Miehille tiukka kysymys

Anonyymi-ap

Haluaisitko teilusti nuoremman naisen vai kelpaako ikäisesi nainen ?

54

736

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ei minulla ole iästä kysymys. Vaan kaikki muu ratkaisee. Ei se ole edes halusta kiinni. Pidän itseäni normaalina ihmisenä, en ole kuitenkaan koskaan ihastunut saati rakastunut helposti. Nyt olen rakastunut itseäni nuorempaan, hänen luonteeseen ja sisäiseen kauneuteen.

• Anonyymi

What a load of crap😄

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

What a load of crap😄

Minun maailmassani on epänormaalia ajatella toisin. Ja sinun mieskuvasi on jolloin tavalla vinksahtanut tai sitten olet tyrkyttänyt itseäsi vain sioille.

• Anonyymi

Kuinka paljon nuotempi kyseinen nainen on? Olen uteliaisuuttani liikkeellä ,en tuomitakseni.

Terv. Aloittaja

• Anonyymi

Monella tapaa samoin ajattelen, tällä hetkellä huomioni on herättänyt nainen, jonka arvioisin olevan lähelle omaa ikää 50+ ikäinen. Vaikuttaa liikunnalliselta niin kuin minäkin olen ja pieni epäily on siitäkin, että minä olen voinut herättää hänen mielenkiinnon minua kohtaan, jolla on itselle suuri merkitys. Ei voi tietää, mut mutu on nyt tällainen. Toivon mukaan hänellä on malttia, koska sitä vaaditaan minun kanssa, varsinkin alkumetreillä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuinka paljon nuotempi kyseinen nainen on? Olen uteliaisuuttani liikkeellä ,en tuomitakseni.

Terv. Aloittaja

En tiedä tarkkaan, ei mahdoton. Kukaan ei ole ennustaja, mutta jos miettii seuraavaa 30-40 vuotta, ei tunnu missään 🙂

• Anonyymi

Kelpaa ihminen ihmisen paikalle. Ikä ei ole ratkaisija.

• Anonyymi

Kuinka paljon nuoremman / vanhemman kanssa voisit alkaa parisuhteeseen?

• Anonyymi

Kyllä täytyy olla pääosin minulle sopiva. Ihan joka tavalla. Mikään tusina bimbo ei kelpaa. Sellanen minulle uniikki kävisi. Eikä varsinkaan mikään vaalea. Alkaa olla joka kulmalla. Eikä missään nimessä tatuointeja.

• Anonyymi

Tietenkään vaihdevuotinen tai sitä wanhempi ei kelpaa. Alle 30v ikäisellä on libibo vielä kelvollisella tasolla.

• Anonyymi

Minkä ikäinen olet itse? Uteliaisuuttani tein aloituksen ja kiitos vastauksestasi.

• Ikä on vain numero.
      Sen vain tuntee, jos kaksi ihmistä sopii yhteen. Siinä on jotakin, mitä ei voi sanoilla selittää.
      Ja sen huomaa usein jo ensimmäisellä kerralla kohdatessa.

Iällä ei niin hirveästi ole tuossa merkitystä, kohdatessa sen huomaa, vetääkö toinen tietyllä tavalla puoleensa ja onko tunne molemminpuolinen.

Ikään tuijottaminen on turhaa, minusta.
      Joko kaksi ihmistä pitää toisistaan tai sitten voidaan olla vain tuttuja.
      Vihaamiseen ei kannata käyttää sekuntiakaan elämästään.

• Anonyymi

Kysyn sinultakin että voisitko alkaa parisuhteeseen itseäsi 20v vanhemman naisen kanssa? Entä 18v naisen kanssa? Ja jos saan kysyä sinun omaa ikääsu,tietenkään ei ole pakko vastata.

• Anonyymi kirjoitti:

Kysyn sinultakin että voisitko alkaa parisuhteeseen itseäsi 20v vanhemman naisen kanssa? Entä 18v naisen kanssa? Ja jos saan kysyä sinun omaa ikääsu,tietenkään ei ole pakko vastata.

