Sähköauton lataaminen yöllä, ei ole vain ilmaista, vaan tuottaa tuloa

Anonyymi-ap

Öisin pörssisähkön hinta on miinuksella, joten sähköautojen lataaminen kotona yöllä ei ole vain ilmaista, vaan tuottaa tuloa.

Ennen kauppakeskuksissa ja muualla sai ladata ilmaiseksi, mutta nyt käyttövoiman hankkimisesta maksetaan.

Polttoaineet sen sijaan maksavat 100 euroa tankillinen.

92

512

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mietipä tuota!

    • Anonyymi

      Mistä saat sähköä ilman siirtomaksua?

      • Anonyymi

        Paneelista esim.


    • Anonyymi

      Aurinkoisia päiviä, niin ei mene sähkön siirtoihinkaan rahaa.

      • Anonyymi

        Siis lataat öisin, mutta päivällä on aurinkoista, niin yöllä ei mene siirtomaksuja?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis lataat öisin, mutta päivällä on aurinkoista, niin yöllä ei mene siirtomaksuja?

        Et sää tyhmä oo…
        Joillakin on semmosseet kun aurinkopaneelit… ootko kuunnaan kuullu?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et sää tyhmä oo…
        Joillakin on semmosseet kun aurinkopaneelit… ootko kuunnaan kuullu?

        Ei bensapentillä ajatus kulje noin pitkälle, niille täytyy piirtää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis lataat öisin, mutta päivällä on aurinkoista, niin yöllä ei mene siirtomaksuja?

        Paneelit tuttaa hyvin sähköauton lataukseen yöllä ja talbella jolloin sähkö on muutenkin halpaa

        Asintuntijan höpinää


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et sää tyhmä oo…
        Joillakin on semmosseet kun aurinkopaneelit… ootko kuunnaan kuullu?

        Meinaatko että makselet sähkölaskua omista paneeleista saamastasi sähköstäkin? Et sääkään kovin tyhmä oo....


    • Anonyymi

      Hyvä provoyritys, mutta kun huomioidaan sähkön siirto ja sähkövero niin kyllä sä siitä lataamisesta kokonaisuutena joudut kuitenkin maksamaan.

      • Anonyymi

        Jos vanhemmat maksavat kaiken?


      • Anonyymi

        Ei mitään provoa vaan totisinta totta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei mitään provoa vaan totisinta totta.

        Pelkkä sähkövero on 2,79 snt/kWh, ja pörssisähkö on erittäin harvoin noin paljon miinuksella. Joten aloitus satusedän juttuja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pelkkä sähkövero on 2,79 snt/kWh, ja pörssisähkö on erittäin harvoin noin paljon miinuksella. Joten aloitus satusedän juttuja.

        Seuraapas noita sovellukai niin näet, että öisin on usein miinuksella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Seuraapas noita sovellukai niin näet, että öisin on usein miinuksella.

        Tänä vuonna ei ole ollut yhtenäkään tuntina edes 2 snt/kWh miinuksella, eli missään vaiheessa miinushinta ei ole kattanut edes sähköveroa. Siten ketjun aloitus on edelleenkin täyttä potaskaa.


      • Anonyymi

        Ei omasta aurinkopaneelista otetusta sähköstä makseta veroja eikä siirtomaksuja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei omasta aurinkopaneelista otetusta sähköstä makseta veroja eikä siirtomaksuja.

        Paneelitko on ilmaiset paneelit joilla saa edes jotain tuottoo maksaa 15 000 e


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos vanhemmat maksavat kaiken?

        Mikä oli hyvö sähkö auto ja paljonko maksaa


        Ja
        Kun baihtaa toimivan bensa autonsa sähköautoon

        Esim joku bensa hybeiid maasturin kokoisen auton
        Mikään model 3 ei käy ,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei omasta aurinkopaneelista otetusta sähköstä makseta veroja eikä siirtomaksuja.

        Juu mutta jos sähkö on tuotettu omilla paneeleilla niin ei siinä tapauksessa miinusmerkkinen pörssisähkö tuo mitään tuottoa, kuten aloituksessa oli mainittu.


