Ketkä ansaitsevat pelastuksen? Ketkä ovat pelastuksen arvoisia? Kuka pelastuu? Malli löytyy raamatusta! Pelastuksen arvoisia ovat he, jotka jumala pelastaa tahtonsa mukaan.
Jumala pelasti Lootin, joka nussi omia tyttäriään! Siinä ihminen, joka on jumalan mielestä pelastuksen arvoinen.
Ai niin. Antoihan se Loot yhden tyttäristään raiskattavaksikin.
Tässä mallia pelastuksen arvoiseen elämään..
Ketkä ansaitsevat pelastuksen?
167
934
Vastaukset
- Anonyymi
Ei antanut mutta tarjosi kylläkin.
Toinen oli Nooa. Hän joi päänsä täyteen, jolloin hän oli alasti lattialla. Hänen poikansa teki jotain, kun joutui muiden palvelijaksi.
torre3 kirjoitti:
Toinen oli Nooa. Hän joi päänsä täyteen, jolloin hän oli alasti lattialla. Hänen poikansa teki jotain, kun joutui muiden palvelijaksi.
Kolmas oli Paavali.
Hänen teki omien sanojensa mukaan sitä pahaa jota ei halunnut tehdä.
- Anonyymi
"Jumala pelasti Lootin, joka nussi omia tyttäriään! Siinä ihminen, joka on jumalan mielestä pelastuksen arvoinen."
Kerrotko, taliaivo, että mikä saa sinut USKOMAAN ETTÄ KYSEESSÄ ON JUMALA??
Joka ainoa, joka uskoo, että Saatana on Jumala, saa Raamatun mukaan pelastuksen, ja Lutherin sanoin, vaikka heillä on syntiä ja he sitä tekevät, usko antaa heille varmuuden, ettei Saatana merkitse tehtyä syntiä tilille.
TÄSSÄ ON SE PELASTUS RAAMATUN MUKAAN! Tikku, kun väsyy tähän ylettömään tyhmyyteen - miljoonan raja ylittyi jo vuosi sitten, kun faktana pistän kaikki Raamatusta ylös - koko totuuden.
Juutalaisten tärkein opetuskirje, kirje Roomalaisille miljoonas kerta liittyen Raamatun käsitykseen pelastumisesta juutalaisten opilla:
"7:24 Minä viheliäinen ihminen, kuka PELASTAA minut tästä kuoleman ruumiista! Kiitos Jumalalle Jeesuksen KRISTUKSEN (tunnustuksen mukaan tosi Jumala kirottuna kiroukseksi, teurastettuna lampaana ja ristille naulattuna uhrina) , meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni PALVELEN mielellä Jumalan lakia, mutta LIHALLA SYNNIN LAKIA."
Ettekö te, helvetti, osaa edes lukea.
Tämän opin Jumala on jo Jeesuksen sanoin Raamatussa Saatana ja kaiken valheen isä.- Anonyymi
Aloittajalle tiedoksi, jos TARINASSA SANA JUMALA EDUSTAA PAHUUTTA, NIIN KYSEESSÄ ON TARINAN SAATANA, koska tarinassa käytetään myös Saatanasta Jumalan nimeä. Jumalan erottaa tarinasta, että se edustaa hyvyyttä ja hyviä asioita - toisin sanoen HYVÄÄ TIETOA, EIKÄ PAHAA TIETOA, joilla luomiskertomuksen mukaan ihminen tuli jopa jumalien kaltaiseksi luomaan sanan voimalla, mistä syystä oli ikuinen elämä suojattava sitomalla ihminen materiaan.
LÖYTYY 1.Moos.3:22 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aloittajalle tiedoksi, jos TARINASSA SANA JUMALA EDUSTAA PAHUUTTA, NIIN KYSEESSÄ ON TARINAN SAATANA, koska tarinassa käytetään myös Saatanasta Jumalan nimeä. Jumalan erottaa tarinasta, että se edustaa hyvyyttä ja hyviä asioita - toisin sanoen HYVÄÄ TIETOA, EIKÄ PAHAA TIETOA, joilla luomiskertomuksen mukaan ihminen tuli jopa jumalien kaltaiseksi luomaan sanan voimalla, mistä syystä oli ikuinen elämä suojattava sitomalla ihminen materiaan.
LÖYTYY 1.Moos.3:22Ja nyt koko Raamatun tarina osoittaa, että .miksi tämä suojaus oli välttämätöntä, kun jopa ateisteja myöten uskotaan, juu, Jumala se on, vaikka se edustaisi koko tarinan äärimmäisintä pahuutta, koska siinä on sana 'Jumala'.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja nyt koko Raamatun tarina osoittaa, että .miksi tämä suojaus oli välttämätöntä, kun jopa ateisteja myöten uskotaan, juu, Jumala se on, vaikka se edustaisi koko tarinan äärimmäisintä pahuutta, koska siinä on sana 'Jumala'.
Jumala ei synny nimestä Jumala, vaan arvoista mitä se edustaa.
Anonyymi kirjoitti:
Jumala ei synny nimestä Jumala, vaan arvoista mitä se edustaa.
Edustaa tuhoa ja tappamista. Lisäksi on omahyväinen. Surkeat arvot.
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Liekö kirjoitetaan Luojasta joka on ankara?
Kristus on tie,uskokaa !
Kyllä tekonne annetaan anteeksi,kun vain uskot !
Rakkaus on se !
- Anonyymi
Vastaus aloittajan kysymykseen valitettavasti on seuraava ” kukaan meistä EI ansaitse pelastusta”. Syntisenä ihmisenä jonkin ansaitseminen on meille mahdotonta. Olemme syntisinä vailla Jumalan kirkkautta, emmekä niinollen voi vaatia häneltä mitään tai sanella ehtoja.
Mutta on jotakin jonka voimme saada Jumalalta…tätäkään emme voi saada tai saavuttaa hyviin tekoihimme vedoten on ARMO.
Se on vastaus aloittajan kysymykseen. Kaikki se hyvä jota saamme osaksemme tässä ajassa ja tulevaisuudessa perustuu puhtaasti armoon. Paras on vasta edessä.
Eikö tämä olekkin suuri asia meille synnin vioittamille yksilöille? On totisesti kun mietimme Jumalan rakkautta uhrstessaan ainikaisennpoukansa vuoksemme, jotta meidtä,kukaan ei hukkuisi. Muista aina että uskosimlastumtullaannkoettele,aan- Anonyymi
Edelleenkin se armo on se, jos kirottuna palvomanne Jumala tulee teidän pelastamaan helvetistä YKSIN ARMOSTA, mihin sen Jumalan kiroamisen palvonnalla päädytte.
- Anonyymi
Kylmän tylysti - jos et itse vastaa omista pahoista teoistasi, mitään armoa ei tule. Ei ainakaan siltä Paholaiselta, jolle Jumalaa palvot itsesi puolesta teurastettuna uhrina. Mikä saa sinut edes kuvittelemaan, että tällainen epäoikeudenmukaisuus olisi mahdollinen.
- Anonyymi
On vaikea normaalin ihmisen ymmärtää, että minkä tason pahuutta sinäkin harrastat, että edes kehtaat kirjoittaa syntiruikutisarmotekstisi sen jälkeen mitä tekstiä olen Raamatista ottanut esille.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On vaikea normaalin ihmisen ymmärtää, että minkä tason pahuutta sinäkin harrastat, että edes kehtaat kirjoittaa syntiruikutisarmotekstisi sen jälkeen mitä tekstiä olen Raamatista ottanut esille.
Ei tähän mitään muuta voi lisätä, kuin te saastaiset syntinne ja pahojen tekojenne vioittamat siat, kypsykää omassa liemessänne.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei tähän mitään muuta voi lisätä, kuin te saastaiset syntinne ja pahojen tekojenne vioittamat siat, kypsykää omassa liemessänne.
