Sähköautojen myynnin laskeminen on tilastoharha

Anonyymi-ap

LUKEKAA TÄMÄ JA PITÄKÄÄ VISUSTI MIELESSÄNNE:

"Uusien sähköautojen osuus on laskenut tänä vuonna, mutta Autotuojien Tero Kallion mukaan se on tilastoharhaa. Parin vuoden takainen autotehtaiden komponenttipula johti autotoimitusten viivästymiseen ja pitkiin toimitusaikoihin. Siksi moni autonsa vuonna 2022 tilannut sai uuden sähköpelinsä käyttöönsä vasta 2023 ja samalla rekisteriin."

"Rekisteröintitilastot antavat nyt harhan, että viime vuonna olisi ollut hirvittävä kysyntä sähköautoihin, mitä se ei ollut. Viivästysten vuoksi vuoden 2023 tilastoissa ovat pitkälti mukana kahden vuoden sähköautotilaukset."

"Nyt komponenttipulaa ei enää ole, ja autojen toimitusaika on palannut normaaliin."

"Sakan Poukkula uskoo, että lataushybridien ja täyssähköautojen osuus jatkaa tasaista kasvua tulevina vuosina."

Käytettyjen täyssähköisten suunta on kuitenkin eri kuin uusien sähköautojen ensirekisteröinnessä eli rajusti kasvava, joka myös todistaa komponenttipulan vaikutuksen.

https://yle.fi/a/74-20104415

78

620

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      No, menikö se nyt perille vai jäikö se suggestiossa olevalta ymmärtämättä.

      • Anonyymi

        Jokainen hankkii itselleen parhaiten sopivan auton. Turha on siitä yhdenkään pillastua.


    • Anonyymi

      Aikamoista selittelyä. Tuo nimittäin ei selitä enää sitä, että sähköautovalmistajat ovat joutuneet vähentämään sähköautojen tuotantoa, kun ostajia ei löydy. Varastot ovat täynnä myymättömiä sähköautoja.

      • Anonyymi

        Oletko oikeasti noin tyhmä. Maailmalla on lama ja autokauppa on kaikkiaan hiljaista ja tietenkin se vaikuttaa eniten kalliimpiin autoihin mitä sähköautot keskimäärin ovat.
        Siis kerraten. autokauppa on laskenut kokonaisuutena, koska on lama.


      • Anonyymi

        Ei se ymmärtänyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko oikeasti noin tyhmä. Maailmalla on lama ja autokauppa on kaikkiaan hiljaista ja tietenkin se vaikuttaa eniten kalliimpiin autoihin mitä sähköautot keskimäärin ovat.
        Siis kerraten. autokauppa on laskenut kokonaisuutena, koska on lama.

        Suomessa on lama, mutta muualla Euroopassa ei ole. Sähköautot ei vain kiinnosta ja se siitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko oikeasti noin tyhmä. Maailmalla on lama ja autokauppa on kaikkiaan hiljaista ja tietenkin se vaikuttaa eniten kalliimpiin autoihin mitä sähköautot keskimäärin ovat.
        Siis kerraten. autokauppa on laskenut kokonaisuutena, koska on lama.

        Kaikkien autojen myynti on laskenut ja patteriautojen % osuus myynnistä on laskenut, muistaakseni 34 -> 26 % Suomessa.

        Patterivatkaimien kappalemääräinen myynti on ROMAHTANUT puoleen vuoden takaisista lukemista!

        Patteripetterit toki yrittää kusettaa joka käänteessä. ROMAHDUSTA peitellään puhumalla koko ajan ladattavista eli patteriautot + sähköautoksi rekisteröidyt polttomoottoriautot.

        Polttomoottoriauton saa rekisteröityä sähköautoksi, kun laitetaan ison polttomoottorin kylkeen pieni sähkömoottori ja akku, joiden voimin voi kesäkelissä kihnuttaa jopa 30-40 km. Bensaa palaa normaaliin malliin 6 l/100 km, mutta paperilla nämä ovat todella taloudellisia (kulutus alle 1,5) ja siksi näille annetaan avokätiset veronalennukset.

        Bensakäyttöisten autojen osuus myynnistä on noussut. 2023 myydyistä liki 2/3 kulki pääosin bensalla (ml. sähköautoiksi rekisteröidyt ns. plugarit), 2024 osuus jo läheds 3/4-osaa.


      • Anonyymi

        Sulla menee kaksi asiaa sekaisin.

