Henkinen vs fyysinen väkivalta

Anonyymi-ap

En tiennyt vaimoa narsistiksi vaan luulin, että olen naimisissa todella hyvän naisen kanssa ja olin oikea onnen Pekka. Vaimo oli kaunis, ystävällinen ja kiltti. Kaikki alkoi hiljalleen, pyysin aina riitoja anteeksi, koska vaimo ei osannut sovitella. Kaikki meni hiljalleen pahemmaksi vuosi vuosi vuodelta. Minulta kiellettiin kokona mielipiteet, ja oikeastaan puhuminenkin, koska riitoja alkoi tulla väärästä sanastakin. Joka päivä aloin kuuntelemaan kuinka kaikki pikkujutut on minun vikaani, sitten oli samaan aikaan vaatimuksia vaatimusten perään. Jos olin vastaan , alkoi helvetillinen riita, mikä ei loppunut kuin minun anteeksipyyntöä. Vaimo ei edes halunnut kuunnella minua. Seksi oli vähentynyt jo vuosia sitten alkoi olla erektio-oireita. Kävin lääkärissä erilaisten oireiden takia ja luulin kuolevani. Vaimon painosti vaatimuksilla, joissa ei Olle mitään järkeä. Painostus oli jatkuvaa. Lopulta aloin käyttäytyä niin ,että iskin nyrkkiä pöytään tai potkaisin tuolin hajalle, kun vaimon painostusta saada jotain oli kestänyt 4kk. Tietenkin minut haukuttiin näistä reaktioista sairaan väkivaltaiseksi. Sain lopulta vaimon pariterapiaan, mutta sieltä vaimo sai vai uusia tapoja hiljentää minut. Erektiokyvy meni seksin vähyyden takia. Lopulta tein lähes kaikki kotityötkin ja rahoitin vaimon menot, koska hänellä oli oikeus nähdä kavereitaan. Elimme osittain lainarahalla, että vaimon vaatimukset saatiin täytettyä. Olen hyvin koulutettu, älykäs kaveri, jolla oli vahva mieli ja itsetunto. Minulta vietiin kaikki hitaasti alkaneen henkisen pahoinpitelyn takia. Nyt on ongelma on mun "väkivaltaiset purkaukset", joissa ketään en ole koskenut. Kukaan terveydenhuollon ja sosiaalialan ihmisistä ei näe tätä henkistä pahoinpitelyä mitä olen reilu 10 vuotta kokenut. Musta tehdään pahaa ihmistä, vaikka yritin välttää reaktioitani viimeiseen asti. Lopulta kun kaikki henkiset voimat on viety, jäljelle jää vain fyysinen reaktio.

24

576

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Erotkaa nyt hyvät ihmiset. Ja tietenkin pahoinpitelijä syyllistää uhriaan. Ainahan ne hakee jonkun oikeutuksen. Sulla ois ollu mahdollisuus lähteä suhteesta ennenkuin käyyöt väkivaltaa toiseen.

      • Anonyymi

        Millä ihmeen voimilla olisin eronnut? Minulla oli edelleen mielikuva hyvästä vaimosta ja yritin tehdä kaikkeni, että parisuhde palautuisi ennalleen.


      • Anonyymi

        Sinäkin tavallaan syyllistät minua. Mun neljä väkivaltaista purkausta, joista yksikään ei kohdistunut henkilöön 30 vuoden parisuhteen aikana on pahempi kuin henkinen väkivalta, joka sai minut miettimään itseni poistamista.

        Henkisen väkivallan uhri ei ymmärrä tilannetta missä on, koska on henkisesti alistettu. Pitkäaikaiseen henkiseen väkivaltaan tottuu ja se alkaa tuntua normaalilta. En minäkään tajunnut omaa tilannetta ennen kuin vasta nyt jälkikäteen kun olen parantunut tuosta kohtelusta.
        Jälkikäteen on aina helppoa sanoa että olisit eronnut, mutta siinä vaiheessa tilanne on näyttänyt mun silmissä erilaiselta. Luulin, että meillä on rakkautta ja tilanne on vaan vaikea.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Millä ihmeen voimilla olisin eronnut? Minulla oli edelleen mielikuva hyvästä vaimosta ja yritin tehdä kaikkeni, että parisuhde palautuisi ennalleen.