Siinä liemessä kiehuu pedofiilejakin joka lähtöön armoruikutuksineen. Yhdenkään oikein elämässään toiminern ihmisen ei tarvitse tuollaiseen itsensä nöyryyttämiseen edes alentua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siinä liemessä kiehuu pedofiilejakin joka lähtöön armoruikutuksineen. Yhdenkään oikein elämässään toiminern ihmisen ei tarvitse tuollaiseen itsensä nöyryyttämiseen edes alentua.
Että nämä kehtaavat vielä valehdellakin Raamatusta ja uskonnasta itselleen tuollaisen pahojen tekojen armo rakkauden. Paavalin sanoin - 'enhän minä se ole, joka sitä pahaa tekee, jota vihaan, vaan synti joka minussa asuu' (Room.7).
- Anonyymi
Löysät vastauksen täältä
https://oikeaseurakunta.wordpress.com/- Anonyymi
Ja tarina linkissä alkaa 'vaan me kaikki USKOSSA JEESUKSEEN...".
Mistähän löytyisi seurakunta, jonka teksti alkaisi, että me kaikki, jotka USKOMME JEESUSTA?! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja tarina linkissä alkaa 'vaan me kaikki USKOSSA JEESUKSEEN...".
Mistähän löytyisi seurakunta, jonka teksti alkaisi, että me kaikki, jotka USKOMME JEESUSTA?!Otetaan muutama esimerkki; te kyykäärmeen sikiöt, jotka palvotte pyhänä uhria saman isän käskystä, joka tämän tappoikin, juutalaisten Jumala on Saatana ja kaiken valheen isä, se joka tehdään minun NIMEENI, on laittomuuden tekemistä, taivasten valtakuntaan pääsee vain tekemällä isän tahtomia tekoja, se tie on lavea, joka vie kadotukeen.
Miten ahdas portti ja kaita tie, on uskovaisen yksin armon kuvitelmalla, kun ei tarvitse vastata itse edes omista teoistaan, vaan on pelastunut jopa tekemään sitä pahaa mitä vihaa?!
Sairasta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Otetaan muutama esimerkki; te kyykäärmeen sikiöt, jotka palvotte pyhänä uhria saman isän käskystä, joka tämän tappoikin, juutalaisten Jumala on Saatana ja kaiken valheen isä, se joka tehdään minun NIMEENI, on laittomuuden tekemistä, taivasten valtakuntaan pääsee vain tekemällä isän tahtomia tekoja, se tie on lavea, joka vie kadotukeen.
Miten ahdas portti ja kaita tie, on uskovaisen yksin armon kuvitelmalla, kun ei tarvitse vastata itse edes omista teoistaan, vaan on pelastunut jopa tekemään sitä pahaa mitä vihaa?!
Sairasta.Miten sairas voikaan olla maailma, jossa on miljardeja, miljardeja uskovaisia ihmisiä uskomassa, että Jumala pelastaa pahuudella, ja miljoonia pappeja pettamassa tätä?!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten sairas voikaan olla maailma, jossa on miljardeja, miljardeja uskovaisia ihmisiä uskomassa, että Jumala pelastaa pahuudella, ja miljoonia pappeja pettamassa tätä?!
Ja jos nämä ihmiset eivät nyt herää, niin tämä pallo just kohta poksahtaa.
- Anonyymi
Pääseekö pedofiilipapitkin taivaaseen? Luulisin, että kyllä.
- Anonyymi
Mikseivät voisi päästä?
Ihminen valitsee taipumuksestaan huolimatta itse miten seksuaalisesti käyttäytyy sen puitteissa. Ja rikkomuksensa voi saada katumuksen ja parannuksen teon myötä anteeksi. - Anonyymi
Kukaan ei pääse, koska koko uskonnossa ei ole edes mitään taivaaseen menoa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikseivät voisi päästä?
Ihminen valitsee taipumuksestaan huolimatta itse miten seksuaalisesti käyttäytyy sen puitteissa. Ja rikkomuksensa voi saada katumuksen ja parannuksen teon myötä anteeksi.Homot ei saa syntejään anteeksi, kun ne luulee että homous ei ole synti. Varmaan harmittaa jälkimaailman porteilla kun kylmä totuus iskee päin naamaa. Tai polttava totuus.
Anonyymi kirjoitti:
Homot ei saa syntejään anteeksi, kun ne luulee että homous ei ole synti. Varmaan harmittaa jälkimaailman porteilla kun kylmä totuus iskee päin naamaa. Tai polttava totuus.
Niin ja ethän sinä nyt yhtään taas pelottele? Kerro nyt onko sinun "rakastava" jumalasi niin tyhmä että hän ei ymmärrä että uskovaiset kumartavat häntä pelosta? Ei siis rakkaudesta häneen? Mitä tulee avioliitosta johon mennään pelosta toista kohtaan eli pakotettuna eikä rakkaudesta....
- Anonyymi
Hiekkakansan paska ei ole pohjoismaalaisille tehty uskonto 🤣
- Anonyymi
Totta kai - ihan kuten uskonto lupaakin - kaikki uskovaiset ansaitsevat pelastuksen eli fyysisen ylösnousemuksen koko maailman viimmeisenä päivänä.
- Anonyymi
Tää on uskomatonta. Lyö yksikin todiste jostakin asiasta faktana Raamatusta, niin sillä kohdalla ketjussa on reikä. Se on kuin taivaaseen menon jauhaminen, kun koko uskonnossa ei edes ole taivasta tai sinne menoa.
- Anonyymi
>>> fyysisen ylösnousemuksen <<<
"sillä liha ja veri EI VOI periä Jumalan valtakuntaa , EIKÄ katoavaisuus peri
katoamattomuutta" 1 Kor: 15 Anonyymi kirjoitti:
>>> fyysisen ylösnousemuksen <<<
"sillä liha ja veri EI VOI periä Jumalan valtakuntaa , EIKÄ katoavaisuus peri
katoamattomuutta" 1 Kor: 15Raamattu on ikävällä tavalla ihmisten ajatuksia. Niissä ei ole yleensä mitään järkeä.
- Anonyymi
Ilmeisesti kirkko tulee tarvitsemaan pelastuksen - valtio aikoo leikata kirkolta ensi vuonna 20 miljoonaa euron avun. Paljonkohan vielä jää.
- Anonyymi
Kukaan ei ansaitse pelastusta, ihminen voi pelastua vain armosta ilman omaa panosta tai hyvyyttä.
- Anonyymi
KAIKKI pelastuu ilman ansiota Jumalan LAHJANA .
niin , siis raamatun mukaan , mutta voihan sitä itseänsäkin ylentää , kenellä taipumusta sellaiseen on . - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
KAIKKI pelastuu ilman ansiota Jumalan LAHJANA .
niin , siis raamatun mukaan , mutta voihan sitä itseänsäkin ylentää , kenellä taipumusta sellaiseen on .Kaikki eivät pelastua. Itseasiassa Raamattu todistaa, että vain pieni osa ihmisistä pelastuu.
Minä ansaitsen pelastuksen, koska minä olen parempi kuin muut.
- Anonyymi
Pervot pääsee taivaaseen...
- Anonyymi
Lainaus raamatusta,
1.Mooseksen kirja::
19:30 Ja Loot lähti Sooarista ja asettui vuoristoon molempien tyttäriensä kanssa, sillä hän pelkäsi asua Sooarissa; ja hän asui luolassa, hän ja hänen molemmat tyttärensä. >> Jakeen lisätiedot
19:36 Ja niin Lootin molemmat tyttäret tulivat isästänsä raskaiksi.
Pervoja kaikki hihhulit. Ne jotka haluavat pelastuksen vastaanottaa.
- Anonyymi
omoseksuaali pelkää ja pilkkaa:)
Miksi?
Jos uskot Kristukseen vaikka olisit omo niin kyllä saat anteeksi Isältä!
Älä kuitenkaan pilkaa .- Anonyymi
Omo pesee hyvin !
- Anonyymi
Ahaa! Hyvä uutinen papeille ja heidän pojilleen!
- Anonyymi
Hei hulinaa sano nunna kun piispan nenään pieri! Nyt löytyi avaimet pelastukseen!!!! Kaikki nyt vain lapsiaan panemaan niin taivaspaikka on varma!
