parisuhteista, miehistä ja naisista:
- Nainen haluaa parisuhteen, koska perhe (eli lapset), tunneyhteys ja turvallisuus.
- Mies haluaa parisuhteen koska panettaa.
Edellisistä johtuu se, että nainen pitää perheessä jälkikasvuaan tärkeimpänä, mies taas vaimoaan.
Mitä mieltä? Minkä takia sinä tavoittelet parisuhdetta / olet joskus tavoitellut?
Karkeita yleistyksiä
77
591
Vastaukset
No nuorempana tuskin erityisemmin edes puntaroin, miksi tavoittelin parisuhdetta ja pidemmän parisuhteen jälkeen orpopiruna varmaan mietin vaan, että pitää äkkiä saada uusi. :oD Oikeesti. :oD
Siis saman voisi ajatella vaikka kahvinjuomisestakin.....Joskus sitä piti opetella juomaan, sitten sitä piti juoda aamulla, työpaikalla ensimmäiseksi....kahvitunnilla ja ruokatunnilla, kaverin kanssa ja ties missä... Mutta ei tässä ole pitkä aika kun keksin, että sehän lopulta ei kovin hääppöistä ole. Monet teet on parempia maultaan vaikka. Sitten se aiheuttaa ihme sykkeitä...levottomuutta ja ennen yöunia ei missään nimessä kannata juoda.
Enkä mä tiedä enää parisuhteestakaan, että mitä järkeä siinä olis? Mä oon ainakin 100% sti niistä saanut sydänsuruja. On kivoja hetkiä, mutta loppuyhteenvetona, en mä tiedä, että oisinko lopulta tarvinnut parisuhteita...no muksut on yhdesta ja hyvä niin, mutta mistä sen tietää, että oisko ne voinut vaikka sopia heidän äitinsä kanssa, että paukastaas vaan pari muksua....ja ollaan omillaan...ei mitään parisuhdetta...viikko per viikko ja tälleen. Varmaan ois voinut olla fiksumpaakin ja säästää muksutkin monelta joutavalta...
Parisuhdejutut saattais olla tulevaisuudessa niin out.... :oD- Anonyymi
Siis oliko lähtökohtasi että kun muutkin, niin minäkin, ilman ajatusta?
Voihan se joillain olla tuollaistakin laumamallin toteutusta. Anonyymi kirjoitti:
Siis oliko lähtökohtasi että kun muutkin, niin minäkin, ilman ajatusta?
Voihan se joillain olla tuollaistakin laumamallin toteutusta.Kaippa siinä jotain sellaista oli. Toki olin romantikkokin, että kyllä siinä sellaisia lämpimiä fiilisjuttujakin toki oli, mutta ei mitään sellaista, että osaisi ajatella, että siinä puhuttaisiin kahden ihmisen välisestä instituution tapaisesta sellaisesta...noh jutusta...
Aika oletusten ja kaikkien "näinhän sen pitää mennä"-ajatusten mukaan se meni...
Ja meni siinä muutama suhteenyrityskin samalla metodeilla kieltämättä. "rakkaus kaikki voitelee!" :oD Ja p.skat! :oD
Just tuossa katselin expalstalutkan synti-aloitusta....mietin, että hitto mitä sontaa noi synnit...mutta luulen, että tässä parisuhdeajattelussa myös on ollut uskonnolla suuri merkitys. Sitä on tuupattu nuppiin jo paiväkerhoissa ja vaikka missä kirkon järjestämissä hommissa munkin nuppiin. Ja silleenhän yhteiskunta pitkälti toimi mun lapsuusaikana....oli avioliittoja, ne pidettiin jopa väkisin liki kasassa, vaikka kotona tapeltiin jne.
Jotenkin ehkä tosiaan toi parisuhde on hiukan idiootti tavoite... Miettii. että miten paljon väkivaltaa se lopulta on aiheuttanut jo ja tulee aiheuttamaan.
- Anonyymi
Tavoittelen parisuhdetta että olisi joku jonka kanssa sopia erilaisia yhteisiä puuhia. Kuten
- lähdetäänkö lenkille
- mennäänkö teatteriin
- laitetaanko yhdessä ruokaa
- miten ois seksi
- pidä minua lähellä
- ihana herätä vierestäsi
- hyvä kun olet olemassa- Anonyymi
Arvaan: Olet nainen.
Ei ollut vaikea arvata.
Ensimmäinen seurustelusuhde oli koska muillakin on, koska hävetti kaverien edessä olla sinkku jota pidettiin ikäisenään friikkinä ilman kiinnostusta seurusteluun. Olin ihastunut yhyeen poitsuun pari vuotta, mutta se oli yksipuolista. En kuitenkaan siis seurustellut ihastukseni kanssa koskaan.
Täysin random tapaus, mikä oli virhe päätyi poikakaveriksi.
Seuraavat kolme kunhan saisin rakkautta ajatuksin, tyyppi vaikuttaa ok:lta.
Seuraavat kolme tunteista ja halusta muodostaa me parivaljakko kaikkeen iloon ja suruun, pullan muruun. Näistä eka toimi huonosti, toka hyvin kunnes koin jääväni yksin ja ymmärrys oli hukassa. Viimeisin koettelee sekin, mutta löytyy vielä yhteys ja yritystä.