    • Anonyymi

      Pörssisähkö on miinuksella muutamana päivänä vuodessa hyvin vähän. Siirron ja energian perusmaksut, siirron kulutusmaksu ja sähkövero maksavat yhteensä n. 10 senttiä/kWh.

      • Anonyymi

        Meillä pirkanmaalla yöllä siirtomaksut ja verot yhteensä 4,5 senttiä /kWh. Tuosta siis vähennetään ne negatiiviset energiamaksut. Perusmaksuja ei ole syytä huomioida koska ne ovat niin pieniä ja sähköä kuluu enemmän muuhun kuin auton lataamiseen.


      • Anonyymi

        Miksi kerrot epätotuuksia?


      • Anonyymi

        🏠🏠🏠🏠🏠🏠🏠🏠☀️☀️☀️☀️☀️☀️☀️☀️☀️
        Itse en näe mitään järkeä aurinkopaneelien asentamisessa kiinteistöön jossa on jo jakeluverkko. Sähkö on kallista vain tavella ja silloin paneelit eivät tuota yhtään mitään. Kesällä taas ylituotto pitää "myydä" siirtoverkkoon miinusmerkkisellä summalla.

        Nätä tosiasioita ei paneelikauppiaat mainosta vaan laskevat takaisinmaksun pakkaspäivän sähköhinnalla. Parhaassa tapauksessa saavat vielä jotain akkuja myytä, jolloin asiakkaan taloudellinen vahinko ainakin kymmenkertaistuu.


        Äänestä sdp


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meillä pirkanmaalla yöllä siirtomaksut ja verot yhteensä 4,5 senttiä /kWh. Tuosta siis vähennetään ne negatiiviset energiamaksut. Perusmaksuja ei ole syytä huomioida koska ne ovat niin pieniä ja sähköä kuluu enemmän muuhun kuin auton lataamiseen.

        Kun käyt ruokakaupassa niin jätätkö Alvin maksamatta kun se on niin pieni?


    • Anonyymi

      Sähkövero menee ja on nafti 3cnt/kWh.

      • Anonyymi

        Aika maltillinen vero verrattuna polttoaineen valmisteveroihin, johon myös lisätään alv24%, ensi syksystä alv 25,5%, verot yhteensä noin 70% pumppuhinaasta.


      • Anonyymi

        Sähkön siirto perusmaksuineen on jotain 6 cnt/kWh.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähkön siirto perusmaksuineen on jotain 6 cnt/kWh.

        Sähkön siirto maksaa sen mukaan kuinka pitkä matka siirretään. Minulla maaseudulla siirto 25 c/kWh.


    • Anonyymi

      Tässähän sitä on taas polttispolitrukille miettimistä kun latoo seteleitä tiskiin bensiksellä.

      Sähköauto latautuu omassa pihassa yöllä eikä maksa oikeastaan yhtään mitään.

      • Anonyymi

        Jos on omaa sähköntuotantoa, niin ei oikeasti maksa yhtään mitään. Se on mahdollista, toisin kuin öljyn pumppaaminen ja jalostaminen omalla tontilla.


      • Anonyymi

        Sähköllä ajaminen on todella halpaa, vaikka siirtomaksu ja sähkövero meneekin, kun on ajastanut latauksen klo 1.00 ja klo 6.00 välille.

        Huoltoasemalla satanen on maksettava vähän väliä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköllä ajaminen on todella halpaa, vaikka siirtomaksu ja sähkövero meneekin, kun on ajastanut latauksen klo 1.00 ja klo 6.00 välille.

        Huoltoasemalla satanen on maksettava vähän väliä.

        Se on todella halpaa vaikka on siirtoineen kiinteä 17 senttiä per kWh hinta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos on omaa sähköntuotantoa, niin ei oikeasti maksa yhtään mitään. Se on mahdollista, toisin kuin öljyn pumppaaminen ja jalostaminen omalla tontilla.

        Onko sulle joku tuonut ja asentanut ilmaiseksi ne sähköntuotantoon tarvittavat komponentit?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko sulle joku tuonut ja asentanut ilmaiseksi ne sähköntuotantoon tarvittavat komponentit?