        Älä valehtele. Jos sulla on ollut noi ahdistava olla. Olisit pyrkinyt eroamaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä valehtele. Jos sulla on ollut noi ahdistava olla. Olisit pyrkinyt eroamaan

        Ehkä naiset osaa erota, mä olin luvannut rakastaa ylä ja alamäessä. En tajunnut kuinka pahaa henkinen väkivalta oli. Nyt en missään nimessä hyväksy mitään sellaista mitä koin.

        Musta tuntuu, että vaikka naiset on emotionaalisia ihmisiä, monelta heiltä puuttuu aito empatia ja monella on erilaisia tunnelukkoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä naiset osaa erota, mä olin luvannut rakastaa ylä ja alamäessä. En tajunnut kuinka pahaa henkinen väkivalta oli. Nyt en missään nimessä hyväksy mitään sellaista mitä koin.

        Musta tuntuu, että vaikka naiset on emotionaalisia ihmisiä, monelta heiltä puuttuu aito empatia ja monella on erilaisia tunnelukkoja.

        Voi kylläpä sun sädekehä nyt kiittää. Mikään ei oikeuta pahoinpitelyä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä naiset osaa erota, mä olin luvannut rakastaa ylä ja alamäessä. En tajunnut kuinka pahaa henkinen väkivalta oli. Nyt en missään nimessä hyväksy mitään sellaista mitä koin.

        Musta tuntuu, että vaikka naiset on emotionaalisia ihmisiä, monelta heiltä puuttuu aito empatia ja monella on erilaisia tunnelukkoja.

        Ja miten voit puhua yleisesti mitään naisista. Se että olet itse ollut useita vuosia naisen kanssa joka on ollut mielestäsi myrkkylinen. Ei kerro mitään yleisesti naisista. Moni mies osaa erota ajoissa. Moni osaa hankkiutua pariterapiaan. Vain narsisti ei nää mitään vikaa omassa toiminnassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja miten voit puhua yleisesti mitään naisista. Se että olet itse ollut useita vuosia naisen kanssa joka on ollut mielestäsi myrkkylinen. Ei kerro mitään yleisesti naisista. Moni mies osaa erota ajoissa. Moni osaa hankkiutua pariterapiaan. Vain narsisti ei nää mitään vikaa omassa toiminnassa.

        Kyllä mä halusin ratkoa niitä parisuhteen ongelmia. Mä halusin pariterapiaan, vaimo ei. Hän jopa sanoi että mene sinä, sinulla niitä ongelmia on. Kun lopulta päästiin, hän osasi siirtää puheenaiheet muualle. Hän oppi pariterapiassa miten minut voi hiljentää entistä paremmin. Tässä vaiheessa luulin vielä pariterapian auttavan ja yritin noudattaa terapiassa saatuja ohjeita. Vaimo vaan syyllisti minua, jos tein jotain mistä tykkään ja mieleni olisi parantunut.

        Tässä ketjussa näkyy sama piirre kuin terapioissa. Ei osata ajatella naista narsistina ja syyllisenä vaan miehestä etsitään vikoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä mä halusin ratkoa niitä parisuhteen ongelmia. Mä halusin pariterapiaan, vaimo ei. Hän jopa sanoi että mene sinä, sinulla niitä ongelmia on. Kun lopulta päästiin, hän osasi siirtää puheenaiheet muualle. Hän oppi pariterapiassa miten minut voi hiljentää entistä paremmin. Tässä vaiheessa luulin vielä pariterapian auttavan ja yritin noudattaa terapiassa saatuja ohjeita. Vaimo vaan syyllisti minua, jos tein jotain mistä tykkään ja mieleni olisi parantunut.

