Sanokaas tietäjät ihan kokemuksesta, mikä kaksoiskytkimellinen auto eli merkki ja malli on luotettavin. En tarkoita mitään urheiluautoja tai premiumautoja vaan tavallisia perheautoja alle 2 litran moottorilla.
Mikä on kestävin kaksoiskytkinvaihteisto?
24
425
Vastaukset
- Anonyymi
Olihan hieno ja upea kysymys.
- Anonyymi
Siis ilmeisesti paskoja kaikki ja momentinmuunnin automaatissa olla pitää. Kiitos vaivastasi.
- Anonyymi
Mkeluummin vanha PSA + EAT8 kuin VW + DSG
- Anonyymi
Kunhan ei sekoa Toyotan automaatteihin.
- Anonyymi
Tojossa on Aisin automaatti, mikä kesti minulla hyvin 20 vuotta/ 450.000 km.
Montako kytkintä menee DSG_ssä samalla matkalla ?
- Anonyymi
jos meinaat ostaa käytetyn auton esim vähän ajettu alle 300.000 km niin ota selvää onko kytkintä vaihdettu tai ota selvää kytkinremontin /hinta ja tinkaa hinnasta pois ..
kaikissa merkeissä on omat tyyppiviat ja kytkimen käyttövirheet kuluttaa kytkintä,esim jos leppuuttaa jalkaa polkimella tai luistattaa ..korjaamoilta voi kysellä kytkimistä...ei täältä..?- Anonyymi
Tässä puhutaan siis automaatti vaihteistosta joka on toteutettu kaksoiskytkin järjestelmällä. Manuaalivaihteisto on sitten ihan toinen juttu.
"jos meinaat ostaa käytetyn auton esim vähän ajettu alle 300.000 km niin ota selvää onko kytkintä vaihdettu tai ota selvää kytkinremontin /hinta ja tinkaa hinnasta pois".
Tuo oli kyllä viikon hauskin juttu. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tässä puhutaan siis automaatti vaihteistosta joka on toteutettu kaksoiskytkin järjestelmällä. Manuaalivaihteisto on sitten ihan toinen juttu.
"jos meinaat ostaa käytetyn auton esim vähän ajettu alle 300.000 km niin ota selvää onko kytkintä vaihdettu tai ota selvää kytkinremontin /hinta ja tinkaa hinnasta pois".
Tuo oli kyllä viikon hauskin juttu.Kyllä kaksoiskytkinvaihteistoihin tehdään juuri kytkinremontteja, etenkin kuivakytkin malleihin. Kytkimen luistatus syö kytkintä kuten manuaaleissakin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä kaksoiskytkinvaihteistoihin tehdään juuri kytkinremontteja, etenkin kuivakytkin malleihin. Kytkimen luistatus syö kytkintä kuten manuaaleissakin.
Miten dsg:llä luistatetaan kytkintä?
- Anonyymi
Onko semmoista vielä keksitty?🧑🔧
- Anonyymi
Automaattivaihteistojen virheetön toiminta - riippumatta siitä mitä tyyppiä ovat - perustuu auton koko käyttöaikana myös valmistajan huolto-ohjelmien täydellistä suorittamista.
Jos laatikon öljyvaihdon vaikka säästösyistä jättää pois, ei liene kummallista,
mikäli auto vähitellen alkaa oireilla.
Isoja vikoja alkaa ilmetä, kun autolla on ajettu se 300.000 km.
Valmistajat eivät tee autoja niin, että niiden ajosuorite juurikaan ylittää
200.000 km.
Mersuissa W212-mallista lähtien 9v-dieseleiden öljy vaihdetaan
100.000 km:n välein ja mitä VW-tuotteisiin tulee, ystäväpiirissäni on useita,
joiden kulkupeleissä on se kuuluisa vaihteisto, mutta kas - vaihteistot ovat toimineet hyvin.
