Miten pääsee pois yhteisestä kodista?

Anonyymi-ap

Meillä on aviopuolison kanssa yhteinen omistusasunto. Minulla menee rahat perheen ruokkimiseen ja kaikkeen muuhun välttämättömyyteen. Mies on peliriippuvanen, pelaa illat aamuyöhön saakka päivittäin, ja pelaa rahansa ja yhteiset säästömme, ja on ottanut lainaakin pelaamista varten. Hän ei ole halukas eroamaan, ei suostu edes puhumaan asiasta. Ja miksipä haluaisi luopua kodin- ja lastenhoitajasta, joka on myös hänen peliensä rahoittaja.

Uskon että ainoa keino erota olisi vain lähteä pois lasten kanssa, ja sen jälkeen yrittää pakolla myydä asunto pois. Mutta mihin voi lähteä, kun ei ole rahaa ennenkuin asunto on myyty?

7

490

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Voithan soittaa turvakotiin ja kysyä pääseekö sinne. Tai jollekin tutulle.

• Anonyymi

Erohakemus sisään, omaisuuden erottelussa auttaa lakimies. Omaan jaksamiseen saa apua työterveydestä ja jos sellaista ei ole, niin sitten terveyskeskuksesta. Rahatilanteesta kannattaa olla yhteydessä pankkiin. Esimerkiksi lyhennysvapaa auttaa myös tuossa uuden asunnon etsinnässä, jos asunnosta on yhä lainaa. Sosiaalitoimi voi myös auttaa akuutissa tilanteessa väliaikaisesti rahatilanteen kanssa, vaikka sinulla olisi tuloja.

• Anonyymi

ainoa keino on lähteä mutta koska mies ja lapset jää taloon , et saa heitä ulos. Minä olen lähtenyt jo vuosia sitten ja omistan talon 100 % yksin. Ainoa keino on eron jälkeen siis hakea häätöä tuomioistuimsesta on minua lakimies neuvonut. Ennen eroa et pysty tekemään mitään

7 vuotta olen asunnut muualla ja tapellut tästä talosta. Ajanut jopa 250 km päivässä työmatkaa kun ei ole ollut kotia. Autossakin välillä nukkunut. Vaikeaa on. Tavallaan ei voi lopullisesti suututtaa miestäkään kun siinä on lasten tapaaminen ja yhdessä oleminen vaakalaudalla. Hän pelasi hyvin ja teki itsestään lähivanhemman ja osaa puhua kaikki virkavallat minua vastaan. Joten tilanne jatkuu. Eikä ole rahaa tapella kun mies on ajanut meidät köyhäksi niin että olin 15 v yksin perheen elättäjä.. MUtta muuta pois, laita eropaperit ja sen jälkeen hae ositusta
      En tiedä mitä lapsille tuossa kuviossa tuomiosituin määrää, kenen mukaan mutta koettakaa päästä siitä sopimukseen missä lapset asuu.
      Älö jää roikkumaan tilanteessa vaan uskalla toimia ja pitää kiinni oikeuksistasi. Minä olen ajtellut liikaa rahaa kun joutuisin maksamaan osituksissa ja siksi roikun tässä tilanteessa kun en itsekään saa enää luottoja jolla voisin maksaa hänet ulos.

• Anonyymi

Ihmettelen teitä tai sitten Suomen lakia, eikö peliriippuvuus ja siihen liittyvät perustelut ole riittäviä keinoja puolustaa omia oikeuksiaan ero tilanteissa? Minusta tuntuu oudolta, jollei riitä riita tilanteissa, jossa toisella tullut mitta täyteen toisen pelaamisen vuoksi? Joka heikentää perheen eloa huomattavasti?

• Anonyymi

Vie asumisjärjestely oikeuteen, hae siis häätöä. Perustele, että sinä olet lapsiesi kanssa enemmän asunnon tarpeessa kuin tuleva ex-puolisosi.
      Mutta ennen sitä laita ero ja ositus vireille. Kun ositus tehty, niin ex-puolisosi ei ole huolehdittavanasi. Lainat on nytkin ex-puolisosi ongelma, ei sinun.

Voi olla kyllä parempi, ettet lähde vain pois lasten kanssa. Jos hän ei ole väkivaltainen, niin voit olla sen aikaa, kun/ jos voisitte koettaa vielä keskustella erosta. Hänen pitäisi kyetä kunnioittamaan sinua sen verran, että antaa mahdollisuuden keskusteluun.
      Et kerro, että käykö ex-puolisosi töissä vai onko kotona...Lopeta pelaamisen rahoittaminen heti.

• Anonyymi

Kyselyikäisellä menossa avioero, on tämä jotakin !!!

• Anonyymi

Et tarvitse miehen suostumusta eroon. Saat varmasti sosiaalitoimistosta apua väliaikaisen asuntoon. Tee ratkaisusi pian, voihan olla, että mies on pelannut jo asuntonnekin!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kansa on on puhunut.

Ja pulinat pois. Amerikan kansa kyllästyi edelliseen 4 vuoteen. Demokratia toteutuu. Vaalivilppiä salaliittoteoriaksi ha
      Maailman menoa
      410
      2729
    2. Miten Trump " tuo rauhaa"?

Kertoisiko joku? Ymmärtääkseni hän pikemminkin pakottaa länsimaat varustelukierteeseen. Muuta vaihtoehtoahan ei ole, jo
      Maailman menoa
      593
      2212
    3. Sofia B - ansiotulot ovatkin 0 euroa ja millä rahoilla hän siis elää?

Oho olipa paljastus nyt tästä luksus elämää viettävästä naisesta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      103
      2132
    4. Ensitreffit Jenni tykittää - Tämä Jyrkin lause nostaa karvat pystyyn: "Niin epämiellyttävä..."

Jenni tykittää menemään… Jaetaankos teillä laskut tasan tai tuleeko raha-asioista kiistaa? Lue lisää: https://www.suom
      Ensitreffit alttarilla
      40
      1945
    5. etkö osaa jättää rauhaan?

Et halua mitään, silti stalkkaat ja vainoat! jätä rauhaan niin voin jatkaa elämää!
      Ikävä
      65
      1473
    6. Mitä tunteita tunnet

Häntä kohtaan?
      Ikävä
      98
      1344
    7. Leikkeleet pois leivältä

Oikea suunta. Uusissa suomalaisissa ravitsemus­suosituksissa suositellaan jättämään leivän päältä leikkeleet pois mielu
      Maatila ja metsä
      132
      1201
    8. Saatiin meidän oma mies valkoiseen taloon!

Miltäs nyt tuntuu Ylen petkuttamat sosialistit ja muut femakot? Ilmastousko ja woke lähti liikkeelle USA:sta, ne valhee
      Sinkut
      152
      1167
    9. Martina tienasi taas enemmän kuin Sofia

Tuskinpa tuo ketään yllättää.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      168
      1162
    10. Milloin viimeksi tavattiin?

Onko siitä, päivä, viikko, vuosi, monta vuotta Minä vuonna?
      Ikävä
      53
      1125
    Aihe