Yksi kone kävi lainassa ja vaihdekepin jo hiukan murtunut nuppi tuhoutui moneen osaan (siellä on hiukan turhan ronski kuski). Nuppi on muutenkin heikkoa tekoa ja se on aiemmin jo vaihdettu uuteen alkuperäiseen, mutta koska ne eivät kestä, niin päätin tehdä uuden itse. Tuo on alumiinia ja tammea, niin ei enää hajoa.
https://aijaa.com/Z3Npxh
Pari viikkoa sitten törmäsin villimehiläiseen (tai siis se oli töissä tuossa kukinnossa). En ole vielä ryhtynyt tekemään sille tarkempaa tunnistusta.
https://aijaa.com/U7lAmo
Hyvä että noitakin näkee.
Näpertelyä
28
434
Vastaukset
- Anonyymi
Hei, tuo on hieno, varmaan kului aikaa, mutta kyllä kannatti 👌
Katsoppa tätä: https://aijaa.com/sDVH6m
Viime syyskuussa jouduin tietyön takia pysähtymään jossakin heinolan jälkeen pohjoiseen, kun auton sivupeiliin tarrautui tiukasti tuollainen oudon näköinen ruskea mehiläinen, vai olisiko herhiläinen.
Se pysyi siinä useita kymmeniä kilometrejä, kunnes vaihti nousi yli 100 km/h. Välillä näytti, että sen siivet repeytyvät irti, mutta se onnistui hakemaan aina paremman asennon. Katselin sitä melkein kauhun sekaisin tuntein ja olin pahoillani, kun se lopulta joutui irrottamaan otteensa. Tusin kävi hyvin. Harmitellen mielessäni sitä, olisiko minun pitänyt ajaa sittenkin se jollekin levikkeelle, vai oliko vain havainto jostain uudesta vieraslajista.
🐾Näyttää tavalliselta mehiläiseltä ja ne ovat kyllä aika kestäviä, eli saattoi hyvin selvitä irtoamisen jälkeen.
Ja jos selvisi hyvässä kunnossa, niin löysi todennäköisesti myös kotiinsa.
(ei tuo erityisen hieno ole ja yritin käyttää mahdollisimman vähän aikaa (mutta silti se oli turhan hidas homma))
((olisi kannattanut petsata se hiukan tummemmaksi, niin sopisi muiden vipujen kanssa paremmin yhteen ja tuosta puuttuu vielä myös se uutta kuskia helpottava vaihdekuvio, jonka hiekkapuhallan siihen jossain vaiheessa))
(((totesin sen jo toimivaksi, vaikka ehkä säädän sen asentoa vielä hiukan)))- Anonyymi
buddy-love kirjoitti:
Näyttää tavalliselta mehiläiseltä ja ne ovat kyllä aika kestäviä, eli saattoi hyvin selvitä irtoamisen jälkeen.
Ja jos selvisi hyvässä kunnossa, niin löysi todennäköisesti myös kotiinsa.
(ei tuo erityisen hieno ole ja yritin käyttää mahdollisimman vähän aikaa (mutta silti se oli turhan hidas homma))
((olisi kannattanut petsata se hiukan tummemmaksi, niin sopisi muiden vipujen kanssa paremmin yhteen ja tuosta puuttuu vielä myös se uutta kuskia helpottava vaihdekuvio, jonka hiekkapuhallan siihen jossain vaiheessa))
(((totesin sen jo toimivaksi, vaikka ehkä säädän sen asentoa vielä hiukan)))Mistä arvasit, että huoletti, kun ajattelin ettei se edes kotiinsa löytäisi 🥺 Ja suututti, miksi juuri minut valitsi, vaikka oli paljon muita! 😆
Kiitos kuitenkin syyllisyydestä vapauttamisessa ☺️
Ah, juu. Sen verran olen itsekin jotain puumuotoilua kokeillut, ettei se vie järjettömän paljon aikaa ja säätämistä. Jos saisin tuollaisen itse valmis, kävisin sitä monta päivää ihailemassa. Sitä samaa sinulle :)
🐾 Anonyymi kirjoitti:
Mistä arvasit, että huoletti, kun ajattelin ettei se edes kotiinsa löytäisi 🥺 Ja suututti, miksi juuri minut valitsi, vaikka oli paljon muita! 😆
Kiitos kuitenkin syyllisyydestä vapauttamisessa ☺️
Ah, juu. Sen verran olen itsekin jotain puumuotoilua kokeillut, ettei se vie järjettömän paljon aikaa ja säätämistä. Jos saisin tuollaisen itse valmis, kävisin sitä monta päivää ihailemassa. Sitä samaa sinulle :)
🐾Noh, ehtihän se varmaan olla pitkään autosi kyydissä, mutta ne tosiaan suunnistavat yllättävän hyvin.
