Nukkumaan menossa?
Miltä vaikuttaa?
20
285
Vastaukset
- Anonyymi
Ei nukkumaan. Nyt lähden vieraisiin. Hyvää yötä.
- Anonyymi
Uniselta vaikuttaa yleensä nukkumaan mennessä.
Kun saisikin nukuttua. Vähän tuntuu turhalta mennä nukkumaan, kun on jo aavistus ettei siitä mitään tule.
- Anonyymi
Nukahtamisvaikeudet ovat yleisiä, mutta onneksi niihin löytyy usein helpotusta. Tässä muutamia vinkkejä, jotka voivat auttaa sinua nukahtamaan nopeammin:
Makuuhuoneen valmistelu:
Pimeä ja hiljainen ympäristö: Käytä pimennysverhoja tai silmälappu, ja varmista, että huone on mahdollisimman hiljainen.
Oikea lämpötila: Huoneen tulisi olla viileä, mutta ei liian kylmä.
Mukava sänky ja tyynyt: Investoi hyvään sänkyyn ja tyynyihin, jotka tukevat kehoasi kunnolla.
Vältä ruutua: Älä käytä puhelinta, tablettia tai tietokonetta vähintään tuntiin ennen nukkumaanmenoa, sillä niiden valo häiritsee unen hormoni melatoniinin tuotantoa.
Rutiinit ja elämäntavat:
Säännölliset nukkumaanmeno- ja heräämisajat: Pyri käymään nukkumaan ja heräämään joka päivä samaan aikaan, myös viikonloppuisin.
Rentouttava iltarutina: Kehitä rauhoittava iltarutina, joka auttaa sinua valmistautumaan uneen. Voit esimerkiksi lukea kirjaa, kuunnella rauhoittavaa musiikkia tai ottaa lämpimän kylvyn.
Liikunta: Säännöllinen liikunta päivän aikana parantaa unen laatua, mutta vältä raskasta liikuntaa juuri ennen nukkumaanmenoa.
Ruokavalio: Vältä raskasta, rasvaista tai sokeripitoista ruokaa lähellä nukkumaanmenoa. Myös kofeiini ja alkoholi voivat häiritä unta.
Mielen rauhoittaminen:
Hengitysharjoitukset: Syvät ja hitaat hengitykset auttavat rauhoittamaan mieltä ja kehoa.
Rentoutusharjoitukset: Kokeile progressiivista lihaskunnon rentoutusta tai muita rentoutusharjoitteita.
Mielestäni pois: Jos murehdit asioita, yritä kirjoittaa ne ylös ennen nukkumaanmenoa. Tämä voi auttaa sinua päästämään huolista ja keskittymään uneen.
Jos nukahtamisvaikeudet jatkuvat pitkään, kannattaa keskustella asiasta lääkärin kanssa.
Lisää tietoa:
Itsehoitoapteekki: https://www.itsehoitoapteekki.fi/hyvinvointi-terveys/melatoniini/artikkelit/miten-saada-unta-7-vinkkia-nukahtamiseen/
Yliopiston Apteekki: https://www.yliopistonapteekki.fi/ideat-ja-vinkit/uniongelma - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nukahtamisvaikeudet ovat yleisiä, mutta onneksi niihin löytyy usein helpotusta. Tässä muutamia vinkkejä, jotka voivat auttaa sinua nukahtamaan nopeammin:
Makuuhuoneen valmistelu:
Pimeä ja hiljainen ympäristö: Käytä pimennysverhoja tai silmälappu, ja varmista, että huone on mahdollisimman hiljainen.
Oikea lämpötila: Huoneen tulisi olla viileä, mutta ei liian kylmä.
Mukava sänky ja tyynyt: Investoi hyvään sänkyyn ja tyynyihin, jotka tukevat kehoasi kunnolla.
Vältä ruutua: Älä käytä puhelinta, tablettia tai tietokonetta vähintään tuntiin ennen nukkumaanmenoa, sillä niiden valo häiritsee unen hormoni melatoniinin tuotantoa.
Rutiinit ja elämäntavat:
Säännölliset nukkumaanmeno- ja heräämisajat: Pyri käymään nukkumaan ja heräämään joka päivä samaan aikaan, myös viikonloppuisin.
Rentouttava iltarutina: Kehitä rauhoittava iltarutina, joka auttaa sinua valmistautumaan uneen. Voit esimerkiksi lukea kirjaa, kuunnella rauhoittavaa musiikkia tai ottaa lämpimän kylvyn.
Liikunta: Säännöllinen liikunta päivän aikana parantaa unen laatua, mutta vältä raskasta liikuntaa juuri ennen nukkumaanmenoa.
Ruokavalio: Vältä raskasta, rasvaista tai sokeripitoista ruokaa lähellä nukkumaanmenoa. Myös kofeiini ja alkoholi voivat häiritä unta.
Mielen rauhoittaminen:
Hengitysharjoitukset: Syvät ja hitaat hengitykset auttavat rauhoittamaan mieltä ja kehoa.
Rentoutusharjoitukset: Kokeile progressiivista lihaskunnon rentoutusta tai muita rentoutusharjoitteita.
Mielestäni pois: Jos murehdit asioita, yritä kirjoittaa ne ylös ennen nukkumaanmenoa. Tämä voi auttaa sinua päästämään huolista ja keskittymään uneen.
