Tiedätkö sinä ateisti

Anonyymi-ap

Vai ainoastaan uskot ettei Jumalaa ole?

70

462

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tiedän 100% varmasti, ettei ole. Jobin kirjassa Herra väittää muuranneensa litteän maan peruspylväät ja aamutähdet ovat vieressä kiljuneet riemusta.

      Maa ei ole litteä eikä tähdet osaa kiljua. Tästä seuraa se, ettei Raamattu ole totta vaan se on vuohipaimenten myyttikokoelma ja Jumalakin on pelkkä olematon myytti.

      [6] Mihin laskettiin sen peruspylväät?
      Kuka pani paikoilleen sen kulmakiven,

      [7] kun aamun tähdet riemuiten karkeloivat
      ja Jumalan pojat huusivat ääneen iloaan?

      • Anonyymi

        Unohda se Raamattu!ei Jumala asu missään kirjassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Unohda se Raamattu!ei Jumala asu missään kirjassa.

        Asuu jokapuolella valtoimenaan vellovassa rakkaudessa, tuo kiivas ja julma Jumala ?


      • Anonyymi

        Soopaa!
        Sinun pääsi tuntuu olevan litteä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Unohda se Raamattu!ei Jumala asu missään kirjassa.

        Miten niin unohda?
        Raamattuhan on jumalan Sana.
        Syytätkö häntä valehtelusta?
        Vai onko hän vain pahasti erehtyväinen? Silloin hän ei ainakaan ole kristinuskon kaikkivaltias, ja siis erehtymätön jumala.


      • Anonyymi

        Muuten, tuo Jobin kirja on varmasti kammottavinta luettavaa, mitä Raamatusta löytyy!

        Jos Jumalan moraali on todella tuollaista, en halua olla missään tekemisissä ainakaan Vanhan testamentin Jumalan kanssa. Todella kuvottavaa luettavaa...


      • Anonyymi kirjoitti:

        Muuten, tuo Jobin kirja on varmasti kammottavinta luettavaa, mitä Raamatusta löytyy!

        Jos Jumalan moraali on todella tuollaista, en halua olla missään tekemisissä ainakaan Vanhan testamentin Jumalan kanssa. Todella kuvottavaa luettavaa...

        "Jos Jumalan moraali on todella tuollaista, en halua olla missään tekemisissä ainakaan Vanhan testamentin Jumalan kanssa. Todella kuvottavaa luettavaa..."

        Ei Jobin kirjan pointti ole se, että Jumala kiduttaa ihmisiä. Jobin kirjan tarina oli pakko sepittää, koska VT:n moraalisääntöjä tehostettiin lupauksella menestyksestä tässä elämässä kun sääntöjä noudattaa ja vastaavasti välitöntä kärsimystä ja kuolemaa, jos sääntöjä ei noudata. Aivan kuin Karman laki.

        Me jokainen tiedämme, ettei Karman laki tai VT:n lupaukset toteudu, koska luonto ja sattuma heittää meille vastoinkäymisiä, joilla ei ole mitään tekemistä moraalin tai Jumalan kanssa. VT:n maailmassa aivan kaikki tapahtui Jumalan tahdosta, joten piti keksiä selitys sille, miksi hyvillekin ihmisille tapahtuu ikäviä asioita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muuten, tuo Jobin kirja on varmasti kammottavinta luettavaa, mitä Raamatusta löytyy!

        Jos Jumalan moraali on todella tuollaista, en halua olla missään tekemisissä ainakaan Vanhan testamentin Jumalan kanssa. Todella kuvottavaa luettavaa...

        Et voikaan olla olemattoman kanssa tekemisissä. Olet tekemisissä tuon tauhkan kirjoittajien - eli tavallisten kuvottavien, toisia manipuloivien ihmisten kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten niin unohda?
        Raamattuhan on jumalan Sana.
        Syytätkö häntä valehtelusta?
        Vai onko hän vain pahasti erehtyväinen? Silloin hän ei ainakaan ole kristinuskon kaikkivaltias, ja siis erehtymätön jumala.

