Käyttövoimavero pois !

ent. diesel...

Dieselille hintaa lisää 20 centtiä mittariin ja vero historian kirjoihin osastolle "valtio rankaisee" !

Näin ne maksaa enemmän ketkä ajaa enemmän !

Verolle ei ole MITÄÄN perusteita , miksi siis annetaan vältion ryöstää ja käyttää epäjohdonmukaista politiikkaa päästöjen pienentämiseen ja autokannan uusimiseen / suuntaamiseen vähäkulutteisempaan suuntaan !

Paljos laskeskellaan että paljonko pitäisi dieselautolla ajaa että kannattaisi kun on se vero , eiks tääkin just kannusta turhaan autonkäyttöön kun pitää ajaa et kannattaa ???

Missä on joku fiksu tappelemaan tätä veroa vastaan , niinkuin ne pari kaveria jakso meuhkata autoverotusta vastaan ?

33

6096

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • James

      Myös ajoneuvovero (ent. "käyttömaksu") joutaisi pois. Miksi auton omistamista olisi verotettava, kun verotus voisi kohdistua kulutukseen?

      • ....

        Taitaa olla liian fiksu idea :)

        Oikeasti tiedotusvälineissä on hallituksen edustajista useampikin todennut, että polttoaineeseen ei veroa voida enempää laittaa. Eli mäellä tiedostetaan, että polttoaineen osalta ollaan kipurajoilla. Tällöin ainoaksi vaihtoehdoksi jää verottaa omistamista.


      • kipuraja
        .... kirjoitti:

        Taitaa olla liian fiksu idea :)

        Oikeasti tiedotusvälineissä on hallituksen edustajista useampikin todennut, että polttoaineeseen ei veroa voida enempää laittaa. Eli mäellä tiedostetaan, että polttoaineen osalta ollaan kipurajoilla. Tällöin ainoaksi vaihtoehdoksi jää verottaa omistamista.

        Ihme juttu tuo polttoaineen hinnan kipuraja. Kun bensan hinta laski syksyllä kymmenen senttiä et ollut huomauttamassa että nyt sitä veroa voisi hieman nostaa.

        Mikäli verotus ei kohdistuisi omistamiseen tulisi järkevämmäksi pitää samassa taloudessa kahta autoa. Pientä bensapihiä työmatkoja varten ja isompaa pidemmille reissuille.


      • tultiin
        kipuraja kirjoitti:

        Ihme juttu tuo polttoaineen hinnan kipuraja. Kun bensan hinta laski syksyllä kymmenen senttiä et ollut huomauttamassa että nyt sitä veroa voisi hieman nostaa.

        Mikäli verotus ei kohdistuisi omistamiseen tulisi järkevämmäksi pitää samassa taloudessa kahta autoa. Pientä bensapihiä työmatkoja varten ja isompaa pidemmille reissuille.

        alaspäin neljä senttiä! Eilen 95E maksoi 1.23 €, tänään se oli 1.19 €. Polttoaineveroa voidaan siis nostaa 4 senttiä / litra ja silloin ollaan taas kipurajalla.


      • ....
        kipuraja kirjoitti:

        Ihme juttu tuo polttoaineen hinnan kipuraja. Kun bensan hinta laski syksyllä kymmenen senttiä et ollut huomauttamassa että nyt sitä veroa voisi hieman nostaa.

        Mikäli verotus ei kohdistuisi omistamiseen tulisi järkevämmäksi pitää samassa taloudessa kahta autoa. Pientä bensapihiä työmatkoja varten ja isompaa pidemmille reissuille.

        Kipuraja verotuksellisesti ja bensan hinta eivät tosiaan kulje käsikädessä.

        polttoainevero
        tuotantokustannukset
        kuljetuskustannukset
        joka portaan katteet
        ---------
        perushinta
        alv
        ---------------
        nyt shellillä oli 1,249

        Verotuksellisesti ollaan kipurajalla alv:n euro-osuus kasvaa perushinnan noustessa.

