vaarallista.

        Suolaan liittyvät ongelmat onkin psyykkisiä ja mielikuvituksen tuotetta, hermosto ei toimi normaalisti ja ne on ääripään uskontoa. Näillä potilailla on mukana varalta suolaa tai suolaista tuotetta, mikä on osmoosiluulosairauden ensimmäinen merkki. Oirekirjossa esiintyy pyörrytystä ja johtaa usein tiputukseen hakeutumiseen. Sairaalassa heitä rauhoitellaan ja kerrotaan ettei pidä saada hermokohtausta siitä jos joku mainitsee nimen Heikkilä tai nimittää paellaa paellaksi vaikka riisi on ihan toista lajia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Liiallinen juominen voi aiheuttaa hyponatremiaa. Pyörrytys ei johdukaan aina mielikuvituksesta vaan siitä että lääkitsee – kuvittelee lääkitsevänsä – kehoaan juomaryypyillä. Ihminen ei tarvitse suolaa eikä vettä ylenmäärin.

        ”Liiallisen vedenjuonnin oireet muistuttavat etenkin alkuvaiheessa kuivumisen oireita.

        – Vaikka suomalaisten suolan käyttö on hyvin runsasta, liian runsaalla juomisella voi silti aiheuttaa itselleen hyponatremian eli suolan puutteen. Kun nestettä käyttää hetkellisesti liikaa, ikään kuin ylilaimentaa itsensä.

        Hyponatremian eli suolavajeen oireita ovat väsymys, pahoinvointi, hidastuneisuus, voimattomuus sekä huimaus ja hutera olo. Pahimmassa tapauksessa tämäkin tila voi viedä sairaalaan – mutta Erkinjuntin mukaan lievässä tapauksessa tilanne tasaantuu muutamassa tunnissa, kun liika neste virtsataan pois.”

        https://www.is.fi/terveys/art-2000010522073.html

        Kyllä Juntinjuntin tutkimukseen on PAKKO uskoa tai jos ei usko niin on uskovainen. Huimaus ja pyörrytys ON vain herkkähermoisuutta. Naimattomuus tekee sitä näin Juntinjuntti totesi tuossa samassa tutkimuksessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Me puhumme nyt aivan eri asioista. Kyse ei ollut enää korkean verenpaineen syystä vaan erään henkilön joutumisesta sairaalan polille elektrolyyttihäiriön takia. Hänelle annettiin suoneen eletrolyyttejä. Joku tässä sitten järkeili, ettei hän ollut saanut tarpeeksi suolaa ravinnostaan.

        Hpv27
        2020-07-26 08:11:47

        Anonyymi kirjoitti:
        Mihin luulet tarvitsevasi elektolyyttijauhetta? Olen tähän asti pitänyt sinua asiaihmisenä.

        Minulla on taipumusta hyponatremiaan eikä se ole laisinkaan mukavaa kun siinä häviää kaikki voimat yhtäkkiä. Kerran sain sairaalassa 2 litraa suolavettä suoneen tuon takia. Pelkkä suolakin auttaisi mutta jos on kuuma kesä niin muistakin elektrolyyteistä tulee pulaa nopeasti.

        Tuon takia kotona on de alia ja myös matkakassissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hänellä ei ollut ravinnosta saatavan natriumin puutosta vaan eletrolyyttihäiriö. Normaalisti kalium- ja natriumtasapaino on tarkasti säädeltyä. Runsas natriumin saanti ei nosta veren natriumia. Myöskään natriumin vähäinen saanti ei vaikuta mitenkään veren natriumpitoisuuteen.

        "Hänellä ei ollut ravinnosta saatavan natriumin puutosta vaan eletrolyyttihäiriö"

        Selitit nyt vastoin herrasi käskyä ja annoit väärä tietoa. Mikä rangaistus siitä langetetaan pimeyden prinssinakin toimesta? Herrasi kieltää ehkä koppakuoriaisten syönnin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei vaan suolan rajoittaminen, tosin erään uskonnon mukaan ihminen tarvitsee suolaa helteellä 20 g. Tässä uskontokunnassa on jäseninä paljon pyörtyilyyn taipuvaisia naimattomia naisia.

        "Ei vaan suolan rajoittaminen, tosin erään uskonnon mukaan ihminen tarvitsee suolaa helteellä 20 g. Tässä uskontokunnassa on jäseninä paljon pyörtyilyyn taipuvaisia naimattomia naisia."

        Laittaisitko tällaisesta uskonnosta jotain tutkimustietoja. 20 g suolaa päivässä on aika paljon.