        Nehän maksaa itsensä takaisin, kun säästyy taloussähkökuluja ja autoilunkin kuluja! Katos näin se homma toimii! Eikä ainoastaan maksa itseään takaisin, vaan siinä investoinnissa jää lopulta reilusti voitolle!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nehän maksaa itsensä takaisin, kun säästyy taloussähkökuluja ja autoilunkin kuluja! Katos näin se homma toimii! Eikä ainoastaan maksa itseään takaisin, vaan siinä investoinnissa jää lopulta reilusti voitolle!

        Mutta jos niistä laitteista on jotain maksanut niin vain hölmöläinen väittää että niillä tuotettu sähkö on "ilmaista".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta jos niistä laitteista on jotain maksanut niin vain hölmöläinen väittää että niillä tuotettu sähkö on "ilmaista".

        Kyllä se sähkö on ilmaista, ihan kuten kotona asuminenkin jos on maksettu omistusasunto. Harva laskee yöpymishintoja asumalleen (velattomalle) omistusasunnolle.

        Ja sähköntuotantolaitteiden tapauksessa se on pitkällä aikavälillä jopa tuottoisaa, ei ainoastaan ilmaista! Siitä siis jää voitolle! Näin selvää asiaa ei tajua jos on hölmöläinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköllä ajaminen on todella halpaa, vaikka siirtomaksu ja sähkövero meneekin, kun on ajastanut latauksen klo 1.00 ja klo 6.00 välille.

        Huoltoasemalla satanen on maksettava vähän väliä.

        Nykyisin ei tarvitse laittaa ryppyisiä seteleitä tiskille, kun käyttää korttia. Eikö sinulle ole annettu vielä omaa korttia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nykyisin ei tarvitse laittaa ryppyisiä seteleitä tiskille, kun käyttää korttia. Eikö sinulle ole annettu vielä omaa korttia.

        Kortti on vanhanaikainen. Maksan puhelimella, mutta neuvoin sinua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se sähkö on ilmaista, ihan kuten kotona asuminenkin jos on maksettu omistusasunto. Harva laskee yöpymishintoja asumalleen (velattomalle) omistusasunnolle.

        Ja sähköntuotantolaitteiden tapauksessa se on pitkällä aikavälillä jopa tuottoisaa, ei ainoastaan ilmaista! Siitä siis jää voitolle! Näin selvää asiaa ei tajua jos on hölmöläinen.

        Omassa asunnossa maksaa joka kuukausi vastike tai omakotitalossa lämmitys, sähkö,jätehuolto,kiinteistövero ym. Ei ilmaista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköllä ajaminen on todella halpaa, vaikka siirtomaksu ja sähkövero meneekin, kun on ajastanut latauksen klo 1.00 ja klo 6.00 välille.

        Huoltoasemalla satanen on maksettava vähän väliä.

        Siirtomaksu on sama vuorokauden ympäri. Ja meneehän siirtomaksu, kun myyt sähköä aurinkopaneeleistasi. Siirtomaksu esim. 25 senttiä.
        Muutenhan sähköauto on "rautaa". https://moottori.fi/uutinen/sahkoautot-hyytyvat-pakkasella-autoliiton-avustustilasto-on-karua-luettavaa/


      • Anonyymi

        " latoo seteleitä tiskille bensiksellä " . Piti vähän miettiä milloin olen viimeksi tuollaisen tapahtuman suorittanut . Varmaan 20 vuotta sitten . Lado sinä seteleitä pankin tiskille , kun osamaksuja maksat .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se sähkö on ilmaista, ihan kuten kotona asuminenkin jos on maksettu omistusasunto. Harva laskee yöpymishintoja asumalleen (velattomalle) omistusasunnolle.

        Ja sähköntuotantolaitteiden tapauksessa se on pitkällä aikavälillä jopa tuottoisaa, ei ainoastaan ilmaista! Siitä siis jää voitolle! Näin selvää asiaa ei tajua jos on hölmöläinen.

        Asut vielä vanhempien luona kun asumisesi on ilmaista . Kun muutat omillesi voi sinunkin asumisesi maksaa .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siirtomaksu on sama vuorokauden ympäri. Ja meneehän siirtomaksu, kun myyt sähköä aurinkopaneeleistasi. Siirtomaksu esim. 25 senttiä.
        Muutenhan sähköauto on "rautaa". https://moottori.fi/uutinen/sahkoautot-hyytyvat-pakkasella-autoliiton-avustustilasto-on-karua-luettavaa/

        Minulla on yösiirto aina ollut selvästi halvempi kuin päiväsiirto .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Asut vielä vanhempien luona kun asumisesi on ilmaista . Kun muutat omillesi voi sinunkin asumisesi maksaa .