        Se, että dollari sattui olemaan halpaa ja barrelihinta kohtuullista ei sitä poista, että verotuksellisesti ollaan kipurajoilla. Yleisperiaate on, että veroa nostetaan ei lasketa. Tällöin jokaiseen markkinamuutokseen reagoiden veronkanto vain kasvaisi... =)


      • James
        .... kirjoitti:

        Kipuraja verotuksellisesti ja bensan hinta eivät tosiaan kulje käsikädessä.

        polttoainevero
        tuotantokustannukset
        kuljetuskustannukset
        joka portaan katteet
        ---------
        perushinta
        alv
        ---------------
        nyt shellillä oli 1,249

        Verotuksellisesti ollaan kipurajalla alv:n euro-osuus kasvaa perushinnan noustessa.

        Se, että dollari sattui olemaan halpaa ja barrelihinta kohtuullista ei sitä poista, että verotuksellisesti ollaan kipurajoilla. Yleisperiaate on, että veroa nostetaan ei lasketa. Tällöin jokaiseen markkinamuutokseen reagoiden veronkanto vain kasvaisi... =)

        Siellä oli 1,194. Kipurajaan vielä viisi senttiä.


      • Automiekkonen
        kipuraja kirjoitti:

        Ihme juttu tuo polttoaineen hinnan kipuraja. Kun bensan hinta laski syksyllä kymmenen senttiä et ollut huomauttamassa että nyt sitä veroa voisi hieman nostaa.

        Mikäli verotus ei kohdistuisi omistamiseen tulisi järkevämmäksi pitää samassa taloudessa kahta autoa. Pientä bensapihiä työmatkoja varten ja isompaa pidemmille reissuille.

        Kun siirryttiin euroon, on polttoaineen hintakin ruvennut heilumaan ees taas joka ikinen päivä, jopa vuorokauden sisälläkin. Ja se ero saattaa olla viikon sisälläkin jopa 10 senttiä, joten kannattaa seurata hintoja.

        Alkuviikosta kävin Varkaudessa, Shellin kylmäasemalla taisi olla jotain 1,109, ja kun ajoin takaisin Kuopioon, taisi olla about 1,229, eli siinä sitä on hinnaneroa välimatkan ollessa vajaat 80 km.

        Taitaa olla vaan niin, että kokonaisverorasitus autoilijalle pysyy samana, verotetaanpa sitten mitä hyvänsä. Jos dieselin hintaa nostetaan ja käyttövoimavero poistetaan, se ei niinkään vaikuta hirveästi henkilöautoilijaan, mutta raskaalle kalustolle se on pahempi nakki, siellä kun ei 6 litran keskikulutuksella ajella.


      • Rahtarreilla
        Automiekkonen kirjoitti:

        Kun siirryttiin euroon, on polttoaineen hintakin ruvennut heilumaan ees taas joka ikinen päivä, jopa vuorokauden sisälläkin. Ja se ero saattaa olla viikon sisälläkin jopa 10 senttiä, joten kannattaa seurata hintoja.

        Alkuviikosta kävin Varkaudessa, Shellin kylmäasemalla taisi olla jotain 1,109, ja kun ajoin takaisin Kuopioon, taisi olla about 1,229, eli siinä sitä on hinnaneroa välimatkan ollessa vajaat 80 km.

        Taitaa olla vaan niin, että kokonaisverorasitus autoilijalle pysyy samana, verotetaanpa sitten mitä hyvänsä. Jos dieselin hintaa nostetaan ja käyttövoimavero poistetaan, se ei niinkään vaikuta hirveästi henkilöautoilijaan, mutta raskaalle kalustolle se on pahempi nakki, siellä kun ei 6 litran keskikulutuksella ajella.

        on muutenkin 30 centin alekortit ja heillehän henkilöautoilijoilta perittävästä laittomasta verosta niitä ns. tukia jaellaan !
        20 centin hinnannosto toisi varmasti saman verotulon HEILLE vähintään ja pannaan siihen alekorttiin vaikka 10 centtiä lisää plussaa , ottakoot sen lillan mikä jäi miinukselle asiakkailta !


