Ladattava hybridi on tehty korjaamaan sähköauton puutteet

Anonyymi-ap

Ei enää toimintamatka ahdistusta, ei latausjonoa abc:lla.

Silti voi ajaa 120km sähköllä erittäin edullisesti kaikki lähiajot. Kun ajaa pidemmälle niin tankata voi kolmessa minuutissa ilman jonotusta.

11kw laturilla parissa tunnissa täyteen ja 55kw pikalaturilla tarvittaessa puolessa tunnissa taas 120km range.

Tämä se on edistystä.

Suosittelen mercedeksen hybridimalleja joissa sopiva päälle 25kwh akku. Hyviä perusautoja jos ei varaa luksus autoihin kuten Porscheen.

36

174

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Se on todellista edistystä ja ajamisen helppoutta kun ei tarvitse ladata missään jos ei halua. Mukavuus omalla tasollaan. Myös edullisemmilla merkeillä on pian tarjolla tätä uutta teknologiaa joka syrjäyttää sähköautot.

    • Anonyymi

      Niin, siihen toimintamatka-ahdistukseen tulee se väliviiva!
      Miksi?
      Siksi, että viiva helpottaa lukemista.
      Kansalaisten lukemisen ja kirjoittamisen taitotaso on jo pitkään pudonnut
      kuin lehmänhäntä!
      Ajat muuttuvat. Monikaan tänä keväänä koulunsa päättänyt ei enää osaa
      lukea edes hyvätasoista kaunokirjoitusta.
      Joku saattaa kysyä, että miksi pitäisi?
      Siksi, että aika suurella osalla ihmisiä ei ole kotona mitään kirjoitinta käytös-
      sään, puhumattakaan tietokoneista sekä niihin liittyvistä tekstinkäsittely-
      ohjelmista tai langattomasta tulostamisesta.
      Henkilön puutteellinen sormimotoriikka sulkee kännykät heti pois,
      mutta voi olla, että I Pad-tyyppisillä laitteilla nipin napin selviää, mikäli omaa
      hyvän näön.
      Kun esimerkiksi asioi vakuutusyhtiöiden kanssa, he lähtevät yksikantaan siitä,
      että heidän asiakkaillaan on tarvittava ATK-taito, mutta jos ei ole, yhteyden-
      pito tyssää viimeistään keskenään yhteensopimattomiin tiedostomuotoihin - salasanaviidakkoihinkin.

      Lopuksi: Jotain tarttis tehrä!

    • Anonyymi

      Ei voi kuin ihmetellä näitä juttuja.
      Mikä ihmeen pelko ihmisillä on ladata autoa pikalaturissa? Mikä tuon pelon aiheuttaa?
      Olen ajanut nyt sähköautolla 5 vuotta, yli 200 000km. Kertaakaan ei ole ollut todellista ongelmaa latauksen kanssa, päin vastoin. Joskus ärsyttää matkalatauksessa että auto täytyy mennä siirtämään pikalaturilta kesken ruokailun. Kerran olen joutunut siirtämään autoni 5 metriä viereiselle laturille kun valitsemani laturi ei toiminut.
      Väitän, että harvassa oikeasti ovat he, jotka ajavat yli 400km (5 tuntia) kertaistumalla, puheita toki noista piisaa, totuus on kuitenkin toinen.

      • Anonyymi

        Minä vaihdoin sähköautosta hybridiin. Ei se sähköautolla ajo ole kovin hohdokasta kun pitää 200km välein tosielämässä ladata vaikka autoni range oli yli 500km...semmonen 20% kun jäljellä niinnon mentävä etsimään laturia.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä vaihdoin sähköautosta hybridiin. Ei se sähköautolla ajo ole kovin hohdokasta kun pitää 200km välein tosielämässä ladata vaikka autoni range oli yli 500km...semmonen 20% kun jäljellä niinnon mentävä etsimään laturia.

        Tulee noita ylii 200km päiviä niin harvoin ettei mitään väliä.


      • UUSI

        Valtaosa Suomen autoliikenteestä on työmatkaliikennettä, jolloin hinkataan eestaas 10-40 km päivässä. Vähemmänkin.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä vaihdoin sähköautosta hybridiin. Ei se sähköautolla ajo ole kovin hohdokasta kun pitää 200km välein tosielämässä ladata vaikka autoni range oli yli 500km...semmonen 20% kun jäljellä niinnon mentävä etsimään laturia.

        Älä viitsi valehdella taas, ei sulla ole mitään sähköautoa ollut, eikä mitään kunnollista muutakaan.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä viitsi valehdella taas, ei sulla ole mitään sähköautoa ollut, eikä mitään kunnollista muutakaan.

        Kolme sähköautoa oli. Ei enää koskaan.


