LUKEKAA TÄMÄ JA PITÄKÄÄ VISUSTI MIELESSÄNNE:
"Uusien sähköautojen osuus on laskenut tänä vuonna, mutta Autotuojien Tero Kallion mukaan se on tilastoharhaa. Parin vuoden takainen autotehtaiden komponenttipula johti autotoimitusten viivästymiseen ja pitkiin toimitusaikoihin. Siksi moni autonsa vuonna 2022 tilannut sai uuden sähköpelinsä käyttöönsä vasta 2023 ja samalla rekisteriin."
"Rekisteröintitilastot antavat nyt harhan, että viime vuonna olisi ollut hirvittävä kysyntä sähköautoihin, mitä se ei ollut. Viivästysten vuoksi vuoden 2023 tilastoissa ovat pitkälti mukana kahden vuoden sähköautotilaukset."
"Nyt komponenttipulaa ei enää ole, ja autojen toimitusaika on palannut normaaliin."
"Sakan Poukkula uskoo, että lataushybridien ja täyssähköautojen osuus jatkaa tasaista kasvua tulevina vuosina."
Käytettyjen täyssähköisten suunta on kuitenkin eri kuin uusien sähköautojen ensirekisteröinnessä eli rajusti kasvava, joka myös todistaa komponenttipulan vaikutuksen.
https://yle.fi/a/74-20104415
Sähköautojen myynnin laskeminen on tilastoharha
69
491
Vastaukset
- Anonyymi
No, menikö se nyt perille vai jäikö se suggestiossa olevalta ymmärtämättä.
- Anonyymi
Jokainen hankkii itselleen parhaiten sopivan auton. Turha on siitä yhdenkään pillastua.
- Anonyymi
Aikamoista selittelyä. Tuo nimittäin ei selitä enää sitä, että sähköautovalmistajat ovat joutuneet vähentämään sähköautojen tuotantoa, kun ostajia ei löydy. Varastot ovat täynnä myymättömiä sähköautoja.
- Anonyymi
Oletko oikeasti noin tyhmä. Maailmalla on lama ja autokauppa on kaikkiaan hiljaista ja tietenkin se vaikuttaa eniten kalliimpiin autoihin mitä sähköautot keskimäärin ovat.
Siis kerraten. autokauppa on laskenut kokonaisuutena, koska on lama. - Anonyymi
Ei se ymmärtänyt.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oletko oikeasti noin tyhmä. Maailmalla on lama ja autokauppa on kaikkiaan hiljaista ja tietenkin se vaikuttaa eniten kalliimpiin autoihin mitä sähköautot keskimäärin ovat.
Siis kerraten. autokauppa on laskenut kokonaisuutena, koska on lama.Suomessa on lama, mutta muualla Euroopassa ei ole. Sähköautot ei vain kiinnosta ja se siitä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oletko oikeasti noin tyhmä. Maailmalla on lama ja autokauppa on kaikkiaan hiljaista ja tietenkin se vaikuttaa eniten kalliimpiin autoihin mitä sähköautot keskimäärin ovat.
Siis kerraten. autokauppa on laskenut kokonaisuutena, koska on lama.Kaikkien autojen myynti on laskenut ja patteriautojen % osuus myynnistä on laskenut, muistaakseni 34 -> 26 % Suomessa.
Patterivatkaimien kappalemääräinen myynti on ROMAHTANUT puoleen vuoden takaisista lukemista!
Patteripetterit toki yrittää kusettaa joka käänteessä. ROMAHDUSTA peitellään puhumalla koko ajan ladattavista eli patteriautot + sähköautoksi rekisteröidyt polttomoottoriautot.
Polttomoottoriauton saa rekisteröityä sähköautoksi, kun laitetaan ison polttomoottorin kylkeen pieni sähkömoottori ja akku, joiden voimin voi kesäkelissä kihnuttaa jopa 30-40 km. Bensaa palaa normaaliin malliin 6 l/100 km, mutta paperilla nämä ovat todella taloudellisia (kulutus alle 1,5) ja siksi näille annetaan avokätiset veronalennukset.
