Minkälainen range autossasi on?

Anonyymi-ap

Range eli tankkausväli. Eli se väli kun on pakko käydä huoltoasemalla koska auto on niin päättänyt.

En käy koskaan huoltoasemilla koska minulla on sähköauto joka lataa itse itsensä yöllä kun minä nukun. Matkustan pidemmät matkat mielummin junalla tai lentäen.

Tarkoittaakos tämä sitä että minun autossani on ääretön range?

59

388

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Se tarkoittaa sitä että autollasi ajaa noin 200km ja sitten on ladattava. Talvella pitää ladata jo aikasemmin.

      Minun autossani on 950km range, en laita laturiin kotona enkä myöskään huoltoasemalla kun ajellaan vaikkapa tampereelle.

      Tämä on edistystä todella oi että.

      • Anonyymi

        Miksi tuo on tärkeä asia kertoa kaikille?

        Jos sinä tarvitse pitkää rangea viikolla niin sinä olet kurjassa hommassa. Ei sen kertominen ole mikään meriitti. Pitkiä matkoja ajaa vain ne joiden on pakko. Ei sitä kukaan vapaaehtoisesti tee, ainakaan sivistynyt ihminen. Junalla ja koneella pääsee paljon näppäremminkauas... mutta se tietysti maksaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi tuo on tärkeä asia kertoa kaikille?

        Jos sinä tarvitse pitkää rangea viikolla niin sinä olet kurjassa hommassa. Ei sen kertominen ole mikään meriitti. Pitkiä matkoja ajaa vain ne joiden on pakko. Ei sitä kukaan vapaaehtoisesti tee, ainakaan sivistynyt ihminen. Junalla ja koneella pääsee paljon näppäremminkauas... mutta se tietysti maksaa.

        Ymmärrän tilanteesi ja että harmittaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi tuo on tärkeä asia kertoa kaikille?

        Jos sinä tarvitse pitkää rangea viikolla niin sinä olet kurjassa hommassa. Ei sen kertominen ole mikään meriitti. Pitkiä matkoja ajaa vain ne joiden on pakko. Ei sitä kukaan vapaaehtoisesti tee, ainakaan sivistynyt ihminen. Junalla ja koneella pääsee paljon näppäremminkauas... mutta se tietysti maksaa.

        Tuen sinua🤝


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi tuo on tärkeä asia kertoa kaikille?

        Jos sinä tarvitse pitkää rangea viikolla niin sinä olet kurjassa hommassa. Ei sen kertominen ole mikään meriitti. Pitkiä matkoja ajaa vain ne joiden on pakko. Ei sitä kukaan vapaaehtoisesti tee, ainakaan sivistynyt ihminen. Junalla ja koneella pääsee paljon näppäremminkauas... mutta se tietysti maksaa.

        Ei kai tuo haittaakaan, kun sitä aloituksessa varta vasten kysyttiin. Niinno tokihan offtopic lörpötys on palstan normaali käytäntö joten siinä mielessä tapaus on kyllä aika huolestuttava.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi tuo on tärkeä asia kertoa kaikille?

        Jos sinä tarvitse pitkää rangea viikolla niin sinä olet kurjassa hommassa. Ei sen kertominen ole mikään meriitti. Pitkiä matkoja ajaa vain ne joiden on pakko. Ei sitä kukaan vapaaehtoisesti tee, ainakaan sivistynyt ihminen. Junalla ja koneella pääsee paljon näppäremminkauas... mutta se tietysti maksaa.

        No minä kyllä pistän lataustöpselin seinään yöksi. Aamulla lähden sitten ajelemaan ja hyväpä on ajella kun on täysi akku.
        En minä ylvästele pitkillä rangeilla, koska niille ei ole tarvetta.
        Kesällä se range on kyllä lähes poikkeuksetta yli 500, mutta enhän minä sellaisia matkoja aja päivittäin koskaan.
        Olen kyllä ajanut jopa yli 1300 kilsaa vuorokaudessa, mutta se oli n. 40 vuotta sitten, kun olin "nuori ja kiihkeä🤭". Silloin alla oli Corolla 1200, ja kyllä, kyllä piti tankata pari kertaa välillä. Tultiin Trondheimista Haaparannan kautta Kuopioon, ja arvatkaahan oliko kusista homma ja loppumatkasta pinna sinkeellä. Se Corolla oli ihan kiva jossakin alle 100 kilsan matkalla, mutta...