        Enkä ole itse kuullut että ketokarppaajatkaan syö suolaa väittämäsi mukaan 20g. Enkä syö itsekään. Helteellä selvästi suolan tarve nousee. Tulee päänsärkyä ja veden juominen auttaa ja voi laittaa suolarakeen veteen jos ei ole ekektrolyyttijauhetta. Liiallinen vedenjuonti on vaarallista sekin, jos ei natrium jne tasapaino ole kunnossa. Jotkut mielummin "uskontonsa" nimeen pyörtyy, jos uskonto kieltää kuuntelemasta kehon ja terveytensä tarpeita ja kieltää suolan käytön koska dogmeissa on määrätty ylittämätön ja maaginen raja-arvo, jota ei kuuliaisen uskovaisen sovi kyseenalaistaa eikä ylittää. Mielummin vaikka kuolee, kuin kuuntelee omaa oloaan. Onhan esim jehovan todistajat, jotka kieltäytyy verensiirrosta, koska he uskoo että sielu on veressä. Tai heille on siis uskoteltu niin, erinäisistä syistä, joihin liittyy testamenttaus vartiotorniseuralle. Sinä siis kieltäydyt suolatiputuksesta jos joudut sairaalaan?

        T kn


    • Anonyymi

      pelkästään naudanlihaa ja C-vitamiiini tabletteja apteekista.

      • Anonyymi

        Sinulla jää sitten puuttumaan paljon ravintoaineita, jos käytät vain naudanlihaa: kalium, kalsium, magnesium, folaatti, A-, B1-, B2-, C- , D- ja E-vitamiini.

        Kaliumia ja kalsiumia ei ole monivitamiineissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinulla jää sitten puuttumaan paljon ravintoaineita, jos käytät vain naudanlihaa: kalium, kalsium, magnesium, folaatti, A-, B1-, B2-, C- , D- ja E-vitamiini.

        Kaliumia ja kalsiumia ei ole monivitamiineissa.

        mistä ennenmuinoin ihmiset kalsiumin sai?

        Kerättiin metsästä marjoja ja syötiin eläimiä mitä kiinni saatiin, ei ollut maitotuotteita tarjolla, taitaa tulla kalsiumia muutenkin kuin maitoa juomalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        mistä ennenmuinoin ihmiset kalsiumin sai?

        Kerättiin metsästä marjoja ja syötiin eläimiä mitä kiinni saatiin, ei ollut maitotuotteita tarjolla, taitaa tulla kalsiumia muutenkin kuin maitoa juomalla.

        Ihmisen ravitsemustilanne on parantunut hurjasti vuosituhansien aikana – ja elinikä pidentynyt. Nykyään nainen vietellään valkoisin hampain. Ihailemallanne ajankautena nainen otettiin takaapäin lupaa kysymättä hiuksista kiinni pitäen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihmisen ravitsemustilanne on parantunut hurjasti vuosituhansien aikana – ja elinikä pidentynyt. Nykyään nainen vietellään valkoisin hampain. Ihailemallanne ajankautena nainen otettiin takaapäin lupaa kysymättä hiuksista kiinni pitäen.

        Voi niitä aikoja. Nyt naiset vetäisee lättyyn tommosia moukkia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihmisen ravitsemustilanne on parantunut hurjasti vuosituhansien aikana – ja elinikä pidentynyt. Nykyään nainen vietellään valkoisin hampain. Ihailemallanne ajankautena nainen otettiin takaapäin lupaa kysymättä hiuksista kiinni pitäen.

        "Nykyään nainen vietellään valkoisin hampain."

        Hampaat on näkyvä osa hygieniaa. On vähän turha pukeutua hienosti tai käyttää hajusteita jos suuhygienia on heikolla tolalla ja on kalsarit olleet jalassa viikon hajusta päätellen. Tässä muuten huomaa kuinka nuoret pojat on nykyään kunnostautuneet viehättääkseen tyttöjä. On niin teinipoikien hiukset ja vaatteet mintissä ja ympärillä leijuu dödön tuoksu.

        Kyllä hampaat taisi pysyä valkoisina muinaisina aikoina. Ei ollut sokeria, ja korkea ikä oli öbaut 30 v.

        70-luvulla ennen kouluhammashoitoa vielä jotkut sai rippilahjaksi tekarit. Tätini kertoi että hampaiden annettiin mädätä suuhun ja ne poistettiin. Ei paikattu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihmisen ravitsemustilanne on parantunut hurjasti vuosituhansien aikana – ja elinikä pidentynyt. Nykyään nainen vietellään valkoisin hampain. Ihailemallanne ajankautena nainen otettiin takaapäin lupaa kysymättä hiuksista kiinni pitäen.

        "Nykyään nainen vietellään valkoisin hampain."

        Sulla ei sitten taida olla paljon tsäänssejä.


    • Anonyymi

      karkista en ole luopunut = kerran viikossa noin 8 salmiakkijauhetikkaria. Eikä lihomista ole tullut. Ja verikokeet paljasti= hyvät arvot.