      • ei sitä
        Rahtarreilla kirjoitti:

        on muutenkin 30 centin alekortit ja heillehän henkilöautoilijoilta perittävästä laittomasta verosta niitä ns. tukia jaellaan !
        20 centin hinnannosto toisi varmasti saman verotulon HEILLE vähintään ja pannaan siihen alekorttiin vaikka 10 centtiä lisää plussaa , ottakoot sen lillan mikä jäi miinukselle asiakkailta !

        dieseliä omasta pussistaan maksa. Polttoaineen ostaa kuljetusyritys ja laskuttaa löpökulut siinä kun pissipoikanesteet ja renkaatkin asiakkaalla. Raskaan liikenteen tukeminen on nykymaailmassa täysin kestämätön peruste henkilöautojen omaisuusverotukselle.


      • kuka
        Rahtarreilla kirjoitti:

        on muutenkin 30 centin alekortit ja heillehän henkilöautoilijoilta perittävästä laittomasta verosta niitä ns. tukia jaellaan !
        20 centin hinnannosto toisi varmasti saman verotulon HEILLE vähintään ja pannaan siihen alekorttiin vaikka 10 centtiä lisää plussaa , ottakoot sen lillan mikä jäi miinukselle asiakkailta !

        sen 10snt lisäalennuksen maksaa. Hammaskeijuko sitä rahaa jakaa. Tai ehkä öljy-yhtiöt alkaa sponssaamaan.


      • hiiop
        kuka kirjoitti:

        sen 10snt lisäalennuksen maksaa. Hammaskeijuko sitä rahaa jakaa. Tai ehkä öljy-yhtiöt alkaa sponssaamaan.

        ankka maksaa .eletäänhän annkkalinnassa muutenkin.


      • vaekeeta
        Rahtarreilla kirjoitti:

        on muutenkin 30 centin alekortit ja heillehän henkilöautoilijoilta perittävästä laittomasta verosta niitä ns. tukia jaellaan !
        20 centin hinnannosto toisi varmasti saman verotulon HEILLE vähintään ja pannaan siihen alekorttiin vaikka 10 centtiä lisää plussaa , ottakoot sen lillan mikä jäi miinukselle asiakkailta !

        näin vaikeaa ymmärtää, että kuljetusliikkeiden työajo ja tavallisen kansalaisen "huviajo" eivät ole millään tavalla yhteismitallisia. Jokainen lisäsentti pakollisissa kuljetuksissa tulee meidän jokaisen kuluttajan maksettavaksi vaikka ei autoa koskaan omistaisikaan. Tavallinen kuluttaja ajaa sata-varmasti myös paljon/toiset puolet ihan tarpeetonta "pillurallia" tms. Siitä voi sitten tinkiä kun hinnat nousee liikaa, samalla saattaa nousta kuntokin.


      • James
        vaekeeta kirjoitti:

        näin vaikeaa ymmärtää, että kuljetusliikkeiden työajo ja tavallisen kansalaisen "huviajo" eivät ole millään tavalla yhteismitallisia. Jokainen lisäsentti pakollisissa kuljetuksissa tulee meidän jokaisen kuluttajan maksettavaksi vaikka ei autoa koskaan omistaisikaan. Tavallinen kuluttaja ajaa sata-varmasti myös paljon/toiset puolet ihan tarpeetonta "pillurallia" tms. Siitä voi sitten tinkiä kun hinnat nousee liikaa, samalla saattaa nousta kuntokin.

        Rekassa kulkee 10 000 purkkia tonnikalaa.

        Polttoainekulut ovat noin 20% kuljetuksen kuluista.

        Rekan polttoaineenkulutus on 40 litraa/100 km.

        Mikäli dieselin hintaan tulisi lisää 20 senttiä per litra ja tonnikalaa kuskattaisiin satamasta markettiin 1000 kilometriä (10 x 100 km), olisi laskutoimitus:

        20senttiä X 40 X 10 = 80 euroa.