        Nykyaikana on helppo hoitaa asioita netissä. Miksi siis ajaisin?
        Noh, talvella range on 350-400, mutta silloin ajan vielä vähemmän, eikä kertaakaan ole tarvinnut tilata apua.
        Ei ole mitään järkeä kuluttaa aikaansa auton ratissa, kun sen ajan voi hyödyntää. Ajaminen ei todellakaan ole rentouttavaa, se on todistettu ihan tieteellisesti.
        Pitkiä työreissuja ei onneksi tarvitse tehdä edes kerran vuoteen ja etelään suuntautuvat lomareissut teen joko junalla tai lentäen. Junalla H:ki-Vantaalle ja siitä lentämään. En tosin ole enää moneen vuoteen käynyt esim. edes Keski- tai Etelä Euroopassa. H:gin reissuja tulee tehtyä lähinnä jonkin hyvän teatteriesityksen tms. vuoksi.
        Suomen ja Norjan Lappiin mennään mukavasti täyssähköllä. Sillon päivittäiset ajomatkat ovat 200-400 kilsaa. Eihän tervepäinen ihminen lomalla hötkyile.


      • Anonyymi

        Minä mene sissään talooni kun saabuan kotiin sinä alat selbitellä kolmivaihe kaaoelsita ja sovitteletntulppia seinään

        Montakokertaa lette löhteneet autolla johto,kiinni seinässä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi tuo on tärkeä asia kertoa kaikille?

        Jos sinä tarvitse pitkää rangea viikolla niin sinä olet kurjassa hommassa. Ei sen kertominen ole mikään meriitti. Pitkiä matkoja ajaa vain ne joiden on pakko. Ei sitä kukaan vapaaehtoisesti tee, ainakaan sivistynyt ihminen. Junalla ja koneella pääsee paljon näppäremminkauas... mutta se tietysti maksaa.

        Niin pääseehän esim Lappiin laskettelemaan junalla tai jopa lentokoneella. Mutta millä sitten liikut kun olet siellä, kauppaan ravintolaan ym kun se auto on niin miksi sitä ei käyttäisi? Näiltä joukkoliikenteen faneilta menee aina vähän sekaisin. Eri asia tietysti jos matkaa on vaikka 3000 km.


    • Anonyymi

      Jokainen matka sähköautolla on jännitystä täynnä ja aina sama kaava pääseekö perille

      • Anonyymi

        "Jokainen matka sähköautolla on jännitystä täynnä ja aina sama kaava pääseekö perille"

        Näin tyhmät kommentit kertovat polttispolitrukin epätoivosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Jokainen matka sähköautolla on jännitystä täynnä ja aina sama kaava pääseekö perille"

        Näin tyhmät kommentit kertovat polttispolitrukin epätoivosta.

        Lähinnä nämä kommentit kertovat patteriääliön epätoivosta.
        Eikö se riitä kun on mennyt hankkimaan susipskan sähköromun,
        pitääkö siitä vielä kaikkien vttuilla isoon ääneen, kun muutenkin jo ahdistaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lähinnä nämä kommentit kertovat patteriääliön epätoivosta.
        Eikö se riitä kun on mennyt hankkimaan susipskan sähköromun,
        pitääkö siitä vielä kaikkien vttuilla isoon ääneen, kun muutenkin jo ahdistaa.

        Kokeilepa työstää tätä pienessä mielessäsi.
        Sähköauto ladataan kotipihassa yöllä kun kuski nukkuu.
        Sähkö on sikahalpaa. Ajaminen maksaa vain noin 1,5 euroa per sata kilsaa.
        Säjköauton huoltokustannukset ovat vain murto-osa poltiksen huoltokustannuksista.

        Minulla oli yli 20 vuotta polttiksia. Ei ole ikävä niitä veroja ja maksuja joka tankkauksella ja joka huollossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kokeilepa työstää tätä pienessä mielessäsi.
        Sähköauto ladataan kotipihassa yöllä kun kuski nukkuu.
        Sähkö on sikahalpaa. Ajaminen maksaa vain noin 1,5 euroa per sata kilsaa.
        Säjköauton huoltokustannukset ovat vain murto-osa poltiksen huoltokustannuksista.

        Minulla oli yli 20 vuotta polttiksia. Ei ole ikävä niitä veroja ja maksuja joka tankkauksella ja joka huollossa.