      • Anonyymi

        Minä en luovu homeisista viinirypäleistä,niistä saa hyvin antipioottia,olen pystyny terveenä vain siksi.Vanilia kermajäätelö yöllä vaikuttaa toisiksi eniten.


    • Anonyymi

      Tämä on hyvin yksinkertainen asia.
      Lihottavaa ruokaa PITÄÄ syödä vain vähän ja ravinnossa PITÄÄ olla paljon proteenia jota saa eniten lihasta,kalasta,raejuustosta proteenirahkasta.
      JOS ei syö proteenia,lihakset katoaa.🫤

      • Anonyymi

        Miksi et maalaisena puhuisi vvain alkuaisaineesta, koska et osaa kirjoittaa sivistyssanaa.

        Aiotko jo luopua homeisista rypäleistä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi et maalaisena puhuisi vvain alkuaisaineesta, koska et osaa kirjoittaa sivistyssanaa.

        Aiotko jo luopua homeisista rypäleistä?

        Näyttää siltä että Lidlin antipiootti on jo alkanut vaikuttaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näyttää siltä että Lidlin antipiootti on jo alkanut vaikuttaa.

        Litelin antipiootti käy myös roteenista eli molemmat alkaa vaikuttamaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Litelin antipiootti käy myös roteenista eli molemmat alkaa vaikuttamaan.

        Antipiootti roteenit pieneen pussiin kellariin ja päälle että elä ota.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Antipiootti roteenit pieneen pussiin kellariin ja päälle että elä ota.

        Antipootit tehoaa vielä tehokkaammin kun ensin viruttaa homeiset rypäleet ja syö juoksumatolla ne joissa on vähemmän hometta. Ensin reunoilta pehmeät ja sitten syödään keskustan rypäleet. Viinirypäleitä laitetaan poskeen ja annetaan sulaa ja sitten toiseen poskeen vähemmän homeinen. Ja kun puree niin home maistuu paremmin ja tietenki VAIKUTTAA tehokkaammin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Antipootit tehoaa vielä tehokkaammin kun ensin viruttaa homeiset rypäleet ja syö juoksumatolla ne joissa on vähemmän hometta. Ensin reunoilta pehmeät ja sitten syödään keskustan rypäleet. Viinirypäleitä laitetaan poskeen ja annetaan sulaa ja sitten toiseen poskeen vähemmän homeinen. Ja kun puree niin home maistuu paremmin ja tietenki VAIKUTTAA tehokkaammin.

        Elää vain syökö LIIKAA,siitä LIHOO.🫤


    • Anonyymi

      "On vähän turha pukeutua hienosti tai käyttää hajusteita jos suuhygienia on heikolla tolalla ja on kalsarit olleet jalassa viikon hajusta päätellen."

      Erikoinen kommentti tuolta naiselta, jonka tuttavuudet lienevät jostakin Liekki-hotellista sillan alta. Siellä saattoi olla kurat housussa, kun oli parempaakin tekemistä. Miten muuten tuo nainen voisi tietää viikon vanhoista haisevista kalsareita?

      Ilmeisen harva muistaa, että vielä 70-luvun alussa sodasta oli vasta reilu parikymmentä vuotta. Suuri osa juopoista oli sodankäyneitä miehiä, pieni osa myös naisia, jotka ryyppäsivät omia sodan jättämiä traumoja paetakseen. Tällainen juopottelumalli oli myös tarttuvaa koska muutakaan ei ollut. Perinteisesti suomalaisilla myös on todella huono viinapää eli ryypätään liikaa ja mennään sekaisin.

      PTS on terminä aivan uusi, ja sitä ruvettiin vasta tutkimaan todella Vietnamin sodan jälkeen. Siitä ei lainauksen kirjoittanut nainen varmaan tiedä mitään, koska ei ole sotaa tai edes armeijaa käynyt. Ukrainan sodan jäjiltä tulee molemmissa sotaa käyvissä maissa vapautumaan siviilikäyttöön satoja tuhansia miehiä, joilla on todella pahoja henkisiä ongelmia.

      Kun on henkisiä ongelmia, varsinkin mainitun 50-70-luvun sodanjälkeiseltä ajalta, paha haju suussa tai paha haju housuissa on pieni ongelma. Tekarit eivät haitanneet, koska ravinto oli etupäässä liemimuodossa. Nykyisin aika monella on kotonaan jopa suihku, ehkä sauna, ja usemmat kuin yhdet kalsongit.

      Lainauksen tehnyt nainen on 100 % varmuudella katkera nuoruutensa miehille ja luultavasti eronnut tai muutoin vanhapiika. Vanhojen sukulaisnaisten tarinat ovat juuttuneet syvälle hänen sieluunsa.

