200km matka motaria talvella on sähköautolla lähes mahdottomuus

Anonyymi-ap

Mutta ne joilla on aikaa pysähtyä lataamaan tunniksi ostavat toki sähköauton. Hyvä sähköauto muuten on ei niissä vikoja ole paitdi teslassa joka on huono sähköauto.

64

609

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei kukaan voi matkustaa 200 kilometriä pysähtelemättä syömään ja kuseksimaan.

      • Anonyymi

        Autoilemattomat kirjoittavat täällä joutavia. Aivan varmasti 200 km ajavat lapsiperheetkin.
        Päiväunet autossa saattavat pelkästään kestää tunnin pari ja silloin ei kannata pysähtyä.
        Ottamatta huomioon Euroopassa moottoriteitä, joissa pyritään pitämään vähintään 150 km mittarissa, jotta joustava ajaminen kolmatta kaistaa käyttäen on luontevaa.
        Aikanaan Suomen huonoilla teillä ajettiin suuremmilla nopeuksilla kuin nykyään.
        160-180 km mittarissa perhe kyydissä ilman turvavöitä oli ajan standardi.
        Silloin kun tämä oli mahdollista, tai joku yritti roikkua perässä.
        Audi 100 oli hyvä auto tähän, mutta kallis korjattava.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Autoilemattomat kirjoittavat täällä joutavia. Aivan varmasti 200 km ajavat lapsiperheetkin.
        Päiväunet autossa saattavat pelkästään kestää tunnin pari ja silloin ei kannata pysähtyä.
        Ottamatta huomioon Euroopassa moottoriteitä, joissa pyritään pitämään vähintään 150 km mittarissa, jotta joustava ajaminen kolmatta kaistaa käyttäen on luontevaa.
        Aikanaan Suomen huonoilla teillä ajettiin suuremmilla nopeuksilla kuin nykyään.
        160-180 km mittarissa perhe kyydissä ilman turvavöitä oli ajan standardi.
        Silloin kun tämä oli mahdollista, tai joku yritti roikkua perässä.
        Audi 100 oli hyvä auto tähän, mutta kallis korjattava.

        Joopa joo, mittarissa sitä ja tätä...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Autoilemattomat kirjoittavat täällä joutavia. Aivan varmasti 200 km ajavat lapsiperheetkin.
        Päiväunet autossa saattavat pelkästään kestää tunnin pari ja silloin ei kannata pysähtyä.
        Ottamatta huomioon Euroopassa moottoriteitä, joissa pyritään pitämään vähintään 150 km mittarissa, jotta joustava ajaminen kolmatta kaistaa käyttäen on luontevaa.
        Aikanaan Suomen huonoilla teillä ajettiin suuremmilla nopeuksilla kuin nykyään.
        160-180 km mittarissa perhe kyydissä ilman turvavöitä oli ajan standardi.
        Silloin kun tämä oli mahdollista, tai joku yritti roikkua perässä.
        Audi 100 oli hyvä auto tähän, mutta kallis korjattava.

        Lapsiperhe eivät koskaan aja yli 200km tauotta. Jos sinulla olisi lapsia niin tietäisit.
        Isä ja äitikään eivät kestä tuollaista matkaa. Ole armollinen lapsillesi ja lopeta höpöttäminen. Mihin sinulla on noin kiire että et ehdi tarjoamaan lapsille sitä koko matkan tärkeintä hetkeä.


      • Anonyymi

        Onpa sulla heikko rakko, minä olen ajanut yli 500km ilman pysäytystä suuntaansa torstai-perjantai ja sitten ma-ti heti viikonlopun jälkeen yhteensä 2000 km työasioissa, viikonlopun kahtapuolen


    • Anonyymi

      Vielä kun avaaja oppisi kirjoittamaan selkeää kieltä.
      Olet kovin väärässä, kaupasta saa useita sähköautoja joilla pääsee kovallakin pakkasella 400km. Kannattaisi sinunkin lukea joskus testejä joissa asiaa on tutkittu. Onneksi meillä on todella vähän päiviä jolloin on kova pakkanen.

