Joka kesä vaimoni on käynyt muutaman entisen työkaverinsa kanssa kesäretkellä yhden työkaverinsa mökillä. Tytöt ovat siellä saunoneet ja muistelleet menneitä ihan samalla tavalla kuin miehetkin, mutta kaljaa ilmeisesti on kulunut vähemmän kuin miesväen vastaavilla reissuilla.
Aiempina vuosina tytöt ovat tehneet mökkireissun meidän autolla, sillä meidän itselataava hybridi-Toyota on hyvin varmatoiminen ja se kulkee hyvin vähällä polttoaineella. Minä olen aina ennen reissua tankannut auton, eikä vaimoni ole koskaan suostunut ottamaan bensiinirahaa, vaikka muut osallistujat aina sitä ovat tyrkyttäneetkin. Hyvin mielelläni minä olen aina sponsoroinut näitä virkistysreissuja.
Viime keväänä yksi vaimoni entinen työkaveri oli hankkinut sähköauton (hänen miehensä oli hankkinut). Rouva on niin innoissaan päästöttömästä sähköautosta, että tänä kesänä hän halusi välttämättä tarjota tyttöporukalle päästöttömän virkistysreissun, koska bensiinin polttaminen kuulemma kiihdyttää liikaa kasvihuoneilmiötä. Suunnitelma oli ihan realistinen, sillä kesämökille on matkaa vain 145 km.
Tyttöjen virkistysreissu oli mennyt ihan vanhan kaavan mukaisesti, mutta paluumatkalla tuli teknisiä ongelmia. Sää oli koko ajan sateinen ja paluumatkalla vastatuuli oli ollut aivan mahdoton. Ilmeisesti tästä syystä sähköauton akku alkoi ehtyä siinä määrin jo naapurikunnan puolella, että kuljettaja ei enää uskaltanut jatkaa matkaa kotiin asti. Varmuuden vuoksi hän jäi lataamaan autoa naapurikunnan keskustassa olevan osuuskaupan latauspaikkaan, vaikka kotiin oli enää matkaa 55 km.
Koska latauspisteessä oli jotain vikaa tai sitten kuljettaja ei osannut kaivaa esiin oikeaa apsia, niin vaimoni oli hermostunut tällaiseen pelleilyyn ja hän pyysi minua hakemaan itsensä kotiin. Minä lähdinkin heti puhelun loputtua itselataavalla varmatoimisella hybridi-Toyotalla noutamaan vaimoni kotiin. Auton tankkaamista en edes ajatellut, sillä edellisen tankkauksen jälkeen autolla oli ajettu vasta 490 km. Toimintamatkaa oli vielä riittävästi jäljellä, joten ilman mitään ongelmaa pystyin hyvin ajamaan ylimääräisen 110 km lenkin.
Kun päästiin onnellisesti kotiin, niin vaimoni piti minulle "pienen" puhuttelun. Hän sanoi, että saan kyllä mennä tulevaisuudessakin autokkauppaan, mutta ladattavaa autoa meille ei kuitenkaan ikinä saa hankkia. Olen itsekin ihan samaa mieltä. Jos autolla ei pysty käymään virkistysreissulla 145 km päässä olevalla mökillä 4 henkilön kuormalla ilman välilatausta, niin sellainen sähköauto on täysin käyttökelvoton. Kannattaa tyttöjenkin lähteä ensi kesänä virkistysreissulle taas meidän itselataavalla hybridi-Toyotalla, niin kotimatkallakaan ei jouduta vaikeuksiin.
Päästö-intoilu kostautui
54
588
Vastaukset
- Anonyymi
Kasvissyöjähörhöt ajelevat sähköautoilla.
- Anonyymi
Tämmöisiäkin tarinoita joku jaksaa rustata ihan vain kateuttaan.
- Anonyymi
Mikä noin hiertää, kun pitää pitkiä satuja rustailla?
- Anonyymi
Taas on vanhan seniilin mieli vajonnut takaisin viisivuotiaan tasolle. On sellaista tarinankerrontaa jota kuulee vain hiekkalaatikolla ja vanhainkodin seniili-osastolla.
- Anonyymi
Toyota ies ei sponsoroi ketään, se on koettu monta kertaa. Ei kysy koskaan, että saanko tai voinko tarjota?
- Anonyymi
Hieno tarina. T-miehet keskittyvät elämään kun taas patteri-Teroilla lataaminen hallitsee elämää.