        Sähköautojen myynti voi kasvaa aiempaan nähden, niinkuin se maailmanlaajuisesti on tehnytkin, mutta kasvu ei välttämättä ole kuitenkaan niin suurta kuin valmistajat ovat aiemmin arvioineet. Tämä sitten on johtanut varastojen kasvuun ja sen jälkeen tuotannon leikkauksiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomessa on lama, mutta muualla Euroopassa ei ole. Sähköautot ei vain kiinnosta ja se siitä.

        Siis ketjun otsikkohan ja aloitushan osittaa että kiinnostaa. Outoja tekstejä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikkien autojen myynti on laskenut ja patteriautojen % osuus myynnistä on laskenut, muistaakseni 34 -> 26 % Suomessa.

        Patterivatkaimien kappalemääräinen myynti on ROMAHTANUT puoleen vuoden takaisista lukemista!

        Patteripetterit toki yrittää kusettaa joka käänteessä. ROMAHDUSTA peitellään puhumalla koko ajan ladattavista eli patteriautot sähköautoksi rekisteröidyt polttomoottoriautot.

        Polttomoottoriauton saa rekisteröityä sähköautoksi, kun laitetaan ison polttomoottorin kylkeen pieni sähkömoottori ja akku, joiden voimin voi kesäkelissä kihnuttaa jopa 30-40 km. Bensaa palaa normaaliin malliin 6 l/100 km, mutta paperilla nämä ovat todella taloudellisia (kulutus alle 1,5) ja siksi näille annetaan avokätiset veronalennukset.

        Bensakäyttöisten autojen osuus myynnistä on noussut. 2023 myydyistä liki 2/3 kulki pääosin bensalla (ml. sähköautoiksi rekisteröidyt ns. plugarit), 2024 osuus jo läheds 3/4-osaa.

        Sieltä lensi taas sellanen kurakaari palstalle, ja sen heittänyt aasi ei selvästi tajua mistään mitään.

        Polttoromut KIELLETÄÄN, niillä ei ole mitään tulevaisuutta. Vain aikuisten ihmisten suosimia sähköautoja on myynnissä piakkoin.

        Menikö jo jalkeluun pikku amispoju tyhmeliinillekin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko oikeasti noin tyhmä. Maailmalla on lama ja autokauppa on kaikkiaan hiljaista ja tietenkin se vaikuttaa eniten kalliimpiin autoihin mitä sähköautot keskimäärin ovat.
        Siis kerraten. autokauppa on laskenut kokonaisuutena, koska on lama.

        Eniten pudonnut sähköautojen myynti . Esim. Tesla model Y . Saksassa -50 % .Suomessa tänä vuonna bensamoottoristen rekisteröinnit nousseet eniten , diiselienkin hieman .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sieltä lensi taas sellanen kurakaari palstalle, ja sen heittänyt aasi ei selvästi tajua mistään mitään.

        Polttoromut KIELLETÄÄN, niillä ei ole mitään tulevaisuutta. Vain aikuisten ihmisten suosimia sähköautoja on myynnissä piakkoin.

        Menikö jo jalkeluun pikku amispoju tyhmeliinillekin?

        Polttomoottoriautoja ei tulla kieltämään ainakaan seuraavaan 30 vuoteen vaikka kuinka idioottina rääyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis ketjun otsikkohan ja aloitushan osittaa että kiinnostaa. Outoja tekstejä.

        Luvut osoittavat, että kiinnostusta ei ole. Senhän takia siirtymistä sähköautoihin on siirretty.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Polttomoottoriautoja ei tulla kieltämään ainakaan seuraavaan 30 vuoteen vaikka kuinka idioottina rääyt.

        Vaikka pieniaivoinen pellepossu miten vingut, niin kohta tulee kielto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikka pieniaivoinen pellepossu miten vingut, niin kohta tulee kielto.

        "Kohta" eli 50 vuoden päästä, jos silloinkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Polttomoottoriautoja ei tulla kieltämään ainakaan seuraavaan 30 vuoteen vaikka kuinka idioottina rääyt.