        Ei Hän ole mutta uskovaiset,myös sen kirjan kirjoittajat. Vain muutama prosentti kansasta on nk.raamattuuskovaisia. luterilainen ryyppää mieluummin kuin lukee ko kirjaa.


      • Anonyymi
        Extremist_atheist kirjoitti:

        "Jos Jumalan moraali on todella tuollaista, en halua olla missään tekemisissä ainakaan Vanhan testamentin Jumalan kanssa. Todella kuvottavaa luettavaa..."

        Ei Jobin kirjan pointti ole se, että Jumala kiduttaa ihmisiä. Jobin kirjan tarina oli pakko sepittää, koska VT:n moraalisääntöjä tehostettiin lupauksella menestyksestä tässä elämässä kun sääntöjä noudattaa ja vastaavasti välitöntä kärsimystä ja kuolemaa, jos sääntöjä ei noudata. Aivan kuin Karman laki.

        Me jokainen tiedämme, ettei Karman laki tai VT:n lupaukset toteudu, koska luonto ja sattuma heittää meille vastoinkäymisiä, joilla ei ole mitään tekemistä moraalin tai Jumalan kanssa. VT:n maailmassa aivan kaikki tapahtui Jumalan tahdosta, joten piti keksiä selitys sille, miksi hyvillekin ihmisille tapahtuu ikäviä asioita.

        "...koska VT:n moraalisääntöjä tehostettiin lupauksella menestyksestä tässä elämässä kun sääntöjä noudattaa ja vastaavasti välitöntä kärsimystä ja kuolemaa, jos sääntöjä ei noudata."

        Eikö tuossa ole ihan normitaka-ajatus, että haluttiin jokin kanki jolla saada ihmiset noudattamaan hallitsijan/hallitsijoiden määräämiä sääntöjä?

        Eli hallitsijat halusivat ratsastaa jumalillaan, jotta saisivat kansan tottelemaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "...koska VT:n moraalisääntöjä tehostettiin lupauksella menestyksestä tässä elämässä kun sääntöjä noudattaa ja vastaavasti välitöntä kärsimystä ja kuolemaa, jos sääntöjä ei noudata."

        Eikö tuossa ole ihan normitaka-ajatus, että haluttiin jokin kanki jolla saada ihmiset noudattamaan hallitsijan/hallitsijoiden määräämiä sääntöjä?

        Eli hallitsijat halusivat ratsastaa jumalillaan, jotta saisivat kansan tottelemaan.

        "Eikö tuossa ole ihan normitaka-ajatus, että haluttiin jokin kanki jolla saada ihmiset noudattamaan hallitsijan/hallitsijoiden määräämiä sääntöjä?

        Eli hallitsijat halusivat ratsastaa jumalillaan, jotta saisivat kansan tottelemaan."

        Hey folks, we have fucking rocket scientist here.


      • Anonyymi
        Extremist_atheist kirjoitti:

        "Eikö tuossa ole ihan normitaka-ajatus, että haluttiin jokin kanki jolla saada ihmiset noudattamaan hallitsijan/hallitsijoiden määräämiä sääntöjä?

        Eli hallitsijat halusivat ratsastaa jumalillaan, jotta saisivat kansan tottelemaan."

        Hey folks, we have fucking rocket scientist here.

        Et siis ymmärrä, että täällä käy täysin tietämättömiä ja ymmärtämättömiä, joille vaan on väännettävä sinulle ja minulle itsestäänselvyydet uudestaan ja uudestaan.


    • Anonyymi

      Tiedän uskovaisten valehtelevan jumalastaan/jumalistaan.

      • Anonyymi

        Lääkkeet ajallaan!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lääkkeet ajallaan!

        Useimmat eivät lainkaan valehtele, koska ihan oikeasti heidän ajatusmaailmansa on saastutettu.

        Ovat rehellisiä höynäytettyjä!
        ;-D

        Papit ja muut eduntavoittelijat ovat tietenkin luku sinänsä. Suuri osa heistä ihan oikeasti sumuttaa lammasaivoisiaan.


    • Anonyymi

      Luotan muihin Atte isteihin heitä on
      yli ,,5,,miljardia jo pelkästään Islannissa

      Kalastajia

    • Anonyymi

      Tieto tulee kyllä Jumalalta
      ihan suoraan joka on tarpeeksi
      valmis ja vastaanottavainen.

