Laura toteutti unelmansa

Anonyymi-ap

https://www.is.fi/asuminen/art-2000010507419.html

Minusta aika hinnakas jos kustansi 65te, mutta se mikä tuossa on hienoa on se että Laura ei vaadi mahdottomia vaan on nähnyt tuollaisessa mökissä joka monen mielestä ei olisi kovinkaan kummoinen arvoa ja päättänyt alkaa siitä tekemään oman pesän.

Palstan linjurihan on etsiskellyt korpimökkipaikkaa mutta ei taida koskaan löytää kun on niin ronkeli, mikään ei kelpaa ja ikä menee etsiessä.

-harmiseikirj-

14

154

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Juu, pieni mökki on, mutta ihan on kodikas nyt. Jos ei ole varakas, pitää tyytyä vähän halvempaan ja remontoitavaan. 🙂

      Niin se minunkin ok-talo vaati ison remontin. Mutta tehtiin se hartiavoimin minä ja mun vanhemmat, isä ja äiti. Hyvä tuli ja arvokin kohisi roimasti siitä mitä oli. Exän kanssa tehtiin vielä ullakosta nätti yläkerta mikä jäi viimeistelyä vaille ja pihasta 2000 neliötä loihdittiin paratiisi. 😊

      • Anonyymi

        Juu kyllähän se hyvin tehty remontti arvoa sitten nostaa, vaikka sijaintikin vaikuttaa. Maaseudulta varsinkin ok-taloissa varmaan voi tehdä hyvän kaupan jos ei itse ole asuinpaikasta riippuvainen.

        -harmiseikirj-


      • Anonyymi kirjoitti:

        Juu kyllähän se hyvin tehty remontti arvoa sitten nostaa, vaikka sijaintikin vaikuttaa. Maaseudulta varsinkin ok-taloissa varmaan voi tehdä hyvän kaupan jos ei itse ole asuinpaikasta riippuvainen.

        -harmiseikirj-

        Joo, se paikka menee varmasti kaupaksi jos exäni joskus sen haluaa myydä. Järvi ihan vieressä, sijainti lyhyen matkan päässä motarista ja tilaakin riittää, 3 mh+ keittiö, olkkari, yläkerran aula ja iso vaatehuone, wc, sähkösauna, oesuhuone, kodinhoitohuone, iso eteinen ulko ja sisäeteinen. Ovella alkaa vielä terassi, katettu. Piha on puutarhurin unelma, kaunis ja hyvin hoidettu. Pihassa on autotalli, itse tehty komia, aittarakennus jossa varastotilaa yllinkyllin.

        Siihin on uponnu rahaa osto ja remppaan hintana 80-90 tuhatta euroa ylikanttiin arvio, teetätin uudet sähkötkin kauttaaltaan, uuden siiven kylpytiloineen. Ja myyntihinnaksi välittäjä sanoi 140 000 euroa. Joten ihan hyvä jopi. 🙂

        Ostin sen markkaikaan kuolleen muorin perikunnalta.


      • EivorCreed kirjoitti:

        Joo, se paikka menee varmasti kaupaksi jos exäni joskus sen haluaa myydä. Järvi ihan vieressä, sijainti lyhyen matkan päässä motarista ja tilaakin riittää, 3 mh keittiö, olkkari, yläkerran aula ja iso vaatehuone, wc, sähkösauna, oesuhuone, kodinhoitohuone, iso eteinen ulko ja sisäeteinen. Ovella alkaa vielä terassi, katettu. Piha on puutarhurin unelma, kaunis ja hyvin hoidettu. Pihassa on autotalli, itse tehty komia, aittarakennus jossa varastotilaa yllinkyllin.

        Siihin on uponnu rahaa osto ja remppaan hintana 80-90 tuhatta euroa ylikanttiin arvio, teetätin uudet sähkötkin kauttaaltaan, uuden siiven kylpytiloineen. Ja myyntihinnaksi välittäjä sanoi 140 000 euroa. Joten ihan hyvä jopi. 🙂

        Ostin sen markkaikaan kuolleen muorin perikunnalta.

        Markka aikaan. *


      • EivorCreed
        EivorCreed kirjoitti:

        Markka aikaan. *

        Itseasiassa kun laskin niin ei oo menny kun 70 tuhatta kun kaikki rempatkin tehty.


