"Totuudessa hän ei pysy, sillä totuutta hänessä ei ole. "

Anonyymi-ap

Johannes 8:42-59 FB38
[42] Jeesus sanoi heille: "Jos Jumala olisi teidän Isänne, niin te rakastaisitte minua, sillä minä olen Jumalasta lähtenyt ja tullut; en minä ole itsestäni tullut, vaan hän on minut lähettänyt. [43] Minkätähden te ette ymmärrä minun puhettani? Sentähden, että te ette kärsi kuulla minun sanaani. [44] Te olette isästä perkeleestä, ja isänne himoja te tahdotte noudattaa. Hän on ollut murhaaja alusta asti, ja totuudessa hän ei pysy, koska hänessä ei totuutta ole. Kun hän puhuu valhetta, niin hän puhuu omaansa, sillä hän on valhettelija ja sen isä. [45] Mutta minua te ette usko, sentähden että minä sanon totuuden. [46] Kuka teistä voi näyttää minut syypääksi syntiin? Jos minä totuutta puhun, miksi ette minua usko? [47] Joka on Jumalasta, se kuulee Jumalan sanat. Sentähden te ette kuule, koska ette ole Jumalasta." [48] Niin juutalaiset vastasivat ja sanoivat hänelle: "Emmekö ole oikeassa, kun sanomme, että sinä olet samarialainen ja että sinussa on riivaaja?" [49] Jeesus vastasi: "Minussa ei ole riivaajaa, vaan minä kunnioitan Isääni, ja te häpäisette minua. [50] Mutta minä en etsi omaa kunniaani; yksi on, joka etsii ja tuomitsee. [51] Totisesti, totisesti minä sanon teille: jos joku pitää minun sanani, hän ei ikinä näe kuolemaa." [52] Juutalaiset sanoivat hänelle: "Nyt me ymmärrämme, että sinussa on riivaaja. Aabraham on kuollut ja profeetat, ja sinä sanot: 'Jos joku pitää minun sanani, hän ei ikinä maista kuolemaa'. [53] Oletko sinä suurempi kuin isämme Aabraham, joka on kuollut? Ja profeetat ovat kuolleet; keneksi sinä itsesi teet?" [54] Jeesus vastasi: "Jos minä itse itselleni otan kunnian, niin minun kunniani ei ole mitään. Minun Isäni on se, joka minulle kunnian antaa, hän, josta te sanotte: 'Hän on meidän Jumalamme', [55] ettekä tunne häntä; mutta minä tunnen hänet. Ja jos sanoisin, etten tunne häntä, niin minä olisin valhettelija niinkuin tekin; mutta minä tunnen hänet ja pidän hänen sanansa. [56] Aabraham, teidän isänne, riemuitsi siitä, että hän oli näkevä minun päiväni; ja hän näki sen ja iloitsi." [57] Niin juutalaiset sanoivat hänelle: "Et ole vielä viidenkymmenen vuoden vanha, ja olet nähnyt Aabrahamin!" [58] Jeesus sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: ennenkuin Aabraham syntyi, olen minä ollut". [59] Silloin he poimivat kiviä heittääksensä häntä niillä; mutta Jeesus lymysi ja lähti pyhäköstä.

https://bible.com/bible/365/jhn.8.42-59.FB38

51

381

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kannabista käytettiin tuolloin yleisesti pyhän hengen nostattamiseen mutta käyttikö Jeesus tripeillään myös kovempia aineita että suolsi noin sekopäistä tuubaa?

Pilviveikkohan hänen sanotaan olleen mutta ehkä naposteli myös sieniä.

• Anonyymi

Raamattu ja traditio ei kerro Jeesuksella olleen kannabiskasvattamoa eikä Raamatussa mainita Jeesuksen ympärillä leijuvasta huumeiden hajusta. Jeesus kuitenkin noudatti lakia, mikä monelle pilviveikolle ja sienien napostelijalle on vaikeaa ja senpä vuoksi Pontius Pilatukselle oli erityisen vaikeaa tuomita Jeesus lainrikkojana, kun juutalaisten johto aisankannattajineen vaativat valheellisesti Jeesusta tuomittavaksi.

• Anonyymi

Niin, tuotakaan tuuba ei suolla Jeesus, vaan se tarinan keksijä, mutta erikoista on, että se kuitenkin sisältää kaiken totuuden ytimen.