      • Anonyymi

        Niin pääsee 400km mutta silloin on akku tyhjä. Eli eiköhän lataus aloiteta rielusti aikaisemmin että varmistetaan että pääsee laturille, ja että laturi toimii eikä ole jonoa. Ei sähköautoa mennä tankkaamaan kuten polttista vasta silloin kun esim 50km jäljellä. Kyllä sähköautolla ennakoidaan ja auto ladataan mielellään paljon ennen kuin taulussa on 100km rangea.


      • Anonyymi

        Voitko mainita kolme esimerkkiä tällaisista autoista?


      • Anonyymi

        Mikä ihmeen pilkun nusijamoelle sinä olet

        Et todelakaan itsekkään ole täydellisyy

        Aksia kivenapa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä ihmeen pilkun nusijamoelle sinä olet

        Et todelakaan itsekkään ole täydellisyy

        Aksia kivenapa

        Menikö ihon alle?
        Jos kirjoittaa tuollaisia poskettomia valheita, niin kannattaisi asiaa paneutua edes kirjoituasun kautta, että voi saada edes jonkinlaisen uskottavuuden.
        En tietenkään ole täydellinen, ei meistä kukaan ole, mutta on meissä melkoisia eroja sivistyksen ja tietojen välillä.


      • Anonyymi

        Ethän sä voi ajaa sitä akkua tyhjäksi, ilman että pääset laturille. Käytännössä joudut lataileen n. 200 km välein, koska laturit ei osu aina hyvin kohdilleen.
        Jos et usko, niin lue sähköautoilijoiden kokemuksia sähköautoryhmissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin pääsee 400km mutta silloin on akku tyhjä. Eli eiköhän lataus aloiteta rielusti aikaisemmin että varmistetaan että pääsee laturille, ja että laturi toimii eikä ole jonoa. Ei sähköautoa mennä tankkaamaan kuten polttista vasta silloin kun esim 50km jäljellä. Kyllä sähköautolla ennakoidaan ja auto ladataan mielellään paljon ennen kuin taulussa on 100km rangea.

        Niin ja sitten lataus lopetetaan useinkin jo 80%, koska viimeiset prosentit kestää tolkuttoman kauan ladata. Eli käytännössä range on sen 60% ilmoitetusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin pääsee 400km mutta silloin on akku tyhjä. Eli eiköhän lataus aloiteta rielusti aikaisemmin että varmistetaan että pääsee laturille, ja että laturi toimii eikä ole jonoa. Ei sähköautoa mennä tankkaamaan kuten polttista vasta silloin kun esim 50km jäljellä. Kyllä sähköautolla ennakoidaan ja auto ladataan mielellään paljon ennen kuin taulussa on 100km rangea.

        Ei noin.
        Sähköautolla on järkevintä ajaa akku lähes tyhjäksi ja ladata vasta silloin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei noin.
        Sähköautolla on järkevintä ajaa akku lähes tyhjäksi ja ladata vasta silloin.

        Neuvosi vaatii sen, että toimiva latauspiste on just oikealla kohdalla matkasi varrella. Jos lataajia paljon, niin sitten latailet sitä tyhjähköä akkua useamman kymmenen minuuttia.
        Jos luet sähköautoryhmiä, niin sähköautoilijoiden mielestä nopein tapa edetä matkalla on ladata 20 - 40 min. 200 - 250 km välein.


      • Anonyymi

        Valitettavasti se menee akun varaukseen seuraamiseen kuitenkin, missä latailet ja pitää kuitenkin tauko,tuli ehkä syötyä turhaan, et koe sitä vapautta autoilulle mikä oli jo sata vuotta sitten, auto päättää osin matkastasi


    • Anonyymi

      Jos et pysähdy 2 tunnin välein vähintään 15 minuutin tauolle, olet vaaraksi liikenteessä. Ammattikuskeilla tämä taukovaatimus tulee työsuojelulaista.