        UUSIEN polttomoottoriautojen myynti loppuu Euroopassa 3035.
        Muualla ei välttämättä, ja tokihan jo myydyt täytyy saada loppuun käyttää, muu olisi täysin epäreilua.
        Siihen, että käytettyjen sähköautojen markkinat alkavat toimia kunnolla ja hinnat lähestyvät käytettyjä polttiksia plus että akut saadaan pitkäikäisiksi ja/tai edullisiksi menee vielä pitkä tovi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        UUSIEN polttomoottoriautojen myynti loppuu Euroopassa 3035.
        Muualla ei välttämättä, ja tokihan jo myydyt täytyy saada loppuun käyttää, muu olisi täysin epäreilua.
        Siihen, että käytettyjen sähköautojen markkinat alkavat toimia kunnolla ja hinnat lähestyvät käytettyjä polttiksia plus että akut saadaan pitkäikäisiksi ja/tai edullisiksi menee vielä pitkä tovi.

        > UUSIEN polttomoottoriautojen myynti loppuu Euroopassa 3035.

        Eli vielä saa reilut 1000 vuotta ostella uusia polttomoottoriautoja ja näillähän romutusikä on keksimäärin 21 vuotta eli liikenteessä säilyvät vielä pitkään myynnin loppumisen jälkeen.

        Sähkövatkaimien kanssa en puolestani pidättäisi hengityst, että pysyvät käyttökunnossa liki 20 vuotiaaksi. Sen verran korjauskelvottomiksi ovat suunniteltuja.

        Eikä pidä unohtaa sitä perinteisintä huijaista - polttomoottoriauton voi rkeisteröidä sähköautoksi. Moinen edellyttää vain pienen sähkömoottorin ja akun lisäämistä polttomoottorin kylkeen. Ajot edelleen valtaosin bensalla, onhan tällaisten keskikulutus Suomessa vajaa 6 ja muualla Euroopassa jopa 7-8 l/100 km. Mistä on helppoa päätellä sähköistyksen olevan pelkkää sllmänlumetta ja viherpesua.

        Vaan niihän se on täyssähköautoissakin. Massaa tuli tuli 50 % lisää verrattuna polttomoottoriautoihin ja käyttöikä vaikuttaa lyhyemmältä. Pahimmanlaatuista kerskakulutusta, josta ympäristö ei kiitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eniten pudonnut sähköautojen myynti . Esim. Tesla model Y . Saksassa -50 % .Suomessa tänä vuonna bensamoottoristen rekisteröinnit nousseet eniten , diiselienkin hieman .

        https://vm.tiktok.com/ZGewMBJmw/ ......,,,.. 🤣


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikkien autojen myynti on laskenut ja patteriautojen % osuus myynnistä on laskenut, muistaakseni 34 -> 26 % Suomessa.

        Patterivatkaimien kappalemääräinen myynti on ROMAHTANUT puoleen vuoden takaisista lukemista!

        Patteripetterit toki yrittää kusettaa joka käänteessä. ROMAHDUSTA peitellään puhumalla koko ajan ladattavista eli patteriautot sähköautoksi rekisteröidyt polttomoottoriautot.

        Polttomoottoriauton saa rekisteröityä sähköautoksi, kun laitetaan ison polttomoottorin kylkeen pieni sähkömoottori ja akku, joiden voimin voi kesäkelissä kihnuttaa jopa 30-40 km. Bensaa palaa normaaliin malliin 6 l/100 km, mutta paperilla nämä ovat todella taloudellisia (kulutus alle 1,5) ja siksi näille annetaan avokätiset veronalennukset.

        Bensakäyttöisten autojen osuus myynnistä on noussut. 2023 myydyistä liki 2/3 kulki pääosin bensalla (ml. sähköautoiksi rekisteröidyt ns. plugarit), 2024 osuus jo läheds 3/4-osaa.

        Ei polttomoottoriautoa vo rekisteröidä sähköautoksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sulla menee kaksi asiaa sekaisin.

        Sähköautojen myynti voi kasvaa aiempaan nähden, niinkuin se maailmanlaajuisesti on tehnytkin, mutta kasvu ei välttämättä ole kuitenkaan niin suurta kuin valmistajat ovat aiemmin arvioineet. Tämä sitten on johtanut varastojen kasvuun ja sen jälkeen tuotannon leikkauksiin.

        Patterivatkaimien %-osuus on laskussa JA kaikkien autojen kappalemääräinen myynti laskussa. Sähkövatkaimien myynti on ROMAHTANUT

        Sählöautoiksi rekisteröidyt huijaushybridit, jotka paperilla kulurravat 1,5 ja todellsuudessa 6-8 l/100 km pienessä kasvussa, joten säköautot, siis vatkaimet + sähköautoksi rekisteröidyt polttomoottoriautot yhdessä ei kovin pahasti miinuksella.