Itse näen tekeleideni ongelmat turhan tarkasti ja siksi ihailu on hyvin rajallista.
Lähinnä olen tyytyväinen siihen, että on valmis ja se toimii kuten on tarkoitettu.
Mehiläinen on nyt tunnistettu:
https://www.otokkatieto.fi/species?id=376- Anonyymi
Hei, oliko se tuo minun mehiläinen vai sinun? :) Vähän kyllä noloa, jos en edes mehiläistä tunnista, mutta se tuntui olevan niin iso ja kun sen väri oli ruskea! Onneksi otin kuvan, että jäi todistusaineisto, eikä tuosta suuremmaksi päässyt mielikuvissa kasvamaan.
🐾 Anonyymi kirjoitti:
Hei, oliko se tuo minun mehiläinen vai sinun? :) Vähän kyllä noloa, jos en edes mehiläistä tunnista, mutta se tuntui olevan niin iso ja kun sen väri oli ruskea! Onneksi otin kuvan, että jäi todistusaineisto, eikä tuosta suuremmaksi päässyt mielikuvissa kasvamaan.
🐾Se sinun mehiläisesi on tuo:
https://www.otokkatieto.fi/species?id=375
Jos oli tavallista suurempi, niin se saattaa olla kuhnuri ja etsimässä kuningatarta.
(kuningattarella olisi pidempi takaruumis, joten se se ei ole)- Anonyymi
buddy-love kirjoitti:
Se sinun mehiläisesi on tuo:
https://www.otokkatieto.fi/species?id=375
Jos oli tavallista suurempi, niin se saattaa olla kuhnuri ja etsimässä kuningatarta.
(kuningattarella olisi pidempi takaruumis, joten se se ei ole)Hei, kiitos tunnistuksesta. Olet kyllä ihmeellinen tietopankki :) Kyllä se kuhnuri hurja soturi olikin. Olisi varmaan kelvannut kuningattarelle. En yleensä pelkää hyönteisiä, mutta tuota vähäsen. Tuntui kuin jos tyrkkäisin sitä lentoon, se tarrautuisi kiinni sormeeni.
🐾
- Anonyymi
millä poliisdikin siyyrn minua uhkailisi kun kkk:llä on tiedfosdas Suomen poliisipäällikkäöjen rikokse6 heheh
hehhe ainoa bvaihto ehttro selvirä sukukypsänä on mikko paaterollekin, yunnustraa rikoksensas suomen vsltio5asw kohtswasn.- Anonyymi
Hyvin yksinkertainen ratkaisu kun on käsissä todisteet miten Anna Paaaterokin tytär vakoilee Suomen valtiota... mikä on Tatkaqisu... perpermurha, koko perhe tai venäjälle Putinille takaisin nämä vakoojat?
- Anonyymi
Miten tämä kuuluu sinkut -palstalle?
- Anonyymi
traktorin urakka-nuppi ohjauspyärässä, urakkahommissa pystyy pyörittämään ohjauspyörääkin nopeammin sellaisen nupin avulla.... tosi kiireellinen urakka jos urakkanuppikin koutuu kun oikein vimmatusti pyöriyttää
Käsittääkseni urakkanupit ovat edelleen kiellettyjä tieliikenteeseen käytettävissä ajoneuvoissa. Eikä niille ole nykyään oikeastaan tarvettakaan, sillä ohjaukset on tehostettu niin pitkälle, että rattia pyörittää kämmenpohjalla, ja se taitaa olla nuppivaihtoehtoa nopeampikin.
