Oliko Paavali ammattinyrkkeilijä? Ei ollut! ( 29.6.2024)

Anonyymi-ap

Oliko Paavali ammattinyrkkeilijä (- kin ) ? Ei ollut. ( 29.6.2024)

INTROA

Tälle S24-hell-palstalle on koetettu tunkea kuin ”käärmettä pyssyyn” joka lajin valheviisuja apostoli Paavalista.
- Kymmeniä, ja kymmeniä väitteitä. Kuin realiteettitajunsa ja järkikultansa kadottaneiden megalomaanisista uumenista. . .

Tässä aloituksessa on pöydällä tarkastelu väitteestä, että Paavali oli (muka) nyrkkeilijä, joka tappoi.. ??

Oli vai eikö ollut? UT:n teksteissä ei kyllä ole AINUTTAKAAN mainintaa ede ”Nyrkkeilijä-Paavalista”! Nyt asiaan!


1) ”Kirjoitusten-Kieroon- Vääntämis-Komppania” !
-----------------------------------------------------------------

Oli tuttu juttu jo apostoli Pietarin kuvioissa! Yli 2000 vuotta sitten!
Ei siis mitään uutta auringon alla! ( Saarn 1: 9-10) ( 2 Piet 3: 15-16)

• ”…. ja lukekaa meidän Herramme pitkämielisyys pelastukseksi, josta myös meidän rakas veljemme Paavali hänelle annetun viisauden mukaan teille on kirjoittanut;

• - niinkuin hän tekee kaikissa kirjeissään, kun hän niissä puhuu näistä asioista, vaikka niissä tosin on yhtä ja toista vaikeatajuista, jota tietämättömät ja vakaantumattomat
• - vääntävät kieroon - niinkuin muitakin kirjoituksia, omaksi kadotuksekseen.”

Tässä ”Kirjoitusten-Kieroon- Vääntämis-Vääpelin” onneton yritys hämätä!

• Anonyymi 2024-06-28 20:58:22
• ”Paavali olisi yhdellä nyrkiniskulla pystynyt tappamaan Ananiaan ja Safiiran. Paavalin saama Saatanan enkeli antoi hänelle lisää fyysistä voimaa ja oli henkiopas. Fil. 3:4 vaikka minulla on, mihin luottaa lihassakin. Jos kuka muu luulee voivansa luottaa lihaan, niin voin vielä enemmän minä,” 1. Kor. 9:26
• ”Minä en siis juokse päämäärättömästi enkä nyrkkeillessäni huido ilmaan.
• Paavali harjoitteli taistelulajeja, tuntee erilaiset miekat, pistomiekat ja kaksiteräiset miekat, joista puhuu. Siihen aikaa nyrkkeily oli tappolaji, koska mitään nykkeilyhanskoja ei käytetty. ”

Että mitä tuosta em:sta postauksesta?

2) Kyseisen antiikin ajan urheilulajeja?
--------------------------------------------

Nyrkkeily, ja monet muut urheilulajit olivat antiikin aikana tuttu juttu! Ihmiset olivat perillä, mitä lajeja Olympialaisissa nähtiin. Ekat kisat kun oli pidetty jo 776 eKr, ja niitä pidettiin vuoteen 393 jKr. Joten kukapa sen ajan ihmisistä ei olisi kuullut kisoista?

• ē Olympias)[2] eli ”antiikin olympialaiset” olivat antiikin kreikkalaiset Zeus-jumalan kunniaksi järjestetyt urheilukilpailut. Ne järjestettiin Olympian pyhäkköalueella Eliin maakunnassa Peloponnesoksen luoteisosassa, ja ne olivat merkittävimmät panhelleenisistä kisoista. Ensimmäiset tunnetut kisat järjestettiin vuonna 776 eaa. ja kisat jatkuivat ainakin vuoteen 393 jaa. saakka.[3][4][5] Kisoja järjestettiin näin yli tuhannen vuoden ajan, yhteensä lähemmäs 300 kertaa.” ( Wikipedia)

Mutta? Olivatko ne jotkin ”tappokisat”? Saiko siellä huseerata juutalalaisuskoinen apostoli. - Joka paljailla nyrkeillä tappoi ihmisiä - areenalla? (Nauraminen kai sallitaan?)

• Kisojen urheilulajeihin kuuluivat muun muassa sekä muut juoksulajit, vaunukilpa-ajot ja muut hevosurheilulajit, pituushyppy, keihään- ja kiekonheitto, paini, nyrkkeily sekä pankrationstadionjuoksu.
• Kisojen keskeisimmät tapahtumapaikat olivat Olympian stadion ja Hippodromi. Kisoihin osallistui suuri joukko ihmisiä koko kreikkalaisesta maailmasta.[3][5]

Kun Paavali kirjoitti Korintton seurakunnalle oli selvää että JOKAINEN kreikkalainen tunsi ja tiesi sitä Olympian kisat sisälsi. Kyseessä (nyrkkeily) ei ollut siis ”taistelulajaji” saati tappoharjoitus.

Jokainen, jolla järkikulta toimii, tietää nykysinkin mikä ero on
• - urheilulajilla ja
• taisteluharjoituksilla!

Olympiaareena ei ole nykyisinkään mikään ”sotatanner” - jossa tapetaan! Eikä se ollut yli 2000 vuotta sitten. Olympia-aate oli jalon urheilun, kestävyysharjoittelun ja kisaamisen asiaa!