        Paljonko maksoit sähkäristä?
        Paljonko on kasko?
        Paljonko oikeasti maksaa sähkö siirtoineen ja onko pörssi sellainen?
        Renkaat?
        Huolto, mitä siihen sisältyy ja kuinka usein?
        Kuinka paljon ajat per vrk ja joka yökö laitat "tankaten" vai "tankkaatko" työnantajan piikkiin?

        Tuossa nyt muutama kysymys, johon rehelliset vastaukset, kiitos.

        Minä kerron omastani:
        Auto, muutaman tonni. Oma ei rahoitusyhtiön.
        Vain liikennevakuutus (n200€/v).
        Huollot teen itse. Tarvittavat härpäkkeet tilaan naapurista, Suomen hinnoista -50% (ei sairasta alvia).
        Mahdolliset korjaukset eli kuluvat osat jarrut, iskarit, sanotaan nyt 100-150 tkm jarrut eli ei jatkuvasti (näitähän ei tietenkään sähkäreissä ole hehhee), tilaan naapurista (-50% Suomen hinnoista), teen itse.
        Ainoa mitä ostan täältä, on öljy ja senkin ostan ison pönikän, n 90€. Vaihdan itse noin kymppitonnin välein eikä tarvi jatkuvasti ostella öljyäkään, isossa pöntössä riittää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paljonko maksoit sähkäristä?
        Paljonko on kasko?
        Paljonko oikeasti maksaa sähkö siirtoineen ja onko pörssi sellainen?
        Renkaat?
        Huolto, mitä siihen sisältyy ja kuinka usein?
        Kuinka paljon ajat per vrk ja joka yökö laitat "tankaten" vai "tankkaatko" työnantajan piikkiin?

        Tuossa nyt muutama kysymys, johon rehelliset vastaukset, kiitos.

        Minä kerron omastani:
        Auto, muutaman tonni. Oma ei rahoitusyhtiön.
        Vain liikennevakuutus (n200€/v).
        Huollot teen itse. Tarvittavat härpäkkeet tilaan naapurista, Suomen hinnoista -50% (ei sairasta alvia).
        Mahdolliset korjaukset eli kuluvat osat jarrut, iskarit, sanotaan nyt 100-150 tkm jarrut eli ei jatkuvasti (näitähän ei tietenkään sähkäreissä ole hehhee), tilaan naapurista (-50% Suomen hinnoista), teen itse.
        Ainoa mitä ostan täältä, on öljy ja senkin ostan ison pönikän, n 90€. Vaihdan itse noin kymppitonnin välein eikä tarvi jatkuvasti ostella öljyäkään, isossa pöntössä riittää.

        Ajat siis sillä kuuluisalla tonnin paskalla. Elämä on täynnä pieniä valintoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paljonko maksoit sähkäristä?
        Paljonko on kasko?
        Paljonko oikeasti maksaa sähkö siirtoineen ja onko pörssi sellainen?
        Renkaat?
        Huolto, mitä siihen sisältyy ja kuinka usein?
        Kuinka paljon ajat per vrk ja joka yökö laitat "tankaten" vai "tankkaatko" työnantajan piikkiin?

        Tuossa nyt muutama kysymys, johon rehelliset vastaukset, kiitos.

        Minä kerron omastani:
        Auto, muutaman tonni. Oma ei rahoitusyhtiön.
        Vain liikennevakuutus (n200€/v).
        Huollot teen itse. Tarvittavat härpäkkeet tilaan naapurista, Suomen hinnoista -50% (ei sairasta alvia).
        Mahdolliset korjaukset eli kuluvat osat jarrut, iskarit, sanotaan nyt 100-150 tkm jarrut eli ei jatkuvasti (näitähän ei tietenkään sähkäreissä ole hehhee), tilaan naapurista (-50% Suomen hinnoista), teen itse.
        Ainoa mitä ostan täältä, on öljy ja senkin ostan ison pönikän, n 90€. Vaihdan itse noin kymppitonnin välein eikä tarvi jatkuvasti ostella öljyäkään, isossa pöntössä riittää.

