Kyllä vaan moni asia oli nuoruudessa mukavampaa...
Silloin, kun olin nuori, niin naapurissamme oli rc lennätyksestä innostunut isä, joka
autotallissaan piti lennokkikerhoa ja siellä rakennettiin erilaisia lennokkeja, joita sitten läheisellä pellolla käytiin lennättämässä.
Pellolla myös hiihdettiin talvella ja siellä oli hiihtolatu, muttei enää, kun kaupunki rakennutti pellot ja lähimetsät omakotitaloja täyteen, eikä sielä voi enää edes lennättää :(
Siihen aikaan oli vielä mahdollista käydä lennättämässä lentokentän sivukiitotiellä.
Lentokentältä antoivat siihen luvan ja lennätettiin silloin, kun lentokoenita ei ollut ilmassa.
Enää sellainen ei olisi mahdollista.
Oli normaalia, että rc-lenokoneen moottorit pörisivät naapurustossa, kun oli ainakin 3 aktiivista rc lennokki harrastajaa silloin nuoruudessa ja jotka myös kiersivät suomea eri lennokki kilpailuissa.
Niinpä vaan hieno harrastus loppui näiltäkin, kun aloittivat perhe-elämän, josta työ vie suurimman osan ajasta ja muuttivat toiselle paikkakunnalle.
Nuoruuden muistoihin kuuluivat myös Kärkkäaisen sikapäivät Ylivieskassa keväällä ja syksyllä, jossa tarjottiin kinkkukiusausta kodassa ja kotakahvit koko viikon ajan.
Olipa yhden kerran Ylivieskan kärkkäisellä rc-lennätys päivä, jolloin läheisellä pellolla lennätettiin erilaisia lennokkeja.
Siihen aikaan vielä oli kärkkäisellä mynnissä rc-lennokki tarvikkeita, mutta niidenkin myynti on jo yli 10 vuotta sitten lopetettu :(
Nuoruutta jäi kyllä kaipaamaan
5
174
Vastaukset
Hiekkalaatikolla, lämmin kakka housuissa.
Nuoruudessa se oli mukavaa, tuskin enää...- Anonyymi
Nuoruudessa varmaan jokainen ihasteli ensimmäistä kakkaa, kun oli känyt oikealla wc pöntöllä elämän ensimmäistä kertaa.
Anonyymi kirjoitti:
Nuoruudessa varmaan jokainen ihasteli ensimmäistä kakkaa, kun oli känyt oikealla wc pöntöllä elämän ensimmäistä kertaa.
En muista itse ihastelleeni tuota, mutta aikuiset kehuivat kakkaa ja sanoivat että olen hyvä poika.
En vielä tuolloin ymmärtänyt omaa lahjakkuuttani.
Nykyään kai kehittyneemmät dronet ovat korvanneet vanhat RC-lennokit. Niitä on helpompi ohjata, ne lentävät myös suoraan ylös ja alas. Niihin voi myös laittaa hyötykuormaa, kuten raketteja ja pommeja muiden kiusaksi.
- Anonyymi
Ei se tee sinusta parempaa, että olet käynyt paljon kursseja. Olet vaan venkoillut päivärahojen suhteen -ennemmin helpolla ja leppoisalla kurssilla, kuin oikeassa työssä. Työttömiä aina sätitään, mutta kaltaisesi ihmiset ovat oikeasti yhteiskunnan saastaa. Onneksi tuo nyt loppuu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 898236
- 916362
Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon586243Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme344841- 443284
- 503265
Olet taitava
monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo572942- 442819
Sinällään hauska miten jostakin
jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per512786- 492760