Aloitus jatkuu..

41

217

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      jaktoa aloitukseen: Oliko Paavali ammattinyrkkeilijä? ( 29.6.2024)


      3) Mitä UT sisältää asiasta, että ”Paavali tappoi nyrkeillä”? Ei mitään!
      ------------------------------------------------------------------------
      • ”Minä en siis juokse päämäärättömästi enkä nyrkkeillessäni huido ilmaan.
      • Paavali harjoitteli taistelulajeja, tuntee erilaiset miekat, pistomiekat ja kaksiteräiset miekat, joista puhuu. Siihen aikaa nyrkkeily oli tappolaji, koska mitään nykkeilyhanskoja ei käytetty. ”

      Em . väite on 100% harhaisuutta saatanan sanasaasteiden varastosta!


      4) Mihin perustuu (yleensä) selitys Paavalista ”nyrkkeilyn” asiassa?
      ------------------------------------------------------------------------------------

      Vain yhdessä ainoassa UT:n käännöksessä nousee sana ”nyrkkeily”. Suomalainen raamatunkäännös 1992. 1. Kor 9:26-27, KR92
      • ”Minä en siis juokse päämäärättömästi enkä nyrkkeillessäni huido ilmaan.”
      • ”Kohdistan iskut omaan ruumiiseeni ja pakotan sen tottelemaan, jottei itseäni lopulta hylättäisi, minua, joka olen kutsunut muita kilpailuun.”


      5) Vertailevia käännöksiä A-D
      ------------------------------------------


      A) KR 1938, 1 Kor 9:26-27
      -------------------------------------
      • ”Mutta jokainen kilpailija noudattaa itsensähillitsemistä kaikessa; he saadakseen vain katoavaisen seppeleen, mutta me katoamattoman.”
      • ” Minä en siis juokse umpimähkään, en taistele niinkuin ilmaan hosuen,
      - vaan minä kuritan ruumistani ja masennan sitä, etten minä, joka muille saarnaan, itse ehkä joutuisi hyljättäväksi. ” ( 1 Kor 9:24-27, KR38)


      B) KJV 1789 – 1 Kor 9:26-27
      • ”Ja jokainen, joka pyrkii mestaruuteen, on maltillinen kaikessa. Nyt he tekevät sen saadakseen turmeltuvan kruunun; mutta me olemme lahjomattomia.
      • ” Minä siis juoksen niin, en niin epävarmana; joten taistele minä, en niinkuin ilmaa lyö: ”
      • ” Mutta minä pysyn ruumiini alla ja alan sitä alamaiseksi, etten minä itse joutuisi syrjäytymään, kun olen saarnannut muille.”


      C) Aramea- raamattu, 1 Kor 9: 26-27
      • Sen tähden, minä en juokse siten niin kuin en mitään tietäisi, enkä taistele siten kuin hän, joka ilmaa vastaan taistelee.
      • (Kreikassa nyrkkeily, jonka mukaan RK menee. Arameassa samoin, mutta ehkä ennemmin painimatsi. Urheilusta, näytösluontoisesta, kyse joka tapauksessa.)
      • ”Vaan minä olen voittanut minun ruumiini, ja pidän sitä alamaisena, etten minä, joka olen toisille julistanut, olisi olemuksessani hylätty.”


      D) Ruotsi 1917. 1 Kor 9:26-27
      • ”Mutta kaikki, jotka haluavat osallistua sellaiseen kilpailuun, asettavat pidättyväisyyttä kaikissa suhteissa: nämä voittaaksemme katoamattoman voiton kruunun, mutta me voittaaksemme katoamattoman.”
      • ”En siis omalta osaltani juokse kuten epävarman tavoitteen kohdalla; En taistele kuin mies, joka pilkkoo säätä.”

      • 9:27 Sen sijaan minä kuritan ruumistani ja alistan sen, jotta en itse jää koetuksella saarnaamaan.

      YHTEENVETOA: 5 - A- D
      ----------------------------------

      Kaikki em: t eri käännökset; synteesi ja analyysi - osoittavat ettei Paavali ollut minkään ”sortin” nyrkkeilijä itse! Ei kreikkalaisen Olympialajin urheilija! Saati vasinkaan minkään ”tappolajin” harjoittaja!

      Paavali kirjoittaa siis korinttolaisille ESIMERKKIÄ! Vertaa uskovien vaellusta siihen, millä antaumuksella Olympia-urheilijat asiaansa panostivat!

      - Että uskovienkin tulee ”taivaallisella kilparadalla” harjoitella ”niin kuin urjeilijat” - jotka saavuttavat ”voittopalkinnon”!

      6) Paradoksia?
      -----------------------------

      Paavali kirjoittaa: ( 1 Kor 9: 26-27, KR1992)
      • ”Minä en siis juokse päämäärättömästi enkä nyrkkeillessäni huido ilmaan.”
      • ”Kohdistan iskut omaan ruumiiseeni ja pakotan sen tottelemaan, jottei itseäni lopulta hylättäisi, minua, joka olen kutsunut muita kilpailuun.”


      Jos pitäisi ottaa kirjaimellisesti tuo jae 27? Se tarkoittaisi että Paavali ”nyrkkeili” itseään vastaan? Mottasi itseään?

      Mutta? Ei tappanut ketään ”paljailla nyrkeillä”….

