Polttomoottoriautosi arvo romahti viime yönä.

Anonyymi-ap

103

652

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Dieseilden arvo romahti jo ajat sitten, Niillä ei ole enää vaihtoarvoa.

        Diesel-autoja ei enää oteta vaihdossa. Arvo nolla.

        "– Emme tällä hetkellä pysty ottamaan diesel-autoja vaihdossa lainkaan, hämeenlinnalaisen RR-Kaaran myyntijohtaja ja yrittäjä Eemeli Niemelä vahvistaa.
        – Kysyntä on käytännössä nolla. Seuraamme jatkuvasti tilastoja esimerkiksi dieselautojen huutokaupoista. Niissä ei tule ensimmäistäkään huutoa. "

        https://www.yrittajat.fi/uutiset/dieselista-tuli-kirosana-autokauppiaille-viela-kaksi-kuukautta-sitten-kaikki-oli-toisin-kysynta-on-kaytannossa-nolla/


      • Anonyymi

      • Anonyymi

        Dieselien käyttövoimavero ja vuotuinen käyttömaksu maksavat vähintään 800 euroa vuodessa, vaikka sillä ei ajaisi metriäkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Dieselien käyttövoimavero ja vuotuinen käyttömaksu maksavat vähintään 800 euroa vuodessa, vaikka sillä ei ajaisi metriäkään.

        Entä sitten? Joutuu sähköautostakin maksamaan monta sataa vuodessa vaikka sillä ei ajaisi metriäkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Entä sitten? Joutuu sähköautostakin maksamaan monta sataa vuodessa vaikka sillä ei ajaisi metriäkään.

        Mitä sähköautosta pitää maksaa?


      • Anonyymi

        Yli vuoden vanha kirjoitus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Dieseilden arvo romahti jo ajat sitten, Niillä ei ole enää vaihtoarvoa.

        Diesel-autoja ei enää oteta vaihdossa. Arvo nolla.

        "– Emme tällä hetkellä pysty ottamaan diesel-autoja vaihdossa lainkaan, hämeenlinnalaisen RR-Kaaran myyntijohtaja ja yrittäjä Eemeli Niemelä vahvistaa.
        – Kysyntä on käytännössä nolla. Seuraamme jatkuvasti tilastoja esimerkiksi dieselautojen huutokaupoista. Niissä ei tule ensimmäistäkään huutoa. "

        https://www.yrittajat.fi/uutiset/dieselista-tuli-kirosana-autokauppiaille-viela-kaksi-kuukautta-sitten-kaikki-oli-toisin-kysynta-on-kaytannossa-nolla/

        Yli 2 vuotta vanha kirjoitus.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yli 2 vuotta vanha kirjoitus.

        Romahdus on sitä todennäköisempi mitä vanhempi se kirjoitus on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Dieselien käyttövoimavero ja vuotuinen käyttömaksu maksavat vähintään 800 euroa vuodessa, vaikka sillä ei ajaisi metriäkään.

        Kaikkien autojen hinnat ovat romahtaneet. Vai mitä tarkoittaa, jos uuden auton (vaikkakin hinnat alkaen malli 1,2 käsivaihteinen) hinta alkaen 19000€ . Autojen reali hinnat ovat noin puolittuneet. Viimeinen muisto markoista TM lehden takakannessa dsl Väyrynen 225000 mk sellaiset 38000€ . Maksoin 1,9 Tdi Skodasta 1999 135000 mk. Nykyrahassa 22500€. Lisäksi -90 luvun korkotaso oli jotain aivan muuta 12% pankista. Nyt 1%-4%


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Dieseilden arvo romahti jo ajat sitten, Niillä ei ole enää vaihtoarvoa.

        Diesel-autoja ei enää oteta vaihdossa. Arvo nolla.

        "– Emme tällä hetkellä pysty ottamaan diesel-autoja vaihdossa lainkaan, hämeenlinnalaisen RR-Kaaran myyntijohtaja ja yrittäjä Eemeli Niemelä vahvistaa.
        – Kysyntä on käytännössä nolla. Seuraamme jatkuvasti tilastoja esimerkiksi dieselautojen huutokaupoista. Niissä ei tule ensimmäistäkään huutoa. "

        https://www.yrittajat.fi/uutiset/dieselista-tuli-kirosana-autokauppiaille-viela-kaksi-kuukautta-sitten-kaikki-oli-toisin-kysynta-on-kaytannossa-nolla/

        ”Diesel-autoja ei enää oteta vaihdossa. Arvo nolla.”

        Herttaisen yhdentekevää tällaiselle, joka yksityiseltä ostaa ja joko ajaa loppuun tai yksityiselle myy.
        Minun dieselpakustani tulee ostotarjouksia tämän tästä, lähes viikottain. Saman saisin heti mitä itse maksoin useampi vuosi sitten.
        Mitäs siihen sanot?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Dieselien käyttövoimavero ja vuotuinen käyttömaksu maksavat vähintään 800 euroa vuodessa, vaikka sillä ei ajaisi metriäkään.

        ”Dieselien käyttövoimavero ja vuotuinen käyttömaksu maksavat vähintään 800 euroa vuodessa,”

        Henkilöauton tapauksessa, niin.
        Pikkupakussa ei ole sen kalliimpi kuin sähköautossakaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ”Dieselien käyttövoimavero ja vuotuinen käyttömaksu maksavat vähintään 800 euroa vuodessa,”

        Henkilöauton tapauksessa, niin.
        Pikkupakussa ei ole sen kalliimpi kuin sähköautossakaan.

        Ei pidä paikkaansa . Minun Peugeot 2008 1,6 Hdi e käyttövoima vero on 360 €/vuosi . Verot yhteensä vajaa 500€/ vuosi .


    • Anonyymi

      Täyttä vale paskaa🤫

      • Anonyymi

        Älä luule, kuvittele, usko ja toivo vaan käytä järkeäsi.


    • Anonyymi

      Hah hah haa... Tuo on yli 3,5 vuotta vanha mielipidekirjoitus. Ja mitään polttomoottoriautojen arvon romahdusta ei ole tuossa ajassa tapahtunut, joten koko juttu oli puppua.

      • Anonyymi

        Ajattele järjellä niin tiedät, etkä luule ja kuvittele. Mistä nuo autoliikkeiden paisuvat polttomoottoriautojen varastot kertovat?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ajattele järjellä niin tiedät, etkä luule ja kuvittele. Mistä nuo autoliikkeiden paisuvat polttomoottoriautojen varastot kertovat?

        Se, mikä romaht, oli patteisuristimien arvo ja myynti!

        3+ vuotta sitten petterit lällätteli, ettei patteriautojen arvo laske ikinä ja akut kestää ikuisesti.

        Sen jälkeen alkoi tulla uustisia, missä lahkon oppeihin luottaneet petterit olivat tehneet patteriautonsa kanssa 20 000 € turskaa. Arvonalenema on prosenteissakin sieltä korkeammasta päästä ja kun tämä lasketaan 50 000 € hinnasta (keskimääräinen uuden patterisuristimen hinta) eikä 30 tonnista (keskimääräinen uuden polttomoottoriauton hinta), voimme todeta, että vatkaimen arvo laskee enemmän kuin euron tunnissa. Siis viikonlopussa haihtuu 50 € taivaan tuuliin, ajoit tai et!