      Älä vaaranna henkeäsi, pidä 15 min tauko!

      • Anonyymi

        Höpöjä puhut.


    • Anonyymi

      Missähän Suomessa on 200km moottoritietä? Hki-Tre välillä on 140km

      • Anonyymi

        Tuo-hki tampere matka on jo monelle sähköautolle ylivoimainen. Tai ainakin jokainen lataa tampereella jotta matka voi jatkua ilman jatkuvaa rangen kyttäystä ja että riittääkö.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo-hki tampere matka on jo monelle sähköautolle ylivoimainen. Tai ainakin jokainen lataa tampereella jotta matka voi jatkua ilman jatkuvaa rangen kyttäystä ja että riittääkö.

        Höpö, höpö. 400km on talvellakin ihan normaali range useille sähköautoille.
        Ei sitä rangea kytätä. Auto kyllä sanoo selväsanaisesti että menehän lataamaan ja kertoo vielä missä on lähin latauspiste. Poltispellet vain luulee että sitä pitää kytätä niinkuin polttiksen tankin tyhjenemistä. Näet jo lähtiessäsi minne asti autolla pääsee ja auto jopa kertoo missä kannattaa ladata.

        Kyllä te todellakin ootte polttispellejä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpö, höpö. 400km on talvellakin ihan normaali range useille sähköautoille.
        Ei sitä rangea kytätä. Auto kyllä sanoo selväsanaisesti että menehän lataamaan ja kertoo vielä missä on lähin latauspiste. Poltispellet vain luulee että sitä pitää kytätä niinkuin polttiksen tankin tyhjenemistä. Näet jo lähtiessäsi minne asti autolla pääsee ja auto jopa kertoo missä kannattaa ladata.

        Kyllä te todellakin ootte polttispellejä

        Polttiksessa näkee tarkemmin lähtiessä rangen.
        "Poltispellet vain luulee että sitä pitää kytätä niinkuin polttiksen tankin tyhjenemistä. "
        Sä olet varmaankin toiminut noin, muutta me muut emme. Polttis tankataan kaupankäynnin ym. yhteydessä, jos on tarvis, ei sitä varta vasten pysähdytä tankkaamaan niin kuin sähköautoa joutuu varta vasten pysähtyä lataamaan.


      • Anonyymi

        Yksinkertaista; ajat vaikka Tampereelta Helsinkiin ja takaisin esimerkiksi kun käyt Helsingissä töissä.


    • Anonyymi

      Turku- Helsinki 130 km.

    • Anonyymi

      Mitä väliä kuinka usein joutuu pysähtymään kun 1.000km taittuu alle kymmenessä tunnissa?

      https://www.youtube.com/watch?v=-sldAKo_YHE&t=4s

      Nämä polttispolitrukit pitävät sähköauton rangea jotenkin tärkeänä asiana vaikka sillä ei ole juurikaan merkitystä normaali arjessa.
      Mutta ymmärtäähän sen että kun polttisauton kilometri maksaa noin kymmenkertaisesti sähköautoon verrattuna ja TM totesi sähköauton paremmaksi talviautoksi kuin polttiksen niin polttispolitrukki joutuu yrittämään tehdä kärpäsestä härkäsen.
      Uutisia teille. Olette jo täysin ulkona suomalaisten arjesta. suomalaiset ostavat ladattavia autoja enemmän kuin bensoja ja dieseleitä yhteensä.
      Tekin ostatte riemusta kiljuen sähköauton kun sellaisia tulee käytettynä tarjolle teidän budjettiin sopivalla hinnalla.

      • Anonyymi

        Koska hän kulkee 100% matkasta 130 km/h nopeudella moottoritiellä niin polttis pystyisi tuohon matkaan 8,5 tunnissa. Ehkä jopa noin 8 tunnissa. Lisäksi matkaan on valikoitu tietty pätkä moottoritietä jossa on varmuudella paljon pikalatureita, jota hän kulkee edestakaisin.