      • Anonyymi

        "Erikoinen kommentti tuolta naiselta, jonka tuttavuudet lienevät jostakin Liekki-hotellista sillan alta. Siellä saattoi olla kurat housussa, kun oli parempaakin tekemistä. Miten muuten tuo nainen voisi tietää viikon vanhoista haisevista kalsareita?"

        Kuule. Homeisten viinirypäleiden mussuttaja kertoi että ei ole pessyt hampaitaan kuin kerran viikossa ja sekin oli nuorena ja odottaa yhä että äiti hoitaa asian. Samaa tasoa on muukin hygienia kun kulkee ämpäri päässä ja pilkkihaalari niskassa ja munat vaahdossa pyöränselässä tuntikausia, siitä sitte asioimaan ihmisten ilmoille. Kyllä näitä peräkammarisetiä kuule näkee vielä paljon maalla ja joskus tulevat kaupunkiin. En tiedä onko liekkihotellista vai mistä. Liekkihotellilaiset pysyy yleensä omissa piireissään. Pahinta että nää peräkammarijuntit tulee juuri vaatteita ostamaan niissä kumisaappaissa ja pilkkihaalareissaan. Hirveä lemu ja menevät sovittamaan niiden likaisten kalsarien päälle uutta asua. Ja tuttu parturi sanoi että nämä tulee pesemättömällä tukalla ja pihuuttaan ei anna pestä sitä rasvaista lettiä. Ei auta yhtään mikään pihtimitta karkit tai se painaako 61 vai 59 kiloa. Terveisin myyjä.


      • Anonyymi

        "Kun on henkisiä ongelmia, varsinkin mainitun 50-70-luvun sodanjälkeiseltä ajalta, paha haju suussa tai paha haju housuissa on pieni ongelma."

        Eletään vaan v 2024. En tiedä missä sinä. Kun on henkisiä ongelmia, on silti äärettömän olennaista elämässä kutsua ruokia niiden oikeilla nimillä ja tarkkailla kauppojen hyllyillä millaset pyllyt ja ryhti ihmisillä on paistopisteellä. Vieläkin äärettömämmän olennaista on löytää heikkilän kirjoista virheitä tai yleensä kytätä pihtimittaa ja kaloreita, kaikkea paitsi ei omaa käytöstä, syömisiä, hampaita tai kalsareita. Nämä on tärkeitä tällä foorumilla, ei Ukrainan sota eikä Suomen 50-luku. Henkiset ongelmat voikin olla totta, jos puhut niinku itsestäs...mutta sitä suuremmalla syyllä nämä ns neuvot voi luokitella mt-puolen jutuiksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Kun on henkisiä ongelmia, varsinkin mainitun 50-70-luvun sodanjälkeiseltä ajalta, paha haju suussa tai paha haju housuissa on pieni ongelma."

        Eletään vaan v 2024. En tiedä missä sinä. Kun on henkisiä ongelmia, on silti äärettömän olennaista elämässä kutsua ruokia niiden oikeilla nimillä ja tarkkailla kauppojen hyllyillä millaset pyllyt ja ryhti ihmisillä on paistopisteellä. Vieläkin äärettömämmän olennaista on löytää heikkilän kirjoista virheitä tai yleensä kytätä pihtimittaa ja kaloreita, kaikkea paitsi ei omaa käytöstä, syömisiä, hampaita tai kalsareita. Nämä on tärkeitä tällä foorumilla, ei Ukrainan sota eikä Suomen 50-luku. Henkiset ongelmat voikin olla totta, jos puhut niinku itsestäs...mutta sitä suuremmalla syyllä nämä ns neuvot voi luokitella mt-puolen jutuiksi.

        Aloittaja ei liene haukkunut ketodieettiä eikä Heikkilää. Hänellä on psyykkinen riippuvuus karkkeihin. Huomattava osa hänen ajastaan kuluu karkinsyönnin sääntelyyn.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Erikoinen kommentti tuolta naiselta, jonka tuttavuudet lienevät jostakin Liekki-hotellista sillan alta. Siellä saattoi olla kurat housussa, kun oli parempaakin tekemistä. Miten muuten tuo nainen voisi tietää viikon vanhoista haisevista kalsareita?"