      • Anonyymi
        UUSI

        Suunnilleen kerran kuussa tulee ajettua 400 km siivut x 2. Joskus pysähdytään pissalle ja kahville, useimmiten ei. Pysähdysten tarve riippuu myös ajokeleistä ja ajankohdasta. Eikä siinä viittä tuntia mene, parhaimmillaan selvitty neljässä tunnissa nopeusrajoituksia kutakuinkin noudattamalla (kutakuinkin = max 7-8 km/h yli tikkarin). 120 km / h motaria päästään kuitenkin n. 130 km ja senkin jälkeen 100 km/h rajoituksilla iso osa loppumatkasta.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Suunnilleen kerran kuussa tulee ajettua 400 km siivut x 2. Joskus pysähdytään pissalle ja kahville, useimmiten ei. Pysähdysten tarve riippuu myös ajokeleistä ja ajankohdasta. Eikä siinä viittä tuntia mene, parhaimmillaan selvitty neljässä tunnissa nopeusrajoituksia kutakuinkin noudattamalla (kutakuinkin = max 7-8 km/h yli tikkarin). 120 km / h motaria päästään kuitenkin n. 130 km ja senkin jälkeen 100 km/h rajoituksilla iso osa loppumatkasta.

        Jos valitsee polttiksen sen takia ettei tarvitse kerran kuussa pysähtyä 15 minuutiksi niin kuulostaa melko hassulta.
        Varsinkin kun pitää mielessä että kolikon kääntöpuolella on noin 6-8 kertaiset käyttökustannukset jokaisena päivänä kuukaudessa.


      • Anonyymi
        UUSI

        Ajelin Tampereelta ylöspäin. Vaajakoskella poikkesin vessaan ja ajattelin ladata ladattavan hybridini katsoakseni, mitä nuo sähköautoilijat tekevät lataustauoilla. Meitä oli 4 lataajaa niissä kolmessa istui kuski sisällä ja räpläs kännykkää koko sen 25 min. minkä lataukseni kesti.
        Kysymys: olisivatko he pysähtyneet Vaajakosken ABC:lle räplään kännykkää puoleksi tunniksi, jos olisivat matkalla A:sta B:hen polttomoottoriautolla.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Kolme sähköautoa oli. Ei enää koskaan.

        Höpö, höpö. Valehtelet.


    • Anonyymi

      Lataan kotona. Nukun kun auto latautuu melkein ilmaiseksi pihassa yöllä. Ei ahdista yhtään.

      • Anonyymi

        Ilmaiseksi lataat ja samana yönä auton arvosta sulaa sata euroa joka yö. On se halpaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ilmaiseksi lataat ja samana yönä auton arvosta sulaa sata euroa joka yö. On se halpaa

        Auton arvon sulaminen ei kiinnosta minua pätkän vertaa. Se on työsuhdeauto.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Ilmaiseksi lataat ja samana yönä auton arvosta sulaa sata euroa joka yö. On se halpaa

        Kerro mistä uudesta autosta ei arvo laske ajan kuluessa?


      • Anonyymi
        UUSI

        Lataat kotona kun oot kesälomareissulla matkalla Ranuan eläintarhaan????


    • Anonyymi
      UUSI

      Kun minä vaihdan käytetystä toiseen niin vertailen eri tarjousten välirahaa. Väliraha kasvaa mitä uudempaan tai kalliimpaan malliin vaihdan. Missä kohtaa tässä yhtälössä se sähköauton arvon alenema näkyikään? Jos automallin hinta uutena laskee niin kaikkien käytettyjen hinta seuraa perässä. Vai ostaisitko sinä käytetyn auton kallliimmalla kuin saman uutena? Kun autonvalmistajat kilpailevat markkinoista ja alentavat hintojaan niin se on meidän kaikkien etu.

    • Anonyymi
      UUSI

      Minulla oli hybridi. Vaihdoin sähköautoon kun huomasin miten mukava on sähköllä ajella. On todella ärsyttävää kun se moottori hörähtelee omia aikojaan käyntiin. Eikä hybridin sähköillä ajeta kuin vähän matkaa. Ja ne huollot, tuplasti tarkistettavaa ja huollettavaa.

      • Anonyymi
        UUSI

        Latauskelvoton hybridi on se kaikkein idioottien ajatusten äiti. Autossa on sähköinen voimalinja josta maksaa ison rahan ja silti ajaa pelkästään kalliilla bensalla.
        Ei mitään järkeä.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Latauskelvoton hybridi on se kaikkein idioottien ajatusten äiti. Autossa on sähköinen voimalinja josta maksaa ison rahan ja silti ajaa pelkästään kalliilla bensalla.
        Ei mitään järkeä.

        Toyota on kehittämässä ladttavaa kevythybridi akkuporakonetta. Akulla saa noin 5 kpl 6mm reikää puuhun tai 15 kpl 4,3x25 mm. Ruuvia. Ladattava hybridi 50 ruuvia. Liitäntäjohdolla voi porata rajattomasti. Sarjaan kuuluu generaattori 1,5 kw moottori, niihin kohteisiin, joissa ei ole lainkaan sähköä. Tämä hanke sai alkunsa rakentajien ruuviahdistuksesta. Eräs rakentaja sanoi viekää tuo akku sähköpora. paska Milwaukee pois ja tuokaa hybridi. Huippu innovaatio, ei ihan niin pöljä, kuin bensiinillä kulkeva sähköauto, jota kevythybridiksi kutsutaan.


