Kiireinen viikko

Mutta nyt se on ohi. Koko alkuviikon illat meni opetustuokioo suunnitellessa ja huippuhetki oli torstaina. Sillon pidettiin oppitunti zoomin kautta. Eli kussakin ryhmässä oli neljä opettajaa ja me jaettiin siis breakout roomeihin ryhmäkeskusteluun ja sitten pidettiin yhteenveto koko ryhmälle. Tää oli hieno kokemus. Tänään taas oli lukupiiri, siihen meni perjantai ilta alustaessa. Me siis alustettiin pari lukua kukin ja yks toimi puheenjohtajana ja yks kirjurina. Nyt tein just pöytäkirjan omasta kirjurin osuudesta. Sitten kirjotin toisen vertauspalautteen edellisestä kurssista ja huomenna toisen, niin sen osalta valmis.

21

275

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • No eipä täälä ole kutaan. Mutta töissäkin oli kauhee kiire viime viikolla, piti saada päiväkotia ja koulua kuntoon. Päiväkoti piti olla perjantaiksi ja koulu viikon päästä. No sitten jouduin vielä kehitysvamma yksikköön, piti olla vaan muutamat sokkelit irti, mutta sieltä puuttuu jalkalistat ja katosta levy. Oli ihan helvetillinen kiire hakee sitten listoja ja maaliakin siihen levyyn. Rautakaupassa sitten meni aikaa kun ne sävytteli ja kaikkee. Ja sitten tulin takas yksikköön ja se kauhee roudaus vielä ja aattelin etten mitenkään ehdi. Niin sitten tuli ihme väristykset selkää pitkin ja jalat meni alta. Sain silleen hallitusti kaaduttua selälleen. Ja sitten kirjotin työpaikan whats appiin että jalat meni alta. Kohta pomo soitti ja kysy ja mä vastasin, että selälläni oon lattialla. Kyllä mä sitten vartin päästä virkosin ja tein homman loppuun. Mutta toi stressi vetää näköjään joskus noin.

• Anonyymi

Huolehdi itsesi työterveyteen noiden oireittesi vuoksi. Siellä voi olla taustalla jotain vakavampaa.

xLiner

• Anonyymi

Voi olla nestehukka, jos siellä kovat helteet, etkä ole muistanut juoda tarpeeksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voi olla nestehukka, jos siellä kovat helteet, etkä ole muistanut juoda tarpeeksi.

Pitää juoda riittävästi. Muistan kun kerran verenluovutuksen jälkeen sanoivat, että juo hirmùna.
        Heti menin hakemaan laatikollisen kaljaa.

Toivottavasti olen vuosien saatossa pelastanut henkiä. Onhan vereni 0 rh neg. Eli käy kaikille, mutta mulle ei käy muut.

>simiti<

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Muistelen että hällä on ollut aiemminkin jotain hermostoon? liittyvää häiriötä kropassa. Se olis varmaan hyvä tutkia.

xLiner

• Anonyymi kirjoitti:

Muistelen että hällä on ollut aiemminkin jotain hermostoon? liittyvää häiriötä kropassa. Se olis varmaan hyvä tutkia.

xLiner

Toi vesihomma on hyvä huomio, oon huomannu, että moni juo liian vähän. Mä oon sen homman oppinu, en kärsi kuumuudesta yhtään. Joo, mulla on ollu noita hermohäiriöitä, mutta tää on ollu mielenkiintoinen kesä. On saanu kokee paljon uutta, niin töissä kuin opiskelussa, en mitenkään kadu, ja lopulta sain aloitettua pitkän empimisen jälkeen. Ja ajankohtakin on ollut oikee. Kun nyt on ollut enempi ihmisten kanssa tekemisissä, niin menee ryhmätehtävätkin sujuvasti. Kun takavuosina meinas vähän väkisinkin mökkiintyä, mutta se vaihe meni onneks ohi.

• Hei,
        ihan oikeesti kai sä kävit lääkärissä?

Sä tarviit kyllä jonkun huolehtimaan susta 🤗

• Anonyymi
        JeroP kirjoitti:

Toi vesihomma on hyvä huomio, oon huomannu, että moni juo liian vähän. Mä oon sen homman oppinu, en kärsi kuumuudesta yhtään. Joo, mulla on ollu noita hermohäiriöitä, mutta tää on ollu mielenkiintoinen kesä. On saanu kokee paljon uutta, niin töissä kuin opiskelussa, en mitenkään kadu, ja lopulta sain aloitettua pitkän empimisen jälkeen. Ja ajankohtakin on ollut oikee. Kun nyt on ollut enempi ihmisten kanssa tekemisissä, niin menee ryhmätehtävätkin sujuvasti. Kun takavuosina meinas vähän väkisinkin mökkiintyä, mutta se vaihe meni onneks ohi.