    • Anonyymi

      Toden totta. Sähköautojen kova kysyntä käytettynä ja niiden ulkomailta käytettynä tuotujen raju kasvu todistavat, että uusien autojen myynnin laskeminen on tilastoharha.

      Kiinnostus sähköautoihin jatkuu tasaisen rajuna.

      • Anonyymi

        Kun sähköautojen arvo käytettynä on rajusti romahtanut euroopassa , niin Suomalaiset käytetyn välittäjät ovat niitä tänne tuoneet , vaan käykö kauppa täälläkään edes alemmilla hinnoilla .


      • Anonyymi

        Patterivatkaimien kappalemääräinen myynti on ROMAHTANUT puoleen vuoden takaisista lukemista!

        Patteripetterit toki yrittää kusettaa joka käänteessä. ROMAHDUSTA peitellään puhumalla koko ajan ladattavista eli patteriautot + sähköautoksi rekisteröidyt polttomoottoriautot.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun sähköautojen arvo käytettynä on rajusti romahtanut euroopassa , niin Suomalaiset käytetyn välittäjät ovat niitä tänne tuoneet , vaan käykö kauppa täälläkään edes alemmilla hinnoilla .

        Jos esim. Teslan keskimääräinen myyntiaika käytettynä on 13 pv, niin käytännössä tarkoittaa että kaikki mitä vaan saadaan jostain myyntiin menee kaupaksi lähes samantien.

        https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/574aede2-4045-48f3-90e9-4591400c1eb0

        Siksipä nimenomaan niitä sähköautoja tuodaan tällä hetkellä paljon käytettynä ulkomailta.


    • Anonyymi

      Kiinalaisten rynnistys markkinoilke on saanut muut valmistajat hankalaan asemaan. Yhä useampi päätyy kiinassa valmistettuun autoon myös Euroopassa. Eurooppalaiset valmistajat kilpailevat samoista asiakkaista, mutta hintaetu on kiinalaisilla.

      • Anonyymi

        Kiinan tuonteihin tuli keskimäärin 30% tulli mikä hidasi ja hidastaa niiden myyntiä. Euromerkit taas ei oiekin vieläkään osaa tehdä sähköautoa järkevällä kustannustasolla joten ovat lobanneet polttiksen puolesta.

        VW aikoinaan diesel-gate myötä lobbasi sähköautoja koska se oli heille ainoa tie ulos huijausumpislomusta. Nyt heille ainoa tie ulos kannattamattomasta tuotannosta on polttomoottori ja taas lobbaavat meppejä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiinan tuonteihin tuli keskimäärin 30% tulli mikä hidasi ja hidastaa niiden myyntiä. Euromerkit taas ei oiekin vieläkään osaa tehdä sähköautoa järkevällä kustannustasolla joten ovat lobanneet polttiksen puolesta.

        VW aikoinaan diesel-gate myötä lobbasi sähköautoja koska se oli heille ainoa tie ulos huijausumpislomusta. Nyt heille ainoa tie ulos kannattamattomasta tuotannosta on polttomoottori ja taas lobbaavat meppejä.

        jatkan.. Näissä on takana ison tason talouspolitiikkaa eikä varsinaisella voimalinjalla ole sen kanssa mitään tekemistä. Jos volkkarikonsernilla alkaisi kiinalaisten paineessa mennä huonosti saksassa jäisi suomen väkiluvun verran ihmisiä työttämäksi. Tätä ei Saksa salli ja niinpä EUssa palataan polttiksiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        jatkan.. Näissä on takana ison tason talouspolitiikkaa eikä varsinaisella voimalinjalla ole sen kanssa mitään tekemistä. Jos volkkarikonsernilla alkaisi kiinalaisten paineessa mennä huonosti saksassa jäisi suomen väkiluvun verran ihmisiä työttämäksi. Tätä ei Saksa salli ja niinpä EUssa palataan polttiksiin.

        On ne nuo kuvitelmat, usko ja toivo ihmeellisiä. Ne aiheuttavat tuollaista tekstiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiinan tuonteihin tuli keskimäärin 30% tulli mikä hidasi ja hidastaa niiden myyntiä. Euromerkit taas ei oiekin vieläkään osaa tehdä sähköautoa järkevällä kustannustasolla joten ovat lobanneet polttiksen puolesta.