On erikoista, että Jeesus tiesi, ettei aikaa ole olemassakaan. Onkohan se ollut tuolloin yleinenkin, filosifinen ajatus?

On otettava huomioon, että todennäköisesti me olemme huomattavasti tyhmistyneet jo 2000 vuodessa.

Kuten hän sanoi - onnellinen se, joka tuli olemaan ennen olemaan tulemista, häntä varten on paratiisissa viisi puuta, jotka eivät muutu kesällä eivätkä talvella, joka ne tuntee ei maista kuolemaa ja kivetkin palvelevat häntä.

Eikä teidän tarvitse keksiä kuin mitkä nuo viisi puuta ovat. Helpoo homma.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin, tuotakaan tuuba ei suolla Jeesus, vaan se tarinan keksijä, mutta erikoista on, että se kuitenkin sisältää kaiken totuuden ytimen.

On erikoista, että Jeesus tiesi, ettei aikaa ole olemassakaan. Onkohan se ollut tuolloin yleinenkin, filosifinen ajatus?

On otettava huomioon, että todennäköisesti me olemme huomattavasti tyhmistyneet jo 2000 vuodessa.

Kuten hän sanoi - onnellinen se, joka tuli olemaan ennen olemaan tulemista, häntä varten on paratiisissa viisi puuta, jotka eivät muutu kesällä eivätkä talvella, joka ne tuntee ei maista kuolemaa ja kivetkin palvelevat häntä.

Tuo Jeesuksen sanoma metafora sisältää koko tämän päivän tieteen - fysiikan - tietämän totuuden meidän maailmamme todellisuudesta.

Olisiko Jeesus ollut aikamatkaaja?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuo Jeesuksen sanoma metafora sisältää koko tämän päivän tieteen - fysiikan - tietämän totuuden meidän maailmamme todellisuudesta.

Mutta pöljintä mitä ikinä maailmassa voidaan kuvitella, on sitten palvoa häntä kuoliaaksi kidutettuna, kirittuna ja teurastettuna Jumalana!

Tarina on kuin lähertyssaarnaajasta, joka souti villi-ihmisten saarelle muovihelyrihkaman kanssa, ja nämä keksivät saavansa kaikki muovihelyt, kun palvovat saarnaajaa muovihelyjumalana itsensä puolesta kuoliaaksi kidutettuna uhrina.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mutta pöljintä mitä ikinä maailmassa voidaan kuvitella, on sitten palvoa häntä kuoliaaksi kidutettuna, kirittuna ja teurastettuna Jumalana!

Tarina on kuin lähertyssaarnaajasta, joka souti villi-ihmisten saarelle muovihelyrihkaman kanssa, ja nämä keksivät saavansa kaikki muovihelyt, kun palvovat saarnaajaa muovihelyjumalana itsensä puolesta kuoliaaksi kidutettuna uhrina.

Ei jukolavita suhteellisuudentajua nyt tähän 2000 vuoden vanhaan uskontoon, joka Raamattu myös sisältää täysin väärin ymmärretyn totuuden!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ajattelulla on eri tasoja, mutta Jeesuksen ajattelutaso vastaan Einsteinin tasoa. Yksinkertaisesti sanottuna - on kyettävä särkemään 'peilikuva' (paradoksi), yltääkseen siihen.

Ajattelutasosta esimerkki, kun sanon, että luomiskertomus on metafora ihmisestä itsestään, hänen päänsä sisältä, niin tulee seuraava kommentoija, joka vakuuttaa, ettei ihmisen pään sisällä voi kasvaa puuta.

Ja näiden ääripäiden väliin luomiskertomuksesta sitten löytyy lukemattomia päätelmiä itse kunkin ajattelukyvyn mukaan aina Saatanasta, synnistä ja syntinlankeemuksista langenneisiin enkeleihin, jotka yhtälailla ovat edelleen vain metaforia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ajattelulla on eri tasoja, mutta Jeesuksen ajattelutaso vastaan Einsteinin tasoa. Yksinkertaisesti sanottuna - on kyettävä särkemään 'peilikuva' (paradoksi), yltääkseen siihen.

Ajattelutasosta esimerkki, kun sanon, että luomiskertomus on metafora ihmisestä itsestään, hänen päänsä sisältä, niin tulee seuraava kommentoija, joka vakuuttaa, ettei ihmisen pään sisällä voi kasvaa puuta.