      • EivorCreed kirjoitti:

        Itseasiassa kun laskin niin ei oo menny kun 70 tuhatta kun kaikki rempatkin tehty.

        Toki en laskenut omalle työlle hintaa ollenkaan. Vain materiaalit ja hankinnat, sähkömiehen urakka.


      • Anonyymi
        EivorCreed kirjoitti:

        Joo, se paikka menee varmasti kaupaksi jos exäni joskus sen haluaa myydä. Järvi ihan vieressä, sijainti lyhyen matkan päässä motarista ja tilaakin riittää, 3 mh keittiö, olkkari, yläkerran aula ja iso vaatehuone, wc, sähkösauna, oesuhuone, kodinhoitohuone, iso eteinen ulko ja sisäeteinen. Ovella alkaa vielä terassi, katettu. Piha on puutarhurin unelma, kaunis ja hyvin hoidettu. Pihassa on autotalli, itse tehty komia, aittarakennus jossa varastotilaa yllinkyllin.

        Siihin on uponnu rahaa osto ja remppaan hintana 80-90 tuhatta euroa ylikanttiin arvio, teetätin uudet sähkötkin kauttaaltaan, uuden siiven kylpytiloineen. Ja myyntihinnaksi välittäjä sanoi 140 000 euroa. Joten ihan hyvä jopi. 🙂

        Ostin sen markkaikaan kuolleen muorin perikunnalta.

        Ei paha arvonnousu ja motarikin varmaan sen verran hyvä juttu ettei ole vaikea saada kaupaksi jos joskus äxäsi alkaa myymään, vaan tuskinpa tuohon tarvetta jos siihen on itse jo oleutunut.

        -harmiseikirj-


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei paha arvonnousu ja motarikin varmaan sen verran hyvä juttu ettei ole vaikea saada kaupaksi jos joskus äxäsi alkaa myymään, vaan tuskinpa tuohon tarvetta jos siihen on itse jo oleutunut.

        -harmiseikirj-

        On joo, yllättävä. Mutta mulla on ollu silmää aina hankinnoille, jotta en jää tappiolle hankinnoissani, jos luovun niistä. Nyt halusin exäni jäävän pitämään paikkaa, hän saa sen paikan kukoistamaan uuttera osaava mies. Jolla on hyvä maku. 😊

        Motarille tosiaan ajaa hetkessä ja Helsinkiin on vain 80 km ja juna-asemakin vartin ajomatkan päässä. 🙂


      • EivorCreed kirjoitti:

        On joo, yllättävä. Mutta mulla on ollu silmää aina hankinnoille, jotta en jää tappiolle hankinnoissani, jos luovun niistä. Nyt halusin exäni jäävän pitämään paikkaa, hän saa sen paikan kukoistamaan uuttera osaava mies. Jolla on hyvä maku. 😊

        Motarille tosiaan ajaa hetkessä ja Helsinkiin on vain 80 km ja juna-asemakin vartin ajomatkan päässä. 🙂

        Siinä on sitten vielä mun vanhempieni kotipaikka lähellä, mikä jää sekin kuulemma mulle myytäväksi. Siinä sitä hommaa riittääkin, yksi entinen autokorjaamollinen työkalua jne. Sitten vielä kaikki muu päälle. 😅

        On jo vähän karsittu yhteistuumin ylimäärästä pois nurkista ja myyny vanhempieni puolesta heidän krääsää. Heille rahat ja ostajat osoittaen. Minä laadin vaan myynti ilmon ja annan yhteystiedot, he saa myydä ite.


      • EivorCreed kirjoitti:

        Siinä on sitten vielä mun vanhempieni kotipaikka lähellä, mikä jää sekin kuulemma mulle myytäväksi. Siinä sitä hommaa riittääkin, yksi entinen autokorjaamollinen työkalua jne. Sitten vielä kaikki muu päälle. 😅

        On jo vähän karsittu yhteistuumin ylimäärästä pois nurkista ja myyny vanhempieni puolesta heidän krääsää. Heille rahat ja ostajat osoittaen. Minä laadin vaan myynti ilmon ja annan yhteystiedot, he saa myydä ite.