        Maksoin 42000€, auto on oma, ei rahoitusyhtiön, maksoin välirahan käteisellä.
        Kaikki vakuutukset on muutaman kympin tarkkuudella samat kuin edellisessä mersussani.
        Sähkö maksaa max. 10c/kWh (kaikkineen)
        Pörssi on sellainen, tai ei ole, riippuu mitä sellaisella tarkoitat.
        Renkaat on Continental-merkkiset.
        Teslassa ei ole määräaikaishuoltoja.
        Ajan vuodessa n. 30000km.
        Maksan itse sähköni, keskikulutus 16,4 kWh/100km, viimeisen parinvuoden ajalta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Jokainen matka sähköautolla on jännitystä täynnä ja aina sama kaava pääseekö perille"

        Näin tyhmät kommentit kertovat polttispolitrukin epätoivosta.

        Koskaan ei boi poiketa suunniteltulta reitiltä kun range ei riitä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lähinnä nämä kommentit kertovat patteriääliön epätoivosta.
        Eikö se riitä kun on mennyt hankkimaan susipskan sähköromun,
        pitääkö siitä vielä kaikkien vttuilla isoon ääneen, kun muutenkin jo ahdistaa.

        Tultiin takbella kentältä taksilla jossa kylmä kun ei range riitä mos laitaa lömpöä
        Maksava asiakas


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kokeilepa työstää tätä pienessä mielessäsi.
        Sähköauto ladataan kotipihassa yöllä kun kuski nukkuu.
        Sähkö on sikahalpaa. Ajaminen maksaa vain noin 1,5 euroa per sata kilsaa.
        Säjköauton huoltokustannukset ovat vain murto-osa poltiksen huoltokustannuksista.

        Minulla oli yli 20 vuotta polttiksia. Ei ole ikävä niitä veroja ja maksuja joka tankkauksella ja joka huollossa.

        Kaikilla ei Olekaan omakotitaloa jossa 3x65 a sulakkeet

        Monella vaan 3x25 joka ei riitä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Maksoin 42000€, auto on oma, ei rahoitusyhtiön, maksoin välirahan käteisellä.
        Kaikki vakuutukset on muutaman kympin tarkkuudella samat kuin edellisessä mersussani.
        Sähkö maksaa max. 10c/kWh (kaikkineen)
        Pörssi on sellainen, tai ei ole, riippuu mitä sellaisella tarkoitat.
        Renkaat on Continental-merkkiset.
        Teslassa ei ole määräaikaishuoltoja.
        Ajan vuodessa n. 30000km.
        Maksan itse sähköni, keskikulutus 16,4 kWh/100km, viimeisen parinvuoden ajalta.

        Aika sutkee sähkö kulkine jos maksoit 52te. Varmaan kuin kibireki en autoksi kutsuisi

        Kalis akku ja siinä ne ominaisuudet onkin vai mikä kosla se on


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kokeilepa työstää tätä pienessä mielessäsi.
        Sähköauto ladataan kotipihassa yöllä kun kuski nukkuu.
        Sähkö on sikahalpaa. Ajaminen maksaa vain noin 1,5 euroa per sata kilsaa.
        Säjköauton huoltokustannukset ovat vain murto-osa poltiksen huoltokustannuksista.

        Minulla oli yli 20 vuotta polttiksia. Ei ole ikävä niitä veroja ja maksuja joka tankkauksella ja joka huollossa.

        ”Minulla oli yli 20 vuotta polttiksia. Ei ole ikävä niitä veroja ja maksuja joka tankkauksella ja joka huollossa.”

        Työnantajallani oli sähköauto käytössä jo 90-luvulla. Eipä ole kyllä ollut ikävä sitäkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ajat siis sillä kuuluisalla tonnin paskalla. Elämä on täynnä pieniä valintoja.

        Niin on. Se nyt vaan on tyhmää maksaa liikaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Maksoin 42000€, auto on oma, ei rahoitusyhtiön, maksoin välirahan käteisellä.
        Kaikki vakuutukset on muutaman kympin tarkkuudella samat kuin edellisessä mersussani.
        Sähkö maksaa max. 10c/kWh (kaikkineen)
        Pörssi on sellainen, tai ei ole, riippuu mitä sellaisella tarkoitat.
        Renkaat on Continental-merkkiset.
        Teslassa ei ole määräaikaishuoltoja.
        Ajan vuodessa n. 30000km.
        Maksan itse sähköni, keskikulutus 16,4 kWh/100km, viimeisen parinvuoden ajalta.

        "Sähkö maksaa max. 10c/kWh (kaikkineen)"
        Sähkövero on n. 3 snt, siirto n. 3-4 snt -> juttusi on satua.