        VW aikoinaan diesel-gate myötä lobbasi sähköautoja koska se oli heille ainoa tie ulos huijausumpislomusta. Nyt heille ainoa tie ulos kannattamattomasta tuotannosta on polttomoottori ja taas lobbaavat meppejä.

        Ei suju halvan patteriauton teko kiinalaisiltakaan. Hinta saadaan alas vain valtion maksamien avokätisten tukien avulla.

        Avokätisiä tukia jaetaan, koska kyseessä on kauppapolitiikka. Halutaan vedättää hinnat niin alas, ettei länsivalmistajat pärjää kisassa ja kuolevat pois. Sitten on kaikki valta Venäjän liittolaisen käsissä.

        Onneksi kiinanihmeiden myynti ei ole lähtenyt vetämään lähellekään siihen tahtiin kuin kuvittelivat ja rangaistustullit heittävät lisää kapuloita rattaisiin.


    • Anonyymi

      viime kieros epäonnistui ,kun melko uuden autot päätyi piha vahdiksi,

      • Anonyymi

        Mitähän tuokin kuvitelma tarkoittaa?


    • Anonyymi

      Miksi sitten autonvalmistajat kääntäneet kelkkansa ja panostavat hybrideihin jos sähköautoja myydään paljon? Niinpä. Kun ei myydä. Tehtaita suljetaan ja tuotekehitys painottuu hybrideihin.

      • Anonyymi

        Ei pelkästään hybrideihin... on kummasti päivitelty suunnitelmia niin, että säilyy mahdollisuus tuottaa myös pelkän polttomoottorin voimin liikkuvia autoja. Joita saa edullisemmassa hintaluokassa 2 yhden patterivatkaimen tai 1½ hybridin hinnalla.


    • Anonyymi

      Eli viime vuonna täyssähköautoja haluttiin itse asiassa paljon vähemmän kuin miltä sähköteroista näytti. Ja nyt nähtiin sähkötero tunnustamassa harhakäsityksensä ilmielävänä videolla!

      Ja Sakan Puokkula haluaa niputtaa lataushybridit samaan luokkaan täyssähköautojen kanssa, jotta voisi väittää, että täyssähköautojen osuus jatkaa tasaista kasvua tulevina vuosina - yhdessä lataushybridien kanssa, kun ne lasketaan yhdeksi luokaksi.

      Toisin sanoen täyssähköiset ritsat eli "pelit", niin kuin Tero sanoo, eivät pärjää markkinaosuudessa hybrideille. Ja tämä on täysin ymmärrettävää, koska hybridien käyttö on niin paljon huolettomampaa. Hybridit ovat usein yhtä vaivattomia käyttäjälleen kuin klassiset polttikset.

      Ja kertauksen vuoksi: "latausverkosto ... ei ole vielä yhtä kattava kuin perinteisen polttoaineen jakeluverkosto Suomessa."

      • Anonyymi

      • Anonyymi

        On siinä ihmisellä kuvitelmat. Kun pilvessä elää niin tieto ei mene perille.


      • Anonyymi

        latausverkosto ... ei ole vielä yhtä kattava kuin perinteisen polttoaineen jakeluverkosto Suomessa."
        Latausasemia on enemmän, vaikka ladattavia on marginaalinen määrä autoista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        latausverkosto ... ei ole vielä yhtä kattava kuin perinteisen polttoaineen jakeluverkosto Suomessa."
        Latausasemia on enemmän, vaikka ladattavia on marginaalinen määrä autoista.

        Patterivatkaimia pitää latailla matkan varrella, jos matkalla on pituutta yli 200 km ... ainakin talvella... ja helposti myös kesällä, jos ajetaan moottoritienopeuksia (siihen on syynsä, että vatkaimien usein näkee peesaavan rekkaa moottoritiellä). Ja se "pikalatauskin" ottaa 30 min eli 10x tankkaukseen kuluvan ajan.

        EIkä kotilatausmahdollisuuden puuttuessa atteriauton "tankillisella" kovin montaa päivää työmatka-ajoa yms. nurkkpyöritystäkään pääse. Polttomoottoriautoa tankataan vastaavassa tilanteessa pari kertaa kuukaudessa.

        Myös tankkauksen kestossa eroa; 30 min vs. 3 min. Eli yhdellä latausasemalla "tankataan" päivän mittaa ehkä max. 50 autoa vs 500 tankkausta huoltoasemalla. Ja kun tankillisella ajaa 2-4 kertaa pidemmän matkan, voimme todeta, että latausasemia tarvitaan hemmetisti enemmän. Suomessa on jotain 1700 hlöautoa bensa-asemaa kohti, mutta vatkaimilla suhde pitäisi varmaan olla jotain lähempänä 100 autoa per latausasema.