      Eikä ollut missään "taistelijajengissä"! - vaan kirjoitti korinttolaisille Jeesuksen apostolin viisautta ja vertausta!

      Laajemmin tästä asiasta:

      https://keskustelu.suomi24.fi/t/18529995/hellepaivan-kryptista-asiaa---paavalistako--26-6-2024

    • Anonyymi

      Ei kaikki nyrkkeilyä harrastavat tee sitä mihinkään olympialaisiin osallistumisen vuoksi.

      Paavali puhuu nyrkeillään lyömisestä ja iskemisestä toista ihmistä vahingoittaakseen.

      1. Kor. 9:26

      Minä en siis juokse päämäärättömästi enkä nyrkkeillessäni huido ilmaan.

      • Anonyymi

        Thayer's Greek Lexicon

        Strongin koodi 1104

        δερω dero der'-o

        Paavalin käyttämän sanan nyrkkeillä merkitys alkukielen mukaan: lyödä ja hakata toista ihmistä, lyödä rikki, lyödä hajalle – lyödä siten, että kohde rikkoutuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Thayer's Greek Lexicon

        Strongin koodi 1104

        δερω dero der'-o

        Paavalin käyttämän sanan nyrkkeillä merkitys alkukielen mukaan: lyödä ja hakata toista ihmistä, lyödä rikki, lyödä hajalle – lyödä siten, että kohde rikkoutuu.

        Paavali oli vaarallinen mies. Ei mikään pelkkä varjonyrkkeilijä.


      • Anonyymi

        Kirottua kirjoitusten kieroon vääntämisä. Kirottu se käsi joka tuota kirjoittaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavali oli vaarallinen mies. Ei mikään pelkkä varjonyrkkeilijä.

        Fil. 3:4 "vaikka minulla on, mihin luottaa lihassakin. Jos kuka muu luulee voivansa luottaa lihaan, niin voin vielä enemmän minä"


      • Anonyymi

        UT ei missään todista, että Paavali olisi nyrkeillä toisia ihmisiä tappanut!
        1 Kor 9:27, KR 1992

        Paavali kirjoittaa "motanneensa" vain itseään!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Thayer's Greek Lexicon

        Strongin koodi 1104

        δερω dero der'-o

        Paavalin käyttämän sanan nyrkkeillä merkitys alkukielen mukaan: lyödä ja hakata toista ihmistä, lyödä rikki, lyödä hajalle – lyödä siten, että kohde rikkoutuu.

        Oletko sinä sellainen nyrkeillä tappaja?


      • Anonyymi

        Ammattimainekaan nyrkkeily ei tavoittele "tappamista"!..
        Sinä taidat olla ytimiäsi myöten väkivaltainen?

        Edustat henkistä VÄKIVALTAA tällä palstalla.
        Tappamista, murhaamista, väkivaltaa joka muodossa.

        Muistanet, että sellaiset tekstit ova KIELLETTYJÄ Suomi24 säännöissä:

        Päätelmä_

        Olet itse täynnä vihaa, murhanhimoa, tappamisen halua?
        Ei riitä että haluaisit "tappaa" ihmisiä, Paavalinkin kai?

        Mutta kun hän on autuaassa Herran Levossa, pois ulottuviltasi,

        - vihan arsenaalilla koetat puskea perkeleen vihaa tämän palstan käyttäjiin.

        Memento mori


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavali oli vaarallinen mies. Ei mikään pelkkä varjonyrkkeilijä.

        Paavali nyt ei ollut Minkään Sortin nyrkkeilijä!

        Paitsi? Tämän palstan satusetien jutuissa.

        Fiktio-Paavali?


        Mutta Oikeasta apostoli Paavalista ei ole UT:ssa YHTÄÄN todistetta, että hän olisi ollut kuuluisa Nyrkeillä- Tappaja!!

        Ei mitään.

        Sadut satuina.

        Kukaan normitason ihminen ei ota todesta yli 2000 vuotta myöhemmin sepitettyjä luuloja ja jopa mt-ongelmista nousevia harhoja....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Fil. 3:4 "vaikka minulla on, mihin luottaa lihassakin. Jos kuka muu luulee voivansa luottaa lihaan, niin voin vielä enemmän minä"

        Mitä Paavali tarkoitti kun sanoi voivansa "luottaa lihaansa"?

        Se tarkoitti sitä, että hänellä oli osaamista ja resursseja, siis inhimillistä meriittiä!
        Opillisia ansioita, saavutuksia, jne. Eräänlainen curriculum ( jos verrataan sitä tähän aikaan).

        ( Ei Paavali kirjoita, että hän muskeleihinsa luottaisi!) Filipp 3: 4-8

        Näin. Otetaanpas KOKO asiayhteys! Millaiseen "luottamiseen" Paavali viittaa?
        Filipp 3:4-8

        "vaikka minulla on, mihin luottaa lihassakin. Jos kuka muu luulee voivansa luottaa lihaan, niin voin vielä enemmän minä,

        - joka olen ympärileikattu kahdeksanpäiväisenä ja olen Israelin kansaa, Benjaminin sukukuntaa, hebrealainen hebrealaisista syntynyt, ollut lakiin nähden fariseus,

        - intoon nähden seurakunnan vainooja, lain vanhurskauteen nähden nuhteeton.

        - Mutta mikä minulle oli voitto, sen minä olen Kristuksen tähden lukenut tappioksi.