      Jos on hylkimisreaktio niin turha.
      On esiintyä tietäväisenä.

      • Anonyymi

        "valmis ja vastaanottavainen."

        Eli vähän teologiasta tietävä ja siksi helposti höynäytettävissä...

        Joo, en todellakaan halua enkä pysty tuohon jengiin kuulumaan!


    • Tiedän, ettei Jumalaa ole. Kaikkivoivaksi kehuttu otus ei tarvitsisi uskovaisten kaltaisia höperäitä "todistamaan" olemassaoloaan puolestaan tai kirjoituttamaan omaa sanaansa. Kaikkivoiva Jumala suoriutuisi kyseisestä helposta hommasta sujuvasti itse. Jos siis olisi olemassa.

    • Anonyymi

      Tiedän , koska kuolin ja ei siellä mitään ollut

      • Anonyymi

        Kun aivotoiminta lakkaa niin ihminen katoaa


    • Anonyymi

      Tiedän, koska uskon. Uskoni on tietoa.

      • Anonyymi

        Taisit ottaa yliannoksen!

        Nyt vaan reilusti lääkehiiltä päälle.


      • Anonyymi

        moneenko asiaan olet elämässäsi uskonut ja sitten ne ovat paljastuneet valheeksi , usko ei ole tiedon väärtti


    • Anonyymi

      Olemattomuutta ei voi todistaa, joten vastaus on, että en tiedä. Mutta koska kukaan ei ole tähän mennessä kyennyt esittämään uskottavia todisteita minkään jumalan olemassaolosta, lähtökohta näin tieteellisesti ajattelevalle on, ettei ole syytä uskoa minkään jumalan olemassaoloon.

    • Anonyymi

      Minä luotan teistien enemmistön mielipiteeseen jokaisen Jumalan olemassaoloa arvioidessani.

      Enemmistö teisteistä on sitä mieltä, että kristinuskon Jumala on huuhaata.
      Enemmistö teisteistä on sitä mieltä, että islamin mukaista Jumalaa ei ole olemassa.
      Enemmistö teisteistä ei usko hindujumalien olemassaoloon.
      Enemmistö teisteistä ei pidä zarahustralaisuuden käsitystä Jumalan olemuksesta oikeana.
      jne.

    • Anonyymi

      Minulta puuttuu usko kaikkiin jumaliin.

      • Anonyymi

        Tottakai puuttuu, kun olet täyttänyt pääsi turhuudella!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tottakai puuttuu, kun olet täyttänyt pääsi turhuudella!

        Evoluutio ei ole turhuus.
        Se on totuus.


      • Anonyymi
        DayShadow kirjoitti:

        Evoluutio ei ole turhuus.
        Se on totuus.

        Niin on.ja samoin Jumala on ölemassa.


    • Anonyymi

      Kyllä tiedän, että mitään jumalia ei ole olemassa. Olen positiivinen ateisti.

      Ensinnäkin en usko, että jumalia on olemassa.

      Ja toiseksi on hyviä syitä olla sitä mieltä, että jumalia ei ole olemassa.
      - Ei ole mitään todisteita minkään jumalan olemassaolosta.
      - Tiedetään, että esim. egyptiläisten, kreikkalaisten ja roomalaisten jumalat eivät olleet oikeasti olemassa.
      - Tiedetään (jopa kristityt tietävät), että islamin jumala tai hindulaisten jumalat eivät ole oikeita jumalia nykypäivänä. Vai uskooko joku kristitty niiden olevan todella olemassa?
      - Ja siksi voidaan kysyä, miksi kristinuskon Jumala olisi olemassa sen kummemmin kuin näiden muidenkaan uskontojen "keksityt" jumalat?
      - Tiedetään, miten kristinusko on saanut alkunsa (siinä ei ole mitään yliluonnollista, samalla tavalla eri lahkotkin ovat syntyneet).
      - On todella omituista, että olisi olemassa jokin yliluonnollinen jumala, kun mitään muutakaan yliluonnollista ei ole koskaan maailmassa havaittu.
      - Jne., jne., jne....