        Ja tuo kilometrin hinta on typerää valehtelua. Pelkkä arvon alenema vuodessa sähköautossa on monta kertaa enemmän kuin bensa-autoilija käyttää bensaan vuodessa. Itse asiassa bensa on yleensä vain murto-osa auton kustannuksista. Bensan hinta on harvemmmin merkittävä kustannus.

        Ja ladattava hybridi ei ole sähköauto vaan polttomoottoriauto. Enkä ole vielä nähnyt yhtäkään hyvää sähköautoa vaan kaikki ne ovat surkeaa ylihintaista paskaa.

        Ja valtaosa suomalaisista ajaa polttomoottoriautoilla 20 vuoden päästäkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koska hän kulkee 100% matkasta 130 km/h nopeudella moottoritiellä niin polttis pystyisi tuohon matkaan 8,5 tunnissa. Ehkä jopa noin 8 tunnissa. Lisäksi matkaan on valikoitu tietty pätkä moottoritietä jossa on varmuudella paljon pikalatureita, jota hän kulkee edestakaisin.

        Ja tuo kilometrin hinta on typerää valehtelua. Pelkkä arvon alenema vuodessa sähköautossa on monta kertaa enemmän kuin bensa-autoilija käyttää bensaan vuodessa. Itse asiassa bensa on yleensä vain murto-osa auton kustannuksista. Bensan hinta on harvemmmin merkittävä kustannus.

        Ja ladattava hybridi ei ole sähköauto vaan polttomoottoriauto. Enkä ole vielä nähnyt yhtäkään hyvää sähköautoa vaan kaikki ne ovat surkeaa ylihintaista paskaa.

        Ja valtaosa suomalaisista ajaa polttomoottoriautoilla 20 vuoden päästäkin.

        Voi voi, eikö polttomoottori auton arvo alene lainkaan jos sellaisen ostaa uutena tai vanhana loppuun poljettuna? Eikö polttiksen huollot maksa mitään?
        Olet suuri näkijä ja asiantuntija jos näet autokannan tilanteen 20 vuoden päähän, hihii!
        En ole koskaan yli 40 vuoden autoiluni aikana ajanut 1000km putkeen, en edes 400km, joskus olen ajanut 350km yhtenä päivänä ja siihen sisältyi useampia taukoja ja evästystä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi voi, eikö polttomoottori auton arvo alene lainkaan jos sellaisen ostaa uutena tai vanhana loppuun poljettuna? Eikö polttiksen huollot maksa mitään?
        Olet suuri näkijä ja asiantuntija jos näet autokannan tilanteen 20 vuoden päähän, hihii!
        En ole koskaan yli 40 vuoden autoiluni aikana ajanut 1000km putkeen, en edes 400km, joskus olen ajanut 350km yhtenä päivänä ja siihen sisältyi useampia taukoja ja evästystä.

        Jos ajaa vanhahkolla polttiksella niin sen arvo ei laske lähes ollenkaan. Oman autoni arvo on laskenut varmaan tonnin 5 vuodessa eli 200 euroa vuodessa. Ja polttiksen huollot ovat halpoja etenkin kun sen pystyy tekemään itse kotona. Auton kun saa rauhassa huoltaa itse, kukaan ei pakota tekemään huoltoja korjaamoilla. Vaikka katsastuksestakin tuli hylky ja autoa pitäisi korjata niin korjauksen saa tehdä itse.

        Ja sähköautot ovat todella kalliita korjata. Yksi ainoa korjaus voi maksaa monta tonnia.

        Ja on täysin varmaa, että 20 vuoden päästä suurin osa ajelee polttiksilla sillä normaalilla autolla ajetaan 25 vuotta. Uusi polttomoottoriauto on liikenteessä jopa 25 vuoden päästä.