    • Anonyymi

      Olen samaa mieltä, autossasi on ääretön range! Ei tartte ikinä tankata.

      • Anonyymi

        Ei ole tämän vuoden puolella pikaladattu kertaakaan. Latauskaapeli illalla kiinni ja aamulla akku 90% täynnä ja matkaa edessä n. 400km. Ei työpäivinä ajeta satoja kilometrejä, silloin tehdään töitä Illalla jäljellä useammin yli 200 km, kuin alle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole tämän vuoden puolella pikaladattu kertaakaan. Latauskaapeli illalla kiinni ja aamulla akku 90% täynnä ja matkaa edessä n. 400km. Ei työpäivinä ajeta satoja kilometrejä, silloin tehdään töitä Illalla jäljellä useammin yli 200 km, kuin alle.

        Koku ajaa yölläkin esim jos yötöissä ja kaikila ei ole omakotitaloa
        Ensin pitääostaa 500 000e talo


      • Anonyymi

        Niin on minullakin, kun ei tartte ikinä ladata.


    • Anonyymi

      Tuhat mailia.

      • Anonyymi

        Meri, vai maa


    • Anonyymi

      700 km pääsee kesä kelissä.

    • Anonyymi

      AP ressukalle tiedoksi, että range on toimintamatka. Oletko päässyt yh-äitisi kanssa oikein lentomatkalle?

    • Anonyymi

      Diesel volvossani on 1200 km range tankillisella.
      Pyyntihinnat 3000€
      Hintaerolla sähköautoon ajan 1,8 miljoonaa kilometriä joka siis on todellinen range

      • Anonyymi

        Minä en olisi ihan noin ylpeä vanhasta diesel Volvosta, mutta vähävaraisen ilmeisesti on?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä en olisi ihan noin ylpeä vanhasta diesel Volvosta, mutta vähävaraisen ilmeisesti on?

        Vanhat autot, merkistä riippumatta, on oli vielä autoja. Nykyään on muovikoppeja, jotka on kaikki samannäkösiä, varsinkin sähkärit. Miten helkkarissa ovatkin niin rumia?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä en olisi ihan noin ylpeä vanhasta diesel Volvosta, mutta vähävaraisen ilmeisesti on?

        Kyllä olen ylpeä Volvostani.
        Siihen on järkisyitä
        Kaikesta huolimatta km hinta on edullisempi kuin sähköautolla
        Auto on huoleton, mukava ja varmatoiminen
        Auto ei ole velkavankkuri

        Vaihtoehto Volvo olisi EX90 ultra
        Jolle optimi oloissa range on 580 km, joka on puolet vähemmän kuin nykyisellä.
        Minun ei tarvitse jonottaa lautausvuoroa (lataus 11h / 1h pikalataus)
        Ennenkaikkea minulla on 102 000€ käyttötilillä auton ostoon jos niin päättäisin, vielä tarvittaisiin 10 000 € sähköliittymän uusimiseen omakotitalossani, siihenkin rahaa olisi käyttötilillä.
        Millään ajomäärällä sähköauto ei ole järkihankinta tai halvempi ajaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vanhat autot, merkistä riippumatta, on oli vielä autoja. Nykyään on muovikoppeja, jotka on kaikki samannäkösiä, varsinkin sähkärit. Miten helkkarissa ovatkin niin rumia?

        Ei 80-luvulla enää tehty Autoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä olen ylpeä Volvostani.
        Siihen on järkisyitä
        Kaikesta huolimatta km hinta on edullisempi kuin sähköautolla
        Auto on huoleton, mukava ja varmatoiminen
        Auto ei ole velkavankkuri

        Vaihtoehto Volvo olisi EX90 ultra
        Jolle optimi oloissa range on 580 km, joka on puolet vähemmän kuin nykyisellä.
        Minun ei tarvitse jonottaa lautausvuoroa (lataus 11h / 1h pikalataus)
        Ennenkaikkea minulla on 102 000€ käyttötilillä auton ostoon jos niin päättäisin, vielä tarvittaisiin 10 000 € sähköliittymän uusimiseen omakotitalossani, siihenkin rahaa olisi käyttötilillä.
        Millään ajomäärällä sähköauto ei ole järkihankinta tai halvempi ajaa.

        Oma valintasihan tuo on. Ja sitä kunnioitamme.

        Tiedoksi kuitenkin että ei sähköliittymää tarvitse vaihtaa.
        Se normaali 25A riittää aivan mainiosti.


