Miksi sähköautolla ajava saa nauttia yhtä suurta kilometrikorvausta? :(

Anonyymi-ap

Kollega ajaa täyssähkärillään työajoja noin 20 000 km vuodessa eli saa yli 11 000 € vuodessa verotonta rahaa kouraan.

Sähkön hän saa kotona ja asiakasfirmoista eli tosi harvoin maksaa kaupallisesta latauksesta.

Laskeskelin että sähköautoileva kollega käärii vuosien saatossa todella muhkeat rahat - ihan vain lipumalla mukavalla täyssähkärillä.

Mistähän syystä tällaista porsaanreikää ei tukita?

9

73

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
      UUSI

      Miksi alle 5000 euron bensa-autolla saa saman km-korvauksen kuin yli 50000 euron sähköautolla. Mietipä sitä.

    • Anonyymi
      UUSI

      Vielä kun löytäisi työnantajan, joka suostuu maksamaan.

    • Anonyymi
      UUSI

      Pääomakulut on niin suuret , ettei tuosta paljon käteen jää , ellei aja erittäin paljon .

    • Anonyymi
      UUSI

      Se nyt vaan menee noin. Jos sillä kilometrikorvauksella haluaa jostain syystä tienata niin kannattaa hankkia muutaman tonnin pakuksi rekisteröity diesel-auto, tuollaisen ylläpito ja ajaminen on edullista ja pääomakulut/arvonalenema on käytännössä nolla.

      • Anonyymi
        UUSI

        Jos ajaa paljon, niin ehkä arvostaa oikeaa autoa. Itselläni ollut melko kallitta autoja, ja kilometrikorvauksilla ei ole voitolle päässyt, mutta saa ylläpidettyä hyvän auton. Ei kiinnosta jollain pienellä ja vanhalla kipolla koittaa pärjätä, kun reissaa ympäri vuoden ja työajoja voi tulla helposti yli 1000 km viikossa. Avonalenemaa en tiedä vielä nykyisellä sähköautolla, mutta nyt on mahdollisuuksia jäädäkin plussalle. Työnantaja lisäksi maksaa sähköt julkisista latauksista. Tämä verovapaa etu taisi olla 2025 loppuun voimassa. Minulle auto ei ole säästämistä varten, ja ajan millä haluan.


    • Anonyymi
      UUSI

      Miksi pienellä dieselillä ajava saa nauttia samaa kilometrikorvausta kuin isolla bensa maasturilla ajava?

      • Anonyymi
        UUSI

        Koska maailma on epäoikeudenmukainen.


    • Anonyymi
      UUSI

      Miksi tonnin polttopaskalintalla ajava saa kilsakorvauksia? Se se vasta epäoikeudenmukaista onkin.

    • Anonyymi
      UUSI

      Ei matkarakastaja ole varastomiehen kollega

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miehen lapsettomuus keski-ikäisten deittailussa

      Tällä palstalla esitetään usein ajatus, jonka mukaan lapsia saanut nainen olisi parisuhdemarkkinoilla huonommassa asemas
      Sinkut
      296
      2456
    2. Kunpa voisin halata sinua

      ja sanoa sinulle miten onnellinen olen siitä, että olet elämässäni. Mutta et ole halausetäisyydellä... etkä elämässäni.
      Ikävä
      44
      1143
    3. Mikä oli se hetki

      kun tajusit rakastuneesi?
      Ikävä
      78
      1090
    4. Muut yrittää seata meidän välejä

      Nainen, oot varmaan sen myös huomannut. Ihan irl oon sen huomannut jo hyvän aikaa. Eihän anneta sen häiritä.
      Ikävä
      100
      1053
    5. Miksi Suomi ärsyttää Venäjää?

      Jatkuvasti? Hyvin suomen herrat tietää, että tuo DCA-sopimus on paha ärsyke Venäjälle. eihän Venäjä ole hyökännyt Suomen
      Maailman menoa
      275
      898
    6. Jotenkin tätä asiaa pitää nyt käsitellä

      Vaikka sitten anomuumisti. Olen lähestulkoon rakastunut vanhempaan mieheen mutta tämä ei nyt oikein suju niin kuin pitäi
      Ikävä
      72
      819
    7. Kun unohdat tämän

      Sivuston, unohdat myös meidät nopeammin. Kokeile. Naiselle.
      Ikävä
      79
      815
    8. Meillä olisi kaunis kesä

      Yhden viestin päässä. Haluaisin tutustua. Vaikka oltaisiin vaan ystäviä. Eikä mitään vaan vähättelyä. Ajattelen et olet
      Ikävä
      17
      704
    9. Älä turhaan nainen ikävöi minua

      Olen sellainen jäntevä pantteri ja sinä jo melkein rollaattorikamaa. Ei onnistu mikään.
      Ikävä
      65
      703
    10. Kuinka paljon voi olla rakastunut..

      ....ja välittää ihmisestä jota ei edes tunnen kunnolla? Eikö silloin ole kysymys jostain suuremmasta? Mitä on yhteenkuul
      Ikävä
      64
      699
    Aihe