- Anonyymi
Tarkoitit varmaan että T-miehet keskittyvät rustaamaan suomi24:lle tällaisia höpöhöpö-tarinoita sen elämisen sijaan? Tai ehkä netissä roikkuminen on heidän käsitys elämästä.
- Anonyymi
Corolla hybridin maavaralla ei ole mitään asiaa mökkiteille 4 hengen kuormalla + tavarat.
- Anonyymi
Aika surkeakuntoinen mökkitie teillä.
- Anonyymi
" Corolla hybridin maavaralla ei ole mitään asiaa mökkiteille 4 hengen kuormalla + tavarat. "
Nyt sähköautoja ihannoivat poikaset eivät taaskaan ymmärrä oikeaa elämää. Tytöt tekivät virkistysreissunsa mökille, joka ei nyt satu olemaan minkään kivikkoisen metsätien päässä oleva mutalammen rannalle kyhätty hörskä, vaan se oli varakkaan perikunnan omistuksessa oleva entinen ökykartano. Päärakennuksen pihaan tulee hyväkuntoinen autotie, jota pääsee hyvin ajamaan myös nykyaikaisella turistibussilla. Monesti siellä käykin bussilastillinen ihmisiä juhlimassa kerralla. Itselataavalla varmatoimisella hybridi-Toyotalla ei siis ole mitään vaikeuksia ajaa kartanon pihaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
" Corolla hybridin maavaralla ei ole mitään asiaa mökkiteille 4 hengen kuormalla tavarat. "
Nyt sähköautoja ihannoivat poikaset eivät taaskaan ymmärrä oikeaa elämää. Tytöt tekivät virkistysreissunsa mökille, joka ei nyt satu olemaan minkään kivikkoisen metsätien päässä oleva mutalammen rannalle kyhätty hörskä, vaan se oli varakkaan perikunnan omistuksessa oleva entinen ökykartano. Päärakennuksen pihaan tulee hyväkuntoinen autotie, jota pääsee hyvin ajamaan myös nykyaikaisella turistibussilla. Monesti siellä käykin bussilastillinen ihmisiä juhlimassa kerralla. Itselataavalla varmatoimisella hybridi-Toyotalla ei siis ole mitään vaikeuksia ajaa kartanon pihaan.Sähköjä ei kuitenkaan ole?
- Anonyymi
Onko jollain paristokäyttöisellä autolla paremmin asiaa sinne mökkitielle?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
" Corolla hybridin maavaralla ei ole mitään asiaa mökkiteille 4 hengen kuormalla tavarat. "
Nyt sähköautoja ihannoivat poikaset eivät taaskaan ymmärrä oikeaa elämää. Tytöt tekivät virkistysreissunsa mökille, joka ei nyt satu olemaan minkään kivikkoisen metsätien päässä oleva mutalammen rannalle kyhätty hörskä, vaan se oli varakkaan perikunnan omistuksessa oleva entinen ökykartano. Päärakennuksen pihaan tulee hyväkuntoinen autotie, jota pääsee hyvin ajamaan myös nykyaikaisella turistibussilla. Monesti siellä käykin bussilastillinen ihmisiä juhlimassa kerralla. Itselataavalla varmatoimisella hybridi-Toyotalla ei siis ole mitään vaikeuksia ajaa kartanon pihaan.Sähköauto oli loihdittu kurpitsasta ja livreepukuinen yksityiskuljettaja oli loihdittu naapurin kollista. Kahden päivän kuluttua lumous haihtui ja jälkeen jäi kartanon portaille normaali naisten stilettikorkokenkä. Prinsessa ontui kotiin yksi kenkä jalassa samoin, kuin koko tarina ontui. Naapurin kollikin hävisi pahimman ajaksi. Toimitti kengän myöhemmin.
- Anonyymi
Kompastuiko eukkosi vieraaseen mulkeroon ?
- Anonyymi
Unohtui aloituskirjoituksessa maininta siitä, millä sähköautolla virkistysreissua yritettiin tehdä. Auto oli käytettynä Suomeen tuotu Tesla, jonka käyttöhistoria oli selvitetty hyvin tarkkaan. Auton entinen omistaja oli ollut saaressa asuva sokea pappi, joka ei koskaan ajanut ylinopeutta. Saaressa oli myös niin kehno sähköverkko, että autoa ei ollut koskaan ladattu ylijännitteellä.
- Anonyymi
Seli seli, tunnusta vaun että kyseessä oli bz4x.
