Ensi kuun jälkeen

Anonyymi-ap

Sitten on jo lokakuu. Miksi Suomen kesä on niin lyhyt?

23

312

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Muuta tänne Helsinkiin sillä Rehbinderin-aukiolla päivälämpötila laskee vasta Marraskuussa alle viidentoista celsiusasteen. Kysy asiasta vaikka Jussi Halla-aholta. Lämpöä pukkaa. Helsingissä kesänpituus on puolivuotta.

• Pohjoinen maantieteellinen sijainti vaikuttaa siihen, miksi kesä on niin lyhyt.

• Ensi viikolla alkaa työt, joten kesä joutaa taas syksyyn vaihtumaankin. Lokakuussa on sentään syysloma. 😅

Olen lomalla, ainakin osan viikkoa.

• Älä vielä luovuta. Syksy voi olla vielä kaunis ja lämmin. Eipäs hoppuilla.

Lomaa on jäljellä n. 10 päivää. Aion nauttia näistä päivistä. Sen jälkeen alkaa työt ja pakollinen palstatauko.

• Anonyymi

• Anonyymi kirjoitti:

No voi ei. Onneksi itse olen vammanaama ja eläkkeellä.

En kadu pätkääkään. Oli se vain niin hienoa ajaa mönkkärillä täysiä. Oli 450cc/55hv ja painoa 200Kg.

Tuossa vastaavia:

https://youtu.be/X0mngkPMmg4?si=WxLqC_3nV16_Wast

Vauhdikasta ja vaarallista menoa.

Olen pahoillani vammautumisesi vuoksi.

• Anonyymi
        tosi.typy kirjoitti:

Vauhdikasta ja vaarallista menoa.

Olen pahoillani vammautumisesi vuoksi.

Turhaan olet pahoillasi. Saanhan puolikasta eläkettä enemmän, mitä monet palkkaa.

Toki olen nyt rauhoittunut ja polkupyörälläkin käytän suurta varovaisuutta. Sitäpaitsi siinä on ihan uusi etuvanne.

Entinen ruostui. Toki kerran menin täysillä alamäkeen. Voi sitä vauhdin hurmaa. Sen jälkeen tuli mutka ja jonkin verran ongelmia.
        Mutta selvisin naarmuitta.

>simiti<

• Anonyymi

jokaqise3ssaq kuussa on täysikuu kuu , puolikuu.. ja epäkuu... lokuu muistuttaa minua että jos halut niin latataa netflixiin aikaa ....

... eli lahjoittaa blackrock-yhtiölle joka netflixin pääomistaja rahaaaa.. hh

• Anonyymi

No ilmankos. Blackrock hyi helvata. Osa niistä leffoista suoraa aivopesua. Ihan järkkyjä. Pennut menee ihan sekasin ja maailma muuttuu. Toi sairas suku haluaa tuhota kaiken että saa kaiken
        En ole enää hetkeen sitä aivopesu kanavaa kyllä katsonut enkä ole halunnut kyllä tilata

• Anonyymi

Hyviä hyppyjä ja törmäyksiä autoilla Rally Finlandissa MT3 tosiaan koosteitakin joistain romutuksistakin heh

• Anonyymi

Puolen vuoden päästä voi silloin todeta, et taas saa hikoilla ja tankkaa UV- säteilyä, josta sitten vanhemmiten voi joutua kärsimään, nimittäin melanoomasta? Säteilyarvot kasvaa ja ihmisten vastutuskyky heikkenee syynä lisäaineet, joita tankkaamme herkuttelujemme yhteydessä? Nuorena olemme vastuuttomia, kun emme ymmärrä uhkia, jotka eivät tunnu sillä hetkellä pahalta?

• No mutta syksy on ihanaa aikaa. Pimeys saapuu, mutta mä pidän siitä. Sää viilenee ja tulee syyssateet, mukavaa aikaa se on kunhan ei kokoajan sada. Syksyn värit ovat upeita🍁🍂 loskakelit pysykööt kaukana!

• Anonyymi

No tämä. Syksyssä on kivojakin puolia.

• Syksyhän on ihan kivaa aikaa, ei ole liian kuumakaan. Sitä paitsi ennen kuin huomaatkaan, on taas kesä. Jolloin voi ihmetellä uudelleen, miksi se on niin lyhyt...

• Anonyymi

Heräsin just täällä mökillä ja kesä on tosiaan mennyt nopeasti. Tulin mökille 3 kk sitten ja olen asunut täällä siitä lähtien. Vielä tämä viikko niin muutan takas kerrostaloon. Lyhyt on tosiaan suomen kesä ja pian on sitten 7 kuukautta talvea.