        Mopon bensatkin maksaa mummo.


    • Anonyymi

      On se kovaa, kun joutuu päivisin ajamaan sähköauton akun väkisin tyhjäksi, että voi ladata aina öisin akullisen halpaa sähköä.

      • Anonyymi

        Ethän sinä pysty hyödyntämään sitä "ilmaista" sähköä, jos akku on aina täynnä.


      • Anonyymi

        On täällä todella erikoisia ajatuskulkuja.


      • Anonyymi

        Sähkön auton akusta voi syöttää takaisin verkkoon päivällä kun sähkön hinta on positiivinen, sähköauto kannattaa hankkia jo pelkästään siksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähkön auton akusta voi syöttää takaisin verkkoon päivällä kun sähkön hinta on positiivinen, sähköauto kannattaa hankkia jo pelkästään siksi.

        Minkä sähköauton järjestelmä noin toimii ?


    • Anonyymi

      Ihminen on köyhä, jos sen täytyy koko ajan ajatella rahaa ja pelätä sen loppumista.

      • Anonyymi

        Aika harva ihminen kerännyt ison omaisuuden ajattelematta rahaa.


    • Anonyymi

      Sähköauton lataaminen yöllä pörssisähköllä on lähes ilmaista. Muuta on aivan turha känistä.

      Katso eri sovelluksista kuinka alhaalla pörssisähkön hinta on ollut öisin.

      • Anonyymi

        Siirtomaksut ovat alhaalla vain nollasiirrolla.


    • Anonyymi

      Sanotaan että sähkö maksaisi niinkin paljon kuin 20 senttiä/kW veroineen päivineen. Kallista eikö?

      Kun auto kuluttaa 15kW/100km niin silloin ajaminen maksaa 3€/100km. Halpaa eikö?

      Et sinä maidostakaan maksaisi 7€/litra.

      Se nyt vaan on tyhmää maksaa liikkaa!

      • Anonyymi

        Älä vaan laske pääomakuluja ollenkaan .


    • Anonyymi

      Katsoppa Carunan hinnastoa niin kaukana on ilmaisesta.

      • Anonyymi

        Vain mitätön sähkövero ja siirtomaksu. Aika lähellä ilmaista verrattu 2 euroa litralta maksavaan polttoaineeseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vain mitätön sähkövero ja siirtomaksu. Aika lähellä ilmaista verrattu 2 euroa litralta maksavaan polttoaineeseen.

        Sähköauto maksaa "pikkasen" enemmän kuin oikea auto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköauto maksaa "pikkasen" enemmän kuin oikea auto.

        Sähköauton hinnallaei ole merkitystä kuhan vain käyttövoima on lähes ilmaista. Pian polttomootoriautolla ei halua ajaa kukaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköauto maksaa "pikkasen" enemmän kuin oikea auto.

        Sähköauto on nyt se oikea auto, fossiilit ovat menneen ajan juttuja. Sähköautot ovat nopeita voittajia, siis kauniita.


    • Anonyymi

      Ensi yönä pörssisähkön hinta painuu taas negatiiviseksi. Ja pysyy nollan tienoilla koko päivän. IHANAN KALLISTA!

      • Anonyymi

        Huomisen päivän keskihinta miinus 0,10 centtiä/kWh. Katso sovelluksesta.


    • Anonyymi

      Ei tuo sähköauton latailu ole kovin hyvä tapa tienata. Sitähän joutuu ajelemaan tyhjäksi välillä. Minulla on tuolla iso hallillinen lämpöpuhaltimia odottamassa negatiivista sähkön hintaa, ja yläkerrassa ilmastointilaitteita tasaamassa lämpöä ettei pala koko halli.

      • Anonyymi

        Ei sitä joudu ajamaan välillä tyhjäksi. Mitähän tuokin lause tarkoittaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei sitä joudu ajamaan välillä tyhjäksi. Mitähän tuokin lause tarkoittaa?

