Muutokseni tähän mennessä

Anonyymi-ap

Pillerien syönnin jälkeen olen huomannut itsessäni eroja. Hikeni lemahtaa kitkerämmälle kuin aiemmin ja tänään olen hikoillut kuin viimeistä päivää. Finnejäkin meinaa syntyä iholleni. Akneongelmaa minulla ei ole vuosikausiin ollut, enkä ole teini-ikäinen. Hammas puuttuu. Intj-36 voisi suorittaa n*tsitohtoripuoskaroinnillaan minulle sen japanilaisen menettelyn ja kasvattaa hampaani takaisin. Se on jokin geneettinen juttu minulla. Hammasjuttu on siis sivujuttu eikä liity tuohon muuhun. Olen siis se vitamiinien "pillerinpyörittäjä". Niin, ja se sama tyyppi joka linkkaa psytrancea tänne enemmän tai vähemmän. En kadu tuoretta kuuriani. Jännekipuni voimakkuus on vähentynyt huomattavasti vaikka juuri nyt pisteleekin. Rasituskipua se on.

10

324

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Söitkö jonkun kuurin jänteisiin vai niveliin

• Anonyymi

Neljää erilaista pilleriä. Kuusi kappaletta päivässä. Olisin voinut käydä tutkituttamassa vaivani ja parhaimmillaan minulle voitaisiin määrätä jotain jumppaliikkeitä. Minulla on jo valmiiksi pari ihan erilaista liikettä yhden toisen vaivan vuoksi. Ekspertti en tällä alalla ole mutta olen lukenut juttuja netistä. Kalsium on otettava eri aikaan kuin muut mömmöt, tosin d-vitamiinini on yhdistettynä siihen. Kahvi, kalja ja diureetit on hyvä ottaa myös eri aikaan kuin mömmöt, mikäli mahdollista. Kun olen lukenut elintarvikkeiden sisältöjä niin niissä ei joko ilmoiteta kunnolla mitä ne oikeasti sisältävät, tai sitten saantisuositus jää uupumaan ilman lisävalmisteita. Riippuu mitä vetää ennenkuin yliannostuksen riski ylittyy. Usein niitä voi suositusten perusteella nauttia yllättävän paljonkin, ennenkuin myrkytysoireet alkavat. Luultavasti herkkävatsaiset kärsivät muita herkemmin haittavaikutuksista. Annokseni on ovat noin 100%-300% luokkaa, suoraan sanottuna en edes muista. B6-vitamiinia saan suhteellisesti eniten, mikä johtuu pillerien koostumuksesta. Unentarve on vähentynyt, vireystila kohonnut ja ns. huonoja päiviä on harvemmin kuin ennen. Mielialan mataluus on yksi risteistäni mikä minun täytyy kantaa mukanani.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Neljää erilaista pilleriä. Kuusi kappaletta päivässä. Olisin voinut käydä tutkituttamassa vaivani ja parhaimmillaan minulle voitaisiin määrätä jotain jumppaliikkeitä. Minulla on jo valmiiksi pari ihan erilaista liikettä yhden toisen vaivan vuoksi. Ekspertti en tällä alalla ole mutta olen lukenut juttuja netistä. Kalsium on otettava eri aikaan kuin muut mömmöt, tosin d-vitamiinini on yhdistettynä siihen. Kahvi, kalja ja diureetit on hyvä ottaa myös eri aikaan kuin mömmöt, mikäli mahdollista. Kun olen lukenut elintarvikkeiden sisältöjä niin niissä ei joko ilmoiteta kunnolla mitä ne oikeasti sisältävät, tai sitten saantisuositus jää uupumaan ilman lisävalmisteita. Riippuu mitä vetää ennenkuin yliannostuksen riski ylittyy. Usein niitä voi suositusten perusteella nauttia yllättävän paljonkin, ennenkuin myrkytysoireet alkavat. Luultavasti herkkävatsaiset kärsivät muita herkemmin haittavaikutuksista. Annokseni on ovat noin 100%-300% luokkaa, suoraan sanottuna en edes muista. B6-vitamiinia saan suhteellisesti eniten, mikä johtuu pillerien koostumuksesta. Unentarve on vähentynyt, vireystila kohonnut ja ns. huonoja päiviä on harvemmin kuin ennen. Mielialan mataluus on yksi risteistäni mikä minun täytyy kantaa mukanani.