- Anonyymi
Tosiaan, tällaista raamatusta löytyy... Mutta ne, jotka raamatusta eniten paskaa jauhavat, eivät ole koskaan sitä edes avanneet. Sairas kirja!
- Anonyymi
Miksi yrittää ansaita aloituksessa mainittuja asioita, kun voi ohituskaistaa käyttän upotuskasteella ja suullisella tunnustuksella pakottaa Jeesuksen antamaan ne.
- Anonyymi
Kasteen voit unohtaa, mutta sydämen usko ja suun tunnustus riittävät:
Room 10
""Sana on sinua lähellä, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi"; se on se uskon sana, jota me saarnaamme.
Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Room 10
""Sana on sinua lähellä, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi"; se on se uskon sana, jota me saarnaamme.
Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan."Palstalla on todistettu upotuskasteella ja suullisella tunnustuksella ihmisen kykenevän pakottamaan Jeesuksen ottamaan seuraajakseen kaikkein kelvottomimmankin ihmisen.
Tarkoitatko palstan sielunveljien olevan väärässä? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Room 10
Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan."Ut:ssa ei unohdettu
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Palstalla on todistettu upotuskasteella ja suullisella tunnustuksella ihmisen kykenevän pakottamaan Jeesuksen ottamaan seuraajakseen kaikkein kelvottomimmankin ihmisen.
Tarkoitatko palstan sielunveljien olevan väärässä?Niin, edelleenkin Jeesuksella on juutalaisella syntiopilla, jonka vastustamisesta hänet surmattiin Paavalin toimesta, Raamatun mukaan vain seuraajia kirottuina helvettiin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin, edelleenkin Jeesuksella on juutalaisella syntiopilla, jonka vastustamisesta hänet surmattiin Paavalin toimesta, Raamatun mukaan vain seuraajia kirottuina helvettiin.
Mutta sitä ei tienkään voi kieltää, etteikö juutalainen olisi suurella älykkyydellään tehnyt tätä oppia todella taitavasti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin, edelleenkin Jeesuksella on juutalaisella syntiopilla, jonka vastustamisesta hänet surmattiin Paavalin toimesta, Raamatun mukaan vain seuraajia kirottuina helvettiin.
Niin, eikä Jeesuksella tietenkään tähän itsensä seuraamiseen ole mitään syytä ketään pakottaa, mutta Paavali pakotti hänen nimeensä hänelle tämän roolin.
Mitähän Jeesus itse ajattelisi siitä, mitä tehdään hänen nimeensä?!
- Anonyymi
"KAIKKI pelastuu ilman ansiota Jumalan LAHJANA ."
Kyllä, näin on Raamatun mukaan, koska pelastuminen on pelastua palvelemaan lihalla synnin lakia ja tekemään vaikka sitä pahaa mitä vihaa! Eikä teidän tarvitse kuin todistaa, että olette läpikotaisin syntisiä ja pahoja, ettekä pysty itse vastaamaan omista pahoista teoistanne. Olette siis syyntakeettomia. Helppoa, inti, ottaa vastaan pelastus, kuten edellä toteatkin.
Näin Raamattu siitä sanoo:
Room. "7:14 Sillä me tiedämme, että laki on hengellinen, mutta minä olen lihallinen, myyty synnin alaisuuteen. Sillä minä en tunne omakseni sitä, mitä teen; sillä minä en toteuta sitä, mitä tahdon, vaan mitä minä vihaan, sitä minä teen.
7:24 Minä viheliäinen ihminen, kuka pelastaa minut tästä kuoleman ruumiista? Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni PALVELEN mielellä Jumalan lakia, mutta LIHALLA SYNNIN LAKIA."
Upeaa, hienoa - muistakaa käydä ehtoollisella julistamassa Herran, tosi Jumalan kuolemaa Jeesuksen nimeen (1.Kor.11:23)!- Anonyymi
Ainoa ongelmahan on vain, että tämän loistavan tarjouksen tekevän Jumalan taivaassa palaa tuli, ja Jeesuksen sanoin se onkin Saatana.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ainoa ongelmahan on vain, että tämän loistavan tarjouksen tekevän Jumalan taivaassa palaa tuli, ja Jeesuksen sanoin se onkin Saatana.
Mutta kun usko on vahva, niin pelastuksen vastaanottamiseen on avoinna kaikille lavea tie ja varmasti riittävän leveä porttikin Jeesuksen nimeen (Matt.7)!
- Anonyymi
ei me kukaan ansaita pelastusta. Se tulee yksin armosta, uskosta Jeesukseen Kristukseen. Mutta se armo pitää ottaa vastaan.
- Anonyymi
Mikä ongelma on ottaa vastaan?! Helpostihan siihen uskolla pelastuu, mutta pitää PALVELLA synnin lakia, ei muuten onnistu. Jumala tarvitsee sanansa levittäjiä tähän pelastukseen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä ongelma on ottaa vastaan?! Helpostihan siihen uskolla pelastuu, mutta pitää PALVELLA synnin lakia, ei muuten onnistu. Jumala tarvitsee sanansa levittäjiä tähän pelastukseen.
Ei siinä lue, että saat nyt palvella synnin lakia, VAAN PELASTUT PALVELEMAAN, SINUN PITÄÄ PALVELLA, sen vuoksi juuri saa uudestisyntymällä ne demonit kimppuun.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei siinä lue, että saat nyt palvella synnin lakia, VAAN PELASTUT PALVELEMAAN, SINUN PITÄÄ PALVELLA, sen vuoksi juuri saa uudestisyntymällä ne demonit kimppuun.
Kyllä kai te nyt idean tiedätte, kun myy sielunsa Paholaiselle, niin sitä on myös palveltava.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä kai te nyt idean tiedätte, kun myy sielunsa Paholaiselle, niin sitä on myös palveltava.
Tässä tapauksessa te myytte sielunne jopa palvomalla tosi Jumalan kiroamista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tässä tapauksessa te myytte sielunne jopa palvomalla tosi Jumalan kiroamista.
Ja tässä taas Raamatusta jo sen yli miljoonannen kerran:
Gal. "3:13 KRISTUS on lunastanut meidät lain KIROUKSESTA, kun hän tuli KIROUKSEKSI meidän edestämme - sillä kirjoitettu on: "KIROTTU on jokainen, joka on puuhun ripustettu"
Ja sitten luterilaisuuden tärkeimmästä tunnustuksesta, Augburgin tunnustus, että kuka on tässä lukeva KRISTUS:
" KRISTUS oli tosi ihminen ja TOSI JUMALA, sillä hänen jumalallinen ja inhimillinen persoonansa olivat erottamattomasti yhtyneet. Hänet ristiinnaulittiin, jotta hän olisi UHRI"
https://fi.wikipedia.org/wiki/Augsburgin_tunnustus
- Anonyymi
armosta tulee mutta vain niille jotka seuraavat jeesusta.
ei tule parinvaihtajille mitään automaattiarmoa, älä luulekkaan.
tänne jäät kun ylöstempaus tulee kesken rilluttelun ja senkin jälkeen ellet tee parannusta ja käänny pois syntielämästä.
aamen ja piste- Anonyymi
Totta, ei kaikki pääse helvettiin, vai ne jotka seuraavat kirousta. Esimerkiksi ateisteilla ei ole sinne mitään asiaa.
- Anonyymi
Näin on , se lentää mikä on kevyintä elon viljassa, kun vilja on leikattu ja puitu Raamatun kylväjävertauksen mukaan.
- Anonyymi
Mutta sen verran korjaisin, että kun muuttuu läpikotaisin syntiseksi, eikä pysty vastaamaan enää itse teoistaan, vaan Jeesus on uhrattu kirottuna ja teurastettuna uhrilampaana juuri sen vuoksi, niin siitä ei voi enää tehdä Raamatun mukaan parannusta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta sen verran korjaisin, että kun muuttuu läpikotaisin syntiseksi, eikä pysty vastaamaan enää itse teoistaan, vaan Jeesus on uhrattu kirottuna ja teurastettuna uhrilampaana juuri sen vuoksi, niin siitä ei voi enää tehdä Raamatun mukaan parannusta.
