Pitäisi olla oma liikennemerkki

Anonyymi-ap

Ns kiihdytyskaistalle josta liitytään useampikaistaiselle päätielle monet vanhukset jopa pysähtyy taikka hidastelee koska liittymäkaistan päässä on kolmio

45

412

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      voisihan noissa alkaa käyttää "kaistat yhdistyy" liikennemerkkiä, jolloin välin pitäisi helpommin löytyä, mutta jos motarilla ajetaan 120 ja pappa kiihdytyskaistan päässä 60, niin ei taida olla turvallista antaa myöskään motarilla tilaa tuollaiselle körröttelijälle.
      No kai siellä kiihdytyskaistan päässä voi hetken keräillä voimia ja liittyä motarille sitten kun näkee kilometrin tyhjää kaistaa.

      • Anonyymi

        Mutta jos takaa tulee se joka ajaa kiihdytyskaistaa 130


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta jos takaa tulee se joka ajaa kiihdytyskaistaa 130

        Liittymästä tulijalla hyvä olla hieman suurempi nopeus kuin tiellä ajavilla, on helpompi sovittaa ajoneuvonsa mihin vain väliin, toisin kun 60 nopeudesta alat pumpata väljää Skeidaa 80-100 ajavien väliin niin eihän sillä saa muuta kuin ruumiita aikaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta jos takaa tulee se joka ajaa kiihdytyskaistaa 130

        Liittymissä on 80 km/h rajoitus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Liittymissä on 80 km/h rajoitus.

        Ei aina ja kuka nyt olisi niin tyhmä että ei kiihdyttäisi sellaiseen nopeuteen millä pääsee helposti ja turvallisesti liittymään liikennevirtaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Liittymissä on 80 km/h rajoitus.

        Nopeusrajoitus muuttuu päätien nopeuteen kiihdytyskaistalla jo hyvissä ajoin ennen liittymistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nopeusrajoitus muuttuu päätien nopeuteen kiihdytyskaistalla jo hyvissä ajoin ennen liittymistä.

        Hyvissä ajoin lyhyellä matkalla kun koko kiihdytyskaista on välillä todella lyhyt, eikä suurimmalla osalla autoilla edes pysty kiihdyttämään sillä matkalla päätien nopeuteen.


      • Anonyymi

        Joku Dille taas dong availee.
        Dille ja Jönssi peesaavat.


    • Anonyymi

      jos suomessa ajettaisiin inssi oikeasti ilman isokalusta paitaa niin moni kortti jäisi saamatta...

      • Anonyymi

        Mikä on " isokalusta paitaa"?


    • Anonyymi

      Mitä joku merkki auttaisi?

      • Anonyymi

        Siinä pitäisi olla kiihdytysmerkki


      • Anonyymi

        Kolmio pelottaa enemmän papparaisia kuin tasa-arvoisempi kaistojen yhdistyminen. Tosin vanhan liiton harmaahapset saattaisivat jäädä ihmettelemään rampille jos rampin ja motarin yhtymäkohtaan laitettaisiin se uusi E30-liikennemerkki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kolmio pelottaa enemmän papparaisia kuin tasa-arvoisempi kaistojen yhdistyminen. Tosin vanhan liiton harmaahapset saattaisivat jäädä ihmettelemään rampille jos rampin ja motarin yhtymäkohtaan laitettaisiin se uusi E30-liikennemerkki.

        Paljin selkeämpää kun jommalla kummalla on väistämisvelvollisuus.


    • Anonyymi

      norjan malli..

      • Anonyymi

        Minkälainen malli Norjassa sitten on?


    • Anonyymi

      Kai siellä jo jotain merkkejä onkin. Ainakin jos puhutaan moottori(liikenne)tielle menosta, se ilmoitetaan merkillä, ja nopeusrajoituksen nosto 100/120 voisi ehkä antaa vinkkiä että voisi alkaa kiihdyttelemäänkin.