        Ei kai sinne sähköauton akkuun loputtomasti virtaa mene. Eikä sittentule sitä tienestiäkään jos ei virta kulje vaikka laturissa pitäisikin sitä autoa.


    • Anonyymi

      Yleisemmin voisi kysyä: miksi omistaa auto jos sillä ei aja? Auton voi vuokrata jos ajoa on vähän.

      • Anonyymi

        Vuokra-autoilu on kallista jos se auto tuodaan pihaasi ja viedään sen jälkeen kun et sitå tarvitse.
        Tai sitten pitää laskea mukaan taksilla ajo edestakaisin autovuokrafirman pihaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vuokra-autoilu on kallista jos se auto tuodaan pihaasi ja viedään sen jälkeen kun et sitå tarvitse.
        Tai sitten pitää laskea mukaan taksilla ajo edestakaisin autovuokrafirman pihaan.

        Jos ajat alle 5.000km vuodessa niin oman auton omistaminen on järjetöntä. Taksillakin pääset halvemmalla. Ja nyt ei taaskaan puhuta niistä tonnin paskoista.


    • Anonyymi

      Diesel maksoi viime yönä 1.91€/litra. Aikamoista liikehdintää tuntui tilillä kun tankkasin. Ei tullut voittoa, ei. Puhdasta tappiota lähes 200€. Pitäisköhän tästä V10 dieselmaasturista jo luopua?

    • Anonyymi

      "Polttoaineet sen sijaan maksavat 100 euroa tankillinen."

      Kerrotko miten se p---eaukiselle velkapellelle kuuluu miten varakkaat rahansa käyttävät? On sangen hauskaa seurata kun nämä muka varakkaat velka-autoilla ajelevat pellet säntäilevät kaapeleinensa etsien sitä edullisinta latauspaikkaa, että jäisi rahaa kaurahiutaleisiin, tonnikalahiutaleisiin vedessä ja makarooneihin;)

      Mukava jyräyttää uusi trx ram käyntiin ja tarvittaessa käydä välillä täyttämässä bensatankki kun on rekisteriotteessa se oma nimi, eikä op-rahoitus...yms. Eikä tarvitse murehtia mitä maksaa. Maksaa muuten enemmän kuin satasen, eikä tunnu, ei sitten missään. Helvetin hyvä kun shelleille tuli se vanhanajan palvelutankkaus niin tankkauksenkin hoitaa henkilökunta pikkurahalla.

      Viikonloppuisin sitten kuubalaisen sikarin ja konjakkilasin ääressä nauretaan rahamiesporukassa näitä vispilävillejä;)

      • Anonyymi

        Johan on hemmolla kuvitelmat.


      • Anonyymi

        Varmaan mukava peli se vm. 2011 RAM. Siinä on varmaan jo pakkikin ettei tartte työntää. Navigaattoria et tarvitsekaan kun sulla ei oo varaa edes ajaa sitä edes naapurikylälle.Poju ajelee ikivanhalla paskalla pellolla ja puhuu sikareista. PASKAA JAUHAT POIKA!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varmaan mukava peli se vm. 2011 RAM. Siinä on varmaan jo pakkikin ettei tartte työntää. Navigaattoria et tarvitsekaan kun sulla ei oo varaa edes ajaa sitä edes naapurikylälle.Poju ajelee ikivanhalla paskalla pellolla ja puhuu sikareista. PASKAA JAUHAT POIKA!

        Varmaan sähköpelleä harmittaa kun äijät myy prosentin verran metsää ja ostavat oikean auton eikä mitään sähkövatkainta.


      • Anonyymi

        Tuli muuten vielä mieleen kun tuossa juhannuksen alla istuttiin rahamiesten iltaa princess 55 sellani, niin matkalla saarihuvilalle joku sähköveneen velaksi ostanut pelle huitoi reitillä ja pyysin kipparia pysähtymään. No petterillähän oli akku loppunut, siinä pikku konuissa heitettiin vähäpojalle mela ja käskettiin melomaan latauspaikalle, sinne se jäi kaihoisasti katsomaan kun kaksi volvon 12,8 litraista 1000hv meridieseliä lähti kiidättämään 17,8 metristä venettä kauniissa liussa 37 solmun nopeutta.