Jos voisi, niin eihän Jeesusta olisi silloin edes tarvinnut uhrata.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos voisi, niin eihän Jeesusta olisi silloin edes tarvinnut uhrata.
Jeesuksen sanomaksi kirjoitettu 'tehkää parannus' on väärä käännös, hän käskee kääntymään pois kokonaan juutalaisten syntiuhrikultin tieltä, jonka opin Jumalaa Jeesus sanoo Saatanaksi ja kaiken valheen isäksi.
Tästä juuri tulee Matteus 7 luku ne kaksi Jeesuksen sanomaa eri tietä, joista toinen vie takaisin paratiisiin ja tämä tie vie kadotukseen, jossa on leveä portti ja lavea tie 'yksin uskosta'. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesuksen sanomaksi kirjoitettu 'tehkää parannus' on väärä käännös, hän käskee kääntymään pois kokonaan juutalaisten syntiuhrikultin tieltä, jonka opin Jumalaa Jeesus sanoo Saatanaksi ja kaiken valheen isäksi.
Tästä juuri tulee Matteus 7 luku ne kaksi Jeesuksen sanomaa eri tietä, joista toinen vie takaisin paratiisiin ja tämä tie vie kadotukseen, jossa on leveä portti ja lavea tie 'yksin uskosta'.Ettekö te ole yhtään lukeneet Raamattua?!
- Anonyymi
Pelastusta ei luterilaisuudessa ansaita.
Luterilainen kristitty- Anonyymi
Totta.
Pelastusta ei kukaan ansaitse, vaan Jumala pelastaa jokaisen ARMOSTAAN, joka uskoo Jeesuksen sovitustyöhön.
Ef 2
"Sillä armosta te olette pelastetut USKON kautta, ette itsenne kautta — se on Jumalan lahja — ette tekojen kautta, ettei kukaan kerskaisi."
Siihen ei tarvita tekoja, kastetta eikä ehtoollista. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Totta.
Pelastusta ei kukaan ansaitse, vaan Jumala pelastaa jokaisen ARMOSTAAN, joka uskoo Jeesuksen sovitustyöhön.
Ef 2
"Sillä armosta te olette pelastetut USKON kautta, ette itsenne kautta — se on Jumalan lahja — ette tekojen kautta, ettei kukaan kerskaisi."
Siihen ei tarvita tekoja, kastetta eikä ehtoollista.Tarvitaan kaste ja usko
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tarvitaan kaste ja usko
Juuri noin, upotuskasteella ja julkisella tunnustuksella Jeesuksen voi pakottaa pelastamaan kastettu tunnustaja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juuri noin, upotuskasteella ja julkisella tunnustuksella Jeesuksen voi pakottaa pelastamaan kastettu tunnustaja.
Ei ole kyse pakottamisesta vaan uskomisesta Jumalan lupauksiin
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ahaa, keneltä olet kuullut Jumalan lupauksista?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miltä Jeesus pakotetaan pelastamaan?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tarvitaan kaste ja usko
Miksihän luterilaiset tarvitsevat kastetta pelastuakseen, kun muut ihmiset pelastuvat uskomalla Jeesukseen?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksihän luterilaiset tarvitsevat kastetta pelastuakseen, kun muut ihmiset pelastuvat uskomalla Jeesukseen?
Se aivopesu, se aivopesu!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Koska Raamatun, mukaan tarvitaan kaste ja usko
Alkuseurakunnassa ainakin tarvittiin kaste - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miltä Jeesus pakotetaan pelastamaan?
Ei ole vielä selvinnyt noista aitouskovien kommenteista. Ehkä se tässä pikkuhiljaa avautuu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toisin sanoen itsellä oleva uskoko ei annakaan minkäänlaista vakuutusta siitä mikä ketäkin rajan takana odottaa?
Kunhan nyt vaan uskotaan asioiden olevan niinkuin halutaan?
- Anonyymi
Suomalaiset veronmaksajat! Kun on kärsinyt näin eläessään niin ansaitsisi kuollessaan edes pientä lohtua. Mutta turhaan, hautausmaksuja ollaan nostamassa...
- Anonyymi
Luin vain aloituksen, en väliviestejä. Joten vastaan.
Minä en tiedä kuka ansaitsee pelastuksen. Enkä tiedä ansaitsenko sen itse, mutta luotan Jumalan armoon ja anteeksiantoon, enkä tiedä mistä pitäisi pelastua. En näennäisesti tee syntiä mutta jos ajatuksetkin ovat syntiä niin minkäs teet. Jumala on aivot antanut, ne pyörittelevät ajatuksia koko ajan hereillä ollessa ja unessakin. Jos siellä on pahoja seassa niin et sinä itse niitä pois sieltä saa, anteeksi voit varmuuden vuoksi päivittäin pyytää. En tiedä ketään joka ei olisi pelastuksen arvoinen, joka iikka on. Jos Jumala valitsee, siihen ei minulla on pätevyyttä puuttua.
Aika epäuskottava ja julma tuo Lootin tyttären tapaus, vaikea uskoa Jumalan tarkoitukseen, Huh. Tytär se on minullakin, en antaisi. Ja sekö sitten minua estäisi saamasta pelastuksen.- Anonyymi
Täh?! Luotat Jumalan anteeksiantoon ja armoon, mutta et tiedä miksi?! Niin, mitä sinun pitää saada anteeksi ja mistä armo?! Olette te hilpeitä!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Täh?! Luotat Jumalan anteeksiantoon ja armoon, mutta et tiedä miksi?! Niin, mitä sinun pitää saada anteeksi ja mistä armo?! Olette te hilpeitä!
No niistä pahoista ajatuksista tietenkin jotka vellovat aivoissani ja joille en mahda mitään. Ne pitää saada anteeksi jos niitä siellä aatoksissa pyörii. Jumala antaa armossaan anteeksi niille jotka haluavat elää hänen tahtonsa mukaan, siihen luotan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No niistä pahoista ajatuksista tietenkin jotka vellovat aivoissani ja joille en mahda mitään. Ne pitää saada anteeksi jos niitä siellä aatoksissa pyörii. Jumala antaa armossaan anteeksi niille jotka haluavat elää hänen tahtonsa mukaan, siihen luotan.
Kerrotko hyvän syyn, että miksi ne pahat ajatuksesi pitää antaa sinulle anteeksi, eikä sinun kuulukaan muuttaa itseäsi?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kerrotko hyvän syyn, että miksi ne pahat ajatuksesi pitää antaa sinulle anteeksi, eikä sinun kuulukaan muuttaa itseäsi?
Jeesus sanoo Raamatussa, että tehkää sisäpuoli samaksi kuin ulkopuoli, eikä puhu mitään siitä, että kyllä Jumala antaa anteeksi sen sisäpuolen pahuuden, kun ulkokultaisesti näyttää hyvältä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus sanoo Raamatussa, että tehkää sisäpuoli samaksi kuin ulkopuoli, eikä puhu mitään siitä, että kyllä Jumala antaa anteeksi sen sisäpuolen pahuuden, kun ulkokultaisesti näyttää hyvältä.
Tämähän on koko Jeesuksen opetuksen ja juutalaisen ulkokultaisen syntiopin perus ero.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun niille ajatuksille ei saa mitään vai saatko sinä omillesi. Minä en, siellä ne aivoissa läikähtävät tahdoin tai en. Se on minusta epistä.
- Anonyymi
Vain kuolemaa pelkäävät. Heille pelastus suotakoon. Sitten kaikki ovatkin tyyytyväisiä.
- Anonyymi
Ei pelastusta kuolemanpelosta haluta, vaan sen vuoksi, kun pelätään, että joudutaan pahojen tekojen vuoksi helvettiin, niin lahjotaan Saatanaa Jumalan uhrilla, että se päästää pahasta ja rukoillaan, ettei saata kiusaukseen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei pelastusta kuolemanpelosta haluta, vaan sen vuoksi, kun pelätään, että joudutaan pahojen tekojen vuoksi helvettiin, niin lahjotaan Saatanaa Jumalan uhrilla, että se päästää pahasta ja rukoillaan, ettei saata kiusaukseen.