    • Anonyymi

      Aika paha on, jos ei ymmärrä kolmion ja stop merkin eroa. Kolmio kun ei velvoita pysähtymään.

      • Anonyymi

        Velvoittaa pysähtymään jos ei pääse jatkamaan etuajo-oikeutetun liikenteen takia. Stop-merkkejä on turhaankin kun usein näkee jo kaukaa onko muuta liikennettä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Velvoittaa pysähtymään jos ei pääse jatkamaan etuajo-oikeutetun liikenteen takia. Stop-merkkejä on turhaankin kun usein näkee jo kaukaa onko muuta liikennettä.

        Ei edelleenkään velvoita pysähtymään. Voi edetä ihan ryömimällä, mutta pysähtymispakkoa ei kolmion kohdalla ole. Liittymän alkupäässä pitää jo katsoa sopiva rako, johon on hyvä liittyä ja sitten kunnon vauhdit ajoneuvolle, että pääsee siihen rakoon liittymään.

        Moottoritiellä ajavat eivät kuitenkaan saa häiritä tai estää liittymisiä, vaikka liittyjällä onkin väistämisvelvollisuus. Tieliikennelaissa lukee täysin selkeästi, että: "Liikennettä ei saa tarpeettomasti estää eikä haitata."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei edelleenkään velvoita pysähtymään. Voi edetä ihan ryömimällä, mutta pysähtymispakkoa ei kolmion kohdalla ole. Liittymän alkupäässä pitää jo katsoa sopiva rako, johon on hyvä liittyä ja sitten kunnon vauhdit ajoneuvolle, että pääsee siihen rakoon liittymään.

        Moottoritiellä ajavat eivät kuitenkaan saa häiritä tai estää liittymisiä, vaikka liittyjällä onkin väistämisvelvollisuus. Tieliikennelaissa lukee täysin selkeästi, että: "Liikennettä ei saa tarpeettomasti estää eikä haitata."

        Ei voi edetä ryömimälläkään jos tilaa ei ole. Jono voi ola niin pitkä ettei sopivaa rakoa tule ennen kuin odottaa pysähdyksissä. Se onkin hyvä neuvo ettei liittymästä saa tullä häiritsevästi eteen, varsinkin kun on väistämisvelvollisuus, raskaat ajoneuvot tunkee silti usein eteen jo ennen liittymiskaistan päättymistä ja vaikka takana olisi tilaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei voi edetä ryömimälläkään jos tilaa ei ole. Jono voi ola niin pitkä ettei sopivaa rakoa tule ennen kuin odottaa pysähdyksissä. Se onkin hyvä neuvo ettei liittymästä saa tullä häiritsevästi eteen, varsinkin kun on väistämisvelvollisuus, raskaat ajoneuvot tunkee silti usein eteen jo ennen liittymiskaistan päättymistä ja vaikka takana olisi tilaa.

        Sitten jää lähes pysähdyksiin sinne kauemmaksi, että ramppia on vielä jäljelle, jolla voi kiihdyttää pääväylän nopeuteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitten jää lähes pysähdyksiin sinne kauemmaksi, että ramppia on vielä jäljelle, jolla voi kiihdyttää pääväylän nopeuteen.

        Monessa paikassa ei todellakaan ehdi kiihdyttämään enää siinä vaiheessa pysähdyksistä kun näkee moottoritien liikennevirran. Eilen viimeksi oli ruuhkaa moottoritiellä ja liittymiskaistalla joutuivat pysähtymään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei voi edetä ryömimälläkään jos tilaa ei ole. Jono voi ola niin pitkä ettei sopivaa rakoa tule ennen kuin odottaa pysähdyksissä. Se onkin hyvä neuvo ettei liittymästä saa tullä häiritsevästi eteen, varsinkin kun on väistämisvelvollisuus, raskaat ajoneuvot tunkee silti usein eteen jo ennen liittymiskaistan päättymistä ja vaikka takana olisi tilaa.