        Osviittaa saa myös kalliksi tulleesta flopista nimeltä vetyautot. Näitäkin myyty lupaukslla 3 min tankkauksesta. Todellisuus on karumpi ja rajoitteena myös tankkausasemien polttoainevarasto - kas kummaa, vedyn tankkausasemallakin voi kapasiteetti olla 50 autoa vuorokaudessa eli nämä rinnastuvat ihan täysin sähköautojen latausasemiin. Hinta vaan on 10-kertainen.

        Toimintamatka vetypommiauton tankillisella vähän pidempi kuin sähköautoilla, Toisaalta kotilatausmahdollisuus puuttuu. USA:ssa havaittu, että reilu 8000 autoa/50 tankkausasemaa (170 autoa/tankkausasema) on ihan liikaa. Pitäisi ehkä olla yksi tankkausasema 100 autoa kohti.


    • Anonyymi

      Kun on kova tarve uskoa ja kuvitella, että sähköautojen suosio on laskenut niin sitä yritetään selittää vaikka millä vastoin kaiikia järjellisiä perusteita.

    • Anonyymi

      Vai " Tero ".
      Ettei olisi sama Tero kuin mikä tänne kirjoittelee Skodista.

    • Anonyymi

      Patoutunut purettu tilaussuma saa näyttämään, että myynti on laskenut. Tosiasiassa nousu on koko ajan tasaista ja nopeaa.

      • Anonyymi

        Ja miten selität sen, että varastot ovat pullollaan sähköautoja joita ei ole saatu myytyä ja sähköautojen valmistusta ajetaan alas?


    • Anonyymi

      Todella harhaisia ovat sähköautojen vastustajatkin.

    • Anonyymi

      Seli seli . Myynti vähenee rajusti .

      • Anonyymi

        Kumma kun osaat kirjoittaa, mutta et lukea.


      • Anonyymi

        Tosiasiassa myynti ei vähene.


    • Anonyymi

      Jos automyyjä tai asunnon välittäjä kertoo, että kauppa on piristymässä, niin silloin niillä on hätä kädessä.

    • Anonyymi

      Perussuomalainen yksinkertainen halvoilla dieseleillä ajava rupusakki haukkuu sähköautoja ja sähköauton ostaneita.

    • Anonyymi

      Suomalaiset ostavat tuontisähköromuja, kun saavat halvemmalla. Miksei ne romut kelpaa muihin maihin?

      • Anonyymi

        Parin vuoden vanhat sähköautot eivät ole lainkaan romuja,


      • Anonyymi

        Harhaisia sähköautojen vastustajien väitteitä.


      • Anonyymi

        Ei ne romuja ole kun ne eivät voi olla paria kolmea vuotta vanhempia.


      • Anonyymi

        Käytettynä maahantuoduista, käytettynä myydyistä ja ensirekisteröidyistä sähköautoista kertyy tänä vuonna suurempi määrä kuin koskaan aiemmin.

        Että se siitä romahduksesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käytettynä maahantuoduista, käytettynä myydyistä ja ensirekisteröidyistä sähköautoista kertyy tänä vuonna suurempi määrä kuin koskaan aiemmin.

        Että se siitä romahduksesta.

        ensirekisteröinnit:
        2022 2023 2024
        14 531 kpl 29 536 kpl 11 911 kpl
        Kun siirtää 2023 luvusta 2022 vuodelle niitä, jotka oli myyty 2022, niin huomaa, että ei ainakaan rekisteröinnit ole lisääntyneet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ensirekisteröinnit:
        2022 2023 2024
        14 531 kpl 29 536 kpl 11 911 kpl
        Kun siirtää 2023 luvusta 2022 vuodelle niitä, jotka oli myyty 2022, niin huomaa, että ei ainakaan rekisteröinnit ole lisääntyneet.

        Patteriuskovaisten mukaan vatkaimien myyntiosuuden piti kasvaa simona ja kautokeinona vuodesta toiseen. Piti myydä 120 000 autoa vuodessa (päivitetty ennuste tälle vuodelle 75 000 autoa), piti tulla käyttöön puoli miljoonaan plugaria ja muutama sata tuhatta vatkainta 2030 mennessä. No, sehän tiesi jo kättelyssä, että runsaasti on ilmaa lupauksissa. Piti puolittua liikenteen päästöt.