Muilla sujuu pidempikin matka aivan hyvin. Tesloilla menee yli 400 km aina ja joka kelissä.
- Anonyymi
Tämä juopon seniili tarina meni kiville viimeistään siinä kohtaa kun hän kertoi lähteneensä hakemaan vaimoaan.
Se juopoo olisi ollut tuossa tilanteessa täysin ajokyvytön.- Anonyymi
Jos vaimo ei tule viikonlopun riennoista ajallaan kotiin niin syyksi voi kertoa, että sähköauton akku oli tyhjä ja laturi ei toiminut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos vaimo ei tule viikonlopun riennoista ajallaan kotiin niin syyksi voi kertoa, että sähköauton akku oli tyhjä ja laturi ei toiminut.
Mutta jostain syystä vaimo on täynnä virtaa.
- Anonyymi
" Tämä juopon seniili tarina meni kiville viimeistään siinä kohtaa kun hän kertoi lähteneensä hakemaan vaimoaan.
Se juopoo olisi ollut tuossa tilanteessa täysin ajokyvytön. "
Kumma juttu, että jaksat aina haukkua minua juopoksi seniiliksi. Voin sinulle vakuuttaa, että kumpikaan väite ei pidä paikkaansa. En ole mikään juoppo, sillä nautin aina alkoholia vain kohtuullisesti, eikä ajatustoiminnassa ole havaittu olevan vielä mitään vikaa. Mielikuvituskin minulla on paljon parempi kuin monilla nuorilla kaverella.
Olisinhan minä tietysti osannut ajaa pienessä maistissakin naapurikuntaan, mutta en kuitenkaan näin menettele. Lähden ajamaan autolla vasta sitten, kun olen riittävän selvänä. Minulla on kotona alkoholimittari, joten voin autoilemaan lähtiessäni tarkistaa asian. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
" Tämä juopon seniili tarina meni kiville viimeistään siinä kohtaa kun hän kertoi lähteneensä hakemaan vaimoaan.
Se juopoo olisi ollut tuossa tilanteessa täysin ajokyvytön. "
Kumma juttu, että jaksat aina haukkua minua juopoksi seniiliksi. Voin sinulle vakuuttaa, että kumpikaan väite ei pidä paikkaansa. En ole mikään juoppo, sillä nautin aina alkoholia vain kohtuullisesti, eikä ajatustoiminnassa ole havaittu olevan vielä mitään vikaa. Mielikuvituskin minulla on paljon parempi kuin monilla nuorilla kaverella.
Olisinhan minä tietysti osannut ajaa pienessä maistissakin naapurikuntaan, mutta en kuitenkaan näin menettele. Lähden ajamaan autolla vasta sitten, kun olen riittävän selvänä. Minulla on kotona alkoholimittari, joten voin autoilemaan lähtiessäni tarkistaa asian.Minulla on kotona alkoholimittari, joten voin autoilemaan lähtiessäni tarkistaa asian."
Normaali-ihmisen ei tarvitse hankkia alkoholimittaria kotiin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minulla on kotona alkoholimittari, joten voin autoilemaan lähtiessäni tarkistaa asian."
Normaali-ihmisen ei tarvitse hankkia alkoholimittaria kotiin." Normaali-ihmisen ei tarvitse hankkia alkoholimittaria kotiin. "
Minä olen ihan normaali ihminen, vaikka minulla onkin alkoholimittari kotona. En ole mittaria itse ostanut, vaan olen saanut sen liikelahjana yhdessä neuvottelussa. Neuvotelussa olimme kaikki selvinpäin, mutta alkoholimittarin kanssa kaikki osallistujat kotiin lähtivät. Huonompiakin liikelahjoja olen saanut. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
" Normaali-ihmisen ei tarvitse hankkia alkoholimittaria kotiin. "
Minä olen ihan normaali ihminen, vaikka minulla onkin alkoholimittari kotona. En ole mittaria itse ostanut, vaan olen saanut sen liikelahjana yhdessä neuvottelussa. Neuvotelussa olimme kaikki selvinpäin, mutta alkoholimittarin kanssa kaikki osallistujat kotiin lähtivät. Huonompiakin liikelahjoja olen saanut.Mikään alkoholimittari ei ole täysin tarkka, joten kukaan järkevä ei siihen luota. Jopa poliisin puhallustestissä on paljon virhettä ja lopullinen tuomio tulee vasta verotestistä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikään alkoholimittari ei ole täysin tarkka, joten kukaan järkevä ei siihen luota. Jopa poliisin puhallustestissä on paljon virhettä ja lopullinen tuomio tulee vasta verotestistä.