        Raskaalle liikenteelle voi itsekin tehdä tilaa vaikka hieman hölläämällä kaasua, jos ei ehdi alta pois. Siihen viereen ei auta jäädä arpomaan.


    • Anonyymi

      Liittymässä on 80 km/h rajoitus. Tämä nopeusrajoitus on voimassa, kunnes tulee uusi nopeusrajoituksesta ilmoittava liikennemerkki.

      • Anonyymi

        Mikä on nopeusrajoitus eritasoliittymän rampilla? Liikenneministeriön kanta asiaan on verraten suoraviivainen.

        Rampilla vallitsee 80 km/h nopeusrajoitus, ellei liikennemerkillä toisin osoiteta. Ministeriö perustelee sitä, että kyseessä on eri tie kuin moottoritie. Näin on sillä perusteella, että rampeilla on omat tienumeronsa ja eri tiellä on yleisrajoitus, ellei muuta rajoitusta ole asetettu.


      • Anonyymi

        Vain idiootti ajattelee ja noudattaa tuota, vauhti pitää olla hyvissä ajoin sama tai mielellään hieman enemmän kuin motarilla. Näin liittyminen on turvallista ja vaivatonta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vain idiootti ajattelee ja noudattaa tuota, vauhti pitää olla hyvissä ajoin sama tai mielellään hieman enemmän kuin motarilla. Näin liittyminen on turvallista ja vaivatonta.

        Vain idiootit eivät ota laillisesti ajavien ajoa itse huomioon. Jätä kunnolla väliä edellä ajavaan, niin saat sitten toimia kuten haluat.


    • Anonyymi

      Tuo on totaalisen väärin jos liittymäkaistalta (kiihdytys) on 80 rajoitus josta liitytään vaikkapa 100 rajoitusalueelle eihän se niin voi toimiakkaan liittymäkaistalla pitäisi olla suurempi nopeus jolloin helpompi siirtyä päätielle

      • Anonyymi

        Eikös niissä yleensä olekin lopussa sama nopeus kuin päätiellä, monessa kohtaa on vaan niin lyhyt ramppi ja jyrkkä mutka ettei ehdi edes kiihdyttämään sallittuihin nopeuksiin. Merkin jälkeen saattaa ehtiä kiihdyttämään jos liittymiskaista on tarpeeksi pitkä, mutta monesti sekin on lyhyt ja sitten joutuu hidastamaan jos paljon liikennettä.


      • Anonyymi

        Ei ole väärin, vaan noin se oikeasti on. Liittymissä on 80 km/h rajoitus, ellei liikennemerkillä toisin ilmoiteta. Useimmiten ilmoitetaan ja liittymän loppupäässä on esim. 100 km/h liikennemerkki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole väärin, vaan noin se oikeasti on. Liittymissä on 80 km/h rajoitus, ellei liikennemerkillä toisin ilmoiteta. Useimmiten ilmoitetaan ja liittymän loppupäässä on esim. 100 km/h liikennemerkki.

        Ainakin 7-tien liittymissä on alkpäässä 120 rajoitus merkki.


    • Anonyymi

      Mitäs jos te motaria ajavat pitäisitte sen verran väliä edellä ajavaan, että rampilta tuleva pääsee juoheasti liittymään sihen kahden auton väliin.

      • Anonyymi

        Noinhan pitääkin toimia. Liikennettä ei saa tarpeettomasti estää eikä haitata. Puutteelliset turvavälit on nimenomaan haittaamista. Väistämisvelvollisuus on myös eri asia tilanteessa. Etuajo-oikeutettu voi yhtä lailla haitata, kuin väistämisvelvollinenkin voi.