Ja näiden ääripäiden väliin luomiskertomuksesta sitten löytyy lukemattomia päätelmiä itse kunkin ajattelukyvyn mukaan aina Saatanasta, synnistä ja syntinlankeemuksista langenneisiin enkeleihin, jotka yhtälailla ovat edelleen vain metaforia.

Mutta joka tapauksessa myös tiede selittää luomiskertomuksen, mutta ilman filosofiaa, ja sen lisääminen tieteeseen tekee maailmaan täysin uuden tavan ajattella - aine ja henki ovatkin täysin sama asia, eivätkä toistensa vastakohtia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Raamattu ja traditio ei kerro Jeesuksella olleen kannabiskasvattamoa eikä Raamatussa mainita Jeesuksen ympärillä leijuvasta huumeiden hajusta. Jeesus kuitenkin noudatti lakia, mikä monelle pilviveikolle ja sienien napostelijalle on vaikeaa ja senpä vuoksi Pontius Pilatukselle oli erityisen vaikeaa tuomita Jeesus lainrikkojana, kun juutalaisten johto aisankannattajineen vaativat valheellisesti Jeesusta tuomittavaksi.

Mitä lakia Jeesus noudatti?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tässä nyt sitten, kun saamme vastauksen keskustelemme sen ajattelutason alimmalla askelmalla: 'Ei pään sisällä voi kasvaa puuta'.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tässä nyt sitten, kun saamme vastauksen keskustelemme sen ajattelutason alimmalla askelmalla: 'Ei pään sisällä voi kasvaa puuta'.

Riippuu tuhansista eri kristinuskon haaroista, ja ateismidta, että tuleeko keskustelija paikalle Musta Pekka pelikorttien kanssa vaiko peräti pelin avaus tehdäänkin Helinä Keijun korttipakalla. Vaihtoehtoja on runsaasti.

• Anonyymi kirjoitti:

Ja mitä totuutta esitti?

Järkyttävin vale oli, että uskovia seuraa merkit, joita on viisi. Mikään merkki ei ole uskovia seurannut.

• Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

Ja mitä totuutta esitti?

Järkyttävin vale oli, että uskovia seuraa merkit, joita on viisi. Mikään merkki ei ole uskovia seurannut.

Kokeilepa lukea uudelleen se.

• Anonyymi kirjoitti:

Luin jo aikaa sitten. Sen jälkeen minusta tuli ateisti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siinä ei puhuta mitään mistään uskovia seuraavasta viidestä merkistä. Mutta tätähän tämä lukeminen on.

• Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

Eli olet raukka paatunut korkeasaaren tasolle !

Sellaisesta on iso varoitus raamatussa !

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Saat tosin paatua lisää viimeseen elinpäivään asti !

Josta siitäkin on raamatussa lausunto, nimittäin se sanoo mm, jumalattoman kuolema on herralle kauhistus #
        Valitse osasi.

• Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

Ateisti on vain uskovaisen peilikuva. Ei muuta. Einsteinin sanoin - kahden pisteen lyhyin välimatka ei ole jana, vaan kaari - ateisti ja uskovainen ovat samalla ympyrän pisteellä toistensa peiilikuvina, ja heitä yhdistää vain sana 'uskoa', ei totuus.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ateisti on vain uskovaisen peilikuva. Ei muuta. Einsteinin sanoin - kahden pisteen lyhyin välimatka ei ole jana, vaan kaari - ateisti ja uskovainen ovat samalla ympyrän pisteellä toistensa peiilikuvina, ja heitä yhdistää vain sana 'uskoa', ei totuus.

Ja nyt yltääkseen ajattelutasoltaan korkeammalle, olisi nyt kyettävä särkemään tuo peilikuva.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja nyt yltääkseen ajattelutasoltaan korkeammalle, olisi nyt kyettävä särkemään tuo peilikuva.

Luuletko näkeväsi itsesi peilistä? Mene peilin eteen ja vilkuta oikealla kädellä kuvallesi, niin huomaat, että kuvassa se onkin vasen kätesi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Luuletko näkeväsi itsesi peilistä? Mene peilin eteen ja vilkuta oikealla kädellä kuvallesi, niin huomaat, että kuvassa se onkin vasen kätesi.