        Useammat huutonaurut siinä illan mittaan saatiin, kun muisteltiin vispilävillen hölmistynyttä naamaa;)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuli muuten vielä mieleen kun tuossa juhannuksen alla istuttiin rahamiesten iltaa princess 55 sellani, niin matkalla saarihuvilalle joku sähköveneen velaksi ostanut pelle huitoi reitillä ja pyysin kipparia pysähtymään. No petterillähän oli akku loppunut, siinä pikku konuissa heitettiin vähäpojalle mela ja käskettiin melomaan latauspaikalle, sinne se jäi kaihoisasti katsomaan kun kaksi volvon 12,8 litraista 1000hv meridieseliä lähti kiidättämään 17,8 metristä venettä kauniissa liussa 37 solmun nopeutta.

        Useammat huutonaurut siinä illan mittaan saatiin, kun muisteltiin vispilävillen hölmistynyttä naamaa;)

        Kirjoita asiaa, älä kuvitelmia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirjoita asiaa, älä kuvitelmia.

        Oletko se sinä, sähköveneuivelo? Joko se jäi ensimmäinen osamaksuerä rästiin vai mikäs nyt kivistää. Voit muuten pitää sen melan, kahdestakin syystä: 1) sinulla näyttää sille olevan tarvetta, toisin kuin minulla. 2) En halua p--saukisen käsissä ollutta, minulle tosiaan tarpeetonta melaa takaisin, köyhän käsistä voi tarttua luuserin karma.


    • Anonyymi

      Paljonko olet maksanut siitä sähköautostasi? Jos sen lasket auton käyttökuluihin, niin halvemmaksi tulee vanhalla bensa-autolla ajaminen.
      Sama kuin "halpa aurinkoenergia". Laitteistojen hinnat kyllä vievät halpuuden mennessään.

    • Anonyymi

      Jaa...oisko toi EQC ollut reilut 100.000€. Pitää nääs olla kaikki hienoudet autossa että matka sujuu miellyttävästi. Kas kun myin sitä sijoitusmetsää jota ostin maajussilta halvalla. Ei sivistynyt suomalainen metsässä asu eikä ajele peltoautoilla. Se on junttien hommaa.

      • Anonyymi

        Ei sinulla ole varaa ostaa edes puolta hehtaaria metsää. Toisekseen et ymmärrä metsästä mitään. Jokaikinen metsätilkku Suomessa on niin tarkan syynin alla, että onnistuneen metsäkaupan tekee vain ammattilainen.
        Mutta jatka köyhyytesi valitusta neukkukuutiossa.


      • Anonyymi

        Pariin kohtaan sepustuksessasi kiinnittäisin huomion:

        1) Xiaomi Mi Electric Scooter 4 Lite ei ole M-B EQC vaikka haaveissasi niin luulet, vaan yksi markkinoiden halvimpia ja huonoimpia sähköpotkulautoja.

        2) Jos asuu hakunilassa vanhassa vuokrakasarmissa, voidaan sanoa että asuu täysin skutsissa.


        No, toivotaan että harhaiset kuvitelmasi tuovat edes hetken helpotuksen mielenterveysongelmiisi.

        ps. ole varovainen siellä slummissa liikkuessasi.


    • Anonyymi

      Onko aloittajalla sähkön siirtohintakin miinuksella? Siirtohinta, siirtohinnan vero ja perusmaksut miinuksella ja tuottaa hyvin, joohan?

    • Anonyymi

      Ei ihme, että velkaneuvojilla on jono oven takana, kun ihmiset kuvittelevat jo tienaavansa kuluttamalla sähköä.

      • Anonyymi

        Sähkökiimaiset ne siellä jonottaa ja eivät vieläkään tajua, että syyllinen löytyy peiliin katsomalla.


    • Anonyymi

      Miten tuonkin taas ottaa. Just nyt pörssisähkö siirtoineen ja veroineen maksaa 9,86 senttiä per kWh. Jos ajan 100km sähköautollani, se maksaa minulle 1,3€. Jos ajan dieselilläni just nyt 100km, se maksaa 11,90€. Ei tuo nyt varsinaisesti tuloa ole mutta aikamoista säästöä. Vuosihuolloista nyt puhumattakaan.