Bensakäyttöisten autojen osuus myynnistä on noussut. 2023 myydyistä liki 2/3 kulki pääosin bensalla (ml. sähköautoiksi rekisteröidyt ns. plugarit), 2024 osuus jo läheds 3/4-osaa. - Anonyymi
Sulla menee kaksi asiaa sekaisin.
Sähköautojen myynti voi kasvaa aiempaan nähden, niinkuin se maailmanlaajuisesti on tehnytkin, mutta kasvu ei välttämättä ole kuitenkaan niin suurta kuin valmistajat ovat aiemmin arvioineet. Tämä sitten on johtanut varastojen kasvuun ja sen jälkeen tuotannon leikkauksiin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suomessa on lama, mutta muualla Euroopassa ei ole. Sähköautot ei vain kiinnosta ja se siitä.
Siis ketjun otsikkohan ja aloitushan osittaa että kiinnostaa. Outoja tekstejä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikkien autojen myynti on laskenut ja patteriautojen % osuus myynnistä on laskenut, muistaakseni 34 -> 26 % Suomessa.
Patterivatkaimien kappalemääräinen myynti on ROMAHTANUT puoleen vuoden takaisista lukemista!
Patteripetterit toki yrittää kusettaa joka käänteessä. ROMAHDUSTA peitellään puhumalla koko ajan ladattavista eli patteriautot sähköautoksi rekisteröidyt polttomoottoriautot.
Polttomoottoriauton saa rekisteröityä sähköautoksi, kun laitetaan ison polttomoottorin kylkeen pieni sähkömoottori ja akku, joiden voimin voi kesäkelissä kihnuttaa jopa 30-40 km. Bensaa palaa normaaliin malliin 6 l/100 km, mutta paperilla nämä ovat todella taloudellisia (kulutus alle 1,5) ja siksi näille annetaan avokätiset veronalennukset.
Bensakäyttöisten autojen osuus myynnistä on noussut. 2023 myydyistä liki 2/3 kulki pääosin bensalla (ml. sähköautoiksi rekisteröidyt ns. plugarit), 2024 osuus jo läheds 3/4-osaa.Sieltä lensi taas sellanen kurakaari palstalle, ja sen heittänyt aasi ei selvästi tajua mistään mitään.
Polttoromut KIELLETÄÄN, niillä ei ole mitään tulevaisuutta. Vain aikuisten ihmisten suosimia sähköautoja on myynnissä piakkoin.
Menikö jo jalkeluun pikku amispoju tyhmeliinillekin? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oletko oikeasti noin tyhmä. Maailmalla on lama ja autokauppa on kaikkiaan hiljaista ja tietenkin se vaikuttaa eniten kalliimpiin autoihin mitä sähköautot keskimäärin ovat.
Siis kerraten. autokauppa on laskenut kokonaisuutena, koska on lama.Eniten pudonnut sähköautojen myynti . Esim. Tesla model Y . Saksassa -50 % .Suomessa tänä vuonna bensamoottoristen rekisteröinnit nousseet eniten , diiselienkin hieman .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sieltä lensi taas sellanen kurakaari palstalle, ja sen heittänyt aasi ei selvästi tajua mistään mitään.
Polttoromut KIELLETÄÄN, niillä ei ole mitään tulevaisuutta. Vain aikuisten ihmisten suosimia sähköautoja on myynnissä piakkoin.
Menikö jo jalkeluun pikku amispoju tyhmeliinillekin?Polttomoottoriautoja ei tulla kieltämään ainakaan seuraavaan 30 vuoteen vaikka kuinka idioottina rääyt.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siis ketjun otsikkohan ja aloitushan osittaa että kiinnostaa. Outoja tekstejä.
Luvut osoittavat, että kiinnostusta ei ole. Senhän takia siirtymistä sähköautoihin on siirretty.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Polttomoottoriautoja ei tulla kieltämään ainakaan seuraavaan 30 vuoteen vaikka kuinka idioottina rääyt.
Vaikka pieniaivoinen pellepossu miten vingut, niin kohta tulee kielto.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vaikka pieniaivoinen pellepossu miten vingut, niin kohta tulee kielto.
"Kohta" eli 50 vuoden päästä, jos silloinkaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Polttomoottoriautoja ei tulla kieltämään ainakaan seuraavaan 30 vuoteen vaikka kuinka idioottina rääyt.