Anteeksi näppihäiriö, siis veritestistä eikä verotestistä.
- Anonyymi
Trollitehtaan DISSAUSTA. . MIELIKUVITUSTA. . MIELIKUVITUS TARINAA. . VAALETTA TÄYTTÄ PASKOO ! ! ÄLÄ KOMMENTOI ! ! ÄLÄ RUOKI TROLLITEHDASTA ! !
- Anonyymi
"En ole mittaria itse ostanut, vaan olen saanut sen liikelahjana yhdessä neuvottelussa"
Fiksumpi ihminen olisi ymmärtänyt vinkin ja vähentänyt joumistaan kun duunissakin annettiin hyvin selkeää sanomaa että nyt on mennyt juopottelu yli rajojen.
Ja kun itsekin myönnät että käyttöä tuolle laitteelle on säännöllisesti niin oikeasti kyse ei ole siitä mitä minä kirjoitan vaan mikä sun alkoholismin aste on.
"joten voin autoilemaan lähtiessäni tarkistaa asian."- Anonyymi
" Fiksumpi ihminen olisi ymmärtänyt vinkin ja vähentänyt joumistaan kun duunissakin annettiin hyvin selkeää sanomaa että nyt on mennyt juopottelu yli rajojen.
Ja kun itsekin myönnät että käyttöä tuolle laitteelle on säännöllisesti niin oikeasti kyse ei ole siitä mitä minä kirjoitan vaan mikä sun alkoholismin aste on.
"joten voin autoilemaan lähtiessäni tarkistaa asian." "
Kovin ihmeellisiä arvioita sinä teet entisistä liiketuttavistani. Neuvottelussa oli mukana 20 pätevää sähköalan ammattilaista, ja kaikille heille sähköalan maahantuoja lahjoitti alkoholimittarit. Kaikki kaverit ottivat kiitollisina liikelahjan vastaan. Yhdestäkään heistä ei ole tullut alkoholistia.
Sinulle kohtuullisen viinanjuonnin vastustamisesta on tullut jo suorastaan neuroosi. Täsmälleen samanlainen neuroosi sinulla on sähköauton pakollisuuden puolustamisessakin. Taidat olla onneton ja synkkämielinen ihminen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
" Fiksumpi ihminen olisi ymmärtänyt vinkin ja vähentänyt joumistaan kun duunissakin annettiin hyvin selkeää sanomaa että nyt on mennyt juopottelu yli rajojen.
Kovin ihmeellisiä arvioita sinä teet entisistä liiketuttavistani. Neuvottelussa oli mukana 20 pätevää sähköalan ammattilaista, ja kaikille heille sähköalan maahantuoja lahjoitti alkoholimittarit. Kaikki kaverit ottivat kiitollisina liikelahjan vastaan. Yhdestäkään heistä ei ole tullut alkoholistia.
Sinulle kohtuullisen viinanjuonnin vastustamisesta on tullut jo suorastaan neuroosi. Täsmälleen samanlainen neuroosi sinulla on sähköauton pakollisuuden puolustamisessakin. Taidat olla onneton ja synkkämielinen ihminen.Sinä olet ylivoimaisesti tämän palstan eniten omasta viinanjuonnistaan kirjoittanut yksilö. Siitä ei kahta sanaa. Hyvin usein kirjoittelet kuinka tojotalla käydään hakemassa viinakaupasta lisää mielenvirkistettä.
Samoin sinun kirjoituksista näkee hyvin usein että ei ole aivan selviltäpäin näppäimistön ääressä oltu kun on enteriä painettu.
Kyllä tämä on aivan sinun kirjoituksiin perustuvaa kommenttia että alkoholi maistuu.
Yksi erittäin paljastava piirre on se että välillä sinä viinapäissäsi olet rehvakas viinankäyttösi suhteen ja sitten selvinpäin yrität vetää takaisin.
Merkit ovat niin ilmiselvät että tunnistat ne itsekin kun vähän ajattelet ja katselet mitä olet kirjoittanut.
Et varmaan muista noita viinapäissäsi kirjoittamia. Me muut muistamme. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinä olet ylivoimaisesti tämän palstan eniten omasta viinanjuonnistaan kirjoittanut yksilö. Siitä ei kahta sanaa. Hyvin usein kirjoittelet kuinka tojotalla käydään hakemassa viinakaupasta lisää mielenvirkistettä.
