HELVETTI ELI KADOTETTUJEN IKUINEN TULIJÄRVI

Anonyymi-ap

HELVETTI ELI KADOTETTUJEN IKUINEN TULIJÄRVI

( Jumalan seurakunnan oppi ikuisesta tuomiosta, Hebr. 6:2 )

Matteus 5:22,29,30; 7:13; 10:28; 13:42; 18:8,9; 23:15,33; 24:48-51; 25:46.

Markus 9:43-48; 16:16.

Luukas 12:15; 16:19-31.

Johannes 5:24,29; 15:6;

Apostolien teot: 24:15.

Filip. 3:18-21. 2. Tessal. 1:8,9. 2. Piet. 2:4. Jaakob 3:6. Juuda /4,6,7,13,15.

Joh. Ilm. 14:9-12; 20:10-15; 21:8.

Luettuasi oheiset kohdat tee niistä yhteenveto. Anna Pyhän Hengen näin muodostaa itsellesi omakohtainen, Raamattuun perustuva käsitys aiheesta. Raamatussa on Jumalan ”mielipide” asiasta. Se olkoon meidänkin mielipiteemme.

Vakuutus uskoon tulleille:

”Niin ei nyt siis ole mitään kadotustuomiota niille, jotka Kristuksessa Jeesuksessa ovat.

Sillä elämän hengen laki Kristuksessa Jeesuksessa on vapauttanut sinut

synnin ja kuoleman laista”

( Room.8:1-2 ).

Varoitus

”Jos joku muuta oppia opettaa eikä pitäydy meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen terveisiin sanoihin eikä siihen oppiin, joka on jumalisuuden mukainen, niin hän on paisunut eikä ymmärrä mitään, vaan on riitakysymyksien ja sanakiistojen kipeä, joista syntyy kateutta, riitaa, herjauksia, pahoja epäluuloja, alituisia kinastuksia niiden ihmisten kesken, jotka ovat turmeltuneet mieleltään ja totuuden menettäneet ja jotka pitävät jumalisuutta keinona voiton saamiseen” ( 1 Timot. 6:3-5 ).

”Minä todistan jokaiselle, joka tämän kirjan profetian sanat kuulee: Jos joku panee niihin jotakin lisää, niin Jumala on paneva hänen päällensä ne vitsaukset, jotka ovat kirjoitetut tähän kirjaan; ja jos joku ottaa pois jotakin tämän profetian kirjan sanoista, niin Jumala on ottava pois sen osan, mikä hänellä on elämän puuhun ja pyhään kaupunkiin, joista tässä kirjassa on kirjoitettu” ( Ilm.22.18-19 ).

14

236

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Pyhän hengen pössyttely on edelleen meillä laitonta. Jeesuksen aikaan se oli ihan normaalia. Jeesuskin aloitteli jo pienenä temppelissä, mikä selittää hänen myöhemmän oireyhtymän täydellisesti.

    • Anonyymi

      Ilm.21:8. Mutta pelkurien ja epäuskoisten ja saastaisten ja murhaajien ja huorintekijäin ja velhojen ja epäjumalanpalvelijain ja kaikkien valhettelijain OSA ON OLEVA SIINÄ JÄRVESSÄ JOKA TULTA JA TULIKIVEÄ PALAA, TÄMÄ ON TOINEN KUOLEMA.

      1234567---

    • Anonyymi

      Onneksi helvetti koskee vain kristittyjä.

      • Anonyymi

        Olet väärässä. Jos joku on tehnyt rikoksen on hän syyllinen joka tapauksessa, uskoo mihin tahansa paitsi alkuperäiseen kristinuskoon.

        Kaikesta jumalattomuudesta, rakkaudettomuudesta seuraa rangaistus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet väärässä. Jos joku on tehnyt rikoksen on hän syyllinen joka tapauksessa, uskoo mihin tahansa paitsi alkuperäiseen kristinuskoon.

        Kaikesta jumalattomuudesta, rakkaudettomuudesta seuraa rangaistus.

        Ei se uskoon uskominen pelasta vaan sen kohde.

        Usko tai älä, mutta tämä on totuus

        JUMALA ON.

        RAAMATTU ON JUMALAN SANA.

        JUMALA SANOO MEILLE NÄIN:

        ”Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla.” Room.3:23

        ”Sillä synnin palkka on kuolema, mutta Jumalan armolahja on iankaikkinen elämä Kristuksessa Jeesuksessa meidän Herrassamme.” Room.6:23

        ”Jeesus sanoi hänelle: Minä olen Tie, Totuus ja Elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.” Joh.14:6

        ”Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa.”” Joh.3:3

        ”Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.” Apt.2:38

        ”Kaikille, jotka ottivat Hänet vastaan, Hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi, niille, jotka uskovat Hänen nimeensä.” Joh.1:12

        JEESUS TAHTOO PELASTAA SINUTKIN IKUISELTA KADOTUKSELTA. TULE HÄNEN LUOKSENSA TÄNÄÄN! JEESUS ON AINOA TIE JUMALAN TYKÖ!


      • Anonyymi

        Pelastumattomat joutuvat toiseen kuolemaan. kun tuli lankeaa alas taivaasta ja kuluttaa heidät. TÄMÄ ON TOINENKUOLEMA.

        1234567---


    • Aloitus on hyvää ravintoa elämään.

    • Anonyymi

      Jeesus sanoo raamatussa :

      "älkää kadotustuomiota lausuko " Luuk: 6 : 37

      ihmisellä ei ole mitään tuomiovaltaa .

      tiedoksi .

