sisarenrakkautta

Anonyymi-ap

Minulla on sisar 7 vuotta nuorempi.

Eli oli 7 vuotias kun minä lähdin 14 vuotiaana piiaksi ja yhteinen aikamme loppui siihen...Emme edes oppineet tuntemaan toisiamme. Asuu kaukana minusta eikä enää osallistu minun elämääni eikä tiedä siitä mitään.

Nyt vanhana ja liikuntakyvyttömänä sain apuvälineeksi itselleni sähkömopon. (sairaanhoitopiiristä)

Kyseisestä apuvälinekeskuksesta otettiin yhteyttä ja kerrottiin sisareni ilmoittaneen etten tee kyseisellä mopolla mitään. Se pitää ottaa minulta pois.

Ottakaa vain ihan rauhassa kantaa....

Kunhan nyt lueskelen vastauksia jatkan sitten tarinaa ja kerron kuinka siinä kävi.

3

467

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ihmettelen, että mistä sisaresi on saanut tietoonsa koko mopon... Jos ette ole toisiinne yhteydessä ja käsittääkseni sairaanhoitopiirikään ei ilmoittele (tai ei varmaan ainakaan saisi ilmoittaa) kenenkään sukulaisille toisten apuvälineistä

• Anonyymi

Pojaltani joka on häneen yhteydessä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pojaltani joka on häneen yhteydessä.

Itsekin tiedän jotain apuvälinejakelusta. Tiedän myös, että on olemassa asioita joiden perusteella jokin apu- tai tukiväline voidaan antaa tai olla antamatta.

Mielestäni lääkäri ja fysioterapautti esim. tekee arvioita ja niitä kirjoitetaan myös havaintoina tekstilomakkeisiin joita luodaan kohtaamisissa. Tiettyjen sairauksien pidetään olevan sellaisia ettei esim. tukijalkineita myönnetä sairauden perusteella.

En ota kantaa aloituksen sukulaisuussuhteeseen, mutta mielestäni juoruaminen ei ole hyvinvointialueelle mikään peruste kieltää asiaa jonka lääkärintodistus tai fysioterapia on katsonut tarpeelliseksi. Enkä oikeastaan ymmärrä miksi joku lähtisi soittelemaan ja satuilemaan juttuja toisen elämää haitatakseen. Eikä asioita päättävien pidä tehdä päätöksiä satujen perusteella.

Tottakai kaikki apuvälineitä tarvitsevat menisi kauppaan ja ostaisi kaiken itselleen omalla rahalla, mutta kun siinä ei mitään järkeä. Siinä ei ole yhtään enempää järkeä kuin toisten puheissa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 20v on otettu kiinni

Tulipalo oli sytytetty joten murhasiko ex omat lapsensa ja heidän Äidin. Tuskin sitä kukaan ohikulkijakaan sytytti.
      Savonlinna
      102
      6343
    2. Somali ei kätellyt Stubbia Linnan juhlissa

Miksei somali osaa noudattaa hyviä käytöstapoja. https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/563a3dea-fa3f-41f3-b64f-406d2
      Maailman menoa
      517
      4455
    3. Kuka on menehtynyt?

https://yle.fi/a/74-20198293 Kuulemani mukaan ryyppyporukka ollut hapualla ja kuolemanenkeli (F.G) eli mies jonka seuras
      Kankaanpää
      24
      2993
    4. Nainen, ota nyt rauhallisesti

Älä ota kaiken maailman murheita päällesi. Sulla on tapana ottaa elämä liian vakavasti. Ei aina, mutta joskus menee vähä
      Ikävä
      131
      1204
    5. 43
      1131
    6. Savonlinnan murhapolttaja romani

Ainakin IS kertoo. Arvasin heti ettei ole normi valkolainen suomalainen.
      Maailman menoa
      103
      846
    7. Ajattelen sinua kiitollisuudella

Olet minulle jotain kaunista, jotain, joka tapahtui elämässäni. Et ole minulle pakkomielle enkä vaadi sinulta yhtään mi
      Ikävä
      49
      842
    8. Mitä olisitte sanonut hänelle?

Onko teille jäänyt mieleen joku tietty ihminen ja tilanne, joka polttelee yhä – se asia, jota ette uskaltaneet sanoa ään
      Ikävä
      50
      824
    9. Sinulle tiedoksi

Olen paljon miettinyt sitä hetkeä, kun uskalsin näyttää pienin elein ja kertoa pienesti, eli hyvin hillitysti sinulle si
      Ikävä
      26
      761
    10. Oletko antanut kaivatullesi jonkin lahjan?

Jos olet, niin minkä? Ja minkä vuoksi?
      Ikävä
      43
      748
    Aihe