Samoin sinun kirjoituksista näkee hyvin usein että ei ole aivan selviltäpäin näppäimistön ääressä oltu kun on enteriä painettu.
Kyllä tämä on aivan sinun kirjoituksiin perustuvaa kommenttia että alkoholi maistuu.
Yksi erittäin paljastava piirre on se että välillä sinä viinapäissäsi olet rehvakas viinankäyttösi suhteen ja sitten selvinpäin yrität vetää takaisin.
Merkit ovat niin ilmiselvät että tunnistat ne itsekin kun vähän ajattelet ja katselet mitä olet kirjoittanut.
Et varmaan muista noita viinapäissäsi kirjoittamia. Me muut muistamme.Ihan selvästi olet neuroottinen ihminen toisten viinankäytön suhteen. Ehkä sinulla on lapsuudessasi ollut sellaisia kokemuksia alkoholista, että et osaa aikuisenakaan käyttäytyä oikein vapautuneesti.
Kyllähän tuollaisellakin asenteella pärjää huumorintajuttomien maitosuupoikien kanssa, mutta reippaampien vanhempien sähkömiesten kanssa sinun ei kannata lähteä viettämään saunailtaa. Sellaisessa tilaisuudessa voisit ehkä tuntea itsesi vähän ulkopuoliseksi, mutta pieni harjoittelu saattaisi silti parantaa neuroosiasi.
Enhän minä ole koskaan lasiin sylkenyt, nutta käytännössä olen melkein raittiusmies. Nytkin on kyllä näppäimistön vieressä aromilasissa tilkkanen keskihintaista konjakkia, koska tänään oli kovat hommat puutarhassa. Ei pieni lääketilkka minusta milloinkaan alkoholistia tee.
Minä muistan varsin hyvin kaikki aiemmat kirjoitukseni, mutta sen lisäksi olen tallentanut kaikki juttuni tietokoneen kovalevylle. Pystyn siis löytämään sellaisetkin jutut, jotka olen kirjoittanut keskustelupalstoille vaikka 10 vuotta sitten. Tämä on siinä suhteessa mukavaa, että tällä konstilla saatan itsekin tarkastella sitä, miten kirjoitustyylini on muuttunut vuosien varrella. Pientä muutosta on siinä tapahtunutkin, mutta perusilme on kuitenkin ihan entinen eli muita valistava ja kunnioittava hyväntahtoinen kirjoitustyyli. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihan selvästi olet neuroottinen ihminen toisten viinankäytön suhteen. Ehkä sinulla on lapsuudessasi ollut sellaisia kokemuksia alkoholista, että et osaa aikuisenakaan käyttäytyä oikein vapautuneesti.
Kyllähän tuollaisellakin asenteella pärjää huumorintajuttomien maitosuupoikien kanssa, mutta reippaampien vanhempien sähkömiesten kanssa sinun ei kannata lähteä viettämään saunailtaa. Sellaisessa tilaisuudessa voisit ehkä tuntea itsesi vähän ulkopuoliseksi, mutta pieni harjoittelu saattaisi silti parantaa neuroosiasi.
Enhän minä ole koskaan lasiin sylkenyt, nutta käytännössä olen melkein raittiusmies. Nytkin on kyllä näppäimistön vieressä aromilasissa tilkkanen keskihintaista konjakkia, koska tänään oli kovat hommat puutarhassa. Ei pieni lääketilkka minusta milloinkaan alkoholistia tee.
Minä muistan varsin hyvin kaikki aiemmat kirjoitukseni, mutta sen lisäksi olen tallentanut kaikki juttuni tietokoneen kovalevylle. Pystyn siis löytämään sellaisetkin jutut, jotka olen kirjoittanut keskustelupalstoille vaikka 10 vuotta sitten. Tämä on siinä suhteessa mukavaa, että tällä konstilla saatan itsekin tarkastella sitä, miten kirjoitustyylini on muuttunut vuosien varrella. Pientä muutosta on siinä tapahtunutkin, mutta perusilme on kuitenkin ihan entinen eli muita valistava ja kunnioittava hyväntahtoinen kirjoitustyyli.Ja mikään alkoholimittari ei ole tarkka eikä yhteenkään niistä voi täysin luottaa. Vain laboratiossa suoritettu testi on tarkka.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinulle kohtuullisen viinanjuonnin vastustamisesta on tullut jo suorastaan neuroosi. Täsmälleen samanlainen neuroosi sinulla on sähköauton pakollisuuden puolustamisessakin. Taidat olla onneton ja synkkämielinen ihminen.Alkoholimittari on kaikkien aikojen typerin lahja työpaikalle. Etenkin kun ne ovat lähinnä leluja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Alkoholimittari on kaikkien aikojen typerin lahja työpaikalle. Etenkin kun ne ovat lähinnä leluja.
