Mikä on kestävin kaksoiskytkinvaihteisto?

Anonyymi-ap

Sanokaas tietäjät ihan kokemuksesta, mikä kaksoiskytkimellinen auto eli merkki ja malli on luotettavin. En tarkoita mitään urheiluautoja tai premiumautoja vaan tavallisia perheautoja alle 2 litran moottorilla.

24

526

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Olihan hieno ja upea kysymys.

      • Anonyymi

        Siis ilmeisesti paskoja kaikki ja momentinmuunnin automaatissa olla pitää. Kiitos vaivastasi.


    • Anonyymi

      Mkeluummin vanha PSA + EAT8 kuin VW + DSG

    • Anonyymi

      Kunhan ei sekoa Toyotan automaatteihin.

      • Anonyymi

        Tojossa on Aisin automaatti, mikä kesti minulla hyvin 20 vuotta/ 450.000 km.
        Montako kytkintä menee DSG_ssä samalla matkalla ?


    • Anonyymi

      jos meinaat ostaa käytetyn auton esim vähän ajettu alle 300.000 km niin ota selvää onko kytkintä vaihdettu tai ota selvää kytkinremontin /hinta ja tinkaa hinnasta pois ..
      kaikissa merkeissä on omat tyyppiviat ja kytkimen käyttövirheet kuluttaa kytkintä,esim jos leppuuttaa jalkaa polkimella tai luistattaa ..korjaamoilta voi kysellä kytkimistä...ei täältä..?

      • Anonyymi

        Tässä puhutaan siis automaatti vaihteistosta joka on toteutettu kaksoiskytkin järjestelmällä. Manuaalivaihteisto on sitten ihan toinen juttu.

        "jos meinaat ostaa käytetyn auton esim vähän ajettu alle 300.000 km niin ota selvää onko kytkintä vaihdettu tai ota selvää kytkinremontin /hinta ja tinkaa hinnasta pois".
        Tuo oli kyllä viikon hauskin juttu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä puhutaan siis automaatti vaihteistosta joka on toteutettu kaksoiskytkin järjestelmällä. Manuaalivaihteisto on sitten ihan toinen juttu.

        "jos meinaat ostaa käytetyn auton esim vähän ajettu alle 300.000 km niin ota selvää onko kytkintä vaihdettu tai ota selvää kytkinremontin /hinta ja tinkaa hinnasta pois".
        Tuo oli kyllä viikon hauskin juttu.

        Kyllä kaksoiskytkinvaihteistoihin tehdään juuri kytkinremontteja, etenkin kuivakytkin malleihin. Kytkimen luistatus syö kytkintä kuten manuaaleissakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä kaksoiskytkinvaihteistoihin tehdään juuri kytkinremontteja, etenkin kuivakytkin malleihin. Kytkimen luistatus syö kytkintä kuten manuaaleissakin.

        Miten dsg:llä luistatetaan kytkintä?


    • Anonyymi

      Onko semmoista vielä keksitty?🧑‍🔧

    • Anonyymi

      Automaattivaihteistojen virheetön toiminta - riippumatta siitä mitä tyyppiä ovat - perustuu auton koko käyttöaikana myös valmistajan huolto-ohjelmien täydellistä suorittamista.
      Jos laatikon öljyvaihdon vaikka säästösyistä jättää pois, ei liene kummallista,
      mikäli auto vähitellen alkaa oireilla.
      Isoja vikoja alkaa ilmetä, kun autolla on ajettu se 300.000 km.
      Valmistajat eivät tee autoja niin, että niiden ajosuorite juurikaan ylittää
      200.000 km.
      Mersuissa W212-mallista lähtien 9v-dieseleiden öljy vaihdetaan
      100.000 km:n välein ja mitä VW-tuotteisiin tulee, ystäväpiirissäni on useita,
      joiden kulkupeleissä on se kuuluisa vaihteisto, mutta kas - vaihteistot ovat toimineet hyvin.
      Ne vaihdetaan uudempiin ennen kuin 200.000 tulee täyteen.

      • Anonyymi

        Mutta ajoin Toyotan 4 v. automaatilla 465.000 km ja se meni vielä ehjänä vaihtoon.
        Ohjeistuksen mukaan vaihdelaatikon öljyt vaihdetaan 105 tkm:n välein. Toimii.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta ajoin Toyotan 4 v. automaatilla 465.000 km ja se meni vielä ehjänä vaihtoon.
        Ohjeistuksen mukaan vaihdelaatikon öljyt vaihdetaan 105 tkm:n välein. Toimii.

