Alpratolam

Anonyymi-ap

Elikä ,kellään kokemuksia xanor lääkkeestä ,mulla alkanut uudelleen kovat ahdistus/paniikkikohtaukset,välillä olivat ihan siedettäviä(?)Olen syönyt KYMMENIÄ vuosia Xanor 0.5 mg 1-5 kpl/vrk ,ja olen sen kanssa käynyt töissä ,hoitanut perheen ym.Nyt tuntuu ettei riitä ,tulee kovia kohtauksia.Millä määrällä te jotka käytätte kyseistä lääkettä pärjäätte.Ja nuo minun on lyhytvaikutteista, ei depot tabletteja.Tähän mennessä tuo 2mg/vrk on riittänyt ,mutta nyt taas suuria murheita kasautunut niin tosi huono olla!!Olen nykyisin yksinasuva ihminen ,väliin oikein pelottaa,tämä elämä.Kokemuksia kaipaisin tästä ahdistusolosta,kun ei aina ole ketään jolle puhuis.

11

313

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ei ole kokemusta tuosta mutta joskus kun on huolia paljon niin mietin että ”luota jumalaan, hän pitää omistaan huolen”.
      Jumala on huolehtinut minusta tähänkin asti niin miksi lopettaisi kesken. Kyllä hän vie minua eteenpäin kuten ennenkin. Miten luottoni häneen välillä voikin horjua. Sitten taas palaan hänen lähelleen ja luotan häneen. Niin saan avun itselleni.

• Anonyymi

Jokaisella meillä on uskomme,hyvä jos Sinulla se on omasi, hyvä näin Mutta paniikista et näytä kärsivän.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jokaisella meillä on uskomme,hyvä jos Sinulla se on omasi, hyvä näin Mutta paniikista et näytä kärsivän.

Kärsin välillä. Mutta se menee ohi kun voin ajatella että voin jättää sen pois. Minun ei tarvi kantaa sitä. Ahdistus ja paniikki (selittämätön). Olen huomannut sen johtuvan alkoholista. Mistä sinulla? Osaatko yksilöidä syytä? En minä kyllä tajunnut sitä alkuun mutta sitten hoksasin että se on aina vakiona jos olen juonut. Edes vähän. Se ei sovi minulle. Mutta joskus muutenkin ja silloin ajattelen että minulla ei ole mitään hätää koska suojelusenkelit suojelevat. Niin taitavat tehdä koska se sitten lakkaa.
        No en tiedä auttaako se sinulla. Varmasti on erilaisia juttuja. Mutta ajattelin että kerron omani, jos siitä on apua jollekin. Asia on itsellekin sen verran tuore että en ole puhunut tätä ennen kellekään. En ole uskaltanut.

• Anonyymi

Bentsot voivat aiheuttaa vieroitusoireena ahdistusta ja paniikkikohtauksia. Xanor on ehkä pahiten koukuttava benzo mitä markkinoilla on. Jopa Temesta on parempi. Mutta loppujen lopuksi, kaikki riippuu käytetystä annoksesta, kuinka usein käyttää ja itsekurista. Kannattaa pitää 2 peräkkäistä päivää joina ei käytä mitään bentsoja tai ns. "z-lääkkeitä", koska tämän on tutkitusti havaittu vähentävän addiktion riskiä. Ashton Manual on hyvä jos aikoo lopettaa benzot kokonaan.

• Anonyymi

Miten voisi olla vieroitusoireita vaikka käytän joka päivä,pitäiskö mun sitten ottaa vähän enemmän, kun tuo määrä tässä elämäntilanteessa ei tunnu riitävän?Reseptissä on kyllä varaa nostaa ,en saa nyt omaa lääkäriä kiinni on lomalla.Lääke siis ihan lääkärin määräämä, mutta olen pärjännyt vähemmällä määrällä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miten voisi olla vieroitusoireita vaikka käytän joka päivä,pitäiskö mun sitten ottaa vähän enemmän, kun tuo määrä tässä elämäntilanteessa ei tunnu riitävän?Reseptissä on kyllä varaa nostaa ,en saa nyt omaa lääkäriä kiinni on lomalla.Lääke siis ihan lääkärin määräämä, mutta olen pärjännyt vähemmällä määrällä.