        80 euroa / 10 000 = 0,8 senttiä lisähintaa per tonnikalapurkki.

        Minä kyllä maksaisin tuon nurisematta, mikäli käyttövoimavero ja ajoneuvovero saataisiin poistettua.


      • vielä
        James kirjoitti:

        Rekassa kulkee 10 000 purkkia tonnikalaa.

        Polttoainekulut ovat noin 20% kuljetuksen kuluista.

        Rekan polttoaineenkulutus on 40 litraa/100 km.

        Mikäli dieselin hintaan tulisi lisää 20 senttiä per litra ja tonnikalaa kuskattaisiin satamasta markettiin 1000 kilometriä (10 x 100 km), olisi laskutoimitus:

        20senttiä X 40 X 10 = 80 euroa.

        80 euroa / 10 000 = 0,8 senttiä lisähintaa per tonnikalapurkki.

        Minä kyllä maksaisin tuon nurisematta, mikäli käyttövoimavero ja ajoneuvovero saataisiin poistettua.

        Tokihan ymmärrät, että se sama korotus tulee sitten kaikkeen muuhunkin, mitä kaupasta kotio kannat. Enkä oikein usko että ne hilut kilahtaisi kuljetusliikkeen kassaan. Päivän sana on kilpailutus.


      • ymmärrän
        vielä kirjoitti:

        Tokihan ymmärrät, että se sama korotus tulee sitten kaikkeen muuhunkin, mitä kaupasta kotio kannat. Enkä oikein usko että ne hilut kilahtaisi kuljetusliikkeen kassaan. Päivän sana on kilpailutus.

        että kun tonnikalapurkin hinta nousee sentin ja kaljapullon hinta nousee sentin, niin kahden autoni ajoneuvo- ja käyttövoimaverot laskevat nollaan. Jos kuljetusala kaipaa yhteiskunnan tukea, suotakoon se sille suorana sosiaaliapuna, ei henkilöautojen omaisuusverotuksen kautta.


      • James
        James kirjoitti:

        Rekassa kulkee 10 000 purkkia tonnikalaa.

        Polttoainekulut ovat noin 20% kuljetuksen kuluista.

        Rekan polttoaineenkulutus on 40 litraa/100 km.

        Mikäli dieselin hintaan tulisi lisää 20 senttiä per litra ja tonnikalaa kuskattaisiin satamasta markettiin 1000 kilometriä (10 x 100 km), olisi laskutoimitus:

        20senttiä X 40 X 10 = 80 euroa.

        80 euroa / 10 000 = 0,8 senttiä lisähintaa per tonnikalapurkki.

        Minä kyllä maksaisin tuon nurisematta, mikäli käyttövoimavero ja ajoneuvovero saataisiin poistettua.

        http://www.kaleva.fi/html/JTpage492642.html
        "Lähes 20 000 olutpulloa hajosi rekan kaaduttua"
        "kaatumisen yhteydessä hajosi hieman alle puolet rekan lastina olleista olutpulloista."


        Eli jos rekkaan menee 40 000 kaljapulloa, tonnikalaa menee ainakin 80 000 purkkia.

        20 sentin korotus dieselin litrahintaan tekee siis alle 0,1 senttiä / tonnikalapurkki jos kuljetus rekalla on 1000 kilometriä.

        Jos matka on 100 kilometriä, on laskelma kaljan osalta:
        20 senttiä x 40 / 40 000 = 0,02 senttiä lisää kaljapullon hintaan.

        Eikä tässä ole vielä otettu huomioon kulujen alennusta joka johtuu rekka-auton käyttövoimaveron poistumisesta verotuksen siirtyessä polttoaineveroon.

        Tällaiset hinnankorotukset olen valmis kärsimään verotuksen järkeistämisen hintana.