• Anonyymi

Onhan tämä kesäaika aika lyhyt.
      Silmissä jo pimenee, kun päivä lyhenee.
      Kallistutaan kammottavaa kaamosta kohti.
      Toisaalta kroppa mukautuu paremmin nukahtamiseen ja heräämiseen, kun on selkeä yö.
      Yössähän ei ole mitään pahaa.
      Tuli mieleen laulu:"Kun yössä yksin vaeltaa...." ja tähän liittyy yks poismeno.
      No menipä synkäksi, mutten poista.
      Vilma

• Kesä tuntuu lyhyeltä, jos sen loppumista alkaa murehtimaan kesken kesää. Heinäkuun puolesta välistä asti näkyy siellä täällä, miten puhutaan syksystä, harmitellaan kesän loppumista, toitotetaan arkeen palaamista jne.

Kun keskittyy kesästä nauttimiseen eikä mieti syksyä saati talvea räntäsateineen, saa kesästä enemmän irti. Minun kalenterissani kesä kestää toukokuusta syyskuuhun eli kokonaiset viisi kuukautta vuodesta elän kesäaikaa omassa mielessäni 🌞 Venytän myös syksyä pitkään ja aloitan kevään aikaisin, jolloin inhoamani talvi tuntuu mahdollisimman lyhyeltä 😁

• Anonyymi

Olet oikeassa.
        Myrtsi ajattelu generoi myrtsiä ajattelua.
        Lopetankin sen heti.
        Syyskuu on välillä ollut enimmäkseen vielä aika kesäinen.
        Vilma

• Anonyymi kirjoitti:

Olet oikeassa.
        Myrtsi ajattelu generoi myrtsiä ajattelua.
        Lopetankin sen heti.
        Syyskuu on välillä ollut enimmäkseen vielä aika kesäinen.
        Vilma

Omalla asenteella on iso merkitys siihen, miten kokee asiat. Jos miettii vain sitä, miten lyhyt kesä on, niin voi olla varma, että lyhyeltä se myös tuntuu.

Syyskuu on usein ihan täydellinen ulkoilukuukausi. On vielä lämmintä, muttei kuumaa ja illatkin vielä kohtuullisen valoisia niin, että ehtii nauttimaan työpäivän jälkeenkin. Viime vuonna muistan olleeni lenkillä t-paidassa ja pyöräilyshortseissa vielä syyskuun lopulla kun oli yli 20 astetta lämmintä 🌞

• Anonyymi
        Aletheias kirjoitti:

Omalla asenteella on iso merkitys siihen, miten kokee asiat. Jos miettii vain sitä, miten lyhyt kesä on, niin voi olla varma, että lyhyeltä se myös tuntuu.

Syyskuu on usein ihan täydellinen ulkoilukuukausi. On vielä lämmintä, muttei kuumaa ja illatkin vielä kohtuullisen valoisia niin, että ehtii nauttimaan työpäivän jälkeenkin. Viime vuonna muistan olleeni lenkillä t-paidassa ja pyöräilyshortseissa vielä syyskuun lopulla kun oli yli 20 astetta lämmintä 🌞

Syyskuun lämpö on mukavan lempeää, tykkään kyllä 👍 Ja totta, pitäisi elää aina vuodenaika kerrallaan, eikä miettiä ja ressata tulevia 🙂

-Pietari

• Anonyymi

Ei välttämättä ole, mut se on varmaa, et joulu on vain kerran vuodessa.

• Anonyymi

12:35
        Tää oli ihana.
        Joko olet kaivanut jouluvalot esille?
        Vilma

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

12:35
        Tää oli ihana.
        Joko olet kaivanut jouluvalot esille?
        Vilma

Kesän jälkeen alkaa vasta joulun tunnelmoinnit, jouluvalot kaivetaan esille vasta, kun illat alkaa hämärtää (syys-lokakuussa).

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi olet riittämätön kaivatullesi?

Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell
      Ikävä
      145
      3136
    2. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä?
      Ikävä
      108
      2573
    3. Hymysi saa tunteet

Pintaan❤️ jos et tarkoita niin älä tee sitä
      Ikävä
      51
      2561
    4. Aloitetaan puhtaalta pöydältä

Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei
      Ikävä
      240
      2228
    5. Koulussa opetetaan anaali- ja suuseksiä

"Kirjassa puhutaan varsin suorasukaisesti ”vehkeistä, flirttailusta, suostumisesta ja kieltäytymisestä, nautinnosta sekä
      Maailman menoa
      480
      1914
    6. Missä näit kaivattusi

ekaa kertaa?
      Ikävä
      110
      1871
    7. Mitkä on ne arvot?

Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu
      Sinkut
      252
      1855
    8. Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.

Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j
      Kajaani
      9
      1694
    9. Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."

Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää
      Tanssii tähtien kanssa
      15
      1617
    10. R.I.P. Kristian Antila

Entinen huippumaalivahti ja -kiekkoilija menehtyi äkillisesti 44-vuotiaana. Kunnia muistolleen. https://www.iltalehti.fi
      Maailman menoa
      24
      1472
    Aihe