        Tässä ketjussa näkyy sama piirre kuin terapioissa. Ei osata ajatella naista narsistina ja syyllisenä vaan miehestä etsitään vikoja.

        Ethän sä esille muita kun toisen vikoja. Olisit eronnut terapian jälkeen. Monta kohtaa missä olisit voinut lähteä. Minua et saa hyväksymään omaa väkivaltaista käytöstäsi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Millä ihmeen voimilla olisin eronnut? Minulla oli edelleen mielikuva hyvästä vaimosta ja yritin tehdä kaikkeni, että parisuhde palautuisi ennalleen.

        Sinulla on vahva miellyttämisen halu, kun tulee ongelmia eteen ja vaimosi käyttää tätä ominaisuuttasi häikäilemättömästi omaksi hyödykseen? Liian kiltti tulee helposti hyväksikäytetyksi ja se taitaa olla se suurin murhe arjessasi. Et halua luopua toisesta, vaikka se olisi ehkä se paras lääke, että tervehtyisit henkisesti normaalimmaksi? Tämä oma mutu vain.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi kylläpä sun sädekehä nyt kiittää. Mikään ei oikeuta pahoinpitelyä.

        Mitä ajattelet että tein?


    • Anonyymi

      Ätmi cuben käänteistä psykologiaa! Painele helevettiin siitä kyttäämästä, stalkkeri, ett pääsee kunnolliset ihmiset edes ulos! Olet tosiaan tehnyt tota henkistä ja fyysistä väkivaltaa yli sen kymmenen vuotta, mikset muuta sinne kotomaahas oman laumas luo! Et vissiin ole oikein oivaltanut tätä Suomen perustuslakia ym. Rikoslakeja!

      • Anonyymi

        Pakkomielteisyys on psyykkinen sairaus ja ihminen on silloin todella arvaamaton, sellaista kohtaan johon luonut omassa mielessään väkivalta fantasian! Esim.seuraaminen vainoaminen, valehteleminen uhrista, väkivalta, siis kaiken vieminen! Itsemurhaan ajaminen, ei pitkäaikais saoras pärjää ilman ruokaa, liikuntaa, lääkkeitä ja turvallista ympäristöä!


    • Anonyymi

      Se on onnepekka. Joskus hävettää teidän kanssapalstalaisten puolesta. :D

      • Anonyymi

        onnenpekka :D


    • Anonyymi

      Huoh olen nähnyt ja kuullut niin paljon näitä että nainen määräilee ja pahoinpitelee ja mies täysin tossun alla.Yritetään viimeiseen asti myötäillä ja rakastaa mut ei auta mikään.Ihan naisena sanon että ole mies ja lyö nyrkkiä pöytään ja karjase kovaa vaik et -turpa kiinni. Kattokaas kun joitakin naisia ärsyttää vain enempi kun mies alistuu vaik se onkin keino hallita.Ei tietysti pahoinpitelyä eikä riehumista kannata tehdä siitähän joudut syytetyn penkille mut ole MIES.

      • Anonyymi

        Olen AP, kun tein lopulta näin, olen sairaan väkivaltainen mies. Löin nyrkkini pöytään 4 kuukauden painostuksen päätteeksi. Vaimo ei uskonut ettei meillä ole varaa eikä meillä ole aikaa siihen mitä hän halusi. Kaksi viikkoa hän oli hiljaa ja aloitti uuden projektin painostuksen jota ei voinut toteuttaa ihan samoista syistä kuin edellistä.