        - Niinpä minä todella luen kaikki tappioksi tuon ylen kalliin, Kristuksen Jeesuksen, minun Herrani, tuntemisen rinnalla, sillä hänen tähtensä minä olen menettänyt kaikki ja pidän sen roskana - että voittaisin omakseni Kristuksen

        - ja minun havaittaisiin olevan hänessä ja omistavan, ei omaa vanhurskautta, sitä, joka laista tulee, vaan sen, joka tulee Kristuksen uskon kautta, sen vanhurskauden, joka tulee Jumalasta uskon perusteella; "
        ------------------------------------------------------
        Synteesi - analyysi?

        Koko tekstiyhteys luettuna ja ymmärrettynä? Ei puhu mistään sellaisesta, että Paavali olisi uhitellut ja kerskaillut joillakin lihaksillaan! Nyrkeillään?

        Naurettava luulokin!

        Kiitos Jumalan, että jokainen voi lukea Filipp 3: 4-8 tekstistä MITÄ Paavali tarkoitti?

        Ei LAINKAAN; ei sinne päinkään, että olisi pullistellut muskekeitaan, näytellyt nyrkkejään...

        ( Mutta paholaisen valeharhoissa siis voi vilahdella vaikka mitä pötyä!)


    • Anonyymi

      Jos pitäisi ottaa todesta KAIKKI "satusetien" saagat tällä palstalla? Paavalista!
      Niin siitä syntyisi kuin jokin omituinen sekapaketti?
      Missä ihmeessä Paavali olisi ehtinyt olla KAIKKEA sit, mitä hänen on väitetty olleen?

      - väitetty tehneen?

      Ei se niin ollut, alkuunkaan!

      Palstan saatanalliset-satusedät ovat koettaneet puskea palstalle
      Fiktio_Paavalia! Sellaista mitä nousee korvien välistä, harhaisista mielikuvista, visioista!

      Totuus Oikeasta Jeesuksen apostoli Paavalista? Sen voi - Jumalan kiitos-
      jokainen vilpitön kyselijä lukea ja löytää UT:n sisällöstä!

      Mutta?

      Pitää lukea enemmän kuin MUUTAMIA jakeita! Jotka on tahallaan poimittu tekstin seasta, kokonaisuudesta, Kontekstista. Ja sitten manipuloitu valheen viruksilla,

      Kieroon!


      Joiden sisältö (äärimmillään) naurattaa. Kuten tällainen performanssi: Näin.

      • Anonyymi 2024-06-07 12:38:34
      "Paavali kulki lähetysmatkoilla lampaiden keritsimet mukana ja ajoi naisilta karvat pois, jos naiset eivät alistuneet hänelle ja olleet hiljaa ja totelleet miestä pukeutuen burkaan ja huntuun."

      Vai että kulki lampaan keritsimien kanssa?

    • Anonyymi

      Hebrealaiskirje: 12_ 1-3. Taivaallisen kilparadan kilvoitus!

      12:1 Sentähden, kun meillä on näin suuri pilvi todistajia ympärillämme, pankaamme mekin pois kaikki, mikä meitä painaa, ja synti, joka niin helposti meidät kietoo, ja
      - juoskaamme kestävinä edessämme olevassa kilvoituksessa,


      12:2 silmät luotuina uskon alkajaan ja täyttäjään, Jeesukseen, joka hänelle tarjona olevan ilon sijasta kärsi ristin, häpeästä välittämättä, ja istui Jumalan valtaistuimen oikealle puolelle.

      12:3 Ajatelkaa häntä, joka syntisiltä on saanut kärsiä sellaista vastustusta itseänsä kohtaan, ettette väsyisi ja menettäisi toivoanne

    • Anonyymi

      Paavalin fanikerholainen vauhdissa koko päiväisesti ja viikottaisesti.

      • Anonyymi

        Onko sinulla jokin sellainen? Koeta edes kirjoittaa oikein?
        Kokopäiväisesti on yhdyssana. ( Ei kirjoiteta "koko päiväisesti"!)

        Mutta MIKSI itse olet palstalla? Miksi kyttäät aloituksia?

        Kenen fanikerholainen satut olemaan?

        Ettet vain sattuisi olemaan pahoalisen valhekerhon aktivisti?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko sinulla jokin sellainen? Koeta edes kirjoittaa oikein?
        Kokopäiväisesti on yhdyssana. ( Ei kirjoiteta "koko päiväisesti"!)

        Mutta MIKSI itse olet palstalla? Miksi kyttäät aloituksia?

        Kenen fanikerholainen satut olemaan?

        Ettet vain sattuisi olemaan pahoalisen valhekerhon aktivisti?

        Ei voi jäädä huomaamatta koko päiväinen fanittamisesi. Vaikuttaa, että vaikka osaat kieliopin, muu oppi on jäänyt saamatta, koska palsta käy sinulle työstä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei voi jäädä huomaamatta koko päiväinen fanittamisesi. Vaikuttaa, että vaikka osaat kieliopin, muu oppi on jäänyt saamatta, koska palsta käy sinulle työstä.

        No, sittenhän olet krooninen kyttääjä? Stalkkeri?
        Älä ihmeessä vahingossakaan eksy sellaisiin aloituksiin, joista et pidä?

        Mitä tulee tekemisisiin?
        "Olkaa aina innokkaat Herran työssä.."

        Etsipäs aikasi kuluksi tuo jae Raamatusta?