      • Anonyymi

        Sinä et ole havainnut. Minä ja monet muut ovat.jos sillä on merkitystä kerron että olen päästäni normaali. Eivät ne jokapäiväisiä ilmiöitä ole. Silti.
        Sinulle tuntuu merkitsevän jotakin ne ihmiset jotka uskovat ns.vääriin jumaliin ja väärin. Mitä sitten? Kaikkeen saattaa liittyä jotain mitä ihminen ei tiedosta. Ehkä he on olleet kaikki oikeassa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinä et ole havainnut. Minä ja monet muut ovat.jos sillä on merkitystä kerron että olen päästäni normaali. Eivät ne jokapäiväisiä ilmiöitä ole. Silti.
        Sinulle tuntuu merkitsevän jotakin ne ihmiset jotka uskovat ns.vääriin jumaliin ja väärin. Mitä sitten? Kaikkeen saattaa liittyä jotain mitä ihminen ei tiedosta. Ehkä he on olleet kaikki oikeassa.

        ”jos sillä on merkitystä kerron että olen päästäni normaali.”

        Mielisairaalta puuttuu tyypillisesti sairauden tunto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä et ole havainnut. Minä ja monet muut ovat.jos sillä on merkitystä kerron että olen päästäni normaali. Eivät ne jokapäiväisiä ilmiöitä ole. Silti.
        Sinulle tuntuu merkitsevän jotakin ne ihmiset jotka uskovat ns.vääriin jumaliin ja väärin. Mitä sitten? Kaikkeen saattaa liittyä jotain mitä ihminen ei tiedosta. Ehkä he on olleet kaikki oikeassa.

        No et sinäkään ole havainnut... :)

        Sinusta vain tuntuu siltä tai sitten olet nähnyt unta...

        Kuinka monen kristityn uskovaisen mielestä hindujumalat ovat todellisia? Ei kovin monen, pitävät niitä epäjumalina.
        Mutta jos hindujumalat ovatkin niitä oikeita ja kristinuskon jumala onkin epäjumala.
        Mutta oikeasti todellisuudessa mitään yliluonnollista ei ole olemassa, ei jumalia eikä muutakaan. Onhan tuo nyt itsestään selvä asia....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No et sinäkään ole havainnut... :)

        Sinusta vain tuntuu siltä tai sitten olet nähnyt unta...

        Kuinka monen kristityn uskovaisen mielestä hindujumalat ovat todellisia? Ei kovin monen, pitävät niitä epäjumalina.
        Mutta jos hindujumalat ovatkin niitä oikeita ja kristinuskon jumala onkin epäjumala.
        Mutta oikeasti todellisuudessa mitään yliluonnollista ei ole olemassa, ei jumalia eikä muutakaan. Onhan tuo nyt itsestään selvä asia....

        Mitä varten sä muista maista ja ihmisistä huolehdit? Ja yo (odotettu)kommentti.jos sä kerran tiedät mun päänupin paremmin ku mä itse niin kerrohan sitten diagnoosini näillä tiedoilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä varten sä muista maista ja ihmisistä huolehdit? Ja yo (odotettu)kommentti.jos sä kerran tiedät mun päänupin paremmin ku mä itse niin kerrohan sitten diagnoosini näillä tiedoilla.

        Ne ovat vain esimerkkejä siitä, että monet ihmiset tai kansat ovat olettaneet jumalien olevan oikeasti olemassa. Myöhemmin on kuitenkin havaittu nämä oletukset perusteettomiksi.

        Kyllä minä ymmärrän, että "päänupissasi" on usko Jumalaan. Mutta kun se ei tee siitä Jumalasta todellista ilman empiirisiä todisteita.

        Ja nyt sitten aletaan tietysti puhua henkimaailmoista, mutta kun niistäkään ei ole mitään todellisia todisteita.

        Ei tässä mitään diagnooseja tarvita. Mutta vaikka usko olisi kuinka kova, se ei todista muusta kuin siitä uskosta, ei jumalista.


