ONKO HEINOLASSA NEITOSIA JOILLA EI OO MITÄÄN KOKEMUSTA SEKSISTÄ MUTTA HALUATTE SEKSIÄ

Tässä on vapaa, asiallinen, rehellinen, luotettava, rauhallinen setä.
Olen mukava, hellä, huumorintajuinen, ystävällinen.
Minulla on harrastuksia ja osaan käyttäytyä hyvin.
Minä lupaan etten tee mitään sellaista mitä et halua.
Olen varovainen ja minä en petä.
Minä en todellakaan kerro ulkopuolisille sellaisia asioita jotka ei kuulu sille.
Minä osaan pitää salaisuuksia.

Minä etsin tosissaan seuraa aidoista neitosista.

Minä olen 171 cm pitkä ja painoa on 68 kg ja ikää on 47 vuotta

20

96

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
      UUSI

      1960 julkistettiin kokonaan uusi malli, Saab 96. Toimitukset asiakkaille alkoivat jo muutaman kuukauden kuluttua. Virallisesti tehtaan sisäisessä slangissa 96-malli kulki nimikkeellä 93 C, ja 96 oli tarkoitus lanseerata vasta vuoden 1961 mallin yhteydessä. Mallia valmistettiin myös rinnan 93 F:n kanssa, mutta uusi nimi 96 otettiin välittömästi käyttöön, koska haluttiin korostaa, että kyseessä on uusi malli.[7] Uuden 96:n takaosa oli muotoiltu uudestaan, jolloin takamatkustamo ja matkatavaratila kasvoivat. Moottori oli kolmesylinterinen, kaksitahtinen, kooltaan 841 kuutiosenttiä ja teholtaan 38-42 hevosvoimaa DIN-normin mukaan. Kolmella kaasuttimella varustetuissa urheilullisissa Sport-, Special- ja Monte Carlo -malleissa teho nousi 52–55 hevosvoimaan. Rallikilpailuja varten valmistettiin luokitusautoja alle 750 kuutiosentin moottorilla.[3] Saab halusi edelleen ylläpitää tiettyä urheilullista leimaa.[7]

      Vuoden 1960 malli.
      Kaksitahtimoottorin vuoksi autoissa oli vapaakytkin. Alustarakenteena oli edessä poikittaiset tukivarret ja takana U:n mallinen jäykkä heiluriakseli ja kierrejouset joka nurkassa. Vuonna 1962 eteen asennettiin turvavyöt. Seuraavan vuoden uudistus olivat ristiin jaetut kaksipiiriset jarrut.[3]
      Keulan muoto uudistui vuonna 1965.[3] Se enteili samalla uuden moottorin tuloa, sillä kaksitahtikone alkoi jäädä nelitahtimoottorin jalkoihin monin tavoin. Virallisesti asiaa ei myönnetty, mutta uutta voimanlähdettä etsittiin kaiken aikaa.[7]
      Nelitahtimoottorin aikakausi
      muokkaa

      Saab 96:n V4-moottori.

      Auton kromattu keula vaihtui muoviin 1974.
      Elokuussa 1967 työntekijöiden luottojoukko kerättiin lomien ajaksi tehtaalle töihin asentamaan ”uusia levyjarruja”, mutta todellisuudessa koko 96:n tekniikka uusittiin.[7] Moottoriksi vaihtui Fordilta ostettu 65 hevosvoiman 1,5 litran nelitahtinen V4.[3][4] Tämänkin jälkeen 900 markkaa edullisempia kaksitahtisia versioita valmistettiin V4-versioiden rinnalla niin sanottuna Shrike-nimisinä versiona, kunnes seuraavana vuonna moottorivaurioille alttiit kaksitahtikoneet jätettiin kokonaan pois. Vapaakytkin säilytettiin nelivaihteisen vaihteiston yhteydessä. Alkujärkytyksen jälkeen asiakkaat ottivat uuden moottorin positiviisesti vastaan. Lisäksi eteen oli vaihdettu levyjarrut.[3][7][5]
      Suuria muutoksia tapahtui jälleen vuonna 1968, jolloin etu- ja takalasia suurennettiin. Näin saatiin lisää näkyvyyttä ja valoisuutta matkustamoon. Vuonna 1969 keulaa uudistettiin jälleen, kun esimerkiksi etulamput vaihtuivat suorakaiteen mallisiksi. Tosin Yhdysvaltoihin suunnatut mallit varustettiin edelleen pyöreillä valoilla sikäläisten säännösten vuoksi.[3][7]
      Aivan 1960- ja 70-lukujen vaihteessa Saab 96 -mallia alettiin rakentaa myös Suomessa Uudenkaupungin autotehtaalla. Auton muotoilu oli ollut tuoreeltaan vanhanaikaista, mutta 1970-luvulla se nousi muotiin autosuunnittelijoiden halutessa autoistaan pyöreitä, pehmeitä ja sulavalinjaisia.[4] Samalla vuosikymmenellä Saab 96:een tehtiin jatkuvia vuosittaisia muutoksia, kuten valomuisti, rullaturvavyöt, valonpesimet, kuljettajan istuinlämmitin, niskatuet, turvavyön merkkivalo ja joustopuskurit. Kaksikurkkuinen kaasutin pienensi kulutusta ja lisäsi tehon 68 hevosvoimaan. Tehokkain moottori oli 1700 Super -mallin 1,7-litrainen 85 hevosvoiman V4.[3]
      1970-luvun puolivälissä auto alkoi kuitenkin vaikuttaa vanhanaikaiselta, joten ulkoista olemusta pyrittiin modernisoimaan pienillä muutoksilla. Merkittävä ulkonäön uudistus tapahtui vuonna 1974, jolloin krominen keulaosa korvattiin mustalla muovilla. Pian autoon lisättiin jo aiemmin 99-mallissa esitellyt turvapuskurit. Lisäksi Ruotsin kiristyneiden saastemääräysten vuoksi tekniikkaa jouduttiin muuttamaan ympäristöystävälisempään suuntaan.[7]
      Mallin valmistus keskitettiin Suomeen vuonna 1978, jolloin 96 sai isommat vilkut ja takavalot. Auton valmistus päättyi tammikuussa 1980. Suurimpina syinä olivat mallin 1950-lukuun viittaava vanhahtavuus ja kalliit tuotantokustannukset.[3] Viimeiset 96:t edustavat erikoissarjaa, jotka ovat väriltään akvamariinin sinisiä ja varustettu etuspoilerilla.[2]
      Autoa valmistettiin Uudessakaupungissa kaikkiaan 65 887 kappaletta.[4] Kyseisen Saab-Valmet-tehtaan ensimmäinen auto oli nimenomaan Saab 96, joka valmistui 13. marraskuuta 1969. Se luovutettiin tasavallan presidentti Urho Kekkoselle. Auto on nykyisin näytteillä tehtaan vieressä sijaitsevassa Uudenkaupungin automuseossa.[8][9]