    • ...hyvin

      Tällä mallilla "ne maksaa, ketkä käyttää" kustannukset kohdistuisivat raskaaseen ammattiliikenteeseen, mikä ilmeisesti Sinulle valopää sopisi. 20 snt/litra lisähinnalla tavallinen kolmiakselinen kuormuri ( 40 ltr/100km 400km/päivä 330pvä/vuosi) maksaisi kymmenentuhatta euroa tätä oikeudenmukaista lisähintaa vuodessa. Tapu tapu

      • tää koko

        nakuvero suunniteltu just raskasta liikennettä tukemaan alunperin silloin 60-70 luvun vaihteessa ! Ei toi ole ongelma , 20 centtiä diesellitraan lisää ni ohan siinä sen verran just sitä veroa lisää tukemaan raskasta liikennettä , vai mitä ? Ja on niitä muitakin keinoja valtiolla helpottamaan tavarakuljetuksen kuluja !

        Nimenomaan näin sen homman pitäisi mennä että kaikki olisi tasapuolista , käyttövoimaverolle ja ainakaan näin suurelle ei ole mitään varsinaisia perusteita olemassa ! Ei sitä peritä euroopassakaan ni ihmettelen että mikään taho ei ole sitä ruvennut ajamaan eu-perustuslakiasian rikkomuksena eteenpäin !


      • voisi
        tää koko kirjoitti:

        nakuvero suunniteltu just raskasta liikennettä tukemaan alunperin silloin 60-70 luvun vaihteessa ! Ei toi ole ongelma , 20 centtiä diesellitraan lisää ni ohan siinä sen verran just sitä veroa lisää tukemaan raskasta liikennettä , vai mitä ? Ja on niitä muitakin keinoja valtiolla helpottamaan tavarakuljetuksen kuluja !

        Nimenomaan näin sen homman pitäisi mennä että kaikki olisi tasapuolista , käyttövoimaverolle ja ainakaan näin suurelle ei ole mitään varsinaisia perusteita olemassa ! Ei sitä peritä euroopassakaan ni ihmettelen että mikään taho ei ole sitä ruvennut ajamaan eu-perustuslakiasian rikkomuksena eteenpäin !

        suorittaa pikku suuntaa-antavan laskuvertailun paljonko olisi HENKILÖAUTOILTA verollinen tuotto valtiolle jos pysytään nykyisessä järjestelmässä eli peritään käyttövoimaveroa ...

        VAI...

        Poistetaan käyttövoimavero ja nostetaan dieselin hintaa n. 20 centtiä eli vero-osuutta litralle !

        Tämä käytäntö ainakin kannustais vähempisaasteisiin ja vähemmänkuluttaviin autoihin päin kansalaisia kun ei tarttis enään laskea et paljonko TÄYTYY ajaa et kannattaa !!!


      • raskas liikenne

        pysty laskuttamaan menojaan asiakkailta? Miksi tuota täytyisi verotuksellisesti tukea?


      • hyvin
        raskas liikenne kirjoitti:

        pysty laskuttamaan menojaan asiakkailta? Miksi tuota täytyisi verotuksellisesti tukea?

        Kun kuuntelee isäntien vinkumista jo nykyisistäkin hinnoista, niin heikolta näyttää. Eipä tunnu olevan varaa maksaa kuskeille edes TESsin mukaisia palkkoja. Tokihan tiedät, että rahdinantajat osaavat kilpailuttaa; tyyli on, että se ajaa, kellä on eniten takametsiä hakattavana.

        En väitä, että nämä verot olisivat oikein, mutta valtio ottaa joka tapauksessa osansa, aivan sama, millä nimellä sitä kutsutaan. Jos käyttövoimavero kiukuttaa, osta pikkuauto ja aja bensalla. Ei voi lähteä siitä, että aina joku toinen maksaa sinun puolestasi.


      • nakuvero
        hyvin kirjoitti:

        Kun kuuntelee isäntien vinkumista jo nykyisistäkin hinnoista, niin heikolta näyttää. Eipä tunnu olevan varaa maksaa kuskeille edes TESsin mukaisia palkkoja. Tokihan tiedät, että rahdinantajat osaavat kilpailuttaa; tyyli on, että se ajaa, kellä on eniten takametsiä hakattavana.

