Itkettävä levy

Anonyymi-ap

Jos ja kun tahtoo kuunnella oikein itkettävää levyä niin minulla sellainen on Broadcastin ensimmäinen varsinkin ne hitaat kappaleet saa jo vedet silmiin,mutta se viimeinen instrumentaali avaa täysin padot ei sille voi yhtään mitään se tapahtuu väkisin sen nimi on Those Early Days albumi ilmestyi vuonna 1981 olisinpa taas 11-vuotias kyllä tekisin asiat taatusti toisin olisi paljon korjattavaa mistä aloittaisin?

8

237

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Eniten itkubiisi on minulle Celine dionin my heart will go on. Minä olen 42 vuotias mies ja kerron sen siksi, koska meihin 80-luvulla syntyneisiin kohdistuu usein stereotypioita että me kaikki olisimme tunnekovia ihmisiä jotka opetettu pitämään tunteet kurissa.

• Anonyymi

Kunnioitan Sinua. Hienoa, kun pystyy pitämään mielensä avoimena ja antaa tunteiden tulla pintaan.
        Minulle se on esim. Kainuulaisten laulu tai Peltoniemen surumarssi - E-Pohjanmaalta tosin olen 60v. ukko.

Kaikkea hyvää Sinulle!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kunnioitan Sinua. Hienoa, kun pystyy pitämään mielensä avoimena ja antaa tunteiden tulla pintaan.
        Minulle se on esim. Kainuulaisten laulu tai Peltoniemen surumarssi - E-Pohjanmaalta tosin olen 60v. ukko.

Kaikkea hyvää Sinulle!

on tuon celine Dionin kappaleen ohella toki muitakin jotka tunteet pintahan. On paljonkin muita, mut ehkä tuo eniten . Tuo kappalehan on tunnetun titanic-elokuvan tunnarina niin sekin osittain tuo ne tunteet pintaan kun titanicin tapaus oli kauhea traaginen tapahtuma aikoinaan silloin.

Kiitos vastauksestas. Monasti sen biisin jos se menee tunteisiin, niin sen voi tuntea myös iho kananlihalla-reaktiona ja saattaa mennä kehossa vielä syvempiin kerros&pintatasoihin että voi tuntua se reaktio ihan päästä varpaisiin minulla. Esim kim lönnholmin laulu minulla on koti jossa suomihenkiset melodiat yhdistyy intialaiseen perinnemusaan ja kappale on myös näin ollen minusta kansainvälinen biisi koska siinä on aika iso pala myös intiaa. Jos kiinnostaa niin käyppä kuunteleen! Voit ehkä yllättyä. Sen kappaleen sävelsi ja sanoitti tietääkseni Kettusen edu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

on tuon celine Dionin kappaleen ohella toki muitakin jotka tunteet pintahan. On paljonkin muita, mut ehkä tuo eniten . Tuo kappalehan on tunnetun titanic-elokuvan tunnarina niin sekin osittain tuo ne tunteet pintaan kun titanicin tapaus oli kauhea traaginen tapahtuma aikoinaan silloin.

Kiitos vastauksestas. Monasti sen biisin jos se menee tunteisiin, niin sen voi tuntea myös iho kananlihalla-reaktiona ja saattaa mennä kehossa vielä syvempiin kerros&pintatasoihin että voi tuntua se reaktio ihan päästä varpaisiin minulla. Esim kim lönnholmin laulu minulla on koti jossa suomihenkiset melodiat yhdistyy intialaiseen perinnemusaan ja kappale on myös näin ollen minusta kansainvälinen biisi koska siinä on aika iso pala myös intiaa. Jos kiinnostaa niin käyppä kuunteleen! Voit ehkä yllättyä. Sen kappaleen sävelsi ja sanoitti tietääkseni Kettusen edu.

Itkettävimmät biisit Phil Collins: Against All Odds,Foreigner: I Want To Know What Love Is,ABBA: The Day Before You Came,Jonna & Timo Tervo: Vielä Kerran Kaikki Muuttuu,Jean Michel Jarre: Oxygene part 4,Rainbow: Snowman siinä minun lista kun kuulen joitakin noista kyynelkanavien avaajista on pakko hakea paperia menee niin helvetti tunteisiin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Itkettävimmät biisit Phil Collins: Against All Odds,Foreigner: I Want To Know What Love Is,ABBA: The Day Before You Came,Jonna & Timo Tervo: Vielä Kerran Kaikki Muuttuu,Jean Michel Jarre: Oxygene part 4,Rainbow: Snowman siinä minun lista kun kuulen joitakin noista kyynelkanavien avaajista on pakko hakea paperia menee niin helvetti tunteisiin.