    • Anonyymi

      Erkanemiskaistalla samoin, motarin päätyttyä 80 ellei toisin osoiteta.
      Virkaintoinen kyttä kirjoittaa sakon jos yli 80. Toisaalta motarilla
      jarrutteleminenkaan ei tunnu mielekkäältä että erkanemiskaista alussa
      olisi 80 tai alle.

      • Anonyymi

        Moottoritiellä jarruttaminen ei olekaan hyvä idea. Jarrutuksen voi tehdä siellä poistumisliittymässä. Toki, jos on lyhyt tai jyrkkä mutka, niin pitää kenties jarruttaa jo moottoritiellä, mutta sitä kannattaa kuitenkin välttää, ettei häiritse muiden sujuvaa etenemistä sillä moottoritiellä.


    • Anonyymi

      Pahimmat esimerkit ovat edellä menevät autot joilla nopeus on kiihdytyskaistan lopussa 60 km/t, kun viereisellä kaistalla ajetaan 120 km/t. Kun tällaisen takana joutuu matelemaan täytyy vaan toivoa että moottoritiellä ei ole pahemmin liikennettä että pääsee väliin. Jos ei uskalla ajaa kiihdyttää tai ajaa moottoritiellä muun liikenteen mukana samaa vauhtia on aika miettiä onko aika siirtyä ajelemaan pienemmille teille.

      • Anonyymi

        Olen kanssasi täysin samaa mieltä. Liian hitaasti liittyvät aiheuttavat vaaraa itselle ja kaikille muille tilanteessa.


    • Anonyymi

      Kyllä jokainen kuski tietää miten tuossa pitäisi ajaa, mutta kun on arka ja taitamaton, niin heikkoa se toisilla on. Ei siinä mikään liikennemerkki auta tai asiaa muuta.

    • Anonyymi

      Kolmio hämää vanhempia kuskeja ja voivat tosiaan hidastaa kun pitäisi kiihdyttää

      • Anonyymi

        Pitää osata liikennesäännöt ja toimia niiden mukaan. Sekin vielä, että jos uskallus ei riitä moottoritiellä ajamiseen, niin kannattaisi kenties etsiä vaihtoehtoisia reittejä.


    • Anonyymi

      Suomessa kun ei ole rahaa niin noi ns kiihdytyskaistat ovat usein varsin lyhyitäkin ja näkyväisyys heikko

      • Anonyymi

        Jos pää ei käänny ja peilit turhaa autossa, niin eiköhän se ole syytä miettiä autoilun lopettamista.
        Nykyiset autot kyllä kiihtyvät ja ennenkin tuhnuilla pääsi huvin sekaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos pää ei käänny ja peilit turhaa autossa, niin eiköhän se ole syytä miettiä autoilun lopettamista.
        Nykyiset autot kyllä kiihtyvät ja ennenkin tuhnuilla pääsi huvin sekaan.

        Ei sinunkaan autosi kiihdy lyhyimmillä kaistoilla.


    • Anonyymi

      Moottoritielle kunnon välimatka merkit ja vaikka huomio kyltit ettei ajeta toisten persiissä kiinni ainakaan liittymien kohdalla vaikkei se muutenkaan ole sallittua vai onkos siihen virallista mittaa j

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Et olisi piilossa enää

      Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      83
      3940
    2. Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa

      Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t
      Kauhava
      34
      2933
    3. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

      Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      99
      2223
    4. Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä

      Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?
      Puolanka
      30
      1860
    5. Hymysi saa tunteet

      Pintaan❤️ jos et tarkoita niin älä tee sitä
      Ikävä
      31
      1760
    6. Tiedän, että emme yritä mitään

      Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      23
      1742
    7. Miksi olet riittämätön kaivatullesi?

      Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell
      Ikävä
      50
      1587
    8. Mitä, kuka, hä .....

      Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja
      Kemi
      27
      1527
    9. Miten hetki

      Kahden olisi paras
      Ikävä
      28
      1481
    10. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

      Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      8
      1475
    Aihe