    • Anonyymi
      UUSI

      Saab 96:n ajo-ominaisuuksia on pidetty melko hyvinä, mutta lyhyiden joustovarojen vuoksi liike on hyppivää. Sisätilat ovat ahtaat suhteessa ulkomittoihin, mutta käännettävä takaistuin parantaa kuljetuskykyä. Vapaakytkimen ansiosta polttoaineenkulutus on kohtuullinen. Rattivaihde ja pienet ikkunat vaikuttivat vanhanaikaisilta jo 1970-luvulla.[2]
      Auto oli kokoluokassaan aikansa turvallisimpia, mikä todistettiin erilaisissa testeissä.[7] Toisaalta on sanottu, että 96:n turvallinen maine olisi perustunut Saab 99:n turvallisuuteen ja yksittäisiin turvallisuusvarusteisiin. Folksamin turvallisuustutkimuksen perusteella 96:n kori tarjosi jo 1970-luvun kilpailijoihin verrattuna heikon suojan törmäyksissä.[2]
      Suosio
      muokkaa
      Autolla oli vakiintunut ostajakuntansa, ja esimerkiksi Suomessa malli keräsi suosiota kestävyytensä ansiosta. Sitä pidettiin myös turvallisena ja luotettavana perheautona, jota oli helppo huoltaa ja pitää kunnossa. Teknisesti 96 soveltui hyvin Pohjoismaiden olosuhteisiin, sillä siinä oli tehokas lämmityslaite, etuveto, runsas maavara ja suuret renkaat. Hinta oli suhteellisen alhainen osittain valtion verohelpotusten ansiosta. Saab 96 olikin vuosikaudet Suomen kymmenen myydyimmän automallin listalla.[4][7][2] Autolla oli lukuisia lempinimiä, kuten kajakki, sukellusvene, rynnäkkösämpylä, porkkana, peräpuikko ja sorvi.[3][4]
      Maailmanlaajuisesti autoa myytiin yli 547 000 kappaletta.[3] Se on saanut lähes vastaavan kulttimaineen kuin Citroën 2CV tai Volkswagen Kupla.[7] On sanottu, että Saab 96:n tunnistavat myös ne, jotka eivät ole kiinnostuneet autoista.[10]

      Saab 96 Sport -ralliauto.
      Nykyisin Saab 96 on maailmalla erittäin arvostettu harrasteauto.[7]
      Ralliauto
      muokkaa
      Saab 96 oli edeltäjiensä tavoin menestyksekäs ralliauto, erityisesti talvella ajettavissa kilpailuissa. Erik Carlsson voitti sillä RAC-rallin vuosina 1960, 1961 ja 1963 sekä Monte Carlo -rallin 1962 ja 1963. Stig Blomqvist voitti 96:lla Ruotsin rallin vuonna 1973, Per Eklund vuonna 1974.[3][7]
      Suomen kuuluisin Saab 96:aa ajanut rallikuljettaja oli Simo Lampinen, joka menestyi sillä useissa kansainvälisissä kilpailuissa. Lampinen saavutti voitot Jyväskylän suurajoissa 1963, 1964 ja 1972 sekä RAC:ssä 1968. Saabilla menestyi myös Rauno Aaltonen.[3][7]
      Auton 1,85-litraiseksi suurennetusta V4-moottorista saatiin 1970-luvulla kilpakäytössä tehoa yli 150 hevosvoimaa.[3]

      • UUSI

        NYT SÄ SAATANAN KUSIPÄÄ KERROT NIMES JA OSOTTEES


      • Anonyymi
        UUSI
        47VRAUNOTYKKÄÄSEKSISTÄ kirjoitti:

        NYT SÄ SAATANAN KUSIPÄÄ KERROT NIMES JA OSOTTEES

        Jaa että lisää vanhoja aitoja? Saamasi pitää! 😁

        Ford Taunus oli Saksan Fordin valmistama automallisto, jonka jotkin versiot ovat samankaltaisia Englannissa valmistetun Ford Cortinan kanssa. Vuosien 1952 ja 1968 välillä kaikkia saksalaisia Fordeja kutsuttiin nimellä Taunus, ja mallinimiä olivat 12M, 15M, 17M, 20M ja 26M. Kirjain M on tullut mestariteosta tarkoittavasta sanasta ”Meisterstück” tai ”Masterpiece”. Taunusta käytettiin joillakin markkinoilla myös merkkinimenä, etenkin niillä alueilla, joilla oli saatavilla myös brittiläisiä ja amerikkalaisia Fordeja. Taunus Transit oli aikanaan varsin tunnettu pakettiauto.
        Ford Taunus
        1961 Ford Taunus 17M P3
        1961 Ford Taunus 17M P3
        Valmistustiedot
        Valmistaja
        Ford
        Korimalli
        Sedan, Coupé
        Edeltäjä
        Ford V8 G78, Ford Rheinland (isommat Taunukset)
        Ford Eifel, Ford Köln (pienemmät Taunukset)
        Seuraaja
        Ford Sierra
        Teknisesti samankaltaisia
        Ford Cortina

        Tämän artikkelin tai sen osan kieliasua on pyydetty parannettavaksi.


        Tähän artikkeliin tai osioon ei ole merkitty lähteitä, joten tiedot kannattaa tarkistaa muista tietolähteistä.

        Ford Taunus TC / GBTK 1970-1975
        Ford Taunus TC2 /GBTS 1976-1979
        Ford Taunus TC3 /GBFS 1979-1982
        1976 Ford Taunus TC2
        1976 Ford Taunus TC2
        Valmistustiedot
        Valmistaja
        Ford Motor Company
        Valmistusvuodet
        1970–1982
        2,696,011 autoa(Ford Saksa)
        Korimalli
        2-ovinen tai 4-ovinen sedan
        5-ovinen Turnier farmari
        2-ovinen coupé 1970–1975
        Edeltäjä
        Ford Taunus 12M / 15M P6
        Seuraaja
        Ford Sierra
        Tekniset tiedot
        Moottori
        1 294 cc Pinto OHC I4 (1970–1982)
        1 593 cc Pinto OHC I4 (1970–1982)
        1 993 cc Pinto OHC I4 (1976-1982)
        1 999 cc Cologne V6 (1970–1982)
        2 274 cc Cologne V6 (1970–1982)
        Vaihteisto
        4-nopeuksinen täysin synkronoitu manuaali lattiavalitsimella
        3-nopeuksinen automaattivaihteisto lisävarusteena lähes kaikkiin moottorivaihtoehtoihin
        Mitat
        Massa
        1 040 kg
        Pituus
        4 340–4 480 mm
        Akseliväli
        2 579 mm
        Leveys
        1 700–1 712 mm
        Korkeus
        1362–1363 mm
        Näistä 1962-1966 valmistettu P4-korimallin Taunus 12M oli muista poiketen etuvetoinen, pohjautuen amerikkalaiseen Ford Cardinal -konseptiautoon. Tämän mallin myötä Fordin valikoimiin tuli V4-moottori. Myös takavetoisissa P5 ja P7-korimalleissa (mallit (15M?), 17M, 20M ja 26M) käytettiin V4 ja V6-moottoreita, myöhemmissä Taunuksissa käytettiin Rivi-4 ja V6 -moottoreita. Numerot 12, 15 ja 17 eivät viittaa välttämättä moottorin iskutilavuuteen (1,2 l, 1,5 l, 1,7 l) jne., vaikka yleinen luulo niin onkin. Esimerkkinä P7 17M 2000S.
        Taunukset voidaan jakaa kokonsa mukaan kahteen ryhmään, toinen on vuosina 1957–1972 tehdyt ”isommat Taunukset” 17M, 20M ja 26M ja toinen ryhmä pienemmät Taunukset, joihin kuuluu vuosina 1939–1951 valmistetut G73A ja G93A, 1952–1970 valmistetut 12M, 15M ja 16M sekä 1970–1982 tehty Taunus TC.
        Isompien Taunusten edeltäjänä olivat Ford V8 G78 sekä Ford Rheinland ja niiden seuraajaksi tuli Ford Granada Vuonna 1971 pienempien Taunusten edeltäjiä sen sijaan olivat Ford Eifel ja Ford Köln ja seuraaja on Ford Sierra Vuonna 1982.
        Taunus-nimi tulee Taunus-nimisestä vuorijonosta Saksassa.
        Sisällys
        Taunus P4
        muokkaa
        Ford Taunus P4 on vuosina 1962–1966 valmistettu etuvetoinen keskikokoinen auto. Kaikki P4-mallit valmisti Saksan Ford Kölnissä. Autosta on kaksi-ja neliovinen korimalli sekä harvinaisemmat coupe- ja farmarimallit. Farmarissa on kaksi ovea ja peräluukku.