        Vatkaimia myytiin 1/3 uusista 2023, mutta 2024 enää 1/4 osa. Kappalemääräinen myynti on romahtanut -50 %, koska myös autojen kokonaismyynti on hiipunut.

        Silti edelleen lehdissä pyöritellään hienoja 120 000 auton vuosimyyntiin perustuvia laskelmia, joiden mukaan 2030 olisi käytössä 200 000 sähkövatkainta ja 500 000 sähköautoksi rekisteröityä polttomoottoriauota (plugaria), jotka kuluttavat bensaa vaivaiset 6 l/100 ja siten auttavat puolittamaan liikenteen päästöt.

        Laskutaito ei kuulu patteriuskovaisten parhaisiin puoliin.


      • Anonyymi

        Sähköautojen kysyntä on pudonnut jopa Norjassa. 2024 rekisteröity 52018 kpl, 2022 54158 kpl, 2023 5527 5kpl .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se, mikä romaht, oli patteisuristimien arvo ja myynti!

        3 vuotta sitten petterit lällätteli, ettei patteriautojen arvo laske ikinä ja akut kestää ikuisesti.

        Sen jälkeen alkoi tulla uustisia, missä lahkon oppeihin luottaneet petterit olivat tehneet patteriautonsa kanssa 20 000 € turskaa. Arvonalenema on prosenteissakin sieltä korkeammasta päästä ja kun tämä lasketaan 50 000 € hinnasta (keskimääräinen uuden patterisuristimen hinta) eikä 30 tonnista (keskimääräinen uuden polttomoottoriauton hinta), voimme todeta, että vatkaimen arvo laskee enemmän kuin euron tunnissa. Siis viikonlopussa haihtuu 50 € taivaan tuuliin, ajoit tai et!

        Vatkaimia myytiin 1/3 uusista 2023, mutta 2024 enää 1/4 osa. Kappalemääräinen myynti on romahtanut -50 %, koska myös autojen kokonaismyynti on hiipunut.

        Silti edelleen lehdissä pyöritellään hienoja 120 000 auton vuosimyyntiin perustuvia laskelmia, joiden mukaan 2030 olisi käytössä 200 000 sähkövatkainta ja 500 000 sähköautoksi rekisteröityä polttomoottoriauota (plugaria), jotka kuluttavat bensaa vaivaiset 6 l/100 ja siten auttavat puolittamaan liikenteen päästöt.

        Laskutaito ei kuulu patteriuskovaisten parhaisiin puoliin.

        Sähköautojen romantamisesta kun ei ole mitään merkkejä. Älä luule, kuvitte äläkä usko.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ajattele järjellä niin tiedät, etkä luule ja kuvittele. Mistä nuo autoliikkeiden paisuvat polttomoottoriautojen varastot kertovat?

        Todellisuudessa sähköautojen varastot paisuvat.


      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Yli 3 vuotta vanha kirjoitus.

      • Anonyymi

        Romahdus on sitä todennäköisempi.


    • Anonyymi

      Pikkuisen vanha alarmi (helmikuu 2021)
      Autotehtaat peruuttavat joukolla sähköistymisestä,
      ja palaavat perinteiseen.

      • Anonyymi

        Kyllä sitä nyt yksinkertaisella ihmisellä uskoa ja kuvitelmaa riittää.


    • Anonyymi

      Otamme osaa konkurssiin.😭

    • Anonyymi

      Hauska artikkeli, mutta surkea avaus.
      Oliko tuo avaus kova provo vai oliko poika lukenut tuota artikkelia ymmärtämättä koko asiasta mitään?
      Oletuksia ja arvauksia on heitetty ilmoille paljon ja tilanne ei ole ihan noin selkeä.
      Tässä mennään vielä monia ja monia vuosia ennen kuin tuo "arvottomuus" voi tulla kyseeseen. Uusia bensa autoja saa myydä vielä 2035 loppuun asti.

      • Anonyymi

        Aloitus on on taivahan tosi, joka yksinkertainen ihminen ei usko.

        Myydä saa, mutta millä hinnalla. Ja ostaako enää kukaan.


    • Anonyymi

      Heh..

      Ainoat hinnat mitkä tosissaan ovat romahtaneet ihan oikeasti on sähköautojen hinnat. Onhan se luonnollistakin, koska nyt niitä jo saa vain vähän ylihinnoiteltuna ja hinnat laskevat edelleen. Kohta voi jo alkaa kiinnostaakin useampia suomalaisia…

      Minua ei kiinnosta käyttöesineiden arvonalennus, vaan niiden toimivuus. Niin kauan kun dieselillä käyvä nelivetocittarini on hyvin toimiva ja luotettava helppokäyttöinen, niin sitä pidän. Sitten kun tilanne muuttuu, niin hankin uuden. Se on näin yksinkertaista.

      Minun ajoni keskusta-asukkaana suuntautuvat mökille ja omistamien metsätiloille. Peräkärry tavaroineen on vakiovarusteena metsissä liikkuessani, raivaussaha, moottorisaha jne kaikkiamitä nyt eläkeläismetsätyöharrastaja tarvitsee. Polttopuitakin syntyy kymmeniä mottitolkulla keväästä alkaen ja ihan liikuntaharrastuksena. Mökillä ja lasteni omakotitaloissa niitä tarvitaankin takkoihin ja saunoihin. Itse vaihdoin omakotitaloni keskusta-asuntoon jo viitisen vuotta sitten enkä polttopuita kotona tarvitse.
      Minulle tosiaan on ykshailee auton vaihtoarvo, käyttöarvo sen sijaan on tärkeä…

    • Anonyymi

      Nyt pelotellaan ihmisiä taas vanhoilla ennustuksilla, jotka eivät ollenkaan toteutuneet. Kun minä 5 vuotta sitten ostin kätetyn itselataavan hybridi-Toyotan, niin silloin innokkaimmat sähköautohörhöt sanoivat minulle, että vuoden päästä autoni arvo on täysi nolla. Nyt olen ajellut 5 vuotta mainiolla itselataavalla hybridi-Toyotalla, ja arvonpudotus tänä aikana on ollut käsittämättömän pieni.

      Keväällä kyselin auton hyvityshintaa, jos olisin vaihtanut uuden C-HR auton. Meinasin lentää ihan pyllylleni, kun kuulin myyjän hurjan tarjouksen. Myyjä tarjosi minulle melkein 80 % siitä hinnasta, jonka olin 2 vuotta käytetystä käytetystä autosta 5 vuotta aiemmin maksanut. Itselataavan hybridi-Toyotan arvo putoaa siis käsittämättömän hitaasti. Ehkäpä juuri tästä syystä Toyota onkin niin suosittu tavallisten ihmisten keskuudessa.