Ja näin tulee Saatana kristinuskon Jumalaksi palvomalla Jeesusta tosi Jumalana kirottuna uhrina, ja nämä tikun pelastusta hokevat idiootit eivät edes tajua?!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja näin tulee Saatana kristinuskon Jumalaksi palvomalla Jeesusta tosi Jumalana kirottuna uhrina, ja nämä tikun pelastusta hokevat idiootit eivät edes tajua?!
Raamattu on eräs uskomattomin huijaustarina ja osoitus ihmisen äärettömästä tyhmyydestä - Einsteiniä lainatakseni.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Raamattu on eräs uskomattomin huijaustarina ja osoitus ihmisen äärettömästä tyhmyydestä - Einsteiniä lainatakseni.
Niin, että uhraamalla tosi Jumala Jeesuksen
Kristus nimeen kirottuna teurasuhrilampaana ja kuoliaaksi kidutettuna uhrina, pelastutaan helvetiltä?!
Vaikka ei Raamatusta olisi lukenut totuutta Jeesuksen sanomana, että tämän uskonnon Jumala onkin Saatana, niin ei sen ymmärtämiseen nyt luulisi kovin montaa aivosolua tarvittavan.
- Anonyymi
Ei sitä ansaita vaan se on lahja Kristuksessa
- Anonyymi
Kristus on kiroukseksi kirottu tosi Jumala helvettiin, ja siihen sisältyvä 'lahja' Raamatun mukaan, on pääsy helvettiin. Löytyy Raamattusta ja kopioitu edelle. Syntiopin Jumala on Saatana.
- Anonyymi
Aiheesta on kuvakin, pervoilua uskisten malliin:
https://fi.wikipedia.org/wiki/Loot#/media/Tiedosto:Lot_en_zijn_dochters_Rijksmuseum_SK-A-4866.jpeg - Anonyymi
Tämähän ihan normi kristinuskon hommaa: jumalakin (vanha pervo) paneskeli juutalaista teinityttöä...
- Anonyymi
Ja Raamatusta se Jumala on Saatana vaikka sitä kutsutaan tekstissä Jumalaksi.
Uskontoon kuuluvat nämä kaksi hahmoa, joista Jumala edustaa hyvää tietoa ja Saatana pahaa tietoa, ja Saatana tietysti valehtelee, kun Jumalan nimellä metsästää tarinassa sieluja. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja Raamatusta se Jumala on Saatana vaikka sitä kutsutaan tekstissä Jumalaksi.
Uskontoon kuuluvat nämä kaksi hahmoa, joista Jumala edustaa hyvää tietoa ja Saatana pahaa tietoa, ja Saatana tietysti valehtelee, kun Jumalan nimellä metsästää tarinassa sieluja.Kristinuskon tarina perustuu siihen, että Jeesuksen nimeen uhraa tosi Jumalan teurastettuna ja kirottuna uhrina, kuvitellen hyötyvänsä jotakin.
Raamatun sekä tunnustusten mukaan tällä uskolla päätyykin todellisuudessa helvettiin.
Tarinaan ei oikeasti kuulunut uskoa. Kuului uskoa Jeesusta, joka Rasmatussa sanoo juutalaisten Jumalaa Saatanaksi ja kaiken valheen isäksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kristinuskon tarina perustuu siihen, että Jeesuksen nimeen uhraa tosi Jumalan teurastettuna ja kirottuna uhrina, kuvitellen hyötyvänsä jotakin.
Raamatun sekä tunnustusten mukaan tällä uskolla päätyykin todellisuudessa helvettiin.
Tarinaan ei oikeasti kuulunut uskoa. Kuului uskoa Jeesusta, joka Rasmatussa sanoo juutalaisten Jumalaa Saatanaksi ja kaiken valheen isäksi.Ja tässä kohtaa Raamattua on uskovaisten hankalin kohta - he väittävät olevansa Jeesuksen 'omia', mutta todistettavasti Raamatusta, he eivät edes usko mitä Raamatussa Jeesuksen kerrotaan sanoneen juutalaisten Jumalasta, joka on kristinuskon Jumala juutalaisen syntiopilla, joka juutalainen määräsi jopa Jeesuksen surman.
Anonyymi kirjoitti:
Kristinuskon tarina perustuu siihen, että Jeesuksen nimeen uhraa tosi Jumalan teurastettuna ja kirottuna uhrina, kuvitellen hyötyvänsä jotakin.
Tarinaan ei oikeasti kuulunut uskoa. Kuului uskoa Jeesusta, joka Rasmatussa sanoo juutalaisten Jumalaa Saatanaksi ja kaiken valheen isäksi.Tietenkin kaikki uskoivat Jeesukseen ja Jumalaan, kun he Raamatun mukaan olivat ihmisten parissa.
Nyt on toinen tilanne. Uskon varaan jää.
- Anonyymi
Sitten on papit ja kuoripojat...
- Anonyymi
Tässä lisää kuvitusta:
https://fr.wikipedia.org/wiki/Loth#/media/Fichier:Noël_Coypel_-_Loth_and_his_Daughters,_1704.jpg
Viini virtaa ja orgiat meneillään, isä panee tyttäriään paksuksi. - Anonyymi
kukaan ei ANSAITSE pelastusta. Se annetaan armosta. Armo täytyy tietenkin ottaa vastaan.
- Anonyymi
Joo, kaikki ovat kuoleman ansainneet, mutta osa on uskon myötä armosta pelastettuja.
Anonyymi kirjoitti:
Joo, kaikki ovat kuoleman ansainneet, mutta osa on uskon myötä armosta pelastettuja.
Raamatussa asia on myös toisin. Pitää auttaa toisia ja että kukin tuomitaan tekojensa mukaan.
Onneksi Raamatussa on ihmisten ajatuksia ja tarinoita- Anonyymi
Armoa et voi ottaa vastaan, ellei sitä sinulle anneta.
Kristinuskonnossa se on sieltä helvetistä pois pääseminen YKSIN ARMOSTA, johon joudut, kun palvot tosi Jumalaa Jeesuksen nimeen omien pahojen tekojesi puolesta kirottuna uhrina, jos tosi Jumala tulee sinut pelastamaan. - Anonyymi
Miten Armo otetaan vastaan Jumalan tahdon mukaisesti?
- Anonyymi
Kristillinen pervoilu on suosittu aihe taiteessakin:
https://fr.wikipedia.org/wiki/Loth - Anonyymi
Ja minä kun luulin, että taivaassa on tylsää, vain jotain v1tun harppumusiikkia ja vanhoja harppuja seurakunnasta.
Mutta nyt olen nähnyt valon!!! Tahdon taivaaseen, siellä saa panna ketä haluaa ja viini virtaa!- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Raamatussa Jumala oli hyvä antamaan kansalle hyvää viiniä. Ei kyllä muualla kuin kirjassa.
Onko pakanuus jo noin pitkällä lut kirkossa:
"Alkuseurakunnassa ainakin tarvittiin kaste"???
Eli vettä otsalle niin taivaspaikka on varma? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko pakanuus jo noin pitkällä lut kirkossa:
"Alkuseurakunnassa ainakin tarvittiin kaste"???
Eli vettä otsalle niin taivaspaikka on varma?Miten tuo pelle jaksaa jankata noista otsista ja vedestä??
Alkuseurakunnassa tarvittiin usko ja kaste molemmat - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten tuo pelle jaksaa jankata noista otsista ja vedestä??
Alkuseurakunnassa tarvittiin usko ja kaste molemmatKyllä, alkuseurakunnan aikaan kristinuskoon kääntyneet kastettiin ensi tilassa eli kyllä se tarpeellinen oli. Ei sitä huvikseen tehty
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä, alkuseurakunnan aikaan kristinuskoon kääntyneet kastettiin ensi tilassa eli kyllä se tarpeellinen oli. Ei sitä huvikseen tehty
Miten tuo raamatullinen totuus kirkastui jollekin:
"Kyllä, alkuseurakunnan aikaan kristinuskoon kääntyneet kastettiin ensi tilassa eli kyllä se tarpeellinen oli"!
