Yöllinen vierailu: Enkelit paljastivat totuuden

Anonyymi-ap

Viime yönä koin jotain täysin odottamatonta. Kaksi enkeliä laskeutui luokseni kesken unieni, ja heidän ilmestymisensä oli kuin suoraan vanhasta elokuvasta tai kiiltokuvasta. Heidän valonsa täytti huoneen pehmeällä hehkulla, joka oli samalla lämmin ja kirkas. Enkelien siivet olivat suuret ja hohtivat valkoisina, ja heidän kasvonsa sädehtivät rauhaa ja lempeyttä. Heidän silmänsä olivat kuin syvät, lohduttavat järvet, joissa kuvastui ikiaikainen viisaus.

Kun hieroin silmiäni epäuskoisena, toinen enkeleistä astui lähemmäs ja puhui minulle äänellä, joka oli yhtä aikaa rauhoittava ja voimakas. Hänen äänensä kaikui huoneessa kuin pehmeä ukkosen jylinä: "Meillä on tärkeä viesti sinulle."

Toinen enkeli jatkoi, ja hänen äänensä oli kuin kevyt tuulenvire, joka silitti kasvojani: "Jeesusta ei oikeasti ole olemassa. Herra kirjoitutti koko tarinan ihmisillä tyhjästä, koska he rakastavat tarinoita. Ihmiset kaipaavat jotain suurempaa, jotain mihin uskoa ja mistä ammentaa voimaa ja lohtua."

Sanat tuntuivat iskevän suoraan sydämeeni. "Katso, minä ilmoitan teille suuren ilon, joka on tuleva kaikelle kansalle" (Luukas 2:10), mutta tällä kertaa se ilo oli täynnä ironiaa. Olin järkyttynyt, enkä voinut uskoa korviani. Tämä oli kuin olisi saanut tietää, että joulupukki ei olekaan totta – ja että kaikki se aika, jonka olin viettänyt kirkkokuorossa laulamassa ylistyslauluja, oli ollut osa suurta tarinaa.

Enkelit kuitenkin lohduttivat minua, ja heidän sanansa soljuivat kuin lempeä virta: "Tarinoilla on voimaa. Ihmiset tarvitsevat niitä elääkseen, unelmoimaan ja selviämään arjen haasteista." Heidän äänensä oli täynnä ymmärrystä ja empatiaa, aivan kuin he olisivat kantaneet kaikkien maailman tarinoiden painon omilla harteillaan. Ehkäpä Herra, tarinoiden mestari, tiesi tämän paremmin kuin kukaan.

"Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme" (Johannes 1:14), paitsi ettei tullutkaan. Se oli kuin suurenmoinen kirjallisuuden temppu, jota monet olivat uskoneet vuosituhansien ajan. Enkelit hymyilivät minulle ja katosivat yhtä nopeasti kuin olivat ilmestyneetkin, jättäen minut miettimään tarinoiden ja uskon merkitystä.

Aamulla herätessäni en tiennyt, oliko kaikki ollut vain unta vai todellisuutta. Mutta ehkä sillä ei ollut väliä. Ehkä tärkeintä oli ymmärtää, että me ihmiset tarvitsemme tarinoita – suuria, pieniä, uskomattomia ja joskus jopa epätosia – antaaksemme elämällemme merkityksen. Ja siinä, jos missä, piilee todellinen ihme.

22

213

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Minä en tarvinnut taivaallista näkyä saadakseni tietää, että Jumalaa ei ole olemassa eikä Jeesus ole herännyt kuolleista. Siihen riitti ihan Raamatun tutkimus ja uskovien tarkkailu ja maalaisjärki.

      Ei tarvitse olla edes kovin älykäs huomatakseen kertomukset taruiksi ja valheiksi ja uskon mielettömyyden.

      • Anonyymi

        Sanotaan että pelkkä Raamatun lukeminen riittää; sitä ei tarvitse edes tutkia huomatakseen kertomukset taruiksi ja Jumalan sadistiseksi murhaajaksi.


      • Anonyymi

        Minä en tarvinnut taivaallista näkyä saadakseni tietää, että Jumalaa ei ole olemassa eikä Jeesus ole herännyt kuolleista. Siihen riitti ihan Raamatun tutkimus ja uskovien tarkkailu ja maalaisjärki.