        Kuule. Homeisten viinirypäleiden mussuttaja kertoi että ei ole pessyt hampaitaan kuin kerran viikossa ja sekin oli nuorena ja odottaa yhä että äiti hoitaa asian. Samaa tasoa on muukin hygienia kun kulkee ämpäri päässä ja pilkkihaalari niskassa ja munat vaahdossa pyöränselässä tuntikausia, siitä sitte asioimaan ihmisten ilmoille. Kyllä näitä peräkammarisetiä kuule näkee vielä paljon maalla ja joskus tulevat kaupunkiin. En tiedä onko liekkihotellista vai mistä. Liekkihotellilaiset pysyy yleensä omissa piireissään. Pahinta että nää peräkammarijuntit tulee juuri vaatteita ostamaan niissä kumisaappaissa ja pilkkihaalareissaan. Hirveä lemu ja menevät sovittamaan niiden likaisten kalsarien päälle uutta asua. Ja tuttu parturi sanoi että nämä tulee pesemättömällä tukalla ja pihuuttaan ei anna pestä sitä rasvaista lettiä. Ei auta yhtään mikään pihtimitta karkit tai se painaako 61 vai 59 kiloa. Terveisin myyjä.

        "Samaa tasoa on muukin hygienia kun kulkee ämpäri päässä ja pilkkihaalari niskassa ja munat vaahdossa pyöränselässä tuntikausia, siitä sitte asioimaan ihmisten ilmoille. Kyllä näitä peräkammarisetiä kuule näkee vielä paljon maalla ja joskus tulevat kaupunkiin."

        (A) Rumasti sanottu.
        (B) Hyvin sanottu.
        (C) Fakta kerrottu.
        (D) Kaikki edelliset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloittaja ei liene haukkunut ketodieettiä eikä Heikkilää. Hänellä on psyykkinen riippuvuus karkkeihin. Huomattava osa hänen ajastaan kuluu karkinsyönnin sääntelyyn.

        Arvatenkaan hahmo ei ole todellinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Arvatenkaan hahmo ei ole todellinen.

        Tyyppi on ansiokkaasti tuhonnut palstaa jo vuosia ja saanut käytännössä kaikki mitään järkevää kirjoittavat katoamaan palstalta.

        Hienoa työtä, en vain ymmärrä miksi tuo asia on hänelle niin tärkeä että se ajaa sa satojen aiheesta oikeasti kiinnostuneiden etujen edelle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tyyppi on ansiokkaasti tuhonnut palstaa jo vuosia ja saanut käytännössä kaikki mitään järkevää kirjoittavat katoamaan palstalta.

        Hienoa työtä, en vain ymmärrä miksi tuo asia on hänelle niin tärkeä että se ajaa sa satojen aiheesta oikeasti kiinnostuneiden etujen edelle.

        Päinvastoin hänen kirjoituksensa keräävät aina runsaasti kommentteja. Kukaan kommentoijista ei tykkää MK-höpöttäjän höpötyksistä, silti palsta tarkistetaan monta kertaa päivässä MKH:n varalta ja luetaan suurennuslasin kanssa hänen joka ainoa sanansa. Sen jälkeen voidaankin siten kirjoittaa, että ei vois vähempää kiinnostaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Päinvastoin hänen kirjoituksensa keräävät aina runsaasti kommentteja. Kukaan kommentoijista ei tykkää MK-höpöttäjän höpötyksistä, silti palsta tarkistetaan monta kertaa päivässä MKH:n varalta ja luetaan suurennuslasin kanssa hänen joka ainoa sanansa. Sen jälkeen voidaankin siten kirjoittaa, että ei vois vähempää kiinnostaa.

        Niin, aivan kuten sanoin, palstalle ei ole jäänyt käytännössä ketään, kuka puhuisi painonhallinnasta, tästä on tullut huumori / provoamis / huomionhakupaikka.

        Loistavasti pilattu hyvä paikka.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, aivan kuten sanoin, palstalle ei ole jäänyt käytännössä ketään, kuka puhuisi painonhallinnasta, tästä on tullut huumori / provoamis / huomionhakupaikka.

        Loistavasti pilattu hyvä paikka.

        MKH:n ja kn:n aloitukset olisi kyllä helppo tunnistaa jo otsikosta, joten mielensäpahoittajat voivat syyttää vain itseään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        MKH:n ja kn:n aloitukset olisi kyllä helppo tunnistaa jo otsikosta, joten mielensäpahoittajat voivat syyttää vain itseään.

        Oletko itse tuo MKH, kun aina ja 100 % ajastasi puolustat häntä? Onko MKH luomasi höpöwikihahmo, jonka avulla saat huomiota ja voit pilailla?


      • Anonyymi

        "Ilmeisen harva muistaa, että vielä 70-luvun alussa sodasta oli vasta reilu parikymmentä vuotta. "

        Ilmeisen harva elää enää siellä ajalla, lienet poikkeus. Seitkytluvustakin on jo 50 vuotta. Olettaisi siis, että olisi opittu tapoja 50 vuoden aikana.