      • Anonyymi

        Tuota selittää uusien autojen hintojen nousi. Muutama vuosi sitten esimerkiksi sen CH-R:n sai reilusti alle 30000 eurolla, nyt suurin osa CH-R:n malleista on lähtöhinnaltaan jo yli 40000 euroa. Eli kyllä se väliraha on kasvanut huomattavasti, vaikka nimellisesti hyvitys vanhasta ei ole paljon pudonnut.


    • Anonyymi

      Varsinainen kultakimpale vanha kottero.

    • Anonyymi

      Vanhoja seniilejä vedätetään noilla Toyotan panttimaksuilla.
      Ovat niin tohkeissaan "hyvityshinnasta" että lyövät luottomyyjän lapaan ison kasan välirahaa ylihintaisesta tojosta.

      Typeryksiä riittää ja luottomyyjä kyllä kynii ne mielellään.

      • Anonyymi

        Menepä juoppovaari huomenna sinne luottomyyjälle ja kysy paljon saat käteistä siitä tojostasi jos et osta paljon kalliimpaa tojoa.

        Se kertoo katoskasi todellisen arvon. Kai typerys ymmärrät että kun sinä maksat kauppiaalle rahaa niin "hyvityshinta" on vain numero paperissa? Ainoa oikea arvo on sitä kun sinä saat rahaa. Muuten olet vain maksajan roolissa.


    • Anonyymi

      Sähköautofanaatikko epätoivoisesti rääkyen yrittää valehdella taas käyttäen ikivanhoja artikkeleita apuna. Tuo kirjoitus on 3,5 vuotta vanha ja muutkin täällä olevat sähköautofanaatikon linkit ovat vanhoja. Tuota romahdusta ei ole tapahtunut ja sähköautojen myynnit ovat kääntynyt laskuun.

      • Anonyymi

        Jos katsot ihan tilastoja joita eilen esiteltiin valtakunnan pääuutisissa, niin diesel ja bensa on jyrkässä laskussa ja ladattavat jyrkässä nousussa. Autokauppa on vain kokonaisuudessaan onnettomalla tasolla, kiitos meidän hallituksen joka tappaa koko kansantalouden ja ostovoiman.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos katsot ihan tilastoja joita eilen esiteltiin valtakunnan pääuutisissa, niin diesel ja bensa on jyrkässä laskussa ja ladattavat jyrkässä nousussa. Autokauppa on vain kokonaisuudessaan onnettomalla tasolla, kiitos meidän hallituksen joka tappaa koko kansantalouden ja ostovoiman.

        Ei ole uusien rekisteröintien kohdalla, jossa ladattavien rekisteröinnit ovat jyrkässä laskussa. Myös osuus rekisteröinneistä on laskussa. Itse asiassa itselataavat hybridit ovat nousussa ja ladattavat hybridit laskussa. Sähköautojen kysyntä on romahtanut.

        Ja mitä ongelmaa autokaupan romahduksessa on? Ihmiset ovat vain tulleet järkiinsä eikä haaskaa rahojaan autoon. Oikeastaan autojen myynti voisi laskea vieläkin enemmän. En piittaa paskaakaan autokauppiaiden ruikutuksesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos katsot ihan tilastoja joita eilen esiteltiin valtakunnan pääuutisissa, niin diesel ja bensa on jyrkässä laskussa ja ladattavat jyrkässä nousussa. Autokauppa on vain kokonaisuudessaan onnettomalla tasolla, kiitos meidän hallituksen joka tappaa koko kansantalouden ja ostovoiman.

        Niin, kansan ostovoima nousuun jakamalla vappusatasia ynnä yritystukia hyväveliverkostolle.

        Sitä ei ikinä tarvi miettä, mistä jaettava raha saadaan. Se on aina seuraavan hallituksen ongelma. Tosin nyt on puikoissa se seuraava hallitus - vassarit äänestettiin oppositioon juurikin holtittoman tuhlaamisen vuoksi!

        Ja nyt tuhlarit tarjoaa ratkaisuksi, että pitää saada "käsi naapurin taskussa" demarit jälleen tekemään velkaa yli varojen. Krapulakin lähtee juomalla aina vaan lisää.

        Ei tarvi piitata yritysten kilpailukyvystä - jaetaan vaan taikaseinästä yritystukia = tekohengitetään kelvottomiakin yrityksiä, niin työpaikat säilyy ja on varaa maksaa palkaa (siis ei ole, mutta se on jälleen kerran seuraavan hallituksen ongelma). Toki pitää kaataa rahaa myös vuokraloisten tukemiseen yms. Ei huolta huomisesta, velkaa velan päälle vaan!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, kansan ostovoima nousuun jakamalla vappusatasia ynnä yritystukia hyväveliverkostolle.

        Sitä ei ikinä tarvi miettä, mistä jaettava raha saadaan. Se on aina seuraavan hallituksen ongelma. Tosin nyt on puikoissa se seuraava hallitus - vassarit äänestettiin oppositioon juurikin holtittoman tuhlaamisen vuoksi!

        Ja nyt tuhlarit tarjoaa ratkaisuksi, että pitää saada "käsi naapurin taskussa" demarit jälleen tekemään velkaa yli varojen. Krapulakin lähtee juomalla aina vaan lisää.

        Ei tarvi piitata yritysten kilpailukyvystä - jaetaan vaan taikaseinästä yritystukia = tekohengitetään kelvottomiakin yrityksiä, niin työpaikat säilyy ja on varaa maksaa palkaa (siis ei ole, mutta se on jälleen kerran seuraavan hallituksen ongelma). Toki pitää kaataa rahaa myös vuokraloisten tukemiseen yms. Ei huolta huomisesta, velkaa velan päälle vaan!

        Näinhän tämä Orpo/ Purra hallitus toimii . Aina kun täällä on porvarihallitus ollut , niin asiat ovat olleet huonommin kuin ennen . Näin läy nytkin . Velan otto vain kiihtyy , työttömyys lisääntyy yms.


    • Anonyymi

      Ei minun polttomoottoriautoni arvo mihinkään yön aikana laskenut. Romumetallin hintaahan se on seurannut jo pitkään, ja käyttöarvo on sekin ennallaan. Töihin pääsin sillä tänään aivan kuten pääsin eilenkin.

      On tämä palsta kumma paikka; pääosa avauksista on juuri näitä polttomoottoriautojen ja -autoilijoiden mollaamisia ja mahdollisten epäkohtien etsimistä. Aivan kuin sähköautoilijat olisivat asiastaan itse jotenkin epävarmoja, kun sitä noin täytyy koko ajan pönkittää.

      Ei sähköautoissa mitään pahaa sinänsä ole, kunhan vain täysin kunnossa olevia käytettyjä löytyisi edulliseen hintaan. Nythän loppuunajetuistakin pyydetään järjettömiä. Uusien polttomoottoriautojen myyntikiellosta menee vielä pitkä aika siihen, että kaikki polttomoottoriautot vaihtuvat sähköautoiksi. Markkinoilla ei yksinkertaisesti ole riittävää määrää sopivia sähköautoja.
      Ei vielä pitkiin aikoihin.

      • Anonyymi

        "Markkinoilla ei yksinkertaisesti ole riittävää määrää sopivia sähköautoja."

        Juuri siksi niitä tuodaan suuria määriä käytettynä.


