Epärehellisyys suhteessa

Ei varmaan uusi aihe, mutta oletko valmis antamaan epärehellisyyden anteeksi parisuhteessa ja toisaalta missä anteeksiantosi raja tulee vastaan? Entä harrastatko itse valkoisia valheita?

Miten suhtautuisit siihen, että saat kumppanisi kiinni valheesta, mutta hän ei siltikään kerro miten asiat ovat? Jatkaa samaa valhettaan asiasta.

5

291

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ei se lopu. Koska sinä sallit sen. Jos haluat tuhota itsesi. Jatka. Sinusta jää tyhjä kuori. Hän ei pysty paranemaan. Mutta jokainen tekee omat virheensä. Minä tuhlasin paskaan koko elämäni.
      Maailmassa saattaa olla parempi sinulle sopivampi ihminen olemassa. Se jää sinulta huomaamatta koska sinä roikut vanhassa. Minä laskin irti. Heti tuli uusi :)

• Näinhän se on. Jos sallii valehtelun, antaa aina vain anteeksi, ei ikinä pääse eteenpäin. Nykyinen mieheni ihmettelee, miksi olen antanut ex:miehelleni kaiken anteeksi. Hän ei ymmärrä sitä, että erosin, koska en voinut antaa miehelleni anteeksi. Eron jälkeen taas annoin miehelleni anteeksi, koska tällä sain itselleni uuden elämänalun, ilon ja vapauden.

• Anonyymi

Epärehellisyys on yksi niitä asioita, joita en voi sietää. Tietysti on selvä, että sellainen aivan kaikessa äärimmäinen rehellisyys ei ole toimivaa käytöstä, mutta kyllä mä nyt oletan valtaosan ihmisistä kykenevän tajuamaan eron harmittoman ja vahingollisen valheen välillä.

Joo, kyllä olen itsekin kertonut valkoisia valheita. Esimerkiksi esitin kipeämpää kuin oikeasti olinkaan, kun en jaksanut lähteä siskontyttäreni häihin. Mä kuitenkin tiesin jo etukäteen, että ei se satuta ketään että minä en sinne mene. Jos ne olisivat olleet ihan pienimuotoiset häät, hyvin pienessä porukassa, niin sitten olisin mennyt. Totuus nyt kuitenkin oli, että se oli täysin yhdentekevää menenkö vai en ja se, että olen "kipeä" ei loukkaa heitä, toisin kuin se, että sanoisin etten halua. Parisuhteessa tuollaiset valheet ovat kumminkin vaikeampia, joten parisuhteessa olen tuollaisen kanssa rehellisempi, että en halua jotain tehdä.

Jos toinen jää jo valheesta kiinni ja silti jatkaa, niin se saa minun näkemään rajusti punaista. Silloin ei oikeastaan enää ole edes väliä, vaikka se alkuperäinen vale olisi pikkujuttu. Tuollainen juttu on aina suuri ja vakava.

• Ihan sama. Valehtelu, siitä kiinni jääminen, mutta silti valehtelun jatkaminen saa mut näkemään totaalisen punaista. Ja siitä tulee heti epäilys, että mistä muusta tää tyyppi on mulle valehdellut, koska sen pokka näyttää pitävän kiinnijäämisestä huolimatta.

Viime viikonloppuna avomieheni oli välillä jotenkin omituinen. Hän oli päiväunilla ja kurkkasin hänen aina lukittuna olevaa puhelintaan. Omakin puhelimeni on aina lukittuna, sehän on itsestään selvää siltä varalta, että puhelin hukkuu. Puheliminen näytöllä oli sitten ilmoitukset 27 viestistä Keskustelupalstalta. Ei ollut mainintaa mikä palsta, oli vain Keskustelupalsta.

Tästä aloitin keskustelun mieheni kanssa. Ei ole kuulema ollut keskustelupalstalla, ei TODELLAKAAN OLE ollut. Mua alkoi heti ärsyttämään asia, koska hän selvästi valehteli. Mitä sitten vaikka olisikin keskustelupalstalla, mutta miksi se pitäisi kieltää? Ellei sitten ole jotain salattavaa aiheesta.

Muutama vuosi sitten riitojen aikana itse keskustelin aiheesta jollakin palstalla, olisiko ollut suomi24, mutta linkitin keskustelun jälkikäteen miehelleni omasta aloitteestani. Ei mulla ollut mitään salattavaa siinä keskustelussa, en ollut haukkunut häntä pohjamutia myöten, en venkoillut ja flirtannut. Taikka kirjoitellut treffipalstalla.

Lopulta mies 3 päivän päästä tunnusti, että on ollut keskustelupalstalla, mutta ei ole rekisteröitynyt minnekään. Laittoi 2 keskustelua, toisen suomi24:n sivuilta, toisen vauva.fi sivuilta. Katsoin keskustelut läpi. Kumpaankaan ei ollut tullut uusia kirjoituksia enää moneen viikkoon! Eli NÄMÄ eivät olleet ne oikeat keskustelut, joista mieheni oli saanut ilmoitukset kännykkään.