Ja enää en edes harkitsisi parisuhdetta mistään syystä. Se on täysin poissuljettu vaihtoehto nyky ajatuksissani.Aika usein oon todennut, että koska ihmiset joiden kanssa oon pariutuneet eivät ole olleet valmiita antamaan yhtä paljon kun saamaan multa, ei munkaan kannata antaa kellekkään mitään.
Yksinkin siis voi olla parempi olla.- Anonyymi
"Kunhan saisin rakkautta" kuulostaa niin surulliselta. Itserakkaus sopivassa määrin, varsinkin nuorena, on siis hyvästä.
Anonyymi kirjoitti:
"Kunhan saisin rakkautta" kuulostaa niin surulliselta. Itserakkaus sopivassa määrin, varsinkin nuorena, on siis hyvästä.
Kyllähän se surullista olikin. Totta.
- Anonyymi
Syyllinen on hormoonisumu.
Ihastuin, rakastuin, panetti.
Juuri tämän miehen halusin ja lasteni isäksi, tosin typistyi yhteen. Ihan paljonkin hänessä jo.
Kasvettiin ulos.
Vilma- Anonyymi
Hormonihuuruilla ne aina alkaa, ja sillä jaksetaan se 2-3 vuotta. Sitten kysytään jotain muuta. Tuo uloskasvaminen on niin klisee. Minä sanon ettei enää kestetty.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hormonihuuruilla ne aina alkaa, ja sillä jaksetaan se 2-3 vuotta. Sitten kysytään jotain muuta. Tuo uloskasvaminen on niin klisee. Minä sanon ettei enää kestetty.
6:44
Ei nyt noin lyhyesti.
Sitä yrittää itse kasvaa ja orientoitua kahden ihmisen yksikköön niin täysin.
Kait se, että toinen onkin aivan muuta kuin millaisena on nähnyt = halunnut nähdä.
Mutta tästä huolimatta vain hänen kanssaan halusin lapsen.
Kyllä ihminen on kummallinen.
Vilma Anonyymi kirjoitti:
6:44
Ei nyt noin lyhyesti.
Sitä yrittää itse kasvaa ja orientoitua kahden ihmisen yksikköön niin täysin.
Kait se, että toinen onkin aivan muuta kuin millaisena on nähnyt = halunnut nähdä.
Mutta tästä huolimatta vain hänen kanssaan halusin lapsen.
Kyllä ihminen on kummallinen.
VilmaKyllähän ihmiset muuttuu ajan myötä. Tai jos toinen ei muutu, niin itse saattaa muuttua.
Mä mietin tuossa viime yönä tähän samaan aloitukseen, että varmaan jotkut uskonnot varsinkin haluaa sitoa likipitäen väkipakolla kaksi ihmistä toisiinsa, toimipa se homma tai ei...
Vihkivalassakin....niin myötä-, kuin vastoinkäymisissä. Mutta ei määritellä mitkä on vasta- ja mitä myötämäki suhteessa?
Joku suhde saattaakin toimia niin pitkään hyvin, kun faceen pitää kirjoittaa sinkun kohdalle, että parisuhteessa...
- Anonyymi
Huono parisuhde on kuin piikki lihaksessa, siinä ei ole mitään tavoiteltavaa. Huono parisuhde yleensä johtuu siitä, että kaksi ihmistä haluaa liian erilaista suhdetta, ollaan yhteensopimattomia luonteeltaan, tai toinen tai molemmat kärsii isoista ongelmista tai normaalia suuremmasta itsekkyydestä. Huono parisuhde harvoin johtuu siitä, että siinä on kaksi epäonnistujaa, vaan siitä ettei ole maltettu valita ihmistä, jonka kanssa on mahdollista hioutua yhteen tai jonka motivaatio olla parisuhteessa perustuu liian erilaisiin asioihin. Myös joskus ainekset on voisi olla olemassa, mutta persoonallisuushäiriöt, mt- tai päihdeongelmat tekee yhteisolosta haastavaa.
Hyvä suhde on tavoiteltava. Hyvä suhde antaa enemmän kuin ottaa. Hyvässä suhteessa voi olla ristiriitoja, mutta ne osataan käsitellä avoimesti, Pienestäkin mieltä kaihertavasta asiasta voi puhua ja eri mieltä voidaan olla.
Hyvä suhde on kahden ihmisen toiveiden mukqinen. Se mitä itse haluan voi erota jonkun toisen tarpeista paljonkin. Joku kaipaa lähinnä kalakaveria, toinen platoonista arkiseuraa, Mikään vaihtoehto ei ole huono, kunhan molempien toiveet kohtaa.
Itse näen, että hyvässä suhteessa on erillisyyttä ja omaa aikaa, mutta kun aikaa on toiselle ollaan henkisesti läsnä. Hyvässä suhteessa on paljon lämpöä, hellyyttä, silmiin katsomista, kosketusta ja kumpikin pitää rakastelusta ja kumpikin kokee toisensa seksikkääksi. Hyvässä suhteessa on arvostusta, kunnioitusta ja halua olla läsnä ja kuunnella. Hyvässä suhteessa tuetaan toista ja ollaan empaattisia. Samansuuntainen arvomaailma on pitkän päälle tärkeää.
En olisi uskonut, että hyvän suhteen voi vielä kohdata keski-ikäisenä, mutta kyllä se vaan on mahdollista! Uskoa ei kannata hylätä. Joskus vain sen oikean löytäminen kestää aikansa. T. Cit, joka ei muista enää salasanaansa.- Anonyymi
7:17
Minusta tuo, mitä kirjoitit, pätee kaikkiin ihmissuhteisiin, Teesit?