    • Anonyymi

      Mä ymmärrän pointtisi. Olette vaimosi kanssa ihan erilaisia temperamentteja. Hän taitaa ehkä puhumisen ,mut luulen et myös hän jää jotenkin tyhjäksi liitossanne. Tarvisi rinnalleen ns. Vahvemman miehen. Olet liian perässä vedettävä? Tiedän liiton, jossa nainen aina koki joutuvansa pitämään liittoaan kasassa, ratkaisemaan perheen ongelmia, olemaan tahtomattaan kun perheen pää. Lopulta lähipiiri alkoi pitämään tätä naista ärsyttävänä kovaäänisenä kanana, ja mies hiljaisempana ,fiksukäytöksisempänä, sai jotenkin sädekehän päänsä yläpuolelle. Eli näinkin voi käydä. Ja myös niin, kuin sulle on käynyt. En kässää, miksi heti narsistiksi täytyy alkaa nimittää ketään. Aika hyvin kuitenkin osaat sanallisesti itteäs ilmaista. Eli et ole tyhmä. Ehkä tyhmää on olla suhteessa? Nainen ei hänkään kai käsitä tilanteen vakavuutta. Ehkä hän näkee asiat vain omasta vinkkelistään. Ei saa susta tarpeeksi ns. Vastusta. Paljon on pariskuntia, joissa vaimo joutuu olee perheen pää ja mies ottaa lunkisti. Nainen käy töissä ,hoitaa kodin, kuuntelee lasten teini iän itkuja. Ja mies tulee töistä ja lähtee harrastuksilleen.... Ehkä jos aiotte jatkaa, vaimosi tulisi oppia kuuntelee ja luottaa sinuun, ja sun toisaalta tulis ottaa se paikka miehenä. Jotenkin ryhdistäytyä? Jos se ei onnistu kuin väkivalloin, niin parasta varmaan erota

      • Anonyymi

        Tämä ei pidä paikkaansa. Mä olen tehnyt päätökset ja ohjannut perhettä oikeaan suuntaan niin koulu- kuin harrastusasioissa, säästäminen, hankinnat, korjaukset, talohankinnat, autoasiat. En ole mikään laiska mies, joka makaisi sohvalla. Vaimolle ei vaan mikään riitä.

        Vaimo esimerkiksi pyytää minulta mielipidettä, ja kun se on hänen mielestään väärä, hän haukkuu minun ideat huonommaksi ikinä ja haukkuu idiootiksi. Olen oikeasti tehnyt patentteja. No sitten en saa puheilla pilata hänen päiviään, joten olen hiljaa tai lähden lasten kanssa jonnekin. Jos lähden lenkille, minua syyllistetään siitä.
        Vaimo elää sellaista minä minä elämää, eikä huomaa lapsia tai minua.


    • Anonyymi

      Epävakaa narsku nainen. Itse kärsin tuollaista myös. Asuttiin yhdessä 5 vuotta. Lopullisesti heitin hänet elämästäni viimevuonna. Ei se myrkynsylkeminen lopu koskaan. Hetken osaa esittää kivaa, rakastavaa ja sovinnaista kunnes taas iskee vyön alle uudella voimalla.

    • Anonyymi

      Hyvä AP, sinulla on kaikki oikeudet poistua tuosta liitosta.

      Nainen on hyvin harkitusti ....paha. Lähde ennenkuin se on liian myohäistä. Ainahan sinä voit haaveilla kun pääset tuosta kauhuoliosta eroon, miten hyvin kaikki olisi voinut olla. Mutta kun ei ole.

      Sinulla ei yksinkertaisesti ole oikeutta sallia tuon pedon tuhota sinua enempää.

      Jos on lapsia, mikä monimutkaistaa hiukan kuvioita, tee kaikkesi että saat yksinhuoltajuuden. Ota yhteyttä asiantuntijaan ja kysy miten sinun täytyy esittä asiat että saat lapsen/lapset itsellesi.

      Ainoa miten pelastat itsesi on jättää tuo hirviö. Se ei ole rakastamisen eikä ajattelemisen arvoinen enää. eikä ole ollut pitkään aikaan.

