Minulla taitaa olla yksi yleisimmistä ongelmista: anoppi ja häneen suhtautuminen.
Anoppi on yksineläjä, ollut jo pitkään. Mieheni isä ja anoppi erosivat mieheni ollessa pieni. Mieheni on heidän ainut lapsensa. Mies pitää anoppiin aktiivisesti yhteyttä, isäänsä ei niinkään. Ehdottomasti olen iloinen siitä, että miehelläni ja hänen äidillään on hyvät välit. Mutta välillä miestäni käy sääliksi... Keskustelun aluksi voin kertoa, että anoppini on hyväkuntoinen ja liikunnallinen työssäkäyvä nainen, joka hankki vähän aika sitten aktiivisuutta vaativan koiran.
Joka kerta kun olemme vierailleet anoppini luona, olen aivan puolikuollut. Anoppini puhuu jatkuvasti itsestään ja omista asioistaan. Jos olen tai olemme jostain kumman syystä saaneet suunvuoron, hän ei ole koskaan vastavuoroisesti kysyneet meiltä jatkokysymyksiä vaan kääntää kertomamme aiheen itseensä. Milloin joku asia on hyvästä, milloin pahasta, mutta useimmiten asiat ovat negatiiviseen suuntaan kuten se että kaupoissa on itsepalvelukassat, koska hän haluaa saada palvelua niinkuin pankeissakin... Olen luonteeltani peruspositiivinen ja haluaisin keskustella ihmisten kanssa rennosti, leppoisasti ja positiiviseen sävyyn. Lisäksi hän käskyttää vierailuillamme meitä erilaisiin töihin: milloin pitää käydä hänelle kaupassa, milloin kuskata milloin minnekin, milloin lyhentää pensasaitaa ja milloin sahata laudan pätkiä. Näin ollen vierailumme kestävät vähintään kuusi tuntia. Jos hän on kutsunut meidät syömään, se tarkoittaa automaattisesti sitä, että meidän pitää käydä kaupassa ja tehdä ruoka. Näin kävi eräällä vierailulla ja ei tässä vielä mitään - hän kehtasi arvostella kuinka tämä ja tämä ruoka oli mennyt pilalle eikä ole hänen makuunsa... Mulla jotenkin naksahti tilanteessa ja sanoin närkästyneen ystävällisellä äänensävyllä, että "mun mielestä tää on ihan hyvää ruokaa".
Eräs vierailu sai minun niskakarvani pystyyn uudestaan. Mieheni sahasi äitinsä käskystä laudanpätkiä. Anoppi oli säilyttänyt sirkkeliä ulkovarastossa ja kun mieheni laittoi sirkkelin päälle, se löikin sitten kipinää. Anoppi pelästyi ja tokaisi perään, että me ollaan rikottu se. Olin aivan pöllästynyt ja mieheni sanoi, että ei todellakaan, säilytyksestä se vika on tullut.
Olimme muutama päivä sitten kylässä anopilla ja hän kehtasi sanoa, että miksi tulitte nyt päivällä kun hän odotti teitä aamulla - minulla olisi ollut teille töitä! Tämä jotenkin kuulostaa oudolta ja ihmeelliseltä - itse asuin yli 10 vuotta yksin ja olin ja olen edelleenkin tottunut tekemään asioita yksin 🙄 Erityisesti koiran hankkiminen hänelle oli niin pirun raskasta, kun pitää lenkittää, leikkiä, syöttää ja herätä keskellä yötä koiran kanssa... Hän odotti että me olisimme lenkittäneet hänen koiransa. Eilinen tokaisunsa sai minut tolaltaan sillä hän sanoi, että meidän pitää mennä naimisiin ja hankkia lapsia ennenkuin hänen elossa oleva äiti kuolee! Anoppini ei tiedä, mutta sairastan sellaista sairautta, jonka vuoksi en voi ehkä koskaan saada omia biologisia lapsia... Ja tiedän, että anopin äiti suhtautuu eri maalaisiin ihmisiin hieman varautuen kun miettii adoptiota.. Meinasin pillahtaa itkuun. En ole puhunut miehelleni tästä ärsytyksestä mitään.
Anteeksi erittäin pitkä avautuminen. Huomasin eilisen kyläilyn aikana, että tietoisesti välttelin hänen katsekontaktiaan, koska mua ärsytti todella paljon. Mitä voisin tehdä tässä tilanteessa?
Anoppi ja häneen suhtautuminen
5
1198
Vastaukset
- Anonyymi
Anoppisi vaikuttaa narsistiselta ihmiseltä. Toki en voi sitä tietää, mutta kaikki tuo itsekäs ajattelutapa. Oma anoppini on narsisti ja ymmärrän miltä sinusta tuntuu.