Vilma - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
7:17
Minusta tuo, mitä kirjoitit, pätee kaikkiin ihmissuhteisiin, Teesit?
VilmaMuuten sama pätee kaikkiin ihmissuhteisiin, paitsi ainakin itsellä seksi ja fyysinen läheisyys kuuluu vain parisuhteisiin ehkä halauksia lukuunottamatta.
Ystävyydessä ei myöskään arvomaailman tarvitse olla samanlainen kaikilta osin. Vaikka itselläni on poliittisesti hyvin erilailla ajattelevia ystäviä, eikä se ole mikään ongelma. Ehkä poliittista näkemystä sisemmällä olevat ydinarvot on ystävienkin kesken samansuuntaisia. - Anonyymi
Uskotko kaikkien kohdalla tähän:
"Hyvä suhde on tavoiteltava. Hyvä suhde antaa enemmän kuin ottaa. "
Mitä jos ihminen on erakkotyyppiä ja kokee että loppupeleissä kaikki ihmiset ottavat enemmän kuin antavat. Sosiaalinen kanssakäyminen väsyttää. Ja kaikki joiden kanssa on pidempään tekemisissä alkavat lopulta ärsyttää jollain/joillain ominaisuuksillaan.
Itselleni parisuhteen tärkein anti on aina ollut helppo ja toimiva seksielämä. Vanhemmiten kun tämä tarve jää vähemmälle, en näe enää mitään järkeä pyrkiä parisuhteeseen. - Anonyymi
Onnellisuuden salaisuus, ei olla koko ajan yhdessä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onnellisuuden salaisuus, ei olla koko ajan yhdessä.
Olen tullut aika pitkälti samaan tulokseen. Jos vielä joskus innostun naisesta, niin yhteen ei parane muuttaa. Se on lopun alku.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uskotko kaikkien kohdalla tähän:
"Hyvä suhde on tavoiteltava. Hyvä suhde antaa enemmän kuin ottaa. "
Mitä jos ihminen on erakkotyyppiä ja kokee että loppupeleissä kaikki ihmiset ottavat enemmän kuin antavat. Sosiaalinen kanssakäyminen väsyttää. Ja kaikki joiden kanssa on pidempään tekemisissä alkavat lopulta ärsyttää jollain/joillain ominaisuuksillaan.
Itselleni parisuhteen tärkein anti on aina ollut helppo ja toimiva seksielämä. Vanhemmiten kun tämä tarve jää vähemmälle, en näe enää mitään järkeä pyrkiä parisuhteeseen.Se mitä parisuhteesta saa, oli se parisuhde sitten tyydyttävä, hyvä tai taivas, on varsin vaihtelevaa. Jos edes hyvästä suhteesta ei saa mitään tai liian vähän, miksi edes vaivaantua? Ei ole pakko, jos ei itse halua!
Itse elän etäsuhteessa. En ehkä etukäteen nähnyt etäsuhdetta ainakaan ensisijaisena vaihtoehtona, mutta hyvin on toiminut ja olen onnellinen. Tiedän, että vastapuolikin on. Seksielämä on parisuhteessa iso asia, varsinkin jos halut ja läheisyyden tarpeet kohtaa (kuten meillä), mutta pelkkä seksielämä ei omalla kohdalla riitä suhteen syyksi. Eikä FWB-tyylinen seksi koskaan yllä tunneyhteydellä varustetun rakastelun tasolle. Parisuhteessa on ja pitää olla myös tunteet, läsnäolo, vuorovaikutus, kemia ja paljon muuta. t. Cit - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Muuten sama pätee kaikkiin ihmissuhteisiin, paitsi ainakin itsellä seksi ja fyysinen läheisyys kuuluu vain parisuhteisiin ehkä halauksia lukuunottamatta.
Ystävyydessä ei myöskään arvomaailman tarvitse olla samanlainen kaikilta osin. Vaikka itselläni on poliittisesti hyvin erilailla ajattelevia ystäviä, eikä se ole mikään ongelma. Ehkä poliittista näkemystä sisemmällä olevat ydinarvot on ystävienkin kesken samansuuntaisia.8:20 hyvin täydensit.
Vilma - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen tullut aika pitkälti samaan tulokseen. Jos vielä joskus innostun naisesta, niin yhteen ei parane muuttaa. Se on lopun alku.
No, mutta.
Kun tutustuu, niin pikkuhiljaa kiintyy. Se se pirullista on. Haluaa nyhjätä ja nyhjätä.
Jutun juurta milloin mistäkin. Saada kuulla äänensä hänen.
Eiei.
Ihmiselo on kummallista, kun sitä sanallistaa.
Vilma
Perhe se on miehillekin se ykkönen, vaikkei moni sitä oikein osaa näyttää. Mä aika paljon oon noiden eronneiden kanssa pyörinyt ja huomannu, että aika hukassa ovat, kun ei yht äkkiä ookkaan sitä perhettä.