Kun puhutaan ajattelutason korkeudesta, niin me elämme toisessa dimensiossa, mihin luo kolmannen dimension eli syvyyden aivot, aika on neljäs dimensio, ja kun 'pystyt rikkomaan peilikuvan', ajattelusi tulee viidennestä dimensiosta. 'Onnellinen se joka tuli olemaan ennen olemaan tulemista' - ei ole aikaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kun puhutaan ajattelutason korkeudesta, niin me elämme toisessa dimensiossa, mihin luo kolmannen dimension eli syvyyden aivot, aika on neljäs dimensio, ja kun 'pystyt rikkomaan peilikuvan', ajattelusi tulee viidennestä dimensiosta. 'Onnellinen se joka tuli olemaan ennen olemaan tulemista' - ei ole aikaa.

Ja tieteen mukaan siis aikaa ei ole olemassakaan, sen luo vain materian hajanta - siis kuvitelman ajasta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja tieteen mukaan siis aikaa ei ole olemassakaan, sen luo vain materian hajanta - siis kuvitelman ajasta.

Vaikea asia - en puhu nyt tästä enempää - mutta heitän mietintämyssyyn - eikö olisi ollut luontevaa, että Jeesus tuossa aforismissaan olisi kuvannut meitä palvelevan jonkin elolliseksi käsittämämme - puiden tai eläinten - mutta hän on valinnut elottoman aineksen
        - kivetkin palvelevat. Miksi?

• Anonyymi kirjoitti:

Ei Jeesus ollut rikkonut muuta kuin toraa siinä tapauksessa jos olis väittänyt että on Jumala. Roomahan ei puuttunut siihen kuka mitäkin jumalaa missäkin palvoi ja miten. Roomahan olisi saanut ympäri imperiumiin tuomita loputtomiin ihmisiä uskonnollisista rikkomuksista . Oli tarvittu poliittinen syy ja Pilatushan oli lisäksi tunnettu julmuudestaan siksi hän virkansakin menetti , ei entten tentten leikin takia.

Mikä tuolloin sinusta oli juutalaisten johto ?Ei ollut mitään yhtä ryhmää tai yhtä johtoa .

• Anonyymi kirjoitti:

Kun huomasin, että minua ei seuraa uskovia seuraavat merkit, niin pian minusta tuli ateisti.

• Anonyymi kirjoitti:

Totuus on, että Jumala on vain puheissa.

• Anonyymi kirjoitti:

Ei sitten ollutkaan kolmas tunti ja voit lopettaa Einsteinin kehumisen, ukko olikin tyhmä.

• Anonyymi kirjoitti:

Olipa kerran aikamatkaaja joka epäonnekseen jäi yhteen ihmislajin kulttipaikkaan kiukuttelemaan : "uskotte ihan väärin, palvotte saatanaa/tai jotain . Sitten aikamatkaaja tapetaan tämän kuollessaan ääneen ihmetellessä miksi joku jumala oli hänet hylännyt ..

• Anonyymi
        dikduk kirjoitti:

Olipa kerran aikamatkaaja joka epäonnekseen jäi yhteen ihmislajin kulttipaikkaan kiukuttelemaan : "uskotte ihan väärin, palvotte saatanaa/tai jotain . Sitten aikamatkaaja tapetaan tämän kuollessaan ääneen ihmetellessä miksi joku jumala oli hänet hylännyt ..

'ääneen ihmetellessä miksi...'

Oliko oikein kuvausryhmä äänitysmiehineen pitkien putkien kanssa, joiden päissä oli mikrofonit, paikalla, että saatiin nauhalle Jeesuksen viimmeiset voimattomat voihkaisut ennen kuolemaa?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oliko oikein kuvausryhmä äänitysmiehineen pitkien putkien kanssa, joiden päissä oli mikrofonit, paikalla, että saatiin nauhalle Jeesuksen viimmeiset voimattomat voihkaisut ennen kuolemaa?

Oli muuten useampikin, kun saatiin monta eri voihkaisua.

• Anonyymi kirjoitti:

UT noin väittää, en minä. "Aikaa ei ole"- osuus on anonyymiltä joka väittää että Jeesus oli aikamatkaa ja ettei aikaa ole.