      • Anonyymi

        Tonnin paska siis. No ajaahan silläkin jos pitää vaatimustason matalana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vanhat autot, merkistä riippumatta, on oli vielä autoja. Nykyään on muovikoppeja, jotka on kaikki samannäkösiä, varsinkin sähkärit. Miten helkkarissa ovatkin niin rumia?

        Onhan se sähköauto ruma, ihan kauhheen ruma. Miten autoa voikin olla niin ruma, - mutta kyllä sen mies kestää, kun on rahaa, ja kaunis ja älykäs nainen puolisona.
        Ja sillä naisellakin on KAUHHEEN RUMA sähköauto. Mutta kuten sanottu, tuo nainen on kaunis ja älykäs.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä olen ylpeä Volvostani.
        Siihen on järkisyitä
        Kaikesta huolimatta km hinta on edullisempi kuin sähköautolla
        Auto on huoleton, mukava ja varmatoiminen
        Auto ei ole velkavankkuri

        Vaihtoehto Volvo olisi EX90 ultra
        Jolle optimi oloissa range on 580 km, joka on puolet vähemmän kuin nykyisellä.
        Minun ei tarvitse jonottaa lautausvuoroa (lataus 11h / 1h pikalataus)
        Ennenkaikkea minulla on 102 000€ käyttötilillä auton ostoon jos niin päättäisin, vielä tarvittaisiin 10 000 € sähköliittymän uusimiseen omakotitalossani, siihenkin rahaa olisi käyttötilillä.
        Millään ajomäärällä sähköauto ei ole järkihankinta tai halvempi ajaa.

        "Ennenkaikkea minulla on 102 000€ käyttötilillä auton ostoon jos..."
        Tuo jos on väärässä paikassa ja vähän muutenkin.

        "Ennenkaikkea - jos - minulla olisi 102 000€ käyttötilillä auton ostoon..."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä en olisi ihan noin ylpeä vanhasta diesel Volvosta, mutta vähävaraisen ilmeisesti on?

        Ostin uuden bensa auton siinä on vaan 20 litran tankki
        Hyvä auto


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä olen ylpeä Volvostani.
        Siihen on järkisyitä
        Kaikesta huolimatta km hinta on edullisempi kuin sähköautolla
        Auto on huoleton, mukava ja varmatoiminen
        Auto ei ole velkavankkuri

        Vaihtoehto Volvo olisi EX90 ultra
        Jolle optimi oloissa range on 580 km, joka on puolet vähemmän kuin nykyisellä.
        Minun ei tarvitse jonottaa lautausvuoroa (lataus 11h / 1h pikalataus)
        Ennenkaikkea minulla on 102 000€ käyttötilillä auton ostoon jos niin päättäisin, vielä tarvittaisiin 10 000 € sähköliittymän uusimiseen omakotitalossani, siihenkin rahaa olisi käyttötilillä.
        Millään ajomäärällä sähköauto ei ole järkihankinta tai halvempi ajaa.

        Tilasitkombolbosi temusta se on kiinalainen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oma valintasihan tuo on. Ja sitä kunnioitamme.

        Tiedoksi kuitenkin että ei sähköliittymää tarvitse vaihtaa.
        Se normaali 25A riittää aivan mainiosti.

        Ei riitä 25 jos on sähkölämmitystalo kuten monella on


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei riitä 25 jos on sähkölämmitystalo kuten monella on

        Näin on, esim. meillä ei riittäisi kun sähköllä lämmitetään. Toki 2/3 osaa syksystä kevääseen puulla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei riitä 25 jos on sähkölämmitystalo kuten monella on

        Riittää oikein hyvin. Asun sellaisessa ja lataan sähköautoani kotona.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Riittää oikein hyvin. Asun sellaisessa ja lataan sähköautoani kotona.

        Ei riitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei riitä.

        Voithan vängätä vaikka kuinka. Kyllä riittää. Vie vähemmän kuin 6kW kiuas.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tonnin paska siis. No ajaahan silläkin jos pitää vaatimustason matalana.

        ”Tonnin paska siis. No ajaahan silläkin jos pitää vaatimustason matalana.”