Ei toi seksi itsessään oo mikään tarpeellinen, sen kun voi hoitaa omalla kädellä, ellei oo ihan tumpelo. Mutta tosiaan, on mulla aikomus sitten seuraavassa elämässä hankkia parisuhde. Katotaan sitten lisää, koitan tässä viisastua. Toiset sanoo että oisin vanha sielu, että sen puolesta oisin luullu, että pariutuminen ois onnistunut, vai onko se just toisin päin. Että on liikaa viisastunut ja alitajuisesti estää, koska on jo tajunnut ettei parisuhde kannata, eikä maailma tarvi lisää lapsia.- Anonyymi
Se on se ns. ressukka -miestyyppi joka alkaa eron jälkeen ryyppäämään tai vaipuu muuten itsesääliin, joku voi turvatua jopa työnarkomaniaan. Heistä olen tehnyt saman huomion, itsekseen ei osata olla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se on se ns. ressukka -miestyyppi joka alkaa eron jälkeen ryyppäämään tai vaipuu muuten itsesääliin, joku voi turvatua jopa työnarkomaniaan. Heistä olen tehnyt saman huomion, itsekseen ei osata olla.
Miehiä kuitenkin ja vieläpä hyvin yleinen miestyyppi. Sanoisinpa, että jopa se kaikkein yleisin miestyyppi.
- Anonyymi
"- Nainen haluaa parisuhteen, koska perhe (eli lapset), tunneyhteys ja turvallisuus.
- Mies haluaa parisuhteen koska panettaa."
Kärjistetysti voisin todeta, että juurikin toisinpäin 😂
xLiner- Anonyymi
Siis joskus aikoinaan...
xLiner - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siis joskus aikoinaan...
xLinerSiis joskus aikoinaan sinuakin panetti?
Niin minun ex-muijaakin. - Anonyymi
Sama kokemus mulla, kun niita ihmusten parisuhteuta katselee. Miehet hakevat sitä turvaa ja huoltavaa "mammaa" ja naiset taas sitä seksiä ja seksi on se mikä heidät siinä parisuhteessa pitää, tai suoremmin sanoen he haluavat miehestään vain munaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siis joskus aikoinaan sinuakin panetti?
Niin minun ex-muijaakin.Ja sitten paljastuit kehityskelvottomaksi?
Ei kiitos huonolle seksille.
xLiner
- Anonyymi
En osaa miehistä sanoa, mutta itse en tykkää lapsista enkä ole parisuhdetta koskaan halunnut, niin ehkä tuo pitää joidenkin naisten kohdalla paikkansa…? Toisaalta en edes huolisi miestä, jonka anti parisuhteelle on lähinnä panetus. Pitää haluta suhteelta muutakin.
- Anonyymi
Tämä on se perusongelma. Nainen on aina halunnut niin paljon muutakin. Minä mielelläni puuhailen itsekseni ja välillä jörnäyttäisin rouvaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä on se perusongelma. Nainen on aina halunnut niin paljon muutakin. Minä mielelläni puuhailen itsekseni ja välillä jörnäyttäisin rouvaa.
Tietenkin naiset haluaa muutakin. Jos miehellä ei ole mitään tarjottavaa muuta kuin seksi, ei sillä mitään tee. Naiset pyörittää tätä elämää ihan hyvin ilman miehiäkin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tietenkin naiset haluaa muutakin. Jos miehellä ei ole mitään tarjottavaa muuta kuin seksi, ei sillä mitään tee. Naiset pyörittää tätä elämää ihan hyvin ilman miehiäkin.
Kyllä mä vaan tunnen monta naista, jotka ovat parisuhteessa nimenomaan seksin takia. Seksi on siis hyvää ja uuden yhtä hyvän hakeminen ja opettaminen vaatisi liikaa vaivaa. Jos ei sitä seksiä olisi, niin olisivat jo ajat sitten pistäneet ukon kävelemään.
- Anonyymi
Moi olen sanna 45 vuotta vanha ja korkeastikoulutettu haluan miehiä joilla rahaa ja rikkaimman mukaan aina lähden eli raha on yhtä kuin rakkaus
- Anonyymi
Eli mitä rikkaampi mies niin sitä rakkaampi mies
- Anonyymi
Tämä varmasti tulee yllätyksenä: Kaikessa tässä maailmassa on kyse seksistä, paitsi seksissä. Seksissä kyse on vallasta."
"Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power." ⚊Oscar Wilde- Anonyymi
Tuttu ajatus.
Voin yhtyä ko. ajattelijaan alun osalta.
Muokkaan lopun kuitenkin muotoon:
Seksissä kyse on nautinnosta.
Valta ei kiinnosta, mutta nautinto kiinnostaa. - Anonyymi
Seksi ei ole valtaa, vaan VOIMAA!
Tämä tieto varmaan taas kerran hätkäyttää puolta maailmaa, mutta parisuhteessa tavoitteena on läsnäolo ja kosketus. Tunnetason yhteys. Karkeasti yleistettynä ilman sen kummempia kamaloitteellisuuksia 👀 🌹
- Anonyymi
Arvauksesi meni pieleen.
Palstalla on muitakin miehiä kuin ruusutohtori, joiden mielestä parisuhteen ydin on hyvä seksi. Anonyymi kirjoitti:
Arvauksesi meni pieleen.
Palstalla on muitakin miehiä kuin ruusutohtori, joiden mielestä parisuhteen ydin on hyvä seksi.En minä mitään arvaillut, tuumin vain että kynistäkin olisi hauska kuunnella vaihteeksi, en siis uskonut ap:ta kynikseksi.