      • Anonyymi

        "suomalaiset ostavat ladattavia autoja enemmän kuin bensoja ja dieseleitä yhteensä."
        Ei pidä paikkaansa. Kesäkuussakin ostettiin bensa ja diesel-autoja 800 enemmän kuin ladattavia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi voi, eikö polttomoottori auton arvo alene lainkaan jos sellaisen ostaa uutena tai vanhana loppuun poljettuna? Eikö polttiksen huollot maksa mitään?
        Olet suuri näkijä ja asiantuntija jos näet autokannan tilanteen 20 vuoden päähän, hihii!
        En ole koskaan yli 40 vuoden autoiluni aikana ajanut 1000km putkeen, en edes 400km, joskus olen ajanut 350km yhtenä päivänä ja siihen sisältyi useampia taukoja ja evästystä.

        350 km matkaan menee aikaa nahee 4 tuntia. Sinä joudut siinä ajassa pitämään useita ruoka ja lepo-taukoja. Et pysty töissäkään käymään, kun kuntosi on noin heikko.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koska hän kulkee 100% matkasta 130 km/h nopeudella moottoritiellä niin polttis pystyisi tuohon matkaan 8,5 tunnissa. Ehkä jopa noin 8 tunnissa. Lisäksi matkaan on valikoitu tietty pätkä moottoritietä jossa on varmuudella paljon pikalatureita, jota hän kulkee edestakaisin.

        Ja tuo kilometrin hinta on typerää valehtelua. Pelkkä arvon alenema vuodessa sähköautossa on monta kertaa enemmän kuin bensa-autoilija käyttää bensaan vuodessa. Itse asiassa bensa on yleensä vain murto-osa auton kustannuksista. Bensan hinta on harvemmmin merkittävä kustannus.

        Ja ladattava hybridi ei ole sähköauto vaan polttomoottoriauto. Enkä ole vielä nähnyt yhtäkään hyvää sähköautoa vaan kaikki ne ovat surkeaa ylihintaista paskaa.

        Ja valtaosa suomalaisista ajaa polttomoottoriautoilla 20 vuoden päästäkin.

        Ladattava hybridi on sähköauto. Itselataava hybridi on polttis.
        Näin se virallisesti on luokiteltu.


      • Anonyymi

        "Uutisia teille. Olette jo täysin ulkona suomalaisten arjesta. suomalaiset ostavat ladattavia autoja enemmän kuin bensoja ja dieseleitä yhteensä."

        Tänä vuonna on 30.06.2024 mennessä ensirekisteröity 46 663 kpl autoja, joista ladattavia 19 078 kpl.
        Kannattaisi kommentoida asioita, joista olisi edes pieni käsitys.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi voi, eikö polttomoottori auton arvo alene lainkaan jos sellaisen ostaa uutena tai vanhana loppuun poljettuna? Eikö polttiksen huollot maksa mitään?
        Olet suuri näkijä ja asiantuntija jos näet autokannan tilanteen 20 vuoden päähän, hihii!
        En ole koskaan yli 40 vuoden autoiluni aikana ajanut 1000km putkeen, en edes 400km, joskus olen ajanut 350km yhtenä päivänä ja siihen sisältyi useampia taukoja ja evästystä.

        " joskus olen ajanut 350km yhtenä päivänä ja siihen sisältyi useampia taukoja ja evästystä."
        Varmaan myös hotelliöitä, jos matka on ollut pidempi kuin 350 km, vai oletko yöpynyt autossa.
        Kalliiksi tulee tuollainen matkaaminen.


    • Anonyymi

      Pakko on puolustaa omaa, jopa sokeaa uskoaan, vaikka on tullut niin monta kertaa huijatuksi vuosikymmenien aikana. Ja kaikki rahat se on vienyt.

      Ei voi tyhmempää olla kuin polttisuskovainen Arabin orja
      Ja vielä Suomessa, minne polttis ei sovi ollenkaan kun täällä on talvella kylmä

    • Anonyymi

      Kun käyt tankkaamassa, pitää sinun seisoa letku kourassa se 5 minuuttiasi. Sillä aikaa sähköautoilija käy kusella. Ja kun hän hörppää kahvit niin kuin sinäkin niin siinä ajassa hänen sähköautonsa on jo ladannut itsensä täyteen ja taas mennään 500 km. Sinulla vain jää vessassa käymättä.