Olen 57v eli voin suorilta sanoa, että 77v nainen olisi kyllä itselleni jo turhan kokenut.
        65 vielä saattaisi tulla kyseeseen, mikäli on elämässään liikuntaa harrastava.

Toisessa päässä - 18v on kyllä liian nuori, pahasti. Alarajan voisin kokemuksen suomalla viisaudella laittaa johonkin - NOIN 27-30 ikävuoden paikkeille.

Eli jopa 30 vuotta itseäni nuorempi vielä saattaisi käydä laatuun, mutta sehän riippuisi tietenkin ihmisestä itsestään ja siitä, mikä hänen näkemyksensä 30 vuoden ikäerosta olisi.

Jos nyt jotain "ihanteellista" haarukkaa haetaan, niin MINUN mielestäni voisin tulla pidempiaikaisesti juttuun parhaiten 30-60v naisen kanssa.

Kuten sanottu, 77v on 57veelle miehelle liian vanha, enkä usko että seiskaseiska nainenkaan tällaista keskenkasvuista junioria huolisi :).

Ja yli viisikymppisen näkökulmasta alle 30v (noin) on kuitenkin vielä varsin kokematon elämässään eikä olisi oikein "riistää" niin nuorelta nuoren aikuisuuden vuosia.

Kolmenkympin ylittäneillä on elämän kuviot jo yleensä hallussa ja osalla jopa peli menetetty.... :) .

• Anonyymi
        MiesLinnunradalta kirjoitti:

Olen 57v eli voin suorilta sanoa, että 77v nainen olisi kyllä itselleni jo turhan kokenut.

Toisessa päässä - 18v on kyllä liian nuori, pahasti. Alarajan voisin kokemuksen suomalla viisaudella laittaa johonkin - NOIN 27-30 ikävuoden paikkeille.

Eli jopa 30 vuotta itseäni nuorempi vielä saattaisi käydä laatuun, mutta sehän riippuisi tietenkin ihmisestä itsestään ja siitä, mikä hänen näkemyksensä 30 vuoden ikäerosta olisi.

Jos nyt jotain "ihanteellista" haarukkaa haetaan, niin MINUN mielestäni voisin tulla pidempiaikaisesti juttuun parhaiten 30-60v naisen kanssa.

Kuten sanottu, 77v on 57veelle miehelle liian vanha, enkä usko että seiskaseiska nainenkaan tällaista keskenkasvuista junioria huolisi :).

Ja yli viisikymppisen näkökulmasta alle 30v (noin) on kuitenkin vielä varsin kokematon elämässään eikä olisi oikein "riistää" niin nuorelta nuoren aikuisuuden vuosia.

Kolmenkympin ylittäneillä on elämän kuviot jo yleensä hallussa ja osalla jopa peli menetetty.... :) .

Hieno vastaus dude 🤗

• Anonyymi kirjoitti:

Hieno vastaus dude 🤗

You're welcome

• Anonyymi
        MiesLinnunradalta kirjoitti:

JOo, esim. Marion on pitkälti päälle 7-kymmentä kun taas sitten vaikkapa Alma on alle 3-kymmentä eli siinä hieman realismiä.

Onhan se selvää, että nuori on nuori mutta siihempä se sitten jääkin. En voisi kuvitellakaan olevani itseäni huomattavasti nuoreman naisen kanssa koska naisessa pitää olla muutakin kuin vain se ikä. Totta kai nuorikin nainen voi olla fiksu ja persoonallinen mutta harvoin noissa asioissa vetää vertoja vanhemmalle kanssasisarelleen.

Tunnen pari yli kuusikymppistä naista, jotka ovat todella upeita niin ulkoisesti kjuin sisäisetikin

• Nuoremmat edelleen viehättää ja vetää puoleensa enemmän, kuin oman ikäiset, vaikka niihin ei mitään mahkuja enää olekaan.