Onhan se hyvä lahja alkoholisotuneelle työyhteisölle herätysmielessä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onhan se hyvä lahja alkoholisotuneelle työyhteisölle herätysmielessä.
" Onhan se hyvä lahja alkoholisotuneelle työyhteisölle herätysmielessä. "
Mielestäni alkoholimittari oli ihan sopiva lahja meille kokeneille sähkömiehille. Koulutustilaisuuden jälkeen maahantuoja oli järjestänyt meille vielä kunnollisen saunaillankin, jonka aikana alkoholimittarin toimintaa päästiin käytännössä kokeilemaan. Illan aikana järjestettiin vielä leikkimielinen kilpailukin siitä, kuka pystyy puhaltamaan miehekkäimmät lukemat. Kilpailun voitti luonnollisesti maahantuojan edustaja, koska hän oli harjoitellut puhaltamista eniten eri puolilla Suomea järjestetyissä koulutustilaisuuksissa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
" Onhan se hyvä lahja alkoholisotuneelle työyhteisölle herätysmielessä. "
Mielestäni alkoholimittari oli ihan sopiva lahja meille kokeneille sähkömiehille. Koulutustilaisuuden jälkeen maahantuoja oli järjestänyt meille vielä kunnollisen saunaillankin, jonka aikana alkoholimittarin toimintaa päästiin käytännössä kokeilemaan. Illan aikana järjestettiin vielä leikkimielinen kilpailukin siitä, kuka pystyy puhaltamaan miehekkäimmät lukemat. Kilpailun voitti luonnollisesti maahantuojan edustaja, koska hän oli harjoitellut puhaltamista eniten eri puolilla Suomea järjestetyissä koulutustilaisuuksissa.Nyt on taas juoppovaarille maistunut vähän enemmänkin kun on rehvakas vaihe päällä juomatarinoissa.
Sitten rännin päätyttyä vedetään takaisin selvänä päivänä.
"nutta käytännössä olen melkein raittiusmies."
On niis selkeä kuvio ja taudinkuva. Ennen loppuu poikakoiralta kusi kuin juopolta selitykset. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt on taas juoppovaarille maistunut vähän enemmänkin kun on rehvakas vaihe päällä juomatarinoissa.
Sitten rännin päätyttyä vedetään takaisin selvänä päivänä.
"nutta käytännössä olen melkein raittiusmies."
On niis selkeä kuvio ja taudinkuva. Ennen loppuu poikakoiralta kusi kuin juopolta selitykset." On niis selkeä kuvio ja taudinkuva. Ennen loppuu poikakoiralta kusi kuin juopolta selitykset. "
Neuroosisi ei näytä yhtään paranemisen merkkejä. Et siis pysty vieläkään suhtautumaan normaalisti kohtuullisesti viiniä käyttäviin asiallisiin ja tietäviin miehiin. Tällaisiakin ihmisiä maailmassa näköjään on.
Tämän keskustelun pääaihe ei tietenkään ole minun alkoholinkäyttöni, vaan käytettynä Suomeen tuodun Tesla-sähköauton pieni toimintamatka kesäkelissä. Jos sähköautolla ei pysty suorittamaan virkistysreissua 145 km päässä olevalle mökille (kartanoon) ilman välilatausta, niin kyllä auto on silloin täysin käyttökelvoton.
Jos minun itselataavan hybridi-Toyotani toimintamatka olisi noin huono, niin vaihtaisin heti merkkiä. Ostaisin todennäköisesti jonkin dieselkäyttöisen auton, sillä niitä ei tarvitse kovin usein tankata. Onneksi itselataava hybridi-Toyota on toimintamatkaltaan niin hyvä, että diesel-autojen perään ei tarvitse haikailla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
" On niis selkeä kuvio ja taudinkuva. Ennen loppuu poikakoiralta kusi kuin juopolta selitykset. "
Neuroosisi ei näytä yhtään paranemisen merkkejä. Et siis pysty vieläkään suhtautumaan normaalisti kohtuullisesti viiniä käyttäviin asiallisiin ja tietäviin miehiin. Tällaisiakin ihmisiä maailmassa näköjään on.