• Anonyymi
        dikduk kirjoitti:

UT noin väittää, en minä. "Aikaa ei ole"- osuus on anonyymiltä joka väittää että Jeesus oli aikamatkaa ja ettei aikaa ole.

Et maininnut mitään, että joku tarinaniskijä oli niin sanonut, vaan pistit Jeesuksen piikkiin. Miksi?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Et maininnut mitään, että joku tarinaniskijä oli niin sanonut, vaan pistit Jeesuksen piikkiin. Miksi?

Ja Jeesuksen vika oli sekin, kun valehteli, eikä torre muuttunutkaan alter egonsa ajatuskulun mukaisesti viideksi puuksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja Jeesuksen vika oli sekin, kun valehteli, eikä torre muuttunutkaan alter egonsa ajatuskulun mukaisesti viideksi puuksi.

Tässä oli nyt sitten ateistien ajatustason näyte,
        .

• Anonyymi kirjoitti:

Olet jotenkin järkeä vailla.

• Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

Olet jotenkin järkeä vailla.

Kalsarikännit siellä taas ja 🐼 kuvaa.

• Anonyymi kirjoitti:

Kalsarikännit siellä taas ja 🐼 kuvaa.

Olet todella vailla järkeä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja nuo viisi puuta ovat Ihmisen Pojan (egyptiksi Mooseksen) kirjat.
        Ne samarialaisen naisen viisi miestä, joita hän papin tyttärenä mietiskeli päivittäin, niin että kaupungin asukkaat olivat vaikuttuneita, kun hän sanoi kaivolle saapuneen "Jumalan lahjan" kertoneen kaikesta, mitä hän teki.
        Ne ovat ne viisi leipää, joista riitti syötäväksi 5000 hengelle Genesaretinjärven tuntumassa.
        Ne ovat se tie, totuus ja elämä, joita vertauskuvallisesti opettava Jeesus halusi ilmentää mahdollisimman täydellisesti parantaakseen maailmaa.
        Ne ovat sitä taivaasta peräisin olevaa leipää, joita vertauskuvallisesti opettava Jeesus sanoi olevansa, joka ravitsee niin ettei sielu tule uudelleen nälkäiseksi.
        Ne ovat se hieno vanha viini, jonka päälle ei tee mieli ottaa halpaa uutta viiniä.
        Ne ovat sellaisissa leileissä/pergamenteissa, joihin ei lisätä mitään muuta ja joita ei lähdetä paikkaamaan, koska muuten se menee pilalle.

Pelagius oli oikeilla jäljillä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ne samarialaisen naisen viisi miestä, joita hän papin tyttärenä mietiskeli päivittäin, niin että kaupungin asukkaat olivat vaikuttuneita, kun hän sanoi kaivolle saapuneen "Jumalan lahjan" kertoneen kaikesta, mitä hän teki.
        Ne ovat ne viisi leipää, joista riitti syötäväksi 5000 hengelle Genesaretinjärven tuntumassa.
        Ne ovat se tie, totuus ja elämä, joita vertauskuvallisesti opettava Jeesus halusi ilmentää mahdollisimman täydellisesti parantaakseen maailmaa.
        Ne ovat sitä taivaasta peräisin olevaa leipää, joita vertauskuvallisesti opettava Jeesus sanoi olevansa, joka ravitsee niin ettei sielu tule uudelleen nälkäiseksi.
        Ne ovat se hieno vanha viini, jonka päälle ei tee mieli ottaa halpaa uutta viiniä.
        Ne ovat sellaisissa leileissä/pergamenteissa, joihin ei lisätä mitään muuta ja joita ei lähdetä paikkaamaan, koska muuten se menee pilalle.

Ei sovi, koska ensin on päästävä tietä pitkin perille voittajana, ennen kuin voi syödä sitä salattua mannaa elämän puusta. Ilm. 2:7.

Mitä on voitettava?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesus tapettiin temppelin, Mooseksen lain ja juutalaisten Jumalan vastustamisesta, kun sanoi sitä Saatanaksi - koko ketjuhan alkaa sillä!!!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesus tapettiin temppelin, Mooseksen lain ja juutalaisten Jumalan vastustamisesta, kun sanoi sitä Saatanaksi - koko ketjuhan alkaa sillä!!!