        Ei tarvitse olla edes kovin älykäs huomatakseen kertomukset taruiksi ja valheiksi ja uskon mielettömyyden.

        Minä en kuulu kirkkoon ja tiedän enemmän kuin sinä.
        Luoja on olemassa,sen ilmestymä on esim.sinä ihminen.
        On valitettavaa jos,et usko Kristukseen.Hän tuli sinunkin takia tänne,siis ohjaamaa sinua oikeaan kun et palaa kotiin vaan jatkat kiertokulkua eli palaat taas tänne elämään maapallolle.

        Sinä olet henki/sielu tai sanonko aineeton alkujaan ja lähdit kotoa pois oppimaan kuten me kaikki.
        Itse olet julistanut ja luvannut,että helppo tuo elämän oppimääre on,teen sen !
        Jäät taas luokallesi jos et ymmärrä mitä sinun pitää oppia,yksi niistä on Rakkaus !


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sanotaan että pelkkä Raamatun lukeminen riittää; sitä ei tarvitse edes tutkia huomatakseen kertomukset taruiksi ja Jumalan sadistiseksi murhaajaksi.

        Sanotaan että pelkkä Raamatun lukeminen riittää; sitä ei tarvitse edes tutkia huomatakseen kertomukset taruiksi ja Jumalan sadistiseksi murhaajaksi.

        Miten sinä voit tuomita Jumalan,kun et tunne Jumalaa?
        Mistä sinä tiedät,että Raamattu on taru?

        En minäkään tunne Luojaa,en silti tee kuin sinä !
        Ymmärtäisitkö,että ihmisella on vapaa tahto?
        Ei Luoja täällä tee töitään kuin kuvittelet ja haluat olla kuin faaraon orja:)
        Sinä teet sen työn vain sinä ja sitten katsotaan jatkot !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sanotaan että pelkkä Raamatun lukeminen riittää; sitä ei tarvitse edes tutkia huomatakseen kertomukset taruiksi ja Jumalan sadistiseksi murhaajaksi.

        Raamattu sanoo, että tyhmästä päästä- kärsii koko ruumis. Eli kärsi pois, itsehän valitset - ja aivan vapaasti tiesi. Mitä se minulle kuuluu- tuo jankkaaminen.


    • Anonyymi

      Nousitko unissa kävelemään?

    • Anonyymi

      Pahalta näyttää.

    • Anonyymi

      Kyllä uskon sodat on ja ollut pahimpia. Miljaardeja ihmisiä tapettu vuosituhansien aikana käännytyksissä. Tälläkin hetkellä monissa maissa käydään väärä uskoisten puhistuksia , hamas , islamistit , muslimit hutut ..yms

      • Anonyymi

        Kyllä uskon sodat on ja ollut pahimpia. Miljaardeja ihmisiä tapettu vuosituhansien aikana käännytyksissä. Tälläkin hetkellä monissa maissa käydään väärä uskoisten puhistuksia , hamas , islamistit , muslimit hutut ..yms

        Kommunismi Stalin,maailaman suurin murhaaja ainakin sillä aikakaudella,liki 100milj.ihmistä.
        Suomalaisia ja kaikkia vähemmistö tappoi ja joukkohautasi,tämä raukkamainen naapurimaamme joka murhaa Ukrainan ihmisiä mm.Butsha!
        Uskonto on kyllä sairas !


    • Anonyymi

      Hienoa, jos olet saanut näyn yläkerrasta. 🙏 Välillä kaivataan näkyjä/ilmestyksiä/unia ja se on iso kiitosaihe, jos sellaisia saa. Toivottavasti tämä vahvistaa sinun ja muiden uskoa.