    • Anonyymi

      Määrittele, mitä tarkoittaa "olla olemassa". Uskon helposti, että sinun pääsi sisällä on "olemassa" jonkinlainen jumala. Minun päässäni sellaista ei asu. Jos tarkoitat, että sellainen on "olemassa" universumissa fyysisessä todellisuudessa ihmisistä riippumatta, en usko, yksinkertaisesti koska mitään näyttöä asiasta ei ole.

      Bertrand Russel:
      »Jos esittäisin että Maan ja Marsin välissä on posliininen teekannu, joka kiertää aurinkoa elliptisellä radalla, kukaan ei voisi todistaa väitettäni vääräksi, jos vain muistaisin lisätä että teekannu on liian pieni havaittavaksi parhaimmillakin teleskoopeilla. Mutta jos jatkaisin sanomalla, että koska väitettäni ei voida osoittaa vääräksi, sen epäileminen olisi ihmisjärjen kannalta suunnattoman röyhkeä teko, niin minun ajateltaisiin aivan oikeutetusti puhuvan hölynpölyä. Jos tällaisen teekannun olemassaolo kuitenkin vahvistettaisiin muinaisissa kirjoissa, jos sitä opetettaisiin pyhänä totuutena joka sunnuntai ja jos se istutettaisiin lasten mieliin jo koulussa, sen olemassaolon epäilemistä pidettäisiin merkkinä poikkeavaisuudesta. Valistuneella aikakaudella epäilijä saisi osakseen psykiatrin huomion, varhaisemmalla ajalla peräti inkvisiittorin.»

      - lainaus Wikipediasta.

      • Anonyymi

        mutta kannu ei ehjänä kiertäisi 🤣


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        mutta kannu ei ehjänä kiertäisi 🤣

        Mutta Tesla Roadster kiertää.


      • Anonyymi

        Tiedän ton vertauksen. Ei naurata enää tuo.tuot sen niin epähauskasti esiin.
        Minulla ei ole mitään päänsisäistä Jumalaa.en voi hallita enkä tuntea häntä.
        Tiedän vain että evoluutio on totta ja kaikki vaikuttaa suunnitellulta vaikken ymmärräkkään luontoakaan kaikkinensa.en tiedä onko Jumala mukana kaikessa luomisessakaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tiedän ton vertauksen. Ei naurata enää tuo.tuot sen niin epähauskasti esiin.
        Minulla ei ole mitään päänsisäistä Jumalaa.en voi hallita enkä tuntea häntä.
        Tiedän vain että evoluutio on totta ja kaikki vaikuttaa suunnitellulta vaikken ymmärräkkään luontoakaan kaikkinensa.en tiedä onko Jumala mukana kaikessa luomisessakaan.

        Tarkoitan päänsisäisellä sitä, että ajatus jumalasta on vain sinun päässäsi - ei sen ulkopuolella. Monia asia vaikuttaa toki suunnitellulta ja hienosäädetyltä meille, siksi joidenkin on vaikea hyväksyä mitään muuta. Mutta esim "todisteet" kuten vaikka "planeetan lämpötila on suunniteltu juuri meille sopivaksi" ovat vain lapsellisia väärinkäsityksiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkoitan päänsisäisellä sitä, että ajatus jumalasta on vain sinun päässäsi - ei sen ulkopuolella. Monia asia vaikuttaa toki suunnitellulta ja hienosäädetyltä meille, siksi joidenkin on vaikea hyväksyä mitään muuta. Mutta esim "todisteet" kuten vaikka "planeetan lämpötila on suunniteltu juuri meille sopivaksi" ovat vain lapsellisia väärinkäsityksiä.

        Ei näytä siltä että meille olisi haluttu täydellistä paratiisia.en usko paratiisiin enkä puhuvaan käärmeeseen enkä aatamiin enkä hänen kuviteltuun puolisoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta Tesla Roadster kiertää.

        älä ylitä plaid nopeutta


    • Anonyymi

      Uskontoja ja varsinkin niitten erilaisia keskenään tappelevia lahkoja on niin paljon, joten ei tiedä mihin niistä kannattaisi uskoa.

      • Anonyymi

        Siihen on helppo ja vain yksi oikea ratkaisu, ei mihinkään.


