Mies ei tarjoa tai kiitä

Anonyymi-ap

Olen ollut päälle kuukauden miehen kanssa, ja kiinnittänyt huomiota, ettei mies tarjoa koskaan mitään, vaan kumpikin maksaa omansa. No, kerran satuin tarjoamaan kahvit ja pullan hänelle ja yhdelle toiselle, hän ei tullut vastaan ollenkaan kuluissa (en kysynyt) ja ei edes kiittänyt. Hän on tarjonnut ruokaa, jos olen ollut hänen luonaan. Sitten jos ruokaa mennään tekee minun luokseni, kauppareissulla saan maksaa itse kaikki raaka-aineet. Mies valmistaa usein ruoan. Tuntuu vain oudolta, ettei kuluja jaeta. Yhdessä vaiheessa hän kävi koko ajan luonani syömässä, kunnes puhuin hänen luonaan käymisestä.

Tuntuu vain hassulta, että hän ei ole oppinut ilmeisesti jakamaan kuluja, ja tarjoamaan. Toki on tasa-arvoa, mutta itse tulen vastaan kuluissa, ja hän ei

16

538

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

En kattelis kiittämätöntä hyväksikäyttäjää. Pihiys on eräs vastenmielisempiä piirteitä. Kyllä molempien kuuluu osallistua samalla tavoin kuluihin, muutenhan hän syö sinun eväitäsi ts. alentaa omaa elintasoasi.

• Anonyymi

Mies tuntuu enemmän siltä, ettei puhtaasti tajua. Eniten tuntui pahalta se, ettei kiittänyt tarjotessani pullan ja kahvin ja antoi minun maksaa ne. Monelle miehelle on tärkeää, että itse pääsee tarjoamaan ja olisi varmaan noloa antaa naisen maksaa

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mies tuntuu enemmän siltä, ettei puhtaasti tajua. Eniten tuntui pahalta se, ettei kiittänyt tarjotessani pullan ja kahvin ja antoi minun maksaa ne. Monelle miehelle on tärkeää, että itse pääsee tarjoamaan ja olisi varmaan noloa antaa naisen maksaa

😅 Naiset: Yhyy yhyy. Halutaan tasa-arvoa.

Myös naiset: Yhyy yhyy. Miksi joudun maksamaan tarjoamiani asioita itse.

Mutta siinä olet oikeassa. Kiittää pitää osata. Ukko saunan taakse vain.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuollainen ymmärtämättömyys on myös vastenmielistä. Joko se on tyhmyyttä tai täydellistä itsekkyyttä. Jokin on jäänyt nyt kasvussa kesken. Sulla menee vielä hermot, varaudu siihen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

😅 Naiset: Yhyy yhyy. Halutaan tasa-arvoa.

Myös naiset: Yhyy yhyy. Miksi joudun maksamaan tarjoamiani asioita itse.

Mutta siinä olet oikeassa. Kiittää pitää osata. Ukko saunan taakse vain.

Samaa mieltä, kiittää pitää osata. Tuntuis paljon paremmalta tarjota

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuollainen ymmärtämättömyys on myös vastenmielistä. Joko se on tyhmyyttä tai täydellistä itsekkyyttä. Jokin on jäänyt nyt kasvussa kesken. Sulla menee vielä hermot, varaudu siihen.

Aivan varmasti menee hermot vielä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä jos miehen talous on kuralla ja sen takia joutuu venyttämään senttejään? Ennakoiden tulvia haasteita, kun tuet heikkenee jne.

• Anonyymi

Tuolta mieheltä puuttu kaikista alkeellisimmat käytöstavat. Asia on tullut jo alkuvaiheessa selvästi ilmi.
      Mikäli haluat jatkaa yhteisten asioiden (ruoka, ostokset jne - mihin liittyy Eurot) kanssakäyntiä, sinun on alettava opettamaan tapoja aivan nollasta.
      Kuinka ihmeessä kukaan on kyennyt välttämään edes minimaalisten käytostapojen oppimista- se on iso arvoitus. Ehkä mies on elänyt yksin jossain komerossa, täysin erakoituneena ja poissa muista ihmisistä.

