TE hihhulit ovat sekaisin

Anonyymi-ap

Eikö se mitenkään mahdu päähän, että sitä saa ihan itse valita ne haettavat työpaikat? Taitaa vaan se pikkunatsi pyrkiä pintaan ja tekisi mieli vahtia työtöntä kiväärin kanssa. No, kai edes ymmärrätte, että aiheutatte vain lisää ongelmia.

19

252

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Meinaatko että joku te- viranomainen noita sinun avautumisia lukee, itke vaikka äipälle jos se vähän helpottais :D

      • Anonyymi

        Onko ymmärryksessäsi vikaa? Tämä ei ollut osoitettu suoranaisesti heille, mutta nyt kun mainitsit niin voithan toki sinäkin lukea.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko ymmärryksessäsi vikaa? Tämä ei ollut osoitettu suoranaisesti heille, mutta nyt kun mainitsit niin voithan toki sinäkin lukea.

        Ketään ei kiinnosta sinun volinas


    • Anonyymi

      Nehän tekee sitä samaa kuin aina ennenkin, eli ehdottelevat lähinnä paikkoja joihin ei ole edes edellytyksiä päästä. Virkailijoilla ei tarvitse olla mitään ammattitaitoa siinä suhteessa. Kunhan jaksaa vaan kiusata työttömiä. Onneksi noita ei tarvitse ottaa vakavasti, vaan voi jopa pilailla heidän kustannuksellaan.

    • Anonyymi

      Hakee vaan normaalisti niitä paikkoja mitkä kiinnostaa ja joihin on realistiset mahdollisuudet. Te toopejen jutut saa mennä toisesta korvasta ulos. Kyllähän ne rasittaa, mutta pitää vaan kestää.

    • Anonyymi

      No mitä työtä olet valinnut?...

      • Anonyymi

        Ei aloittajan koulutuksella ja kokemuksella mitään valita


    • Anonyymi

      Valinnat supistuvat huomattavasti kun toimeentulo on taattu 100%.
      Laajenisiko alittavat työpaikat ja ammatit jos toimeentuloa supistetaan 50%?
      Mitä jos toimeentuloa supistetaan 100%, eli ei anneta mitään sosialitukea.
      Kelpaako silloin työ kuin työ?

      Minä saan tällä hetkellä nettona vajaa 2000€ osaeläkettä sekä sijoitustuottoja eikä kiinnosta lähteä töihin, jos en saisi tuota summaa niin lähtisin töihin.
      Eli halukkuus töihinlähdöstä riippuu täysin "ilmaisesta" rahasta.

      • Anonyymi

        Ja kova on tarve tällaisella paskafoorumilla kehuskella, me sinne kioskin taakse keskenkasvuisille jonneille leveilemään josko ne ottais sun tarinat todesta :D


    • Anonyymi

      TE-luuskat virastoista oikeisiin tuottaviin töihin. Stasin porukan aika on jo historiaa.

    • Anonyymi

      TE pelleillä ei ole kykyä mihinkään työhön. Siksi he loisivat toimistossa ja tulostelevat netistä työpaikkaiomoituksia.

      • Anonyymi

        Ei niillä ole aikaa yhteen henkilöön panostaa, ei ainakaan isommissa paikkakunnissa. Yhdellä TE-neuvojalla voi olla kymmenittäin asiakkaita ja jatkuvasti pitäisi päivittää kaikkien työnhakusuunnitelmia ja olla yhteydessä ja jatkossa vielä antaa enempi henkilökohtaista neuvontaa, ei niillä aika riitä yhden henkilön kiusaamiseen. Siksihän odotetaan ihmisen itse hakevan ja panostavan omaan työnhakuun, kun ei TE-toimistolla ole aikaa autella jokaista hakijaa erikseen. Kun vielä työttömien määrä jatkuvasti kasvaa, niin veikkaan, ett monet hakijat saa ihan rauhassa tehdä mitä lystää, kun poistuu se velvoite, ett on haettava 1-4 paikkaa kuukausittain.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei niillä ole aikaa yhteen henkilöön panostaa, ei ainakaan isommissa paikkakunnissa. Yhdellä TE-neuvojalla voi olla kymmenittäin asiakkaita ja jatkuvasti pitäisi päivittää kaikkien työnhakusuunnitelmia ja olla yhteydessä ja jatkossa vielä antaa enempi henkilökohtaista neuvontaa, ei niillä aika riitä yhden henkilön kiusaamiseen. Siksihän odotetaan ihmisen itse hakevan ja panostavan omaan työnhakuun, kun ei TE-toimistolla ole aikaa autella jokaista hakijaa erikseen. Kun vielä työttömien määrä jatkuvasti kasvaa, niin veikkaan, ett monet hakijat saa ihan rauhassa tehdä mitä lystää, kun poistuu se velvoite, ett on haettava 1-4 paikkaa kuukausittain.

        Kun torkkuu toimistossa humalaansa pois, niin ei tosiaankaan ole aikaa mihinkään.


    • Anonyymi

      TE-ROTTIEN TOIMISTOT PITÄISI LAKKAUTTAA.

    • Anonyymi

      Se ei poistu se velvote.

    • Anonyymi

      Ei ole pakko hakea mihinkään tiettyyn paikkaan, jos ei ole tullut työhönosoitusta.

    • Anonyymi

      TE-"asiantuntija" lähetti minulle kirjeen jossa uhkaillaan työllistymiseni vaikeuttamisella jos en hae vähintään neljää työpaikkaa kuukaudessa. Tämäkö on TE-"asiantuntijoiden" tavoite? Onko edes laillista?

      • Miksei kehotuksen lähettäminen olisi laillista? Päätöksestä voi valittaa lainvastaisuuden perusteella, jolloin asia tutkitaan. Kehotus ei kuitenkaan ole päätös, joten siitä ei voi valittaa eli siihen ei voi hakea muutosta. Kehotuksen lähettäminen voi kuitenkin olla TE-keskuksessa noudatettavan käytännön ja "politiikan" vastaista, jolloin asiasta voi lähettää kyselyn/kantelun kehotuksen lähettäneen virkailijan esimiehelle.


    • Anonyymi

      Pakkohan se on teitä paapoa ja vahtia kun ei niin yksinkertaisesta asiasta kuin työnhaku tule omatoimisesti mitään

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      424
      4655
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1660
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      91
      1401
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      52
      1309
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      17
      1204
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      50
      1141
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1055
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      950
    9. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      60
      829
    10. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      54
      827
    Aihe