        Ford Taunus P4 12M
        P4-korimallin Taunus 12M oli muista Fordeista poiketen etuvetoinen, pohjautuen Yhdysvaltain Fordin Cardinal-konseptiautoon. Kaikissa P4-malleissa oli V4-moottori. P4-mallia tehtiin noin 520 000 kappaletta.
        Taunus 12M:ssä on 1498 cm³ V4-moottori, teho 40 kW (DIN, 55 hv) ja vääntömomentti 107,8 Nm. Moottori on lyhytiskuinen (iskusuhde 0,65), joten se ei ole yhtään sitkeä. Moottori on kiinnitetty suoraan runkoon. Jotta tien epätasaisuudet eivät välittyisi ohjauspyörään, on ohjauksesta tehty hidas. Ohjaus on lisäksi tunnoton. Vaihteita on neljä. Tavaratila on iso.
        Kaarreajo-ominaisuudet ovat kohtalaisen hyvät. Jousitus on kuitenkin melko pehmeä ja auto on aliohjautuva.
        Tekniikan Maailman 11/1963 koeajossa kaksiovinen Ford Taunus 12M (P4) kiihtyi 0–100 km/t 17,6 sekunnissa.
        Vuonna 1963 Ford Taunus 12M TS maksoi Suomessa 9555 markkaa