Juuri noin. Alkuseurakunnassa kastettiin vain niitä, jotka kääntyivät uskomaan evankeliumiin. Ei siellä kastettu vauvoja tai kääntymättömiä aikuisia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten tuo raamatullinen totuus kirkastui jollekin:
"Kyllä, alkuseurakunnan aikaan kristinuskoon kääntyneet kastettiin ensi tilassa eli kyllä se tarpeellinen oli"!
Juuri noin. Alkuseurakunnassa kastettiin vain niitä, jotka kääntyivät uskomaan evankeliumiin. Ei siellä kastettu vauvoja tai kääntymättömiä aikuisia.Koko kääntynyt perhekunta kastettiin
Hyvä että tuokin tosiasia kirkastuu eräille että kaste oli tarpeellinen
- Anonyymi
https://www.miksiuskon.net/syntisen-rukous
"Syntisen rukous"
"Syntisen rukous" eli uskoontulorukous, jonka avulla ihmisiä johdetaan uskonelämän alkuun, kuuluu olennaisena osana evankeliseen perinteeseen. Sen käyttäminen on herättänyt myös kritiikkiä.
Seuraavassa käsitellään tähän rukoukseen ja uskoontuloon liittyviä näkökohtia.
Miten toinen johdetaan uskoon ja rukoilemaan syntisen rukous?
Billy Grahamin tunnettu käsikirja "Christian Worker’s Handbook" sisältää käytännön ohjeita evankeliointi- ja seurakuntatyötä varten. Kirjanen alkaa sillä, miten keskustelutilanteessa voidaan johtaa toinen ymmärtämään evankeliumin sanoma ja ottamaan Jeesus vastaan rukoilemalla uskoontulorukous.
Ensin keskustelukumppanille selitetään seuraavat neljä asiaa:
1. Jumalan suunnitelma:
Rauha Hänen kanssaan ja iankaikkinen elämä jokaiselle ihmiselle Joh. 3:16: Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
2. Ihmisen ongelma: Ero Jumalasta
Rauha Jumalan kanssa ei ole automaatio, koska ihmiset ovat luonnostaan erossa Jumalasta. Room. 3:23: kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla
3. Jumalan ratkaisu ongelmaan – Risti
Jumalan rakkaus ja Jeesuksen ristinkuolema ovat silta Jumalan ja ihmisen välillä olevan erottavan kuilun yli. Jeesus on kärsinyt ihmisten syntien rangaistuksen.
1 Piet. 2:24 joka "itse kantoi meidän syntimme" ruumiissansa ristinpuuhun, että me, synneistä pois kuolleina, eläisimme vanhurskaudelle; ja hänen "haavainsa kautta te olette paratut".
4. Meidän vastauksemme: Jeesuksen vastaanottaminen
“Sinusta tulee Jumalan perheen jäsen, kun otat vastaan Jeesuksen ja kutsut hänet elämääsi.” Joh. 1:12: kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi, niille, jotka uskovat hänen nimeensä,
Tämän jälkeen ohjataan henkilö ottamaan Jeesus vastaan. Sekin sisältää neljä kohtaa:
1. Tunnusta hengellinen tarpeesi: "Olen syntinen."
2. Tee päätös kääntyä pois synnistä.
3. Usko, että Jeesus on kuollut puolestasi ristillä.
4. Ota vastaan Jeesus elämääsi rukouksen kautta.
Raamatusta näytetään vielä Ilm. 3:20 ("Katso, minä seison ovella ja kolkutan; jos joku kuulee minun ääneni ja avaa oven, niin minä käyn hänen tykönsä sisälle ja aterioitsen hänen kanssaan, ja hän minun kanssani") ja Room. 10:13 ("Sillä "jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu").
Kun toinen on ymmärtänyt tämän ja haluaa ottaa Jeesuksen vastaan, hänet ohjataa rukoilemaan perässä toistamalla seuraava rukous, nk. syntisen rukous:
"Rakas Herra Jeesus,
Tiedän, että olen syntinen
ja että tarvitsen anteeksiantoa Sinulta.
Uskon, että kuolit puolestani syntieni tähden.
Kutsun Sinut nyt sydämeeni ja elämääni.
Turvaudun Sinuun Vapahtajana
ja haluan seurata Sinua Herranani.
Jeesuksen nimessä, Aamen”.
Tämän jälkeen vastauskoontulleelle annetaan lisäohjeita, jotka myös löytyvät kirjasesta.
Syntisen rukous evankeliumin julistuksen historiassa
--------------
lue lisää linkistä!- Anonyymi
Kiitos viestistäsi
- Anonyymi
Miksi ei Jeesuksen itsensä opettama Isä meidän -rukous riitä? Siinähän pyydetään syntejä anteeksi kun lähestymme Jumalaa rukouksella. Se on nimenomaan SYNTISEN RUKOUS.
- Anonyymi
Mummomuori2 kirjoitti:
Jopas on monimutkaista ja säädeltyä.
Itse en näe tuossa mitään monimutkaista. Ihan perusasioita, niitä kaikkein tärkeimpiä myös Raamatun esittäminä.
Anonyymi kirjoitti:
Itse en näe tuossa mitään monimutkaista. Ihan perusasioita, niitä kaikkein tärkeimpiä myös Raamatun esittäminä.
No. Raamatun perusteella voi laatia kaikenlaisia sääntöjä ja tapoja, ei siinä mitään,
- Anonyymi
Entä jos Lootilla olisi ollut poikia??? Varmaan suhteita poikiin olikin, olihan jeesuksellakin opetuslapsi, joka "oli rakkain". ;-)
- Anonyymi
Entä se ikivanhan jumalan ja teini-Marian suhde? Aika kinkiä sekin!
- Anonyymi
No kun on vaimo suolapatsaana eikä se paljon kiihota niin onhan tyttäriä.
- Anonyymi
Mikä oli tyttärien ikä?
- Anonyymi
Luterilaisuudessa pelastusta ei ansaita. Se on yksin Jumalan teko ja se on ARMOA.
- Anonyymi
Luterilaisuudessa pelastuminen on ensin ja siitä syntyy usko. Vapaakirkoissa ihmisen täytyy ensin uskoa ja se sitten pelastaa hänet. Jeesusta ei tarvita
- Anonyymi
Kyllä, se on armosta pois niistä Paavalin lupaamista tulenliekeistä(1.Kor.3:13), kun Luther puhdisti katolisen kirkon anekaupan päästä pois sieltä maksamalla kirkolle, niin nyt luterilaisuudessa pääsee sieltä pois vain yksin armosta, jos se ristille kirouksena palvomansa Jumala Jeesuksen nimeen tulee pelastamaan.
- Anonyymi
"Joka rikkomuksensa salaa, se ei menesty, mutta joka ne tunnustaa ja hylkää, saa armon." "Sydämen uskolla tullaan autuaaksi ja suun tunnuksella pelastutaan."
- Anonyymi
Edelleenkin armo on uskonnossa päästä pois helvetistä minne joutuu, kun palvoo Jeesuksen nimeen tosi Jumalan kiroamista ristille, jos tuo kirottuna palvomansa Jumala tulee pelastamaan. Vähän huonot mahdollisuudet kyllä, Lutherinkin mukaan.
- Anonyymi
Persut ansaitsee pelastuksen, ovat niin synnittömiä ihmisiä eivätkä tyhmyyttään tiedä mitä tekevät.
- Anonyymi
Ihan omaa tyhmyyttäsi tuollaista pahantahtoista lapsellista valhetta päästelit tälläkin kertaa.
- Anonyymi
Luterilaisuudessa pelastus on yksin armosta, ei ansioista
- Anonyymi
Elävä usko synnyttää teot, mutta niillä ei ansaita pelastusta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Elävä usko synnyttää teot, mutta niillä ei ansaita pelastusta.
Juu, ei ansaita, se on yksin uskosta, ilman yhtäkään tekoa, sanoo Lutherkin.