        Tottahan me sinua uskomme, tietysti aina ja kaikkialla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta ajoin Toyotan 4 v. automaatilla 465.000 km ja se meni vielä ehjänä vaihtoon.
        Ohjeistuksen mukaan vaihdelaatikon öljyt vaihdetaan 105 tkm:n välein. Toimii.

        Oliko se kaksoiskytkin laatikko, mistä tässä ketjussa on puhe?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oliko se kaksoiskytkin laatikko, mistä tässä ketjussa on puhe?

        Oli se mutta ikivanhaan Toyotaan lipsahti kuten aina.


      • Anonyymi

        "Vaihteistot ovat toimineet hyvin".
        Ne vaihdetaan uudempiin ennen kuin 200 000 km tulee täyteen.
        VOI PYHÄ SYLVI !!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oli se mutta ikivanhaan Toyotaan lipsahti kuten aina.

        Toyotalla ei ole ollut kaksoiskytkinlaatikoita. 4-vaihteiset A-sarjan vaihteistot ovat AisinWarnerin tuotantoa, ja noitahan löytyy monesta merkistä.
        Kerrohan tarkemmin, mikä Toyota malli oli tuo hyvin kestänyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Vaihteistot ovat toimineet hyvin".
        Ne vaihdetaan uudempiin ennen kuin 200 000 km tulee täyteen.
        VOI PYHÄ SYLVI !!!

        Se pyhä Sylvi täällä!
        Ilmaisin asian valittavan huolimattomasti.
        Pyydän anteeksi.
        Tarkoitin, että itse auto vaihdetaan täällä Etelä-Suomessa uudempaan viimestään
        200.000 km:n koittaessa.
        Autot siirretään vähän ajettuina sen jälkeen Seinäjoelle.
        Silloin voi tuurilla saada auton, jossa on aukoton huoltohistoria, tai sellaisen,
        jolla vain on ajettu.
        En ymmärrä sitä lisäarvoa, kun joka paikassa kirjoitetaan, että autolla on ajettu
        500.000 tai peräti miljoona.
        Sellainen tieto ei kiinnosta ketään, eikä asia kiinnosta valmistatehdastakaan.
        perheessämme on ollut 21 autoa - sillä laskin ne.
        Vain yhdellä diesel Mersulla ajoin lukemaan 211.000 ennen vaihtoa.
        Useita autoja on vaihdettu jo alle 100.000 lukemilla.
        Yksi Vectra C2.2 meni vaihtoon jo lukemalla 41.000 km!
        Miksi?
        Siksi, että olin vain saanut tarpeekseni GM - moottorisuunnittelusta.
        Sekä ketjuista ja kuminauhoista.
        Autoa käynnistäessä ketju nimittäin hyppäsi ylitse tilanteessa,
        jossa hieman alamäkeen pysäköity auto "nojasi" kotipihalla päällä
        olleeseen ykköseen.
        Meni takuuseen, mutta minulle riitti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se pyhä Sylvi täällä!
        Ilmaisin asian valittavan huolimattomasti.
        Pyydän anteeksi.
        Tarkoitin, että itse auto vaihdetaan täällä Etelä-Suomessa uudempaan viimestään
        200.000 km:n koittaessa.
        Autot siirretään vähän ajettuina sen jälkeen Seinäjoelle.
        Silloin voi tuurilla saada auton, jossa on aukoton huoltohistoria, tai sellaisen,
        jolla vain on ajettu.
        En ymmärrä sitä lisäarvoa, kun joka paikassa kirjoitetaan, että autolla on ajettu
        500.000 tai peräti miljoona.
        Sellainen tieto ei kiinnosta ketään, eikä asia kiinnosta valmistatehdastakaan.
        perheessämme on ollut 21 autoa - sillä laskin ne.
        Vain yhdellä diesel Mersulla ajoin lukemaan 211.000 ennen vaihtoa.
        Useita autoja on vaihdettu jo alle 100.000 lukemilla.
        Yksi Vectra C2.2 meni vaihtoon jo lukemalla 41.000 km!
        Miksi?
        Siksi, että olin vain saanut tarpeekseni GM - moottorisuunnittelusta.
        Sekä ketjuista ja kuminauhoista.
        Autoa käynnistäessä ketju nimittäin hyppäsi ylitse tilanteessa,
        jossa hieman alamäkeen pysäköity auto "nojasi" kotipihalla päällä
        olleeseen ykköseen.
        Meni takuuseen, mutta minulle riitti.

        minä taas olen ajanut samalla dieseautolla jo 20 vuotta -korjauskuluja on paljon mutta eipä tuhansien e velkoja rasitteena.

        tdi 1.9 ja manuaaliloota
        466 000km on mittarissa ja hyvin kulkee kosla. VW on jo uudesta lähtien sellainen että jokin aina rikki...kokemus


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oliko se kaksoiskytkin laatikko, mistä tässä ketjussa on puhe?