Eikö se ole vaarallista, ellet tiedä mitä arvosi ovat oikeasti tai onko kyse edes vitamiinien puutteesta? Ja jos nuo pillerit menevät vaikka sekaisin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eikö se ole vaarallista, ellet tiedä mitä arvosi ovat oikeasti tai onko kyse edes vitamiinien puutteesta? Ja jos nuo pillerit menevät vaikka sekaisin.

Ne ovat eri purkeissa. Monivitamiineja otan yhden päivän alussa ja yhden lopussa, koostumus hieman eri. Luultavasti parempi vatsalle kuin että ottaisi aina erikseen yhden pillerin (A, B, C-vitamiini jne). Magnesiumia otan erikseen koska sitä ei oikein saa muuten tarpeeksi. Jätän pelivaraa eli tiedostan sen että ravinnon mukana saan väistämättä hivenaineita tabujeni lisäksi. Myrkytysoireet alkaisivat arviolta jos henkilö saisi vähintään 500 % päivän saantisuosituksesta, tai jopa suurempina osuuksina. Ehkä hieman liioittelin paljonko saan max. pillereistä, sanotaan 250 %.

Osa on vesiliukoisia ja osa rasvaliukoisia. Rasvaliukoiset aineet taitavat kertyä helpommin kroppaan ja vesiliukoiset tulevat k*sen mukana ulos. Mg:tä sitraattina niin imeytyy helpommin verrattuna oksidimuotoiseen elämänpilleriin. En tiedä johtuivatko yksittäiset uudet finnini siitä että hikoilin aiempaa enemmän vai siitä että elimistössäni tapahtui joitain muutoksia. Ehkä molempia. Unia näen useammin nyt kuin ennen kuuriani. Toiset yrittävät elää silkalla vedellä sekä auringonvalolla. Ei voi muuta kuin nauraa 😄.

• Jos jänteiden kanssa on ongelmia, niin hydrolysoitu kollageeniproteiini on se oikea ravintolisä, jota kannattaa kokeilla. Kalsium ja D-vitamiini ei näihin ongelmiin auta mitään. Olin aikeissa kirjoittaa kollageeniproteiinista enemmän tälle palstalle, koska olen itse sitä testaillut nyt pari viikkoa, ja totesin hyödyt. Jos jalat tuntuvat vähän heikoilta juostessa, ja akillesjänteiden kanssa on välillä ongelmia isomman rasituksen jälkeen, niin syynä on todennäköisesti kollageenisynteesin riittämättömyys elimistössä, ja heikot jänteet. Siihen ei toimi tavallinen heraproteiini ja tai muut vastaavat.

• Anonyymi

Kiitos tuosta neuvosta :). Luin tuoteselosteen eräästä kollageenivalmisteesta. Sisältää uskomattoman määrän proteiinia, joten se voisi auttaa moneen vaivaan. Proteiinin päivittäissaannin täyttyminen ei ole sekään mikään itsestäänselvyys. Pähkinöitä olen silti syönyt päivittäin jo kauan aikaa. Venyttelin taannoin eli jo vuosia sitten juoksun yhteydessä pohkeitani ja taisin olla turhan kovakourainen. En nyt muista kumpi jalkani oli kyseessä mutta silloin akillesjänteeni oli erityisen kovilla.

Nyt on ollut polvitaipeessani (selkä-/tauspuolella) jotain jänneoireilua. Se alkoi siis jo hieman ennen tätä elämäntaparemonttiani. Futista on tullut potkittua tänä kesänä. Itse asiassa siinä jänteessä oli häikkää toisinaan jo lapsena ollessani. Jalkani ovat kuin alienin, olevinaan vahvat mutta ei sitten näköjään kuitenkaan 👽. Alienin elolta tämä elämäni usein muutenkin tuntuu. Painoa pitää saada alas, vaikkei se silkkaa läskiä olekaan. Paino liiskaa jalat alleen. Liikunnan kanssa saa tosiaan tasapainoilla, ei liikaa eikä liian vähän. Jalkani eivät kestä jos poikkean kultaisesta keskitiestä.