Ne vaihdetaan uudempiin ennen kuin 200.000 tulee täyteen.- Anonyymi
Mutta ajoin Toyotan 4 v. automaatilla 465.000 km ja se meni vielä ehjänä vaihtoon.
Ohjeistuksen mukaan vaihdelaatikon öljyt vaihdetaan 105 tkm:n välein. Toimii. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta ajoin Toyotan 4 v. automaatilla 465.000 km ja se meni vielä ehjänä vaihtoon.
Ohjeistuksen mukaan vaihdelaatikon öljyt vaihdetaan 105 tkm:n välein. Toimii.Tottahan me sinua uskomme, tietysti aina ja kaikkialla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta ajoin Toyotan 4 v. automaatilla 465.000 km ja se meni vielä ehjänä vaihtoon.
Ohjeistuksen mukaan vaihdelaatikon öljyt vaihdetaan 105 tkm:n välein. Toimii.Oliko se kaksoiskytkin laatikko, mistä tässä ketjussa on puhe?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oliko se kaksoiskytkin laatikko, mistä tässä ketjussa on puhe?
Oli se mutta ikivanhaan Toyotaan lipsahti kuten aina.
- Anonyymi
"Vaihteistot ovat toimineet hyvin".
Ne vaihdetaan uudempiin ennen kuin 200 000 km tulee täyteen.
VOI PYHÄ SYLVI !!! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oli se mutta ikivanhaan Toyotaan lipsahti kuten aina.
Toyotalla ei ole ollut kaksoiskytkinlaatikoita. 4-vaihteiset A-sarjan vaihteistot ovat AisinWarnerin tuotantoa, ja noitahan löytyy monesta merkistä.
Kerrohan tarkemmin, mikä Toyota malli oli tuo hyvin kestänyt. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Vaihteistot ovat toimineet hyvin".
Ne vaihdetaan uudempiin ennen kuin 200 000 km tulee täyteen.
VOI PYHÄ SYLVI !!!Se pyhä Sylvi täällä!
Ilmaisin asian valittavan huolimattomasti.
Pyydän anteeksi.
Tarkoitin, että itse auto vaihdetaan täällä Etelä-Suomessa uudempaan viimestään
200.000 km:n koittaessa.
Autot siirretään vähän ajettuina sen jälkeen Seinäjoelle.
Silloin voi tuurilla saada auton, jossa on aukoton huoltohistoria, tai sellaisen,
jolla vain on ajettu.
En ymmärrä sitä lisäarvoa, kun joka paikassa kirjoitetaan, että autolla on ajettu
500.000 tai peräti miljoona.
Sellainen tieto ei kiinnosta ketään, eikä asia kiinnosta valmistatehdastakaan.
perheessämme on ollut 21 autoa - sillä laskin ne.
Vain yhdellä diesel Mersulla ajoin lukemaan 211.000 ennen vaihtoa.
Useita autoja on vaihdettu jo alle 100.000 lukemilla.
Yksi Vectra C2.2 meni vaihtoon jo lukemalla 41.000 km!
Miksi?
Siksi, että olin vain saanut tarpeekseni GM - moottorisuunnittelusta.
Sekä ketjuista ja kuminauhoista.
Autoa käynnistäessä ketju nimittäin hyppäsi ylitse tilanteessa,
jossa hieman alamäkeen pysäköity auto "nojasi" kotipihalla päällä
olleeseen ykköseen.
Meni takuuseen, mutta minulle riitti. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se pyhä Sylvi täällä!
Ilmaisin asian valittavan huolimattomasti.
Pyydän anteeksi.
Tarkoitin, että itse auto vaihdetaan täällä Etelä-Suomessa uudempaan viimestään
200.000 km:n koittaessa.
Autot siirretään vähän ajettuina sen jälkeen Seinäjoelle.
Silloin voi tuurilla saada auton, jossa on aukoton huoltohistoria, tai sellaisen,
jolla vain on ajettu.
En ymmärrä sitä lisäarvoa, kun joka paikassa kirjoitetaan, että autolla on ajettu
500.000 tai peräti miljoona.