Tämän keskustelun pääaihe ei tietenkään ole minun alkoholinkäyttöni, vaan käytettynä Suomeen tuodun Tesla-sähköauton pieni toimintamatka kesäkelissä. Jos sähköautolla ei pysty suorittamaan virkistysreissua 145 km päässä olevalle mökille (kartanoon) ilman välilatausta, niin kyllä auto on silloin täysin käyttökelvoton.
Jos minun itselataavan hybridi-Toyotani toimintamatka olisi noin huono, niin vaihtaisin heti merkkiä. Ostaisin todennäköisesti jonkin dieselkäyttöisen auton, sillä niitä ei tarvitse kovin usein tankata. Onneksi itselataava hybridi-Toyota on toimintamatkaltaan niin hyvä, että diesel-autojen perään ei tarvitse haikailla.Milloin duunarit ovat alkaneet viiniä juomaan?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Milloin duunarit ovat alkaneet viiniä juomaan?
" Milloin duunarit ovat alkaneet viiniä juomaan? "
Minä olen jo kymmeniä vuosia tykännyt käyttää sopivaa viiniä hyvän sapuskan kyytipoikana. Aikoinaan olen itse tehnyt paljonkin todella hyvää kotiviiniä, sillä isossa puutarhassani kasvaa paljon viininvalmistukseen sopivia marjoja, mutta opetin sen homman noin 10 vuotta sitten. Käytän viiniä aterioinnin yhteydessä nykyisin niin vähän, että ostan valmiit viinit viinakaupasta. Yhden pullon ostin koemielessä maitokaupan 8 % viiniäkin, mutta ei se oikein minulle maistunut. Alko osaa tuoda maahan minulle sopivia viinejä.
- Anonyymi
Noinhan siinä voi käydä, jos ostaa sähköautoksi bz4x:n. Onneksi sitä ei ole juuri saatu kaupaksi, sillä valveutuneet ostajat päätyvät pienen vertailun jälkeen parempiin sähköautoihin.
- Anonyymi
En tiedä miten keskustelu johti sähköauton arvostelusta alkoholin käyttöön. Se sanon, jos dokaa, niin dokaa kunnolla. Työssä käyvä polttiskuski säästää kaikkein eniten. Oletetaan työmatkan olevan 50 km./sivu yhteensä 100 kilometriä ja vanha öljyruutta kuluttaa 8 l+ kaljanhakumatka n 20€, jos vetää vaikka 3 päivää säästää 60-80€ sillä saa 3 kpl. 0,7 l jäykkää. Sähköllä ajeleva kohtalotoveri säästää vaivaiset 12€, eihän sillä saa, kuin pullon viiniä. Siitä ilmeisesti johtuu virheellinen käsitys , että sähköllä ajelevat olisivat jotenkin kultivoituneempia. Todellisessa elämässä bensassa viikossa säästetyn 130€ voi käyttää vaikka konserttiin, teatteriin, elokuviin, parturiin, hammaslääkäriin,lasten kouluvaatteisiin,linnanmäelle,vesilaskun maksuun tms.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En tiedä miten keskustelu johti sähköauton arvostelusta alkoholin käyttöön. Se sanon, jos dokaa, niin dokaa kunnolla. Työssä käyvä polttiskuski säästää kaikkein eniten. Oletetaan työmatkan olevan 50 km./sivu yhteensä 100 kilometriä ja vanha öljyruutta kuluttaa 8 l kaljanhakumatka n 20€, jos vetää vaikka 3 päivää säästää 60-80€ sillä saa 3 kpl. 0,7 l jäykkää. Sähköllä ajeleva kohtalotoveri säästää vaivaiset 12€, eihän sillä saa, kuin pullon viiniä. Siitä ilmeisesti johtuu virheellinen käsitys , että sähköllä ajelevat olisivat jotenkin kultivoituneempia. Todellisessa elämässä bensassa viikossa säästetyn 130€ voi käyttää vaikka konserttiin, teatteriin, elokuviin, parturiin, hammaslääkäriin,lasten kouluvaatteisiin,linnanmäelle,vesilaskun maksuun tms.
Mikä parasta, kun dokaa kunnolla valtion verotulot säilyvät.