• Anonyymi

Koska kollageeni tosiaan on proteiini, niin sehän pilkkoutuu ennen ruoansulatuskanavasta siirtymistään aminohapoiksi, eikö? Mistä tietää, rakentuuko kehossa näistä aminohapoista kollageenia, vai jotain muuta, vai käytetäänkö ne energian tuotantoon, ja jos siitä rakentuu kollageenia, jota siis esiintyy useissa kudoksissa, mistä tietää mihin se päätyy? Aminohappoja saa kuitenkin paaaaljon halvemmalla muualta kuin kollageenivalmisteista, ihan samoja aminohappoja kuin kollageenissa, vaikka sitten siitä herasta. Pääsyy teillä miehillä heikkoon kollageenisynteesiin lienee useimmissa tapauksissa liian vähäinen C-vitamiinin saanti. Sen johdosta voi tippua myös ne hampaat. Syö appelsiini.
        -sivusta

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Koska kollageeni tosiaan on proteiini, niin sehän pilkkoutuu ennen ruoansulatuskanavasta siirtymistään aminohapoiksi, eikö? Mistä tietää, rakentuuko kehossa näistä aminohapoista kollageenia, vai jotain muuta, vai käytetäänkö ne energian tuotantoon, ja jos siitä rakentuu kollageenia, jota siis esiintyy useissa kudoksissa, mistä tietää mihin se päätyy? Aminohappoja saa kuitenkin paaaaljon halvemmalla muualta kuin kollageenivalmisteista, ihan samoja aminohappoja kuin kollageenissa, vaikka sitten siitä herasta. Pääsyy teillä miehillä heikkoon kollageenisynteesiin lienee useimmissa tapauksissa liian vähäinen C-vitamiinin saanti. Sen johdosta voi tippua myös ne hampaat. Syö appelsiini.
        -sivusta

Saan jo 160 mg eli 200 % C-vitamiinia / vuorokausi, kiitos kysymästä. Yksi yleinen pussukka riittää 40 päivän käyttöön kun ynnäsin asioita yhteen. Riippuu mihin rahansa käyttää että mikä on kallista ja mikä ei. Baarikierros, se on kallista lystiä se. Epäterveellistäkin kaiken lisäksi. Se mitä elimistö tarvitsee ja mitä mikäkin ainesosa saa aikaan, niin niiden tutkimiseen kuluisi vaikka koko elämä. On tietysti hyvä selvittää etukäteen mitä jokin valmiste aiheuttaa, esim. kreatiini lisää painoa 1-2 kg ja sitä en kontolleni halua.

On yksinkertaisesti paljon helpompaa kun vetää kaikkea tarvittavaa riittävästi. Kyllä, ennemmin överit kuin vajarit tässäkin asiassa. Intj osannee vastata teknisyyksiin jos hän vain sattuu lukemaan näitä juttuja. Tiedän ettei minua kirveelläkään haluttaisi viedä mihinkään leikkauksiin vaivojeni vuoksi, joten tyydyn siis poppakonsteihin. Tämä "hurahdukseni" johtuu siitä kun elimistöni pikkuhiljaa ikääntyy. Siksi esim. D-vitamiinin saantiin on kiinnitettävä huomiota jo suhteellisen nuorella iällä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Saan jo 160 mg eli 200 % C-vitamiinia / vuorokausi, kiitos kysymästä. Yksi yleinen pussukka riittää 40 päivän käyttöön kun ynnäsin asioita yhteen. Riippuu mihin rahansa käyttää että mikä on kallista ja mikä ei. Baarikierros, se on kallista lystiä se. Epäterveellistäkin kaiken lisäksi. Se mitä elimistö tarvitsee ja mitä mikäkin ainesosa saa aikaan, niin niiden tutkimiseen kuluisi vaikka koko elämä. On tietysti hyvä selvittää etukäteen mitä jokin valmiste aiheuttaa, esim. kreatiini lisää painoa 1-2 kg ja sitä en kontolleni halua.

On yksinkertaisesti paljon helpompaa kun vetää kaikkea tarvittavaa riittävästi. Kyllä, ennemmin överit kuin vajarit tässäkin asiassa. Intj osannee vastata teknisyyksiin jos hän vain sattuu lukemaan näitä juttuja. Tiedän ettei minua kirveelläkään haluttaisi viedä mihinkään leikkauksiin vaivojeni vuoksi, joten tyydyn siis poppakonsteihin. Tämä "hurahdukseni" johtuu siitä kun elimistöni pikkuhiljaa ikääntyy. Siksi esim. D-vitamiinin saantiin on kiinnitettävä huomiota jo suhteellisen nuorella iällä.