      Ja tämä vain kun ollaan reissussa. Normaalisti auto lataa itsensä pihassa yön aikana täyteen. "Tankki" on siis täynnä joka aamu ja 500km tarjolla. Autoilijat eivät kylläkään aja joka päivä tuollaisia matkoja. Ehkä enintään 200km per päivä.

      Käykös teillä muuten Esso tankkaamassa auton yön aikana kun nukut? Ai eikö edes rahalla onnistu? Ja on vuosi 2024.

      • Anonyymi

        Ei käy yöllä tankkaamassa, kun ei ole mitään tarvetta. Katsos polttiksessa rangesta ei sula pihassa yöpakkasilla puolta pois, toisin kuin sähkäreissä.


      • Anonyymi

        Aika harva sähköauto kykenee 500 km matkaan edes keskellä kesää kaupunkiajossa. Moottoritienopeudella tuohon ei pysty yksikään sähköauto ja talvella normaali toimintamatka on pikemminkin alle 300 km ja monesti jopa alle 200 km.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika harva sähköauto kykenee 500 km matkaan edes keskellä kesää kaupunkiajossa. Moottoritienopeudella tuohon ei pysty yksikään sähköauto ja talvella normaali toimintamatka on pikemminkin alle 300 km ja monesti jopa alle 200 km.

        Lisään... Ja esimerkiksi vanhat käytetyt Leafit ei pääse edes sataa kilometriä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika harva sähköauto kykenee 500 km matkaan edes keskellä kesää kaupunkiajossa. Moottoritienopeudella tuohon ei pysty yksikään sähköauto ja talvella normaali toimintamatka on pikemminkin alle 300 km ja monesti jopa alle 200 km.

        Ajatko sinä lappiin-kusematta-peräkärry-perässä-talvella-pelkkää-motaria-tyyppi koskaan yhtä soittoa tuollaisia matkoja. Minä en. Pidä tauko ajoissa.

        Ja tarkista nyt nuo autojen speksit. Ne ovat pahasti pielessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ajatko sinä lappiin-kusematta-peräkärry-perässä-talvella-pelkkää-motaria-tyyppi koskaan yhtä soittoa tuollaisia matkoja. Minä en. Pidä tauko ajoissa.

        Ja tarkista nyt nuo autojen speksit. Ne ovat pahasti pielessä.

        Noin 5 minuutin tauko riittää muutaman tunnin välein ja senkään ei tarvitse tapahtua huoltoasemalla. Käväisen autosta ulkona pysäköintipaikalla hetkeksi ja sitten matka jatkuu. Ja minulla on omat eväät mukana matkoilla eli sen takia en huoltoasemalle mene. Kahvikin on termoksessa. Turha maksaa huoltoasemille euroakaan niiden paskoista ruoista.

        Eikä nuo speksit ole pielessä. Valmistajien ilmoittamat toimintamatkat ovat täyttä sontaa eikä niihin koskaan ylletä. Moottoritienopeus yksinään leikkaa toimintamatkasta kymmeniä prosentteja. Talviaikana toimintamatka on yleensä puolet ilmoitetusta. Usein jopa 200 km matkan pääseminen tekee sähköautolla tiukkaa.


      • Anonyymi

        "Kun käyt tankkaamassa, pitää sinun seisoa letku kourassa se 5 minuuttiasi"
        Tuo todistaa, että et ole 10 vuoteen tankannut. Vaikka menisit tyhjällä tankilla, niin et saa kulumaan 5 minuuttia tankkaamiseen jollet tahallisesti liruttele.


    • Anonyymi

      Jos haluaa maksaa kurjuudesta niin siitä vaan.