      • Anonyymi

        Samaa mieltä, pahan pauloista ei ole helppoa lähteä ja mitä pitempää sen pauloissa on, sitä vaikeampi siitä on irtautua tai taistella sitä vastaan. Traumat voivat olla pahoja, joita jää mieleen, jos yrität vain oppia elämään tällaisen vaikuttajan ilmapiirissä. Irtiotto on minusta ainoa vaihtoehto, jos haluat tilanteesta irtautua niin, ettei sillä ole myös sinuun negatiivisia vaikutteita?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samaa mieltä, pahan pauloista ei ole helppoa lähteä ja mitä pitempää sen pauloissa on, sitä vaikeampi siitä on irtautua tai taistella sitä vastaan. Traumat voivat olla pahoja, joita jää mieleen, jos yrität vain oppia elämään tällaisen vaikuttajan ilmapiirissä. Irtiotto on minusta ainoa vaihtoehto, jos haluat tilanteesta irtautua niin, ettei sillä ole myös sinuun negatiivisia vaikutteita?

        20 vuotta avioliitossa, kaikki muuttui viimeisen lapsen jälkeen. Olin sen vanhan hyvän ihmisen pauloissa ja jota hän oli kaikille muille paitsi muille. Jotenkin vaan yritin jaksaa, että hänen kiukutteluvaihe menee ohi, mutta se vaan paheni. Vaikea nähdä minne suhde menee kun alussa ei ole ollut mitään suuria ongelmia ja vaimo vaikutti hyvin kiltiltä ja empaattiselta. Henkinen väkivalta alkaa hitaasti ja niin ettei sitä kunnolla edes huomaa. Miettii vaan että on vaikeaa. Lapsia on monta.


    • Anonyymi

      Noista tilanteista pitäs vaan osata lähteä narsistinkanssa harvemmin voi muuta kun jäädä tappiolle osaa todella taitavasti manipuloida ihmisiä jotka ei häntä tunne mu ilman todisteita syytöksistä narsistilla ei yleensä ole mitään millä hän pystyy väittää väittämäänsä faktaksi sana sanaa vastaan ja sitä päivää tuskin tulee koskaan ettäkö narsisti virheensä myöntäisi ei ainakaan jos ei hän siitä jotenkin hyödy

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuvat! Dannyyn liitetty Helmi Loukasmäki, 22, on puhjennut naisena kukkaan - Some sekoaa: "Sä..."

      Ooo, kaunis aikuinen nainen Helmistä on kasvanut siinä yli 80-vuotiaan Dannyn rinnalla! Katso uudet kuvat: https://ww
      Suomalaiset julkkikset
      47
      3045
    2. Henkirikos Alakylässä

      Nainen löydetty elottomana, mies otettu kiinni. Mitä on tapahtunut?
      Seinäjoki
      47
      2291
    3. Suodatinpussin kastelemalla saa parempaa kahvia

      Kokeilin niksiä ja kyllä tämä kahvi on parempaa nyt. Ei lainkaan maistu paperiselta. Huljuttelee hanan alla suppiloa pap
      Maailman menoa
      122
      1680
    4. Tidätkö nainen

      että suoraan sanottuna v.tut.aa että pääsit näin lähelle minua. Ei olisi oikeasti aikaa tähän mutta silti aina välillä o
      Ikävä
      100
      1533
    5. Onkohan sinulla kaikki hyvin?

      Nyt vähän sellainen outo tunne tuli. Sinun asiasi niin ei minulle toki tarvitse kertoa. Kunhan mietin...
      Ikävä
      38
      1067
    6. Viimeinen reissu tälle kesälle

      Pian se syksy on. Hyvää huomenta ja aurinkoista päivää. ☕🌞🍁🌻🐺❤️
      Ikävä
      169
      934
    7. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      44
      891
    8. Huikeeta, mahtavaa, ihan mielettömän upeeta

      Me ostettiin talo Espanjasta. Tosin saadaan käyttää sitä vain muutama viikko vuodessa kun on monta muutakin ostajaa! M
      Kotimaiset julkkisjuorut
      175
      846
    9. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      71
      791
    10. Oho! Arja Koriseva paljastaa TTK:n ekasta suorasta lähetyksestä: "On vähän ärsyttävä yhtälö!"

      Upea Arja Koriseva! Tsemppiä haasteelliseen tilanteeseen! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-arja-koriseva-
      Suomalaiset julkkikset
      14
      754
    Aihe