Poliittiset lakot sen sijaan että olisi neuvoteltu työmarkkinalakiuudistuksista, oli huonoin päätös ikinä. SAK:n Elorannan ja Riku Aallon päsmäröimä hallitus teki mahalaskun. Orpon hallituksen kiristäminen oli outoa hommaa. SAK-laiset ovat outoa porukkaa.
Lakot söivät yritysten palkankorotusvarat. Palataan palkankorotuksiin sitten, kun tuottavuus on viiden vuoden päästä noussut. Sekin on vaikeaa, kun ay-liike heittää kapuloita rattaisiin. Ei tuolla tavalla yrityksiä, eikä yhteiskuntaa kehitetä.
SAK on kuin norsu posliinikaupassa.
SAK joutuu vähentämään 20 henkeä 70 hengen organisaatiosta. Sehän on lähes joka kolmas, jotka saavat kenkää. Turhaa joukkoa. Sillä CV:llä on vaikea saada töitä. Ne on niitä lakkoihin yllyttäjiä.
SAK sanoo lähes joka kolmannen irti. Lakot vei finanssit ja palkankorotusvarat!
9
144
Vastaukset
- Anonyymi
”SAK:lla on nyt uusi strategia. Lisäksi taloustilanteemme on vuosien varrella muuttunut.
Moni jäsenliitto on esimerkiksi muuttanut omaa jäsenmaksurakennettaan ja SAK:n tulot ovat alentuneet.
Nyt tarvitaan rakenteellisia ja toiminnallisia muutoksia. Aloitamme henkilöstön kanssa keskustelut niistä”, SAK:n hallintojohtaja Marko Piirainen kertoo tiedotteessa.'' - Anonyymi
''...sijaan että olisi neuvoteltu työmarkkinalakiuudistuksista..''
SAK odotti ja odottaa edelleen kokouskutsua.
Yksi ''kokous'' oli jossa hallituksen jäsenet puhuivat ja muut kuuntelivat.
Kahvi ja pulla oli kuulemma hyvää. - Anonyymi
Sak luulee haukkumalla ja valheilla saa jäseniä. Haukkukaa ja lakkoilkaa vielä lisää. Niin kaikki oikeiston porukat lähtee.
- Anonyymi
Oikeiston porukka kuuluu työnantaja järjestöihin. Ei SAK:hon.
Nämä duunarit jotka kannattavat Persuja kuvittelevat jostain kumman syystä että oikeistopolitiikkaa on työläisille suunnattua.
- Anonyymi
On tuolaisia herrojen perseennuolioita kuten sinä, sitten on työmiehiä jotka tekevät työ, ellei se riittää herroille,sitten lappuluukulle.
Minä en ainakaan halua että minun lapsenlapseni joutuvat kokemaan samanlaista kohtelua mitä on marjanpoimiat joutuneet kokemaan.
Koska olet kuullut yritysten sanoneen että nyt on varaa nostaa palkkoja.
Tämmöisellä pitemmällä työssäolo kokemuksella voin sanoa, yksikään herra ei duunarin etuja aja.- Anonyymi
En ole ikinä kuulunut mihinkään liittoon, ja palkkani on aina noussut enemmän kuin yleissopimuksen prosentti.
Palkka nousee siten, että tekee työnsä hyvin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En ole ikinä kuulunut mihinkään liittoon, ja palkkani on aina noussut enemmän kuin yleissopimuksen prosentti.
Palkka nousee siten, että tekee työnsä hyvin.Minä katson muuallekin kuin omaan napaan.
1975 minun työuraa on alkanut, etten ole keltanokka työmarkkinoilla.
Kaksikertaa työjohdossa ja muissa tehtävissä, nyt ei saisi lähteä eläkkeelle, työantaja mielestä.
Minä kirjoitin että nämä työehtojen heikennykset vaikuttavat negatiivisesti tuleviin ruumiillisen työn suorittajiin.
Työllä EI enää rikastu, tuskin on liitoista kiinne.
- Anonyymi
Persu olet hyödyllinen 🫏 oikeistolaisille.
Mauravat pankkiin mennessään.
PS:set ovat ensimmäinen ja viimeinen puolue joka väittää olevansa työvänpuolue, mutta kannattavansa porvareita.
Onneksi teitä hölmöjä ei enää ole niin paljon että puolue pysyisi kolmenkärjessä.
Ainua mikä pitää paikkansa puolueessa on porvaripolitiikkaa.
Ei pakko Ruotsinkielilen opetuksen lopettamisesta puhuta.
Eu vastaisuudesta luovuttiin.
Vähävaraisia ja höyhiä pilkataan. - Anonyymi
SAK kusetti feikkilakoillaan jäseniään eikä todellisuudessa ollut Hallitusta vastaan.
Niin käy syksylläkin kun pitäisi muka kompensaatiota hakea, ihan pelle lauma syojatyöpaikoissaan ja herrojen kätyreitä, samaa saunasakkia kaikki tyyni, vaikka muuta esittävät.
Ei mene kusetus läpi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde212636Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292272- 1482254
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532150Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211752Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3881627Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961566- 2891447
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131399- 1321389