        Mua myös huvittaa tuommoinen tapa omia joku sota-ajan sankaruus itselle, vaikkei itse ole ollut rintamalla. Että huono hygienia jollain peräkammaripojalla vuonna 2024 voi johtua siis siitä, että oli sota 70 vuotta sitten?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ilmeisen harva muistaa, että vielä 70-luvun alussa sodasta oli vasta reilu parikymmentä vuotta. "

        Ilmeisen harva elää enää siellä ajalla, lienet poikkeus. Seitkytluvustakin on jo 50 vuotta. Olettaisi siis, että olisi opittu tapoja 50 vuoden aikana.

        Mua myös huvittaa tuommoinen tapa omia joku sota-ajan sankaruus itselle, vaikkei itse ole ollut rintamalla. Että huono hygienia jollain peräkammaripojalla vuonna 2024 voi johtua siis siitä, että oli sota 70 vuotta sitten?

        Ymmärryksesi on katkeruutesi takia vajaa. Et ymmärtänyt mitään, mitä sinulle kerrottiin, vaan housujen haju on vienyt kaiken huomiosi. Haisevat housujen sisälmykset eivät kuulu nykypäivään, aikamiespoika tai ei. Tuo alkuperäisen kirjoittanut nainen on 100 % varmuudella katkera nuoruutensa miehille ja luultavasti eronnut tai muutoin vanhapiika. Vanhojen sukulaisnaisten tarinat ovat juuttuneet syvälle hänen sieluunsa.

        Kuulostaa siltä, että suvussasi on ollut pelkkiä isänmaan pettureita, joilla on ollut haisevat housujen sisämykset pelkästä vankilassa istumisen pelosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ilmeisen harva muistaa, että vielä 70-luvun alussa sodasta oli vasta reilu parikymmentä vuotta. "

        Ilmeisen harva elää enää siellä ajalla, lienet poikkeus. Seitkytluvustakin on jo 50 vuotta. Olettaisi siis, että olisi opittu tapoja 50 vuoden aikana.

        Mua myös huvittaa tuommoinen tapa omia joku sota-ajan sankaruus itselle, vaikkei itse ole ollut rintamalla. Että huono hygienia jollain peräkammaripojalla vuonna 2024 voi johtua siis siitä, että oli sota 70 vuotta sitten?

        Peräkammaripojalla tarkoitettaneen vanhempiensa luona asuvaa täysi-ikäistä työtöntä miestä. Viestisi oli vihaa tihkuva.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ymmärryksesi on katkeruutesi takia vajaa. Et ymmärtänyt mitään, mitä sinulle kerrottiin, vaan housujen haju on vienyt kaiken huomiosi. Haisevat housujen sisälmykset eivät kuulu nykypäivään, aikamiespoika tai ei. Tuo alkuperäisen kirjoittanut nainen on 100 % varmuudella katkera nuoruutensa miehille ja luultavasti eronnut tai muutoin vanhapiika. Vanhojen sukulaisnaisten tarinat ovat juuttuneet syvälle hänen sieluunsa.

        Kuulostaa siltä, että suvussasi on ollut pelkkiä isänmaan pettureita, joilla on ollut haisevat housujen sisämykset pelkästä vankilassa istumisen pelosta.

        "kalsarit olleet jalassa viikon hajusta päätellen."

        Hirveämpää ajatusta ei ole kuin se, että vanha nainen kulkee kommandona ja hameen alla haju on mitä on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ilmeisen harva muistaa, että vielä 70-luvun alussa sodasta oli vasta reilu parikymmentä vuotta. "

        Ilmeisen harva elää enää siellä ajalla, lienet poikkeus. Seitkytluvustakin on jo 50 vuotta. Olettaisi siis, että olisi opittu tapoja 50 vuoden aikana.

        Mua myös huvittaa tuommoinen tapa omia joku sota-ajan sankaruus itselle, vaikkei itse ole ollut rintamalla. Että huono hygienia jollain peräkammaripojalla vuonna 2024 voi johtua siis siitä, että oli sota 70 vuotta sitten?

        Hesarissa lainataan seuraavasti: -Vain täydellinen rakkauden syli voi lääkitä alati jäytävää hylätyksi tulemisen, kelpaamattomuuden ja hyytävän eristyneisyyden uhkia. Tai tolkuton viinan läträys vaimentaa ne edes hetkeksi. Yksityisyydessä sodan murtamat veteraanit vaikenivat viinan voimalla kauhuistaan.

        Voit siitä omia sota-ajan sankaruuden itsellesi, vaikka et ole edes armeijaa käynyt. Mikään ei maailmassa muuttunut; kelpaisit hienosti erääseen meneillään olevaan sotaan reportteriksi. Tarkkailet asioita kuin hengetön ja tunteeton zombie.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hesarissa lainataan seuraavasti: -Vain täydellinen rakkauden syli voi lääkitä alati jäytävää hylätyksi tulemisen, kelpaamattomuuden ja hyytävän eristyneisyyden uhkia. Tai tolkuton viinan läträys vaimentaa ne edes hetkeksi. Yksityisyydessä sodan murtamat veteraanit vaikenivat viinan voimalla kauhuistaan.