        " Käytettyjä autoja tuodaan tänä vuonna 45 000 kappaletta lähinnä Ruotsista ja Saksasta. Niistä kolme neljäsosaa on joko täyssähköautoja tai ladattavia hybridejä."


        https://yle.fi/a/74-20102122

        Kannattaa ptää mielessä että uusimyynnin määrä vajoaa vuosi vuodelta ja käytettynä tuotojen autojen osuus merkittävä kun puhutaan rekiströinneistä yleensä.
        45.000 on iso määrä ja ne ovat pääsääntöisesti sähköautoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Markkinoilla ei yksinkertaisesti ole riittävää määrää sopivia sähköautoja."

        Juuri siksi niitä tuodaan suuria määriä käytettynä.


        " Käytettyjä autoja tuodaan tänä vuonna 45 000 kappaletta lähinnä Ruotsista ja Saksasta. Niistä kolme neljäsosaa on joko täyssähköautoja tai ladattavia hybridejä."


        https://yle.fi/a/74-20102122

        Kannattaa ptää mielessä että uusimyynnin määrä vajoaa vuosi vuodelta ja käytettynä tuotojen autojen osuus merkittävä kun puhutaan rekiströinneistä yleensä.
        45.000 on iso määrä ja ne ovat pääsääntöisesti sähköautoja.

        Tämä kuvio menee just niinkuin se leikki jossa tuoleja on aina yksi vähemmän kuin pelaajia.
        Kun sähköautojen määrä lisääntyy niin niille pelkästään fosiilisilla liikkuville käytetyille ei enää löydy ostajia.
        Ei millään hinnalla.
        Jokainen tuotu sähköauto tarkoittaa sitä että yksi käytetty polttis ei löydä ostajaa vaan menee paaliin kun sitä ei osta kukaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä kuvio menee just niinkuin se leikki jossa tuoleja on aina yksi vähemmän kuin pelaajia.
        Kun sähköautojen määrä lisääntyy niin niille pelkästään fosiilisilla liikkuville käytetyille ei enää löydy ostajia.
        Ei millään hinnalla.
        Jokainen tuotu sähköauto tarkoittaa sitä että yksi käytetty polttis ei löydä ostajaa vaan menee paaliin kun sitä ei osta kukaan.

        " Jokainen tuotu sähköauto tarkoittaa sitä että yksi käytetty polttis ei löydä ostajaa vaan menee paaliin kun sitä ei osta kukaan. "


        Juri samaa tarinaa minulle kerrottiin, kun viisi vuotta sitten ostin käytetyn varmatoimisen itselataavan hybridi-Toyotan. Itselataavan hybridi-Toyotan ylivertainen suosio johtuu siitä, että auto on kaupunkiajossa erittäin taloudellinen, ja sen lisäksi auto on erittäin helppokäyttöinen ja kestävä. Nämä ominaisuudet riittävät tavalliselle kansalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " Jokainen tuotu sähköauto tarkoittaa sitä että yksi käytetty polttis ei löydä ostajaa vaan menee paaliin kun sitä ei osta kukaan. "


        Juri samaa tarinaa minulle kerrottiin, kun viisi vuotta sitten ostin käytetyn varmatoimisen itselataavan hybridi-Toyotan. Itselataavan hybridi-Toyotan ylivertainen suosio johtuu siitä, että auto on kaupunkiajossa erittäin taloudellinen, ja sen lisäksi auto on erittäin helppokäyttöinen ja kestävä. Nämä ominaisuudet riittävät tavalliselle kansalle.

        Tavallisen kansan valinta on ollut tämä.

        Trafi kertoo kehityksen 2019-2023 olevan seuraavanlainen

        Bensa 82.000--> 34.000
        Diesel 21.000 -->5.000
        Vaihtoehtoiset eli käytännössä ladattavat 10.000 --> 48.000

        Mietipä kenellä jää se lyhyt tikku käteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tavallisen kansan valinta on ollut tämä.

        Trafi kertoo kehityksen 2019-2023 olevan seuraavanlainen

        Bensa 82.000--> 34.000
        Diesel 21.000 -->5.000
        Vaihtoehtoiset eli käytännössä ladattavat 10.000 --> 48.000

        Mietipä kenellä jää se lyhyt tikku käteen.

        Ja sitten kun miettii tätä.

        " Käytettyjä autoja tuodaan tänä vuonna 45 000 kappaletta lähinnä Ruotsista ja Saksasta. Niistä kolme neljäsosaa on joko täyssähköautoja tai ladattavia hybridejä."


        https://yle.fi/a/74-20102122


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja sitten kun miettii tätä.

        " Käytettyjä autoja tuodaan tänä vuonna 45 000 kappaletta lähinnä Ruotsista ja Saksasta. Niistä kolme neljäsosaa on joko täyssähköautoja tai ladattavia hybridejä."


        https://yle.fi/a/74-20102122

        Mutta ei tämä maailman muuttuminen tee sulle mitään lovea lompakkoon. Ajat sillä tojotallasi ne viinakauppareissut niinkuin olet aina ajanut. Niin kauan kunnes ajokortti otetaan pois. Se ei ole kovin kaukana.
        Ja perikunnalla on sitten riesana yksi tojota. Ei sen paalaaminen paljoa maksa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta ei tämä maailman muuttuminen tee sulle mitään lovea lompakkoon. Ajat sillä tojotallasi ne viinakauppareissut niinkuin olet aina ajanut. Niin kauan kunnes ajokortti otetaan pois. Se ei ole kovin kaukana.
        Ja perikunnalla on sitten riesana yksi tojota. Ei sen paalaaminen paljoa maksa.

        " Mutta ei tämä maailman muuttuminen tee sulle mitään lovea lompakkoon. Ajat sillä tojotallasi ne viinakauppareissut niinkuin olet aina ajanut. Niin kauan kunnes ajokortti otetaan pois. Se ei ole kovin kaukana.
        Ja perikunnalla on sitten riesana yksi tojota. Ei sen paalaaminen paljoa maksa. "


        Olen nyt kanssasi samaa mieltä. Kävin juuri äsken kaupassa ja ostin viikonvaihteksi pullon keskihintaista konjakkia ja pullon tummaa rommia. Eiköhän näillä pärjätä ensi viikkoon asti, sillä lääkekaappini ei ollut aivan tyhjä. Ajokortti voi minulta tietysti mennä milloin tahansa, jos joku vakava sairaus iskee. En kuitenkaan stressaa itseäni tällä ajatuksella jo ennakkoon, vaan nautiskelen ihan rauhassa itselataavan hybridi-Toyotan mukavasta kyydistä kauppareissuilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Markkinoilla ei yksinkertaisesti ole riittävää määrää sopivia sähköautoja."

        Juuri siksi niitä tuodaan suuria määriä käytettynä.


        " Käytettyjä autoja tuodaan tänä vuonna 45 000 kappaletta lähinnä Ruotsista ja Saksasta. Niistä kolme neljäsosaa on joko täyssähköautoja tai ladattavia hybridejä."


        https://yle.fi/a/74-20102122

        Kannattaa ptää mielessä että uusimyynnin määrä vajoaa vuosi vuodelta ja käytettynä tuotojen autojen osuus merkittävä kun puhutaan rekiströinneistä yleensä.
        45.000 on iso määrä ja ne ovat pääsääntöisesti sähköautoja.