    • Anonyymi

      Jumalaa ei ole ja raamattu on roskaa.

    • Anonyymi

      Olen nuuhkinut pyhää henkeä lehmän takana ja siitä tulee huikea olo.

    • Anonyymi

      Aloittajalle vinkki: ota selvää, mitä noissa siteeraamissasi kohdissa sanotaan koineekreikaksi.

      Moni ei tunnu ymmärtävän, että Raamattua ei kirjoitettu alun perin suomeksi.

      Mitään helvetti-käsitettä ei alkuperäisessä Raamatussa ole.

      Tiedän toki, että kun on väkivallan ja kidutuksen makuun päässyt kuin konsanaan venäläiset Ukrainassa tau muslimit uskonnollisessa hulluudessaan, totuus ei jaksa enää kiinnostaa.

      Mikään ei helvettihurmoksessa ole niin kivaa kuin raiskata tämä sovituksen sana:

      Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa.

    • Anonyymi

      Helvetinpalvojilla on sellainen kummallinen käsitys, että Raamattua on lupa lukea ilman mitään ennalta valittua johtoajatusta - että kyllä se johtoajatus sieltä sitten esiin pusertuu, kunhan lukee vaikkapa Uuden testemantin läpi. Tämä asenne on synnyttänyt maapallolle satoja tai tuhansia eri kirkkokuntia: jokaisella on pusertunut esiin omanlaisensa johtoajatus, joka en erilainen kuin muilla. Ja jokainen on vakuuttunut siitä, että on päätynyt omaansa Pyhän Hengen johdattamana.
      Sama omahyväinen idiotismi on vallalla melkein kaikkialla.
      Mikä se johtoajatus voisi sitten olla? Kenen ohjaamana tai kenen näkövinkkelistä Raamattua tulisi lukea? Kuka on Raamatun tärkein henkilö? Mikä on hänen asemansa? Millä perusteella?
      Jos Raamattua pyrkii lukemaan Hänen näkövinkkelistään käsin, silloin lienee turvassa vääriltä virtauksilta.
      Itse olen tullut siihen tulokseen, että koko maailmankaikkeuden ylin auktoriteetti - myös Raamatun suhteen - on Karitsa, joka istuu Valtaistuimella.
      Karitsa on se, joka päättää, kuinka Raamattua tulee lukea.
      Raamattua ei saa lukea niin, että sivuuttaa pienimmänkin piirron tai seikan siitä, mitä Karitsa on saanut aikaan, sillä juuri se, mitä Karitsa sai aikaan, korotti Hänet Valtaistuimelle.
      Siksi Raamattua tulee lukea sovituksen sanan valossa:

      "Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan."

      "Katso, Jumalan Karitsa, joka ottaa pois maailman synnin."

      "Sillä hänessä luotiin kaikki, mikä taivaissa ja mikä maan päällä on, näkyväiset ja näkymättömät, olkoot ne valtaistuimia tai herrauksia, hallituksia tai valtoja, kaikki on luotu hänen kauttansa ja häneen, 17ja hän on ennen kaikkia, ja hänessä pysyy kaikki voimassa. 18Ja hän on ruumiin, se on: seurakunnan, pää; hän, joka on alku, esikoinen kuolleista nousseitten joukossa, että hän olisi kaikessa ensimmäinen. 19Sillä Jumala näki hyväksi, että kaikki täyteys hänessä asuisi 20ja että hän, tehden rauhan hänen ristinsä veren kautta, hänen kauttaan sovittaisi itsensä kanssa kaikki, hänen kauttaan kaikki sekä maan päällä että taivaissa."

      Nämä ovet ne jakeet, joiden valossa Raamattua tulee lukea.

      Ja tätä maailman yksinkertaisinta asiaa te helvetinpalvojat ette ymmärrä.
      Siksi te olette vain yksi niistä tuhansista suuntauksista, joista jokainen pitää itseään muita "raamatullisempina", ja keskeisimpänä motiivinanne on paitsi pelko helvettiin joutumisesta myös nautinto siitä, että joku muu joutuu aikanaan sinne kuin te.

      Te olette uskossanne yhtä jaloja kuin findamntalistimulsimit, koskapa teidän uskonne kohde on yhtä jalo kuin Allah.

      Ja tämä vain siksi, että te ette ole antaneet Jumalan Karitsalle Herralle Jeesukselle sitä asemaa ja sitä paikkaa, joka Hänelle kuuluu.

      Te julistatte Jeesusta mutta helvettihurmoksessanne te tempaisette hänet saman tien pois Valtaistuimelta oman uskontonne mainosmannekiiniksi.

      Siksi teidän uskontonne on mitä on.

      • Anonyymi

        helvetinjulistajat eivät anna kaikki kunnia Jumalalle Pojassaan Jeesuksessa Kristuksessa ,

        nostavat OMAN uskonsa Kristuksen edelle , tosin raamattu kertoo:

        "Minä , Herra , se on minun nimeni : en minä anna toiselle kunniaani , enkä ylistystäni
        epäjumalille ." Jes: Jes: 42 : 8

        helvettiuskovaisten EPÄJUMALA on , OMA ratkaisu , > oma usko !


    • Anonyymi

      Tuli sammuu kun poltettavat loppuu.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      583
      3868
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2791
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2749
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2134
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2081
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1855
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1800
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1749
    Aihe