Tässä tulee vielä kaksi lisää Carola Häggkvist: You Bring Out The Best In Me toinen sitten kouluajoilta tuttu itkettäjä Laiva On Valmiina Lähtöön koita siinä pitää tunteet kurissa kun oppilaat lavalla aloittavat sen laulamisen voin sanoa että ei taatusti onnistu,kyllä silmissä sumenee ja pian padot aukeaa kyllä näin käy joka kevätjuhlissa olkoon miten karski jannu tahansa jos näin ei käy on tunnepuolella joku todella pahasti pielessä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tässä tulee vielä kaksi lisää Carola Häggkvist: You Bring Out The Best In Me toinen sitten kouluajoilta tuttu itkettäjä Laiva On Valmiina Lähtöön koita siinä pitää tunteet kurissa kun oppilaat lavalla aloittavat sen laulamisen voin sanoa että ei taatusti onnistu,kyllä silmissä sumenee ja pian padot aukeaa kyllä näin käy joka kevätjuhlissa olkoon miten karski jannu tahansa jos näin ei käy on tunnepuolella joku todella pahasti pielessä.

Eräs virsi myös joka itkettää (en vain muista virren nimmee) joka menee näin kertosäkeessä "onneni on olla herraa lähellä"

Yön joutsenlaulu. Dingon kunnian kentät (aamunavauksessa yläasteen ysiluokalla muistan niin muistaakseni historian opettaja jolla teki tiukkaa ettei pillajhtanu itkuun). Kim lönnholomin minulla on koti. Ja tuo aiemmin mainitsemani Celine dionin biisi jossa myös tunteisiin syvälle vaikuttaa se kun siihe liittyy muisto kun titanic leffan tunnarina on se biisi kun titanicin laivaonnettomuus oli koskettava tragedia. Hectorin hän on mun nainen. Ei ne sanat vaan melodia ensisijaisesti on se, joka menee tunteisiin/kostuttaa silmänurkat. Kerran itkin kuin pikkulapsi kun kuuntelin riki sorsan erään kappaleen joka on roomanpunaista levyn avausraita (alunperin ulkomaalaisten esittämä biisi) että tarkpoitan nyt kai laulua nimeltä kuka viilsi haavan taivaaseen. Ehkä hieman outoa mutta aikoinaan 2000-luvun alussa pikkuG:n me olemme nuoriso kosketti kun kappaleen kertosäkeen tietty kaihomieli jossa tietty toiveikkuus ja huippuhyvät toiveikkaat sanat kun tuon kappaleen pikkuG;n me olemme nuoriso kertosäe kuulostaa hieman suomalaiselta virsilaululta että en tiedä ehkä tietämättään niin siinä kuuluu suomivirsien perinteet ja suomalainen surumielinen melankolinen melodiamaailma. Aiemmin inhosin tota biisiä mut nykyään koskettaa kun tuo kappale on nykyään semmonen jonka moni suomalainen nuori pitäs kuunnella että kun ajat on vaikeutuneet niin paljon että biisi antas toivoa niinku. Myös hyvin yllättävää se kun kerran klamydian eräs laulu kosketti paljon eli kappale nimeltä just for you jossa kohta joka menee näin "nenän varttas pitkin katsot halveksien kun vastaan tulee kadulla juoppo, hyvin menestyvä nuori sä olet kai mut totuus paljastuu sen faijas paksu lompakko aikaan sai" niin tuo kohta kosketti koska klamydian kappaleentekijän sanoma on tosi tärkeä että leuhka ja ilkeä meno on tuomittavaa niin se kosketti kun minua on kiusattu koko elämäni aikana niin usein niin siksi kosketti että tuossa laulussa se oli sanoitus joka kosketti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Klassisen musan puolelta koskettavia on esim jean Sibeliuksen finlandia, mozartin figaron häät ooppera ja tchaikovskyn pähkinänsärkijä kosketti mua siksi koska en voi käsittää miten on voinut joku tehdä noin ällistyttävän musateoksen että sen vuoski kyynelehdin.

Jazz-musan puolelta muistan yhden biisin joka löytyy kaisa kulmala trio tribute levyltä eli semmonen biisi kuin kevätpiirroksia jonka tietynlainen keväthenkinen kaunis ja melodinen sekä toivoa antava melodia&sanoma kosketti tosi syvältä.

Rokkibiiseistä mm popedan oodi tom robinsonille jossa popedan porukka kehuu homoseksuaaleja ja se oli kait tosi harvinaista kun tekivät tuon laulun joskus vuonna 1978 kun siihe aikaan suomi oli hyvin suomettunut takapajula valtio jolloin ei saanut kai kovin kehua homoseksuaaleja niin popeda halus tehä tommosen biisin koska popedan porukka on empaattisen sivistynyttä sakkia.

• Anonyymi

Se viimeinen kappalehan oli joku instrumentaali ja hissimusiikkia. Itkin toki jo ennen kuin se alkoikaan.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      26
      2778
    2. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      29
      2312
    3. 148
      2264
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      53
      2190
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1802
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      389
      1662
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      98
      1597
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      298
      1485
    9. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1419
    10. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      133
      1418
    Aihe