https://autobild.fi/uutinen/sahkoautojen-arvonlasku-uusi-ongelma-6.182.169741.f802e348c4
Varsinkin jos yrität vaihtaa takaisin bensaan/dieseliin tai hybridiin.
Sähköauton voi enää vaihtaa vain seuraavaan sähköautoon. Siinä kokee sitten uudelleen saman karmivan arvonlaskun.
Olipas edullista ajoa niinkuin sähköautoilija aina sanoo ahhahaha. Siitä voitte sitten laskea miten halpaa se lopulta olikaan kun hinta on aivan surkea vaihdossa seuraavaan. Ja hinta laskee vielä pahemmin parin vuoden päästä kun nykyiset mallit on romua/jätettä uusien tullessa markkinoille. Sähköauto kannattaakin vaihtaa pois heti kun huomaa sen virheen tapahtuneen että myyjä saanut sinut ylipuhuttua tähän "edulliseen" liikkumismuotoon . Yllätys on monelle valtava kun sillä ei olekkaan juuri vaihtoarvoa. Puhumattakaan siitä kun takuu loppuu ja akku alkaa olemaan enää 70-80% uuden kapasiteetista, niitä ei kukaan halua riesakseen. Sen jälkeen se hinta vasta tippuukin kun takuut loppuu. Akun vaihto on aika monella sitten edessä. Moniin tesloihin on vaihdettu akut jo päälle 100 tonnia ajettuina, se kun on vielä kalliimpaa ja jopa mahdotonta korjata se akku...se on vaihto uuteen edessö ja kymppitonneja menee.
Autoliikkeet eivät enää halua sähköautoja vaihdossa
28
269
Vastaukset
- Anonyymi
Onneksi otin leasing-auton.
Maksan sovitun kk-summan ja palautan auton.
Helppoa ja näköjään halpaa.
Kaikkea ei kannata omistaa.- Anonyymi
Tuo onkin ainoa tapa ajaa sähköautolla jopa edullisesti kun ei itselle tule arvonalenemaa. Minulle tuo ei sovi kun haluan vaihtaa autoa useammin kuin esim 3vuoden leasing kauden jälkeen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo onkin ainoa tapa ajaa sähköautolla jopa edullisesti kun ei itselle tule arvonalenemaa. Minulle tuo ei sovi kun haluan vaihtaa autoa useammin kuin esim 3vuoden leasing kauden jälkeen.
Meinaatko että leasing-yhtiön omistajat maksavat arvonalenemisen puolestasi?
- Anonyymi
Jos sähköauton ostaa käteisellä, ei vaihda sitä koskaan ja ajaa sillä sen 10 vuotta, niin loppupeleissä se tulee halvaksi, jos ei onnistu sössimään ja iskemään akunpohjaa johonkin kivetykseen.
- Anonyymi
Hhahah 10 vuotta sähköautolla????toki se on arvoton jo aikaisemmin mutta käyttöikä sähköautolla ei ole kuin 5-6 vuotta akuston suhteen. Akku menettää jo ensimäisenä vuonna 20% kapasiteetistaan.
Nämä nykyajan sähköautot on jo 5 vuoden päästä vitsi jota muistellaan huumorilla vedet silmissä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hhahah 10 vuotta sähköautolla????toki se on arvoton jo aikaisemmin mutta käyttöikä sähköautolla ei ole kuin 5-6 vuotta akuston suhteen. Akku menettää jo ensimäisenä vuonna 20% kapasiteetistaan.
Nämä nykyajan sähköautot on jo 5 vuoden päästä vitsi jota muistellaan huumorilla vedet silmissä.Voi kun taas kateellisena pitää höpöttää aivan mitä sattuu...