        Auton suhteen kyllä. Auto ei ole minulle mikään elämän keskipiste eikä muutenkaan elämän tärkeimpien asioiden joukossa. Pääasia että sillä pääsee pakolliset liikkumiset hoitamaan. Reilu kymppitonni tulee kilometrejä vuodessa, pääasiassa työmatkaa. En katso järkeväksi laittaa autoon rahaa kiinni yhtään enempää kuin on pakko.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voithan vängätä vaikka kuinka. Kyllä riittää. Vie vähemmän kuin 6kW kiuas.

        No kun ei riitä. Pääsulake palaa silloin tällöin kun ei muista mitä kaikkia sähkölaitteita on päällä. Siis jos ei muista tarkistaaa.


    • Anonyymi

      Jos on mahdollisuus julkisiin, niin mitä yleensäkään tekee autolla?

      • Anonyymi

        Ei julkisilla pääse joka paikkaan.


    • Anonyymi

      Volvot ostetaan Temusta

      • Anonyymi

        Temusta ei osta kuin idiootit.


    • Anonyymi

      Hehheh onkohan nuo "fiksut" sähköautoilijat selvillä miten nopeasti heidän autojensa arvo laskee. No se on pääasia että sähkö on halpaa=)

      • Anonyymi

        Osa on. Laittoi oikein hyvän Youtube-videon aiheesta. Piti maksaa, että pääsi eroon.


    • Anonyymi

      ”Tarkoittaakos tämä sitä että minun autossani on ääretön range?”

      Ei tarkoita. Sinun autosi range on se, mikä on toimintamatka yhdellä latauksella. Taidat olla aikalailla tyhmä ihminen, jos et tuota tiedä.

      • Anonyymi

        Eli minulla tosiaan on ääretön range kun en koskaan poikkea huoltoasemalla.
        No huoltoasemalla en haluakaan aikaani letkussa roikkuen viettää. Sehän olisi turhaa ajan ja rahan kuluttamista ja varsinkin talvella erityisen epämiellyttävää. Pyrin sellaisista eroon.


    • Anonyymi

      Autossani on n. 1.000 km range, saisi olla enemmän. Toivottavasti seuraavassa autossani on 1.200 km.

      • Anonyymi

        Mitä iloa tuosta on?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä iloa tuosta on?

        No erittäin paljon iloa. Voisi heittää 1.000 km reissun helposti tankkaamatta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Finlayson Tom of Finland tuotteineen ajautumassa konkurssiin

      Takavuosina kotimainen lakana- ja pyyhevalmistaja Finlayson teki jättimäisiä voittoja, myymällä alastomien gay-miesten k
      Maailman menoa
      139
      2875
    2. Ajattelit siis löytäneesi onnen minusta

      Etkä sitä silloin sanonut. Miksi oi miksi. Olisit avannut suusi. Olisin kääntänyt vaikka minkä kiven, että oltaisiin voi
      Ikävä
      26
      2417
    3. Mitä sä haluaisit

      Hänestä tai siitä jota kaipaat
      Ikävä
      135
      2008
    4. Suhde varattuun, kuinka saa tunteet katoamaan

      Kuinka unohtaa ihminen johon olet tulen palavasti ihastunut/rakastunut, varsinkin jos olet varattu tai kohteesi on vara
      Ikävä
      134
      1583
    5. Mies millä tasolla sun kiinnostus oli?

      Mitä musta halusit/hait? Nyt kun kaikki on ohi, ei ole mitään menetettävää enää...
      Ikävä
      83
      1377
    6. Saha suljetaan

      Vai Kalajoen saha ?
      Oulainen
      33
      1213
    7. Mitä aktiviteettia harrastaisit

      kaivattusi kanssa? 🏕️
      Ikävä
      100
      1161
    8. Lubondaksentiellä taitaa huomenna tyssätä!

      Nyt TAX-1 hakee kolmatta kertaa poikkeuslupaa venevajan muuttamiseksi kesäasuntoon! Sari Paljakka ehdottaa lautakunnalle
      Loviisa
      2
      1049
    9. Nainen, jos kiinnostaa niin miksi ihmeessä

      et kirjoita tänne jotain tunnistettavaa? On niin paljon eri mahdollisuuksia ottaa esille yksityiskohtia menneestä ajasta
      Ikävä
      60
      1032
    10. Minua särkee puolestasi

      Kirjoitan kahdelle naiselle tämän, koska molemmat jouduitte saman kokemaan. Minun itsehillintäni petti ja sinä jouduit
      Ikävä
      50
      990
    Aihe