Muistaakseni syöt liian vähän.. ja/tai yksipuolisesti 😂 Mutta jalat ei lähde normaalisti alta, mars lääkäriin!

- Sheena

• originalpieninainen kirjoitti:

Hei,
        ihan oikeesti kai sä kävit lääkärissä?

Sä tarviit kyllä jonkun huolehtimaan susta 🤗

Kiitos huolenpidosta, mutta en sinne lääkäriin ehtiny. Tänään tein aika pitkän pyörälenkin ja se rentoutti mukavasti. Eikä ollu mitään ongelmaa enää jaksavuuden kanssa.

Se oiskin hieno homma, jos ihmiset huolehtisi toisistaan. Mutta täytyy olla realisti. En muista kerroinko jo tänne, kuinka keväällä sain apuja palstan kautta. Ei tuolla työelämässä sanota, että hidastas vähän. Mielellään oisin itekin vastavuoroisesti välillä avuksi.

• JeroP kirjoitti:

Kiitos huolenpidosta, mutta en sinne lääkäriin ehtiny. Tänään tein aika pitkän pyörälenkin ja se rentoutti mukavasti. Eikä ollu mitään ongelmaa enää jaksavuuden kanssa.

Se oiskin hieno homma, jos ihmiset huolehtisi toisistaan. Mutta täytyy olla realisti. En muista kerroinko jo tänne, kuinka keväällä sain apuja palstan kautta. Ei tuolla työelämässä sanota, että hidastas vähän. Mielellään oisin itekin vastavuoroisesti välillä avuksi.

Olishan se hienoa kun ihmiset huolehtisi toisistaan..

Harvempaa kiinnostaa varsinkaan tuntemattomien vointi.

Täällä s24 sen huomaa hyvin että
        tärkeämpää on huolehtia että toisilla
        on niin huono olla että luovuttaa...

En muista oonko huomannut tollasta
        mitä mainitsit...

Aika kiva kyllä se että sait jotain apuja
        jossain asiassa.

🤗

• originalpieninainen kirjoitti:

mitä mainitsit...

jossain asiassa.

🤗

Joo, mä oon huomannu, että sulle ja myös sudelle on tullu tosi ikävää kommenttia. Mutta toisaalta täällä on aika mukava tää kirjautuneiden tai ainakin allekirjoittaneiden joukko. Kuin tätäkin ketjua katsoo. Mä oon oikeestaan aika yllättynyt ja liikuttunut tästä. Kun yleensä vaan vaaditaan että pitää vaan tehdä enemmän ja enemmän työtä.

• Anonyymi
        originalpieninainen kirjoitti:

mitä mainitsit...

jossain asiassa.

🤗

Kerran näin vanhuksen.kaatuvan. toki riensin tarjoamaan apuani. Pohjalaiseen tapaan hän vain murahti ettei tarvi auttaa. Kysyin häneltä että vienkö samalla tuon roskapussin kun.olen sinnepäin menossa?

Siihen.hän.suostui.

• Anonyymi

Ope on ihan tymä. Isona musta tulee tykimies ja ammun kaikki opet.

Tuleeko nettiopetuksessa vastaavia kommentteja. Ainakin muualla somessa ja palstoilla se on pikemminkin sääntö, kuin poikkeus.

>simiti<

• Kiitos simiti, hyvästä näkökohdasta. Oli niin tiivis tahti, etteivät noi oppilaat ehtineet tylsistyä ja noi tulevat opettajat tuskin rupeis tolleen, vaikka eipä tiedä, jos haluaiskin antaa vähän lisä haastetta. Monihan sanoi sillon peruskouluaikaan opettajalle, että sä et osaa opettaa. Ja näin jälkeen päin kun miettii, niin usein siinä oli perää. Etenkin aineopettajilla usein tapana leipiintyä, pitäs jotenkin yrittää pitää intoa yllä. Kehittää opetusmenetelmää konstruktiivisempaan suuntaan tai opiskella uusi aine.