      • Anonyymi

        Jep jep. Ja kaikilla on se sama jumala joka on jokaisen eri lahkolaisen puolella ja rankaisee niitä toisia lahkolaisia joilla on sama jumala joka rankaisee niitä toisia lahkolaisia joilla on .................................


    • Anonyymi

      Tämä on nyt kyllä vähän kummallista.

      Eihän uskovainenkaan muuta kuin vain uskoo jumalansa olevan olemassa.

      Ei uskovaisella taida olla mitään oikeutta vaatia ateistilta jotain todisteita, kun itselläänkään ei ole.

    • Anonyymi

      Minä tiedän enhän ole uskovainen . Noilla on selkeä eroavaisuus .

      • Anonyymi

        Minä taas tiedän Raamattua-wikipediasta tutkineena-että uskovaisilla on täysin väärää tietoa kirjastaan. Paavalin tai Mooseksen kirjat on kirjoittanut joku muu kuin Mooses tai Paavali...niitä sanotaan pseudepigrafeiksi. Mutta kun uskovaisille sen esitin itsekin uskovaisena...sormet korviin ja lällättélyä suurin piirtein oli vastaanotto.tai sitten vain hiljaisuus. Siinä opin että suuri osa uskovista..ne on tyhmiä.
        Jeesuksen historiallisuuskin on mulla hämärän peitossa kun mistään ei tunnu saavan puolueetonta tietoa.
        Mulla on kirjahyllyssä tutkittuna tieteen Kuvalehden kirjasarja evoluutioteoriasta j a maailmansynnystä.ne ovat vaikeaselkoisia ihmiselle,joka vasta kolmikymppisenä oppi mikä on evoluutioteoria.
        Ennen tiesin vain sanan ja että se on vaihtoehto uskolle.
        En mitään muuta. Sen jälkeen olen tutkinut evoluutiosta kaiken mahdollisen mitä vain eteeni olen saanut. Olen nyt 50v.
        Harmikseni olen saanut huomata että on kaksi leiriä jotka taistelee:uskovaiset jotka tyhmyyttään uskovat Eevaan puhuvaan käärmeeseen ym.ja ateistit ja tiede.minä olen tiedemyönteinen Mutta en ateisti.
        Usein ensimmäisenä mut lokeroidaan..ateistit uskovaiseksi ja uskovat ateistiksi.
        Lähinnä taidan olla..en tiedä. Keksikää taas jokin lokero mulle!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä taas tiedän Raamattua-wikipediasta tutkineena-että uskovaisilla on täysin väärää tietoa kirjastaan. Paavalin tai Mooseksen kirjat on kirjoittanut joku muu kuin Mooses tai Paavali...niitä sanotaan pseudepigrafeiksi. Mutta kun uskovaisille sen esitin itsekin uskovaisena...sormet korviin ja lällättélyä suurin piirtein oli vastaanotto.tai sitten vain hiljaisuus. Siinä opin että suuri osa uskovista..ne on tyhmiä.
        Jeesuksen historiallisuuskin on mulla hämärän peitossa kun mistään ei tunnu saavan puolueetonta tietoa.
        Mulla on kirjahyllyssä tutkittuna tieteen Kuvalehden kirjasarja evoluutioteoriasta j a maailmansynnystä.ne ovat vaikeaselkoisia ihmiselle,joka vasta kolmikymppisenä oppi mikä on evoluutioteoria.
        Ennen tiesin vain sanan ja että se on vaihtoehto uskolle.
        En mitään muuta. Sen jälkeen olen tutkinut evoluutiosta kaiken mahdollisen mitä vain eteeni olen saanut. Olen nyt 50v.
        Harmikseni olen saanut huomata että on kaksi leiriä jotka taistelee:uskovaiset jotka tyhmyyttään uskovat Eevaan puhuvaan käärmeeseen ym.ja ateistit ja tiede.minä olen tiedemyönteinen Mutta en ateisti.
        Usein ensimmäisenä mut lokeroidaan..ateistit uskovaiseksi ja uskovat ateistiksi.
        Lähinnä taidan olla..en tiedä. Keksikää taas jokin lokero mulle!