        Nyt tiedämme, että sähköistymisen hyöty on pyöreä nolla - hurjasti kasvanut massa ja valmistuksen päästöt nollaavat pienet säästöt, joita on käytönaikaisissa päästöissä saatu.

        Kas kun ne todelliset päästöt on tyypillisellä sähköautolla eli plugarilla 250 % suuremmat kuin paperien mukaan. 2020 luvun päästöhuijaus?

        Lisäksi vatkaimet ovat osoittautuneet kertakäyttötuotteiksi, jotka on helpointa ja halvinta romuttaa pienenkin kolhun jälkeen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ensirekisteröinnit:
        2022 2023 2024
        14 531 kpl 29 536 kpl 11 911 kpl
        Kun siirtää 2023 luvusta 2022 vuodelle niitä, jotka oli myyty 2022, niin huomaa, että ei ainakaan rekisteröinnit ole lisääntyneet.

        Miksi sinä kirjoitat pelkistä ensirekisteröinneistä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi sinä kirjoitat pelkistä ensirekisteröinneistä?

        Se ei edes tuota tekstiä ymmärrä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Patteriuskovaisten mukaan vatkaimien myyntiosuuden piti kasvaa simona ja kautokeinona vuodesta toiseen. Piti myydä 120 000 autoa vuodessa (päivitetty ennuste tälle vuodelle 75 000 autoa), piti tulla käyttöön puoli miljoonaan plugaria ja muutama sata tuhatta vatkainta 2030 mennessä. No, sehän tiesi jo kättelyssä, että runsaasti on ilmaa lupauksissa. Piti puolittua liikenteen päästöt.

        Nyt tiedämme, että sähköistymisen hyöty on pyöreä nolla - hurjasti kasvanut massa ja valmistuksen päästöt nollaavat pienet säästöt, joita on käytönaikaisissa päästöissä saatu.

        Kas kun ne todelliset päästöt on tyypillisellä sähköautolla eli plugarilla 250 % suuremmat kuin paperien mukaan. 2020 luvun päästöhuijaus?

        Lisäksi vatkaimet ovat osoittautuneet kertakäyttötuotteiksi, jotka on helpointa ja halvinta romuttaa pienenkin kolhun jälkeen.

        Kuvitelmia se vain jaksaa kirjoittaa. Ja sähköautovastaiseten toimittajien juttuja uskoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi sinä kirjoitat pelkistä ensirekisteröinneistä?

        Ulkomailta tuoduista käytetyistä vain osa päätyy rekisteriin samana vuonna.
        Sähköautojen osalta Suomi on toki siirtymässä vaiheeseen, jossa käytettyinä tuotuja myydään enemmän kuin uusia, mikä on mielestäni merkki siitä, että sähköautot eivät myy. Samaa kertoo se, että käytettyinä tuodut sähköautot täyttävät autoliikkeiden hallit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ulkomailta tuoduista käytetyistä vain osa päätyy rekisteriin samana vuonna.
        Sähköautojen osalta Suomi on toki siirtymässä vaiheeseen, jossa käytettyinä tuotuja myydään enemmän kuin uusia, mikä on mielestäni merkki siitä, että sähköautot eivät myy. Samaa kertoo se, että käytettyinä tuodut sähköautot täyttävät autoliikkeiden hallit.

        Traficomin ensirekisteröintitilastot sisältävät ainoastaan uudet autot, ei ulkomailta tuotuja käytettyjä autoja. Tässä lause tilastojen yhteydessä

        "Ensirekisteröinnillä tarkoitetaan uuden auton rekisteröintiä Suomessa ensimmäisen kerran. Käytettynä maahantuodut autot eivät sisälly ensirekisteröintitilastoihimme, vaan niitä koskevat tilastot on koottu erilliseen tilastoon."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ulkomailta tuoduista käytetyistä vain osa päätyy rekisteriin samana vuonna.
        Sähköautojen osalta Suomi on toki siirtymässä vaiheeseen, jossa käytettyinä tuotuja myydään enemmän kuin uusia, mikä on mielestäni merkki siitä, että sähköautot eivät myy. Samaa kertoo se, että käytettyinä tuodut sähköautot täyttävät autoliikkeiden hallit.