- Anonyymi
buddy-love kirjoitti:
Käsittääkseni urakkanupit ovat edelleen kiellettyjä tieliikenteeseen käytettävissä ajoneuvoissa. Eikä niille ole nykyään oikeastaan tarvettakaan, sillä ohjaukset on tehostettu niin pitkälle, että rattia pyörittää kämmenpohjalla, ja se taitaa olla nuppivaihtoehtoa nopeampikin.
Kyllä niitä näkee. Ehkä joka toisessa semmoinen on. On niitä harvoja asioita, mihin kuljettaja/haltija pystyy vaikuttamaan pienellä palkallaan/suurilla kuukausierillään. Rikkoo ratin kehän pehmusteen ja hidastaa perinteistä ratin pyörittämistä. Ammattimiesten kapine.
Me harrastelijat saadaan se kamppeemme siltaan, ruutuun, kadun reunaan ja lautan sokkeloihin ihan vaan pelkällä ratilla.
- Anonyymi
u5akkanuppi jaw osähköinen ohjaustehodtinkin smerlkein sama asiakin.
...mikähän nyt mielessdä kun juurikin kävin... XXL-kaupassa kun he4illä on sellainen kenkien vesikäsittelykone.. niin käyttää siinä ke4nkuleitaq jos tarvrtta..
ja hauskoja sporytytidrn näköidiä naismyyjiä urheilukaupassaq.. - Anonyymi
hyvä robottijuttu tuokin, laiyyaa kengät robottiin niin s3 teke3e vesisuoja-käsdiyyrlyyn
Exäni suihkutti salaa hyvät nahkakenkäni jollain vedenestoaineella ja niistä tuli hirmuisen hiostavat. Ihmettelin hänelle, että miten tämä tuntuvat nykyään ihan kumisaappailta ja hän silloin myönsi tuhotyönsä. Roskiin jouduin ne laittamaan, sillä ne muuttuivat ihan käyttökelvottomiksi.
Kokemuksen perusteella siis hiukan epäilen noiden käsittelyjen hyötyä.
- Anonyymi
jooh XXL 4i ol4 diisd mainos vaan kokemuksesta että heiltä löyryy kaikenlaisra urheiluun liittyvää tavaraa..
ha varnastu buub ntthrtrlukköjub vaatunyjseb tunnu vaeraki ikuaugab gyibia naubistrajub hia weeurröub tkuoaubwb ikuau nttnöasaö,, - Anonyymi
Itseltäsikö mallin otit?
Noudattaa alkuperäistä mallia, mutta on hiukan suurempi, sillä katkaisijoita ei saanut muuten mahtumaan tuon sisälle. Puuta pitää siis olla paksumpi kerros kuin sitä alkuperäistä muovia, tai muutoin se ei kestä.
- Anonyymi
voi olla oikeasti jotain haskaakin näpertelyä joku vanhojen aujenkin korjailu
laitan huviksi jotain läpölpöjä mitä tietokoneelta kun muuttuu aina
20 ja 20 nyt näyttää- Anonyymi
Kyllä se vanhojen autojen korjailu aikansa menee, mutta kun on yli 60 vuotta niitä korjaillut, niin alkaa tuntumaan, että riittäisi totisesti jo! Kaikki kesän aurinkoiset poutapäivät jarruremonttia ym... Missä se kesän ilo on?
- Anonyymi
täällä voi olla aika kuumaa joskus nukunn pelkäsrään boxriy jaqlassa ja lkn xin päällä
ny näyrrää jo 21 ja 10 lämmär - Anonyymi
niin yukalaa nukuka jos on todella kuumaa sillwi
- Anonyymi
joskus ytuntuu kuin olisin jossain nevadan aavikolla las vesissa kun kuumaa
- Anonyymi
oikrasti tuntuu joo mukavan viileäållä jos vain boxerit ja viileä peitto
nyt lämpö täällä 22 ja kaksi yksi - Anonyymi
Luulin et joku naapurin tai joku korkeastikoulutettu friidu kävi lainassa luonasi ja mursi nuppisi kun oli ronski ja sen puutteessa eli oli hurjalla päällä ja nyt on nuppi pipi
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1131254
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1211133- 1381013
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä45855- 99843
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten316797Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82704Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54636Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist49619Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64592