        2,8 mijoonaa on iso luku . Tosta määrästä 100 000 on sähköautoja . Vaikka kaikki Suomeen tuotavat autot olisivat sähköautoja , niin aika kauan menee autokannan sähköistymiseen .


    • Anonyymi

      "Ei ole uusien rekisteröintien kohdalla, jossa ladattavien rekisteröinnit ovat jyrkässä laskussa. Myös osuus rekisteröinneistä on laskussa. "

      Kaveri vetää täysin avaruudessa. Kaikki faktat kadoksissa.

      https://tieto.traficom.fi/fi/tilastot/ensirekisteroityjen-ajoneuvojen-kayttovoimatilastot

      Trafi kertoo kehityksen 2019-2023 olevan seuraavanlainen

      Bensa 82.000--> 34.000
      Diesel 21.000 -->5.000
      Vaihtoehtoiset eli käytännössä ladattavat 10.000 --> 48.000

      Ei ole niin puusilmää olemassakaan joka ei näistä luvuista ymmärtäisi miten nopeasti maailma on muuttunut. Ja dieseleiden puolella aletaan miettimään kuka on se viimeinen joka sammuttaa valot lähtiessään.

      • Anonyymi

        Mutta tänä vuonna myynti kappaleina ja osuus myynneistä on laskenut, joten nuo luvut ovat jo vanhentuneet. Itselataavien myynti on noussut viime vuodesta ja ladattavien hybridien on laskenut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta tänä vuonna myynti kappaleina ja osuus myynneistä on laskenut, joten nuo luvut ovat jo vanhentuneet. Itselataavien myynti on noussut viime vuodesta ja ladattavien hybridien on laskenut.

        Oletko täysin dille?

        Polttiksien myynti on pudonnut murto-osaan viimevuosina.

        Trafi kertoo kehityksen 2019-2023 olevan seuraavanlainen

        Bensa 82.000--> 34.000
        Diesel 21.000 -->5.000
        Vaihtoehtoiset eli käytännössä ladattavat 10.000 --> 48.000

        Jos joku muutaman kuukauden tilasto kertoo että tämä vuosien syöksykierre on vähän lieventynyt hetkeksi aikaa niin se on kuin kusisi taskuunsa pakkasella. Voi lämmittää hetken aikaa mutta lopputulos on kuitenkin sama.
        Polttikset paleltuvat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko täysin dille?

        Polttiksien myynti on pudonnut murto-osaan viimevuosina.

        Trafi kertoo kehityksen 2019-2023 olevan seuraavanlainen

        Bensa 82.000--> 34.000
        Diesel 21.000 -->5.000
        Vaihtoehtoiset eli käytännössä ladattavat 10.000 --> 48.000

        Jos joku muutaman kuukauden tilasto kertoo että tämä vuosien syöksykierre on vähän lieventynyt hetkeksi aikaa niin se on kuin kusisi taskuunsa pakkasella. Voi lämmittää hetken aikaa mutta lopputulos on kuitenkin sama.
        Polttikset paleltuvat.

        Ja tuo kehitys on nyt pysähtynyt ja kääntynyt toiseen suuntaan. Koko vuoden tilastokaan ei tule asiaa muuttamaan yhtään eikä se muutu ensi vuonnakaan. Huippu on jo ohitettu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja tuo kehitys on nyt pysähtynyt ja kääntynyt toiseen suuntaan. Koko vuoden tilastokaan ei tule asiaa muuttamaan yhtään eikä se muutu ensi vuonnakaan. Huippu on jo ohitettu.

        No just joo. Ja siitä todisteena on nämä sun loputtomat avautumiset netissä anonyymisti.

        Kuten sanoin. Olet dille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja tuo kehitys on nyt pysähtynyt ja kääntynyt toiseen suuntaan. Koko vuoden tilastokaan ei tule asiaa muuttamaan yhtään eikä se muutu ensi vuonnakaan. Huippu on jo ohitettu.

        "Ja tuo kehitys on nyt pysähtynyt ja kääntynyt toiseen suuntaan"

        Vain sinun pienessä mielessäsi. Totuus on tämä.

        "Henkilöautojen ja kevyiden hyötyajoneuvojen markkinoilla on myyty maailmanlaajuisesti vajaat seitsemän miljoonaa sähköautoa vuoden

        "Henkilöautojen ja kevyiden hyötyajoneuvojen markkinoilla on myyty maailmanlaajuisesti vajaat seitsemän miljoonaa sähköautoa vuoden 2024 ensimmäisellä puoliskolla, kasvua 20 % verrattuna vuoden 2023 vastaavaan ajanjaksoon."

        .Alla tilastot.

        https://cleantechnica.com/2024/07/12/ev-sales-h1-2024-europe-slowest-growing-region/


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ja tuo kehitys on nyt pysähtynyt ja kääntynyt toiseen suuntaan"

        Vain sinun pienessä mielessäsi. Totuus on tämä.

        "Henkilöautojen ja kevyiden hyötyajoneuvojen markkinoilla on myyty maailmanlaajuisesti vajaat seitsemän miljoonaa sähköautoa vuoden

        "Henkilöautojen ja kevyiden hyötyajoneuvojen markkinoilla on myyty maailmanlaajuisesti vajaat seitsemän miljoonaa sähköautoa vuoden 2024 ensimmäisellä puoliskolla, kasvua 20 % verrattuna vuoden 2023 vastaavaan ajanjaksoon."

        .Alla tilastot.

        https://cleantechnica.com/2024/07/12/ev-sales-h1-2024-europe-slowest-growing-region/

        Mutta Euroopassa ja Suomessa kehitys on pysähtynyt ja Suomessa kääntynyt toiseen suuntaan. Kasvu on käytännössä alueilla joko kokonaan pysähtynyt tai pysähtymässä. Senhän takia monet sähköautovalmistajat ovat jo ajaneet sähköautojen tuotantoa alas. Sähköautojen jonot ovat tyystin kadonneet ja sähköautoja valmistetaan liikaa.

        Sähköautojen buumi on nyt päättynyt. Mitään ryntäystä sähköautoihin ei ikinä tule.


    • Anonyymi

      Tuosta 2021 vuoden ennustuksesta näkee ettei niihin voi luottaa ja uskoa.
      Avaaja voisi hieman tutkia päivämääriä, eikä innostua provoilemaan kuopatuista jutuista.

    • Anonyymi

      Huijari TOJOILLE Tulossa lisää maksua uudella menetelmällä kuormitetaan ajoti
      lanne ja sen aikaan saadaan todelliset päästöt /maksut

      • Anonyymi

        " Huijari TOJOILLE Tulossa lisää maksua uudella menetelmällä kuormitetaan ajotilanne ja sen aikaan saadaan todelliset päästöt /maksut "


        Itselataavassa hybridi-Tojotassa polttomoottori toimii kaikilla kuormitusasteilla parhaalla mahdollisella hyötysuhteella, jolloin päästötkin saattavat olla hyvin pienet. Hybridi-Toyotaa ei voi kuormittaa väärällä tavalla, joten se saattaakin pärjätä päästömittauksissa erittäin hyvin. Asia selviää, kun mittaukset ensin tehdään.