UUSIEN polttomoottoriautojen myynti loppuu Euroopassa 3035.
Muualla ei välttämättä, ja tokihan jo myydyt täytyy saada loppuun käyttää, muu olisi täysin epäreilua.
Siihen, että käytettyjen sähköautojen markkinat alkavat toimia kunnolla ja hinnat lähestyvät käytettyjä polttiksia plus että akut saadaan pitkäikäisiksi ja/tai edullisiksi menee vielä pitkä tovi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
UUSIEN polttomoottoriautojen myynti loppuu Euroopassa 3035.
Muualla ei välttämättä, ja tokihan jo myydyt täytyy saada loppuun käyttää, muu olisi täysin epäreilua.
Siihen, että käytettyjen sähköautojen markkinat alkavat toimia kunnolla ja hinnat lähestyvät käytettyjä polttiksia plus että akut saadaan pitkäikäisiksi ja/tai edullisiksi menee vielä pitkä tovi.> UUSIEN polttomoottoriautojen myynti loppuu Euroopassa 3035.
Eli vielä saa reilut 1000 vuotta ostella uusia polttomoottoriautoja ja näillähän romutusikä on keksimäärin 21 vuotta eli liikenteessä säilyvät vielä pitkään myynnin loppumisen jälkeen.
Sähkövatkaimien kanssa en puolestani pidättäisi hengityst, että pysyvät käyttökunnossa liki 20 vuotiaaksi. Sen verran korjauskelvottomiksi ovat suunniteltuja.
Eikä pidä unohtaa sitä perinteisintä huijaista - polttomoottoriauton voi rkeisteröidä sähköautoksi. Moinen edellyttää vain pienen sähkömoottorin ja akun lisäämistä polttomoottorin kylkeen. Ajot edelleen valtaosin bensalla, onhan tällaisten keskikulutus Suomessa vajaa 6 ja muualla Euroopassa jopa 7-8 l/100 km. Mistä on helppoa päätellä sähköistyksen olevan pelkkää sllmänlumetta ja viherpesua.
Vaan niihän se on täyssähköautoissakin. Massaa tuli tuli 50 % lisää verrattuna polttomoottoriautoihin ja käyttöikä vaikuttaa lyhyemmältä. Pahimmanlaatuista kerskakulutusta, josta ympäristö ei kiitä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eniten pudonnut sähköautojen myynti . Esim. Tesla model Y . Saksassa -50 % .Suomessa tänä vuonna bensamoottoristen rekisteröinnit nousseet eniten , diiselienkin hieman .
https://vm.tiktok.com/ZGewMBJmw/ ......,,,.. 🤣
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikkien autojen myynti on laskenut ja patteriautojen % osuus myynnistä on laskenut, muistaakseni 34 -> 26 % Suomessa.
Patterivatkaimien kappalemääräinen myynti on ROMAHTANUT puoleen vuoden takaisista lukemista!
Patteripetterit toki yrittää kusettaa joka käänteessä. ROMAHDUSTA peitellään puhumalla koko ajan ladattavista eli patteriautot sähköautoksi rekisteröidyt polttomoottoriautot.
Polttomoottoriauton saa rekisteröityä sähköautoksi, kun laitetaan ison polttomoottorin kylkeen pieni sähkömoottori ja akku, joiden voimin voi kesäkelissä kihnuttaa jopa 30-40 km. Bensaa palaa normaaliin malliin 6 l/100 km, mutta paperilla nämä ovat todella taloudellisia (kulutus alle 1,5) ja siksi näille annetaan avokätiset veronalennukset.
Bensakäyttöisten autojen osuus myynnistä on noussut. 2023 myydyistä liki 2/3 kulki pääosin bensalla (ml. sähköautoiksi rekisteröidyt ns. plugarit), 2024 osuus jo läheds 3/4-osaa.Ei polttomoottoriautoa vo rekisteröidä sähköautoksi.
- Anonyymi
Toden totta. Sähköautojen kova kysyntä käytettynä ja niiden ulkomailta käytettynä tuotujen raju kasvu todistavat, että uusien autojen myynnin laskeminen on tilastoharha.
