Rukous sairaiden puolesta ja öljyllä voitelu

Anonyymi-ap

Olen nähnyt monta kertaa vanhinten voitelevan sairaan otsaa öljyllä ja rukoilevan hänen puolestaan. Heillä on sellainen pieni pullo öljyä, jolla kastavat sormenpään ja sivelevät ristinmerkin otsaan ja sitten pannaan kädet sairaan päälle ja rukoillaan.

Veikeä näky!

Mutta kukaan ei ole parantunut...

17

127

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Metka tapa, mutta ei vaikuta paranemista. Kenelläkään ei ole uskoa, joka saisi Herran parantamaan.

    • Anonyymi

      Elä vaan epäuskossa. Sinä et estä sairaiden parantumista. Sinulta ei asiaa kysytä.

      • Anonyymi

        En tosiaan estä sairaita paranemasta. Uskovaiset itse estävät sen. Kenelläkään ei ole uskoa, joka saisi Jeesuksen parantamaan.


    • Anonyymi

      Luuk. 10:
      8. Kun tulette kaupunkiin, jossa teidät otetaan vastaan, syökää, mitä teille tarjotaan,
      9. parantakaa siellä olevat sairaat ja julistakaa: 'Jumalan valtakunta on tullut teitä lähelle.' Matt. 4:17
      10. Mutta kun tulette kaupunkiin, jossa teitä ei oteta vastaan, menkää sen kaduille ja sanokaa:
      11. 'Tomunkin, joka teidän kaupungistanne on jalkoihimme tarttunut, me karistamme teille takaisin. Mutta tietäkää, että Jumalan valtakunta on tullut lähelle!' Matt. 10:14; Mark. 6:11; Ap. t. 18:6
      12. Minä sanon teille: Sodomalla on sinä päivänä helpompaa kuin sillä kaupungilla."

    • Anonyymi

      1.Kor.12:
      4. Armolahjoja on erilaisia, mutta Henki on sama.
      Room. 12:6; Ef. 4:4; Ef. 4:7; Hepr. 2:4
      5. Myös palvelutehtäviä on erilaisia, mutta Herra on sama.
      Ef. 4:11
      6. Voimavaikutuksia on erilaisia, mutta Jumala, joka kaiken kaikissa vaikuttaa, on sama.
      Ef. 1:23
      7. Hän antaa Hengen ilmetä itse kussakin yhteiseksi hyödyksi.
      1. Kor. 14:26
      8. Niinpä toinen saa Hengen kautta viisauden sanat, toinen saman Hengen vaikutuksesta tiedon sanat,
      Ps. 119:41-42; Ap. t. 5:3
      9. toinen saa uskon samassa Hengessä, toinen taas parantamisen armolahjat samassa Hengessä,
      Mark. 16:18; Luuk. 10:9; Hepr. 11:33-34
      10. toinen saa lahjan tehdä voimallisia tekoja, toinen profetoimisen lahjan, toinen henkien erottamisen lahjan, toinen eri kielillä puhumisen lahjan, toinen taas lahjan selittää kieliä.
      Ap. t. 6:8; Ap. t. 16:17-18; 1. Kor. 14:1; 1. Kor. 14:5
      11. Kaiken tämän vaikuttaa yksi ja sama Henki, joka jakaa kullekin erikseen niin kuin tahtoo.
      Room. 12:3; 1. Kor. 7:7; Ef. 4:7

    • Anonyymi

      Uudenliiton ja vanhan välissä on 400 vuoden intervallijolloin jumala on vaiti ei puhu omalle kansalleenkaan mitään.
      Pakanoille ei ole koskaan puhunut mitään.

      Ehkä nyt eletään samanlaista aikaa jolloin jumala on vaiti.

      • Anonyymi

        Ehkä jumala ilmoittas itseään vasta ylöstempauksessa kaikelle ihmiskunnalle ja omalle kansalleen harmagedonin tullessa ajankohtaiseksi.