        Ja? Kirjoita mitä kirjoitat.

        Ja anna toistekin kirjoittaa.

        Tällä palstalla kun S24 noudattaa yhdenvertaista sanan- ja mielipiteen vapautta!

        JK. Ei ole siis lukemisen PAKKOA!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei voi jäädä huomaamatta koko päiväinen fanittamisesi. Vaikuttaa, että vaikka osaat kieliopin, muu oppi on jäänyt saamatta, koska palsta käy sinulle työstä.

        Paavali korinttolaisille:


        15:57 Mutta kiitos olkoon Jumalan, joka antaa meille voiton meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta!

        15:58 Sentähden, rakkaat veljeni, olkaa lujat, järkähtämättömät, aina innokkaat Herran työssä, tietäen, että teidän vaivannäkönne ei ole turha Herrassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No, sittenhän olet krooninen kyttääjä? Stalkkeri?
        Älä ihmeessä vahingossakaan eksy sellaisiin aloituksiin, joista et pidä?

        Mitä tulee tekemisisiin?
        "Olkaa aina innokkaat Herran työssä.."

        Etsipäs aikasi kuluksi tuo jae Raamatusta?

        Ja? Kirjoita mitä kirjoitat.

        Ja anna toistekin kirjoittaa.

        Tällä palstalla kun S24 noudattaa yhdenvertaista sanan- ja mielipiteen vapautta!

        JK. Ei ole siis lukemisen PAKKOA!!!

        Ei näihin vahingossa voi eksyä, olet nytkin tehnyt Paavalista enemmän kirjoituksia kuin Paavali itse ikipäivänä konsanaan.


    • Anonyymi

      Thayer's Greek Lexicon

      Strongin koodi 1104

      δερω dero der'-o

      Paavalin käyttämän sanan nyrkkeillä merkitys alkukielen mukaan: lyödä ja hakata toista ihmistä, lyödä rikki, lyödä hajalle – lyödä siten, että kohde rikkoutuu.

      • Anonyymi

        Paavali pelottelee Korinttolaisia.

        1. Kor.9: 26 Minä en siis juokse päämäärättömästi enkä nyrkkeillessäni huido ilmaan.

        King James
        I therefore so run, not as uncertainly; so fight I, not as one that beateth the air:

        Textus Receptus
        εγω τοινυν ουτως τρεχω ως ουκ αδηλως ουτως πυκτευω ως ουκ αερα δερων


      • Anonyymi

        δερω dero der'-o

        Paavalin käyttämän sanan nyrkkeillä merkitys alkukielen mukaan: lyödä ja hakata toista ihmistä, lyödä rikki, lyödä hajalle – lyödä siten, että kohde rikkoutuu.
        -------------------
        Tuon kirjoittaja jokin omatoiminen "kielitietelijä" (?) itseoppinut sellainen?

        Koettaa leikkiä jotakin professoria`?

        Mutta on valheen isän aktisivisti, täynnä valhetta ja vihaa Jumalan asioita kohtaan.

        Haluaisi varmaan ITSE nyrkeillä tappaa ja rusentaa? Mutta kun ei oo muskeleita ei osaamista? On luuserimaisesti vain puskahuutelija....

        Jotta just joo!
        JK. Mutta vihakirjoitukset viittaavat siihen, että liikenteessä saattaa olla rikollinen?
        Jolla omallatunnolla tappoja, pahoinpitelyä, väkivaltaa, jopa murhia?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavali pelottelee Korinttolaisia.

        1. Kor.9: 26 Minä en siis juokse päämäärättömästi enkä nyrkkeillessäni huido ilmaan.

        King James
        I therefore so run, not as uncertainly; so fight I, not as one that beateth the air:

        Textus Receptus
        εγω τοινυν ουτως τρεχω ως ουκ αδηλως ουτως πυκτευω ως ουκ αερα δερων

        Paavali ei "pelotellut" koronttolaisia!

        Vaan hän opetti kristittyjä ahkeroimaan taivastiellä

        Ja vertasi taivastien kilvoittelua kilpaurheilun asiaan!

        YHTEENVETOA

        Kokonaisuus, konteksti ( 1 Kor 9:24-24) osoittaa selvästi, että Paavali kirjoitti VERTAUKSEN avulla korinttolaisille.
        - Että nämä taivastiellä toimisivat kuin ”kilparadalla”!
        - Että he taivastiellä saavuttaisivat siis ”katomattoman seppeleen”, voittopalkinnon. Ikuisen elämän!

        Nyrkkeily?

        Sellainen sana ei esiinnyt em:n käännösten A-D sisällöissä.

        Eikä siinäkään käännöksessä (KR1992) jossa sana ”nyrkkeily” esiintyy?
        - Siinäkään ei ole mainintaa, että ”Paavali olisi nyrkkeilyn avulla tappanut” ihmisiä!

        Ei todellakaan!

        Kutta absurdi on tämä lause: ( 1 Kor 9:27, KR 92)
        • ”Kohdistan iskut omaan ruumiiseeni ja pakotan sen tottelemaan, jottei itseäni lopulta hylättäisi, minua, joka olen kutsunut muita kilpailuun.”

        Kuuluuko se "nyrkkeilyn" lajiin? Että ”nyrkkeilijä” nyrkkeilisi”itseään vasten”? Kohdistaisi iskuja omaan kroppaansa? Ilman hanskoja? Siihen aikaan? Mustelmiahan siinä tulisi?