        Voit siitä omia sota-ajan sankaruuden itsellesi, vaikka et ole edes armeijaa käynyt. Mikään ei maailmassa muuttunut; kelpaisit hienosti erääseen meneillään olevaan sotaan reportteriksi. Tarkkailet asioita kuin hengetön ja tunteeton zombie.

        Miksi sinä otat kunnian esivanhempien tekemisistä? Ethän sinä ole tehnyt mitään kenenkään eteen. Kehunut toisten tekemisillä ja häiriköinyt keskustelua. Siinä sun saavutukset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Peräkammaripojalla tarkoitettaneen vanhempiensa luona asuvaa täysi-ikäistä työtöntä miestä. Viestisi oli vihaa tihkuva.

        Joko sinulla on poikaystävä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "kalsarit olleet jalassa viikon hajusta päätellen."

        Hirveämpää ajatusta ei ole kuin se, että vanha nainen kulkee kommandona ja hameen alla haju on mitä on.

        Tuskinpa olet päässyt haistelemaan hameiden alle, ei nuorten eikä vanhojen. Mieli kyllä varmaan tekisi. Miehetki on alkaneet käyttää hameita yllättäen. Nuorten miesten huippumuoti oikein. Siinä on mukava tuuletella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "kalsarit olleet jalassa viikon hajusta päätellen."

        Hirveämpää ajatusta ei ole kuin se, että vanha nainen kulkee kommandona ja hameen alla haju on mitä on.

        Eihän siellä peräkammarissa ole vaaraa muista naisista kuin äitimuorista. Hänenkö tuoksuja tuoksuttelet? 🤔


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hesarissa lainataan seuraavasti: -Vain täydellinen rakkauden syli voi lääkitä alati jäytävää hylätyksi tulemisen, kelpaamattomuuden ja hyytävän eristyneisyyden uhkia. Tai tolkuton viinan läträys vaimentaa ne edes hetkeksi. Yksityisyydessä sodan murtamat veteraanit vaikenivat viinan voimalla kauhuistaan.

        Voit siitä omia sota-ajan sankaruuden itsellesi, vaikka et ole edes armeijaa käynyt. Mikään ei maailmassa muuttunut; kelpaisit hienosti erääseen meneillään olevaan sotaan reportteriksi. Tarkkailet asioita kuin hengetön ja tunteeton zombie.

        "Voit siitä omia sota-ajan sankaruuden itsellesi, vaikka et ole edes armeijaa käynyt"

        Mistät sen tiedät? Ei intin käyminen ole mikään erityissaavutus. Eikä mikään kehumisen peruste.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ymmärryksesi on katkeruutesi takia vajaa. Et ymmärtänyt mitään, mitä sinulle kerrottiin, vaan housujen haju on vienyt kaiken huomiosi. Haisevat housujen sisälmykset eivät kuulu nykypäivään, aikamiespoika tai ei. Tuo alkuperäisen kirjoittanut nainen on 100 % varmuudella katkera nuoruutensa miehille ja luultavasti eronnut tai muutoin vanhapiika. Vanhojen sukulaisnaisten tarinat ovat juuttuneet syvälle hänen sieluunsa.

        Kuulostaa siltä, että suvussasi on ollut pelkkiä isänmaan pettureita, joilla on ollut haisevat housujen sisämykset pelkästä vankilassa istumisen pelosta.

        "Ymmärryksesi on katkeruutesi takia vajaa. Et ymmärtänyt mitään, mitä sinulle kerrottiin, vaan housujen haju on vienyt kaiken huomiosi. Haisevat housujen sisälmykset eivät kuulu nykypäivään, aikamiespoika tai ei. Tuo alkuperäisen kirjoittanut nainen on 100 % varmuudella katkera nuoruutensa miehille ja luultavasti eronnut tai muutoin vanhapiika. Vanhojen sukulaisnaisten tarinat ovat juuttuneet syvälle hänen sieluunsa."

        Jos joutuu kattelemaan myyjänä tota hygieniaa niin kyllä siihen kiinnittää huomiota. Housujahan siellä availlaan. Voi sovituskopissa pörrätä kärpäsiäkin kun on sinunlainen herrasmies käynyt siellä sovittamassa. Voi esitellä jarrutusjäljetkin kalsareissaan henkilöstölle. Mietin millanen elämys on kun himohiihtäjä-pyöräilijä-spekettikadanossi menee kauppaan tms ihmisten ilmoille niissä vermeissään.


    • Anonyymi

      Elekää syökö liikaa.

      • Anonyymi

        Kas, maalainen on saanut kännykän päälle.