    • Anonyymi

      Ajoin aikanaa paljon kajanniin ja yakaisn
      Usein noin 5 ja puolituntii.
      Niin en pysähtynyt syömään koska silloin matka ei edistynyt , mopeemkusitauko vaan ja eväät söin ajaessa pyyhe sylissä.
      Autona peugeot 205 xs

      • Anonyymi

        Onneksi meillä muilla ei ole noin surkeaa elämää. Tuntikausien auton ratissa roikkuminen on elämän hukkaan heittämistä.


    • Anonyymi

      Tuossa on testiä ja pitkä lista sähköautoja joilla pääsee talvella paljon päälle 200km.
      Testi on julkaistu jo 2023 alussa ja tuon jälkeen niitä on tullut lisää.
      https://www.is.fi/autot/art-2000009367415.html

      Miten nyt panee?

      • Anonyymi

        Linkkisi otsikko "29 sähköautoa talvitestissä – kolmella valtamerkillä toimintamatka sukelsi jopa yli kolmanneksen".
        Kesällä pääset tietyn matkan, mutta talvella vaan reilut puolet. Mahtaa tulla yllätyksenä monelle sähköauton ostajalle.


    • Anonyymi

      Kai kaikki muut sähköautot on hyviä. Paitsi Toyota missä ei pysynyt edes vanteet paikallaan merkkinoille tullessa, Eikä Toyotan range todellakaan riitä edes 200Km ajamiseen ikinä. Minkäs sille tekee jos ei osaa hyvää autoa ostaa.

      • Anonyymi

        Minulla on paras range.


    • Anonyymi

      Minulla on musta letku kourassa ja se haisee pahalle. Siinä lukee Diesel.

    • Anonyymi

      Teslahan on jo koko kansan naurunaihe.

      • Anonyymi

        Ai on vai? Miksi kansa siis ostaa esim. Tesloja enemmän kuin mitään muita sähköautoja?
        Taisi olla Suomessakin Tesla Model Y myydyin automalli viime vuonna samoin kuin koko maailmassa. Myi enemmän kuin Toyota Corolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai on vai? Miksi kansa siis ostaa esim. Tesloja enemmän kuin mitään muita sähköautoja?
        Taisi olla Suomessakin Tesla Model Y myydyin automalli viime vuonna samoin kuin koko maailmassa. Myi enemmän kuin Toyota Corolla.

        Teslan paskojen myynti on pohjamudissa

        https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/36a24ed0-c746-422b-866b-d56607024278


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Teslan paskojen myynti on pohjamudissa

        https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/36a24ed0-c746-422b-866b-d56607024278

        Tesloissa on paljon huonoja ominaisuuksia ja eihän Tesla ole mikään autonvalmistaja, vaan sähkö/elektroniikka/ohjelmisto valmistaja joka kyhää autoja muistuttavia hökötyksiä.
        No ilmeisesti nuo viimeiset Saksassa valmistetut Model 3:t alkavat olla laadullisesti jo ihan kelvollisia?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai on vai? Miksi kansa siis ostaa esim. Tesloja enemmän kuin mitään muita sähköautoja?
        Taisi olla Suomessakin Tesla Model Y myydyin automalli viime vuonna samoin kuin koko maailmassa. Myi enemmän kuin Toyota Corolla.

        Taitaa Teslat olla pääosin firmojen ja työsuhdeautoilijoiden käytössä? Verotus painaa asiaa siihen suuntaan. Itse en ostaisi missään tapauksessa Teslaa, vaan jonkun Bemun tai Mesen jos sähköautoa haluaisin.


    • Anonyymi

      KANNATTAA OTTA TALVELLA MUKAAN ISO GENERAAKTORI JA PALJON SIIHEN POLTTOANETTA, ETTEI JÄÄ VÄLILLE.