Xanor häviää elimistöstä melko nopeasti ja olo lähtee sahaamaan jopa saman päivän aikana helposti. Ne Xanor depotit on kehitetty juuri tämän takia.

• Anonyymi

Monia auttaa myös se että lähtee kävelemään (mieluiten luontoon). Se myös auttaa monia että menee johonkin kirjastoon tms. jossa on rauhallista mutta myös muita ihmisiä (tämä ei välttämättä toimi jos muut ihmiset ahdistaa...)

Olen myös kuullut että N-asetyyliKysteiini(NAC) auttaa ahdistukseen hieman jos sitä käyttää päivittäin annoksella 800 mg tai enemmän (korkeintaan 1200 mg annos per vuorokausi on suositeltu). NAC auttaa myös masennukseen, bipon, skitsofrenian ja OCD:n oireisiin jonkin verran. Se ei ole kuitenkaan ihmelääke mutta kannattaa kokeilla.
      Lähteet:
      * https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/35316513/
      * https://www.psychologytoday.com/us/blog/heal-your-brain/201810/nac-the-amino-acid-turns-psychiatry-its-head

• Anonyymi

Tuo sun annos 2mg on aivan liian pieni jos on kovat paniikit kellon ympäri. Itselläni 4mg depot muodossa.

• Anonyymi

Bentsoihin kuuluu toisinaan

1. Toleranssi mikä tarkoittaa että sama annos ei enää tuota samaa vaikutusta vaan ihminen kokee tarvetta nostaa annosta. Samaan aikaan voi alkaa tuntua outoja pahenevia oireita kuin haittoja tai vieroitusoireita käytön aikana

2. Paradoksaaliset vaikutukset
      Lääke voi alkaa tuottaa erilaisia vaikutuksia mitkä poikkeaa siitä mitä lääkkeen pitäisi tehdä. Esim piristymistä ja levottomuutta rauhoittumisen sijaan

3. Vieroitusoireet ja annosten väliset vieroitusoireet

Lyhytvaikutteisessa bentsossa mitä Xanor on ihminen voi kokea vieroitusoireita annosten välillä kun lääkkeeseen on ehtinyt syntyä fyysinen riippuvuus

Lopettaessa lääke voi iskeä vieroitusoireita mit usein on päinvastaisia lääkkeen tavoiteltavista vaikutuksista siis tavoite on saada rauhoittumista ja unta ja apua ahdistukseen, vieroituksessa iskee unettomuus ja levottomuus ja pahentunut ahdistus