On tämä kyllä uskomatonta, että kaikille Jeesuksen opetustus tuntuu olevan täysin mysteeri?!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

On tämä kyllä uskomatonta, että kaikille Jeesuksen opetustus tuntuu olevan täysin mysteeri?!

Ja kun päästään asiakeskusteluun, kaikki tyssää siihen, ja siirrytään taas muihin ketjuin jakamaan valheita.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja kun päästään asiakeskusteluun, kaikki tyssää siihen, ja siirrytään taas muihin ketjuin jakamaan valheita.

En näe syytä vastata kysymykseen "Mitä on voitettava?", koska en näe syytä sovittaa Ilmestyskirjaa yhteen Tuomaan evankeliumin tai Johanneksen evankeliumin tai Mooseksen kirjojen kanssa. Myöskään en näe syytä vastata uudelleen eri tavalla kysymykseen, mitä viisi puuta ovat, koska jo ensimmäinen vastaukseni oli ristiriidassa palstan protestanttisen kristinuskon kanssa. Minulle nuo mainitut evankeliumit hiukan siivottuina -toisin kuin Markus ja muut Roomasta tuodut synoptiset evankeliumit- todistavat, että Jeesus oli kunnon israelilainen ja separatismin eli farisealaisuuden vastustaja ja uskonpuhdistaja eikä suinkaan keksinyt omasta päästään uutta uskontoa, vaikka erään selkärangattoman tarsolaisen kilpajuoksijan kannattajaseurat pitkien merimatkojen päässä seuranhaluisten yksinäisten leskirouvien ja vaimojen kodeissa kehittivätkin tarinoita, jotka saattavat antaa sellaisen harhakuvan Jeesuksesta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En näe syytä vastata kysymykseen "Mitä on voitettava?", koska en näe syytä sovittaa Ilmestyskirjaa yhteen Tuomaan evankeliumin tai Johanneksen evankeliumin tai Mooseksen kirjojen kanssa. Myöskään en näe syytä vastata uudelleen eri tavalla kysymykseen, mitä viisi puuta ovat, koska jo ensimmäinen vastaukseni oli ristiriidassa palstan protestanttisen kristinuskon kanssa. Minulle nuo mainitut evankeliumit hiukan siivottuina -toisin kuin Markus ja muut Roomasta tuodut synoptiset evankeliumit- todistavat, että Jeesus oli kunnon israelilainen ja separatismin eli farisealaisuuden vastustaja ja uskonpuhdistaja eikä suinkaan keksinyt omasta päästään uutta uskontoa, vaikka erään selkärangattoman tarsolaisen kilpajuoksijan kannattajaseurat pitkien merimatkojen päässä seuranhaluisten yksinäisten leskirouvien ja vaimojen kodeissa kehittivätkin tarinoita, jotka saattavat antaa sellaisen harhakuvan Jeesuksesta.

Loistavaa, tiedät siis, ettei Jeesus ollut juutalainen (Benjaminin heimoa, joka tappoi Israelin heimon), vaan oli Israelilainen ja puhui taivasten valtakunnan Isänä Israelin Jumalasta, eikä juutalaisten uhrikulttijumalasta. Eihän Jeesuksen nimeen tehdyn "uuden uskonnon" sylttytehdasta tarvitse edes arpoa, kun se on selväsanaisesti esillä Raamatussa Paavalin luomana Jeesuksen nimeen - motiiveja on sitten useampikin, että miksi Paavali näin juutalaisena teki.

Mutta tämä:

"En näe syytä vastata kysymykseen "Mitä on voitettava?", koska en näe syytä sovittaa Ilmestyskirjaa yhteen Tuomaan evankeliumin tai Johanneksen evankeliumin tai Mooseksen kirjojen kanssa."

Jeesus surmattiin Mooseksen lain, Mooseksen Jumalan, Jahven, vastustamisesta, joka Raamatun mukaan on tulivuori (5.Moos.4:10 alkaen). Et missään nimessä siis voi edes sovittaa näitä keskenään yhteen!

'Voittamienn' on vain Jeesuksen opetuksessa tietysti, koska hän on tie takaisin paratiisiin opetuksineen, ja sen tien käyminen perille edellyttää hänen sanoin jonkin voittamista eli minkä?

Ilm. 2:7 Jolla on korva, se kuulkoon, mitä Henki seurakunnille sanoo. Sen, joka VOITTAA, minä annan syödä elämän puusta, joka on Jumalan paratiisissa.'