      • Anonyymi

        Mutta, kun se mökki on lähellä ja sinne johtoja pitkin sähkön siirto on hintavaa niin otetaan mökkisähkö auton akusta. Ai niin, ei sitä akusta voikaan ottaa. Alkeellinen rotisko tuo sähköauto.
        Loka-auton ja sähkönkuljetusauton voisi yhdistää. Akut mökillä vaihdetaan ja loka viedään. Sähkölinjat katkaistaan tarpeettomina.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta, kun se mökki on lähellä ja sinne johtoja pitkin sähkön siirto on hintavaa niin otetaan mökkisähkö auton akusta. Ai niin, ei sitä akusta voikaan ottaa. Alkeellinen rotisko tuo sähköauto.
        Loka-auton ja sähkönkuljetusauton voisi yhdistää. Akut mökillä vaihdetaan ja loka viedään. Sähkölinjat katkaistaan tarpeettomina.

        Joistain sähköautoista voi ottaa mökkisähkön auton akusta. Nimittäin joissain sähköautoissa on mahdollisuus saada sähköä ulos auton akusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joistain sähköautoista voi ottaa mökkisähkön auton akusta. Nimittäin joissain sähköautoissa on mahdollisuus saada sähköä ulos auton akusta.

        Esimerkiksi Kian sähköautosta saa virtaa ulos maksimissaan 3,6 kW teholla.


    • Anonyymi

      Minä ajan polttiksella vielä 800 km tankkaamatta sen jälkeen kun olen ajanut 200 km.motarilla.

      • Anonyymi

        Entä sitten? Et taida mitään muuta tehdäkään kuin ajella mielikuvituksessasi kaiket päivät?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Entä sitten? Et taida mitään muuta tehdäkään kuin ajella mielikuvituksessasi kaiket päivät?

        Sitä vaan, että polttiksella matkanteko on mukavaa.


      • Anonyymi

        Minne olet menossa kun matka on noin pitkä? Venäjälle halpaa bensaa ostamaan? Rajat on nyt kyllä kiinni. Ajattelitko tauotta vedellä, lorotatko sinäkin tarpeesi auton lattialle?
        Tiesitkö että huoltoasemilla on vessat?

        Aika noloa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minne olet menossa kun matka on noin pitkä? Venäjälle halpaa bensaa ostamaan? Rajat on nyt kyllä kiinni. Ajattelitko tauotta vedellä, lorotatko sinäkin tarpeesi auton lattialle?
        Tiesitkö että huoltoasemilla on vessat?

        Aika noloa!

        Esim. viime viikonloppuna käytiin Porin Jazzeilla ja Tall Ships Races -tapahtumassa. Olisiko matkaa tullut 900 km. En ole kiinnittänyt huomiota kun tarvitsee vain ajaa.
        Teidän rakkovikaisten täytyy varmaan käydä huoltoasemilla. Heräätte varmasti kesken unienkin kuselle.


    • Anonyymi

      Mitä haittaa tuosta on kun pitää käydä sähköautosetämiesten kuitenkin 30-50 km välein kusella?

    • Anonyymi

      Tollo ei ole vieläkään miettinyt mihin autoaan käyttää. JOS tollo miettisi, hän huomaisi että lähes kaikki hänen ajoistaan on lähiajoa. Tollo ei tajua tätä joten hän kuvittelee että kaikki käyvät huoltoasemilla. Ehkä tollo joskus tajuaa.

      Tollo selittää itselleen että pitää päästä peräkärryn kanssa lappiin tankkamatta vaikkei hän koskaan ole käynyt Lapissa. Jos tollo oikeasti ajaisi Lappiin hän huomaisi että taukoja tarvitaan välillä.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Martinan uusi poikakaveri

      Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      205
      3181
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

      Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      239
      1610
    3. Laita mulle viesti!!

      Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      95
      1472
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

      Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      92
      1379
    5. Vanhemmalle naiselle

      alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      46
      1334
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

      No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      156
      1246
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

      Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1178
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

      "Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      123
      1009
    9. Miehelle...

      Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      922
    10. Tuntuu liian hankalalta

      Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      44
      803
    Aihe