    • Anonyymi

      "Sähköautojen buumi on nyt päättynyt. Mitään ryntäystä sähköautoihin ei ikinä tule."

      On tullut jo monta vuotta.

      "Henkilöautojen ja kevyiden hyötyajoneuvojen markkinoilla on myyty maailmanlaajuisesti vajaat seitsemän miljoonaa sähköautoa vuoden 2024 ensimmäisellä puoliskolla, kasvua 20 % verrattuna vuoden 2023 vastaavaan ajanjaksoon."

      .Alla tilastot.

      https://cleantechnica.com/2024/07/12/ev-sales-h1-2024-europe-slowest-growing-region/

      • Anonyymi

        Kasvu on pysähtymässä eikä luvut näytä mitään ryntäystä vieläkään. Polttomoottoriautojen myynnit ovat edelleen moninkertaiset verrattuna sähköautoihin.


      • Anonyymi

        Trafi kertoo kehityksen 2019-2023 olevan seuraavanlainen

        Bensa 82.000--> 34.000
        Diesel 21.000 -->5.000
        Vaihtoehtoiset eli käytännössä ladattavat 10.000 --> 48.000

        Tämä on hyvin yksikertainen asia joa katsoo faktoja.

        Sitten on tietysti täysin oma juttu jos koko maailma on omassa päässä joka elää täysin omaa eläämäänsä. Onnea vaan valitsemallesi uralle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Trafi kertoo kehityksen 2019-2023 olevan seuraavanlainen

        Bensa 82.000--> 34.000
        Diesel 21.000 -->5.000
        Vaihtoehtoiset eli käytännössä ladattavat 10.000 --> 48.000

        Tämä on hyvin yksikertainen asia joa katsoo faktoja.

        Sitten on tietysti täysin oma juttu jos koko maailma on omassa päässä joka elää täysin omaa eläämäänsä. Onnea vaan valitsemallesi uralle.

        Ja fakta on, että tuohon kasvu on pysähtynyt eikä kasvu tule enää jatkumaan. Nyt sähköautojen myynnit laskevat. On aivan turha haaveillakaan, että tänä vuonna ladattavien myynnit olisi edes 40.000. Todennäköisesti jäädään alle 35.000 autoon.


    • Anonyymi

      Ei varmast romaha, siin ei oo enää mitää romahtamist.

      • Anonyymi

        Erittäin hyvä kommentti.

        "Lukumääräisesti eniten myytiin edelleen käytettyjä bensiinimoottorisia autoja. Niistä käteltiin heinäkuussa kaupat 30 500 kertaa, keskihinnan ollessa 6200 euroa.
        Käytetyistä bensiiniautoista lähes 50 prosenttia oli yksityisten toisilleen myymiä."

        Käytetytyn polttiksen omistaja ei putoa korkealta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Erittäin hyvä kommentti.

        "Lukumääräisesti eniten myytiin edelleen käytettyjä bensiinimoottorisia autoja. Niistä käteltiin heinäkuussa kaupat 30 500 kertaa, keskihinnan ollessa 6200 euroa.
        Käytetyistä bensiiniautoista lähes 50 prosenttia oli yksityisten toisilleen myymiä."

        Käytetytyn polttiksen omistaja ei putoa korkealta.

        Ja noihin lukemiin tippuu myös sähköautojen hinnat käytettynä. Tulevaisuudessa sähköautojen hinta käytettynä on myös keskimäärin noin 6200 euroa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja noihin lukemiin tippuu myös sähköautojen hinnat käytettynä. Tulevaisuudessa sähköautojen hinta käytettynä on myös keskimäärin noin 6200 euroa.

        Mietipä sitä kun saat ostaa sähköauton 6.200 euroll ja sillä ajaminen maksaa vain alle kaksi euroa per 100km.

        Minkä arvoinen on polttis jolla ajaminen maksaa 6-8 kertaa enemmän?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mietipä sitä kun saat ostaa sähköauton 6.200 euroll ja sillä ajaminen maksaa vain alle kaksi euroa per 100km.

        Minkä arvoinen on polttis jolla ajaminen maksaa 6-8 kertaa enemmän?

        Tuolla hinnalla saa sähköauton, jonka akku on täysin lopussa ja voi poksahtaa jo vuoden kuluessa ostosta. Ja akku maksaisi yli 10 000 euroa.

        Ja edelleen aivoton idiootti höpisee pelkästä sähkön tai bensan hinnasta, kun valtaosa autoilun kustannuksista ei tule siitä. Useimpien bensalla kulkevien autoilijoiden kustannuksista tulee vain noin 20% polttoaineesta. Ja uuden auton kohdalla lukema on vielä pienempi.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Trafi kertoo kehityksen 2019-2023 olevan seuraavanlainen

        Bensa 82.000--> 34.000
        Diesel 21.000 -->5.000
        Vaihtoehtoiset eli käytännössä ladattavat 10.000 --> 48.000

        Tämä on hyvin yksikertainen asia joa katsoo faktoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Trafi kertoo kehityksen 2019-2023 olevan seuraavanlainen

        Bensa 82.000--> 34.000
        Diesel 21.000 -->5.000
        Vaihtoehtoiset eli käytännössä ladattavat 10.000 --> 48.000

        Tämä on hyvin yksikertainen asia joa katsoo faktoja.

        Pystyisitkö spämmäämään tämän vielä kerran?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pystyisitkö spämmäämään tämän vielä kerran?

        Vaihtoehdot vähissä, koska patterivatkaimien myynti ROMAHTI jo 2023 kesällä.

        2023 tilastot vielä kauniita, kun toimitettiin 6-18 kk aiemmin tilattuja autoja. Mutta vuoden loppuun mennessä suma purettu -> rekisteröinnit sakkasi.

        Nyt ei ole toimitusvaikeuksia. Päin vastoin, valmistajien varastot ja tuontisatamat täynnä vatkaimia, joita kukaan ei halua. Teslalla jättilomautukset alkukesällä jne. Eikä näy valoa tunnelin päässä mm. rangaistustullien nostaessa vispilöiden hintaa.

        Ei petterin auta kuin muistella menneisyyttä ja VTT:n laskelmia.

        VTT:n aiempia näyttöjä:

        - parikymmentä vuotta sitten todistelivat, ettei nastajyrsimet lainkaan kuluta tienpintaa. Missään muualla maailmassa ole tähän kyetty. Katkeria oli VTT:n tutkijoiden kommentit,kun heidän sepustuksensa kumottiin Nastaa tutkimushankkeessa, jonka mukaan nastajyrsimet rouhivat joka kilometriltä 400 kg asvalttia tomuksi talven mittaan. Muualla maailmassa sama havainto tehty jo 20-40 vuotta aiemmin.

