Moikka! Kuinka voisitte päätellä otsikosta, suomi ei ole minun äidinkieli. Omasta mielestäni pärjään hyvin sen oppimiseen, mutta vähän pelkään ruotsia, koska en oikestaan opiskellut sitä koskaan (minulla oli suomenkielen tunnit ruotsin sijaan koulussa sekä lukiossa). Ja siis minä haluan kysyä, pitääkö osata ruotsia opetusta ja yliopiston jälkeisen työelämää varten? Vaikuttaako se ollenkaan?
Ulkomaalainen oikikseen
2
297
Vastaukset
- Anonyymi
Suomen kielen ainakin on oltava parempaa kuin aloituksessa nähty.
Suomalaisten on osattava myös ruotsia, ulkomaalainen juristina Suomessa ei vakuuta. Juristille saattaa löytyä kyllä sellaistakin työtä, missä ruotsin osaaminen ei ole välttämätöntä, mutta ei oikeuslaitoksessa. Puutteellinen kielitaito on iso haitta juristille.
Suosittelen opiskelemaan jotakin muuta kuin oikeustiedettä. Eiköhän sitä pääse oikeustieteen maisteriksi, vaikka ei niin selkeätä suomea kirjoittaisikaan. Työllistyminen on sitten ihan eriasia, joskin nykyään on olemassa vaikka mitä kiintiöitä vaikka kelle, joten heikohko kirjallinen ilmaisu saattaa olla jopa etu työllistymisessä, ainakin ministeriöihin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Häiriköinti
Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as442978Askanmäessä Huippu esitys
Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna232874- 462693
- 562548
Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.582458Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)482450On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle532191Pohdinttavaksi
No siis, saiko yrityksen toimitusjohtaja potkut vaiko älysi ihan itse jättää nimellisen tittelin ettei maine enää enempä782128- 692038
- 452032