Ja sitten sieltä helvetistä pääsee pois vain yksin armosta, jos se Jeesuksen nimeen uhrina palvomansa tosi Jumala tulee pelastamaan.
Löytyy: Augsburgin tunnustus
Kuten sanonta kuuluu - yksin uskosta, yksin armosta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja sitten sieltä helvetistä pääsee pois vain yksin armosta, jos se Jeesuksen nimeen uhrina palvomansa tosi Jumala tulee pelastamaan.
Kuten sanonta kuuluu - yksin uskosta, yksin armosta."Juu, ei ansaita, se on yksin uskosta, ilman yhtäkään tekoa, sanoo Lutherkin. "
No tässä Luther oli väärässä sillä usko ilman tekoja on vain feikkaamista ja pelkkää turhaa liturgiaa kuten kirkoissa on tapana. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuten sanonta kuuluu - yksin uskosta, yksin armosta."Juu, ei ansaita, se on yksin uskosta, ilman yhtäkään tekoa, sanoo Lutherkin. "
Tässä Luther oli väärässä, sillä usko ilman tekoja on feikkaamista. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuten sanonta kuuluu - yksin uskosta, yksin armosta.Suomen ev.lut kirkko perustettiin jo monta vuotta ennen Augsburgin tunnustuksen kirjoittamista, joten täällä ei tarvitse noudattaa katolisen kirkon oppeja. Esim. helvettioppi vahvistettiin 553 Konstantinopolin toisessa kirkolliskokouksessa, mutta luterilainen kirkko ja protestanttiset kirkot eivät pidä sitä enää ekumeenisena.
Saksassa uskonpuhdistus ei mennyt yhtä hyvin kuin täällä, koska katolisella kirkolla oli niin paljon vaikutusvaltaa, ja Saksan keisari joutui allekirjoittamaan Augsburgin tunnustuksen jossa tunnustetaan katolisia oppeja. Se ei ole koskaan koskenut Suomea.
Puhtaassa luterilaisuudessa pelastuksen voi katsoa tarkoittavan hengen palaamista paratiisiin kuten varhainen kirkkoisä Origenes opetti, mutta siihen ei liity mitään helvettiä. Toiset vain pelastuvat nopeammin ja toisilla siihen menee enemmän aikaa. Origeneen opit ovat harhaoppia ainoastaan katolilaisuudessa, mutta protestanttisissa kirkoissa niiden harhaopiksi julistus ei päde. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suomen ev.lut kirkko perustettiin jo monta vuotta ennen Augsburgin tunnustuksen kirjoittamista, joten täällä ei tarvitse noudattaa katolisen kirkon oppeja. Esim. helvettioppi vahvistettiin 553 Konstantinopolin toisessa kirkolliskokouksessa, mutta luterilainen kirkko ja protestanttiset kirkot eivät pidä sitä enää ekumeenisena.
Saksassa uskonpuhdistus ei mennyt yhtä hyvin kuin täällä, koska katolisella kirkolla oli niin paljon vaikutusvaltaa, ja Saksan keisari joutui allekirjoittamaan Augsburgin tunnustuksen jossa tunnustetaan katolisia oppeja. Se ei ole koskaan koskenut Suomea.
Puhtaassa luterilaisuudessa pelastuksen voi katsoa tarkoittavan hengen palaamista paratiisiin kuten varhainen kirkkoisä Origenes opetti, mutta siihen ei liity mitään helvettiä. Toiset vain pelastuvat nopeammin ja toisilla siihen menee enemmän aikaa. Origeneen opit ovat harhaoppia ainoastaan katolilaisuudessa, mutta protestanttisissa kirkoissa niiden harhaopiksi julistus ei päde.Ei, luterilaisuudessa ei noudateta katolisen kirkon oppeja. Syntikiristyksinhän selvisi aina rahalla, maksamalla kirkolle aneita. Pääsi pois juuri tuosta tulisesta paikasta (1.Kor.3:13), mihin seuraamalla kiroukseksi tehtyä tosi Jumalaa (Gal.3:13) Jeesuksen nimeen joutui. Luterilaisuuden mukaan sieltä pääsee pois vain yksin armosta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suomen ev.lut kirkko perustettiin jo monta vuotta ennen Augsburgin tunnustuksen kirjoittamista, joten täällä ei tarvitse noudattaa katolisen kirkon oppeja. Esim. helvettioppi vahvistettiin 553 Konstantinopolin toisessa kirkolliskokouksessa, mutta luterilainen kirkko ja protestanttiset kirkot eivät pidä sitä enää ekumeenisena.
Puhtaassa luterilaisuudessa pelastuksen voi katsoa tarkoittavan hengen palaamista paratiisiin kuten varhainen kirkkoisä Origenes opetti, mutta siihen ei liity mitään helvettiä. Toiset vain pelastuvat nopeammin ja toisilla siihen menee enemmän aikaa. Origeneen opit ovat harhaoppia ainoastaan katolilaisuudessa, mutta protestanttisissa kirkoissa niiden harhaopiksi julistus ei päde.Minkä sinä kuvittelet luterilaisuudessa olevan sen papin vainajan siunaamisen maaksi FYYSISEEN ylösnousemukseen koko maailman viimmeisenä päivänä, kun kaikki FYYSINEN palaa? Jos tuossa paikassa on paratiisin puut, niin ne ovat palaneet hiillokseksi.
- Anonyymi
Luojajumala 1.Moos.3:22 unohti kokonaan mainita, että 'pelastakaa itsenne', joten mistä pitäisi teidän mukaan pelastua?
- Anonyymi
Luojajumalaltako, kun palvotte tunnustuksen mukaan Jeesusta ristille kuoliaaksi kirottuna ja kidutettuna tosi Jumalana?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luojajumalaltako, kun palvotte tunnustuksen mukaan Jeesusta ristille kuoliaaksi kirottuna ja kidutettuna tosi Jumalana?
Kaikkissa kirkoissahan on tuo krusifiksi, jota tappovälinettä kannetaan myös kaulassa koruna.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi teidän on päästävä Jumalasta eroon? Miten se pelastaa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi teidän on päästävä Jumalasta eroon? Miten se pelastaa?
Lukeehan se aloitusviestissä - ei kai muuten voisi nussia tyttäriään kuin Loot, ei pahaa voisi muuten tehdä puhtaalla omalla tunnolla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lukeehan se aloitusviestissä - ei kai muuten voisi nussia tyttäriään kuin Loot, ei pahaa voisi muuten tehdä puhtaalla omalla tunnolla.
Lukeehan tämä Raamatussa selvällä suomen kielellä koko kristinuskon opin luoneen Paavalin kirjeessä, joka myös määräsi Jeesuksen surmaamisen ja tappoi kaikki, jotka vastustivat puhuvaa Pedon kuvaa, juutalaisten Jumalaa, jonka Jeesus sanoo Raamatussa olevan Saatana ja kaiken valheen isän.
Löytyy Paavalin kirje Roomalaisille, luku 7.
- Anonyymi
Pelastuksen saavat armosta Jeesukseen uskoontulleet ja tässä uskossa elämänsä eläneet ja toimineet.
- Anonyymi
Mites sitten suu pannaan viimeisellä tuomiolla kun uskoa ei kysytäkään vaan tekoja. Tuleeko se sinulle yllätyksenä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mites sitten suu pannaan viimeisellä tuomiolla kun uskoa ei kysytäkään vaan tekoja. Tuleeko se sinulle yllätyksenä?
No niinpä, se on kun pappi siunaa vainajan sieluttomana maaksi maatumaan, ja Jeesus herättää uskonnon mukaan fyysiseen ylösnousemukseen koko maailman lopun päivänä, kun kaikki fyysinen palaa. Ei siinä todellisuudessa juuri ole vaihtoehtoja - ei kysymyksiä, ei vastauksia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No niinpä, se on kun pappi siunaa vainajan sieluttomana maaksi maatumaan, ja Jeesus herättää uskonnon mukaan fyysiseen ylösnousemukseen koko maailman lopun päivänä, kun kaikki fyysinen palaa. Ei siinä todellisuudessa juuri ole vaihtoehtoja - ei kysymyksiä, ei vastauksia.