Kiinnostus sähköautoihin jatkuu tasaisen rajuna.- Anonyymi
Kun sähköautojen arvo käytettynä on rajusti romahtanut euroopassa , niin Suomalaiset käytetyn välittäjät ovat niitä tänne tuoneet , vaan käykö kauppa täälläkään edes alemmilla hinnoilla .
- Anonyymi
Patterivatkaimien kappalemääräinen myynti on ROMAHTANUT puoleen vuoden takaisista lukemista!
Patteripetterit toki yrittää kusettaa joka käänteessä. ROMAHDUSTA peitellään puhumalla koko ajan ladattavista eli patteriautot + sähköautoksi rekisteröidyt polttomoottoriautot. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun sähköautojen arvo käytettynä on rajusti romahtanut euroopassa , niin Suomalaiset käytetyn välittäjät ovat niitä tänne tuoneet , vaan käykö kauppa täälläkään edes alemmilla hinnoilla .
Jos esim. Teslan keskimääräinen myyntiaika käytettynä on 13 pv, niin käytännössä tarkoittaa että kaikki mitä vaan saadaan jostain myyntiin menee kaupaksi lähes samantien.
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/574aede2-4045-48f3-90e9-4591400c1eb0
Siksipä nimenomaan niitä sähköautoja tuodaan tällä hetkellä paljon käytettynä ulkomailta.
- Anonyymi
Kiinalaisten rynnistys markkinoilke on saanut muut valmistajat hankalaan asemaan. Yhä useampi päätyy kiinassa valmistettuun autoon myös Euroopassa. Eurooppalaiset valmistajat kilpailevat samoista asiakkaista, mutta hintaetu on kiinalaisilla.
- Anonyymi
Kiinan tuonteihin tuli keskimäärin 30% tulli mikä hidasi ja hidastaa niiden myyntiä. Euromerkit taas ei oiekin vieläkään osaa tehdä sähköautoa järkevällä kustannustasolla joten ovat lobanneet polttiksen puolesta.
VW aikoinaan diesel-gate myötä lobbasi sähköautoja koska se oli heille ainoa tie ulos huijausumpislomusta. Nyt heille ainoa tie ulos kannattamattomasta tuotannosta on polttomoottori ja taas lobbaavat meppejä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiinan tuonteihin tuli keskimäärin 30% tulli mikä hidasi ja hidastaa niiden myyntiä. Euromerkit taas ei oiekin vieläkään osaa tehdä sähköautoa järkevällä kustannustasolla joten ovat lobanneet polttiksen puolesta.
VW aikoinaan diesel-gate myötä lobbasi sähköautoja koska se oli heille ainoa tie ulos huijausumpislomusta. Nyt heille ainoa tie ulos kannattamattomasta tuotannosta on polttomoottori ja taas lobbaavat meppejä.jatkan.. Näissä on takana ison tason talouspolitiikkaa eikä varsinaisella voimalinjalla ole sen kanssa mitään tekemistä. Jos volkkarikonsernilla alkaisi kiinalaisten paineessa mennä huonosti saksassa jäisi suomen väkiluvun verran ihmisiä työttämäksi. Tätä ei Saksa salli ja niinpä EUssa palataan polttiksiin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
jatkan.. Näissä on takana ison tason talouspolitiikkaa eikä varsinaisella voimalinjalla ole sen kanssa mitään tekemistä. Jos volkkarikonsernilla alkaisi kiinalaisten paineessa mennä huonosti saksassa jäisi suomen väkiluvun verran ihmisiä työttämäksi. Tätä ei Saksa salli ja niinpä EUssa palataan polttiksiin.
On ne nuo kuvitelmat, usko ja toivo ihmeellisiä. Ne aiheuttavat tuollaista tekstiä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiinan tuonteihin tuli keskimäärin 30% tulli mikä hidasi ja hidastaa niiden myyntiä. Euromerkit taas ei oiekin vieläkään osaa tehdä sähköautoa järkevällä kustannustasolla joten ovat lobanneet polttiksen puolesta.
VW aikoinaan diesel-gate myötä lobbasi sähköautoja koska se oli heille ainoa tie ulos huijausumpislomusta. Nyt heille ainoa tie ulos kannattamattomasta tuotannosta on polttomoottori ja taas lobbaavat meppejä.Ei suju halvan patteriauton teko kiinalaisiltakaan. Hinta saadaan alas vain valtion maksamien avokätisten tukien avulla.