- Anonyymi
Enää ei ole mitään paineita hankkia lasta. Parisuhde ei ole oikein tämän päivän parikymppisten juttu, vaan uusien ihmisten kohtaaminen ja seikkailu tinderissä. En kauheasti antaisi painoarvoa incelin mielipiteille. Et kuitenkaan tiedä oikeasta elämästä.
- Anonyymi
Mitä on mielestäsi oikea elämä?
Karkeasti yleistäen ehkä noin. Mutta sanoisin kyllä kokemuksesta, että panettaa sitä naistakin, ja siksi se suhteeseen ja perheen perustamiseen ajautuu. Niin se luonto sen asian hoitaa. Mies yhtälailla kasvaa siihen perheeseen mukaan, vaikka alkuun tuntuukin, että elämä muuttuu turhan radikaalisti, kun aletaan lasten tekoa miettimään ja ehdottelemaan...
- Anonyymi
Tosiaan, hyvin karkeita yleistyksiä, jotka eivät oikein edes pidä paikaansa.
- Anonyymi
Yleistykset eivät koskaan pidä täysin paikkaansa kenenkään kohdalla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yleistykset eivät koskaan pidä täysin paikkaansa kenenkään kohdalla.
Minun kokemukseni mukaan nuo eivät pidä juuri ollenkaan paikkaansa, jollei erikseen valitse sellaista joukkoa, jossa nuo saisi toimimaan.
- Anonyymi
No niin, kerrankin vähän miesvihaa tänne naisvihan keskelle. 😁
Ei mutta ihan oikeasti. Aloitus oli miesvihamielinen eikä sellainen ole suotavaa.
Ei kai kukaan oikeasti ajattele noin miehistä ja naisista? Tai jos ajattelee, haluaisin tietää, millaisten havaintojen pohjalta kyseiset ajatukset ovat muodostuneet.
🦄- Anonyymi
Jep. Toisaalta hyvin useinhan täällä näkee miesvihaa tihkuvia tekstejä, eivätkä ne todellakaan ole niitä mitä eräät palstalla aina miesvihamielisiksi liputtavat. Palsta on täynnä itsensä miehiksi identifioivien tekstejä, joissa haukutaan miehiä milloin milläkin termeillä ja annetaan koko miessukupuolesta äärimmäisen vastenmielinen kuva. Toki siinä sivussa tulee usein myös naisvihaa ja naisten syyllistämistä kaikesta maan ja taivaan välillä, mutta ei se sitä niissä teksteissä olevaa miesvihaa poista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jep. Toisaalta hyvin useinhan täällä näkee miesvihaa tihkuvia tekstejä, eivätkä ne todellakaan ole niitä mitä eräät palstalla aina miesvihamielisiksi liputtavat. Palsta on täynnä itsensä miehiksi identifioivien tekstejä, joissa haukutaan miehiä milloin milläkin termeillä ja annetaan koko miessukupuolesta äärimmäisen vastenmielinen kuva. Toki siinä sivussa tulee usein myös naisvihaa ja naisten syyllistämistä kaikesta maan ja taivaan välillä, mutta ei se sitä niissä teksteissä olevaa miesvihaa poista.
Kyllä, sukupuolitettu viha on kokemukseni mukaan aina kaksisuuntaista.
Jos joku kohtelee yhtä sukupuolta ikävästi ja oikeuttaa sen ihmiskäsityksellä, jonka mukaan jokin toinen sukupuoli on oikeutettu kohtelemaan ensimmäistä huonosti, tietysti hän leimaa samalla tämän huonosti kohtelevan sukupuolen kokonaisuutena.
Samasta syystä on hyödytöntä hyökätä esim. feminismiä vastaan. Kun naisten ihmisarvoa ei kyseenalaisteta sen enempää kuin miestenkään ihmisarvoa, myös miehet voittavat. Hyvinvoivat naiset myötävaikuttavat miesten hyvinvointiin ja tietysti toisin päin.
Tämä on minulle ja useimmille länsimaalaisia arvoja kannattaville itsestäänselvää. Tällä palstalla näkyy kuitenkin välillä "mielenkiintoisia" poikkeuksia, jotka yleistettyinä huonontaisivat kaikkien hyvinvointia.
🦄 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä, sukupuolitettu viha on kokemukseni mukaan aina kaksisuuntaista.
Jos joku kohtelee yhtä sukupuolta ikävästi ja oikeuttaa sen ihmiskäsityksellä, jonka mukaan jokin toinen sukupuoli on oikeutettu kohtelemaan ensimmäistä huonosti, tietysti hän leimaa samalla tämän huonosti kohtelevan sukupuolen kokonaisuutena.
Samasta syystä on hyödytöntä hyökätä esim. feminismiä vastaan. Kun naisten ihmisarvoa ei kyseenalaisteta sen enempää kuin miestenkään ihmisarvoa, myös miehet voittavat. Hyvinvoivat naiset myötävaikuttavat miesten hyvinvointiin ja tietysti toisin päin.
Tämä on minulle ja useimmille länsimaalaisia arvoja kannattaville itsestäänselvää. Tällä palstalla näkyy kuitenkin välillä "mielenkiintoisia" poikkeuksia, jotka yleistettyinä huonontaisivat kaikkien hyvinvointia.
