Tämän takia lääkkeet lihottavat.

Anonyymi-ap

Ennen lääkkeitä painoni oli ollut todella vakaa ja söin mitä huvitti. Elimistössä siis toimi ennen "säätelymekanismi".

Lopetettuani lääkkeet lähti painoa muutamassa kuukaudessa lähes 20 kiloa ihan itsestään, vaikkein ihan entiseen painoon palannutkaan. Normaalipainoon kuitenkin.

Nyt tuntuu taas siltä, että en joudu itse hallitsemaan painoani vaan se hoitaa itse itsensä ja pysyn normipainossa.

Käyn kuitenkin säännöllisesti vaa'alla tarkistamassa tilanteen, koska lihomisen pelko jäi päälle. Lääkkeisiin en enää palaa.

Mä lihoin yhdestä lääkkeestä niin, että kaloriteorian mukaan se olisi vastannut 1000-1500kcal ylimääräistä syömistä joka päivä.

Lääke vaikuttaa solujen toimintaan eli hidastaa soluaineenvaihduntaa.

ääritapauksessa ihminen syö yhtä paljon kuin ennenkin ja tekee samat liikunnat kuin ennenkin, mutta voi huonommin ja lihoo.

En aio päätyä enää ikinä osastolle, kun takuulla minut laitetaan sitten loputtomalle piikityslääkitykselle ja se ON pahempi kuin kuolema!

Sama lihottava ja kemiallisesti lobotomisoiva vaikutus on lähestulkoon kaikilla antipsykoottisilla lääkkeillä.

Mulla on samanlaisia kokemuksia, kuin sinulla. Kadun, kadun ja kadun, että olen koskaan mennyt psykiatrialle. Sanon rehellisesti, että se on lähes täydellisesti tuhonnut elämäni.

Mun Escitalopram-lääkepaketissa lukee, että sivuvaikutuksia:

-lisää ruokahalua

-painonnousu

Joten siksi katson nuo kahdeksi erilliseksi asiaksi, eli painnonnousu ei ole seuraus ruokahalun lisääntymisestä, vaan painonnousu voi aiheutua myös ilman ruokahalun lisääntymistä.

Olen syönyt lääkettä 3v, en ole kokenut ruokahalun lisääntyvän, se on mielestäni samalla tasolla kuin ennen lääkettä. Mutta painoni on silti noussut lähes 20 kg. Se nousi jo ekan 7 kk aikana.

Naapurilla paino nousi kuukaudessa 30 kiloa uuden lääkkeen aloittamisen jälkeen.

Elimistö suojaa soluja myrkyiltä keräämällä nestettä. Eli lääkkeet ovat myrkkyä / vierasaineita.

7

111

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Lääkeaineiden aiheuttama lihavuus on hyvin yleistä, mutta ei sitä haluta tilastoida, vaikka sopiva ICD-koodi onkin olemassa.

    • Anonyymi

      Tietyt lääkkeet voivat aiheuttaa painonnousua, mutta eivät todellakaan kaikki.
      Itselläni ei ole psyykenlääkkeitä, joista aloittaja ilmeisesti puhuu, mutta muita lääkkeitä runsain määrin. Ei ole painonnousua yhtään, pikemmin painonlaskua.

    • Anonyymi

      minulla on kyllä lääkkeitä, mutta en ole huomannut painonnousua. Söisinhän muutenkin enemmän kuin saisin. yritän pysyä taulukossa "lievä lihavuus" Päinvastoin, alkuun, kun minulle määrättiin tämä lääke, mikä minulla onkin, ja se toimi, koin että kykenin pitämään paremmin painoani kurissa. Ongelmat helpottuivat, joten riitti energiaa painon pudotukseen.

    • Anonyymi

      itellä ollut 24 unettomuuteen lääkkeet. Lapsesta asti ollut ylipainoinen. Olen pystynyt laihduttaa 9 vuotta sitten melkein alipainoiseksi. Nyt olen ollut kolme viikkoa pussikuurilla ja paino tippunut 9 kiloa. Eli ei ne lääkkeet mua ainakaan ole lihottaneet vaan ihan ylensyöminen tylsyyteen. Jos lääkkeet lihottais niin en olis pudottanut vajaata 10 kiloa kolmessa viikossa. Jotkut voi lihoa mutta ite en ole lihonut lääkkeistä. Eivätkä lisänneet ruokahalua. Sitä kun syö tylsyyteen niin kyllä siinä lihoo. 16 kiloa tavoitepainoon ja sitten alkaa painonhallinta. En yritä edes enää saada painoa 50 kiloon.

    • Anonyymi

      Monet psyyken lääkkeet hidastavat aineenvaihduntaa, siitä painon nousu pitkälti johtuu.
      Psyyken lääkkeet aiheuttavat herkästi ummetusta, joka johtuu hidastuneesta aineenvaihdunnasta, ja siksi voi paino nousta.
      Itse kun aikoinaan käytin neuroleptejä, mielialalääkkeitä, ym. käytin samaan aikaan ummetukseen tarkoitettuja valmisteita.

      • Anonyymi

        Tämä on täyttä totta! Itse sain niin pahan ummetuksen aikoinaan Olanzapinistä että vatsa ei toiminut edes joka viikko! Jouduin käyttämään sitten vahvempaa laksatiivia että sai vatsan toimimaan. Sitten aloitin Pegorionin säännöllisen käytön ja vatsani alkoi toimimaan vain 2 kertaa viikossa. Tilanne parani huomattavasti heti 1-2 viikon kuluttua kuin olin lopettanut Olanzapiinin.


    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      54
      3573
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      162
      2191
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      209
      1891
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      135
      1782
    5. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      362
      1211
    6. 80
      1185
    7. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      235
      1125
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      134
      1051
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      53
      964
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      74
      940
    Aihe