Polttoainekuluissa säästöt 10 vuoden ajalta ovat jo niin huomattavat että on aika vaikea löytää sähköautolle edullisempaa vaihtoehtoa. Paitsi tietenkin siten että vertailuun otetaan uusi sähköauto vs. joku parin tonnin polttis. - Anonyymi
Meinaatko, ettei rahalle saa 10 vuodessa mitään tuottoa, jos se sijoittaa? Halvimmaksi tulee ostaa halpa uusi polttisauto ja ajaa sillä se 150 tkm ja vaihtoon. Ei auto ole enää mikään statusesine, jonka joku noteeraa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Meinaatko, ettei rahalle saa 10 vuodessa mitään tuottoa, jos se sijoittaa? Halvimmaksi tulee ostaa halpa uusi polttisauto ja ajaa sillä se 150 tkm ja vaihtoon. Ei auto ole enää mikään statusesine, jonka joku noteeraa.
Mikä on halpa polttisauto? Uuden keskikokoisen sähköauton saa alkaen reilusti alle 30 000 eurolla, eli samankokoista polttista ei merkittävästi halvemmalla saa. Varsinkin kun huomioidaan että tuolla 150 tkm:n matkalla sähköautolla säästö polttoainekuluissa on suuruuuluokkaa 15 000 euroa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hhahah 10 vuotta sähköautolla????toki se on arvoton jo aikaisemmin mutta käyttöikä sähköautolla ei ole kuin 5-6 vuotta akuston suhteen. Akku menettää jo ensimäisenä vuonna 20% kapasiteetistaan.
Nämä nykyajan sähköautot on jo 5 vuoden päästä vitsi jota muistellaan huumorilla vedet silmissä.Ajan 5 vuotta vanhalla sähköautolla ja se on kyllä ihan priima edelleen akkua myöten. Olen sitä mieltä että jauhat paskaa ja levittelet valheita,
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi kun taas kateellisena pitää höpöttää aivan mitä sattuu...
Polttoainekuluissa säästöt 10 vuoden ajalta ovat jo niin huomattavat että on aika vaikea löytää sähköautolle edullisempaa vaihtoehtoa. Paitsi tietenkin siten että vertailuun otetaan uusi sähköauto vs. joku parin tonnin polttis.Etkö ymmärrä mikä on arvonalenema? Tämä juttusi todistaa sen käsittämättömän tyhmyyden sähköautoilijoissa, laskevat vain kilometrikustannuksia. Todellisuus on aivan eri kun auton arvo menee nolliin hetkessä. Mikään ei romahda kuten sähköauto. Kamalaa rahan menoa. Halvempaa ajaa bensa V8 kun sähköautolla.
- Anonyymi
Pitää olla vakuutus, hölmö.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hhahah 10 vuotta sähköautolla????toki se on arvoton jo aikaisemmin mutta käyttöikä sähköautolla ei ole kuin 5-6 vuotta akuston suhteen. Akku menettää jo ensimäisenä vuonna 20% kapasiteetistaan.
Nämä nykyajan sähköautot on jo 5 vuoden päästä vitsi jota muistellaan huumorilla vedet silmissä.Sähköautoilla ollaan ajettu 600-700tkm ilman merkittävää akun heikkenemistä. Aika harva pystyy noihin kilometreihin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Meinaatko, ettei rahalle saa 10 vuodessa mitään tuottoa, jos se sijoittaa? Halvimmaksi tulee ostaa halpa uusi polttisauto ja ajaa sillä se 150 tkm ja vaihtoon. Ei auto ole enää mikään statusesine, jonka joku noteeraa.
Pudokkaat ja loiset mitä Suolessa loisii, niin ovatkin suuria ja osaavia sijoittajia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi kun taas kateellisena pitää höpöttää aivan mitä sattuu...
Polttoainekuluissa säästöt 10 vuoden ajalta ovat jo niin huomattavat että on aika vaikea löytää sähköautolle edullisempaa vaihtoehtoa. Paitsi tietenkin siten että vertailuun otetaan uusi sähköauto vs. joku parin tonnin polttis.Polttoainekulut tulee kilometreistä , ei vuosista . Vertasin pari vuotta sitten sähköauton ja diiselin polttoainekuluja . Kilometrejä piti tulla 166000 , niin sähköauton kalliimpi hankintahinta kuoleentuisi . Minun ajoilla yli 6 vuotta . Järkee vai ei ?