Ilm. 2:17 Jolla on korva, se kuulkoon, mitä Henki seurakunnille sanoo. Sille, joka VOITTAA, minä annan salattua mannaa ja annan hänelle valkoisen kiven (valtakirja), ja siihen kiveen kirjoitetun uuden nimen, jota ei tiedä kukaan muu kuin sen saaja.'

Tällä ei ole mitään tekemistä kristinuskon kanssa, vaan Jeesuksen oman opetuksen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Loistavaa, tiedät siis, ettei Jeesus ollut juutalainen (Benjaminin heimoa, joka tappoi Israelin heimon), vaan oli Israelilainen ja puhui taivasten valtakunnan Isänä Israelin Jumalasta, eikä juutalaisten uhrikulttijumalasta. Eihän Jeesuksen nimeen tehdyn "uuden uskonnon" sylttytehdasta tarvitse edes arpoa, kun se on selväsanaisesti esillä Raamatussa Paavalin luomana Jeesuksen nimeen - motiiveja on sitten useampikin, että miksi Paavali näin juutalaisena teki.

Mutta tämä:

"En näe syytä vastata kysymykseen "Mitä on voitettava?", koska en näe syytä sovittaa Ilmestyskirjaa yhteen Tuomaan evankeliumin tai Johanneksen evankeliumin tai Mooseksen kirjojen kanssa."

Jeesus surmattiin Mooseksen lain, Mooseksen Jumalan, Jahven, vastustamisesta, joka Raamatun mukaan on tulivuori (5.Moos.4:10 alkaen). Et missään nimessä siis voi edes sovittaa näitä keskenään yhteen!

'Voittamienn' on vain Jeesuksen opetuksessa tietysti, koska hän on tie takaisin paratiisiin opetuksineen, ja sen tien käyminen perille edellyttää hänen sanoin jonkin voittamista eli minkä?

Ilm. 2:7 Jolla on korva, se kuulkoon, mitä Henki seurakunnille sanoo. Sen, joka VOITTAA, minä annan syödä elämän puusta, joka on Jumalan paratiisissa.'

Ilm. 2:17 Jolla on korva, se kuulkoon, mitä Henki seurakunnille sanoo. Sille, joka VOITTAA, minä annan salattua mannaa ja annan hänelle valkoisen kiven (valtakirja), ja siihen kiveen kirjoitetun uuden nimen, jota ei tiedä kukaan muu kuin sen saaja.'

Tällä ei ole mitään tekemistä kristinuskon kanssa, vaan Jeesuksen oman opetuksen.

Ainoa, mihin tämän nyt Raamatussa voisi Johanneksen evankeliumissa ajatella liittyvän, niin tuohon sanaan Henki, koska Jeesus ei liity Paavalin lanseeraamaan Pyhään henkeen mitenkään, vaan hän Johanneksen evankeliumin mukaan lupasi lähettää totuuden Hengen - ei siis Pyhää henkeä.. Raamattu on älypeli - ei mikään uskon asia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ainoa, mihin tämän nyt Raamatussa voisi Johanneksen evankeliumissa ajatella liittyvän, niin tuohon sanaan Henki, koska Jeesus ei liity Paavalin lanseeraamaan Pyhään henkeen mitenkään, vaan hän Johanneksen evankeliumin mukaan lupasi lähettää totuuden Hengen - ei siis Pyhää henkeä.. Raamattu on älypeli - ei mikään uskon asia.

Ja mitä tulee Jeesuksen Tuomaan evankeliumin opetukseen viidestä puusta, sen ymmärtäminen on vielä pitkällä siitä, kun on keksinyt, että mitä pitää 'voittaa', joten siitä ei kannata keskustella enempää ennen kuin olisi edes päässyt perille, heh, paratiisiin.

"Jeesus sanoi, ”Onnittelut sille joka tuli olemaan ennen olemaan tulemista. Jos te tulette opetuslapsikseni ja kiinnitätte huomionne puheisiini, nämä kivet palvelevat teitä. Sillä paratiisissa on teitä varten viisi puuta; ne eivät muutu kesällä eivätkä talvella, ja niiden lehdet eivät putoa. Joka ne tuntee ei maista kuolemaa.”