Avokätisiä tukia jaetaan, koska kyseessä on kauppapolitiikka. Halutaan vedättää hinnat niin alas, ettei länsivalmistajat pärjää kisassa ja kuolevat pois. Sitten on kaikki valta Venäjän liittolaisen käsissä.
Onneksi kiinanihmeiden myynti ei ole lähtenyt vetämään lähellekään siihen tahtiin kuin kuvittelivat ja rangaistustullit heittävät lisää kapuloita rattaisiin.
- Anonyymi
viime kieros epäonnistui ,kun melko uuden autot päätyi piha vahdiksi,
- Anonyymi
Mitähän tuokin kuvitelma tarkoittaa?
- Anonyymi
Miksi sitten autonvalmistajat kääntäneet kelkkansa ja panostavat hybrideihin jos sähköautoja myydään paljon? Niinpä. Kun ei myydä. Tehtaita suljetaan ja tuotekehitys painottuu hybrideihin.
- Anonyymi
Ei pelkästään hybrideihin... on kummasti päivitelty suunnitelmia niin, että säilyy mahdollisuus tuottaa myös pelkän polttomoottorin voimin liikkuvia autoja. Joita saa edullisemmassa hintaluokassa 2 yhden patterivatkaimen tai 1½ hybridin hinnalla.
- Anonyymi
Eli viime vuonna täyssähköautoja haluttiin itse asiassa paljon vähemmän kuin miltä sähköteroista näytti. Ja nyt nähtiin sähkötero tunnustamassa harhakäsityksensä ilmielävänä videolla!
Ja Sakan Puokkula haluaa niputtaa lataushybridit samaan luokkaan täyssähköautojen kanssa, jotta voisi väittää, että täyssähköautojen osuus jatkaa tasaista kasvua tulevina vuosina - yhdessä lataushybridien kanssa, kun ne lasketaan yhdeksi luokaksi.
Toisin sanoen täyssähköiset ritsat eli "pelit", niin kuin Tero sanoo, eivät pärjää markkinaosuudessa hybrideille. Ja tämä on täysin ymmärrettävää, koska hybridien käyttö on niin paljon huolettomampaa. Hybridit ovat usein yhtä vaivattomia käyttäjälleen kuin klassiset polttikset.
Ja kertauksen vuoksi: "latausverkosto ... ei ole vielä yhtä kattava kuin perinteisen polttoaineen jakeluverkosto Suomessa."- Anonyymi
Ilmastouskovaisille:
Hybridit ovat 14 kertaa parempia kuin täyspatteriritsat hillitsemään hiilidioksidipäästöjä oikeassa maailmassa
https://www.emissionsanalytics.com/news/hybrids-are-better
ikään kuin hiilidioksidi olisi ongelma - mutta ilmastouskovaisille se on. - Anonyymi
On siinä ihmisellä kuvitelmat. Kun pilvessä elää niin tieto ei mene perille.
- Anonyymi
latausverkosto ... ei ole vielä yhtä kattava kuin perinteisen polttoaineen jakeluverkosto Suomessa."
Latausasemia on enemmän, vaikka ladattavia on marginaalinen määrä autoista. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
latausverkosto ... ei ole vielä yhtä kattava kuin perinteisen polttoaineen jakeluverkosto Suomessa."
Latausasemia on enemmän, vaikka ladattavia on marginaalinen määrä autoista.Patterivatkaimia pitää latailla matkan varrella, jos matkalla on pituutta yli 200 km ... ainakin talvella... ja helposti myös kesällä, jos ajetaan moottoritienopeuksia (siihen on syynsä, että vatkaimien usein näkee peesaavan rekkaa moottoritiellä). Ja se "pikalatauskin" ottaa 30 min eli 10x tankkaukseen kuluvan ajan.
EIkä kotilatausmahdollisuuden puuttuessa atteriauton "tankillisella" kovin montaa päivää työmatka-ajoa yms. nurkkpyöritystäkään pääse. Polttomoottoriautoa tankataan vastaavassa tilanteessa pari kertaa kuukaudessa.
