Erimielisyyttä rahankäytöstä

Anonyymi-ap

Olen naimisissa, ja meillä on lapsia. Asumme omakotitalossa. Olemme aina pesseet omakotitalomme matot käsin maalla. Se on mielestäni todella iso homma., esimerkiksi sään vahtiminen. Mattojen kuivaminen vaatii parin päivän poudan.

Sain jokin aika sitten perinnön, minkä vuoksi haluaisin viedä matot pesulaan. Se tarkoittaa noin 200 euron laskua. Mieheni ei suostu tähän, vaikka minä maksaisin laskun.

Jos vien matot itse pesulaan, kun mieheni on poissa kotoa, seurauksena on varmaankin mykkäkoulu. Se taas ihmetyttää lapsia. Mitä suosittelette?

13

347

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jatkakaa samaan malliin.

    • Anonyymi

      Viet vaan pesulaan. Jos olet sellaisesta haaveillut ja nyt olisi perinnön vuoksi mahdollisuus niin ei ole väärin..saa välillä päästä helpollakin.

    • Anonyymi

      Jätä se ja valitse matot, ne pysyy lattiassa

    • Anonyymi

      Minulle riitti just se 7 vuotta "periaatteita" sittrn nistin kytkintä
      Oon saanu tehdä ja mennä niiku tykkään. Matot pesen vien pesulaan heitän roskiin
      Ihan sama☺️
      Parempaa kesää sullekkin❤️

      • Anonyymi

        Ps. En ikinä antais jonku äijän päättää mihin perintöni käytän? Hänen paskapaperiin? Vai lattioiden pesuun?
        Kyllä talous asiat menee yhteisestä kassasta. Kaiken jälkeen kun mies päättää erota jää yleensä naiselle tuulen huuhtoma perse ja niska vaivat. Näin se o


    • Anonyymi

      Ei muuta kun matot pesulaan, omillasi maksat.
      Antaa ukon möllöttää, sano lapsille, että tuommenen tuppisuu teidän isänne on, ei voi mitään.
      Ei kaikessa pidä ukolle ylivaltaa antaa

    • Anonyymi

      Voihan se ukko käydä yksin ne matot pesemässä jos se niin tärkeää on. Jääpähän sulle 200€ säästöön.

    • Anonyymi

      Helppo ratkaisu.
      Kaikki yhteistä ja molempien vapaasti käytettävissä ilman toisen kontrollia.
      Talouden hoitamisen yhdensuuntaiset periaatteet!!
      Myös niukkuus on yhteistä.
      Toiminut sopuisasti yli 50 vuotta.
      Matot. Olen kahdesti vienyt matot pesulaan. Ensimmäisellä kerralla tasopesu ja matot olivat erinomaisessa kunnossa. Toisella kerralla vein toiseen pesulaan enkä huomannut tarkistaa pesumenetelmää. Kyse oli jostakin rumpupesusta. Sen jälkeen räsymatot ovat olleet raivostuttavassa kunnossa. Varsinkin imuroidessani ovat hermoni koetuksella. Olen ehdottanut vaimolleni rättien tuhoamista ja hankkimista tilalle jäykemmät konetekoiset matot mutta vaimo haraa vastaan koska räsymattoihin liittyy joitakin tunnearvoja.

      Kerran, vaimoni ollessa tyttöjen matkalla Kroatiassa tai Sisiliassa, ajattelin yllättää ja hoitaa vuodevaatteiden pesun. Meni vaan pipariksi koska pesulan vastaanottaja ei varoittanut minua kahden kesäviikon sulkemisajasta joten en päässy yllättämään.
      Toisaalta, tuskin vaimo olisi uskonut minun itse hoitaneen pesun ja kuivatuksen. Pesulan jälki oli ammattimaisempaa kin se mihin olisin itse pystynyt

    • Anonyymi

      Ei kuulosta terveeltä parisuhteelta. Sinun rahasi, vie matot pesulaan, jos tahdot. Voit tietenkin sanoa miehellesi, että vaihtoehdot ovat a) viet matot pesulaan tai b) hän pesee ne. Kerrot, että matot pitää pestä, mutta sinä et aio niitä pestä. Kaikesta sitä ihmiset saavatkin riitoja aikaiseksi.

