Olen virolainen, mutta olen asunut Suomessa jo pitkään. Mitä suomalaiset ajattelevat virolaisista nykyään? Olemmeko etelän sukulaisia vai vain ulkomaalaisia? Tarkoitan virolaisia, jotka asuvat Suomessa, maksavat veroja Suomessa ja jotka eivät ole juoppolaisia.
Suomalaiset - Virolaiset
20
625
Vastaukset
- Anonyymi
Itse ajattelen, että virolaisten miesten kanssa pyörii aina kauniita virolaisia naisia, vaikka miehet eivät näytä erityisemmin osoittavan heille erityishuomiota. Virolaisesta tulee mieleen ahkera rakennusmies. Huumori on vähän erilaista ehkä kuin suomalaisilla. Ihan hyvä kuva ainakin itsellä on. Ihan toisenlainen kuva tulee venäläisistä.
- Anonyymi
Niin ja lisään vielä, että tapaamani virolaiset olivat taloudellisen oloisia; marjastivat, sienestivät ja liikkuivat luonnossa.
- Anonyymi
Mitä voit sanoa venäläisistä? 🧐
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin ja lisään vielä, että tapaamani virolaiset olivat taloudellisen oloisia; marjastivat, sienestivät ja liikkuivat luonnossa.
Halpaa työvoimaa, rikollisuutta iha helvatisti, jatkuvaa öykkäröintiä.
Virossa en tule ikinä käymään kun ei kiinnosta yhtään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Halpaa työvoimaa, rikollisuutta iha helvatisti, jatkuvaa öykkäröintiä.
Virossa en tule ikinä käymään kun ei kiinnosta yhtään.ei ole enää 1990-luku, se on jo 2024.
- Anonyymi
Virolaisissa itse näen enemmän samankaltaisuutta kuin ruotsalaisissa? Ehkä tähän suurin vaikuttaja on itänaapurimme ja kielessä on paljon enemmän samankaltaisuutta. Ruotsalaisissa näen vielä paljon sitä bättre folkke- ajattelua, kun en ole kielitaitoinen, että voisin heidän kanssa ajatuksia vaihtaa. Suomen ruotsalaiset toki tukee tätä ajattelua.
Koen virolaiset pääosin ystävällisinä ja heissä on paljon myös niitä ominaisuuksia, jotka lisäävät luottamusta heihin. Meissä on paljon samaa, mut on toki vielä monissa heissä paljon petrattavaakin, paljon on vielä heitä vastuuttomiakin, jotka läträä sen viinan kanssa ja aiheuttaa huolta ympärillään.
Ehkä nämä virolaiset eivät näe vielä sitä puolta itsessä, että omalla tekemisellä voi vaikuttaa siihen, että heitäkin aletaan sen kautta arvostamaan enemmän? Itsekin läträsin viinan kanssa nuorempana ja siten aiheutin harmia muille. Vanhemmiten minusta tullut holiton ja tupakointia olen pystynyt välttämään lähes aina. - Anonyymi
Aivan, mutta virolaiset naiset ovat aina valmiina naimaan suomalaisen miehen kanssa, ettei heidän tarvitse kärsiä pikkuruisten mamumiestensä pikku pilistä ja hennosta kehosta. Tekevät mitä tahansa, jos suomalainen suostuu naimaan niitä.
- Anonyymi
No yllyttämättä ketään toisia vastaan oma kokemukseni naisista on ollut oman arvonsa vähän liiallisuuksiin asti tunteva eli ylimielisyyteen taipuvainen. Miehet taas rehvakkaita ja äänekkäitä maailman omistajia. Ei ole ollut hyviä kokemuksia juurikaan. Olen kyllä kuullut toisenlaisiakin kokemuksia vieraanvaraisuudesta jne.
- Anonyymi
Tämä siis piti kirjoittaa vastauksena kokemuksiin venäläisistä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä siis piti kirjoittaa vastauksena kokemuksiin venäläisistä.
Mielenkiintoista. Kiitos vastauksesta 🙂
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mielenkiintoista. Kiitos vastauksesta 🙂
Kokemukseni koskevat vain joitain yksittäisiä tilanteita ja havaintoja, joten laajempaa kokemusta ihmissuhteista heidän kanssaan minulla ei ole, mutta tällaisia mielikuvia ne ovat itsessäni herättäneet.
- Anonyymi
Minusta Viron virolaiset ovat hauskoja ja mukavia ihmisiä, heillä on elämän realiteetit vielä selkeästi ohjenuoranaan. Etenkin tytöt ovat niin ... aitoja. Miehillä (terveillä miehillä) on miesten (terveiden miesten) huumori vielä todella hyvin tallessa.
- Anonyymi
Mitä mieltä aksentista? Ymmärrätkö heti, että se on virolainen vai epäiletkö, että se voisi olla esim. Turun murre?
- Anonyymi
Vai että ihan Turun murretta? 😆
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vai että ihan Turun murretta? 😆
Parin kerran luulin, että vieressäni seisoo virolaisiä, kun aloin tarklemmin kuuntelemaan, olivatkin turkulaisia.
- Anonyymi
Anteeksi vaan mutta minulle olette aivan samaa kansaa kuin nuo itänaapurit.
Ahnetta kansaa. - Anonyymi
isoja pelottavia ja vaarallisia ovat 😢💔
- Anonyymi
Virolaiset on sukulaiskansa! Hyvä Viro!
- Anonyymi
2000-luvun alkupuolella seurustelin virolaisen nuoren naisen kanssa. Toki olin silloin itsekin suht nuori (ja tyhmä). Oppirahat tuli maksettua. Viimeinen niitti oli se, kun hän tahtoi mennä kultasepänliikkeeseen. Naiivina tietysti ajattelin, että kihlasormuksia mennään ostamaan. Hän tahtoikin timanttikorvakorus, jotka maksoivat lähes 1000€. no siinä herkässä mielentilassa ne hänelle ostin. En sen päivän jälkeen nähnyt niitä hänen korvissaan. Viikona päästä kysyin varovasti asiasta ja hänhan kilahti ihan täysin. tapasin sitten hänen serkkunsa kanssa, joka ystävällisesti kertoi, että hän oli luultavasti myynyt ne korvakorut ja käyttänyt rahat amfetamiiniin. Tälläinen kokemus minulla. En nyt sano, että kaikki virolaiset naiset olisivat pirihuoria, mutta en ole tämän kokemuksen jälkeen itäblokin naisiin sekaantunut.
- Anonyymi
Pinnallisia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde192460- 1482214
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292132Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522109Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti201674Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3871583Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961506- 2771388
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131369- 1301346