🦄Niinpä. Itse en esimerkiksi tunne yhtään miestä, joka "haluaa parisuhteen koska panettaa". Kyllä sellaisiakin miehiä varmasti on, mutta minä en ole sellaisiin tutustunut. Mä tunnen miehiä, joiden mielestä heidän parisuhteessaan ei ole toiminut mikään muu kuin seksi, eli siis heistä muut asiat olivat seksiä oleellisempia ja siksi he erosivat. Mä tunnen myös miehiä, joiden mielestä pelkän seksin takia nyt ei jaksaisi moista vaivaa nähdä, eli jos he haluavat pelkkää seksiä, niin parisuhde olisi turha riesa, jne. He voisivat siis kaikki huonosti, jos heidän pitäisi elää aloittajan ajatusten mukaisesti ja parisuhteessa, jossa ainoa asia on seksi.
- Anonyymi
Työkaverini sanoin:
Mies pyörii nurkissa odottaen koska rouvaakin sattuisi haluttamaan.
Havainnot ovat omia kokemuksiani.
Edellistä naista lakkasi seksi kiinnostamasta n. 49 v iässä, eikä mikään peto ollut aiemminkaan.
Aloitus tai minä emme vihanneet ketään. Se yleisti, provosoi ja kertoi omista kokemuksistani.
Oletko koskaan miettinyt miksi seksiseuran hakuilmoituksissa on aina huomattavan paljon enemmän miehiä kuin naisia? Ja monet naiset niissä kanavissa "harrastavat" asiaa raha mielessä. Ja voin kertoa että ne miehet siellä ei ole kaikki poikamiehiä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Työkaverini sanoin:
Mies pyörii nurkissa odottaen koska rouvaakin sattuisi haluttamaan.
Havainnot ovat omia kokemuksiani.
Edellistä naista lakkasi seksi kiinnostamasta n. 49 v iässä, eikä mikään peto ollut aiemminkaan.
Aloitus tai minä emme vihanneet ketään. Se yleisti, provosoi ja kertoi omista kokemuksistani.
Oletko koskaan miettinyt miksi seksiseuran hakuilmoituksissa on aina huomattavan paljon enemmän miehiä kuin naisia? Ja monet naiset niissä kanavissa "harrastavat" asiaa raha mielessä. Ja voin kertoa että ne miehet siellä ei ole kaikki poikamiehiä."Työkaverini sanoin:
Mies pyörii nurkissa odottaen koska rouvaakin sattuisi haluttamaan."
Tuo ei riitä yleistämisen pohjaksi. Tuo saattaa kertoa vain siitä, että työkaverillasi ja hänen vaimollaan on ongelmia hankkia elämäänsä niitä asioita, joista kumpikin oikeasti pitää. Muuten tuollainen roikkuminen kuulostaa oudolta.
"Havainnot ovat omia kokemuksiani.
Edellistä naista lakkasi seksi kiinnostamasta n. 49 v iässä, eikä mikään peto ollut aiemminkaan."
Ei riitä tuokaan yleistyksen pohjaksi. Mitään ei kannata yleistää pelkästään oman kokemuksen perusteella, koska niissä ainoa varma yhteinen nimittäjä on kokija itse.
"Aloitus tai minä emme vihanneet ketään. Se yleisti, provosoi ja kertoi omista kokemuksistani."
Vihamielisyys ei ole sama asia kuin vihaaminen. Kokonaisen sukupuolen (miehet) parisuhdetavoitteiden supistaminen yhteen asiaan (seksi) on vihamielisyyttä. Yhtä vihamielistä on väittää, että kaikki naiset haluavat lisääntyä tai että miehet eivät halua lisääntyä.
Omista kokemuksista kertominen on ok. Minulle se, että joku kertoo tuollaisista kokemuksistaan, kertoo vain siitä että henkilö ei osaa hankkia elämäänsä sellaisia ihmisiä, joiden kanssa tavoitteet kohtaavat. Se on lose-lose-tilanne kaikille osapuolille.
"Oletko koskaan miettinyt miksi seksiseuran hakuilmoituksissa on aina huomattavan paljon enemmän miehiä kuin naisia? Ja monet naiset niissä kanavissa "harrastavat" asiaa raha mielessä. Ja voin kertoa että ne miehet siellä ei ole kaikki poikamiehiä."
Seksiseuranhakuilmoituksia käyttävistä miehistä tai naisista ei voi tehdä yleistyksiä muuhun väestöön. Jos etsit tietoa siitä, miksi jokin ryhmä etsii parisuhdetta, mitä järkeä on etsiä vastauksia seksiseuran hakuun keskittyviltä sivustoilta? 😁
Minä en usko siihen, että kumpikaan sukupuoli pettäisi enemmän kuin toinen. Yhdessä suhteessa toinen voi pettää enemmän kuin toinen mutta väestötasolla erot tasoittunevat. On myös hyvin paljon ihmisiä jotka eivät petä kumppaneitaan.
🦄 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Työkaverini sanoin:
Tuo ei riitä yleistämisen pohjaksi. Tuo saattaa kertoa vain siitä, että työkaverillasi ja hänen vaimollaan on ongelmia hankkia elämäänsä niitä asioita, joista kumpikin oikeasti pitää. Muuten tuollainen roikkuminen kuulostaa oudolta.
Edellistä naista lakkasi seksi kiinnostamasta n. 49 v iässä, eikä mikään peto ollut aiemminkaan."
Ei riitä tuokaan yleistyksen pohjaksi. Mitään ei kannata yleistää pelkästään oman kokemuksen perusteella, koska niissä ainoa varma yhteinen nimittäjä on kokija itse.