        MUTTA?
        - Tuolla metaforalla, vertauksella Paavali tietysti tarkoitti, että hän pitää ruumiinsa (kehonsa) kurissa:
        • ”Vaan minä olen voittanut minun ruumiini, ja pidän sitä alamaisena”. (Aramea-raamattu 1 Kor 9:27)

        Nyrkkejä Paavali tuskin itseensä käytti? Mutta hän kyllä paastosi, ja sitten oli se säädetty kurituskin. 2 Kor 12:7-11.

        Amen.


    • Anonyymi

      Vertailevia käännöksiä A-D
      ------------------------------------------


      A) KR 1938, 1 Kor 9:26-27
      -------------------------------------
      • ”Mutta jokainen kilpailija noudattaa itsensähillitsemistä kaikessa; he saadakseen vain katoavaisen seppeleen, mutta me katoamattoman.”
      • ” Minä en siis juokse umpimähkään, en taistele niinkuin ilmaan hosuen,
      - vaan minä kuritan ruumistani ja masennan sitä, etten minä, joka muille saarnaan, itse ehkä joutuisi hyljättäväksi. ” ( 1 Kor 9:24-27, KR38)


      B) KJV 1789 – 1 Kor 9:26-27
      • ”Ja jokainen, joka pyrkii mestaruuteen, on maltillinen kaikessa. Nyt he tekevät sen saadakseen turmeltuvan kruunun; mutta me olemme lahjomattomia.
      • ” Minä siis juoksen niin, en niin epävarmana; joten taistele minä, en niinkuin ilmaa lyö: ”
      • ” Mutta minä pysyn ruumiini alla ja alan sitä alamaiseksi, etten minä itse joutuisi syrjäytymään, kun olen saarnannut muille.”


      C) Aramea- raamattu, 1 Kor 9: 26-27
      • Sen tähden, minä en juokse siten niin kuin en mitään tietäisi, enkä taistele siten kuin hän, joka ilmaa vastaan taistelee.
      • (Kreikassa nyrkkeily, jonka mukaan RK menee. Arameassa samoin, mutta ehkä ennemmin painimatsi. Urheilusta, näytösluontoisesta, kyse joka tapauksessa.)
      • ”Vaan minä olen voittanut minun ruumiini, ja pidän sitä alamaisena, etten minä, joka olen toisille julistanut, olisi olemuksessani hylätty.”


      D) Ruotsi 1917. 1 Kor 9:26-27
      • ”Mutta kaikki, jotka haluavat osallistua sellaiseen kilpailuun, asettavat pidättyväisyyttä kaikissa suhteissa: nämä voittaaksemme katoamattoman voiton kruunun, mutta me voittaaksemme katoamattoman.”
      • ”En siis omalta osaltani juokse kuten epävarman tavoitteen kohdalla; En taistele kuin mies, joka pilkkoo säätä.”

      • 9:27 Sen sijaan minä kuritan ruumistani ja alistan sen, jotta en itse jää koetuksella saarnaamaan.

      YHTEENVETOA: 5 - A- D
      ----------------------------------

      Kaikki em: t eri käännökset; synteesi ja analyysi - osoittavat ettei Paavali ollut minkään ”sortin” nyrkkeilijä itse! Ei kreikkalaisen Olympialajin urheilija! Saati vasinkaan minkään ”tappolajin” harjoittaja!

      Paavali kirjoittaa siis korinttolaisille ESIMERKKIÄ! Vertaa uskovien vaellusta siihen, millä antaumuksella Olympia-urheilijat asiaansa panostivat!

      - Että uskovienkin tulee ”taivaallisella kilparadalla” harjoitella ”niin kuin urjeilijat” - jotka saavuttavat ”voittopalkinnon”!

      Paradoksia?
      -----------------------------

      Paavali kirjoittaa: ( 1 Kor 9: 26-27, KR1992)
      • ”Minä en siis juokse päämäärättömästi enkä nyrkkeillessäni huido ilmaan.”
      • ”Kohdistan iskut omaan ruumiiseeni ja pakotan sen tottelemaan, jottei itseäni lopulta hylättäisi, minua, joka olen kutsunut muita kilpailuun.”


      Jos pitäisi ottaa kirjaimellisesti tuo jae 27? Se tarkoittaisi että Paavali ”nyrkkeili” itseään vastaan? Mottasi itseään?

      Mutta? Ei tappanut ketään ”paljailla nyrkeillä”….

      Eikä ollut missään "taistelijajengissä"! - vaan kirjoitti korinttolaisille Jeesuksen apostolin viisautta ja vertausta!

      Paavali ei ollut "tappohommissa". Kiitos olkoon Jumalan!

    • Anonyymi

      Paavalia kiskottiin käräjille ja syytettiin jo aikanaan!

      Miten siinä kävi?

      https://keskustelu.suomi24.fi/t/18533889/paavali-ja-oikeudenkaynti-hanta-vastaan-(a)---mita-siita--(29-6-2024)

      • Anonyymi

        Paavali murhamies ja hänessä olevalla Saatanan enkelillä oli laillinen oikeus pistää Paavali kuoliaaksi Roomassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavali murhamies ja hänessä olevalla Saatanan enkelillä oli laillinen oikeus pistää Paavali kuoliaaksi Roomassa.

        ootko sä ihan pihalla?