Sitten mies sanoi, ettei ole keskustellut missään, vain peukuttanut. Tämäkään ei voi pitää paikkaansa, koska toisella sivustolla ei edes voi peukuttaa. Eikä rekisteröitymättä voi saada ilmoituksia uusista kirjoituksista.

Sitten mies sanoi, että ok, on keskustellut mm. haluttomuudesta, Brintellix- lääkkeestä ja masennuksesta. Mutta että keskustelut ovat tapahtuneet edelleen rekisteröitymättä ja näissä kahdessa minulle linkitetyssä keskustelussa, joihin ei siis ollut tullut uusia kirjoituksia koko viikonlopun aikana.

Sanoin hänelle, että jos valehtelee, niin valehtelisi edes älykkäästi, eikä tekisi niin tökeröitä logiikkavirheitä!

Tietääkö muuten joku teistä mikä keskustelupalsta laittaa ilmoitukset nimellä Keskustelupalsta?

• Anonyymi
        Kesä100 kirjoitti:

Ihan sama. Valehtelu, siitä kiinni jääminen, mutta silti valehtelun jatkaminen saa mut näkemään totaalisen punaista. Ja siitä tulee heti epäilys, että mistä muusta tää tyyppi on mulle valehdellut, koska sen pokka näyttää pitävän kiinnijäämisestä huolimatta.

Viime viikonloppuna avomieheni oli välillä jotenkin omituinen. Hän oli päiväunilla ja kurkkasin hänen aina lukittuna olevaa puhelintaan. Omakin puhelimeni on aina lukittuna, sehän on itsestään selvää siltä varalta, että puhelin hukkuu. Puheliminen näytöllä oli sitten ilmoitukset 27 viestistä Keskustelupalstalta. Ei ollut mainintaa mikä palsta, oli vain Keskustelupalsta.

Tästä aloitin keskustelun mieheni kanssa. Ei ole kuulema ollut keskustelupalstalla, ei TODELLAKAAN OLE ollut. Mua alkoi heti ärsyttämään asia, koska hän selvästi valehteli. Mitä sitten vaikka olisikin keskustelupalstalla, mutta miksi se pitäisi kieltää? Ellei sitten ole jotain salattavaa aiheesta.

Muutama vuosi sitten riitojen aikana itse keskustelin aiheesta jollakin palstalla, olisiko ollut suomi24, mutta linkitin keskustelun jälkikäteen miehelleni omasta aloitteestani. Ei mulla ollut mitään salattavaa siinä keskustelussa, en ollut haukkunut häntä pohjamutia myöten, en venkoillut ja flirtannut. Taikka kirjoitellut treffipalstalla.

Lopulta mies 3 päivän päästä tunnusti, että on ollut keskustelupalstalla, mutta ei ole rekisteröitynyt minnekään. Laittoi 2 keskustelua, toisen suomi24:n sivuilta, toisen vauva.fi sivuilta. Katsoin keskustelut läpi. Kumpaankaan ei ollut tullut uusia kirjoituksia enää moneen viikkoon! Eli NÄMÄ eivät olleet ne oikeat keskustelut, joista mieheni oli saanut ilmoitukset kännykkään.

Sitten mies sanoi, ettei ole keskustellut missään, vain peukuttanut. Tämäkään ei voi pitää paikkaansa, koska toisella sivustolla ei edes voi peukuttaa. Eikä rekisteröitymättä voi saada ilmoituksia uusista kirjoituksista.

Sitten mies sanoi, että ok, on keskustellut mm. haluttomuudesta, Brintellix- lääkkeestä ja masennuksesta. Mutta että keskustelut ovat tapahtuneet edelleen rekisteröitymättä ja näissä kahdessa minulle linkitetyssä keskustelussa, joihin ei siis ollut tullut uusia kirjoituksia koko viikonlopun aikana.

Sanoin hänelle, että jos valehtelee, niin valehtelisi edes älykkäästi, eikä tekisi niin tökeröitä logiikkavirheitä!

Tietääkö muuten joku teistä mikä keskustelupalsta laittaa ilmoitukset nimellä Keskustelupalsta?

Ensimmäisenä tulee mielen jokin privaattiryhmä, joka on nimetty keskustelupalstaksi. Jokatspauksessa eibmikään keskustelupalsta lähettä ilmoituksia, jollei sinne ole rekisteröitynyt.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet toisen kanssa

...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain
      Ikävä
      222
      1537
    2. Näytit taas lihoneen.

Tynnyri se vaan kasvaa.
      Ikävä
      29
      1393
    3. Kuka teistä on paras nainen

A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊
      Ikävä
      61
      1269
    4. Immu otti pataan

Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      69
      1207
    5. Onko jotain mistä

Olet huolissasi kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      78
      1194
    6. Osaako joku selittää tätä

Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?
      Ikävä
      75
      1172
    7. Jos me joskus nähtäisiin

niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi
      Ikävä
      103
      1163
    8. Koska vietät

Yhteisen yön kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      54
      998
    9. Lesken uusi

Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans
      Puolanka
      18
      942
    10. Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"

Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per
      Lieksa
      175
      855
    Aihe