"Aloitus tai minä emme vihanneet ketään. Se yleisti, provosoi ja kertoi omista kokemuksistani."
Vihamielisyys ei ole sama asia kuin vihaaminen. Kokonaisen sukupuolen (miehet) parisuhdetavoitteiden supistaminen yhteen asiaan (seksi) on vihamielisyyttä. Yhtä vihamielistä on väittää, että kaikki naiset haluavat lisääntyä tai että miehet eivät halua lisääntyä.
Omista kokemuksista kertominen on ok. Minulle se, että joku kertoo tuollaisista kokemuksistaan, kertoo vain siitä että henkilö ei osaa hankkia elämäänsä sellaisia ihmisiä, joiden kanssa tavoitteet kohtaavat. Se on lose-lose-tilanne kaikille osapuolille.
"Oletko koskaan miettinyt miksi seksiseuran hakuilmoituksissa on aina huomattavan paljon enemmän miehiä kuin naisia? Ja monet naiset niissä kanavissa "harrastavat" asiaa raha mielessä. Ja voin kertoa että ne miehet siellä ei ole kaikki poikamiehiä."
Seksiseuranhakuilmoituksia käyttävistä miehistä tai naisista ei voi tehdä yleistyksiä muuhun väestöön. Jos etsit tietoa siitä, miksi jokin ryhmä etsii parisuhdetta, mitä järkeä on etsiä vastauksia seksiseuran hakuun keskittyviltä sivustoilta? 😁
Minä en usko siihen, että kumpikaan sukupuoli pettäisi enemmän kuin toinen. Yhdessä suhteessa toinen voi pettää enemmän kuin toinen mutta väestötasolla erot tasoittunevat. On myös hyvin paljon ihmisiä jotka eivät petä kumppaneitaan.
🦄"Minä en usko siihen, että kumpikaan sukupuoli pettäisi enemmän kuin toinen. Yhdessä suhteessa toinen voi pettää enemmän kuin toinen mutta väestötasolla erot tasoittunevat. On myös hyvin paljon ihmisiä jotka eivät petä kumppaneitaan."
Sivusta totean, että mikään tutkimusdatakaan ei tue tuota väitettä, että joku sukupuoli pettäisi enemmän tai haluaisi edes enemmän seksiä. Tuossa(kin) asiassa erot yksilöiden välillä ovat suuremmat kuin sukupuolten välillä. Väite, että miehet pettäisivät enemmän, on hyvin vanhakantainen (ja miesvihamielinen). - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Työkaverini sanoin:
🦄"Seksiseuranhakuilmoituksia käyttävistä miehistä tai naisista ei voi tehdä yleistyksiä muuhun väestöön."
Eivät he ole mikään erillinen väestönosa, vaan osa meitä.
Internet paljastaa ihmissielun. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Seksiseuranhakuilmoituksia käyttävistä miehistä tai naisista ei voi tehdä yleistyksiä muuhun väestöön."
Eivät he ole mikään erillinen väestönosa, vaan osa meitä.
Internet paljastaa ihmissielun.Edustavan otoksen kokoaminen ei ole mielipideasia.
🦄 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Minä en usko siihen, että kumpikaan sukupuoli pettäisi enemmän kuin toinen. Yhdessä suhteessa toinen voi pettää enemmän kuin toinen mutta väestötasolla erot tasoittunevat. On myös hyvin paljon ihmisiä jotka eivät petä kumppaneitaan."
Sivusta totean, että mikään tutkimusdatakaan ei tue tuota väitettä, että joku sukupuoli pettäisi enemmän tai haluaisi edes enemmän seksiä. Tuossa(kin) asiassa erot yksilöiden välillä ovat suuremmat kuin sukupuolten välillä. Väite, että miehet pettäisivät enemmän, on hyvin vanhakantainen (ja miesvihamielinen).Niinpä. Mutta harvoinpa syrjintää tutkimustiedolla perustellaankaan, vaan enemmänkin tietämättömyyden värittämillä tunnesyillä.
🦄
- Anonyymi
Eikö irto piparia ole tarjolla ilman suhdettakin.
- Anonyymi
Se on aina vaivalloisempaa ja työn takana.
- Anonyymi
Nuorena oli hienoa kun oli vakipano. Suhteet kestivät yleensä 1-3 kk.
- Anonyymi
Mikäs sen nykyään estää? Jos se hienoa niin anna mennä vaan.
- Anonyymi
No en usko aloituksessa mainittuihin asioihin -tietenkään, mutta leikkimieliseen keskustelun avaukseen vastaan näin. Toivoin joskus parisuhdetta (en tavoitellut juurikaan sanan varsinaisessa merkityksessä), koska minulla oli siihen biologinen tarve. mm. koin tärkeänä saada lapsia ja kokea itseni sosiaalisesti hyväksytyksi. Sain parisuhteen ja mainitut asiat . Olen siinä pysynyt
- Anonyymi
Hyvä sinä, Noin tekee kunnon yhteiskuntakelpoinen nainen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvä sinä, Noin tekee kunnon yhteiskuntakelpoinen nainen.
Minä arvelin tuon 16:46 kommentin miehen tekstiksi.
🦄 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä arvelin tuon 16:46 kommentin miehen tekstiksi.
🦄Olen nainen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen nainen.
Ok. Kerroin vain mielipiteeni ensivaikutelmastani. Joku toinen oli sitä mieltä, että olisit nainen.