• Anonyymi

Ai viehättää ja vetää puoleensa -enemmän-? Ikänaiset ja wanhusnaisetkin siis viehättävät sinua, mutta vähemmän, niinkö? Sellaiset kuin täällä.

• Anonyymi kirjoitti:

Ai viehättää ja vetää puoleensa -enemmän-? Ikänaiset ja wanhusnaisetkin siis viehättävät sinua, mutta vähemmän, niinkö? Sellaiset kuin täällä.

Missä niin väitin... Sä koipireisimies taidat olla se minun vakio kiusaaja.

• Anonyymi

Jani tämä on tullut selväksi. Sinä tykkäät katsella teinityttöjä enemmän kuin 30 v täyttäneitä naisia

• Anonyymi kirjoitti:

Jani tämä on tullut selväksi. Sinä tykkäät katsella teinityttöjä enemmän kuin 30 v täyttäneitä naisia

Missään en ole sanonut 30v olevan joku yläikäraja... Ja tuo teinityttöihin rajaaminen teidän puolelta on niin pinttynyttä ja yksisilmäistä. Sekin on ihan sama mitä sitä tykkää katsella, kun pelkäksi katseluksi se jää...

• Anonyymi
        mustasusi kirjoitti:

Missään en ole sanonut 30v olevan joku yläikäraja... Ja tuo teinityttöihin rajaaminen teidän puolelta on niin pinttynyttä ja yksisilmäistä. Sekin on ihan sama mitä sitä tykkää katsella, kun pelkäksi katseluksi se jää...

Mä sanoin että mielummin katselet teinityttöjä. etkö sä ymmärrä lukemaasi.

• Anonyymi kirjoitti:

Mä sanoin että mielummin katselet teinityttöjä. etkö sä ymmärrä lukemaasi.

no kuvittele mitä kuvittelet.

• Anonyymi

Ai niinkö. Saanko kysyä minkä ikäinen olet? Ja koetko että voisit kokea loistavan parisuhteen itseäsi vaikkapa sanottaisiinko että 8v itseäsi vanhemman naisen kanssa?
        Ja kysympä vielä että mikä nuoremmissa naisissa viehättää enemmän?

• Anonyymi
        mustasusi kirjoitti:

Aloittajan sekaannun tähän ja ohjeistan että anna olla,sinun ei tarvitse puolustella tällä palstalla itseäsi. Sinä kirjoitat reilusti omista lähtökohdistasi ja sinulla on oikeus mielipiteisiisi.

• Anonyymi kirjoitti:

Ai niinkö. Saanko kysyä minkä ikäinen olet? Ja koetko että voisit kokea loistavan parisuhteen itseäsi vaikkapa sanottaisiinko että 8v itseäsi vanhemman naisen kanssa?
        Ja kysympä vielä että mikä nuoremmissa naisissa viehättää enemmän?

Että mikä viehättää enemmän? Taidanpa jättää vastaamatta. Ei sitä totuutta halua kukaan kuulla. Olen jo 50+ vuotias. En todellakaan halua itseäni vanhempaa naista. Ymmärrän kyllä, ettei nuorempiakaan kiinnosta vanhat äijät. Ei ole kivaa olla tämän ikäinen. Et ole nuori, mutta et vielä vanhakaan... Ihan väliinputoaja tässä on.

• Anonyymi kirjoitti:

Aloittajan sekaannun tähän ja ohjeistan että anna olla,sinun ei tarvitse puolustella tällä palstalla itseäsi. Sinä kirjoitat reilusti omista lähtökohdistasi ja sinulla on oikeus mielipiteisiisi.

Kiitos sinulle. Välillä tekee mieli puolustella, ihan oman ikäluokkani puolestakin. En varmasti ole ainoa mies, joka kokee näitä tunteita...

• Anonyymi
        mustasusi kirjoitti:

Kiitos sinulle. Välillä tekee mieli puolustella, ihan oman ikäluokkani puolestakin. En varmasti ole ainoa mies, joka kokee näitä tunteita...