        En väitä, että nämä verot olisivat oikein, mutta valtio ottaa joka tapauksessa osansa, aivan sama, millä nimellä sitä kutsutaan. Jos käyttövoimavero kiukuttaa, osta pikkuauto ja aja bensalla. Ei voi lähteä siitä, että aina joku toinen maksaa sinun puolestasi.

        on syrjivä ja eu-perustuslakien vastainen ! piste !
        20 centtiä nakuhintaan lisää veroa , nakuvero pois ni loppuu kaikki farkkupakukikkailut ym ym ja epäilen että verotuotto ei paljon heittäs nykyisestä !
        Rahtareilla on nykyäänkin 30 centin alekortit , pannaan siihen 10 -15 centiä sitten lisäaletta ni ei tule napinaa sieltäpäinkään !
        positiivista olis että ihmisten autonhankinta kääntyis kaikinpuolin järkevämpään suuntaan eli dieseleihin ! suomen autokannasta nakuja on n. 14 prosenttia , saksassa se on n. puolet ! Miksköhän ? No kun siellä saa ns. aletta kun ajaa vähemmän saastuttavalla ja kuluttavalla autolla eli nakulla ja siitä ei rankaista millään raippaverolla !


      • Ammattiautoilija
        raskas liikenne kirjoitti:

        pysty laskuttamaan menojaan asiakkailta? Miksi tuota täytyisi verotuksellisesti tukea?

        Jos on sopimukset tehty asiakkaiden kanssa, niin vaikea niitä on yksipuolisesti rahtarin mennä muuttamaan. Ja jos joku rupeaa hintoja nostamaan, aina löytyy joku muu joka ajaa halvemmalla.

        Joku viisas on kyllä sanonut, että sen jälkeen kun raskaan liikenteen puolella kilpailu vapautui, yrittäjät itse kilpailivat itsensä hengiltä lähtemällä tekemään hintatarjouksia joilla ei voi kannattavasti ajaa. Ja kun on kerran hinnat vedetty alas, niitä on vaikea sieltä enää nostaa.


      • ajaessani
        hyvin kirjoitti:

        Kun kuuntelee isäntien vinkumista jo nykyisistäkin hinnoista, niin heikolta näyttää. Eipä tunnu olevan varaa maksaa kuskeille edes TESsin mukaisia palkkoja. Tokihan tiedät, että rahdinantajat osaavat kilpailuttaa; tyyli on, että se ajaa, kellä on eniten takametsiä hakattavana.

        En väitä, että nämä verot olisivat oikein, mutta valtio ottaa joka tapauksessa osansa, aivan sama, millä nimellä sitä kutsutaan. Jos käyttövoimavero kiukuttaa, osta pikkuauto ja aja bensalla. Ei voi lähteä siitä, että aina joku toinen maksaa sinun puolestasi.

        joudun maksamaan saman omaisuusveron ajanpa sitten vuodessa sata tai sata tuhatta kilometriä. Isäntien vinkumistahan saa kuunnella muillakin aloilla kuin kuljetuspuolella. Käytännössä polttoaineen hinnannousun maksaa aina asiakas, ei isäntä.


      • koskaan
        Ammattiautoilija kirjoitti:

        Jos on sopimukset tehty asiakkaiden kanssa, niin vaikea niitä on yksipuolisesti rahtarin mennä muuttamaan. Ja jos joku rupeaa hintoja nostamaan, aina löytyy joku muu joka ajaa halvemmalla.

        Joku viisas on kyllä sanonut, että sen jälkeen kun raskaan liikenteen puolella kilpailu vapautui, yrittäjät itse kilpailivat itsensä hengiltä lähtemällä tekemään hintatarjouksia joilla ei voi kannattavasti ajaa. Ja kun on kerran hinnat vedetty alas, niitä on vaikea sieltä enää nostaa.

        lukenut niitä kuljetuspuolen rahtisopimuksia? Niissähän on aina pykälä, jonka mukaan polttoaineen hinnan noustessa kuljetuksen hinta nousee.