      • Anonyymi

        Dieselini vuosihuolto maksoi 170€.
        Mielelläni maksan mielenrauhasta muutaman satasen kuukaudessa ajamalla diesel- ja bensa-autoilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Dieselini vuosihuolto maksoi 170€.
        Mielelläni maksan mielenrauhasta muutaman satasen kuukaudessa ajamalla diesel- ja bensa-autoilla.

        Jokainen tekee varmasti omista tarpeista katsoen parhaat valinnat. Itse taas koen äänettömän, nykäyksettömän ja viiveettömän voimalinjan tuovan ajoon tietynlaista mielenrauhaa, ja jos siinä sivussa vielä säästää rahaa pari-kolmesataa / kk niin se on vaan plussaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jokainen tekee varmasti omista tarpeista katsoen parhaat valinnat. Itse taas koen äänettömän, nykäyksettömän ja viiveettömän voimalinjan tuovan ajoon tietynlaista mielenrauhaa, ja jos siinä sivussa vielä säästää rahaa pari-kolmesataa / kk niin se on vaan plussaa.

        Minun autoni eivät nyvi ja ovat yli 50 km/h nopeudessa hiljaisempia kuin useimmat sähköautot. Eikä ole range- ja latausahdistusta. Eikä tarvitse pelätä pohjakosketuksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minun autoni eivät nyvi ja ovat yli 50 km/h nopeudessa hiljaisempia kuin useimmat sähköautot. Eikä ole range- ja latausahdistusta. Eikä tarvitse pelätä pohjakosketuksia.

        Eiköhän se ole niin että nuo ahdistukset on vain fossiilin päänupissa. Kenelläkään ei ole tarvetta ajaa yli 500km yhteen soittoon ilman taukoa. Se on vain fossiilin keksimä juttu jonka fossiili kuvittelee sähköautoilijaa vaivaavan. Ei sähköautoilija huoltoasemilla notku. Se lataa kotona toisin kuin fossiili joka on pakotettu poikkeamaan huoltoasemalle..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jokainen tekee varmasti omista tarpeista katsoen parhaat valinnat. Itse taas koen äänettömän, nykäyksettömän ja viiveettömän voimalinjan tuovan ajoon tietynlaista mielenrauhaa, ja jos siinä sivussa vielä säästää rahaa pari-kolmesataa / kk niin se on vaan plussaa.

        Olin muutama päivä sitten Volvo-sähkiksen kyydissä. Ei sitä voinut sanoa hiljaiseksi, kun lähes koko ajan kuului erilaista vinkunaa ja siritystä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eiköhän se ole niin että nuo ahdistukset on vain fossiilin päänupissa. Kenelläkään ei ole tarvetta ajaa yli 500km yhteen soittoon ilman taukoa. Se on vain fossiilin keksimä juttu jonka fossiili kuvittelee sähköautoilijaa vaivaavan. Ei sähköautoilija huoltoasemilla notku. Se lataa kotona toisin kuin fossiili joka on pakotettu poikkeamaan huoltoasemalle..

        Eihän sähköautoilijat muusta puhu kun rangesta, kulutuksesta ja latauksesta.
        Kunnon autolla ajaessa ei tarvitse miettiä rangea koko ajan tai missä pitää nyt ladata.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olin muutama päivä sitten Volvo-sähkiksen kyydissä. Ei sitä voinut sanoa hiljaiseksi, kun lähes koko ajan kuului erilaista vinkunaa ja siritystä.

        Huomattavasti miellyttävämpi silti kuin uudehko diesel-Volvo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olin muutama päivä sitten Volvo-sähkiksen kyydissä. Ei sitä voinut sanoa hiljaiseksi, kun lähes koko ajan kuului erilaista vinkunaa ja siritystä.

        Et näköjään ollut kyydissä silla sieltä ei tuollaista kuulu.


    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      117
      2625
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      255
      1148
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      86
      1094
    4. Taas kuoli kuortaneella

      Mitä tapahtui kuhinoilla kun auton alle jäi ja kuoli 66.
      Kuortane
      8
      1054
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1011
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      930
    7. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      63
      923
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      896
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      41
      832
    10. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      37
      799
    Aihe