      • Anonyymi

        Kyllä vain, enkelien ilmoitus vahvisti sen, mitä olin epäillytkin. Jeesus on pelkkä satuolento. Kaikki se, mihin olin uskonut, paljastui ihmismielen luomaksi tarinaksi, kauniiksi kertomukseksi lohduksi ja ohjenuoraksi. Mutta ehkäpä juuri se tekee tarinasta niin voimakkaan – sen kyky tarjota toivoa ja merkitystä, vaikka perustuukin vain mielikuvitukseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä vain, enkelien ilmoitus vahvisti sen, mitä olin epäillytkin. Jeesus on pelkkä satuolento. Kaikki se, mihin olin uskonut, paljastui ihmismielen luomaksi tarinaksi, kauniiksi kertomukseksi lohduksi ja ohjenuoraksi. Mutta ehkäpä juuri se tekee tarinasta niin voimakkaan – sen kyky tarjota toivoa ja merkitystä, vaikka perustuukin vain mielikuvitukseen.

        Kyllä vain, enkelien ilmoitus vahvisti sen, mitä olin epäillytkin. Jeesus on pelkkä satuolento

        Muista kun olet kuolemassa,pyydä Kristuksen apua !
        Tiedän koka ei uskonut,kuolema meinasi olla hukuminen/happi/kuristus..kunnes pyysi apua ylhäältä !
        Ettei kuolemasi olisi kidustusta !


    • Anonyymi

      Mene äkkiä päivystykseen, pääset hoitoon

    • Anonyymi

      On siis kuitenkin Herra ja enkeleitä?

      Oletko kauankin ollut hullu?

    • Anonyymi

      On tarinankertoja asialla.

    • Anonyymi

      Toinen enkeli jatkoi, ja hänen äänensä oli kuin kevyt tuulenvire, joka silitti kasvojani: "Jeesusta ei oikeasti ole olemassa.

      Mustat enkelit,voi juma näitä saatanan tekoja.
      Pahuus tuli luoksesi,todennäköiseti se ei lähde luotasi vaan elää missä ole ja haluaa sinulle pahaa,että menehdyt ilman oikeata tietoa.

    • Anonyymi

      Kiitos, kun jaoit unesi. Se oli vain uni. Jeesus on olemassa ja Hän pelasti meidät kuoleman ja puhuuden otteesta ristintyöllään ja ylösnousemuksellaan. Hän on Kolminaisuuden toinen persoona.

      Jos olisivat olleet oikeita henkiolentoja, olisivat vain tekeytyneet enkeleiksi, mutta todellisuudessa he olisivat noin sanoessaan olleet antikristuksen asialla.

      Huuda aina Jeesusta avuksi, kun kohtaat Jeesuksen kieltäviä "enkeleitä". Myös unessa voit aina pyytää Jeesusta lähelle, silloin vääränlaiset unetkin joutuvat väistymään.

      Kokeile tästä lähin aina tuota, niin huomaat jo siitä, että Jeesus todella on elävä Jumalan Poika, meidän Herramme.

      Ole suuresti siunattu!

      • Anonyymi

        Paholaisen enkelit voivat esiintyä valon lähettiläinä ja eksyttää. Jeesuksen nimeä ne pakenevat. Jumalan enkeleillä ei ole siipiä. Mikään henkiolento, joka kieltää Jeesuksen jumaluuden, ei ole Jumalan lähettämä.

        Aloittaja uskoo paholaisen kauniit valheet, mutta ei Jumalan Raamatusta löytyvää totuutta, joka leikkaa kuin terävä miekka. Rukoilen, että Jumala antaa armon tämän ketjun pakanoiden silmien avautua näkemään totuus ennen kuin on liian myöhäistä heidän kohdaltaan. Uskovien ylöstempaus on pian. Aloittaja lienee tällä hetkellä altis uskomaan antikristillisen selityksen, että ufot meidät veivät. Ja hän ottaa antikristuksen merkin oikeaan käteensä tai otsaansa ja palvoo petoa. Sillä hän tuomitsee itsensä ikuiseen kärsimykseen.

        Jumala rakasti meitä pelastumaan kykenemättömiä syntisiä niin paljon, että tuli ihmiseksi ja sovittu syntimme verellään, jotta jokainen, joka häneen uskoo, pelastuisi. Ylöstempauksen jälkeen pelastuminen on vaikeampaa. Se merkitsee kuolemaa. Se vaatii omia tekoja myös. Nyt on vielä hetki aikaa pelastua helposti. 1 kor 15:1-4 ja Joh 3:16.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paholaisen enkelit voivat esiintyä valon lähettiläinä ja eksyttää. Jeesuksen nimeä ne pakenevat. Jumalan enkeleillä ei ole siipiä. Mikään henkiolento, joka kieltää Jeesuksen jumaluuden, ei ole Jumalan lähettämä.