        Traficomin ensirekisteröintitilastot sisältävät ainoastaan uudet autot, ei ulkomailta tuotuja käytettyjä autoja. Tässä lause tilastojen yhteydessä

        "Ensirekisteröinnillä tarkoitetaan uuden auton rekisteröintiä Suomessa ensimmäisen kerran. Käytettynä maahantuodut autot eivät sisälly ensirekisteröintitilastoihimme, vaan niitä koskevat tilastot on koottu erilliseen tilastoon."


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Traficomin ensirekisteröintitilastot sisältävät ainoastaan uudet autot, ei ulkomailta tuotuja käytettyjä autoja. Tässä lause tilastojen yhteydessä

        "Ensirekisteröinnillä tarkoitetaan uuden auton rekisteröintiä Suomessa ensimmäisen kerran. Käytettynä maahantuodut autot eivät sisälly ensirekisteröintitilastoihimme, vaan niitä koskevat tilastot on koottu erilliseen tilastoon."

        Sama kusetus pätee myös käytettyjen vatkaimien kohdalla - suuri osa "sähköautoista" on polttomoottoriautoja, jotka on vain rekisteröity sähköautoiksi.

        Bensaa palaa liki 6 l/100 km ja CO2 päästö 140 g/km, mutta nämä on silti papereihin speksattu vain 40 g/km tupruttavina sähköautoina. 2020 luvun päästöhuijaus!


    • Anonyymi

      Autotoimittajt kirjoittavat varovaisesti. Päätoimittaja voi suuttua sähköautovastaisuudesata.

    • Anonyymi

      Harhaiset dieseljuntit kirjoittavat tänne sähköautojen vastaisia harhojaan.

    • Anonyymi

      Aivan sama mitä spekuloidaan ja mihin perustuen. Polttomoottoriautojen myynti loppuu 2035 ja sen jälkeen sähköautojen osuus ensirekisteröinneistä on 100%

      • Anonyymi

        Ison osan myynti loppuu jo 1.1.2025 kun uudet päästömääräykset tulevat voimaan.


    • Anonyymi

      Tämän ketjun aloituksen teksti myös osoittaa, että valheet ovat valheita.

      • Anonyymi

        ...ja valehtelijoiden tuska on kova.


    • Anonyymi

      Kun myyjä väittää jotakin, niin totuus on juuri päinvastainen. Oli sitten kyseessä autot tai asunnot.

    • Anonyymi

      Suomeen rahdataan käytettyjä sähköautoja jotka eivät enää kelpaa muualle.

      • Anonyymi

        Kehitysmaa Suomi.


    • Anonyymi

      Aloituksessa on hyvä teksti. Kannustimia ei tarvita. Sähköautot myyvät hyvin ja Purra ei voi sille mitään.

      • Anonyymi

        Sähköautoksi rekisteröidyt polttomoottoriautot myy hyvin. Patterivatkaimet ei.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköautoksi rekisteröidyt polttomoottoriautot myy hyvin. Patterivatkaimet ei.

        Se sähköllä varustetun auton yksinkertainen tekniikka kyllä houkuttaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköautoksi rekisteröidyt polttomoottoriautot myy hyvin. Patterivatkaimet ei.

        Sekä täyssähköautot että ladattavat hybridit käyvät hyvin kaupaksi.


    • Anonyymi

      Tässä syyskuussa on ostettu ladattavia autoja kuulemma huomattavasti enemmän kuin elokuussa ja silloinkin puolet oli ladattavia autoja.

      • Anonyymi

        Tämä tieto aiheuttaa minulle suurta vapinaa.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mies pakko olla rehellinen

      Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau
      Ikävä
      36
      3759
    2. Vakava rikosepäily Seinäjoella

      Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html
      Seinäjoki
      43
      3110
    3. Olet saanut kyllä tunnisteita

      Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens
      Ikävä
      34
      3016
    4. Mitä on woketus?

      Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k
      Maailman menoa
      458
      2685
    5. Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin

      Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin
      Maailman menoa
      183
      1976
    6. Oletko jo luovuttanut?

      Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?
      Ikävä
      143
      1876
    7. Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen

      Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat
      Tv-sarjat
      28
      1488
    8. Romillt veressä

      Miten pystyy ajamaan 4 romillen humalassa
      Suomussalmi
      38
      1365
    9. Hirvenmaitojuusto

      Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,
      Ruoka ja juoma
      5
      1261
    10. Vanhentunut runsaasti.

      Ei hyvä juttu. Mieheltä pötkylänaiselle.
      Ikävä
      78
      1202
    Aihe