- Anonyymi
" Noinhan siinä voi käydä, jos ostaa sähköautoksi bz4x:n. Onneksi sitä ei ole juuri saatu kaupaksi, sillä valveutuneet ostajat päätyvät pienen vertailun jälkeen parempiin sähköautoihin. "
Olet lukenut huonosti tämän ketjun. Jutussa mainittu sähköauto oli käytettynä Suomeen tuotu Tesla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
" Noinhan siinä voi käydä, jos ostaa sähköautoksi bz4x:n. Onneksi sitä ei ole juuri saatu kaupaksi, sillä valveutuneet ostajat päätyvät pienen vertailun jälkeen parempiin sähköautoihin. "
Olet lukenut huonosti tämän ketjun. Jutussa mainittu sähköauto oli käytettynä Suomeen tuotu Tesla.Yhtä hyvin avauksessa olisi voitu kirjoittaa Zetorista tai avaruusaluksesta.
Seniilin korvien välin viinahuuruisia jorinoita. Kirjoitustyylikin on kuin alakoululaisella.
- Anonyymi
Onko Corolla hybrid jonkun mielestä hyvä auto. Karmea ajettava. Suuntavakavuus puutteellinen, tien kaltevuus vie oikealle tai vasemmalle. Melua aivan liikaa.
- Anonyymi
Olen, vein tuttavan hybridi Toyotan Vihdistä Tampereelle. Naapurini "Pekka" ajoi sähköautoani perässä. Oli aika rauhaton vehje, en kyllä suostuisi enää moiseen. Naapurin Pekka kertoi käyneensä firman Toyotalla Tartossa ja parhaiten sujui lauttamatka. Tampereella kyseltiin miten meni???? välttelevä vastaus nooo kyyyllä se ihan kivasti kulki. Paluumatkalla naapuri sanoi, että kyllä Polestar on hieno vehje maantiellä. Toyotaa ei voi oikein edes verrata Polestariin, niin erilaisia ne ovat, en kaipaa.
- Anonyymi
TM vertailun mukaan ajettavuus
maaantie 10
kaupunki 10
Octavia jäi kaupungissa pykälällä. Muute merkit sitten selvästi näitä kahta huonompia.
- Anonyymi
"Mielestäni alkoholimittari oli ihan sopiva lahja meille kokeneille sähkömiehille."
Minulle selvisi kokeneiden sähkömiestsn alkoholinkäyttö jo 70-luvun alkupuolells, kun olin kesäharjoittelijana Loviisan ydinvoimalatyömaalla. Jääkööt nyt se iso kansallinen sähköfirma sanomatta. Oli siellä myös H-alkuinen urakoitsijakin.- Anonyymi
Surullisinta tässä on se kuinka paljon näiden alkoholistien läheiset joutuvat kärsimään. Selityksiä sille päivittäiselle dokaamiselle kyllä löytyy näiden juoppojen mielessä. Kun nyt on taas tällainen juttu että on otan pikku lasillisen nyt. Ei se ketään haittaa.
Kyllä se haittaa.
Ja sivutuotteena tulee vielä se että kirjoittelee näitä alakoulutarinoita nettiin joillle kaikki nauravat.
- Anonyymi
Teslalla ei pysty ajamaan lataamatta kesällä 290 km! Aika paksua valetta.
- Anonyymi
Juuri lyhyt toimintamatka onkin Teslojen ja muiden vastaavien sähköautojen suurin ongelma. Tästä syystä sähköautojen myynti onkin romahtanut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juuri lyhyt toimintamatka onkin Teslojen ja muiden vastaavien sähköautojen suurin ongelma. Tästä syystä sähköautojen myynti onkin romahtanut.
Hybridi-Toyotat menevät kiihtyvällä tahdilla kaupaksi, koska toimintamatka on riittävä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tesla kyllä jaksaa pidemmälle kuin Tojomiehen virtsarakko.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hybridi-Toyotat menevät kiihtyvällä tahdilla kaupaksi, koska toimintamatka on riittävä.
Tosi kuin vesi.
- Anonyymi
Kuski ja auto käyvät molemmat etanolilla.
- Anonyymi
Kuskikin top fuel luokkaa.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vakava rikosepäily Seinäjoella
Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html412795Mitä on woketus?
Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k4342363Olet saanut kyllä tunnisteita
Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens232292Mies pakko olla rehellinen
Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau182110Oletko jo luovuttanut?
Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?1421786Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin
Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin1411747Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen
Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat241275Hirvenmaitojuusto
Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,21180- 741079
Kerro mulle miksi juuri me
Kohdattiin? Tässä elämässä. Vaikka ollaan edelleen tutut tuntemattomat. Se on omituinen tunne.67997