- Anonyymi
Miettikää heitä jotka ostivat sähköauton rahoituksella. Hätä on nyt todellinen. Mercedes liikkeessäkin oli sähköautojen tuulilaseissa laput: "tämä auto erikoishinnalla".
Mercedestä ei usein alennuksilla myydä, varsinkaan uusia malleja.- Anonyymi
Mersulla on aina ollut kampanja-alennuksia. Tämä todistaa sen että et vain ole koskaan käynyt Mersun liikkeessä.
- Anonyymi
Autoliikkeet kirjaavat taseeseen kamalia miinuksia näiden sähköhärpäkkeiden hinnan alennuksista. Vain harva tulee kestämään.
- Anonyymi
Vain jos eivät osaa hinnoitella varastossaan olevia autoja ajoissa oikein.
Se uusien sähköautojen hintasota on jo aikalailla ohi ja tuontitullit rauhoittaa tilanteen.
- Anonyymi
Noin se on aina mennyt, että jokainen sukupolvi tuhlaa rahojaan johonkin huonoon valintaan. Nyt se on sähköauto.
- Anonyymi
Tuo oli kyllä kovin onneton ja perusteeton heitto.
- Anonyymi
Juu, briteissä ovat varovaisia maaliskuussa julkaistun artikkelin perusteella, entä sitten? Ei liity mitenkään suomalaiseen autokauppaan. Kaukaa sinunkin pitää hakea lievitystä "lievään kateuteen".
- Anonyymi
Tällä hetkellä autokauppa on kovin hiljaista ja kyllä kaikki kauppa kelpaa, mutta realistisilla kaupoilla.
- Anonyymi
Ja silti nämä suomalaiset autokauppiaat rahtaavat joka vuosi enemmän käytettyjä sähköautoja myytäväksi. Ihme homma!
- Anonyymi
Niin kuten Xbil...meni juuri konkurssiin näiden sähköautojen vuoksi toimarinsa mukaan...lehdessä se luki
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin kuten Xbil...meni juuri konkurssiin näiden sähköautojen vuoksi toimarinsa mukaan...lehdessä se luki
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010565418.html
Niinpä menikin. Käytetyt sähköautot koitui kohtaloksi. Ei kannata enää kenenkään sellaisia myydä. Ei niitä kukaan osta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin kuten Xbil...meni juuri konkurssiin näiden sähköautojen vuoksi toimarinsa mukaan...lehdessä se luki
Tuo firma oli sellainen kupla ettei pahemmasta väliä. Isosti rohkeaa hankintaa pelkällä velkarahalla ja sitten kun kauppa hiljeni, kiitos hallitus ja kiinalaisten hintasota joka pudotti hinnat, niin velka on ja autoista mitä tänne rahtasivat, ei saanut omiaan pois.
- Anonyymi
Kun ne hankkii oikealla hinnalla, niin onhan se kannattavaa bisnestä, tosin velkarahalla riskit kasvaa.
- Anonyymi
X-Bilistä riippumatta nämä suomalaiset autokauppiaat rahtaavat joka kuukausi enemmän käytettyjä sähköautoja myytäväksi. Ihme homma! Toiset osaa busineksen ja toiset ei.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En usko et meistä tulee jotain
Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel102530- 851940
Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"
Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei381479- 2601398
Yli puolella maahanmuuttajalapsista ei ole tietoja ja taitoja, joilla selviää yhteiskunnassa
Miksi Suomeen otetaan väkeä jolla on älyvajetta? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010730220.html2731018- 66893
Olen J-mies
Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.47871Ei sitten, ei olla enää
Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na77850- 51826
- 44755