Jos nukahtamisvaikeudet jatkuvat pitkään, kannattaa keskustella asiasta lääkärin kanssa.
Lisää tietoa:
Itsehoitoapteekki: https://www.itsehoitoapteekki.fi/hyvinvointi-terveys/melatoniini/artikkelit/miten-saada-unta-7-vinkkia-nukahtamiseen/
Yliopiston Apteekki: https://www.yliopistonapteekki.fi/ideat-ja-vinkit/uniongelmaJanilla ei ole rahaa ostaa pimennysverhoja. Vaikka jaksaa valitta valoisuudesta.Janilla ei ole laittaa 40 e niihin verhoihin.Janihan on aamusta aamuyöhön palstoilla koska ei voi mennä nukkuu ettei vaan missaa vastauksia. Jani valittaa kun häntä väsyttää töissä koska on palstoilla aamuyöhön asti ennen kuin tajuu laittaa netin kiinni. Jani myös juo kahvia välillä iltasin ja jaksaa ihmetellä kun ei väsytä. jani myös syö todella myöhään eli kun pitäis mennä nukkuu niin hän syö. Janihan kirjoittaa koko päällä naisen puuteta joka masentaa häntä. Jani ei halua mennä lääkäriin.
Jani itse voi kertoa jos nämä kertomani asiat ei pidä paikkansa. Muistutan jania että löytyy kyllä netistä jos ei ite muista Anonyymi kirjoitti:
Janilla ei ole rahaa ostaa pimennysverhoja. Vaikka jaksaa valitta valoisuudesta.Janilla ei ole laittaa 40 e niihin verhoihin.Janihan on aamusta aamuyöhön palstoilla koska ei voi mennä nukkuu ettei vaan missaa vastauksia. Jani valittaa kun häntä väsyttää töissä koska on palstoilla aamuyöhön asti ennen kuin tajuu laittaa netin kiinni. Jani myös juo kahvia välillä iltasin ja jaksaa ihmetellä kun ei väsytä. jani myös syö todella myöhään eli kun pitäis mennä nukkuu niin hän syö. Janihan kirjoittaa koko päällä naisen puuteta joka masentaa häntä. Jani ei halua mennä lääkäriin.
Jani itse voi kertoa jos nämä kertomani asiat ei pidä paikkansa. Muistutan jania että löytyy kyllä netistä jos ei ite muistaMiten tämä liittyy minuun?
- Anonyymi
Prinsessasi kirjoitti:
Miten tämä liittyy minuun?
Oliko noista vinkeistä apua?
Anonyymi kirjoitti:
Oliko noista vinkeistä apua?
Tuos on niin monta vinkkiä. Rentoutus- ja hengitysharjoitukset eivät ainakaan toimi.
- Anonyymi
Prinsessasi kirjoitti:
Tuos on niin monta vinkkiä. Rentoutus- ja hengitysharjoitukset eivät ainakaan toimi.
Juu, sori😔 aattelin et kopioin kaikki tuohon jos sieltä löytyis joku. Mut siitä tuli huono ja epäaelvä kopio 🐰😞
Anonyymi kirjoitti:
Juu, sori😔 aattelin et kopioin kaikki tuohon jos sieltä löytyis joku. Mut siitä tuli huono ja epäaelvä kopio 🐰😞
Ai sinä laitoit, kiitos😊 eikä ole mikään huono tai epäselvä ollenkaan, päinvastoin, hyviä vinkkejä lista täynnä🤗
- Anonyymi
Prinsessasi kirjoitti:
Ai sinä laitoit, kiitos😊 eikä ole mikään huono tai epäselvä ollenkaan, päinvastoin, hyviä vinkkejä lista täynnä🤗
Juu. Se kopioitui huonost 😔 siinä oli selvä jäsennys..
Anonyymi kirjoitti:
Juu. Se kopioitui huonost 😔 siinä oli selvä jäsennys..
Mutta ymmärsin kaiken, ei huolta😇🫂
- Anonyymi
Prinsessasi kirjoitti:
Mutta ymmärsin kaiken, ei huolta😇🫂
Mut ihan tyhmää oli laittaa noi. Ei noista mitään apua ole 😔
Anonyymi kirjoitti:
Mut ihan tyhmää oli laittaa noi. Ei noista mitään apua ole 😔
Pupu ei ollu tyhmää. Kyllä nuo on hyviä ja järkeviä ohjeita.
- Anonyymi
Prinsessasi kirjoitti:
Pupu ei ollu tyhmää. Kyllä nuo on hyviä ja järkeviä ohjeita.
Okei, kiva
- Anonyymi
Mikä vaikuttaa?
- Anonyymi
Minäkin menen kohta. Pelaan ensin pari Mahjongia, nyt kun olen koneella jossa se sujuu isolta näytöltä hyvin ja nopeasti. ja kuuntelen samalla musaa, joka on hyvää aivosolujen aktivointia. ;D
- Anonyymi
Pelaan vielä pari tuntia.
mieheltä - Anonyymi
Pelaan aamuun asti.....unten seurassa
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1291343
- 100861
- 75693
- 50577
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa12493ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40474Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m153441Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..30407- 25381
Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;174372