Konta ajokortin uusiminen täytyy tehdä yksityisillä terveysasemilla, koska Sotealueet eivät niitä saa tehdä. Tämä on suuri avaus siirtää kaikki toimet pois Sotealueilta yksityisille.
Eniten tästä kärsivät eläkeläiset, koska heidän täytyy uusia ajaokorttinsa joka viides vuosi.
Sotealueet ovat antaneet lääkärintodistuksen 90 eurolla, mutta yksityisellä se maksaa 120 euroa, plus käyntimaksu päälle, eli n. 170 euroa.
Ja eläkeläisillä pitää olla laajennettu lääkärintodistus, joka maksaa yksityisella 240 euroa, ja käyntimaksu päälle.
Hallitus kieltää ajokorttien lääkärikäynnit Sotealueille - eläkeläiset kärsii
36
373
Vastaukset
- Anonyymi
Eipä tämä mitään, sillä minulle sotealueella sanottiin jo yli vuosi sitten, että mene yksityiselle uusimaan korttisi.
- Anonyymi
Kohta yksityiset lääkärit saa jättipotin, kun melkein kaikki suomalaiset joutuvat uusimaan ajokorttinsa 2033 mennessä. Ennen vuotta 2013 myönnetyt ajokortit vanhenevat kaikki viimeistään vuonna 2033.
Oikeistohallitus on siis laittanut vaihtorumban päälle.
https://www.is.fi/autot/art-2000010703355.html - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kohta yksityiset lääkärit saa jättipotin, kun melkein kaikki suomalaiset joutuvat uusimaan ajokorttinsa 2033 mennessä. Ennen vuotta 2013 myönnetyt ajokortit vanhenevat kaikki viimeistään vuonna 2033.
Oikeistohallitus on siis laittanut vaihtorumban päälle.
https://www.is.fi/autot/art-2000010703355.htmlRopon tavoite???
- Anonyymi
PETTERI PARADOKSI .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
PETTERI PARADOKSI .
Miksi PETTERI PARADOKSI ??
Miksi??? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ropon tavoite???
Vauhti päällä nsä
- Anonyymi
Mulla sanottiin sama 1990-luvulla.
- Anonyymi
Oliko 90 luvulla yksityisiä terveyskeskuksia?
- Anonyymi
Minulla sanottiin yksityisellä työterveyskeskuksella, että mene kunnalliseen, kun kysyi lääkäriaikaa kortin uudistukseen sieltä. Se oli 2000-luvulla.
- Anonyymi
PS Suomalaisen eläkeläisen puolustajana, vähitellen tapetaan kohta ripeästi kun eutanasia kytketään ajokortin hylkäämiseen ;-D
- Anonyymi
Pikku hiljaa, lakimuutos kerrallaan, kansalta viedään rahat. Saa nähdä mihin suohon suomalaiset sotketaan tämän oikeistohallituksen toimesta. Ahon hallitus 1990 luvulla teki sellaisen tulonsiirron suuryrityksille, että tämä hallitus on paljon jäjessä. Mutta onhan tällä vielä vuosia aikaa.
- Anonyymi
Kansalta ei nimenomaan viedä rahoja. Jokainen maksakoon korttinsa kulut itse jos tarvitsee.
Kalliit sote lääkärit on potilaita varten ei toisten ajokortteja varten. - Anonyymi
...-tut se nykyhallituksen syytä ole , nämä yrittävät vain pelastaa mikä pelastettavissa on .. Mariinit ja missiliinit elivät vuosikaudet kuin pellossa , jakaen lainarahaa holtittomasti ympäri maailman , samalla kaupitellen kaiken kannattavan pilkkahinnoilla ulkomaisille sijoitusyhtiöille ja haalien elättejä ,syöttiläitä ja siipiveikkoja muka "työvoimapulan " nimissä KELAn eläteiksi.. Ja ikäänkuin tämä ei vielä olisi kansakuntaa konkurssin partaalle saattanut , kasvatettiin julkinen sektori mittoihin jollaista ei väkimäärältään kymmenkertaisissa valtioissa ole likikään , samalla kun kansallisen turvallisuuden kannalta tärkeitä toimintoja muka säästösyistä kaupiteltiin entisiin neuvostovaltioihin , törkeimpänä esimerkkinä valtion , siis myös puolustuslaitoksen , palkanlaskenta .... Joten yksityisen ja henkilökohtaisen mielipiteen saatte arvata ; jos kirjoitan , ylläpito iskee ...
- Anonyymi
Laitetaan pakolaiset maksamaan. Heidän tautta Suomalaiset kärsii
- Anonyymi
Valitettavasti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Laitetaan pakolaiset maksamaan. Heidän tautta Suomalaiset kärsii
Höpöhöpö.
- Anonyymi
Yli 500 toimenpidettä käyttämättä .
- Anonyymi
70 vuotiaiden ei tarvitse käydä lääkärissä ojokorttiin. Uusilaki tuli voimaan jo.
Tietääkö kirjuri ketä muita myös koskee. Otappa selvää, stten vasta kirjoita.- Anonyymi
Eipä näy tietävän. 70 v vain hakee uuden ajokortin A katsastuksessa, tulee postiin muutaman päivän päästä. Lääkärissä ei tarvitse käydä, ellei jotain vakavampaa ole ajokykyyn. Berner ajan uudistus. 75 v en tiedä. Itse sain 70 v kun hakemus täytettiin A katsastuksessa.