Joten päätettäväksesi jääkin, onko sinusta opettajaa kehittääksesi miehestä yhteiskunnan vaatimia minimaalisia tapoja. Se tulee viemään hyvin kauan, tässä tapauksessa.

• Anonyymi

Tilanteeseen saattaa vaikuttaa se, kun mies ei ole paljoa seurustellut. Viimeisin oli 3kk. Ja sitä ennen on ollut alle vuosi, ja on jo 40-vuotias. Ei ole ollut avoliitossa. Ärsyttävää, kun haluaisin valmiin miehen itselleni, enkä miettiä muita miesvaihtoehtoja

• Anonyymi

Kyllä, ihan perusihmisyyteen
      ja elämäntaitoihin kuuluu kiittäminen, kun joku auttaa sinua tai vaikka tarjoaa kahvit. Harvoin tapaa ihmisiä, joilta tämä taito puuttuu ja joka kerta se myös hämmästyttää, kun sellaiseen ihmiseen törmää.

• Anonyymi

Minä olen törmännyt muuttamaan ihmiseen, joilta tämä kiittämisen taito puuttuu, ja jopa puhelimella näprääminen vieraiden läsnäollessa on yleistä nuorilla aikuisilla.

• Anonyymi

Miten asian ottaa puheeksi? Minusta olisi kiva, jos kiittäisit, kun saat jotain? Minusta olisi kiva, jos joskus tarjoaisit jotain? Kiva olisi, jos osallistuisit kuluihin? Tuntuu itselle niin vaikealta puhua rahasta ja asioiden jakamisesta, kun minulle se on niin itsestäänselvyys

• Anonyymi

Tilatessanne kahvia/ruokaa/mitä tahaansa muuta yhteisesti nautittua, sanot aina heti: ” eri laskut kiitos”. Ei muuta. Niin suoraviivaista.

Saatuanne tilauksen, sinä kiität ja katsot tomppelia odottaen hänenkin kiittävän. Ehkä et voi tokaista: ”mitä sanotaan?”

Samaa tyyliä voit käyttää muihinkin asioihin.”Tuo suklaa on maailman parasts” tai. ” kyllä nuo kukat ovat kauniita”. Ellei hän ymmärrä yskää, ehkä kannatta harventaa tapaamisia.

• Anonyymi

Hän on joko todella rikas, todella köyhä, tai todella tyhmä ja röyhkeä. Tai sitten ei välitä.

• Anonyymi

Itsekäs ,eikä edes sitä tajuu.

• Anonyymi

No niin just naisena esiintyvä äijä, nämä on näitä jotka voi laittaa uuteen teknologiaan sun muuhun tonni kaupalla rahaa, mutta esimerkiksi naisen jääkahvi on liikaa. Ei jatkoon- materiaalia siis. Tuskin maltan odottaa lukea mitä kommentteja olet raivonnut ns tasa-arvokysymyksistä itsellesi. Pärsaukiset miehet on usein äkäisiä

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      89
      4220
    2. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      103
      2373
    3. Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä

Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?
      Puolanka
      33
      2337
    4. Miksi olet riittämätön kaivatullesi?

Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell
      Ikävä
      97
      2114
    5. Tiedän, että emme yritä mitään

Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      28
      1907
    6. Hymysi saa tunteet

Pintaan❤️ jos et tarkoita niin älä tee sitä
      Ikävä
      32
      1885
    7. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      9
      1577
    8. Miten hetki

Kahden olisi paras
      Ikävä
      29
      1538
    9. Aloitetaan puhtaalta pöydältä

Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei
      Ikävä
      188
      1370
    10. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä?
      Ikävä
      75
      1234
    Aihe