        Esimerkki Transpointin sopimuksesta:
        "Mikäli palveluhinnaston tai tehdyn kuljetussopimuksen voimassaoloaikana kuljetuksiin ja palveluihin kohdistetaan veroja tai muita vastaavia maksuja tai jos kuljetuskustannuksissa tapahtuu Transpointista riippumattomista syistä olennainen kohoaminen, pidättää Transpoint oikeuden vastaaviin hinnanmuutoksiin."


      • että
        hyvin kirjoitti:

        Kun kuuntelee isäntien vinkumista jo nykyisistäkin hinnoista, niin heikolta näyttää. Eipä tunnu olevan varaa maksaa kuskeille edes TESsin mukaisia palkkoja. Tokihan tiedät, että rahdinantajat osaavat kilpailuttaa; tyyli on, että se ajaa, kellä on eniten takametsiä hakattavana.

        En väitä, että nämä verot olisivat oikein, mutta valtio ottaa joka tapauksessa osansa, aivan sama, millä nimellä sitä kutsutaan. Jos käyttövoimavero kiukuttaa, osta pikkuauto ja aja bensalla. Ei voi lähteä siitä, että aina joku toinen maksaa sinun puolestasi.

        rahtifirman tulee voida aina lähteä siitä että henkilöautoilija maksaa heidän puolestaan?


      • haloo
        koskaan kirjoitti:

        lukenut niitä kuljetuspuolen rahtisopimuksia? Niissähän on aina pykälä, jonka mukaan polttoaineen hinnan noustessa kuljetuksen hinta nousee.

        Esimerkki Transpointin sopimuksesta:
        "Mikäli palveluhinnaston tai tehdyn kuljetussopimuksen voimassaoloaikana kuljetuksiin ja palveluihin kohdistetaan veroja tai muita vastaavia maksuja tai jos kuljetuskustannuksissa tapahtuu Transpointista riippumattomista syistä olennainen kohoaminen, pidättää Transpoint oikeuden vastaaviin hinnanmuutoksiin."

        Transpointin asiakkaisiin kuuluu paljon pikkufirmoja, joilta Transpoint voi kyllä periä kulunsa. Mites luulet parin auton kuljetusliikkeen pystyvän samaan, kun autot on vastaavan jättiläisen ajossa. Miten se on niin vaikeata tajuta. Jos ei hinta sovi voi etsiä ajonsa muualta.


      • tuota noin
        nakuvero kirjoitti:

        on syrjivä ja eu-perustuslakien vastainen ! piste !
        20 centtiä nakuhintaan lisää veroa , nakuvero pois ni loppuu kaikki farkkupakukikkailut ym ym ja epäilen että verotuotto ei paljon heittäs nykyisestä !
        Rahtareilla on nykyäänkin 30 centin alekortit , pannaan siihen 10 -15 centiä sitten lisäaletta ni ei tule napinaa sieltäpäinkään !
        positiivista olis että ihmisten autonhankinta kääntyis kaikinpuolin järkevämpään suuntaan eli dieseleihin ! suomen autokannasta nakuja on n. 14 prosenttia , saksassa se on n. puolet ! Miksköhän ? No kun siellä saa ns. aletta kun ajaa vähemmän saastuttavalla ja kuluttavalla autolla eli nakulla ja siitä ei rankaista millään raippaverolla !

        kun mä en oikein ymmärrä sitä ympäristöystävällisyyttä; eikös Saksassa ole haaveiltu nakujen kieltoa hiukkaspäästöjen takia, ja nyt Fritzit kyhää niihin jotain jälkiasennussuodattimia.


      • vaan.
        haloo kirjoitti:

        Transpointin asiakkaisiin kuuluu paljon pikkufirmoja, joilta Transpoint voi kyllä periä kulunsa. Mites luulet parin auton kuljetusliikkeen pystyvän samaan, kun autot on vastaavan jättiläisen ajossa. Miten se on niin vaikeata tajuta. Jos ei hinta sovi voi etsiä ajonsa muualta.