    • Anonyymi

      Tekevätkö helluntailaiset muka ristinmerkin?
      En ole ikinä kuullut.

      Kristillinen / katolilainen tapa, jota hellarit vihaavat.

      Eivätköhän he vain sormenpäällä paina öljyn otsaan.

    • Anonyymi

      Tarkoitat varmaankin tätä Jaakobin kirjeen tekstikohdan mukaista tilannetta.

      14 Jos joku teistä sairastaa, kutsukoon tykönsä seurakunnan vanhimmat, ja he rukoilkoot hänen edestään, voidellen häntä öljyllä Herran nimessä.
      15 Ja uskon rukous pelastaa sairaan, ja Herra antaa hänen nousta jälleen; ja jos hän on syntejä tehnyt, niin ne annetaan hänelle anteeksi. ( Jaak 5)

      Kirjoitat olleesi monta kertaa näkemässä.
      Oletko siis vanhimpana seurakunnassa, jos olet ollut sairastavan kotona ollut näkemässä?

      Vai kuinka olet ollut näkemässä, ettei sairas ole enää noussut?

      Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

      Usko Toivonen

      • Anonyymi

        Tätä tapahtuu seurakunnassa rukousalttarilla. Toki myös kodeissa. Huvittava tapa, mutta ei paranna ketään.


    • Anonyymi

      Perustele väitteesi, ettei kukaan ole parantunut. 2000 vuotta on tehty Raamatun neuvon mukaan. Alahan ladella historiallisia faktoja siitä, ettei ole kukaan parantunut sinä aikana, sen johdosta, että on voideltu ja rukoiltu.

      • Anonyymi

        Ei ole yhtään objektiivista todistetta paranemisesta.

        Sitä ei tarvitse todistaa, mitä ei ole tapahtunut. Se pitää todistaa, mitä väitetään tapahtuneen. Ei ole todistettu.


    • Anonyymi

      Minä rukoilin joskus toisen puolesta, jonka vaiva parani. En käyttänyt öljyä. Pyhä Henki totesi, että uskon rukous paransi. Eikä edes ollut mitään erityistä uskoa tilanteessa. Sanoin vain Herralle, etten viitsisi turhaan täällä olla. Ja sitten koin, että tulee rukoilla.

      • Anonyymi

        Joopa joo. Puhetta riittää mutta näyttö puuttuu.

        Ajatella että hihhulit pitävät tuollaisia juttuja totena epäilemättä lainkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joopa joo. Puhetta riittää mutta näyttö puuttuu.

        Ajatella että hihhulit pitävät tuollaisia juttuja totena epäilemättä lainkaan.

        Minä parannuin lapsena kovasta korvakivusta ja kuumesta silmänräpäyksessä, kun hädissäni rukoilin ettei olisi tarvinnut lähteä lääkäriin. Olisiko minun pitänyt mennä lähimmän ateistin luokse, joka olisi vahvistanut parantumiseni esim kirjallisesti, vai kuinka tapauksessani olisi pitänyt toimia ?


    • Anonyymi

      Hellut mainostavat parantamiskokouksia.
      Nyt kuitenkin into on hiipunut.

      • Anonyymi

        Parantumiskokouksia ei olisi pitänyt koskaan mainostaa vaan olla hiljaa parantunut puhukoon itse asiansa.

        Mutta kun pöknästejä intoilijoita aina kuuluu sama mihin joukkoon niin siinä sitten ollaan ja vikistään.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      60
      4305
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      175
      2669
    3. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      159
      2468
    4. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      218
      2421
    5. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      434
      1656
    6. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      163
      1517
    7. Selänteiden kommentit

      Se on kesä taas. On alkanut Selänteen rouvakin antamaan lausuntoja ja ohjeita meille. Ei voi olla totta. Yksi Selännekki
      Kotimaiset julkkisjuorut
      176
      1514
    8. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      98
      1318
    9. 79
      1281
    10. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      59
      1239
    Aihe