🦄 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ok. Kerroin vain mielipiteeni ensivaikutelmastani. Joku toinen oli sitä mieltä, että olisit nainen.
🦄Joo ihhahhaa, en voi muuttua yksisarviseksi sateenkaariponiksi, kun en yhtään halua :)
- Anonyymi
Mä sanoisin tuon olevan oikeastaan ihan toisinpäin. Itse tiedän paljon naisia, jotka ovat parisuhteessa ja pysyvät siinä hyvän seksielämän takia ja sietävät useita parisuhteeseen liittyviä ongelmia ihan vain koska saavat hyvää seksiä. Mä samoin tiedän useita miehiä, jotka ovat lähteneet parisuhteesta, vaikka seksielämä on ollut hyvää ja jopa erinomaista. En ole ikinä kuullut naisen suusta lausetta, että seksi oli kyllä parasta ikinä, mutta muutoin se suhde ei toiminut, mutta miesten suusta olen kuullut tuollaisen lauseen useita kertoja. Mun kokemukseni mukaan miehet siis kaipaavat parisuhteelta muutakin kuin seksiä, edes erinomaista seksiä. Naiset taas ajattelevat, että se muu puoli ei kuitenkaan siitä miksikään muutu, mutta tässä on sentään edes hyvää seksiä, jota voi olla vaikea uudestaan löytää.
- Anonyymi
No minä voisin lisätä sen verran, että exäni kanssa seksi oli pitkään ainoa asia joka toimi.
- Sheena
- Anonyymi
Naiset on opportunisteja miehet romantikkoja..
- Anonyymi
Tämä on juurikin näin todettu ja se shaisse jälkeen jätetty.🤷♀️
- Anonyymi
Hyvä nainti ei ole koskaan shaissea.
- Anonyymi
Sanotaanpa vaikka näin, että miehet ja naiset haluavat parisuhteen ihan samoista syistä (koska perhe (eli lapset+kumppani), tunneyhteys ja turvallisuus, panettaa)
Noita minäkin olen tavoitellut ja kaiken saavuttanut, enemmänkin.
- Sheena- Anonyymi
Jaa. Minä en ole hakenut . Tuo shaisse on päähäni joka tuutista taottu,manipuloitu. Kunnes heräsin! 🤷♀️
Yleistyksistä sen verran että vaatisivat hieman päivittämistä. Epäilen että ihmisiä panettaa siinä kuin ennenkin mutta enää ei laiteta parempaa Seppälää päälle ja lähdetä tansseihin tai muihin rientoihin. Sen sijaan napataan kaapista suristin tai joku imuhirmu ja hoidetaan tunne sillä pois. Ihan tietysti järkevää sillä eihän hedelmiä kannata kuoria jos vitamiinit saa purkista.
Jos biologisista lapsista puhutaan niin siihen ei kumpikaan parisuhdetta tarvitse mutta mies tarvitsee naisen. Nainen taas tarvitsee mieheltä vain siemenen joten siinä mielessä yleistys on jopa outo.
Oma keskustelu tietysti on että olemmeko enää hyvinvointivaltio mutta mihinkään keskiaikaan emme ole taantuneet. Yhteiskunnan turvaverkot on hyvät joten turvallisuusajattelu on myös taakse jäänyttä elämää. Jopa voisi pohtia niin päin etätä onko parisuhde ja lapset ehkä turvallisuutta heikentävä juttu.
Omana mutuna sanoisin että nykyään tunneyhteys ei ole rakentava tai myötäelävä vaan enemmänkin repivä ja syyllistävä; on sitten kyseessä sukupuolet, poliittiset näkökulmat tai puhutaan akselistosta maalaiset-kaupunkilaiset.
Oman parisuhdeajatelman taustalla on oma lapsuus. Olen siitä onnekas että synnyin perheeseen jossa isä ja äiti rakastivat toisiaan sekä meitä lapsia eikä meillä ollut taloudellisesti hätää. Sellaista keskiluokkaista elämää. Itsekin mietin elämän tuota kautta eli tavallinen poika löytää tavallisen tytön ja lopputuloksena tavallinen perhe. Keskiluokkainen arki, työ ja juhlat sekä lopuksi ,kuten tavallista, niin arkussa multiin.
Henkiseltä kantilta katsottuna jos saan antaa rakkautta ja onnea kumppanille ja lapsille ja sekä saan kokea heidän onnensa rakkautensa niin ollaan win-win-win tilanteessa ja siloin elämä on elämisen arvoinen.
Nyt kaksi pitkää liittoa takana jotka molemmat päättyivät siihen että vaimo päivitti nuorempaan mieheen; jälkimmäisestä liitosta kaksi tytärtä. On asioita joita olen elämässä katunut mutta kumpaakaan liittoa ja lapsia en koskaan. Molemmat liitot ovat osoittaneet että nuoruuden ajatukset ovat olleet oikeita.
Enää en parisuhteesta haaveile sillä pettymysten ja sitä seuraava yksinäisyyden tunne siinä treffailuvaiheessa on liian suuri siihen nähden kinka mukavasti asiani on juuri nyt
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi1343453Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen382713Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap302515Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631202448Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .372376- 1161845
Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi3141502Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k1741488Aatteleppa ite!
Jos ei oltaisikaan nyt NATOssa, olisimme puolueettomana sivustakatsojia ja elelisimme tyytyväisenä rauhassa maassamme.3121371- 661238