Rt ole ja kaikki tunteet ovat sallittuja. Meille naisilla on vaikea ajatus että mies rakastuu nuirempaan sillä nainen on rakennettu puolustamaan lapsia ja perhettä. Naisen näkökulmasta se että mies jättää naisen nuoremman takia kuvastaa sen arvomaailman tikkointumista jota pidetään moraalisesti oikeana. Eli naisen syvällisenbtietoisuuden mukaan mies on holtiton eikä kukene täyttämään miehille tarkoitettua tehtävää vaan lähtee itsekkäästi nuorempien perään.
        Myös naiselle voi olla suuri kolaus se ettei hän enää kelpaa ikäisilleen miehille. Nainen kuitenkin on usein hyvin tunteellinen luomus ja hyvä niin sillä ilman tunteita ihminen olisi kuin saalitusviettinen eläin.
        Peräänkuulutan naisille itsenäistymistä ja oman vahvuutensa löytymistä sekä omanarvonsa tuntemista. En silti ole femakko vaan koen että koska usein miesten maailma on niin teoreettinen on naisella oikeus samaan ajatellen parisuhdetta. Nainenkin saa laskea huötysuhteensa eikä aina taipua ja nöyrtyä. Jannattaa tiedostaa oma arvonsa ihmisenä ja naisena.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Rt ole ja kaikki tunteet ovat sallittuja. Meille naisilla on vaikea ajatus että mies rakastuu nuirempaan sillä nainen on rakennettu puolustamaan lapsia ja perhettä. Naisen näkökulmasta se että mies jättää naisen nuoremman takia kuvastaa sen arvomaailman tikkointumista jota pidetään moraalisesti oikeana. Eli naisen syvällisenbtietoisuuden mukaan mies on holtiton eikä kukene täyttämään miehille tarkoitettua tehtävää vaan lähtee itsekkäästi nuorempien perään.
        Myös naiselle voi olla suuri kolaus se ettei hän enää kelpaa ikäisilleen miehille. Nainen kuitenkin on usein hyvin tunteellinen luomus ja hyvä niin sillä ilman tunteita ihminen olisi kuin saalitusviettinen eläin.
        Peräänkuulutan naisille itsenäistymistä ja oman vahvuutensa löytymistä sekä omanarvonsa tuntemista. En silti ole femakko vaan koen että koska usein miesten maailma on niin teoreettinen on naisella oikeus samaan ajatellen parisuhdetta. Nainenkin saa laskea huötysuhteensa eikä aina taipua ja nöyrtyä. Jannattaa tiedostaa oma arvonsa ihmisenä ja naisena.

Ja kirjoitusvirheineen päivineen.....

• Anonyymi
        mustasusi kirjoitti:

Että mikä viehättää enemmän? Taidanpa jättää vastaamatta. Ei sitä totuutta halua kukaan kuulla. Olen jo 50 vuotias. En todellakaan halua itseäni vanhempaa naista. Ymmärrän kyllä, ettei nuorempiakaan kiinnosta vanhat äijät. Ei ole kivaa olla tämän ikäinen. Et ole nuori, mutta et vielä vanhakaan... Ihan väliinputoaja tässä on.

Väärä arvaus,minä katson AINA totuutta silmiin sillä niin kykenee takentamaanbitselleen realistisen maailmankuvan oaremmin joka taas auttaa tekemään paremmin realistispohjaisia valintoja ja päätöksiä.
        Totuus on kultaakin kalliimpaa. Jos joku haluaa elää vaaleanpunaissessa maailmassa niin sekin on ok,jokainen valitsee itse mikä kellekkelin sopii.

• Anonyymi

Kyllä haluaisin ja kyllä kelpaa. m>n

• Anonyymi

Sanopa muuta...

• Anonyymi

Muuta

• Anonyymi

Nuoren, jos ei tarvitsi raudoittaa, koska on nuori ja villi tai tottelematon. Ei nuori tee mitä sanotaan ja lähtee karkuun.