    • Anonyymi

      Jos tulee matoista riitaa niin ette sovi yhteen.

    • Anonyymi

      Kiitos hyvistä vastauksista. Asiaa ajateltuani alistun kuitenkin tässä mieheni tahtoon. Vaikka en haluaisi. Mutta kyllä tämä erimielisyys parisuhdettamme heikentää. Otan asian puheeksi paikassa, jossa käymme keskustelemassa parisuhteesta. Onneksi mieheni on se, joka tekee suurimman osan pesutyöstä. Ja lapsemmekin auttavat. Eikä sääkään kai tule olemaan liian kuuma.

      Kiitos kuitenkin, että olitte samaa mieltä kanssani. Tukenne lämmittää mieltäni.

    • Anonyymi

      Voi Luoja taas

      No, minä kyllästyin siivoamiseen ja ehdotin miehelleni, että ostaisimme tuon palvelun. Mieheni ei ajatuksesta tykännyt mutta minäpä tykkäsin ja sanoin, että joka tapauksessa tilaan siivouksen. Ja näin tein, ei mies siitä suuttunut vaan tiseasiassa olikin tyytyväinen puhtaaseen kotiin, sillä se oli todella puhdas ja hyvin siivottu kun ammattilaiset olivat asialla.

      Nyt tilaan siivouksen muutaman kerran vuodessa ja miehellä ei siihen ole nokan koputtamista.

    • Anonyymi

      Aviolitossa on keskinäinen lakisääteinen elatusvelvollisuus ja ilman avioehtoa kaikki omaisuus ja rahat on todellisuudessa yhteistä koska avio-oikeus.
      Siksi se 200€ on oikeasti pois myös miehen lompakosta.

      Meillä puoliso hussaa tilinsä turhuuksiin joita kiikutan sitten kirpparille pari kertaa vuodessa, saa vain max kymmenesosan ostohinnasta. Perintönsäkin kohta tuhlannut, joudun itse laittamaan perheen käyttörahatilille nyt paljon enemmän rahaa kuin vaimo vaikka hänellä selvästi isommat tulot. Perheen tili heti kohta tyhjä jo ennen tiliä(rahan laittoa).

      Avioliitossa tuhlattu rahan on aina samalla puolison lompakosta pois, niin se vaan menee.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuuluuko ehkäisy parisuhteessa molemmille

      Mieheni pelkää kovasti sitä, että minun käyttämä ehkäisy (pillerit) pettävät ja että tulisin raskaaksi. Hänellä on jo en
      Parisuhde
      62
      1214
    2. Suhun ihastuminen oli liikaa mulle ...

      Se meni jo sairauden ja sekavuuden puolelle. Oisin tehnyt melkein mitä vain, että saisin sut ja se ei ole tervettä. Vars
      Ikävä
      34
      1020
    3. Mihin ihastuit ensimmäisenä

      kaivatussasi? 💯
      Ikävä
      63
      1010
    4. Tänään valtuustossa

      Striimi rikki. Mennään saliin ja otetaan pussillinen mätiä omenoita mukaan. Popcornit valmiiksi kun Savola alkaa puhumaa
      Ähtäri
      26
      1007
    5. Miten paljon odotat hänen

      Kohtaamisia tai näkemistä? Kuinka hyvä keskusteluyhteys teillä on?
      Ikävä
      69
      955
    6. Onko kaivattunne puhelias

      Vai hiljainen hissukka.
      Ikävä
      46
      941
    7. Jiille kysymys

      Oletko kuitenkin mennyt eteenpäin ja sinulla joku uusi nainen kuvioissa? 🥹
      Ikävä
      73
      892
    8. Suomussalmen mustalaiset

      Uutena suomussalmelaisena mietin, että millasta porukkaa ovat?
      Suomussalmi
      17
      870
    9. Oletko mielestäsi kaivattusi

      ihannetyyppi ulkoisesti?
      Ikävä
      56
      852
    10. Minkälaiset hiukset

      kaivatullasi on? Miehellä Kenties ananas, puolikalju jne jne Naisella kenties vaaleat kiharat jne jne
      Ikävä
      27
      836
    Aihe