Myös tankkauksen kestossa eroa; 30 min vs. 3 min. Eli yhdellä latausasemalla "tankataan" päivän mittaa ehkä max. 50 autoa vs 500 tankkausta huoltoasemalla. Ja kun tankillisella ajaa 2-4 kertaa pidemmän matkan, voimme todeta, että latausasemia tarvitaan hemmetisti enemmän. Suomessa on jotain 1700 hlöautoa bensa-asemaa kohti, mutta vatkaimilla suhde pitäisi varmaan olla jotain lähempänä 100 autoa per latausasema.
Osviittaa saa myös kalliksi tulleesta flopista nimeltä vetyautot. Näitäkin myyty lupaukslla 3 min tankkauksesta. Todellisuus on karumpi ja rajoitteena myös tankkausasemien polttoainevarasto - kas kummaa, vedyn tankkausasemallakin voi kapasiteetti olla 50 autoa vuorokaudessa eli nämä rinnastuvat ihan täysin sähköautojen latausasemiin. Hinta vaan on 10-kertainen.
Toimintamatka vetypommiauton tankillisella vähän pidempi kuin sähköautoilla, Toisaalta kotilatausmahdollisuus puuttuu. USA:ssa havaittu, että reilu 8000 autoa/50 tankkausasemaa (170 autoa/tankkausasema) on ihan liikaa. Pitäisi ehkä olla yksi tankkausasema 100 autoa kohti.
- Anonyymi
Kun on kova tarve uskoa ja kuvitella, että sähköautojen suosio on laskenut niin sitä yritetään selittää vaikka millä vastoin kaiikia järjellisiä perusteita.
- Anonyymi
Vai " Tero ".
Ettei olisi sama Tero kuin mikä tänne kirjoittelee Skodista. - Anonyymi
Patoutunut purettu tilaussuma saa näyttämään, että myynti on laskenut. Tosiasiassa nousu on koko ajan tasaista ja nopeaa.
- Anonyymi
Ja miten selität sen, että varastot ovat pullollaan sähköautoja joita ei ole saatu myytyä ja sähköautojen valmistusta ajetaan alas?
- Anonyymi
Todella harhaisia ovat sähköautojen vastustajatkin.
- Anonyymi
Seli seli . Myynti vähenee rajusti .
- Anonyymi
Kumma kun osaat kirjoittaa, mutta et lukea.
- Anonyymi
Tosiasiassa myynti ei vähene.
- Anonyymi
Jos automyyjä tai asunnon välittäjä kertoo, että kauppa on piristymässä, niin silloin niillä on hätä kädessä.
- Anonyymi
Perussuomalainen yksinkertainen halvoilla dieseleillä ajava rupusakki haukkuu sähköautoja ja sähköauton ostaneita.
- Anonyymi
Suomalaiset ostavat tuontisähköromuja, kun saavat halvemmalla. Miksei ne romut kelpaa muihin maihin?
- Anonyymi
Parin vuoden vanhat sähköautot eivät ole lainkaan romuja,
- Anonyymi
Harhaisia sähköautojen vastustajien väitteitä.
- Anonyymi
Ei ne romuja ole kun ne eivät voi olla paria kolmea vuotta vanhempia.
- Anonyymi
Käytettynä maahantuoduista, käytettynä myydyistä ja ensirekisteröidyistä sähköautoista kertyy tänä vuonna suurempi määrä kuin koskaan aiemmin.
Että se siitä romahduksesta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Käytettynä maahantuoduista, käytettynä myydyistä ja ensirekisteröidyistä sähköautoista kertyy tänä vuonna suurempi määrä kuin koskaan aiemmin.
Että se siitä romahduksesta.ensirekisteröinnit:
2022 2023 2024
14 531 kpl 29 536 kpl 11 911 kpl
Kun siirtää 2023 luvusta 2022 vuodelle niitä, jotka oli myyty 2022, niin huomaa, että ei ainakaan rekisteröinnit ole lisääntyneet. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ensirekisteröinnit:
2022 2023 2024
14 531 kpl 29 536 kpl 11 911 kpl
Kun siirtää 2023 luvusta 2022 vuodelle niitä, jotka oli myyty 2022, niin huomaa, että ei ainakaan rekisteröinnit ole lisääntyneet.Patteriuskovaisten mukaan vatkaimien myyntiosuuden piti kasvaa simona ja kautokeinona vuodesta toiseen. Piti myydä 120 000 autoa vuodessa (päivitetty ennuste tälle vuodelle 75 000 autoa), piti tulla käyttöön puoli miljoonaan plugaria ja muutama sata tuhatta vatkainta 2030 mennessä. No, sehän tiesi jo kättelyssä, että runsaasti on ilmaa lupauksissa. Piti puolittua liikenteen päästöt.
