Voisivatko erilaisista elämän ongelmista kärsivät kirjoittaa mielenterveyspalstalle ?

Anonyymi-ap

Sellaisiakin on suomi24:ssä, henkinen hyvinvointi jne.
Täällä kirjoittavat läheisensä menettäneet ihmiset, joilla on syvä suru.
He antaisivat mitä vain jos saisivat rakkaan läheisensä takaisin.
Tuntuu jollain lailla kornilta surun kyyneleet silmissä lukea tällä palstalla,
kirjoituksia miten jotkut toiset haluavat päästä hengestään.

14

449

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Minusta täällä oikein kilpaillaan sillä, kenen menetys on suurin. Kauhean itsekästä mielestäni. Kokonaan unohtuu se kuollut, joka menetti elämänsä. Minä, minä, minä ja minä...

• Anonyymi

En ole saanut sitä käsitystä. Ainakin itse suren enemmän sitä,
      että puolisoni menetti elämänsä inhimillisesti katsoen liian aikaisin.
      Miten kukin surunsa ilmaisee, siitä ei kannata vetää hätiköityjä
      johtopäätöksiä. Ei surun murtama ihminen osaa itseään täydellisesti
      ilmaista.

• Anonyymi

Suomi24:n tai muut mielenterveyspalstat tai ammattiapu sopivat paremmin
      itsetuhoisille ihmisille. Miksi jokainen tekee tänne oman aloituksensa ?

• Anonyymi

Itsetuoiset ja masentuneet, etsikää oikea palsta ja oikeaa apua itsellenne.
      Läheisensä menettäneiden surevien palsta ei auta teitä ongelmissanne.

• Anonyymi

Joskus se läheisen menettäneen tarinakin voi auttaa itsetuhoista ihmistä.
        Itsetuhoinen ihminen saattaa oivaltaa, minkä tuskan esim. mahdollinen itsemurha voi tuoda omaisille.

• Anonyymi

Itse olen läheiseni menettänyt ja haluaisin kuolla itsekkin.

• Anonyymi

Miksi jokainen itsemurhaa hautova tekee oman aloituksen ?
      Palsta on niitä täynnä.
      Miksi he eivät vastaa toisilleen ja keskustele, se voisi auttaa ?

• Anonyymi

Niin miksi ja miksi he tänne kuolema-suru palstalle kirjoittavat ja aina uusi oma
      aloitus ? Kirjoittakaa toisillenne, vastatkaa toistenne kommentteihin ja
      aloituksiin, se voisi auttaa. Kukaanhan ei jaksa erikseen kirjoittaa jokaiselle,
      että "mieti nyt vielä vähän, elämä voi tuoda vaikka mitä kivaa sinulle vielä".

• Anonyymi

Todellakin. Tämä suru palsta ei ole oikea palsta. Mielenterveysongelmista ja
        henkisestä hyvinvoinnista on oma osio.

• Anonyymi

Ei voi on tämän yhteiskunnan syy että meidän ei anneta kuolla vaikka sitä itse tahdomme.

• Hei,

Itsetuhoisista ajatuksista kannattaisi keskustella ammattilaisen kanssa.

On olemassa myös monia matalan kynnyksen auttavia tahoja, joista voi saada tukea elämän eri kriisitilanteissa. Alla tiedoksi tahoja joihin voi olla yhteydessä anonyymisti ja maksutta:

- Tukinet.net - Tukipisteesi netissä https://tukinet.net/

Tukinetistä saa itselleen tukihenkilön, jonka kanssa voi keskustella kahden kesken mistä tahansa hankalasta elämäntilanteesta tai mielessä olevasta huolesta. Tukihenkilö löytyy esimerkiksi MIELI Tukisuhteesta. https://tukinet.net/teemat/mieli-tukisuhde/tukisuhteet/

Lisäksi ma-ke klo 15-19 ja to klo 15-21 on aikuisten kahdenkeskinen MIELI Kriisichat, jossa voi jutella päivystäjän kanssa mistä tahansa mielessä olevasta huolesta tai hankalasta elämäntilanteesta.

Tukinetissä on llisäksi monenlaisia ryhmächattejä ja keskusteluryhmiä, joista voi saada vertaistukea sekä ammattilaisten neuvoja.

Tukinetin kaikki palvelut saa käyttöönsä rekisteröitymällä palveluun anonyymisti. Osaa palveluista voi käyttää ilmankin rekisteröitymistä.

Keskusteluapua kriisissä on mahdollista saada matalalla kynnyksellä myös seuraavilta tahoilta:

- MIELI Kriisipuhelin

Eli, jos soittaminen tuntuu omimmalta vaihtoehdolta, niin Kriisipuhelin päivystää24/7 numerossa 09 2525 0111.

- Kriisikeskukset

Ympäri Suomea toimii myös kriisikeskuksia, joihin voi mennä keskustelemaan paikan päälle. Myös etävastaanotto on mahdollista osassa paikoista. Kriisikeskusten yhteystiedot löytyvät mm. MIELI Suomen Mielenterveys ry:n nettisivuilta: https://mieli.fi/tukea-ja-apua/keskusteluapua-kriisivastaanotoilla/

Ystävällisin terveisin
      MIELI Kriisikeskus Helsinki/Kata

• Anonyymi

Aloituksessa on ideaa.

• Anonyymi

Palstan nimi on kuolema ja suru. Te, jotka ette sure kuolleita
      teille on muita palstoja.

• Anonyymi

Voisitteko huomioida sen ?

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      27
      2900
    2. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      33
      2545
    3. 148
      2274
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      54
      2249
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      24
      1870
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      391
      1706
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      104
      1652
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      311
      1561
    9. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      135
      1459
    10. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1446
    Aihe