    • Anonyymi
      UUSI

      TERO DULLAA KAKKI MUUMIT
      TERO DULLAA KAKKI MUUMIT
      TERO DULLAA KAKKI MUUMIT
      TERO DULLAA KAKKI MUUMIT
      TERO DULLAA KAKKI MUUMIT
      TERO DULLAA KAKKI MUUMIT
      TERO DULLAA KAKKI MUUMIT
      TERO DULLAA KAKKI MUUMIT
      TERO DULLAA KAKKI MUUMIT
      TERO DULLAA KAKKI MUUMIT
      TERO DULLAA KAKKI MUUMIT
      TERO DULLAA KAKKI MUUMIT
      TERO DULLAA KAKKI MUUMIT
      TERO DULLAA KAKKI MUUMIT
      TERO DULLAA KAKKI MUUMIT
      TERO DULLAA KAKKI MUUMIT
      TERO DULLAA KAKKI MUUMIT
      TERO DULLAA KAKKI MUUMIT
      TERO DULLAA KAKKI MUUMIT
      TERO DULLAA KAKKI MUUMIT
      TERO DULLAA KAKKI MUUMIT
      TERO DULLAA KAKKI MUUMIT
      TERO DULLAA KAKKI MUUMIT
      TERO DULLAA KAKKI MUUMIT
      TERO DULLAA KAKKI MUUMIT
      TERO DULLAA KAKKI MUUMIT
      TERO DULLAA KAKKI MUUMIT
      TERO DULLAA KAKKI MUUMIT
      TERO DULLAA KAKKI MUUMIT
      TERO DULLAA KAKKI MUUMIT
      TERO DULLAA KAKKI MUUMIT
      TERO DULLAA KAKKI MUUMIT
      TERO DULLAA KAKKI MUUMIT
      TERO DULLAA KAKKI MUUMIT
      TERO DULLAA KAKKI MUUMIT
      TERO DULLAA KAKKI MUUMIT
      TERO DULLAA KAKKI MUUMIT
      TERO DULLAA KAKKI MUUMIT
      TERO DULLAA KAKKI MUUMIT
      TERO DULLAA KAKKI MUUMIT
      TERO DULLAA KAKKI MUUMIT
      TERO DULLAA KAKKI MUUMIT
      TERO DULLAA KAKKI MUUMIT
      TERO DULLAA KAKKI MUUMIT
      TERO DULLAA KAKKI MUUMIT
      TERO DULLAA KAKKI MUUMIT
      TERO DULLAA KAKKI MUUMIT
      TERO DULLAA KAKKI MUUMIT
      TERO DULLAA KAKKI MUUMIT
      TERO DULLAA KAKKI MUUMIT
      TERO DULLAA KAKKI MUUMIT
      TERO DULLAA KAKKI MUUMIT
      TERO DULLAA KAKKI MUUMIT
      TERO DULLAA KAKKI MUUMIT
      TERO DULLAA KAKKI MUUMIT
      TERO DULLAA KAKKI MUUMIT
      TERO DULLAA KAKKI MUUMIT
      TERO DULLAA KAKKI MUUMIT
      TERO DULLAA KAKKI MUUMIT
      TERO DULLAA KAKKI MUUMIT
      TERO DULLAA KAKKI MUUMIT
      TERO DULLAA KAKKI MUUMIT
      TERO DULLAA KAKKI MUUMIT
      TERO DULLAA KAKKI MUUMIT
      TERO DULLAA KAKKI MUUMIT
      TERO DULLAA KAKKI MUUMIT
      TERO DULLAA KAKKI MUUMIT
      TERO DULLAA KAKKI MUUMIT
      TERO DULLAA KAKKI MUUMIT
      TERO DULLAA KAKKI MUUMIT
      TERO DULLAA KAKKI MUUMIT
      TERO DULLAA KAKKI MUUMIT
      TERO DULLAA KAKKI MUUMIT
      TERO DULLAA KAKKI MUUMIT
      TERO DULLAA KAKKI MUUMIT
      TERO DULLAA KAKKI MUUMIT
      TERO DULLAA KAKKI MUUMIT
      TERO DULLAA KAKKI MUUMIT
      TERO DULLAA KAKKI MUUMIT
      TERO DULLAA KAKKI MUUMIT
      TERO DULLAA KAKKI MUUMIT
      TERO DULLAA KAKKI MUUMIT
      TERO DULLAA KAKKI MUUMIT
      TERO DULLAA KAKKI MUUMIT
      TERO DULLAA KAKKI MUUMIT
      TERO DULLAA KAKKI MUUMIT
      TERO DULLAA KAKKI MUUMIT
      TERO DULLAA KAKKI MUUMIT
      TERO DULLAA KAKKI MUUMIT
      TERO DULLAA KAKKI MUUMIT
      TERO DULLAA KAKKI MUUMIT
      TERO DULLAA KAKKI MUUMIT
      TERO DULLAA KAKKI MUUMIT
      TERO DULLAA KAKKI MUUMIT
      TERO DULLAA KAKKI MUUMIT
      TERO DULLAA KAKKI MUUMIT
      TERO DULLAA KAKKI MUUMIT
      TERO DULLAA KAKKI MUUMIT
      TERO DULLAA KAKKI MUUMIT
      TERO DULLAA KAKKI MUUMIT
      TERO DULLAA KAKKI MUUMIT
      TERO DULLAA KAKKI MUUMIT
      TERO DULLAA KAKKI MUUMIT
      TERO DULLAA KAKKI MUUMIT
      TERO DULLAA KAKKI MUUMIT
      TERO DULLAA KAKKI MUUMIT
      TERO DULLAA KAKKI MUUMIT
      TERO DULLAA KAKKI MUUMIT
      TERO DULLAA KAKKI MUUMIT
      TERO DULLAA KAKKI MUUMIT
      TERO DULLAA KAKKI MUUMIT
      TERO DULLAA KAKKI MUUMIT
      TERO DULLAA KAKKI MUUMIT
      TERO DULLAA KAKKI MUUMIT
      TERO DULLAA KAKKI MUUMIT
      TERO DULLAA KAKKI MUUMIT
      TERO DULLAA KAKKI MUUMIT
      TERO DULLAA KAKKI MUUMIT
      TERO DULLAA KAKKI MUUMIT
      TERO DULLAA KAKKI MUUMIT
      TERO DULLAA KAKKI MUUMIT
      TERO DULLAA KAKKI MUUMIT
      TERO DULLAA KAKKI MUUMIT
      TERO DULLAA KAKKI MUUMIT
      TERO DULLAA KAKKI MUUMIT
      TERO DULLAA KAKKI MUUMIT
      TERO DULLAA KAKKI MUUMIT
      TERO DULLAA KAKKI MUUMIT
      TERO DULLAA KAKKI MUUMIT
      TERO DULLAA KAKKI MUUMIT
      TERO DULLAA KAKKI MUUMIT
      TERO DULLAA KAKKI MUUMIT
      TERO DULLAA KAKKI MUUMIT
      TERO DULLAA KAKKI MUUMIT
      TERO DULLAA KAKKI MUUMIT
      TERO DULLAA KAKKI MUUMIT
      TERO DULLAA KAKKI MUUMIT
      TERO DULLAA KAKKI MUUMIT
      TERO DULLAA KAKKI MUUMIT
      TERO DULLAA KAKKI MUUMIT
      TERO DULLAA KAKKI MUUMIT
      TERO DULLAA KAKKI MUUMIT
      TERO DULLAA KAKKI MUUMIT
      TERO DULLAA KAKKI MUUMIT
      TERO DULLAA KAKKI MUUMIT
      TERO DULLAA KAKKI MUUMIT
      TERO DULLAA KAKKI MUUMIT
      TERO DULLAA KAKKI MUUMIT
      TERO DULLAA KAKKI MUUMIT
      TERO DULLAA KAKKI MUUMIT
      TERO DULLAA KAKKI MUUMIT
      TERO DULLAA KAKKI MUUMIT
      TERO DULLAA KAKKI MUUMIT
      TERO DULLAA KAKKI MUUMIT
      TERO DULLAA KAKKI MUUMIT
      TERO DULLAA KAKKI MUUMIT
      TERO DULLAA KAKKI MUUMIT
      TERO DULLAA KAKKI MUUMIT
      TERO DULLAA KAKKI MUUMIT
      TERO DULLAA KAKKI MUUMIT
      TERO DULLAA KAKKI MUUMIT
      TERO DULLAA KAKKI MUUMIT
      TERO DULLAA KAKKI MUUMIT
      TERO DULLAA KAKKI MUUMIT
      TERO DULLAA KAKKI MUUMIT
      TERO DULLAA KAKKI MUUMIT
      TERO DULLAA KAKKI MUUMIT
      TERO DULLAA KAKKI MUUMIT
      TERO DULLAA KAKKI MUUMIT
      TERO DULLAA KAKKI MUUMIT
      TERO DULLAA KAKKI MUUMIT
      TERO DULLAA KAKKI MUUMIT
      TERO DULLAA KAKKI MUUMIT
      TERO DULLAA KAKKI MUUMIT
      TERO DULLAA KAKKI MUUMIT
      TERO DULLAA KAKKI MUUMIT
      TERO DULLAA KAKKI MUUMIT
      TERO DULLAA KAKKI MUUMIT
      TERO DULLAA KAKKI MUUMIT
      TERO DULLAA KAKKI MUUMIT
      TERO DULLAA KAKKI MUUMIT
      TERO DULLAA KAKKI MUUMIT

    • Anonyymi
      UUSI

      Kiltti setä suuttuu!?