Nyt tiedämme, että sähköistymisen hyöty on pyöreä nolla - hurjasti kasvanut massa ja valmistuksen päästöt nollaavat pienet säästöt, joita on käytönaikaisissa päästöissä saatu.
Kas kun ne todelliset päästöt on tyypillisellä sähköautolla eli plugarilla 250 % suuremmat kuin paperien mukaan. 2020 luvun päästöhuijaus?
Lisäksi vatkaimet ovat osoittautuneet kertakäyttötuotteiksi, jotka on helpointa ja halvinta romuttaa pienenkin kolhun jälkeen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ensirekisteröinnit:
2022 2023 2024
14 531 kpl 29 536 kpl 11 911 kpl
Kun siirtää 2023 luvusta 2022 vuodelle niitä, jotka oli myyty 2022, niin huomaa, että ei ainakaan rekisteröinnit ole lisääntyneet.Miksi sinä kirjoitat pelkistä ensirekisteröinneistä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi sinä kirjoitat pelkistä ensirekisteröinneistä?
Se ei edes tuota tekstiä ymmärrä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Patteriuskovaisten mukaan vatkaimien myyntiosuuden piti kasvaa simona ja kautokeinona vuodesta toiseen. Piti myydä 120 000 autoa vuodessa (päivitetty ennuste tälle vuodelle 75 000 autoa), piti tulla käyttöön puoli miljoonaan plugaria ja muutama sata tuhatta vatkainta 2030 mennessä. No, sehän tiesi jo kättelyssä, että runsaasti on ilmaa lupauksissa. Piti puolittua liikenteen päästöt.
Nyt tiedämme, että sähköistymisen hyöty on pyöreä nolla - hurjasti kasvanut massa ja valmistuksen päästöt nollaavat pienet säästöt, joita on käytönaikaisissa päästöissä saatu.
Kas kun ne todelliset päästöt on tyypillisellä sähköautolla eli plugarilla 250 % suuremmat kuin paperien mukaan. 2020 luvun päästöhuijaus?
Lisäksi vatkaimet ovat osoittautuneet kertakäyttötuotteiksi, jotka on helpointa ja halvinta romuttaa pienenkin kolhun jälkeen.Kuvitelmia se vain jaksaa kirjoittaa. Ja sähköautovastaiseten toimittajien juttuja uskoa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi sinä kirjoitat pelkistä ensirekisteröinneistä?
Ulkomailta tuoduista käytetyistä vain osa päätyy rekisteriin samana vuonna.
Sähköautojen osalta Suomi on toki siirtymässä vaiheeseen, jossa käytettyinä tuotuja myydään enemmän kuin uusia, mikä on mielestäni merkki siitä, että sähköautot eivät myy. Samaa kertoo se, että käytettyinä tuodut sähköautot täyttävät autoliikkeiden hallit. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ulkomailta tuoduista käytetyistä vain osa päätyy rekisteriin samana vuonna.
Sähköautojen osalta Suomi on toki siirtymässä vaiheeseen, jossa käytettyinä tuotuja myydään enemmän kuin uusia, mikä on mielestäni merkki siitä, että sähköautot eivät myy. Samaa kertoo se, että käytettyinä tuodut sähköautot täyttävät autoliikkeiden hallit.Traficomin ensirekisteröintitilastot sisältävät ainoastaan uudet autot, ei ulkomailta tuotuja käytettyjä autoja. Tässä lause tilastojen yhteydessä
"Ensirekisteröinnillä tarkoitetaan uuden auton rekisteröintiä Suomessa ensimmäisen kerran. Käytettynä maahantuodut autot eivät sisälly ensirekisteröintitilastoihimme, vaan niitä koskevat tilastot on koottu erilliseen tilastoon." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ulkomailta tuoduista käytetyistä vain osa päätyy rekisteriin samana vuonna.