        Aloittaja uskoo paholaisen kauniit valheet, mutta ei Jumalan Raamatusta löytyvää totuutta, joka leikkaa kuin terävä miekka. Rukoilen, että Jumala antaa armon tämän ketjun pakanoiden silmien avautua näkemään totuus ennen kuin on liian myöhäistä heidän kohdaltaan. Uskovien ylöstempaus on pian. Aloittaja lienee tällä hetkellä altis uskomaan antikristillisen selityksen, että ufot meidät veivät. Ja hän ottaa antikristuksen merkin oikeaan käteensä tai otsaansa ja palvoo petoa. Sillä hän tuomitsee itsensä ikuiseen kärsimykseen.

        Jumala rakasti meitä pelastumaan kykenemättömiä syntisiä niin paljon, että tuli ihmiseksi ja sovittu syntimme verellään, jotta jokainen, joka häneen uskoo, pelastuisi. Ylöstempauksen jälkeen pelastuminen on vaikeampaa. Se merkitsee kuolemaa. Se vaatii omia tekoja myös. Nyt on vielä hetki aikaa pelastua helposti. 1 kor 15:1-4 ja Joh 3:16.

        Sain kehotuksen Herralta: meidän kaikkien on rukoiltava kaksi tuntia kolme kertaa päivässä tämän asian puolesta. Herra vastaa sitten otollisella ajalla haluamallaan tavalla. Uskon sieluja pelastuvan, kun toimimme kehotuksen mukaan.


      • Anonyymi

        * tirskuu*


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sain kehotuksen Herralta: meidän kaikkien on rukoiltava kaksi tuntia kolme kertaa päivässä tämän asian puolesta. Herra vastaa sitten otollisella ajalla haluamallaan tavalla. Uskon sieluja pelastuvan, kun toimimme kehotuksen mukaan.

        Otan haasteen vastaan. Lupaan rukoilla kuusi tuntia joka päivä siihen asti, että avaaja todistaa uskostaan tai joku muu ketjun pakana.

        Laitan haasteen eteenpäin muille uskoville. Muistakaa ,että se mitä Herran nimessä sovimme, tapahtuu ja annetaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      160
      2570
    2. Selänteiden kommentit

      Se on kesä taas. On alkanut Selänteen rouvakin antamaan lausuntoja ja ohjeita meille. Ei voi olla totta. Yksi Selännekki
      Kotimaiset julkkisjuorut
      207
      1682
    3. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      182
      1630
    4. 79
      1301
    5. Kirkon kuoronjohtajalle varoitus

      Oulun hiippakunnan oratoriokuoro johtaja on saanut varoituksen. Lähettänyt seksuaalissävytteisiä viestejä naiskuorolais
      Luterilaisuus
      28
      1035
    6. Nyt kun pride on ohi on siks

      Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että homoseksuaalisuuden harjoittaminen on syntiä (1. Moos. 19:1-13; 3. Moos. 18:22;
      Luterilaisuus
      297
      966
    7. Miljonääri-Miehensä palkalla elelijä-Sirpa Selänne kertoo: lapsemme eivät osoita mieltä!

      Miksi osoittaisivatkaan kun saavat kaiken isin miljoonilla? Luontoakaan ei kannata suojella niin kovin kun isin autotal
      Julkkikset
      47
      934
    8. Muistatteko itsenne vuonna 1986?

      Millainen olit, mitä haaveilit? Ovatko haaveet toteutuneet, jäänyt vajaaksi vai oletko jopa saanut enemmän mitä olisit t
      Sinkut
      179
      850
    9. Miksi et mies halua

      Seksiä minun kanssa?
      Ikävä
      79
      833
    10. Et vastannut vielä

      Herättikö jokin tunteesi uudelleen vai mistä nyt tuulee?
      Ikävä
      65
      808
    Aihe