Olen laihtunut nyt alkukesästä kahdessa kuukaudessa kaksi kiloa liikkumalla. Liikkumiseni on kuluttanut laskurin mukaan noin 28 000 kilokaloria, joka vastaa neljän kilon rasvanpolttoa, parhaassa tapauksessa painonpudotusta.
En ole tyhmyyttäni pitänyt kalori- ja syömispäiväkirjaa. Olen syönyt liikunnan aiheuttamaan nälkään enemmän kuin olisi pitänyt. Kuntoni on pararantunut, ja arkitöissä hengästyminen on vähentynyt.
Olen siis kyennyt laihtumaan puolet siitä, mitä olisin voinut. Edellisestä on helppo päätellä, että lisätessäni liikuntaa olen myös syönyt enemmän. Kroppani on polttanut liikunnassa rasvaa kahden kilon edestä, mutta olen myös "lisänälkääni" ahminut 14 000 kilokalorin eli kahden rasvakilon edestä lisää ruokaa. Ei olisi ehkä pitänyt, mutta kaksi kiloa laihtumista on parempi kuin nolla kiloa.
On mahdollista, että liikunnan seurauksena lihasmassani on lisääntynyt ja viskeraalirasvan määrä on laskenut, mutta suoraa näyttöä siitä ei ole. Minua olisi kiinnostanut laihtua koko liikuntamäärän edestä lähinnä puhdasta vatsa- tai reisirasvaa.
Ensi kerralla pidän liikuntapäiväkirjan ohella myös kaloripäiväkirjaa siitä, mitä syön. Lisänälkää pitää vastustaa paremmin.
Liikunnan ja syömisen välinen suhde - eräs kokemus
Anonyymi-ap
0
102
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sofia B - ansiotulot ovatkin 0 euroa ja millä rahoilla hän siis elää?
Oho olipa paljastus nyt tästä luksus elämää viettävästä naisesta.1112282- 981374
- 1701197
- 531165
- 681111
- 43997
Hienoa SDP 24,8%
Kyllä eilisessä hallituksen kyselytunnilla näkyi miten tyhjää puhetta pääministerin sijaisella Purralla oli. Hän ei vast163913- 49849
- 115783
- 67776