      • Anonyymi

        Elekää vaan syökö liikaa.


    • Anonyymi

      > Lainauksen tehnyt nainen on 100 % varmuudella katkera nuoruutensa miehille ja luultavasti eronnut tai muutoin vanhapiika. Vanhojen sukulaisnaisten tarinat ovat juuttuneet syvälle hänen sieluunsa.

      Katkeruudesta seuraa se, että miesten housuissa haisee aina pahalta. Vanhat naiset ovat sellaisia, muistot 50-, 60- ja 70-luvuilta, keski-ikä koitti jo 80-90-luvuilla.

    • Anonyymi

      Osta vain 1 irtokarkki viipaloise 20 osaan syyö se wiikossa

    • Anonyymi

      Jakaantunut persoona.
      Proteeni + höpöwiki.
      Karkki.
      Veitsenterävät.
      Pyöräily ja hiihto.
      Pihtimitta.
      Kananahkamies,
      Mayja-70.
      Erittäin oikea ruoka.

    • Anonyymi

      Tässä kävi nyt niin että aloitus ei onnistunut ja olen lihonut vähän lisää.Pihtimitat 2 mm ja vyötärön ympärysmitta 2 cm.
      Nyt uusi aloitus.Lihomisen syy,ei vieläkään yhtään liikuntaa koska siihen ei vieläkään muka ole ollut aikaa ja syöty liikaa herkkuja.
      Juoksumattoa alussa vähän kokeilin,vasta nyt otan sen käyttöön ja aloitan pyöräilyn.
      Lihomiseni ja laiskottelu aiheutti taas tilapäistä verenpaineen nousua,sitä pitää laihduttaa senkin takia.

      • Anonyymi

        Oletko sinä oikea ihminen vai tekoälyn luoma karikatyyri?


      • Anonyymi

        Paljonko oli kalorit viikolla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paljonko oli kalorit viikolla?

        Kyllä se nyt on jo alkanut pitämään,kalorit olleet nyt noin 1200 kahtena päivänä ja rasva on alkanut palamaan.
        Yleensä olen laihduttanut pelkällä liikunnalla,mutta nyt poikkeuksellisesti vähäkalorisella ruokavaliolla.

        Tämä ruoka mitä nyt syön näyttää toimivan erittäin hyvin,siinä on paljon rautaa ja proteenia,joten en tosiaan ole yhtään aliravittu.
        Niitä määriä ei saa roskaruuasta vaikka söisi 10 000 kaloria päivässä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se nyt on jo alkanut pitämään,kalorit olleet nyt noin 1200 kahtena päivänä ja rasva on alkanut palamaan.
        Yleensä olen laihduttanut pelkällä liikunnalla,mutta nyt poikkeuksellisesti vähäkalorisella ruokavaliolla.

        Tämä ruoka mitä nyt syön näyttää toimivan erittäin hyvin,siinä on paljon rautaa ja proteenia,joten en tosiaan ole yhtään aliravittu.
        Niitä määriä ei saa roskaruuasta vaikka söisi 10 000 kaloria päivässä.

        Nyt nestepaino alentui 800 grammaa päivässä.
        Kalorit noin 1200 päivässä.


    • Anonyymi

      Onko sinulla jo poikaystävä?

    • Anonyymi

      "Se MIKSI olen ostanut juuri irtokarkkeja johtuu siitä että ne on vähintään puolet halvempia kuin muut karkit."

      Mee ihmeessä tilaamaan Urjalan makeistukusta kunnon lootat.

      Oli Englanninlakritsi 3,99 euroa kilo. Kakkoslaatu, kosmeettista vikaa
      Fazerin Tutti Frutti 2,2 kiloa 9,99 euroa

      Muitakin halvalla, candy fries ranskanperunakarkki 2,99 euroa /kilo

      Tilaa iso lasti niin saat postikulut pois ja riittää karkkia koko viikoksi sulle.

      • Anonyymi

        En syö nyt karkkia kun laihdutan,SAA sitä normaalisti syödä kunhan EI syö liikaa.
        Ainoastaan salmiakkia EI kannata syödä koska se NOSTAA verenpainetta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En syö nyt karkkia kun laihdutan,SAA sitä normaalisti syödä kunhan EI syö liikaa.
        Ainoastaan salmiakkia EI kannata syödä koska se NOSTAA verenpainetta.

        Osta varastoon kellariin. Nuo ei oo salmiakkia.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      119
      2711
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      256
      1165
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      94
      1151
    4. Taas kuoli kuortaneella

      Mitä tapahtui kuhinoilla kun auton alle jäi ja kuoli 66.
      Kuortane
      8
      1094
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1021
    6. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      63
      943
    7. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      940
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      906
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      42
      845
    10. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      38
      817
    Aihe