        - VTT:n mukaan 200 tankkausasemaa riittäisi 100 000 vetypommiauton tarpeisiin. Samaan aikaan USA:ssa hirveät ruuhkat ja polttoaine usein loppu tankkausasemilta. Siellä ei 50 asemaa riittänyt 10 000 vetypommiauton tarpeisiin. Ts. 200 autoa/asema on liikaa. Mutta bensanjakelussa ei mitään ongelmaa Suomessa, vaikka 2,8 miljoonaa autoa on ruokkimassa vain noin 2000 asemaa eli 1400 autoa/asema ok. Se pieni ero: bensa-aseman teoreettinen kapasiteetti 1000 autoa vuorokaudessa. Vetypommiasemalla 50 autoa/vuorokausi. Eikä vetypommiasemien polttoainevarastokaan riitä kuin 50 tankkaukseen -> polttoaine loppuu usein viikonlopun aikana.

        Mistä voi päätellä, että 100 000 vetypommiautoa ruokkimaan tarvittaisiin 200 sijaan 500-1000 asemaa ja jos koko Suomen autokanta päivitettäisiin vetypommiautoiksi, tarvittaisiin 2,5-4 miljoonaa euroa kappaleelta maksavia tankkausasemia 20 000. Eli vain 2 dekadia pielessä VTT:n laskelma

        - tuorein suoritus: VTT:n ennusteen mukaan ladattavia 900 000 vuonna 2030 ja tällä keinoin liikenteen päästöt puolittuu. Todellisuudessa ainoa mikä puolittui on sähkövatkaimien myynti. Se on -50 % koska auotjen myynti mataa ennusteita alempana ja vatkaimien osuus rekisteröinneistä on romahtanut.

        Eikä VTT:n laskelmissa huomioitu tätäkään: Tyypillisin sähköauto on sähköautoksi rekisteröity polttomootoriauto (plugari), joka paperilla kuluttaa 1,5 l/100 km ja todellisuudessa liki 6 l/100km, jolloin CO2 päästö on luvatun 40 g/km sijaan 140 g/km. Eli kovin lähellä koko autokannan keskiarvoa.

        Siis sähköistyksellä saatu aikaan marginaalinen tiputus käytönaikaisiin päästöihin ja lisää valmistuksenaikaisia päästöjä. Lopputulos plus miinus nolla. Mutta saadaan sentään tuhlattua enemmän luonnonvaroja ja enemmän rahaa korjauskelvottomiksi suunniteltuihin 2-tonnin tankkeihin.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Ja EU:ssa kasvua 1% ja muidenkin alueiden kasvu on hidastumassa. Ja 7 miljoonaa on paljon vähemmän kuin polttomoottoriautojen myynti. Polttomoottoriautoja on myyty samassa ajassa yli 40 miljoonaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja EU:ssa kasvua 1% ja muidenkin alueiden kasvu on hidastumassa. Ja 7 miljoonaa on paljon vähemmän kuin polttomoottoriautojen myynti. Polttomoottoriautoja on myyty samassa ajassa yli 40 miljoonaa.

        Sähköautojen myyntiluvut ovat huumassa kasvussa. Polttomoottori Sten myynti bähenee vuosi vuodelta. Dieseleiden myynti on jo käytännössä loppunut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköautojen myyntiluvut ovat huumassa kasvussa. Polttomoottori Sten myynti bähenee vuosi vuodelta. Dieseleiden myynti on jo käytännössä loppunut.

        1 Autojen kokonaismyynti laskussa.

        2 Sähkövatkaimien osuus ensirekisteröinneistä on ROMAHTANYT noin 1/3-osasta 1/4 -osaan.

        3 1+2 = sähkövatkaimien kappalemääräinen myynti on romahtanut 50 %.

        Veronkiertomallit eli sähkautoksi rekisteröitävät polttomoottoriautot (plugarit) pienessä nousussa. Nyt näitä 1/5-osa ensirekisteröinneistä.

        Patteriuskovaiset kusettavat laskemalla plugarit sähköautoiksi. Kuitenkin nämä kuluttavat keskimääri vajaat 6 l/100 km bensaa - mikä ei hirveästi autokannan keskiarvosta poikkea. Tästä on helppo päätellä, mikä tosiasiallinen käyttövoima on.


    • Anonyymi

      Minun Mersuni arvo romahti 10,5 vuodessa ja 174 tkm ajolla 67, 5%. Meni eilen vaihtoon. Oliko paha?

      • Anonyymi

        Ee naarata. Just ostin kallin polttomoottoriauton.


    • Anonyymi

      Sähköautojen rekisteröintimäärä kasvaa edelleen vahvasti ja käytettynä tuoduilla on iso rooli siinä asiassa.

      " Käytettyjä autoja tuodaan tänä vuonna 45 000 kappaletta lähinnä Ruotsista ja Saksasta. Niistä kolme neljäsosaa on joko täyssähköautoja tai ladattavia hybridejä."


      https://yle.fi/a/74-20102122

      Kannattaa ptää mielessä että uusimyynnin määrä vajoaa vuosi vuodelta ja käytettynä tuotojen autojen osuus merkittävä kun puhutaan rekiströinneistä yleensä.
      45.000 on iso määrä ja ne ovat pääsääntöisesti sähköautoja.

    • Anonyymi

      Nukuin yöni ihan rauhassa. Mitään romahdusta en kuullut. Uutinen on siis täysi ankka.

      • Anonyymi

        Oliko seniili taas ollut liikaa maistissa mennessän nukkumaan?


      • Anonyymi

        Mietipäs noita koko ajan polttomoottoriautoista täyttyviä autoliikkeiden varastoja.
        Sinulleko pitää ilmoittaa, että nyt ne romahtivat?


    • Anonyymi

      No ainkain Toyotan arvo putos viikko sitten kun RAV4 olugarin hinnat putosi 9000e.

      Jos osti tojon keväällä tai viime vuonna niin arvon alenema otti ny hittiä 6000-7000e vuodessa lisää. Voisi sanoa että arvonalenema häviää huonoimmallekin Ranskalaiselle.

      Tulossa on vielä C-HR hinnan pudotus samalla tavalla.

      Tojotien arvo ei vaan pysy. Ovat huonoja ostoksia.

    • Anonyymi

      Ei polttomoottoriautojen arvo ole mihinkään romahtanut, vaan halvahkot käytetyt polttisautot tekevän edelleen hyvin kauppansa. Suurempi ongelma autoliikkeille on se, että viherhörhöjen usko sähköautojen ylivertaisuuteen on täydellisesti romahtanut. Moni autoliike menee vielä konkurssiin tämän asian vuoksi. Krapulavaihetta nyt eletään.