        Puhekielessä agnostikko sijoittuu kolmantena vaihtoehtona teistin ja ateistin väliin. Ei osaa sanoa varmaksi uskooko vai eikö usko. Velloo uskon ja epäuskon välillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä taas tiedän Raamattua-wikipediasta tutkineena-että uskovaisilla on täysin väärää tietoa kirjastaan. Paavalin tai Mooseksen kirjat on kirjoittanut joku muu kuin Mooses tai Paavali...niitä sanotaan pseudepigrafeiksi. Mutta kun uskovaisille sen esitin itsekin uskovaisena...sormet korviin ja lällättélyä suurin piirtein oli vastaanotto.tai sitten vain hiljaisuus. Siinä opin että suuri osa uskovista..ne on tyhmiä.
        Jeesuksen historiallisuuskin on mulla hämärän peitossa kun mistään ei tunnu saavan puolueetonta tietoa.
        Mulla on kirjahyllyssä tutkittuna tieteen Kuvalehden kirjasarja evoluutioteoriasta j a maailmansynnystä.ne ovat vaikeaselkoisia ihmiselle,joka vasta kolmikymppisenä oppi mikä on evoluutioteoria.
        Ennen tiesin vain sanan ja että se on vaihtoehto uskolle.
        En mitään muuta. Sen jälkeen olen tutkinut evoluutiosta kaiken mahdollisen mitä vain eteeni olen saanut. Olen nyt 50v.
        Harmikseni olen saanut huomata että on kaksi leiriä jotka taistelee:uskovaiset jotka tyhmyyttään uskovat Eevaan puhuvaan käärmeeseen ym.ja ateistit ja tiede.minä olen tiedemyönteinen Mutta en ateisti.
        Usein ensimmäisenä mut lokeroidaan..ateistit uskovaiseksi ja uskovat ateistiksi.
        Lähinnä taidan olla..en tiedä. Keksikää taas jokin lokero mulle!

        "Usein ensimmäisenä mut lokeroidaan..ateistit uskovaiseksi ja uskovat ateistiksi.
        Lähinnä taidan olla..en tiedä. Keksikää taas jokin lokero mulle!"

        Et sä missän lokerossa ole ja jos joku muu niin ajattelee, niin se on hänen oma ongelma.


    • Anonyymi

      Samalla tavalla kun sinä uskot että on, minä uskon että ei ole.
      Aika yksinkertaista, vai mitä

    • Anonyymi

      Tiedän Jumalan olemattomuuden yhtä varmasti kuin sen, että peräsuolessani ei asusta näkymätöntä vaaleanpunaista kosmista menninkäistä.

      • Anonyymi

        Huoh...
        Joo, kuka täysipäinen jättää jonkinlaisen 'älyllisen takaportin' auki sille mahdollisuudelle, että joku viikinkien, vanhojen kreikkalaisten, egyptiläisten tai ym ym jumala olisi olemassa?

        Kun jokainen meistä (toivottavasti...) ymmärtää, että nuo ovat vain vanhojen alkeellisten kulttuurien tuotoksia, niin miksi pitäisi suhtautua eri tavalla israelilaisten jumalaan?

        Eihän kukaan ole kyennyt osoittamaan, että joku jumala eksistoisi suuremmalla todennäköisyydellä kuin joku toinen.

        Kannatansiksi ehdottomasti, että suhtaudumme kaikkiin jumaliin samalla pieteetillä...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huoh...
        Joo, kuka täysipäinen jättää jonkinlaisen 'älyllisen takaportin' auki sille mahdollisuudelle, että joku viikinkien, vanhojen kreikkalaisten, egyptiläisten tai ym ym jumala olisi olemassa?

        Kun jokainen meistä (toivottavasti...) ymmärtää, että nuo ovat vain vanhojen alkeellisten kulttuurien tuotoksia, niin miksi pitäisi suhtautua eri tavalla israelilaisten jumalaan?

        Eihän kukaan ole kyennyt osoittamaan, että joku jumala eksistoisi suuremmalla todennäköisyydellä kuin joku toinen.