        Mutta jää sitä mullekin vielä hommaa, kun heistä aika jättää. Toivottavasti myyvät kaiken itse pois, ettei mulle jää mitään perittävää. Ei jää työtäkään. 🤣

        Oon ainoa perillinen, niin en voi pyytää ketää edes jeesimään siinä urakassa siivota se melkein 5000 neliön pihapiiri ja kiinteistörakennukset. Isä on ikäluokkaa kaikki hamstrataan. 🙄


      • EivorCreed kirjoitti:

        Mutta jää sitä mullekin vielä hommaa, kun heistä aika jättää. Toivottavasti myyvät kaiken itse pois, ettei mulle jää mitään perittävää. Ei jää työtäkään. 🤣

        Oon ainoa perillinen, niin en voi pyytää ketää edes jeesimään siinä urakassa siivota se melkein 5000 neliön pihapiiri ja kiinteistörakennukset. Isä on ikäluokkaa kaikki hamstrataan. 🙄

        Mulla on aina joku työleiri käsissäni. Ensin oma talo parikymppisen alussa, sitten helpotti hetkeksi ostettuani osakkern ja taas nelikymppisenä tää miehen työleiri. Varmaan kuuskymppisenä sitten porukoitten työleiri. 🥵


    • Nuo on noita ruuhka-Suomen hintoja. Täälläpäin tuolla rahalla saisi aika paljon enemmän. Mutta jotainhan siitäkin pitää maksaa ettei ole ryssiä naapureina.

    • Anonyymi

      No joo. Ihan kaksiossa elelen vaikka olis muutakin tarjottimella. Alä yleistä.

    • Anonyymi

      En jaksanut lukea koko juttua, mutta pikaisella silmäilyllä en nähnyt sen tarkempaa tietoa sijainnista ja tontista. Sehän noissa mummonmökeissä tuppaa monesti maksamaan ja maapohjan hinta saattaa olla moninkertainen sen rakennuksen hintaan verrattuna. Eli siis sijainti ja tontti voi selittää tuota hintaa.

      Eikö valtaosa suomalaisten mökeistä ole juuri tuollaisia? Jos on isompi perhe, niin sitten tietenkin mökki on kookkaampi, mutta kyllä ainakin likipitäen kaikki tietämäni suomalaiset kesämökit ovat juuri tuollaisa. Mä en siin koe, että tuo olisi jotenkin erityisen vaatimaton ja sen ostaja erityisen poikkeava joka toisesta suomalaisesta mökinostajasta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      169
      3059
    2. Selänteiden kommentit

      Se on kesä taas. On alkanut Selänteen rouvakin antamaan lausuntoja ja ohjeita meille. Ei voi olla totta. Yksi Selännekki
      Kotimaiset julkkisjuorut
      302
      2457
    3. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      195
      1850
    4. 79
      1391
    5. Miljonääri-Miehensä palkalla elelijä-Sirpa Selänne kertoo: lapsemme eivät osoita mieltä!

      Miksi osoittaisivatkaan kun saavat kaiken isin miljoonilla? Luontoakaan ei kannata suojella niin kovin kun isin autotal
      Julkkikset
      82
      1357
    6. Kirkon kuoronjohtajalle varoitus

      Oulun hiippakunnan oratoriokuoro johtaja on saanut varoituksen. Lähettänyt seksuaalissävytteisiä viestejä naiskuorolais
      Luterilaisuus
      33
      1219
    7. Nyt kun pride on ohi on siks

      Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että homoseksuaalisuuden harjoittaminen on syntiä (1. Moos. 19:1-13; 3. Moos. 18:22;
      Luterilaisuus
      339
      1170
    8. Miksi et mies halua

      Seksiä minun kanssa?
      Ikävä
      81
      1076
    9. Muistatteko itsenne vuonna 1986?

      Millainen olit, mitä haaveilit? Ovatko haaveet toteutuneet, jäänyt vajaaksi vai oletko jopa saanut enemmän mitä olisit t
      Sinkut
      184
      955
    10. Et vastannut vielä

      Herättikö jokin tunteesi uudelleen vai mistä nyt tuulee?
      Ikävä
      65
      898
    Aihe