Tarkistin vielä huvikseni ja luin että C-vitamiinia on saatava 110 mg/vrk (miehet). Eli on hyvä pitää mielessä että se mitä purkkien etiketeissä lukee ja mitkä ovat niiden määritelmät saantisuosituksille, eivät välttämättä olekaan samat kuin mitä netin luotettavien lähteiden mukaan. Magnesiumista vielä sen verran että joidenkin tahojen mukaan sitä pitäisi saada 350 ja joidenkin toisten mukaan 420 mg/vrk. Ennemmin siis vähintäänkin tarpeeksi kuin liian vähän. Järkevää on syödä sekalaisesti kaikkea mitä sattuu jotta mitään ainetta ei saisi elimistöönsä aivan liikaa. Kyse on testaamisesta ja siitä mitä oireita ilmaantuu ja jos jotain vakavan suuntaista ilmaantuu, niin sitten vasta alan tutkimaan tarkemmin että mistä kiikastaa.

• Anonyymi kirjoitti:

-sivusta

Kollageeniproteiini on hydrolysoidussa muodossa, eli se on jo pilkotussa muodossa peptideinä ja aminohappoina. Kollageeni on sen verran iso molekyyli, että elimistö ei sitä suoraan kykene hyödyntämään. Lisäksi suolistossa se pilkkoutuisi muutenkin.

Kollegeeniproteiinissa on paljon glysiiniä, proliinia, ja hydroksiproliinia, ja myös erilaisia bioaktiivisia peptidejä, joiden koostumus riippuu lähteestä (esim. nautakollageeni tai kalakollageeni) ja hydrolysointimenetelmästä. Aminohappoprofiili on myös kollageeniproteiinissa erilainen kuin heraproteiinissa.

Ihossa esimerkiksi:
        "Hydrolysoitu kollageeni toimii kahdessa eri muodossa dermiksessä; vapaat aminohapot tarjoavat rakennuspalikoita kollageeni- ja elastiinikuitujen muodostumiselle. Peptidit eli kollageenioligopeptidit toimivat ligandeina, jotka sitoutuvat fibroblastien kalvon reseptoreihin ja stimuloivat uuden kollageenin, elastiinin ja hyaluronihapon tuotantoa."

Kollageenipeptidit voivat toimia myös antioksidantteina ja antimikrobiaaleina, ja on myös muita raportoituja vaikutuksia, kuten hiirikokeissa on parantanut eläinten muistia.

Hydrolyzed Collagen—Sources and Applications
        https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6891674/

The effects of collagen peptide supplementation on body composition, collagen synthesis, and recovery from joint injury and exercise: a systematic review
        https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC8521576/

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä aiot sanoa, kun ja jos tapaatte seuraavan kerran?

Oletko päättänyt etukäteen?
      Ikävä
      153
      1923
    2. Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu
      Suomalaiset julkkikset
      13
      1856
    3. Joensuun (kaupungin) kiusaamisongelma

Syrjitään, savustetaan ulos ja kiusataan. Pieneen piiriin ei kaikki mahdu. Tehdään elämästä mahdotonta, jolloin ainoa va
      Joensuu
      39
      1704
    4. Olen levoton takiasi

Enkä saa itseäni rauhoittumaan
      Ikävä
      118
      1297
    5. Archie ja Iida ero.

Suuri kohujen saattelema rakkaustarina on ohi?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      90
      1256
    6. Nainen, jos kuuntelet ja tottelet, niin sinulle on hyvä osa

Ominpäin toimiessasi olet jo nähnyt mihin se on johtanut. Olen jo edeltä sen sinulle kertonut ja näen sen asian ja totuu
      Ikävä
      196
      1228
    7. Evoluutioteoria on varmuudella väärin - monet tutkijat irtisaunoutuvat siitä

Tutkimuksissa on löytynyt paljon näyttöä siitä, ettei evoluutioteoria ole totta. Monet tutkijat kuitenkin vielä kannatta
      425
      1155
    8. Lakkaa haaveilemasta.

Oon löytänyt uuden naisen. mieheltä. tutulle. Naiselle.
      Ikävä
      62
      899
    9. Ois kiva nähdä

Ja viettää Iltoja sun kanssa
      Ikävä
      50
      846
    10. Älä stressaa. Rakastan sua

Eikä tämä tunne mene pois, se on varmaan jo huomattu kumpikin ❤️
      Ikävä
      49