    • Anonyymi
      UUSI

      RAUNON SALAISUUS ON, ETTÄ TERO DULLAA KAKKI MUUMIT
      TERO DULLAA KAKKI MUUMIT
      TERO DULLAA KAKKI MUUMIT
      TERO DULLAA KAKKI MUUMIT
      TERO DULLAA KAKKI MUUMIT
      TERO DULLAA KAKKI MUUMIT
      TERO DULLAA KAKKI MUUMIT
      TERO DULLAA KAKKI MUUMIT
      TERO DULLAA KAKKI MUUMIT
      TERO DULLAA KAKKI MUUMIT
      TERO DULLAA KAKKI MUUMIT
      TERO DULLAA KAKKI MUUMIT
      TERO DULLAA KAKKI MUUMIT
      TERO DULLAA KAKKI MUUMIT
      TERO DULLAA KAKKI MUUMIT
      TERO DULLAA KAKKI MUUMIT
      TERO DULLAA KAKKI MUUMIT
      TERO DULLAA KAKKI MUUMIT
      TERO DULLAA KAKKI MUUMIT
      TERO DULLAA KAKKI MUUMIT
      TERO DULLAA KAKKI MUUMIT
      TERO DULLAA KAKKI MUUMIT
      TERO DULLAA KAKKI MUUMIT
      TERO DULLAA KAKKI MUUMIT
      TERO DULLAA KAKKI MUUMIT
      TERO DULLAA KAKKI MUUMIT.. 🤫

      • UUSI

        TE SAATANAN KUSIPÄÄ HUORAN PENIKAT KERROTTE NIMENNE JA OSOITTEENNE SAATANAN HUORAN PENIKAT


      • Anonyymi
        UUSI
        47VRAUNOTYKKÄÄSEKSISTÄ kirjoitti:

        TE SAATANAN KUSIPÄÄ HUORAN PENIKAT KERROTTE NIMENNE JA OSOITTEENNE SAATANAN HUORAN PENIKAT

        No tottahan toki! Kas tässä 😁

        Zetor 25 on Zetorin traktorimalli, joka saatiin tuotantoon 1946. Traktorissa ei ollut hydraulilaatikkoa eikä näin nostovarsia. Takavanteet ja polkimet olivat erilaiset kuin myöhemmissä 25 -malleissa. Traktorissa oli myös kuppi-istuin. Traktori sai vuonna 1949 sai jatkokseen mallit Zetor 25(T), 25A ja Zetor 25K. Näistä 25(T) oli suoraetuakselinen kuten edeltäjänsä 25. Traktoreista tuli Suomessa erittäin suosittuja, sillä niitä eivät koskeneet samanlaiset tuontirajoitukset kuin länsimaissa tehtyjä traktoreita 1950-luvulla.

        Zetor 25 (1954)
        Sisällys
        Zetor 25
        muokkaa
        Zetor 25:ssä oli kaksisylinterinen vesijäähdytteinen pyörrekammiodiesel, jonka sylinterin halkaisija oli 120 mm ja iskunpituus 140 mm. Kuorma-autotehdas Tatra suunnitteli samaan aikaan vastaavankaltaisia moottoreita, mutta ilmajäähdytteisenä. Vaihdelaatikko oli 2 x 3+1. Voiman ulosottoakselin pyörimisnopeus oli eurooppalaisen standardin mukaisesti 540 kierrosta minuutissa. Zetoreissa oli (tuohon aikaan ei vielä kovin yleinen) tasauspyörästön lukko sekä joissakin mekaaninen nostolaite.
        Zetor 25A ja Zetor 25K
        muokkaa
        25A- ja 25K-mallien tuotanto alkoi 1946 ja loppui 1961. 25A oli 25:stä edelleen kehitetty malli, joka oli edeltäjäänsä ergonomisempi. Voimansiirron kestävyyttä oli myös parannettu. A-mallin maavara oli pieni, mutta koska sen painopiste oli matalalla, sopi se karjatiloille rinteisille pelloille. A-mallissa oli hydraulinen nostolaite.
        25K:ssa oli korkeampi maavara, korkeammalla oleva etuakseli sekä pienemmällä välitysvälillä varustettu vaihteisto, joiden ansiosta se soveltui riviviljelykseen paremmin.
        Museo-Zetorit
        muokkaa
        Zetor 25 -traktorit ovat nykyään suosittuja harrastajien piireissä. Zetor-kerhoja on perustettu useita ympäri Suomea, muun muassa Isoonkyröön, Temmekseen ja Kurikkaan. Temmeksessä on lähes 30 toimivaa vanhaa Zetor-traktoria.[1]


      • UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        No tottahan toki! Kas tässä 😁

        Zetor 25 on Zetorin traktorimalli, joka saatiin tuotantoon 1946. Traktorissa ei ollut hydraulilaatikkoa eikä näin nostovarsia. Takavanteet ja polkimet olivat erilaiset kuin myöhemmissä 25 -malleissa. Traktorissa oli myös kuppi-istuin. Traktori sai vuonna 1949 sai jatkokseen mallit Zetor 25(T), 25A ja Zetor 25K. Näistä 25(T) oli suoraetuakselinen kuten edeltäjänsä 25. Traktoreista tuli Suomessa erittäin suosittuja, sillä niitä eivät koskeneet samanlaiset tuontirajoitukset kuin länsimaissa tehtyjä traktoreita 1950-luvulla.