• Anonyymi

ON KOKEMUSTA --->Itsellä oli Zanor 2mg x 3 eli 6mg yhteensä yli 20 vuotta. Sitten siinä muutin ja uusi lääkäri katsoi että tuo zanor ollut pitkään. Oli pakko alkaa purkaa… 1.kerta zanoria vain vähennettiin rajusti ja nopeaa. Tuloksena painon lähtö…Kidutusta… 2. kerta about sama 3 lääkäriä kolmet ohjeet. Syyttivät tuosta minua…? 3 Kerta olin jo yhteensä menettänyt tuossa rumbassa painoa 60kg hikoillen ja aina täysin läpimärällä patjalla valvoen… Kaikki vaatteet uusiksi. Olin luuranko… nyt 5vrk hereillä kun vain lääkkeet loppui. Klinikalla että ok. Ajamme täälä zanorin alas nyt Opamoksilla.?? ok… Näin lääkärin tuolloin 1 ja viimeisen kerran. Opamoksia leikattiin, motoriikka ei toiminut vaan kävelykin vaikeaa, kädet eivät kunnolla toimineet. Painoin alussa 122kg nyt 60kg. Yritin hoitajille sanoa että hätä, kun ei voi syödä eikä nukkua. Koko kropassa valtava sähkönoloinen säteily… Niinkuin joku antaisi karjapiiskalla sähköä! Näitä ei noteerattu, eikä apua tullut muutakun että " Juo elektrolyytteja" 2 viikkoa puoli unessa ilman kunnon ruokaa, koska jotenkin refleksit kuten pelkkä nielaisu vaikeaa… Sitten en enää jaksanut puulle puhua ja syönyt Ksalolia tai Rivatrillia siitä lähtien. Valmis vielä jos joku lääkäri tajuaisi katsoa miten Jenkit lopettavat Xanaxin Diapamilla “Tapering” Tästä siis tehty ihan kirja!! Eli faktat on siinä!!.. ja taulukko miten edetä ja onnistumis prosentti yli 90%.! 20 vuotta 6mg Alptrazolaania on eri kun esim 2kk. Opamox ei vaikuttanut meikäläiseen niin yhtään … ihan lasten bentso. Toivottavasti joku lääkäri lukisi tämän ja tuon naisen julkaiseman kirjan… Näistä koosteita ihan Youtubella. Xanax tapering 1 kerran viety ambulansilla kun lääkitys poikki… Ei vaan sitä apua saa. Kuitenkin tässä RIIPPUVUUS Klinikka. Alussa sanotaan että tehdään yhteisiä päätöksiä jne. Ei ollut kertaakaan näin. Nyt syön 6mg Alptrazolaania kadulta n 300-500e kk. Kun puhelimessa toin esille motoriikka ongelmat ja tuon sähkö kihelmöinnin jolle olemassa ihan oma JENKEISSÄ tutkittu kemiallinen sanansa…, ei uskottu. Miksi kummassa olisin keksinyt noita? En juo viinaa enkä vastaavaa ollenkaan. Tämä resepti kun löytyi niin meikäläinen haukuttiin ihan pystyyn ja väärinkäyttäjäksi… Lääkärit pesivät kätensä. Reseptiä uusittiin yli 20v ja tämä oli minun syy miten.?? En ole lääkäri. Otin lääkkeeni, kuinka määrätty. Outo juttu tuokin. Noh katukaupalla mennäänYksityinen?? .olen käynyt, mutta kun Kanta sivulla merkintä tuosta riippuvuudesta, niin yksityisellä vanhempi mies lekuri oli aluksi kohtelias… Luki konetta ja tuumasi et ei… oot näitä miehiä. Ei tarvitse maksaa ja ovi on ulospäin tuossa?? Joka kivi käännetty. En pääse edes psykiatrille kun olisin jo sairaseläkkeellä jos tän sais ohi. Tarvisi sen 1 lääkärin ottamaan kopin tässä. Tuo oli ääripää, mutta samaa linjaa ovat kaikki yksityisillä. Ei tarvi edes hammaslääkäriä enää kun tuo “Riippuvuus” merkintä. En saa kipuun mitään lääkettä. Samoin sydämessä havaittu sivuääni. Menin lääkäriin kun pisti rintaan, niin käännyttivät sinne Riippuvuus klinikalle?? Siis sydänkivusta. Selän spondyloosi jäänyt hoitamatta, kun ohjaavat tuonne polille? Heidän vastaus kaikkeen. No selkä on kipee, hampaat kai sulaa ja sydämeen pistää aina joskus. Joutuu aina lanssin soittamaan jos pökrännyt tms. muuten se on se riippuvuusklinikka. Luultavasti tää kunta on päättänyt tappaa mut. :grimacing: Yritin muuttaa kauemmas… niin KELA ei hyväksynyt. Halusin toiseen sairaanhoitopiiriin. Mutta eih…Tässä puolison kanssa tätä ihmetellään.

• Anonyymi

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      145
      8510
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      47
      2399
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      27
      2210
    4. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      36
      1872
    5. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      95
      1758
    6. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      181
      1727
    7. Sinä saat minut kuohuksiin

Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai
      Tunteet
      21
      1272
    8. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      108
      1133
    9. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      5
      1019
    10. Oletko miten

Valmis läheisyyteen?
      Ikävä
      53
      1015
    Aihe