Sellainen tieto ei kiinnosta ketään, eikä asia kiinnosta valmistatehdastakaan.
perheessämme on ollut 21 autoa - sillä laskin ne.
Vain yhdellä diesel Mersulla ajoin lukemaan 211.000 ennen vaihtoa.
Useita autoja on vaihdettu jo alle 100.000 lukemilla.
Yksi Vectra C2.2 meni vaihtoon jo lukemalla 41.000 km!
Miksi?
Siksi, että olin vain saanut tarpeekseni GM - moottorisuunnittelusta.
Sekä ketjuista ja kuminauhoista.
Autoa käynnistäessä ketju nimittäin hyppäsi ylitse tilanteessa,
jossa hieman alamäkeen pysäköity auto "nojasi" kotipihalla päällä
olleeseen ykköseen.
Meni takuuseen, mutta minulle riitti.minä taas olen ajanut samalla dieseautolla jo 20 vuotta -korjauskuluja on paljon mutta eipä tuhansien e velkoja rasitteena.
tdi 1.9 ja manuaaliloota
466 000km on mittarissa ja hyvin kulkee kosla. VW on jo uudesta lähtien sellainen että jokin aina rikki...kokemus - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oliko se kaksoiskytkin laatikko, mistä tässä ketjussa on puhe?
Kyseessä oli vertailun vuoksi kestävä momentinmuunnin automaatti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se pyhä Sylvi täällä!
Ilmaisin asian valittavan huolimattomasti.
Pyydän anteeksi.
Tarkoitin, että itse auto vaihdetaan täällä Etelä-Suomessa uudempaan viimestään
200.000 km:n koittaessa.
Autot siirretään vähän ajettuina sen jälkeen Seinäjoelle.
Silloin voi tuurilla saada auton, jossa on aukoton huoltohistoria, tai sellaisen,
jolla vain on ajettu.
En ymmärrä sitä lisäarvoa, kun joka paikassa kirjoitetaan, että autolla on ajettu
500.000 tai peräti miljoona.
Sellainen tieto ei kiinnosta ketään, eikä asia kiinnosta valmistatehdastakaan.
perheessämme on ollut 21 autoa - sillä laskin ne.
Vain yhdellä diesel Mersulla ajoin lukemaan 211.000 ennen vaihtoa.
Useita autoja on vaihdettu jo alle 100.000 lukemilla.
Yksi Vectra C2.2 meni vaihtoon jo lukemalla 41.000 km!
Miksi?
Siksi, että olin vain saanut tarpeekseni GM - moottorisuunnittelusta.
Sekä ketjuista ja kuminauhoista.
Autoa käynnistäessä ketju nimittäin hyppäsi ylitse tilanteessa,
jossa hieman alamäkeen pysäköity auto "nojasi" kotipihalla päällä
olleeseen ykköseen.
Meni takuuseen, mutta minulle riitti.Toiset ostaa valtavilla välirahoilla uuden auton vähän väliä, mutta on paljon
ihmisiä, mitkä ostelee halvalla vielä hyvin toimivan 180.000 km ajetun.
Se on hyvä valinta, millä ajelee vähin kuluin vielä useita vuosia.
Mullakin on ollut jo 30 vuoden ajan eri autojen arvonalennus alle 1000 €/ v.
- Anonyymi
Sellainen mitä ei ole asennettu autoon. Tämä ei ole vitsi.
- Anonyymi
Minä sanoisin että kestävintä kaksoikytkin askia ei ole keksittykään. Ehkä ei koskaan tulla keksimäänkään.
- Anonyymi
Kukaan ei koskaa hauku Fordin kaksoiskytkinlaatikkoa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi1112862Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap302395Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen222344Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631081966- 1141640
Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k1701355Aatteleppa ite!
Jos ei oltaisikaan nyt NATOssa, olisimme puolueettomana sivustakatsojia ja elelisimme tyytyväisenä rauhassa maassamme.2871181- 711034
- 801034
Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi2461003