        Kannatansiksi ehdottomasti, että suhtaudumme kaikkiin jumaliin samalla pieteetillä...

        Raamatun Jumala ei ole vain Israelin Jumala. Se on ilmoittanut itsensä kaikille kansoille. Mikä muu jumala on tehnyt niin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamatun Jumala ei ole vain Israelin Jumala. Se on ilmoittanut itsensä kaikille kansoille. Mikä muu jumala on tehnyt niin?

        Ei Israelin jumalakaan ole niin tehnyt. Ihmistekoista!


    • Anonyymi

      jos kokee maanjäristyksen , eikä tiedä mikä se on niin on helppo uskoa jumalaan
      siis jos joku sanoo sen johtuvan siitä

      • Anonyymi

        Tavallaan se kai onkin.jumalan lähettämää.hänhän se keksi ja teki mannerlaatat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tavallaan se kai onkin.jumalan lähettämää.hänhän se keksi ja teki mannerlaatat.

        Raamatun mukaan Jumalan luoma maa ja kalliot pysyvät paikallaan.

        Mannerlaatat ja niiden liikkeet on taas yksi osoitus siitä, että Genesiksn luomistaru on barbaarinen myytti, jolla ei ole mitään tekemistä todellisuuden kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamatun mukaan Jumalan luoma maa ja kalliot pysyvät paikallaan.

        Mannerlaatat ja niiden liikkeet on taas yksi osoitus siitä, että Genesiksn luomistaru on barbaarinen myytti, jolla ei ole mitään tekemistä todellisuuden kanssa.

        Jumala liikuttaa maata. Järisyttää. Raamattu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumala liikuttaa maata. Järisyttää. Raamattu.

        Psalmi 108 (Luojan ylistys): "Sinä perustit maan lujasti paikoilleen, horjumatta se pysyy ajasta aikaan."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Psalmi 108 (Luojan ylistys): "Sinä perustit maan lujasti paikoilleen, horjumatta se pysyy ajasta aikaan."

        Näetkö maan liikkuvan jalkojesi alla?

        Niinpä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näetkö maan liikkuvan jalkojesi alla?

        Niinpä.

        Mittalaitteilla se on helppo todeta.
        Ai niin, jumalasi tietenkin teki mittalaitteet.


    • Anonyymi

      Jeesus: on poistunut valmistajan valikoimasta. Tuota ei voi enää tilata

    • Anonyymi

      Tiede todistaa: ateisti uskoo, että mitään jumalaa ei ole olemassa. Ei tiedä, joten uskoo! Kutsuu uskoa tiedoksi.

      • Anonyymi

        Ateisti ei näe mitään syytä uskoa, että Jumala olisi olemassa.
        Normaali ihminen normaalissa elämässä ei usko asioihin, joihin ei ole mitään loogista syytä uskoa.


    • Anonyymi

      Teismi tarkoittaa jumaluskoa, ei jumaltietoa. Ateismi on teismin vastakohta.
      Miten olemattoman voi todistaa olemattomaksi?

      • Anonyymi

        Uskovaiset ovat harhaisia ja tietävät tämän. Siksi heillä on hirmuinen tarvve todisella, että kaikki olisivat pohjimmiltaan samanlaisia harhaisia uskovaisia, kuin he itse.


    • Anonyymi

      jumala on sellainen joka kutittelee sulalla jalkapohjia 🤣
      miksi vitussa se tekee niin ??? SIKSI TÄLLAISET JUMALAT ON PELKKÄÄ PASKAA

      En helvetti näe mitään järkeä jumalan olemassa oloon !!!

    • Anonyymi

      Uskotko vai tiedätkö uskovainen onko jumala olemassa. Heti kun pistät tieteellisen ja vankkumattoman todistuksen esille, saatan muuttaa kantani. Sitä todistettahan ei kukaan ole koskaan esittänyt.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      119
      2681
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      256
      1155
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      91
      1129
    4. Taas kuoli kuortaneella

      Mitä tapahtui kuhinoilla kun auton alle jäi ja kuoli 66.
      Kuortane
      8
      1084
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1011
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      940
    7. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      63
      933
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      906
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      41
      842
    10. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      37
      809
    Aihe