Kun naisesta kyse, niin aina vain nuoremman.
      Maksimi on munasolun oveluus, eikä poissaolo.

Mitä nuorempi sen parempi munasolu, jopa alle täysiikäisyyden ikää 18.

• Anonyymi

Hmmm, mielenkiintoinen näkökulma. Nainen = munasolu mutta joo kiitos vastauksestasi

• Anonyymi

jos nainen ei ole toimittaja vain, silloin nuoren

• Anonyymi

HAWK TUAH!!!

• That one is a keeper.

• Anonyymi
        mustasusi kirjoitti:

That one is a keeper.

https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/daaf9b90-7ce0-4b2f-9cd8-8df60c1f4062

Söpö nuori nainen, tämä Hawk Tuah - mutta voi, mitä julkisuus voi noin nuorelle tuoda vielä tullessaan.....

Jousipatjojen jousia valmistavalla tehtaalla ollut duunissa viimeksi ja varmaan elää ikäiselleen tyypillistä elämää - ja nyt parissa viikossa kaikkialla framilla.

Tietysti monet häneen mitenkään liittymättömät tahot pyrkimässä rahastamaan ilmiöllä minkä kerkiävät, mutta on kuulemma palkannut juristin tekijänoikeuksiensa perään ja aikoo avata oman "Merch"-kaupan jonka kautta myy Hawk Tuah -tilpehööriä.

Jos toimii nopeasti, hänpä voi hyvinkin rikastua ihan kunnolla ja jos sen myötä osaa pelata oikein, voi olla todellinen onnenpotku tuo alkuperäinen muutaman sekunnin hetki, jolloin tuon lausahduksensa antoi :).

Voi käydä toisinkin, mutta toivon neidille kaikkea hyvää ja sitä, ettei julkisuusmylly revi nuoren, elämänsä alkutaipaleella olevan naisen elämää kaaokseen.
        Jos tämän hetkensä käyttää oikein ja saamansa mahdolliset dollarit sijoittaa hyvin, ehtii vielä mainiosti opiskella ja päästä toteuttamaan vaikka unelmaansa Hollywoodissa.

• Anonyymi kirjoitti:

https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/daaf9b90-7ce0-4b2f-9cd8-8df60c1f4062

Söpö nuori nainen, tämä Hawk Tuah - mutta voi, mitä julkisuus voi noin nuorelle tuoda vielä tullessaan.....

Jousipatjojen jousia valmistavalla tehtaalla ollut duunissa viimeksi ja varmaan elää ikäiselleen tyypillistä elämää - ja nyt parissa viikossa kaikkialla framilla.

Tietysti monet häneen mitenkään liittymättömät tahot pyrkimässä rahastamaan ilmiöllä minkä kerkiävät, mutta on kuulemma palkannut juristin tekijänoikeuksiensa perään ja aikoo avata oman "Merch"-kaupan jonka kautta myy Hawk Tuah -tilpehööriä.

Jos toimii nopeasti, hänpä voi hyvinkin rikastua ihan kunnolla ja jos sen myötä osaa pelata oikein, voi olla todellinen onnenpotku tuo alkuperäinen muutaman sekunnin hetki, jolloin tuon lausahduksensa antoi :).

Voi käydä toisinkin, mutta toivon neidille kaikkea hyvää ja sitä, ettei julkisuusmylly revi nuoren, elämänsä alkutaipaleella olevan naisen elämää kaaokseen.
        Jos tämän hetkensä käyttää oikein ja saamansa mahdolliset dollarit sijoittaa hyvin, ehtii vielä mainiosti opiskella ja päästä toteuttamaan vaikka unelmaansa Hollywoodissa.

Näin se on elämä ennalta arvaamatonta. Toivottavasti tyttö menestyy nyt jatkossa, tämän yllättävän maailmanlaajuisen suosionsa ansiosta. Hyvin kirjoitit.

• mustasusi kirjoitti:

Näin se on elämä ennalta arvaamatonta. Toivottavasti tyttö menestyy nyt jatkossa, tämän yllättävän maailmanlaajuisen suosionsa ansiosta. Hyvin kirjoitit.