    • Anonyymi
      UUSI

      Paras on hybridi. Jota voi ladata. Sähkö ei ole niin hyvä.

    • Anonyymi
      UUSI

      Kysyin eilen sähköauto asiantuntijalta. Hän sanoi että vielä ei kannata ostaa sillä nykyiset on niin alkuvaiheen autoja että 3-5vuotta niin näille kuulema lähinä nauretaan. Muistatte varmaan kännyköiden kehityksen. Sähköauto on se nokian 6110.

      • Anonyymi
        UUSI

        Nykyiset sähköautot eivät tule koskaan menettämään tärkeintä etuaan polttiksiin nähden. Se etu on minimaaliset käyttökustannukset. Tulevan sukupolven sähköautot ovat halvempia ostaa mutta niiden käyttökustannukset ovat aivan samat kuin nykyistenkin. Mitään ratkaisevaa eroa ei synny uusien eduksi.


      • Anonyymi
        UUSI

        "nykyiset on niin alkuvaiheen autoja.."
        Sähköauto keksittiin ennen polttomoottoriautoa. Googlella; "ensimmäiset sähköautot kehitettiin jo 1800-luvulla".


      • Anonyymi
        UUSI

        Kysyit siis itseltäsi ja valehtelet. Kirjoitustaidoista voi päätellä että olet finnipäinen amispoika..


    • Anonyymi
      UUSI

      Range ahdistus on täysin fossiilien keksimä juttu. Ei sähköautosta range lopu yllättäen ja latausasemia on teiden varsilla pilvin pimein.

      Tiesithän että ammattilaiset pitävät 15 minuutin tauon aina 2 tunnin välein ja 30 minuutin ruokatauon 4 tunnin välein koska muuten he olisivat vaaraksi liikenteessä. Tämä on jopa kirjoitettu lakiin etteivät omistajat voisi pakottaa työntekijöitä vaarantamaan henkeänsä ylipitkillä ajoilla.

      Mutta jos fossiilia ahdistaa tulevaisuus niin kiva että saat täällä purettua ahdistustasi. Älä kuitenkaan vaaranna henkeäsi, pidä tauko!

      • Anonyymi
        UUSI

        Paskaa jauhat.
        "Neljän ja puolen tunnin ajon jälkeen kuljettajan on pidettävä vähintään 45 minuutin tauko. Tauko voidaan jakaa kahteen osaan, joista ensimmäisen osan on oltava vähintään 15 min ja toisen osan vähintään 30 min. "


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Paskaa jauhat.
        "Neljän ja puolen tunnin ajon jälkeen kuljettajan on pidettävä vähintään 45 minuutin tauko. Tauko voidaan jakaa kahteen osaan, joista ensimmäisen osan on oltava vähintään 15 min ja toisen osan vähintään 30 min. "

        Mikäs ero noissa oli? Toinen sanoo että on pidettävä ja toinen sanoo että pitävät. Samat aikamäärät vieläpä eli sama määrä taukoa. Missä ero? Ja miten tuo vaikuttaa sähköautoilun?


    • Anonyymi
      UUSI

      Jees, Saksassa ne mersut on perusautoja mutta ei eipä taida täällä olla. Mersu on edelleen yksi niistä harvoista joilla on vain 5v takuu plugareiden akussa ja muuten vai 2v takuu autolle. Herättää hiukan epäilyksi kun muut tarjoaa vähintään 8v takuun akulle.

      • Anonyymi
        UUSI

        Mersu epäilyttää, joo


      • Anonyymi
        UUSI

    • Anonyymi
      UUSI

      Edistyneemmät akkuteknologiat saadaan markkinoille ehkä vasta 2030 tienoilla. Siihen asti kannattaa ajaa hybridillä.

      • Anonyymi
        UUSI

        Uskon että siellä tienoin voisi harkita sähköllä ajoa jos nämä nykyiset ainakin tuplaavat rangen ja lataustehon/tavan. Auto pitäisi saada ladattua 3 min kuten bensa auto.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Uskon että siellä tienoin voisi harkita sähköllä ajoa jos nämä nykyiset ainakin tuplaavat rangen ja lataustehon/tavan. Auto pitäisi saada ladattua 3 min kuten bensa auto.

        Sähköauton lataamisen menee aikaasi 3sek+3sek eli johto kiinni illalla, johto pois aamulla.
        Se on paljon vähemmän kuin se 10 minuuttia joka sinulla oikeasti menee huoltoasemalla. Vai tankkaatko vajaan tankin aina. Silloinhan rangesi on vain 300km. Tankkaa poika tankki täyteen, vai loppuuko rahat?


    • Anonyymi
      UUSI

      Aja 30 min ja lataa yli 3 tuntia. Ei mitään järkeä. Ilmankos ladattavien myynti on romahtanut.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      111
      2423
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      258
      1107
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      86
      1064
    4. Taas kuoli kuortaneella

      Mitä tapahtui kuhinoilla kun auton alle jäi ja kuoli 66.
      Kuortane
      7
      995
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      991
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      11
      904
    7. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      63
      873
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      28
      861
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      39
      776
    10. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      32
      759
    Aihe