• Anonyymi
        JeroP kirjoitti:

Kiitos simiti, hyvästä näkökohdasta. Oli niin tiivis tahti, etteivät noi oppilaat ehtineet tylsistyä ja noi tulevat opettajat tuskin rupeis tolleen, vaikka eipä tiedä, jos haluaiskin antaa vähän lisä haastetta. Monihan sanoi sillon peruskouluaikaan opettajalle, että sä et osaa opettaa. Ja näin jälkeen päin kun miettii, niin usein siinä oli perää. Etenkin aineopettajilla usein tapana leipiintyä, pitäs jotenkin yrittää pitää intoa yllä. Kehittää opetusmenetelmää konstruktiivisempaan suuntaan tai opiskella uusi aine.

Voi Jero. Pidä mieli avoinna ja taskumatti povarissa.
        Nuoret, varsinkin murrosikäiset saattavat olla hankalia ihmisiä. Mutta niinhän sitä itse kukin on ollut.

>simiti<

• Anonyymi kirjoitti:

Voi Jero. Pidä mieli avoinna ja taskumatti povarissa.
        Nuoret, varsinkin murrosikäiset saattavat olla hankalia ihmisiä. Mutta niinhän sitä itse kukin on ollut.

>simiti<

En mä murrosikäisiä mitenkään pahana pidä. Enemmän mulla aikuisten kanssa on haasteita. Moni aikuinen kun on yllättävän avuton ja kehittymätön. Murrosikäkin vaihtelee eri ihmisillä. Toiset ei oo hankalia tai sitten on niin ku mä tasasen hankala läpi koko lapsuuden ja nuoruuden.

• Anonyymi

joskus voi ottaa rentoutusviikon välillä jotta asiat eivät stressaa liikaa.

juttu kun pitää soittaa joku tyttö avuksi huonekaluja siirtoa... mutt suunnitelma ei ole vierlä valmis miten siirtelisin... esineitä, eli suuria huonekalja

• Tää on kyllä häiritsevä jostain syystä...
        Oon nähny muutamankin kerran
        ton asian jossain täällä..

Miksi se pitää olla tyttö joka tulee avuksi?
        Ja onko se siis joku tietty tyttö?
        Miksi sä siitä täällä mainitset ihan erityisesti?
        Joku syy siihen on...

Jännää muuten se että itselläkin on tuollaisia puuhia tässä mitä pitäisi tehdä mutta tosiaan
        en vielä ole varma miten ja mihin siirtäisin minkäkin...

Helpompaa olisi jos antaisi olla
        näin vaan muuttoon asti...

• Anonyymi
        originalpieninainen kirjoitti:

Tää on kyllä häiritsevä jostain syystä...
        Oon nähny muutamankin kerran
        ton asian jossain täällä..

Miksi se pitää olla tyttö joka tulee avuksi?
        Ja onko se siis joku tietty tyttö?
        Miksi sä siitä täällä mainitset ihan erityisesti?
        Joku syy siihen on...

Jännää muuten se että itselläkin on tuollaisia puuhia tässä mitä pitäisi tehdä mutta tosiaan
        en vielä ole varma miten ja mihin siirtäisin minkäkin...

Helpompaa olisi jos antaisi olla
        näin vaan muuttoon asti...

Muuttaminen on sieltä ja syvältä. 10 vuotta sitten myin velattoman kämppäni ja jäin vuokralle samaan kämppään.

Vielä en ole lähtenyt mihinkään. Tuskin lähdenkään muualle kuin ruumisaäkissä.

Mutta saahan sitä unelmoida pienestä mökistä meren rannalla. Siitä vain on liikaa vaivaa. En osta.

Jatkan haavekuviani.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Muuttaminen on sieltä ja syvältä. 10 vuotta sitten myin velattoman kämppäni ja jäin vuokralle samaan kämppään.

Vielä en ole lähtenyt mihinkään. Tuskin lähdenkään muualle kuin ruumisaäkissä.

Mutta saahan sitä unelmoida pienestä mökistä meren rannalla. Siitä vain on liikaa vaivaa. En osta.

Jatkan haavekuviani.

Unohdin allekirjoitukseni.

>simiti<

• Anonyymi

mutta jooh lievittää stressiäkin jotkut netlflixin jutut katson niitä monesti huviksi, viihteeksi

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      72
      3073
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      55
      2735
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      432
      2345
    4. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      79
      2188
    5. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      95
      2006
    6. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      57
      1949
    7. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1586
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      17
      1547
    9. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      30
      1390
    10. Mitä nämä palautteet palstalla ovat?

Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?
      Ikävä
      30
      1361
    Aihe