        " Transpointin asiakkaisiin kuuluu paljon pikkufirmoja, joilta Transpoint voi kyllä periä kulunsa. Mites luulet parin auton kuljetusliikkeen pystyvän samaan, kun autot on vastaavan jättiläisen ajossa"

        No tietysti tekemällä samanlaisia sopimuksia.

        Entä jos dieselin hinta laskee ja rekkafirmat saavat ylimääräistä rahaa, maksavatko ne silloin henkilöautojen omaisuusverot?


      • hellettä
        vaan. kirjoitti:

        " Transpointin asiakkaisiin kuuluu paljon pikkufirmoja, joilta Transpoint voi kyllä periä kulunsa. Mites luulet parin auton kuljetusliikkeen pystyvän samaan, kun autot on vastaavan jättiläisen ajossa"

        No tietysti tekemällä samanlaisia sopimuksia.

        Entä jos dieselin hinta laskee ja rekkafirmat saavat ylimääräistä rahaa, maksavatko ne silloin henkilöautojen omaisuusverot?

        Jos hinta laskee isäntä kipaisee mersukauppaan ostoksille ;)

        Kun kerran olet noin hyvä tekemään sopimuksia, suosittelen ryhtymistä kuljetusyrittäjäksi . . .


      • kenties?
        hellettä kirjoitti:

        Jos hinta laskee isäntä kipaisee mersukauppaan ostoksille ;)

        Kun kerran olet noin hyvä tekemään sopimuksia, suosittelen ryhtymistä kuljetusyrittäjäksi . . .

        >Kun kerran olet noin hyvä tekemään sopimuksia, suosittelen ryhtymistä kuljetusyrittäjäksi . . .

        Eihän kuljetusyrittäjäksi pääse ellei ole yrittäjäkurssia käynyt ja vakavarainen. Miksi ihmeessä sitten pitäisi tehdä sopimuksia jotka vievät perikatoon jollei henkilöautojen omaisuusvero tule köyhän rahtarin pelastajaksi?


    • Nykyinen järjestelmä hyödyttää niitä, jotka ajavat todella paljon. Jonkinlainen paljousalennus eniten kuluttaville.
      Dieselin (rikitön) vero on nykyisin vajaat 32 senttiä/l ja bensiinin (formuloitu) vajaat 59 senttiä/l. Koska dieselin päästöt ovat kuitenkin suuremmat (CO2 10%), voisi veroa korottaa n. 30 senttiä/l käyttövoimaveron poiston vastineeksi.

    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin

      Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http
      Maailman menoa
      250
      4526
    2. Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi

      se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?
      Maailman menoa
      125
      2965
    3. Miten löydän sinut

      Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit
      Ikävä
      41
      2732
    4. Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla

      Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?
      Heinola
      74
      1700
    5. Vaikea tilanne

      Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te
      Ikävä
      105
      1553
    6. Jouluksi miettimistä: kuka tai mikä valmistaa rahan?

      Nyt kun on ollut vääntöä rahasta ja eritoten sen vähyydestä, niin olisi syytä uida rahan alkulähteille, eli mistä se syn
      Maailman menoa
      17
      1437
    7. Milloin kaivatullasi

      .. on nimipäivä?
      Ikävä
      52
      1295
    8. Kehtaisitko näyttäytyä

      kaivattusi seurassa?
      Ikävä
      92
      1216
    9. Julkinen sektori on elänyt aivan liian leveästi yli varojensa!

      Viimeisen 15 vuoden aikana julkisen puolen palkat ovat nousseet n. 40%, kun taas yksitysellä sektorilla vain n. 20%. En
      Maailman menoa
      202
      1067
    10. Missä kunnassa kaivattusi asuu

      Kuinka tarkkaa uskalla sanoa?
      Ikävä
      47
      1055
    Aihe