- Anonyymi
Toista on kuorma-auton ajokortin kanssa, kun siinä täytyy antaa lääkärilausunto 45 vuotta täyttäneenä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eipä näy tietävän. 70 v vain hakee uuden ajokortin A katsastuksessa, tulee postiin muutaman päivän päästä. Lääkärissä ei tarvitse käydä, ellei jotain vakavampaa ole ajokykyyn. Berner ajan uudistus. 75 v en tiedä. Itse sain 70 v kun hakemus täytettiin A katsastuksessa.
75 vuotias tarvitsee lääkäritodistuksen. Mutta miksi 70 v ei tarvittu optikon todistusta?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toista on kuorma-auton ajokortin kanssa, kun siinä täytyy antaa lääkärilausunto 45 vuotta täyttäneenä.
Kuorma - auto kortti on ammattia varten.
Miksi muiden pitää maksaa verorahoista?
- Anonyymi
Miksi nuorten pitää maksaa veroissa vanhusten ajokortin lääkärintarkastukset?
Tai miksi niiden pitää maksaa joilla ei ole ajokorttia ollenkaan veroissa toisten lääkäri tarkastuksia ajokortteja varten?
Ja miksi pitää maksaa ammattiautoilijoiden ajokorttien tarkastukset veroissa?
Pois ajokortti tarkastukset julkisilta. Lääkärit tarvitaan terveyden ja sairaanhoitoon.- Anonyymi
Eläkeläisetkin maksaa eläkkeestään veroa ja se vero% on paljon korkeampi kuin palkasta. Etkö tätä tiennyt?
- Anonyymi
Demokraattialueiden johtajat laittaa 10% omiin taskuihinsa.
- Anonyymi
Kelpaa se persualueellakin.
- Anonyymi
... Eniten tästä kärsivät eläkeläiset...
Jokainen on joskus eläkeläinen. Jos sillon haluaa ajokortin, maksakoon itse. Kaikki eivät halua. Eivät halua veroissa maksaa toisten ajamisia. - Anonyymi
..... Konta ajokortin uusiminen täytyy tehdä yksityisillä terveysasemilla, koska Sotealueet eivät niitä saa tehdä....
Kaikkeen ei riitä verorahat.
Tästä voi aloittaa karsimisen.
Jokainen joka haluaa ajaa, maksakoon itse.
Naurettava summa, 100.. 200 euroa jaettuna viidellä vuodella on 20..40 euroa vuodessa. Sillä saa 10..20 litraa polttoainetta. Siitä vaan säästämään muutama reissu vuodessa.
Eikä taida edes maksaa 200 euroa.
Joku kohtuu voisi olla valittamisessa ja kerjäämisessä.- Anonyymi
"...eikä taida maksaa EDES 200 € ..." siinä parissa sadassa on korven asujalla tietämistä kyllin , kaupat ja postit , lääkärit ja huoltoasemat kun ovat kuntakeskuksissa (vielä) tai lähimmässä kaupungissa ..Ei näy kivikatujen tallaaja osaavan kuvitella mitä merkitsee herrojen slogan "koko maan pitämiseksi asuttuna "... noin käytännön tasolla ..
- Anonyymi
Petteri yksityistää
- Anonyymi
No mitäpä ei kauhuhallius ei keksisi ? Älä vaan huonone
2500 odottaa hoitopaikkaa. - Anonyymi
Toivottavasti yksityispuolella lääkärit ovat tiukempia, koska jo nyt näkee monia, joiden paikka on taksin takapenkillä, ei ratissa.
- Anonyymi
Säästetään tässäkin
Bensa maksaa. - Anonyymi
Ei liene Oulussa ainakaan tällä vuosituhannella arvauskeskuksessa ajokortin uusintaan lääkärintodistuksia kirjoiteltu. Kysyin ja suosittelivat Ritaharjusta jotakin sanoen, että samoissa hinnoissa ne on sielläkin. Netistä löytyi, että maksaisi noin 280 euroa. Sitten etsin netistä lisää, Oulun keskustassa olisi ollut noin 180 euron kahta puolta. Kunnes löysin 85 euron tarkastuksen ja siellä kävin. Kannattaa kilpailuttaa eikä uskoa yhtä tahoa. Valehtelu on ainakin täällä Oulussa oikein kansanvaiva, vaikka niinpä se näkyy olevan muuallakin.
- Anonyymi
Yksityistäminen toimii, Petteri kuittaa.
Ainakin Turuus. - Anonyymi
Paradoksaalista SÖSSINTÄÄ
Orpon touhoja.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miten voit manipuloida katsojalukuja?
Palstatrolli ja väsynyttä sontaa palstalle suoltava Varmakkakkiainen on viime aikoina vedonnot siihen, että hänen ketjuj232305- 781202
- 491085
- 1151056
Nainen sä olet
arvokas muista se. Yritän pitää pienen kontaktin yllä vaikka turhaahan tämä on. Toivottavasti joulu meni hyvin ja otat r721019Jos olisin
Ollut ns. pelimies olisin myös käyttänyt tilaisuutta hyväksi. Välillä vain tuntuu että olisit itse nimenomaan halunnut p57977KRP alkaa tutkia Ulvilan murhaa
Jokohan nyt löydetään riittävä näyttö Annelin tuomitsemiseen miehensä murhasta tai taposta.16969Luotathan?
Muistan kun olit vihainen minulle. Niin järkyttävän söpönä ja silti niin vastustamattoman ihanana en ole ikinä ketään na31930Voi kun pian voisi varmuudella sanoa
mitä tämä on. Suuri, suuri rakkaustarina vai pelkästään pitkä ja kipeä oppitunti. :(53916Minun on niin vaikeaa uskoa, että
todella kaipaisit minua. Pelkään vieläkin, että minua kusetetaan.55908