    • Anonyymi

      Ne kenellä on varaa ostaa sähköauto, niin eiköhän ne oo jo hankkineet autonsa. Niillä kellä ei ole varaa hankkia, niin ajetaan maailmanlopun saastuttavilla kulkuneuvoilla. Kesällä 17 maata kävin ajamassa tällä saastuttavalla autolla, niin pisti merkille, kun Ruotsi ja Tanska jäi taakse, niin näillä bensa ja diesel autoilla ajaa todellinen valta väestö. Sähkö kiesit oli todella harvassa. Täällä missä talvet on pakkasta. Pitäis jollais prkl ylihintaisella patterikipolla ajella turpahuurussa. Brysselissä olevat suomalaiset päättäjät vaan pitää paikkansa mielistelemällä paikkansa välittämättä Suomen kansasta hevon vittua. Ilmaset sähkösekottimet joka pihaan, mutta eihän tällä vitun velkaisella yhteiskunnalla oo varaa. Tuulimyllyt senkus tuottaa minimaalisia prosentteja maksimi potentteliaalista. Kiina on ymmärtänyt kivihiili voimaloita rakennetaan kiihtyvää tahtia edullisuutensa ja varojen takia ennätys tahtia. Suomalaiset menettävät miljardinsa päättömällä uudistautumiselleen jonka on Suomen ylikoulutetulla väestön turvin. Antakaa mun nauraa..:D

      • Anonyymi

        Se joka ostaa uuden polttiksen on todellinen ääliö. Valtavan kallis ostaa ja valtavan kallis ajaa. Jos pistää noin paljon rahaa kiinni autoon niin silloin kannattaa ostaa sähköauto kun sen käyttökulut on niin paljon pienemmät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se joka ostaa uuden polttiksen on todellinen ääliö. Valtavan kallis ostaa ja valtavan kallis ajaa. Jos pistää noin paljon rahaa kiinni autoon niin silloin kannattaa ostaa sähköauto kun sen käyttökulut on niin paljon pienemmät.

        Nyt on vielä ihan hyvä hetki ostaa uusi bensa-auto. Vasta lähempänä 2035 alkaa olla sellaiset ajat jotka voivat muuttaa asetelmaa ja siitäkään ei voi kun arvailla missä mennään siinä vaiheessa.


    • Anonyymi

      Tuo vuoden 2021 tyttö ekonomistin arvaus ei oikein toteutunut tässä maailmantilanteessa. Polttomoottorilla ajetaan vielä todella pitkään ainakin 15 vuotta ja pitää arvonsa oikein hyvin.

    • Anonyymi

      Säälittävä provo. Joka vähääkään on seurannut esim nettiauton tarjontaa niin kaikki 2010 ja vanhemmat autot ovat jopa hinnat nousseet. Varsinkin isot 4-veto dieselit. Pikkuisen jos osaa ajatella niin älyää kyllä miksi.

      • Anonyymi

        Itselataavan hybridi-Toyotan arvo ei näytä putoavan juuri ollenkaan. Tein siten vuonna 2019 todella järkevän autokaupan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itselataavan hybridi-Toyotan arvo ei näytä putoavan juuri ollenkaan. Tein siten vuonna 2019 todella järkevän autokaupan.

        Toyota onkin viisaan automiehen valinta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itselataavan hybridi-Toyotan arvo ei näytä putoavan juuri ollenkaan. Tein siten vuonna 2019 todella järkevän autokaupan.

        Juu ei paitti että viikko sitten uuden RAV4 plugarin hinta tippui 9000e ja sitä kautta 2019 RAVin arvokin putosti 4000e yhdessä yössä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu ei paitti että viikko sitten uuden RAV4 plugarin hinta tippui 9000e ja sitä kautta 2019 RAVin arvokin putosti 4000e yhdessä yössä.

        Lisätään vielä että tämän vuoksi nelivetoisen hännättömän RAVin arvo romahtia vastaavasti koska ladattavan hinta putosi samalle tasolle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itselataavan hybridi-Toyotan arvo ei näytä putoavan juuri ollenkaan. Tein siten vuonna 2019 todella järkevän autokaupan.

        Hihii, melkoisen vitsin pläjäytit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyota onkin viisaan automiehen valinta.

        Toyotan valinta on vässykän ja osaamattoman suuri vahinko.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotan valinta on vässykän ja osaamattoman suuri vahinko.

        Maailmassa oli viima vuonna 11,2 miljoona vässykkää, jotka ostivat Toyotan. Sinä lienet ainoa viisas tai ainakin luulet niin.


    • Anonyymi

      YES! Saan paremman auton halvemmalla YES YES YES!!!

    • Anonyymi

      Kun ostan auton , niin sen arvo on minulle 0 € . Kun myyn tuon autoni , niin sille taas muodostuu joku arvo . Tuolla välillä autoni arvolla ei ole merkitystä .

    • Anonyymi

      Eipä tuo uutinen kolauta, minulla on 50 sijoituskämppää ja myös metsää, kaikkia hankittu sen jälkeen kun läksin kotoa yo-kirjoituksen jälkeen, avovaimolla on myös sijoituskämppiä ja hyvä rantatila johon nyt rakennettiin uusi omakotitalo, ollaan oltu yhdessä jos pitkän aikaa

      • Anonyymi

        Tottahan sulla on, kaikilla täällä loisivilla on mittava omaisuus ja kaikkea muutakin kivaa.


    • Anonyymi

      En ole mitään romahdusta missään huomannut. Minä vain ajan Mazda 626:lla ja hyvin toimii.

      • Anonyymi

        Olet toiminut viisaasti.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jos voisit kääntää kelloa taaksepäin

      Mihin hetkeen palaisit?
      Ikävä
      178
      2260
    2. Mitä luulet kaivattusi ajattelevan sinusta?

      Oletko ollut hänen mielestään reilu, rehellinen ja ymmärtäväinen? Vai oletko hänen mielestään se, joka ei ollut reilu ei
      Ikävä
      18
      1986
    3. Mikä oli se suurin syy, ettet kertonut tunteistasi?

      Olisitko voinut tai halunnut?
      Ikävä
      82
      1300
    4. Kuinka moni on oikeasti valmistautunut ydinsotaan henkisesti?

      Ihmisten pitäisi tässä vaiheessa ymmärtää ja olla henkisesti jo varautunut ydinsotaan eikä naiivina kuvitella, ettei sit
      Maailman menoa
      289
      1111
    5. Sofialle maistui sunnuntaina usempikin lasillinen valkoviiniä, mutta mies vaikutti olevan kuivin sui

      Kämpissä on kiva kitata viiniä, tulevalle sulholle taas ei maistunut, ehkä tulossa järkiinsä ja lähtemässä lipettiin....
      Kotimaiset julkkisjuorut
      144
      1034
    6. Näkisimmekö jossain?

      Katson kasvojasi, kuinka silittäisin poskeasi ja kuiskaisin miten paljon sinusta välitän. Kuuntelen ääntäsi ja vitsailua
      Ikävä
      72
      1023
    7. Lauantai aaumua

      Silmät aukesivat todellisuuteen. Hyvää huomenta. ☕🍁😊❤️
      Ikävä
      149
      1011
    8. Miksi rakastuit

      Juuri häneen???
      Ikävä
      45
      996
    9. Kenraali on syytön

      Vaasan hovioikeus kumosi kenraalin perättömät raiskaussyytteet. Kenraalin elämä vedettiin silti viemäristä alas. Kenraa
      Lappajärvi
      61
      967
    10. Millaisena ihmisenä pidät häntä?

      Uskotko, että teillä olisi paljon yhteistä?
      Ikävä
      61
      835
    Aihe