Sähköautojen osalta Suomi on toki siirtymässä vaiheeseen, jossa käytettyinä tuotuja myydään enemmän kuin uusia, mikä on mielestäni merkki siitä, että sähköautot eivät myy. Samaa kertoo se, että käytettyinä tuodut sähköautot täyttävät autoliikkeiden hallit.Traficomin ensirekisteröintitilastot sisältävät ainoastaan uudet autot, ei ulkomailta tuotuja käytettyjä autoja. Tässä lause tilastojen yhteydessä
"Ensirekisteröinnillä tarkoitetaan uuden auton rekisteröintiä Suomessa ensimmäisen kerran. Käytettynä maahantuodut autot eivät sisälly ensirekisteröintitilastoihimme, vaan niitä koskevat tilastot on koottu erilliseen tilastoon." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Parin vuoden vanhat sähköautot eivät ole lainkaan romuja,
https://vm.tiktok.com/ZGewMBJmw/ ,,,...,
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Traficomin ensirekisteröintitilastot sisältävät ainoastaan uudet autot, ei ulkomailta tuotuja käytettyjä autoja. Tässä lause tilastojen yhteydessä
"Ensirekisteröinnillä tarkoitetaan uuden auton rekisteröintiä Suomessa ensimmäisen kerran. Käytettynä maahantuodut autot eivät sisälly ensirekisteröintitilastoihimme, vaan niitä koskevat tilastot on koottu erilliseen tilastoon."Sama kusetus pätee myös käytettyjen vatkaimien kohdalla - suuri osa "sähköautoista" on polttomoottoriautoja, jotka on vain rekisteröity sähköautoiksi.
Bensaa palaa liki 6 l/100 km ja CO2 päästö 140 g/km, mutta nämä on silti papereihin speksattu vain 40 g/km tupruttavina sähköautoina. 2020 luvun päästöhuijaus!
- Anonyymi
Autotoimittajt kirjoittavat varovaisesti. Päätoimittaja voi suuttua sähköautovastaisuudesata.
- Anonyymi
Harhaiset dieseljuntit kirjoittavat tänne sähköautojen vastaisia harhojaan.
- Anonyymi
Aivan sama mitä spekuloidaan ja mihin perustuen. Polttomoottoriautojen myynti loppuu 2035 ja sen jälkeen sähköautojen osuus ensirekisteröinneistä on 100%
- Anonyymi
Ison osan myynti loppuu jo 1.1.2025 kun uudet päästömääräykset tulevat voimaan.
- Anonyymi
Tämän ketjun aloituksen teksti myös osoittaa, että valheet ovat valheita.
- AnonyymiUUSI
...ja valehtelijoiden tuska on kova.
- AnonyymiUUSI
Kun myyjä väittää jotakin, niin totuus on juuri päinvastainen. Oli sitten kyseessä autot tai asunnot.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1782240
Mitä luulet kaivattusi ajattelevan sinusta?
Oletko ollut hänen mielestään reilu, rehellinen ja ymmärtäväinen? Vai oletko hänen mielestään se, joka ei ollut reilu ei181986- 821290
Kuinka moni on oikeasti valmistautunut ydinsotaan henkisesti?
Ihmisten pitäisi tässä vaiheessa ymmärtää ja olla henkisesti jo varautunut ydinsotaan eikä naiivina kuvitella, ettei sit2881105Näkisimmekö jossain?
Katson kasvojasi, kuinka silittäisin poskeasi ja kuiskaisin miten paljon sinusta välitän. Kuuntelen ääntäsi ja vitsailua721023- 1491011
Sofialle maistui sunnuntaina usempikin lasillinen valkoviiniä, mutta mies vaikutti olevan kuivin sui
Kämpissä on kiva kitata viiniä, tulevalle sulholle taas ei maistunut, ehkä tulossa järkiinsä ja lähtemässä lipettiin....1401010- 45986
Kenraali on syytön
Vaasan hovioikeus kumosi kenraalin perättömät raiskaussyytteet. Kenraalin elämä vedettiin silti viemäristä alas. Kenraa61957- 61835