Selkeästi hän yrittää määrätä teidän tavasta elää. Eikä tosiaan ole normaalia tuo, että teettää töitä teillä. Onko anopillasi jokin sairaus? Oletko uskaltanut miehellesi sanoa asiasta? Kannattaa tehdä tuosta pompotuksesta loppu. Voi olla, että anoppisi suutahtaa, mutta voiditko sanoa vaikka miehellesi tuosta ongelmasta ensin. Muuten joudut itse kärsimään. - Anonyymi
Kannattaa harventaa käyntejä ja nekin vain kyläilyä eikä mitään monen tunnin projekteja. Keskustelkaa miehesi kanssa teidän pitää asettaa rajat muuten teitä käskytetään hamaan ikuisuuteen.Hankala ja vallanhaluinen anoppi jonka pitäisi elää omaa elämää,tsemppiä.
- Anonyymi
Terve ja kykenevä Anoppi jatkaa köyden kiristämistä perheenne ympärille.
Miehellesi on kova paikka ilmoittaa äidilleen että se voi tehdä monet hommansa itse, ilman teidän jatkuvaa työpanosta.
Isoimpiin hommiin plkatkaa ulkopuolinen! Se on sen rahan arvoinen!!
Sinä tietenkin vähennät vierailujasi tuon ahneen naisen luokse. Harvemmin tavatessanne et mainitse mitään harvennenneista visiiteistä vaa juttelet niitää näitä perheesi ULKOPUOLISISTA asioista ( politiikka, toissakesä säästä, kuiden kierroista plaeetojensa ympäri jne)
Perheen lisäykseen kuuluvat asiat ova vain sinun ja miehesi yksityisasioita! Niihin anopilla ei ole osaa ekä arpaa!!! Sinä ja miehesi teette juuri niinkuin teille parhaiten sopii!
Adoptio on kaunis ja rakastava asia tuoda lapsi perheeseen. Se on vaikeampaa ja kestää kauemmin plus taloudellisesti kalliimpaa, mutta saatuanne tuon pienokaisen, kaikki nuo huolet unohtuvat. Lapsen isä ja äiti ovat he jotka rakastavat ohjaavat ja tukevat lasta hänen kasvaessaan. Lapen synnyttäjä on synnyttäjä. Se ei aina ole äiti.
Te
Pystytte hallitsemaan anoppianne, usko pois. Vain aatte käyttäytyä hiukan tahdikkaammin! - Anonyymi
Vältä kyläilyjä.
- Anonyymi
No kuule, tuntuu tutulta, mutta minä tein niin, etten ollu minkäänlaisissa väleissä. En hyvissä-en huonoissa. En ottanu kantta puolesta-en vastaan. Se tehosi hyvin. Täytyy muistaa se, että hänen miehesi äiti, siitä ei pääse mihinkään… Vasn ymmärrys siitä onko poika sinun puoliso, vai hänen pikkupoika-se näyttää sielläpäin myös olevan….epäselvää!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persujen vaalilupaus oli euron bensa
Nyt puhutaan jo kolmen euron bensasta. Kyseessä on Suomen historian törkein vaalipetos.922127Vain vasemmistohallitus saa minut menemään töihin
Änkyräkapitalistien sortaessa kansaa en laita rikkaakaan ristiin. Elän mielummin Kelan tuilla, ja jos niitä leikataan, n332070Maataloustuet perittävä korkojen kera takaisin
Yrittäjiltä jotka ovat myyneet tuotantoaan ulkomaille. Veronmaksajan kustantama tuki on tarkoitettu elintarvikkeiden hi501835Topi osti Askon
Hieno mies. Pelastaa työpaikkoja. Kiitokset myös emännälleen, joka pitää isännän virkeänä. https://www.is.fi/taloussan751360- 861251
Kastaa ja upottaa on eri sanat
Kastaa ja upottaa on eri sanat ja niillä on eri merkitys. Eikä Jeesusta haudattu upottamalla maahan kaivettuun kuoppaan2191141Uskomatonta touhua!
Ei olis uskonut että kateus yrittäjää kohtaan menee noin pitkälle. TTP:ssa irrotettu sähköjohto jäätelöaltaasta. Kaikki311050Oliko se oikeasti epäselvää
sinulle että olin ihastunut sinuun? (Ymmärrän että siitä on aikaa, eikä voi olettaa että kaikkea muistaisi tai että men561003- 67936
Miksi eduskuntatalon portaille sytyttään tänään 8 645 kynttilää?
Oikeus elämään ry järjestää lauantaina 21.3.2026 tapahtuman, jossa Eduskuntatalon portaille sytytetään 8 645 kynttilää.282895