Mutta se mistä uskovaiset voivat olla iloisia - tuo maaksi siunaaminen on todella sieluton, koska Pyhä henki leikkaa uskovaisten sielun irti Paavalin opilla, minkä osana on omatunto, niin ei tarvitse odottaa kuitenkaan maan alla tietoisuuden kanssa, vaan tuleen nousee maailmanlopussa vain zombieita haudoista.
- Anonyymi
>>> omien tekojenko ansiosta <<<
Raamattu:
Minä , Herra , se on minun nimeni , minä en anna kunniaani TOISELLE , enkä
ylistystäni epäjumalille." Jes: 42 : 8- Anonyymi
Juu, se on tiukkaa taistoa, kun sitten syntyykin ihmeidentekijä, joka lupaa ihmeen, ja sitten se ihme toteutuukin sekä lupaa opettaa sen vielä seuraajilleenkin, sekä houkuttelee vielä toisen Jumaan luo, niin Jumala käskee tappamaan ihmeidentekijän ja kaikki seuraajat jopa omin käsin, vaikka olisi oma puoliso, vanhempi tai lapsi, ja nostamaan koston käden kaikkien ihmeidentekijöiden seuraajien ylle.
Löytyy 5.Mooselsen kirja, luku 13. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juu, se on tiukkaa taistoa, kun sitten syntyykin ihmeidentekijä, joka lupaa ihmeen, ja sitten se ihme toteutuukin sekä lupaa opettaa sen vielä seuraajilleenkin, sekä houkuttelee vielä toisen Jumaan luo, niin Jumala käskee tappamaan ihmeidentekijän ja kaikki seuraajat jopa omin käsin, vaikka olisi oma puoliso, vanhempi tai lapsi, ja nostamaan koston käden kaikkien ihmeidentekijöiden seuraajien ylle.
Löytyy 5.Mooselsen kirja, luku 13.Paavali sitten toteutti tämän kristinuskolla, kertoen Raamatussa palvelleensa tällä opilla 'isiensä Jumalaa', ja se on tuo ilmestyskirjan kuningas Salomon puhuva Pedon kuva, kun juutalaiset tappoivat Israelin heimon ja saivat kuninkuuden kuningas Salomon pojalle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paavali sitten toteutti tämän kristinuskolla, kertoen Raamatussa palvelleensa tällä opilla 'isiensä Jumalaa', ja se on tuo ilmestyskirjan kuningas Salomon puhuva Pedon kuva, kun juutalaiset tappoivat Israelin heimon ja saivat kuninkuuden kuningas Salomon pojalle.
Ja kuten Paavali Raamatussa sanoo, ristiinnaulinneensa koko maailman itselleen, niin ei kai siitä toista mieltäkään voi olla, kun koko meidä ajanlaskummekin alkaa tuosta hetkestä: juutalaiset ja Paavali voittivat - Jeesus ja taivasten valtakunnan isä hävisivät; päätyivät ristille vain kiroukseksi Raamatun mukaan (Gal.3:13).
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja kuten Paavali Raamatussa sanoo, ristiinnaulinneensa koko maailman itselleen, niin ei kai siitä toista mieltäkään voi olla, kun koko meidä ajanlaskummekin alkaa tuosta hetkestä: juutalaiset ja Paavali voittivat - Jeesus ja taivasten valtakunnan isä hävisivät; päätyivät ristille vain kiroukseksi Raamatun mukaan (Gal.3:13).
Ja tätä kirousta seuraamalla sitten kristityt päätyvät juutalaisten jumalan uhreiksi - miljardit ja miljardit - eikä juutalaisten enää tarvitse totella Jumalan määräystä (2.Mooseksen kirja, luku 13), kun kristityt ovat heidän puolestaan uhreja.
Kuten Gal.3:13 lukee - Kristus, tosi Jumala Jeesuksen nimeen, pelasti juutalaiset lain kirouksesta, kun tuli heidän edestään kiroukseksi (ei kirotuksi). - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja tätä kirousta seuraamalla sitten kristityt päätyvät juutalaisten jumalan uhreiksi - miljardit ja miljardit - eikä juutalaisten enää tarvitse totella Jumalan määräystä (2.Mooseksen kirja, luku 13), kun kristityt ovat heidän puolestaan uhreja.
Kuten Gal.3:13 lukee - Kristus, tosi Jumala Jeesuksen nimeen, pelasti juutalaiset lain kirouksesta, kun tuli heidän edestään kiroukseksi (ei kirotuksi).Ja kuten Raamatusta tiedämme, niin juutalaisten Jumala asuu tulessa (5.Mooseksen kirja, 4:10 alkaen), niin ainakin luterilainen pappi siunaa tämän uhrilahjan juutalaisten Jumalalle tuleen, fyysisellä ylösnousemuksella, masilman palon liekkeihin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja kuten Raamatusta tiedämme, niin juutalaisten Jumala asuu tulessa (5.Mooseksen kirja, 4:10 alkaen), niin ainakin luterilainen pappi siunaa tämän uhrilahjan juutalaisten Jumalalle tuleen, fyysisellä ylösnousemuksella, masilman palon liekkeihin.
Raamattu on varmasti maailman älykkäin huijaustarina.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Raamattu on varmasti maailman älykkäin huijaustarina.
Ei kai ilman tätä ylimaallista älyä, miljardit ja miljardit ihmiset olisivatkaan olleet valmiita palvomaan kuoliaaksi äärimmäisen julmalla tavalla - ja kiroukseksi tehtyä - Jeesusta, vaan kyllä tuosta äärimmäisestä julmuudesta ja pahuudesta ristiinnaulitun kuvaa katsottaessa lävähtäisi näkökentään SUURI KYSYMYS, että mitä Pyhää tässä on
Pelastuva ne jotka ovat Jeesuksen krituksen omia ovat vanhurskaita, pelastuvat, jumalattomat hukkuvat.
- Anonyymi
LOPETA VALEHTELEMASTA. KOKO JUTTU ON JO KÄRÄHTÄNYT.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vaikea nyt tietää, että kuinka kauan teillä on armon aikaa vähintäinkin pitämään suunne kiinni - jatko sitten onkin näyttävämpi, ellei tuokaan harhaan johtaminen edes lopu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vaikea nyt tietää, että kuinka kauan teillä on armon aikaa vähintäinkin pitämään suunne kiinni - jatko sitten onkin näyttävämpi, ellei tuokaan harhaan johtaminen edes lopu.
Ja syytä olettaa, että tyhmiä on niin paljon, että tuo näyttävä loppu on vielä täysin välttämätön.
Anonyymi kirjoitti:
Et sinne omilla konsteilla pääse, vaikka olisi kuinka tyhmä tässä ajassa.
Anonyymi kirjoitti:
Tämän mailman ruhtinas on tosi valehtelija, sen eksytykset uppoavat kaikki tämän maaiman ihmiseen, kosha he seuraava eksyttäjäänsä, menevät kohten pimeyttä.
Ellei herä henkilö joka on valkeydessa.
- Anonyymi
Kautta koko Raamatun kulkee todistuksen lanka, että ilman verenvuodatusta ei ole syntien anteeksiantamusta.
Vähempi ei riitä enää, kuin täydellinen viaton, vapaaehtoinen uhri Jeesus Kristus.
Usko tai ole uskomatta, muuta emme saa. "Tie, Totuus ja Elämä". "Yksin armosta, yksin uskosta, yksin Jeesuksen Kristuksen tähden." "Kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla, mutta saava lahjaksi...." - Anonyymi
Ap:n viha ja ymmärtämättömyys Juamlan asioita kohtaan ihan naurattaa.
Kukaan ei "ansaitse" pelastua. Jokainen pelastuu armosta eli täysin ansiottomasti, ilman omia ansioita. Pelastumme pelkästään Jeesuksen tähden.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde232692Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292292- 1482254
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532170Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211782Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3891642Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961576- 2931461
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131409- 1331408