        Samaa pimeetä sepitystä syljet kuin saaste palstalle..

        jokainen normaali ihminen voi ymmärtää ettei mikään saatnan henkiolento pistellyt Paavalia kuoliaaksi....
        Se oli kyllä perimätiedon mukaan roomalaisten miekka - keisari neron aikana.

        Vai koetatsä pimee väittää se se keisari oli saatanan enkeli?

        Oli se yllä ihan ihmisen kropassa se keisari, ei oo muuta tieotoo historiassa...

        sä näytät olevan joka päivä enemmän sekaisin.

        Sellasta se saatana sulle tekee.

        Mut oma on mokas!


    • Anonyymi

      Paavalista ei ole ainuttakaan UT: tekstiä, että hän olisi ollut jokin "nyrkeillä tappaja".


      Kirjoitusten-Kieroon -Vääntämisen sarjaa?

      Synteesi ja analyysi niistä kaikkein yleisimmin (täällä) jankutetuista ja hoetuista ”valheopeista” on saatanallista megavalhetta Paavalista. Raamatun (UT) Sanalla koeteltuna ne ”palavat totuuden tulessa” kuin kuivat roskat. Tässä niitä tavallisimpia:

      1. Paavali oli valehtelija
      2. Paavali oli tappaja, tappohommissa
      3. Paavali oli roomalainen sotilas
      4. Paavali oli talebaani
      5. Paavali puhui glossoliaa
      6. Paavali oli miekkailija, nyrkkeilijä
      7. ” Valejeesus” puhui Paavalille
      8. Paavaliin meni saatana
      9. Saatanan enkeli oli Paavalissa
      10. Jeesus ei valinnut Paavalia apostoliksi
      11. jne, etc

      Kaikki nuo väitteet (10) ovat silkkaa valhetta ja pötypuhetta. Niille ei (tietenkään) ole mitään tukea UT:n kirjoituksissa. Eikä noille väitteille ole MITÄÄN todisteita ja argumentteja Paavalin ajan muissa kirjallisissa lähteissä ( Roomalaisen historian puitteissa).

      Kyseessä on täysin tyhjät tuotteet. Kuin lentävä pivi taivaalal, kuin roskat jotka kelluvat veden pinnalla. Ja pahempaa? Kuin saatanalliset valheannokset, joilla paholainen siis yrittää saada vangeikseen, onnettomia horjuvia helvetin tielle.

    • Anonyymi

      Tämä nojautuu vain siihen aineistoon, mitä Raamattu / UT sisältää-

      Jokainen lukutaitoinen ja ymmärryskykyinen ihminen, joka huolellisesti ja kattavasti tutustuu KAIKKEEN siihen UT:N kirjalliseen aineistoon - joka Paavaliin liittyy - voi 100% varmuudella todeta:

      1. Paavalissa ei ollut ”saatanan enkeliä”.
      2. Paavalissa ei ollut (sisäisesti) saatanaa, eikä saatanan demonia.
      3. Paavaliin ei ”mennyt saatanaa” ( - vain Juudaksesta sanotaan niin, Luukas 22:3)
      4. Paavali ei puhunut ”glossoliaa” eikä saatanallisia ”molotuskieliä”.
      5. Paavali sai Pyhän Hengen voiman, Damaskontien kääntymisensä perästä. ( Apt 9:17-20)

      "Demoni ei lähtenyt pois, vaan tappoi Paavalin Roomassa."

      OIkaisua.

      Missään ei ole koskaan mitään infoa että demoni olisi tappanut Paavalia.
      Ei mitään.

      Perimätiedon mukaan roomalaiset surmasivat sekä Paavalin että Pietarin, kesari Neron aikana.

      Pietari pyysi että hänet ristiinnaulittaisiin pää alaspäin.
      Paavalia ei surmattu ristiinnaulitsemisella, vaan miekalla.

      Näin perimätieto.

      Mistään "demonista" ei surmaamisessa ole mainittu.

      Eli väite perustuu pirun raamattuun, mustaan raamattuun, ihmisten harhoihin.

    • Anonyymi

      Asia antaa aihetta...

    • Anonyymi

      Se tyyppi (H) joka koettaa pönkittää saasteisia herjoja ja valheita Paavalista...

      - koettaa vedota että "alkukielen tuntemus auttaa."

      Kattia kanssa.

      Kun tämä valheveijari (H) valehtelee, se on ihan yhä mustaa sontaa,

      vaikka se sitä tekisi MILLÄ Kielellä tahansa!

      Kun kieli on saatanan palveluksessa. Kun käsi kirjoitta sitä mitä saatana käskyttää.

      Kun sydän on ääriään myöten paholaisen pimeyttä,
      siinä tulee esille se kaikki sisuskaluista....


      JK. Paitsi viime aikoina se on tunkenut sontaansa anonyyminä.....
      Sellainen valheveijari se (H) on...

    • Anonyymi

      Kaukaa jo haisee sen H:n valhekakkarat.

    • Anonyymi

      Paavali Jeesuksen ITSE valitsema apostoli, Juudaksen tilalle.
      Apt 9. luku.

      Ei mikään nyrkkeilijä-sankasi, eikä Nyrkkeilijä-tappaja,'
      eikä roomalaisn murhamies.