        Zetor 25 (1954)
        Sisällys
        Zetor 25
        muokkaa
        Zetor 25:ssä oli kaksisylinterinen vesijäähdytteinen pyörrekammiodiesel, jonka sylinterin halkaisija oli 120 mm ja iskunpituus 140 mm. Kuorma-autotehdas Tatra suunnitteli samaan aikaan vastaavankaltaisia moottoreita, mutta ilmajäähdytteisenä. Vaihdelaatikko oli 2 x 3 1. Voiman ulosottoakselin pyörimisnopeus oli eurooppalaisen standardin mukaisesti 540 kierrosta minuutissa. Zetoreissa oli (tuohon aikaan ei vielä kovin yleinen) tasauspyörästön lukko sekä joissakin mekaaninen nostolaite.
        Zetor 25A ja Zetor 25K
        muokkaa
        25A- ja 25K-mallien tuotanto alkoi 1946 ja loppui 1961. 25A oli 25:stä edelleen kehitetty malli, joka oli edeltäjäänsä ergonomisempi. Voimansiirron kestävyyttä oli myös parannettu. A-mallin maavara oli pieni, mutta koska sen painopiste oli matalalla, sopi se karjatiloille rinteisille pelloille. A-mallissa oli hydraulinen nostolaite.
        25K:ssa oli korkeampi maavara, korkeammalla oleva etuakseli sekä pienemmällä välitysvälillä varustettu vaihteisto, joiden ansiosta se soveltui riviviljelykseen paremmin.
        Museo-Zetorit
        muokkaa
        Zetor 25 -traktorit ovat nykyään suosittuja harrastajien piireissä. Zetor-kerhoja on perustettu useita ympäri Suomea, muun muassa Isoonkyröön, Temmekseen ja Kurikkaan. Temmeksessä on lähes 30 toimivaa vanhaa Zetor-traktoria.[1]

        TE SAATANAN KUSIPÄÄT KERROTTE NYT NIMENNE JA OSOITTEENNE SAATANAN LUTKAN PENIKAT


      • Anonyymi
        UUSI
        47VRAUNOTYKKÄÄSEKSISTÄ kirjoitti:

        TE SAATANAN KUSIPÄÄT KERROTTE NYT NIMENNE JA OSOITTEENNE SAATANAN LUTKAN PENIKAT

        Kiitos hyvää! 😁 Enntä itsellesi? Tämä voisi sopia sinullekin:

        Pappa-Tunturi
        Kieli
        Tarkkaile
        Muokkaa
        Pappa-Tunturi on epävirallinen nimitys eräille Tunturipyörä Oy:n valmistamille mopomalleille. Yhteistä näille malleille on mm. teräslevystä prässäämällä ja hitsaamalla valmistettu runko ja puhallinjäähdytteinen Puch-merkkinen moottori.

        Automat-mallinen Pappa-Tunturi.
        Ensimmäisenä Pappa-Tunturina pidetään yleensä vuoden 1960 Tunturi 60 -mallia, toisinaan jo sitä edeltänyttä PL 38 -mallia. Vuonna 1970 mopoja koskevat määräykset muuttuivat niin, ettei polkimia enää vaadittu pakollisina, ja sen jälkeen Pappa-Tunturia tarjottiin sekä polkimellisena ja käsivaihteellisena Maxi-mallina että jalkavaihteella ja kickstartilla varustettuna Start-mallina. Lisäksi oli jo aikaisemmin myyntiin tullut automaattivaihteinen Automat-malli. Perinteisten mopojen kysyntä hiipui 1970- ja 1980-lukujen aikana ja viimeinen Classic-mallinen Pappa-Tunturi valmistui tehtaalta 1987.
        Nimitys "Pappa-Tunturi" lienee syntynyt 1960- tai 1970-luvulla, jolloin nimenomaan nuorille suunnattiin putkirunkoisia "Sport-malleja" ja levyrunkoinen malli leimautui vanhojen miesten ajokiksi. Vuosituhannen vaihteen paikkeille ajoittunut vanhoihin mopoihin kohdistunut innostus toi Pappa-Tunturin jälleen suuren yleisön tietoisuuteen ja nosti sen eräänlaiseen kulttimaineeseen.


      • Anonyymi
        UUSI
        47VRAUNOTYKKÄÄSEKSISTÄ kirjoitti:

        TE SAATANAN KUSIPÄÄ HUORAN PENIKAT KERROTTE NIMENNE JA OSOITTEENNE SAATANAN HUORAN PENIKAT

        🤣🤣 kuumottaako sdän kupolia?


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        🤣🤣 kuumottaako sdän kupolia?

        Jollain tavalla kiihtyneessä mielentilassa setä näyttää tänään olevan. Mikähän sitä harmittaa? 😁


      • UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos hyvää! 😁 Enntä itsellesi? Tämä voisi sopia sinullekin:

        Pappa-Tunturi
        Kieli
        Tarkkaile
        Muokkaa
        Pappa-Tunturi on epävirallinen nimitys eräille Tunturipyörä Oy:n valmistamille mopomalleille. Yhteistä näille malleille on mm. teräslevystä prässäämällä ja hitsaamalla valmistettu runko ja puhallinjäähdytteinen Puch-merkkinen moottori.