Taikka sitten tuo unohtuu pian, ja hän saa jatkaa omaa rauhallista elämäänsä.

• Elämänkumppaniksi suht samanikäinen mutta iltojen hupiin huomattavasti vanhempi😉

• Anonyymi

Minulla on juuri toisin päin, eli parisuhde suunnilleen saman ikäisen kanssa, ja irtojutut huomattavasti nuorempien kanssa.

• Anonyymi

Tuosta tulee mieleen pettäminen vaikket sitä varmasti tarkoittanut. Voisitko pettää elämänkumppaniasi nuoremman naisen kanssa?

• Anonyymi

11v nuorempi on tuo ihanuus, ja hyvä niin, ihan mahdollisen jälkikasvun vuoksi.

M39

• Anonyymi

Toivon että saat jälkikasvua❤️ ja että saat asiallisen ja hyvän parisuhteen.

• Anonyymi

Nuorempi toimii lähinnä pedinlämmittäjänä. Suunnilleen samanikäisen kanssa parisuhde toimii parhaiten. Eli: Kyllähän niitä molempia "korkkais" 😙.

• Anonyymi

Minusta mies ei edes katso kunnolla naista jos alkaa heti miettimään ikäkysymyksiä. Kun katsoo avoimin mielin, ilman mitään ennakkoajatuksia, näkee naisen persoonan ja hänestä säteilevän vetovoiman. Jos nainen henkisesti ja fyysisesti vastaa miehen energian kutsuun, syntyy sellaista sielujen ja kehon kemiaa, joka on vastustamatonta, eikä jätä tekosyille sijaa ja se tapahtuu just nyt, tässä hetkessä, ei 10 vuoden päästä tiedä kukaan.

• Anonyymi

"Energian kutsuun",voihan se olla noinkin. Itse uskon että aivomme ovat monimutkaisemmat kuin tiedämme. Uskon että ne keräävät tietoa meidän tiedostamatta. Kun tulee oikea naaras vastaan tai utos ,aivot viestittelevät keskenään monin tavoin ei vain perusaistein jotka tunnistamme.

• Anonyymi

Tämäkin on myytti, jota yllä pitää mielikuva rikkaista vanhoista miehistä, joilla on nuoria naisia. Mutta se ei ole miesten vika, että naisten rakkaus on utilitaarista ja siksi haluavat rikasta miestä. Mies rakastuu romanttisesti. Nainen voi halutessaan vaihtaa rakkauden kohdetta, jos tällä on arvokkaampia hyödykkeitä, paremmat ominaisuudet, ja sosiaalista statusta.

• Anonyymi

Mielestäni tuo on vanha mielikuva, jonka voi poistaa. Naiset iästä riippumatta ovat nykyään itsenäisiä, omillaan toimeentulevia ja voivat keskittyä suhteeseen ja mieheen ilman, että on raha heti mielessä. On tietenkin yhä pienenevä joukko naisia, jotka haluavat olla avuttomampana miehen kanssa.

• Anonyymi

Ja ei kaikki ihmiset voi olla samasta puusta. Meitä on moneen junaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta

https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi
      Kotka
      127
      3148
    2. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      38
      2513
    3. Olen tosi outo....

Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap
      Ikävä
      30
      2435
    4. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      113
      2178
    5. Oletko sä luovuttanut

Mun suhteeni
      Ikävä
      114
      1700
    6. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      26
      1415
    7. Hommaatko kinkkua jouluksi?

Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k
      Sinkut
      173
      1410
    8. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      283
      1257
    9. Aatteleppa ite!

Jos ei oltaisikaan nyt NATOssa, olisimme puolueettomana sivustakatsojia ja elelisimme tyytyväisenä rauhassa maassamme.
      Maailman menoa
      292
      1248
    10. Onko se ikä

Alkanut haitata?
      Ikävä
      63
      1090
    Aihe