      Kiitos Jumalalle saadaan nuo saatanalliset säkeet heittää uuniin palamaan. Nuo, joita se "henki" epätoivon vimmalla puskee palstalle.
      Koska, TIETÄÄ että kello käy!

      Aika loppuu!

    • Anonyymi

      1. Kor. 9:26

      Minä en siis juokse päämäärättömästi enkä nyrkkeillessäni huido ilmaan.

      Textus Receptus
      εγω τοινυν ουτως τρεχω ως ουκ αδηλως ουτως πυκτευω ως ουκ αερα δερων

      Thayer's Greek Lexicon

      Strongin koodi 1104

      δερω dero der'-o

      Paavalin käyttämän sanan nyrkkeillä merkitys alkukielen mukaan: lyödä ja hakata toista ihmistä, lyödä rikki, lyödä hajalle – lyödä siten, että kohde rikkoutuu.

      • Anonyymi

        δερω dero der'-o

        Paavalin käyttämän sanan nyrkkeillä merkitys alkukielen mukaan: lyödä ja hakata toista ihmistä, lyödä rikki, lyödä hajalle – lyödä siten, että kohde rikkoutuu...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        δερω dero der'-o

        Paavalin käyttämän sanan nyrkkeillä merkitys alkukielen mukaan: lyödä ja hakata toista ihmistä, lyödä rikki, lyödä hajalle – lyödä siten, että kohde rikkoutuu...

        Raportin mukaan kovin romahdus on tapahtunut Suomi24-foorumilla, jonka viikkotavoittavuus on pudonnut viimeisen kymmenen vuoden aikana 25 prosentista vain 11 prosenttiin, eli yli puolet käyttäjistä on hylännyt sivuston.

        Suomi24 on tehnyt tarkoituksella ja määrätietoisesti helluntailaisuuspalstasta sivut, joissa avoimesti rikotaan Suomen lakeja ja joissa pilkataan ja herjataan Jumalaa ja joissa helluntailaisia vainotaan ja panetellaan. Suomi24 on tuhonnut keskustelun palstan aiheesta, helluntailaisuus.
        Ylläpito on karkoittanut kävijät ainakin helluntailaisuuspalstalta!!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        δερω dero der'-o

        Paavalin käyttämän sanan nyrkkeillä merkitys alkukielen mukaan: lyödä ja hakata toista ihmistä, lyödä rikki, lyödä hajalle – lyödä siten, että kohde rikkoutuu...

        Tämä toistuva jankutus, jota (henki) tuputtaa palstalle kuin mielensä kaaoksessa?

        Nyrkkeyly oli Paavalin - siis antiikin Kreikan aikan eräs Olympia-urheilun laji.

        Mutta?

        Paavali ei ollut "nyrkkeily-urheilija" - saati "nyrkeillä tappaja"!

        Hän oli Jeesuksen Kristuksen itsensä valitsema apostoli.

        Amen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        δερω dero der'-o

        Paavalin käyttämän sanan nyrkkeillä merkitys alkukielen mukaan: lyödä ja hakata toista ihmistä, lyödä rikki, lyödä hajalle – lyödä siten, että kohde rikkoutuu...

        Sinä -henki - siis haluat nyrkkeillä? Hakata, iskeä, lyödä rikki ihmisiä?

        Jos sulla ei ole nyrkkeilysäkkiä, hanki sellainen.
        Taikka iske itseäsi - niin että veri vuotaa kropastasi....
        Että saatanallinen ylpeys ja kierous tulisi "kuritetuksi"....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä toistuva jankutus, jota (henki) tuputtaa palstalle kuin mielensä kaaoksessa?

        Nyrkkeyly oli Paavalin - siis antiikin Kreikan aikan eräs Olympia-urheilun laji.

        Mutta?

        Paavali ei ollut "nyrkkeily-urheilija" - saati "nyrkeillä tappaja"!

        Hän oli Jeesuksen Kristuksen itsensä valitsema apostoli.

        Amen.

        Jumalaton ja pahuutta täynnä oleva ihminen väittää Paavalin tapelleen nyrkein.
        Paavali kirjoitti: meillä ei ole taistelu verta ja lihaa vastaan, vaan hallituksia vastaan, valtoja vastaan, tässä pimeydessä hallitsevia maailmanvaltiaita vastaan, pahuuden henkiolentoja vastaan taivaan avaruuksissa.


    • Anonyymi

      Niin,sinä olit kuitenkin tai olet siimahäntä:)) Nakertaja pimeyden !

    • Anonyymi

      Eikös hän huippupianisti ennemminkin ole?

      Raamatun Paavali, jos häntä tarkoitat, oli apostoli, koska Jeesus Hänet tehtävään kutsui, tosin jo taivaaseen nousemisen jälkeen. Todistaa vain sen, että Jeesus on koko ajan edelleen omiensa luona läsnä. Yleensä Pyhän Henkensä kautta, mutta toki voi ilmestyä ihan henkilökohtaisestikin.

      Voi hyvin!

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      60
      4305
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      175
      2669
    3. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      159
      2468
    4. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      218
      2421
    5. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      434
      1656
    6. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      163
      1517
    7. Selänteiden kommentit

      Se on kesä taas. On alkanut Selänteen rouvakin antamaan lausuntoja ja ohjeita meille. Ei voi olla totta. Yksi Selännekki
      Kotimaiset julkkisjuorut
      176
      1514
    8. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      98
      1318
    9. 79
      1281
    10. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      59
      1239
    Aihe