        Kyseessä oli vertailun vuoksi kestävä momentinmuunnin automaatti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se pyhä Sylvi täällä!
        Ilmaisin asian valittavan huolimattomasti.
        Pyydän anteeksi.
        Tarkoitin, että itse auto vaihdetaan täällä Etelä-Suomessa uudempaan viimestään
        200.000 km:n koittaessa.
        Autot siirretään vähän ajettuina sen jälkeen Seinäjoelle.
        Silloin voi tuurilla saada auton, jossa on aukoton huoltohistoria, tai sellaisen,
        jolla vain on ajettu.
        En ymmärrä sitä lisäarvoa, kun joka paikassa kirjoitetaan, että autolla on ajettu
        500.000 tai peräti miljoona.
        Sellainen tieto ei kiinnosta ketään, eikä asia kiinnosta valmistatehdastakaan.
        perheessämme on ollut 21 autoa - sillä laskin ne.
        Vain yhdellä diesel Mersulla ajoin lukemaan 211.000 ennen vaihtoa.
        Useita autoja on vaihdettu jo alle 100.000 lukemilla.
        Yksi Vectra C2.2 meni vaihtoon jo lukemalla 41.000 km!
        Miksi?
        Siksi, että olin vain saanut tarpeekseni GM - moottorisuunnittelusta.
        Sekä ketjuista ja kuminauhoista.
        Autoa käynnistäessä ketju nimittäin hyppäsi ylitse tilanteessa,
        jossa hieman alamäkeen pysäköity auto "nojasi" kotipihalla päällä
        olleeseen ykköseen.
        Meni takuuseen, mutta minulle riitti.

        Toiset ostaa valtavilla välirahoilla uuden auton vähän väliä, mutta on paljon
        ihmisiä, mitkä ostelee halvalla vielä hyvin toimivan 180.000 km ajetun.
        Se on hyvä valinta, millä ajelee vähin kuluin vielä useita vuosia.
        Mullakin on ollut jo 30 vuoden ajan eri autojen arvonalennus alle 1000 €/ v.


    • Anonyymi

      Sellainen mitä ei ole asennettu autoon. Tämä ei ole vitsi.

      • Anonyymi

        Minä sanoisin että kestävintä kaksoikytkin askia ei ole keksittykään. Ehkä ei koskaan tulla keksimäänkään.


    • Anonyymi

      Kukaan ei koskaa hauku Fordin kaksoiskytkinlaatikkoa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nainen rakkaus sinua kohtaan ei kuole koskaan

      Ihastunut olen moniin vuosien varrella mutta vain sinä jäit sydämeen enkä vaan osaa unohtaa. Olit silloin parasta elämäs
      Ikävä
      54
      1678
    2. Kiinni on siekkilän yliajaja

      Eilen illalla saatu kiinni Varsinais-Suomessa tämä henkilö.
      Mikkeli
      13
      1463
    3. Maskuliininen herrasmies

      Tekee aloitteen. 🌸
      Ikävä
      174
      1376
    4. Oletko valmis? Meidän tarinaan

      Rakastan sinua ❤️
      Ikävä
      82
      1363
    5. Jättimäärä alokkaita keskeyttää asepalveluksen melkein heti "En pystynyt olemaan siellä enää"

      Jättimäärä alokkaita keskeyttää asepalveluksen melkein heti – "En pystynyt olemaan siellä enää" Ennen sotaväki oli
      Maailman menoa
      301
      1299
    6. Näyttävin pariskunta

      Ketkä lie tällä kylällä kääntää päät?
      Suomussalmi
      18
      1219
    7. Martina Aitolehti poseeraa Ibizalla

      Ihanaa! Ibiza on ihan paras paikka lomailla hengaillen, viinistä ja iltamenoista nauttien. Säpinää riittää. Aitolehti
      Kotimaiset julkkisjuorut
      98
      955
    8. Ollaanko me tyhmiä mies?

      Miten ihmeessä me onnistuttiin saamaan tästä näin pitkällinen ja masokistinen kuvio. Miten? Jos toisesta tykkää, näinhä
      Tunteet
      61
      948
    9. Unelmoin päivästä, jolloin voimme olla yhdessä.

      Niin pieni kuin sydän onkin, sä oot siellä ja ne mun isot tunteet sua kohtaan ❤️Sydämeni sykähtää joka kerta kun sut nää
      Ikävä
      33
      923
    10. Kannattaako kaikki Abrahamilaiset uskonnot jättää?

      Ja seurata jotain ihan muuta?
      Hindulaisuus
      347
      835
    Aihe