Ongelmahan tarinassa on ihan luomiskertomuksen alusta lähtien ylipäätään ymmärtää, että mitä tarina tarkoittaa sanalla 'kuolema' - kuten Raamatussa Jeesuksen sanoma, että antaa kuolleitten haudata kuolleensa.

Matteuksen evankeliumi:

"8:22 Mutta Jeesus sanoi hänelle: "Seuraa sinä minua, ja anna kuolleitten haudata kuolleensa"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja mitä tulee Jeesuksen Tuomaan evankeliumin opetukseen viidestä puusta, sen ymmärtäminen on vielä pitkällä siitä, kun on keksinyt, että mitä pitää 'voittaa', joten siitä ei kannata keskustella enempää ennen kuin olisi edes päässyt perille, heh, paratiisiin.

"Jeesus sanoi, ”Onnittelut sille joka tuli olemaan ennen olemaan tulemista. Jos te tulette opetuslapsikseni ja kiinnitätte huomionne puheisiini, nämä kivet palvelevat teitä. Sillä paratiisissa on teitä varten viisi puuta; ne eivät muutu kesällä eivätkä talvella, ja niiden lehdet eivät putoa. Joka ne tuntee ei maista kuolemaa.”

Ongelmahan tarinassa on ihan luomiskertomuksen alusta lähtien ylipäätään ymmärtää, että mitä tarina tarkoittaa sanalla 'kuolema' - kuten Raamatussa Jeesuksen sanoma, että antaa kuolleitten haudata kuolleensa.

Matteuksen evankeliumi:

"8:22 Mutta Jeesus sanoi hänelle: "Seuraa sinä minua, ja anna kuolleitten haudata kuolleensa"

Voi olla, että tarinaan kiinni pääseminen on vaikeaa - ellei täysin mahdotonta jopa - niin kauan, kuin aivot on jotenkin vielä sidottuna uskontoon tai uskonnolliseen ajatteluun - tarina ei liity siihen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Matteuksen evankeliumi:

Ja 'kuoleman' vastakohta on sitten 'ikuinen elämä', jota etsitään, ja löytääkseen sen olisi päästävä perille 'paratiisiin', jossa vasta ovat ne viisi puuta.

Ja jos ei ymmärrä sanan 'kuolema' merkitystä tässä, niin ei tietenkään voi ymmärtää myöskään, että mitä tarkoittaa silloin 'ikuinen elämä'.

Paavali sitten tarinoillaan (kirkon avustamana) älyttää uskovia kuvittelemaan näiden molempien olevan fyysisiä käsitteitä, mistä syystä uskovaiset sitten päätyvätkin odottamaan fyysistä ylösnousemusta koko maailman viimmeisenä päivänä maailman palon liekkeihin.

Se tie vei kadotukseen.

• Anonyymi kirjoitti:

Matteuksen evankeliumi:

"Onnittelut sille joka tuli olemaan ennen olemaan tulemista. " Tosiaan ,mikä tahansa hölmöys menee joihinkin täydestä. Miksi Jeesus olisi hölöttänyt moista lapsen tasoista puppua?
        Paratiisissa on viisi puuta joiden lehdet eivät putoa- pohjoisessa on useampia.

• Anonyymi
        dikduk kirjoitti:

"Onnittelut sille joka tuli olemaan ennen olemaan tulemista. " Tosiaan ,mikä tahansa hölmöys menee joihinkin täydestä. Miksi Jeesus olisi hölöttänyt moista lapsen tasoista puppua?
        Paratiisissa on viisi puuta joiden lehdet eivät putoa- pohjoisessa on useampia.

Niin, eikä se puukaan kasva kenenkään pään sisällä. Totta.

• "Totisesti, totisesti minä sanon teille: ennenkuin Aabraham syntyi, olen minä ollut".

Aika ei rajoittanut Jeesusta. Ruumis on aikaan ja paikkaan rajoittunut, sielu aikaan rajoittunut, mutta henkeä ei aika, eikä paikka rajoita. Elävällä ihmisellä toimivat järki, hengitys ja sydän. Raamattu antaa ymmärtää, että sydän saattaa korruptoitua.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      21
      2606
    2. 148
      2244
    3. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      29
      2242
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      52
      2139
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1742
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      388
      1617
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      96
      1556
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      288
      1436
    9. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1389
    10. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      132
      1389
    Aihe