        Automat-mallinen Pappa-Tunturi.
        Ensimmäisenä Pappa-Tunturina pidetään yleensä vuoden 1960 Tunturi 60 -mallia, toisinaan jo sitä edeltänyttä PL 38 -mallia. Vuonna 1970 mopoja koskevat määräykset muuttuivat niin, ettei polkimia enää vaadittu pakollisina, ja sen jälkeen Pappa-Tunturia tarjottiin sekä polkimellisena ja käsivaihteellisena Maxi-mallina että jalkavaihteella ja kickstartilla varustettuna Start-mallina. Lisäksi oli jo aikaisemmin myyntiin tullut automaattivaihteinen Automat-malli. Perinteisten mopojen kysyntä hiipui 1970- ja 1980-lukujen aikana ja viimeinen Classic-mallinen Pappa-Tunturi valmistui tehtaalta 1987.
        Nimitys "Pappa-Tunturi" lienee syntynyt 1960- tai 1970-luvulla, jolloin nimenomaan nuorille suunnattiin putkirunkoisia "Sport-malleja" ja levyrunkoinen malli leimautui vanhojen miesten ajokiksi. Vuosituhannen vaihteen paikkeille ajoittunut vanhoihin mopoihin kohdistunut innostus toi Pappa-Tunturin jälleen suuren yleisön tietoisuuteen ja nosti sen eräänlaiseen kulttimaineeseen.

        TÄYTYY NÄKÖJÄÄ ILMOITTAA OPERAATTORILLE ETTÄ ALKAA OTTAMAA SELVÄÄ ETTÄ MISTÄ NUMEROSTA LAITATTE VIESTEJÄ TÄNNE KU TEILLE EI JÄRKIPUHE TEHOO ETTEKÄ USKALLA KOHDATA MUA NAAMATUSTEN


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Jollain tavalla kiihtyneessä mielentilassa setä näyttää tänään olevan. Mikähän sitä harmittaa? 😁

        Ei tainnut onnistaa tänäänkään? 🤔🤣


      • Anonyymi
        UUSI
        47VRAUNOTYKKÄÄSEKSISTÄ kirjoitti:

        TÄYTYY NÄKÖJÄÄ ILMOITTAA OPERAATTORILLE ETTÄ ALKAA OTTAMAA SELVÄÄ ETTÄ MISTÄ NUMEROSTA LAITATTE VIESTEJÄ TÄNNE KU TEILLE EI JÄRKIPUHE TEHOO ETTEKÄ USKALLA KOHDATA MUA NAAMATUSTEN

        SETÄ PIIPITTÄÄ OPETAATTORILLE JA PIKOSPOLIISILLE 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣😁


      • Anonyymi
        UUSI
        47VRAUNOTYKKÄÄSEKSISTÄ kirjoitti:

        TÄYTYY NÄKÖJÄÄ ILMOITTAA OPERAATTORILLE ETTÄ ALKAA OTTAMAA SELVÄÄ ETTÄ MISTÄ NUMEROSTA LAITATTE VIESTEJÄ TÄNNE KU TEILLE EI JÄRKIPUHE TEHOO ETTEKÄ USKALLA KOHDATA MUA NAAMATUSTEN

        🤣🤣🤣🤣🤣🤣


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tainnut onnistaa tänäänkään? 🤔🤣

        On se kumma, kun noin fiksu ja komea setä jää ilman teinipillua. 🤣🤣🤣🤣😁


      • Anonyymi
        UUSI
        47VRAUNOTYKKÄÄSEKSISTÄ kirjoitti:

        TÄYTYY NÄKÖJÄÄ ILMOITTAA OPERAATTORILLE ETTÄ ALKAA OTTAMAA SELVÄÄ ETTÄ MISTÄ NUMEROSTA LAITATTE VIESTEJÄ TÄNNE KU TEILLE EI JÄRKIPUHE TEHOO ETTEKÄ USKALLA KOHDATA MUA NAAMATUSTEN

        EI OPERAATTORIT KERRO NIITÄ SINULLE. KAIKKIHAN SINUT YKSINKERTAISEN VAJAKI USKALTAA KOHDATA. KOHDATAAN HUOMENNA JOS TULET HELSINKIIN.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        EI OPERAATTORIT KERRO NIITÄ SINULLE. KAIKKIHAN SINUT YKSINKERTAISEN VAJAKI USKALTAA KOHDATA. KOHDATAAN HUOMENNA JOS TULET HELSINKIIN.

        Heinolan kaupungin kustantamalla Invamopolla, jos edunvalvoja myöntää rahaa bensaan.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      129
      1757
    2. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      71
      1567
    3. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      56
      1273
    4. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      68
      1102
    5. Kuka jäi auton alle

      Kuka jöi kantatiellä auton alle eilen
      Kuortane
      2
      745
    6. Oli kyl kunnon reissu

      Jopa oli bileet hotellissa! Kunnon menot ja Kuhmon rytkyt liikenteessä. Onneksi ei ollu tuulipukua päällä! 😂👍🏻
      Kuhmo
      10
      739
    7. Muistatko ensimmäisen kahdenkeskisen hetken

      kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      45
      727
    8. Vähän pelottaa

      Että ten suuren mokan. Tämä muuttaa nyt liikaa asioita.
      Ikävä
      41
      705
    9. Plösö ja synttäriruusut

      Joko Plösö sai hommattua ne 100 ruusua sankarille vai vieläkö sankarin odotus jatkuu?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      692
    10. Tiedätkö autereen?

      Se on vähän niinkuin sinä. Eräänä päivänä se hehkuttaa eteerisenä, laiskan hauen tavoin. Toisena se iskee kuin nälkäinen
      Tunteet
      8
      688
    Aihe